Mikä vangissa pelottaa?

Anonyymi

Hei, haluaisin löytää joskus tasapainoisen parisuhteen. Olen kuitenkin vankilassa vielä jonkin aikaa. Huomaan itse tutustuessani ihmisiin, että suhtaudun hyvin varauksellisesti siihen, kuinka ihmiset minuunn suhtautuvat, jos kerron olevani vankilassa. Käytännössä tämä voi rajata sitä, kuinka hyvin itsekään uskallan tutustua ihmisiin. Oletan siis, että tuo yksittäinen - vaikkakin varsin merkittävä - asia elämässäni karkoittaisi jokaisen ihmisen, joka kuitenkin siihen asti on tullut hyvin toimeen kanssani.

Haluaisin mahdollisesti oman kumppanin löytämistä toivovilta - erityisesti naisilta - kuulla, mikä siinä pelottaisi teitä, jos muutoin mukava mies kertoisikin olevansa vankilassa. Oletetaan nyt siis, että jollain tasolla olisit keskustellut tämän henkilön kanssa ja olisit tullut hyvin toimeen ja pystynyt keskustelemaan aivan normaaleista asioista.

28

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Välillä tuntuu ihan siltä, että nämä vanginvartijat tai vastaavat ne vasta hullua porukkaa on kun luvalliset tazerit taskussa tuolla vaeltaa

      • Anonyymi

        Niin, tuo nyt on sitten toinen keskustelu tietysti.


    • Anonyymi

      Ihminen on erehtyväinen ja jos linna tuomiota takana toki sitä toivoisi ettei olisi mitään seksuaali rikoksia, lapsiin sekaantumista tms. takana. Muutoin voin hyvinkin ajatella, että eihän tässä pitäisi olla mitään ongelmaa tutustua

      • Anonyymi

        No tarkennetaan, että seksuaalirikostuomiosta ei ole kyse. Kiinnostavaa, että ajattelet noin. Varsin paljon muun suuntaista tuntuu tulleen vastaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tarkennetaan, että seksuaalirikostuomiosta ei ole kyse. Kiinnostavaa, että ajattelet noin. Varsin paljon muun suuntaista tuntuu tulleen vastaan.

        Oletko aloittaja ja onko niin, ettet ole itse selvillä mistä istut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tarkennetaan, että seksuaalirikostuomiosta ei ole kyse. Kiinnostavaa, että ajattelet noin. Varsin paljon muun suuntaista tuntuu tulleen vastaan.

        En halua tuomita johan sinut tuomittu jo jostain. Mutta mainitsemani seksuaali rikokset tms. suuntaiset saa kyllä perääntymään. Mutta olisin avoin tutustumaan kyllä muuten. Ja rehellisesti, kun aloittaa kuten jos kertoisit siitä itse etten kuulisi jostain muualta olisi kunnioitettavaa.

        13:09


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko aloittaja ja onko niin, ettet ole itse selvillä mistä istut?

        Olen aloittaja tuossa. Ja siis toki tiedän mistä istun 🤣 Kyse siis tässä oli siitä, että en istu seksuaalirikoksesta.

        Jatko liittyi muuhun osaan henkilön viestiä ja koska vastasin näin lyhyesti, en tarkentanut sitä ihmeemmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En halua tuomita johan sinut tuomittu jo jostain. Mutta mainitsemani seksuaali rikokset tms. suuntaiset saa kyllä perääntymään. Mutta olisin avoin tutustumaan kyllä muuten. Ja rehellisesti, kun aloittaa kuten jos kertoisit siitä itse etten kuulisi jostain muualta olisi kunnioitettavaa.

        13:09

        No tosiaan ymmärrän näkökantasi. Olen itse harjoittanut sellaista ajatusta, että jos tapaan satunnaisesti ihmisiä - siis ei seuranhakumielessä, vaan muutoin tuttavien kautta tai muulla tavoin, en välittömästi esittele itseäni vankina. Mutta jos näyttää siltä, että olisin tutustumassa johonkin henkilöön enemmänkin, otan itse puheeksi sen, että ensinnäkin olen vankilassa ja toiseksi kerron tuomioni ja siihen johtaneen tilanteen. Tällöin kyseinen henkilö saa itse tehdä valinnan, kokeeko minut edelleen tutustumisen arvoiseksi ihmiseksi, vai häiritseekö tässä jokin liikaa. Tietysti tällaista valintaa tulee kunnioittaa. Kovin valitettavaa se toki on, jos toistuvasti tapaa ihmisiä, joilla on kovin kielteinen kuva minusta jonkin asian vuoksi, jonka en koe kuvaavan sitä, millainen nykyisellään olen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tosiaan ymmärrän näkökantasi. Olen itse harjoittanut sellaista ajatusta, että jos tapaan satunnaisesti ihmisiä - siis ei seuranhakumielessä, vaan muutoin tuttavien kautta tai muulla tavoin, en välittömästi esittele itseäni vankina. Mutta jos näyttää siltä, että olisin tutustumassa johonkin henkilöön enemmänkin, otan itse puheeksi sen, että ensinnäkin olen vankilassa ja toiseksi kerron tuomioni ja siihen johtaneen tilanteen. Tällöin kyseinen henkilö saa itse tehdä valinnan, kokeeko minut edelleen tutustumisen arvoiseksi ihmiseksi, vai häiritseekö tässä jokin liikaa. Tietysti tällaista valintaa tulee kunnioittaa. Kovin valitettavaa se toki on, jos toistuvasti tapaa ihmisiä, joilla on kovin kielteinen kuva minusta jonkin asian vuoksi, jonka en koe kuvaavan sitä, millainen nykyisellään olen.

        Ymmärrän hyvin ei sitä ihan heti tarvitse olla kertomassa kuten sanoit jos olet enemmänkin tutustumassa sitten ehkä hyvä sauma kertoa. Ja uskon että jokaisella on jokin juttu, josta on hyvä avautua jos alkaa enemmän tutustumaan. On se sitten tuomio tai muu ikävämpi tai sellainen.. En tiedä saatko kiinni ajatuksistani mutta mutta
        Oletko nyt avopuolella kun pääset koneelle kirjoittelemaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrän hyvin ei sitä ihan heti tarvitse olla kertomassa kuten sanoit jos olet enemmänkin tutustumassa sitten ehkä hyvä sauma kertoa. Ja uskon että jokaisella on jokin juttu, josta on hyvä avautua jos alkaa enemmän tutustumaan. On se sitten tuomio tai muu ikävämpi tai sellainen.. En tiedä saatko kiinni ajatuksistani mutta mutta
        Oletko nyt avopuolella kun pääset koneelle kirjoittelemaan?

        Luulenpa saavani ajatuksistasi kiinni. En varmasti ole ainoa ihminen, jolla on jotain kerrottavaa, joka voi vaikuttaa suhteen aloittamista pohtiessa. Ja tällaiset asiat vain tulee siinä käydä läpi riippumatta siitä, mistä oikeastaan on kyse.
        Ja kyllä, olen avopuolella. Eli sikäli voitaisiin ajatella, että minut on arvioitu kohtalaisen vähän ainakin akuuttia vaaraa ympäristölleni aiheuttavaksi yksilöksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luulenpa saavani ajatuksistasi kiinni. En varmasti ole ainoa ihminen, jolla on jotain kerrottavaa, joka voi vaikuttaa suhteen aloittamista pohtiessa. Ja tällaiset asiat vain tulee siinä käydä läpi riippumatta siitä, mistä oikeastaan on kyse.
        Ja kyllä, olen avopuolella. Eli sikäli voitaisiin ajatella, että minut on arvioitu kohtalaisen vähän ainakin akuuttia vaaraa ympäristölleni aiheuttavaksi yksilöksi.

        Tämä selvä. Ja todella hyvä käydä asioita läpi, jos haluaa syventää tapailua tai muuten tutustumista. Kaikki kun tuntuu vaikuttavan kaikkeen jossain määrin.
        Ja voin vastata aloituksen ettei vangissa varsinaisesti mikään pelota. :-)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä selvä. Ja todella hyvä käydä asioita läpi, jos haluaa syventää tapailua tai muuten tutustumista. Kaikki kun tuntuu vaikuttavan kaikkeen jossain määrin.
        Ja voin vastata aloituksen ettei vangissa varsinaisesti mikään pelota. :-)

        No mukava kuulla, että ajattelet noin 😊
        En kannata sitä, että ihmisiä muutoinkaan niputtaa johonkin samaan lokeroon joidenkin yksittäisten seikkojen vuoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mukava kuulla, että ajattelet noin 😊
        En kannata sitä, että ihmisiä muutoinkaan niputtaa johonkin samaan lokeroon joidenkin yksittäisten seikkojen vuoksi.

        Tuo on totta, toisella lauseella sen hyvin kirjoitit!
        :-)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on totta, toisella lauseella sen hyvin kirjoitit!
        :-)

        Vaikutat ihmiseltä, jonka kanssa olisi mukava enemmänkin vaihtaa ajatuksia 😊


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikutat ihmiseltä, jonka kanssa olisi mukava enemmänkin vaihtaa ajatuksia 😊

        Olisi kiva vaihtaa ajatuksia sinunkin kanssa mutta mitenhän se onnistuisi? Pitäisikö luoda profiili tänne tms.?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisi kiva vaihtaa ajatuksia sinunkin kanssa mutta mitenhän se onnistuisi? Pitäisikö luoda profiili tänne tms.?

        Harmi, että nyt taidamme seurailla tätä ketjua hieman huonosti. Jonkin anonyymiyden mahdollistavan yhteystiedon antamisen kautta varmaankin. Voit laittaa viestiä: [email protected]


    • Anonyymi

      Itse ajattelinsin että ihminen joka ei osaa noudattaa lakia. Tuskin on kovin luotettava muutenkaan. Ja moraalisesti kovinkaan ylevä. Ei ymmärrä mikä oikein ja väärin. Tietenkin joku totaalikieltäytyminen yms. asia erikseen.

    • Anonyymi

      Jos väkivallasta tai taposta on istunut niin sellaisen seurassa joutuisi pelkäämään henkensä puolesta. Ei kiitos.

      • Anonyymi

        Tämä, omansa ja läheistensä. Ja vaikka rikos olisi vaikka ryöstö tms. niin ajatus- ja arvomaailmat ei kohtaisi esim. Jos aloittajalle sopisi joku vankilassa istuva/istunut yksilö kumppaniksi...


    • Anonyymi

      Vanki on valinnut pahan polun,ei muuten vankilassa olisi. Tekee jotain lainvastaista,laista , ja yhteisistä säännöistä piittaamatta.Ajaa omaa etuaan muita polkien ja muiden kustannuksella. On siten itsekäs eikä tiedä empaattisuudesta mitään. Ei omista hyvää sydäntä. Oliko vielä kysyttävää?

      • Anonyymi

        Tässä viestissäsi oletat kovasti asian olevan niin, että vanki - jokainen vanki edustaa ajatusmaailmaltaan sitä tai niitä rikosta/rikoksia, joita on tehnyt. Tämä viestisi herättää minussa ajatuksen, jonka mukaan käsityksesi siis vangeista on varsin kapea. Esitänkin kriittisen kysymyksen, jos ihminen ei ole tehnyt vankeuteen johtavaa rikosta, mikä yksittäinen teko tai teot tällöin riittävät määrittämään sen, mitä ihminen on kokonaisuudessaan?
        Itse siis en tiedä tähän vastausta.

        Ihan mielenkiintoinen ajatus tämä, minkä esität. Miten sinun ajatusmaailmaasi sopisi murhaaja, joka on rakastava aviomies ja isä? Tai talousrikoksiin syyllistynyt, joka kuitenkin on tehnyt paljon hyvää ympärillään oleville? Ilmeisesti huonosti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä viestissäsi oletat kovasti asian olevan niin, että vanki - jokainen vanki edustaa ajatusmaailmaltaan sitä tai niitä rikosta/rikoksia, joita on tehnyt. Tämä viestisi herättää minussa ajatuksen, jonka mukaan käsityksesi siis vangeista on varsin kapea. Esitänkin kriittisen kysymyksen, jos ihminen ei ole tehnyt vankeuteen johtavaa rikosta, mikä yksittäinen teko tai teot tällöin riittävät määrittämään sen, mitä ihminen on kokonaisuudessaan?
        Itse siis en tiedä tähän vastausta.

        Ihan mielenkiintoinen ajatus tämä, minkä esität. Miten sinun ajatusmaailmaasi sopisi murhaaja, joka on rakastava aviomies ja isä? Tai talousrikoksiin syyllistynyt, joka kuitenkin on tehnyt paljon hyvää ympärillään oleville? Ilmeisesti huonosti.

        Todella huonosti. Kyllä se hyvyys tai pahuus on sisäsyntyistä ja hedelmistään puut tunnetaan. Hyvä puu ei teehuonoja hedelmiä eikä huono hyviä. Motiivit hyviinkin yksittäisiin tekoihin pahojen rinnalla on yleensä omahyväisiä ja pahoja. Ei voi olla molempaa yhtäaikaa. On valittava joko hyvä tai paha. Kaikilla meillä on valinnanvapaus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todella huonosti. Kyllä se hyvyys tai pahuus on sisäsyntyistä ja hedelmistään puut tunnetaan. Hyvä puu ei teehuonoja hedelmiä eikä huono hyviä. Motiivit hyviinkin yksittäisiin tekoihin pahojen rinnalla on yleensä omahyväisiä ja pahoja. Ei voi olla molempaa yhtäaikaa. On valittava joko hyvä tai paha. Kaikilla meillä on valinnanvapaus.

        Tekstisi on ristiriitainen. Jos hyvyys tai pahuus on sisäsyntyistä, kuinka se silloin on oma valinta? Ja tarkoitatko, että elämässä on jokin yksi valintatilanne, jolloin valitsee, mille puolelle kallistuu? Tällöin siis jos olet elämässäsi tehnyt yhdenkin pahan teon, oletko aina paha? Vai mihin raja asettuu?

        Kovin hämmentävä tämä sinun ajatusmallisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tekstisi on ristiriitainen. Jos hyvyys tai pahuus on sisäsyntyistä, kuinka se silloin on oma valinta? Ja tarkoitatko, että elämässä on jokin yksi valintatilanne, jolloin valitsee, mille puolelle kallistuu? Tällöin siis jos olet elämässäsi tehnyt yhdenkin pahan teon, oletko aina paha? Vai mihin raja asettuu?

        Kovin hämmentävä tämä sinun ajatusmallisi.

        Kaikkihan me täällä tehdään pahojakin tekoja, mutta harvemmin niin pahoja, että vankilaan niistä joutuu. Jos joutuu on siihen painavat syyt.. Se on fakta. Toinen totuus se,että katuuko ja muuttuuko tietoisesti,vai valitseeko saman tien yhä uudelleen. Aika vaikea on vankilatuomion saaneeseen luottaa kun luottaa ei voi aina ihmisiin yleensäkkään. Jospa yrittäisit ymmärtää tätäkin näkökulmaa. Luottamus pitää ansaita ja se että joku on vankilaan joutunut,syystä tai toisesta,ei luottamusta herätä.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Sinusta paistaa vähän sellainen itse sääli. Minkä kappaleen rikoksen uhreillesi soittaisit? Minkä kappaleen he sinulle soittaisi?


    • Anonyymi

      Arvaamattomuus, kun tulee vastoinkäymisiä. Tuki ja turva, mitä tarkoittaa vangin kanssa, muuttuuko se muuksi. Viihtyvyys tekijät, onko niitä ja minkälaisia ne ovat. Paljon on epävarmuustekijöitä, jotka voivat olla vähemmän mieleisiä.

    • Anonyymi

      Yleensä ihmiset,jotka ei osaa asettua uhrin asemaan, ajautuu tielle, joka vie vankilaan. Ihmiset ,jotka näkee kanssa ihmiset arvokkaina ja arvostettavina,ei heitä milläänmuotoa hyväksikäytä. Tämä täytyy oivaltaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1858
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1798
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1761
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      70
      1567
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1118
    10. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1102
    Aihe