Onko naisia jotka tekee aloitteen

Anonyymi

Miehelle. Mies on perinteisesti joka yrittää naista iskeä mutta tekeeko naiset alotteita? Itsellä kokemusta sen verran että kerran 20 vuoden aikana nainen teki jonkinlaisen aloitteen kun pyysi tanssimaan yökerhossa. Siitä tuli pelkkä seksi ja tapailu suhde. Itse olen sitten joutunut tekee aloitteen ja baarista minä löysin tyttöystävän. Mies jäisi ikisinkuksi jos ei itse tekisi alotteita olen varma siitä..

55

627

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • On. Esim. mä. Jollen olis itse tehnyt aloitteita olisin varmaan edelleen sinkku ja neitsyt. :D

      • Paitsi, jos joku nainen ois narrannu mut aloitteellisena messiinsä. Ehken siis oliskaan välttis sinkku ja neitsyt, vaikken olis aloitteita tehnytkään.


      • Anonyymi

        Sinähän olet edelleen sinkkupalstan nobody sinkku. Ketä kiinnostaa joku multinikki palsta-addikti?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinähän olet edelleen sinkkupalstan nobody sinkku. Ketä kiinnostaa joku multinikki palsta-addikti?

        Sua näkyy kiinnostavan, kun tiedät nimimerkkienkin vaihtuneen. Sen verran kuutenkin korjaan väärinkäsitystäs, että sinkku en ole ollut 19 vuoteen.


    • On niitäkin, mut on kertaalleen todella tehokkaasti dominoitu suhteeseen, niin sanoakseni.

    • Anonyymi

      Yrittänyt mut eipä ole ulkomuotoni vuoksi onnistunut
      n19

      • Anonyymi

        Älä yritä samoja miehiä kuin missit yrittää, sitten voit onnistuakin.
        Naisen ulkomuodolla on merkitystä vaikka naiset kuvittelee ettei se mitään merkkaa, miehellä pitäisi olla oikeanlaiset kengätkin jalassaan mutta nainen saisi olla millainen ryhävalas tahansa.


    • Anonyymi

      Kyllähän naiset aloitteita tekevät, harvoin kuitenkaan realistiselta pohjalta. Ehkä nainen ajattelee että aloite on niin erikoinen juttu että se kannattaa samalla tehdä komeimmalle mahdolliselle miehelle.

      • Anonyymi

        Juuri näin.
        Jos nainen suostuu riskeeraamaan pakkien saamisen niin sitten hän yrittää pelkästään täysin epärealistisia miehiä.
        Esim pullukkanainen yrittää treenattuja miehiä jne.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin.
        Jos nainen suostuu riskeeraamaan pakkien saamisen niin sitten hän yrittää pelkästään täysin epärealistisia miehiä.
        Esim pullukkanainen yrittää treenattuja miehiä jne.

        Kröhöm. Tuota minä pullukka rohkenin lähestyä nykyistä kumppaniani, vaikka hän oli treenattu kiinteä kroppainen ja vuosia minua nuorempi. Ei pidä ajatella toisen puolesta voiko hän kiinnostua sinusta, vaan rohkeesti kokeilla onneaan.


      • Bätääs kirjoitti:

        Kröhöm. Tuota minä pullukka rohkenin lähestyä nykyistä kumppaniani, vaikka hän oli treenattu kiinteä kroppainen ja vuosia minua nuorempi. Ei pidä ajatella toisen puolesta voiko hän kiinnostua sinusta, vaan rohkeesti kokeilla onneaan.

        Ja siis olin jo palstatotuuden mukaan kurppaikäinenkin, 33-vuotias kuten kuvassanikin olen.

        Se kun on niin, että kuka ketäkin viehättää ja kiinnostaa, makuja on monia.


