Aloittamisen lopettaminen (novelli)

Anonyymi

Meitä nyt oli siinä kaupungin tyvessä sellainen toistakymmenpäinen nuorisoporukka, jotka chillailtiin usein yhdessä. Välillä jotain biletettiin tai sitten vaan muutoin viikonloppuisin touhuttiin mitä milloinkin. Jossain vaiheessa kesää oli muodostunut käsitys, että Marjatta ja minä olemme pari.
Marjatta oli vajaat 170 cm pitkä normaalivartaloinen naisenalku. Tummanruskea lapaluille yltävä suora tukka, siniharmaat silmät.
Marjatalla ei selvästikään ollut mitään sitä vastaan, että seurustelemme, vaan hän hyvin mielellään hankkiutui seuraani. Emme varsinaisesti olleet analysoineet suhdettaamme, kunhan vaan hengailtiin. Itsekin koetin tutustua Marjattaan syvällisemmin.
Siinä oli vain yksi ongelma. Häntä oli jotenkin vaikea lähestyä oikeasti. Muiden seurassa hän kyllä piti kiinni ja nojautui minuun ja kaikki näytti olevan hyvin.
Kaksin ollessamme hän vain liukuu pois lähestymisyrityksistäni. Jos otin puheeksi häntä todennäköisesti koskettavia henkilökohtaisia asioita, hän nopeasti käänsi puheenaiheen muualle ja jäi täten henkisesti etäiseksi.
Sama koskee fyysistä läheisyyttä. Suutelemme kyllä, mutta jos yritän hiemankaan hyväillä häntä erogeenisilta alueilta, tilanne on nopeasti ohi. Ei hän varsinaisesti kiellä, mutta käyttäytyminen ja kehon kieli kertoo sen. Jos esim suudellessamme nostan käteni hänen rintansa päälle, tunnen kuinka hänen selkälihanksensakin jännittyvät ja koko vartalo jäykistyy.
Tätä on nyt jatkunut pari kuukautta ja oma kärsivällisyys suhteen paikoilleen juuttumiseen alkaa olla loppu. Ajattelen, että näin ei ole syytä jatkaa ikuisesti. Parempi muutos suuntaan tai toiseen.
Ilta alkaa tummua ja osa porukasta on jo lähtenyt kotiinsa. Kuljemme Marjatan kanssa muista hieman erillään. Otan puheeksi minua vaivanneen asian. "On vähän häirinnyt kun tämä meidän juttu tuntuu vähän sellaiselta muka-seurustelulta. Mä en taida oikein osata oikealla tavalla lähestyä sua, kun tuntuu, etten pääse lähellesi. Olen kyl koittanu yrittää".
Marjatta pysyy vaiti ja selvästikin miettii sanomaani. Kävelemme jonkin aikaa hiljaisuudessa. Pysähdyn ja Marjattakin pysähtyy. Sanon: "Kun tää ei oikein johda mihinkään, niin vois olla parasta kertoa muille, ettei me seurustella enää, vai mitä".
Marjatta näyttää hetken hieman yllättyneeltä ja hämmentyneeltä. Jatkan: "Joo, eiköhän tämä ollut tässä." ja lähden kävelemään hiljaa poispäin.
"Risto!" huutaa hän perääni hieman pelokkaalta kuulostavalla äänellä. Jatkan matkaani, en katso taakseni. Sitten hätääntyneellä ja ehkä hieman itkuisella äänellä "Risto! Mä lupaan yrittää vielä - ihan oikeesti".
Pysähdyn ja käännyn; lähen kävelemään takaisin. Puolivälissä matkaa sanon: "toistaisitko, mitä juuri sanoit". Haluan hänen sanovan sen vasten kasvojani, jotta näen hänen olevan tosissaan - tämä on kuitenkin enemmän kuin mitä hän on toistaiseksi itsestään irti saanut. Hän sanoo sen katsoen minua silmiin, mutta laskee pian katseensa maahan. Sanon: "No, yritetään sitten vielä".
Vien käteni hänen hartialleen ja jatkamme kävelyä hiljaisuudessa - annan hänelle aikaa miettiä jatkoa.

2

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      8/10. vähän huumoria mukaan ensi kerralla kiitos

    • Anonyymi

      Marjatta meni ulkohuusiin kakalle ja minä jäin ulos tupakalle. Katsoin sitten seinän raosta, niin näin valkoisen pyllyn ja paksun paskapötkön riippumassa .

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1252
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1127
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe