Ostaisitteko pyörän joka on myyjän toimesta maalattu uudelleen (kuulemma naarmujen takia) ja runkolukko rikottu (kuulemma avain hukkunut) ja mitään kuitteja olemassa enää kuulemma siksi että pyörän ostosta on aikaa pari vuosikymmentä jolloin ostettu uutena liikkeestä jonka nimeä myyjä ei enää muista (ei kuulemma ole enää olemassa)? Itse etsin kivaa kesäpyörää kun jäi ulkomaan kämpälle oma mankeli ja tällainen olisi kirjaimellisesti viereisen seinän takana tarjolla ja vastaavaa yhtä hyvää ja laadukasta en yhtä halvalla ole netistä löytänyt eli olis suuri houkutus ostaa.
Epäilyksiäni herättää kuitenkin jo mainitut seikat ja se että tää myyjä kuulemma kauppaa yhtenään kaikennäköisiä ja kuntoisia pyöriä eikä vissiin oo antanut vakuuttavaa selitystä mistä ne on saanut.
Spraymaalatun pyörän ostaminen
12
60
Vastaukset
- Anonyymi
Unohdin lisätä pääasiani eli siis jos ajan pyörällä jonka olen itse rehellisin keinoin saanut, mutta sitten paljastuukin sen olevan aiemmin varastettu niin selviänkö minä rangaistuksetta vai voinko minäkin saada sakot tms? Pyörän arvo on noin satku (pyöristä tietävän kaverin arvio), mutta pyynti neljäkymppiä eli suuret olis houkutukset
- Anonyymi
Jos pyörä osoittautuu varastetuksi niin menetät maksamasi summan sekä pyörän. Sinuna en tuota kyseistä pyörää ostaisi mainitsemiesi epäselvyyksien vuoksi. Sitäpaitsi saat mahdollisesti riesaksesi naapurisi yli-innokkaat myyntipuheet tai jopa houkuttelut varastetun tavaran kätkentään "hei viittiks säilyttää näitä kun lähen lomalle eikä ole tilaa...." yms.
Pidä suhteet tuollaiseen naapuriisi normaaliin suomalaiseen tapaan eli pelkkä morjenstus ja säätilan ihmettelyä. - Anonyymi
Fillaria voi polkea ihan ilman sähköä ja alkoholia.
- Anonyymi
Niin en siis itse ole varastanut vaan ihan kaverin puolesta kyselen
- Anonyymi
Onko naapurisi, siis myyjä, huumeidenkäyttäjä, joka rahoittaa käyttönsä myymällä varastettuja pyöriä ?
- Anonyymi
Yksinäinen ja hiljainen keski-ikäinen mies hän on ei mitenkään vaikuta huumeiden tai muiden päihteiden käyttäjältä yms. Lapset muuttaneet ja vaimo lähtenyt omille teilleen, että saattaisihan pyörien värkkäily olla ihan vain harrastus, kun on kerran aikaa, mutta hänen olemus vain ei vaikuta ainakaan tässä kaupassa rehelliseltä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yksinäinen ja hiljainen keski-ikäinen mies hän on ei mitenkään vaikuta huumeiden tai muiden päihteiden käyttäjältä yms. Lapset muuttaneet ja vaimo lähtenyt omille teilleen, että saattaisihan pyörien värkkäily olla ihan vain harrastus, kun on kerran aikaa, mutta hänen olemus vain ei vaikuta ainakaan tässä kaupassa rehelliseltä.
Joka tapauksessa huonolla maalilla maalattu pyörä. Ei semmosia vaikka halvalla saa.
- Anonyymi
Myyjältä kannattaa ottaa kirjallinen todistus siitä, että pyörä ei ole varastettu, vapaamuutoinen lausunto. Kyllähän pyörä on käyttöön tarkoitettu, kannattaa varautua että menee pian samalla hinnalla millä sen joku on mahdollisesti saanut.
Jos pyörässä on runkonumero, poliisi saattaa tietää, kohdistuuko siihen katoamisilmoitus. Viitsivätkö selvittää, se onkin sitten eri asia. - Anonyymi
Ostan käytetyn pyörän vain jos ostokuitti näyttää. Alkuperäinen lukko mieluummin kaksilla avaimilla.
- Anonyymi
Onko se maalattu siististi? Entä näkyykö lukon poistamisesta jälkiä? Pitkälti nuo seikat ovat ostopäätökseen oleellisimmin vaikuttavia. En ostaisi huonosti maalattua pyörää, etenkään jos lukon poisto on selkeästi havaittavissa. Toki, jos kyseessä on arvokas pyörä, niin sitä voi itse siistiä paremmaksi.
- Anonyymi
En ostaisi, jollei myyjällä ole näyttää kuitteja, joissa runkonumero täsmää.
- Anonyymi
Onko sula kaikista vanhoista oskoksitasi kuitit tallella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.72498- 1181726
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill371459Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1221328Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1641282- 1461240
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1511219- 521178
- 591117
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.47995