      • Anonyymi
        Bätääs kirjoitti:

        Kröhöm. Tuota minä pullukka rohkenin lähestyä nykyistä kumppaniani, vaikka hän oli treenattu kiinteä kroppainen ja vuosia minua nuorempi. Ei pidä ajatella toisen puolesta voiko hän kiinnostua sinusta, vaan rohkeesti kokeilla onneaan.

        Sä iskit lapsen joka oli vielä äidin ja isän hoivissa eikä kyennyt vielä itse ajattelemaan, sen puolesta todistaa aikuisiän pleikkarin pelaaminen.
        Eli ei lasketa miehen iskemiseksi vaan lapsen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sä iskit lapsen joka oli vielä äidin ja isän hoivissa eikä kyennyt vielä itse ajattelemaan, sen puolesta todistaa aikuisiän pleikkarin pelaaminen.
        Eli ei lasketa miehen iskemiseksi vaan lapsen.

        Hänen isä on kuollut kun hän oli lapsi, eikä 24-vuotias mies ole enää lapsi.


      • Bätääs kirjoitti:

        Hänen isä on kuollut kun hän oli lapsi, eikä 24-vuotias mies ole enää lapsi.

        Etenkään kun on pitänyt kasvaa aikuiseksi hyvin pian niissä olosuhteissa.


      • Anonyymi

        Kyllähä naisen aloite on viipyilevä katsekontakti ja hymy kun katseet kohtaavat ja jos kyseistä miestä kiinnostaa ko.nainen hän lähtee jututtamaan naista.


      • Anonyymi
        Bätääs kirjoitti:

        Hänen isä on kuollut kun hän oli lapsi, eikä 24-vuotias mies ole enää lapsi.

        24 v on vielä lapsen tasolla miehiin verrattuna ja varsinkin jos on elänyt äidin helmoissa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        24 v on vielä lapsen tasolla miehiin verrattuna ja varsinkin jos on elänyt äidin helmoissa.

        Höpsis, oli aikavampi kun moni ikäiseni mies. Persoona vaikuttaa, ei ikä.


      • Bätääs kirjoitti:

        Höpsis, oli aikavampi kun moni ikäiseni mies. Persoona vaikuttaa, ei ikä.

        Hän tuli isäksikin jo 27 iässä ja remppasi lähes yksin perusteellisesti tämän kodin missä asutaan. Poislukien säädösten mukaiset pakolliset urakat, kuten sähkömiehen työt jne.

        Moni mies vielä 27:na on ihan märkäkorva eikä osaa ottaa mistään vastuuta. Hällä oli vastuullaan jo perhe huusholleineen tuolloin.


      • Bätääs kirjoitti:

        Hän tuli isäksikin jo 27 iässä ja remppasi lähes yksin perusteellisesti tämän kodin missä asutaan. Poislukien säädösten mukaiset pakolliset urakat, kuten sähkömiehen työt jne.

        Moni mies vielä 27:na on ihan märkäkorva eikä osaa ottaa mistään vastuuta. Hällä oli vastuullaan jo perhe huusholleineen tuolloin.

        Ja minä ostin yksin jo 22, kuukautta vaille 23 yksin omakotitalon ja remppasin sen vanhempieni kanssa perusteellisesti. Enkä puhu mistään pintarempasta.

        Ei kaikki ole nuorena lspsellisia.


      • Bätääs kirjoitti:

        Ja minä ostin yksin jo 22, kuukautta vaille 23 yksin omakotitalon ja remppasin sen vanhempieni kanssa perusteellisesti. Enkä puhu mistään pintarempasta.

        Ei kaikki ole nuorena lspsellisia.

        Ja osa on kääkkänäkin vielä ihan kakaroita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähä naisen aloite on viipyilevä katsekontakti ja hymy kun katseet kohtaavat ja jos kyseistä miestä kiinnostaa ko.nainen hän lähtee jututtamaan naista.

        10 pistettä, noinhan se helpoimmalla kaavalla menee! Tuota mä juuri tarkoitin, kun sanoin ettei miehet aina ymmärrä. Mä kyllä ymmärrän etten mä kiinnostanut edes sen vertaa, jotta ois tullut moikkaan; Kuis menee, ootkos jonkun porukan mukana... jne.

        Väittäisin ett alle vartissa kummallekin selviää toisesta onko kiinnostunut vai ei. Tuskin jää pahaa mieltä kummallekaan, noin neutraalissa kohtaamisessa.
        Tervehdin mä aina täpötäyteen hissiinkin astuessani; Hyvää päivää kaikille!


    • Anonyymi

      kyllä ne tekee mutta tajuan asian vasta viikon päästä :D
      viimeksi joku nuorempi nainen hakeutui seuraani, kehui pukeutumistani, musiikkimakua jne, sitten alkoi selittämään kuinka juuri eronnut ja asuu muuten tuossa kilometrin päässä.
      aivan selvä isku-yritys mutta enhän mä sitä tajunnut, vaan puhumalla siitäkin selvittiin.

      ikinä en ole seurustellut ja varmaan ikisinkkuna mennään toisetkin 30vuotta kunnes sitä on jo niin seniili ettei naiset enää kiinnosta.

      • Anonyymi

        Jos hoksottimet viikon mittaiset niin et tekisikään mitään parisuhteella.


      • Anonyymi

        Ei helvetti, toi on jo aika paha, että sait kehuja, tiedon sinkkuudesta ja vielä asuinpaikan etkä siltikään tehnyt mitään :D


    • Anonyymi

      Riippuu siitä mitä te aloitteliaisuudella tarkoitatte. Kyllä mä saatan aloittaa keskustelun aivan ventovieraan ihmisen kanssa niin naisen kuin miehenkin.
      Olen muuten hetero, ettei kukaan käsitä nyt asiaa väärin. Siitähän se tutustuminen saattaa alkaa, tai loppua... pariin kolmeen kommenttiin.

      Mutt jos miehet kuvittelee mun kaatuvan sänkyseuraksi, pelkän ensimmäisen puhealoituksen perusteella, niin pieleen meni! Eikä treenattu kroppakaan ole mikään kiihoke mulle. Kyllä sillä miehellä pitää mielipiteitä olla ja vaihtaa myös erilaisia näkemyksiä erilaisista asioista. Politiikasta saa olla lähes mitä mieltä tahansa, kuhan pystyy perustelemaan kantansa.

      Mä en kuulu mihinkään uskontokuntaan, lähinnä vapaa-ajattelija. Kiihko uskonnollisia keskusteluja yritän välttää, juuri edellä mainituista syistä.

      Näitä lahkolaisia eteenkin välttelen... hiljan tapasin muuten erään mielenkiintoisen miehen, kunnes paljastui hänen olevan lestadiolainen. Kertoessaan olleensa monta kertaa heidän kesäjuhlillaan ja miten Jumalan rauha valtaa ihmisten mielen. Hävisin vähin äänin maisemista, vaihdoin jopa hammaslääkäriä, etten vahingossakaan törmäisi kyseiseen ihmiseen odotusaulassakaan.
      trollikka

      • Anonyymi

        Aloitatko keskustelun niin että olet kiinnostunut miehestä jo alustavasti? Ei kai vieraiden ukkeleiden ja mummeleiden kanssa rupattelua voi aloitteellisuudeksi laskea vaikka se mukavaa olisikin,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloitatko keskustelun niin että olet kiinnostunut miehestä jo alustavasti? Ei kai vieraiden ukkeleiden ja mummeleiden kanssa rupattelua voi aloitteellisuudeksi laskea vaikka se mukavaa olisikin,

        Kuule mä aloitan keskustelun joskus aivan sattumalta, jostain kiinnostavasta huomiosta, joskus pelkästä ystävällisyydestä. Toisinaan myös olen jostain syystä kiinnostunut siitä miehestä... itsekään pystymättä analysoimaan; miksi!
        En mä kyllä ketään treffeille pyydä, mutt joskus olen pyydettäessä poikennut kahvilaan, juomaan kupillisen kahvia voisilmäpullan kera.

        Siitä vanhasta ukkelista... olin syömässä eräässä ravintolassa; kun aloin keskustelemaan viereiseeä pöydässä istuvan vanhemman herrasmiehen kanssa. Juteltiin siinä niitä näitä, kun olimme kumpikin syöneet lounaamme; mies kysyi ett saisiko tarjota mulle jälkiruuan näin mielyttävän juttutuokion jälkeen. Itselleen tilasi alkoholipitoisen juoman, mulle se ei käynyt... tilas jotain aivan muuta. Kertoi menevänsä läheiseen hotelliin liikeneuvotteluun ja nyt tuli kiire. Vinkkas tarjoilijan paikalle ja maksoi laskunsa, mä maksoin oman lounaani.

        Hyvästeli minut ja totesi; ett toivottavasti nähdään joskus jossain uudelleen, koska keskustelu oli ollut mielyttävä! Anteeksi nyt... minulle tuli tavaton kiire kiirehtiä sinne hotelliin. Niin hän poistui paikalta.
        Miestarjoilija tokaisi ett oisko hänelläkin samanlainen tuuri, kuin gubbella jos ois rahaa tarpeeksi taskussa.

        Mulla on joskus pitkät piuhat ja sytytys myöhässä. Olin jo puolikorttelia ravintelista kun tajusin mitä se tarjoilija oikein oli tarkoittanut! Se hiivatin typerä tarjoilija oli käsittänyt gubben olevan matkalla tilaamaan huonetta hotellista. Käsitti ett meillä ois ollut treffit ravintolassa... mun harjoittavan maailman vanhinta ammattia! Ikinä mä en enää siellä syö, teki mieli palata takaisin ja huitaista kunnon slämäri poskelle. Hiton SIKA!

        Pelkän kahvin ja pullan se vieras herrasmies mulle kustansi...10- 15min juttutuokiosta viereisissä pöydissä syödessämme. Istuutui luvan kysyttyään samaan pöytään kanssani, sillä aikaa kun tarjoilija oli toimittamassa tilausta. Tuolla peruusteella; jos oletetaan mun tienaavan leipääni, niin olen varmaan Turun halvin ammatinharjoittaja!


    • Anonyymi

      Toki ... olen mä elämäni aikana useammankin aloitteen tehnyt. Ne tosin ovat kaikki olleet sellaisia yhden illan hupeja ja alunperin juuri sellaisiksi tarkoitettujakin.

      Yhdestäkään mun kolmesta parisuhteestani ei lopulta oikein voi edes sano kuka niissä on tehnyt aloitteen. Ne kun on kaikki olleet sellaisia pikkuhiljaa lähentymisiä, joissa molemmat on vuorollaan tehneet itseään tykö.

    • Anonyymi

      Naisen aloitteen vakavuus paljastuu, jos pyytää naista, joka on jutellut pidempään yli kolmekin vuotta miehen kanssa, kun pyytää naista kahville.
      Jos nainen ei ole aloitetta tosissaan tehnyt, niin nainen kieltäytyy kahvista PISTE.

      • Anonyymi

        Yli kolmekin vuotta..


    • Tuntuuhan noita olevan...

      Mutta itseasiassa jos tekee jostain sloitteellisuudesta numeron, puolin jos toisin, siitä hommasta tulee suunnitelmallinen.

      Parhaat suhteet alkaa aidosta kiinnostuksesta sattumalta.

      • Anonyymi

        Sattumaltakin alkaneesta tarvitaan suunnitelmallisuutta. Hän jäi mieleen ja haluat tutustua paremmin, eli teet aloitteen treffeille.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sattumaltakin alkaneesta tarvitaan suunnitelmallisuutta. Hän jäi mieleen ja haluat tutustua paremmin, eli teet aloitteen treffeille.

        No kai sitä tarvitsee aina omaa aloitteellisuutta, jos meinaa jotain saada.

        Mutta kuten sanoin, jos siitä tekee numeron, niin kohta sitä puntaroi kaikkea sen perusteella kuka aloitteen tekee ja miksi...


    • Anonyymi

      Nuorena yks nainen teki aloitteen. Mietin aluksi kyllä että onko se tosissaan enkä uskonut että se teki aloitteen. Sit kerran oltiin kahdestaan ja se oikeesti teki aloitten seksiin riisumalla vaatteet.

    • Anonyymi

      Ensimmäisessä suhteessani aloitteentekijä oli mies. Yritti ensin 10 vuotta vanhempaa sukulaistani, joka ei lämmennyt. Siirtyi sitten minuun
      Olin se jonka sai kun ei muille kelvannut :(
      Trauma tästä.
      Toisessa suhteessa tein rohkeasti ja selkeästi aloitteen.
      Samoin kolmannessa.
      Oikeita ratkaisuja kaikki silloin mutta elämä jatkuu ja aika kuluu

    • Anonyymi

      Eiköhän se ole useimmiten nainen, joka sen aloitteen tekee.

    • Anonyymi

      Jaa, baaritiskillä tein kerran aloitteen, sanoin vieressä seisoneelle naiselle ”moi”. Tapaus jäi mieleen naisen vastauksen takia, käski painua vittuun! Eipä ole sen koommin tullut aloitteita tehtyä.

      • Anonyymi

        😂😂😂😂


    • Anonyymi

      Aloimme olla yhdessä molempien edellisen suhteen romuttumisen jälkeen. Kaksi yksinäistä, onnetonta, jätettyä. Jonkin aikaa tapailtuamme baarissa minä sanoin että haluaisin kokeilla rakastelemista. Lähdettiin sitten yhdessä risteilylle, rakastelu meni tunaroinniksi eikä onnistunut. Seuraavalla kerralla hänen luonaan onnisti. Suhde jatkuu. Mies sanoi myöhemmin että hänellä oli itsetunto niin alhaalla ettei olisi uskaltanut yrittää. Jos vaimo löysi toisen niin kuinka hän kelpaisi kenellekään. Luulen että hän oli niin rikki että olisi jäänyt sinkuksi. Onneksi häneen ei ole mitään pysyvää traumaa jäänyt ja itsetunto on kohdallaan. Opetus: ei kannata luovuttaa.

    • Anonyymi

      Yleensä se on nainen, joka antaa eleillään miehelle luvan lähestyä. Ilman lupaa ei sovi tunkeilla. Eli aloite tulee lähes aina naiselta.

      xLiner

      • Anonyymi

        Niin, mutt aina ei miehet ymmärrä pientä vinkkiä! Toiset taas kuvittelevat ymmärtäneensä ja suorastaan änkeytyvät väkisinkin seuraan... no niistä kyllä yleensä pääsee. Ihan pelkällä olemuksellaan; ei vastaa kysymyksiin, haukottelee ja vilkuilee ympärillään olevia muita miehiä.
        Viimeinen keino on: Suksi hiiteen siitä, minä odotan ihan toista miestä tässä... joten ei kiinnosta seurasi!
        Sen jälkeen on kyllä syytä poistua itsekin paikalta, vähin äänin. En minä itseäni halua nolata, noin tylyllä käytöksellä julkisesti.

        Tanssipaikoilla kuten lavatansseissa; lähden lattialle tanssimaan miehen kuin miehen kanssa, jos hänen omat jalat kantavat. Ympäripäissään oleva saa kyllä pakit; ja jos olen erehtynyt jonkun notkujan kanssa "parketille", ei mulle tuota vaikeutta jättää sitä retkua pystyssä pideltävää vaikka keskelle lattiaa.


    • Anonyymi

      Usein ne jotka tekevät aloitteet ovat juuri niitä, joilta vastaanottaja ei kaipaisi aloitteita. Monet naiset tietävät valitettavan hyvin tämän. Moni mieskin on saanut tämän kokea.

    • Anonyymi

      Viinaa pitää juoda että aloitteen uskaltaa tehdä. Muuten ei kyllä naisetkaan koskaan tule juttelee.

    • Anonyymi

      Kyllä naisia on jotka tekee aloitteen esim hakemalla tanssimaan harmi vaan et miehet ei sitten tajua itse sen jälkeen hakea naista. Juttu seurassa moni mies kiinnostuu ja näyttää kiinnostuksensa valitettavasti he eivät tajua et jos nainen ei huomioi tai on sen oloinen ettei välitä niin miehet ei tajua ettei nainen ole hänestä kiinnostunut vaan jatkavat Miten hedät saisi tajuamaan ei viitsi muiden aikana suoraan sanoa ettet ole minun tyyppiäni yleensä tiedän heti kun nään ihmisen onko hän mieleinen.En voi sille mitään et lihavat,partaiset kaljut ja tatuoidut ei minua kiinnosta voin pahoin jo nähdessäni

      • Anonyymi

        Onko tämä Väliksen kirjoitus, yrittäen matkia naista? Tosin tässä on 2 pistettä ja 4 isoa alkukirjainta, jopa yks pilkkukin... hämäystäkö? Pitkälti ymmärrän viimeisen lauseen merkityksen, joidenkin ulkonäköön keskittyvien kohdalta! Mulle henkilökohtaisesti ainoastaan nuo naamansa ja kaulansa töhrinnällä (tatuoinilla) pilanneet miehet ovat; no, no, indeed!


      • Anonyymi

        Miten niin miehet ei sitten itse tajua hakea naista?
        Ehkä nainen eli sinä et kiinnostanut.


    • Anonyymi

      Jos ei juo viinaa baareissa niin ei kukaan tee alotteita. Selvinpäin kukaan ei raittiille tee alotteita.

      T viinamies

      • Anonyymi

        Voiko selvinpäin tehdä humalaiselle aloitteen, vai pitääkö itsekin olla humalassa?


    • Anonyymi

      Voiko suhde alkaa ilman aloitetta?

    • Anonyymi

      Ei naisilla ole nähdäkseni mitään ongelmaa tehdä aloitteita jos siihen tulee tilaisuus ja tänä päivänä naisten aloitteellisuus tuntuu olevan se tekijä, joka johtaa johonkin. Joissain kulttuureissa miehen kuuluu pommittaa ja vokotella, enkä näe tässäkään mitään vikaa. Ehkä näissä kulttuureissa on kunniallista sanoa ei ensimmäisellä kerralla kun treffeille pyydetään ja tämä rituaali kuuluu kuvioon. Tai on normaalia, että esimerkiksi naisen veljet käy "tervehtimässä" ja tekemässä selväksi, etä kannattaa olla kunnolla.

      • Anonyymi

        Niistä maista puuttuu feminismi ja vapaa seksuaalisuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niistä maista puuttuu feminismi ja vapaa seksuaalisuus.

        Tai "puuttuu" on hieman väärä sana, oikeamminkin ei ole feminismiä.


      • Anonyymi

        Minä puolestani näen vikaa noissa kaikissa mainitsemissasi tyyleissä 🙄

        -Sheena


    • Anonyymi

      Riippuu mitä aloitteen tekemisellä tarkoitetaan. Omasta mielestä aloite on vuorovaikutusta, siinä on molemmat mukana alusta asti, jotta se johtaisi eteenpäin.

    • Anonyymi

      Naisetkin tekee aloitteita, etenkin satunnaissuhteisiin pyrkiessä.

      Itse olen erittäin perinteistä mieltä siitä, että miehen aloite tarvitaan pidempiaikaista suhdetta tavoitellessa, siis minun kohdalla. Aktiivisuutta pitää miehessä olla, sitä arvostan.

      Sheena

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      3839
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2298
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2121
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2015
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      93
      1694
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1301
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      301
      1228
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe