Työn vältteleminen on helppoa

Anonyymi

Mielummin olenkin työtön. Työhakemuksia voi toki lähettää mutta hakemuksen voi tehdä niin ettei kukaan soittele töitä tekemään. Pistää vaan iän 46 V suurella kirjaimella näkyviin niin ei siinä juuri muuta tarvita ja työnantaja heittää hakemuksen roskakoriin. Sitten voi kirjoittaa että ollut työtön 6 vuotta. Se viimeistään takaa sen ettei pääse töihi.

39

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jeee, mulla sama systeemi, ei kantsi mennä töihin, rahaa tulee iha muutenki.
      Jeee, ja kesä on varmasti lämmin ja kaljaaaaa piiiisaaaaaa !

    • Anonyymi

      Tuet pitäisi lakkauttaa, jo alkais työ kelpaamaan. Velli-housuja tässä elätetään... no heidän eläkkeensä tulee oleen pieni, suorastaan surkea

      • Anonyymi

        kyllä me siltikin jossain ja jotain syödään, vaikka sitten sinun pöydässä


      • Anonyymi

        Yritystuet pitäis lopettaa ja maatalustuet menkää töihin

        Yritystuki samanlaista sosiaali avustusta veronmaksajien siis duunarien rahaa kuten muutkin sosiaali tuet tosin vaan tuhatkettaa suurempaa ja Ilkka vastikkeelisuta

        Onneksi Sanna ei jaa niin palkåjookuin edelliset oikeistohallitukset ei vuoden ajan


      • Anonyymi

        Ymmärrätkö, ettei töitä riitä kaikille, puhumattakaan elämiseen riittävällä palkalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrätkö, ettei töitä riitä kaikille, puhumattakaan elämiseen riittävällä palkalla.

        Anteeksi, mä vähän trollasin.

        Oikeasti mä olen vain kaljaa kittaava juoppo, joka esittää muka fiksua.


    • Anonyymi

      jos itsellä on ikää vasta 46 vuotta ja meininki elää hengittää kenties 100-vuotiaaksi, niin silloin on 54 vuotta aikaa vetää ilmaa palkeisiin . Jotkut viiveellä siinä 50 v. iässä alkavat oikeastikin kukoistamaan (nuoruuden arkuus poistuu) ja ovat elämänsä parhaassa tikissä. Ja se toinen matkalla kolhiintunut kanssaveli 50 vuotiaana lykkii eteenpäin menemään rollaattorin varassa.

    • Anonyymi

      Ei onnistu ainakaan hoitoalalla. Haluavatkin vähän vanhempia. Asiakkaat ei pompota.

    • Anonyymi

      Juu, ei ole pelkoa työllistymisestä näillä kilometreillä.

    • Anonyymi

      46v nyt mikään ikäloppu ole toiset tekee tuon mittaisen työuran, nyt vähän ryhtiä elämiseen, lapamadot.

      • Anonyymi

        mikäs sinä olet toisia ihmisiä määrittelemään?


      • Anonyymi

        Kun ikä lähentelee kolmeakymmentä niin olet vanhus etkä kelpaa mihinkään. Olkoonkin, että haastattelija on vanhempi.


    • Anonyymi

      Pahasti on jotain ihmisen mielessä vialla, kun hyvällä omallatunnolla elelee yhteiskunnan loisena, muiden elätettävänä - etenkin, kun katsoo sen vielä olevan jonkinlainen ylpeilyn aihe.

      Voin kyllä kuvitella, millaista se elämä on. Kaveripiiri koostuu samanhenkisistä yksinkertaisuuksista, ystäviä tuskin löytyy sillä kukapa viitsisi ystävystyä sellaisen ihmisen kanssa, jota ei kunnioita lainkaan.
      Elämänkumppania ei löydy, sillä...no, tuossahan se jo tuli sanottua. Tai jos se kumppani jo on, siinähän on kaksi vanhalle viinalle haisevaa yhdessä, kun parempaakaan ei saa.
      Päivät kitataan kaljaa ja pelätään, koska joutuu karenssiin.

      Eikä se tulevaisuuskaan kovin ruusuinen tule olemaan; kannattaisi ottaa selvää, millaista on elämä kaikken pienituloisimmilla kotihoidon tai kunnallisten hoivakotien asukailla.

      • Anonyymi

        Työmarkkinatuella elävällä ei ole varaa kaljaan varsinkin kun vuokra vie suurimman osan toimeentulotuesta.


      • Anonyymi

        Aivan sama mitä sönkötät.

        Minä loisin huommennakin ja sinä maksat. Vituttaako paljon vai ihan helvetisti.


      • Anonyymi

        Aika hyvä yleistys työttömistä, mutta se kertoo vain sinun yksinkertaisuudestasi.

        Ota uusi kalja, niin trollisi paranevat.


    • Anonyymi

      Vaikka on työtön niin ei se tarkoita ettei tee mitään. Monet työttömät tekee kaikenlaista ja töitäkin tekevät. Siitä ei vaan hiiskuta työkkäriin. Ei täällä kaljaa juoda arkisin vaan tehdään kaikenlaista.

      • Anonyymi

        Ei täällä työlliset tuollaista tajua. Ihme että ovat töihin päässeet.


      • Anonyymi

        On varmaan suuret eläkekarttumat ;D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On varmaan suuret eläkekarttumat ;D

        Minä elän nyt enkä eläkkeellä, kun olen jo raihnainen ainaisesta työnteosta.


    • Anonyymi

      No laita sitte 56 niin ei pääse

    • Anonyymi

      Minäpä laitan 58v ja viimeviikolla 3 työtarjousta, ei vaan nyt juuri pysty osallistumaan kun kättä leikattiin niin pitää toipua jonkin aikaa.

      • Anonyymi

        Jos menet työhaastatteluun ja käsi on kipsissä niin eivät ota sinua töihin kun näytät sairaalta, vaikka kuinka itse olisit halukas töihin. Eli syrjintäähän se.


    • Anonyymi

      Aivan, kartteleminen onkin mapeissa ä-ö.

      • Anonyymi

        Liian innokasta ei palkata muistaakseni. Innokkuus on kuulema jotenkin outoa ja hämärää. Mitä epämotivoituneenpi töihin niin sitä suuremmalla todennäköisyydellä on numero yksi, joka palkataan heti ensimmäisenä, vaikka ei itse edes ole hakenut töihin. Työnantaja saa varmasti kiksejä pakottamisesta.


    • Anonyymi

      Juuri näin.

      Töitä ei tule koskaan riittämään kaikille, joten on erittäin hyvä asia, että osa jää vapaaehtoisesti työttömäksi.

    • Anonyymi

      Rahaa ei vaan riitä kaikenmailman lapamadoille jaettavaksi, työtää vieroksuvat työleirille kuntoutumaan, reipasta halonhakkuuta ja terveellistä ravintoa, halkomotista saisi vähän taskurahaa jos tupakkia tekis mieli.

      • Anonyymi

        samaa mieltä, nyt laiskana rahan päällä elävät tuki pummit ek ja mtk,
        töihin ja suuret tuet seis!! Omat rahat käyttöön hopi hopi.
        Samoin miljardeja e / vuosi maksava pakolais-turismi kela-lomat seis.


    • Anonyymi

      Ei tarvii vältellä töitä koska ei kukaan ota töihin. Hakenuksia voi lähettää mutta ei se meinaa mitään. Olen täällä kesämökillä juomassa olutta ja saunomassa.
      Työnhaku on aika turhaa nykyään. Siitä asti kun henkilöstöfirmat tuli kuvioihin niin työn saaminen loppui koska työnantajat ei ota enää vastaan kun hakee suoraan yrityksestä töitä. Pitää olla joku perkeleen subermies nykyään että osaisi perusraksatöitä tehdä vaikka niitä osasin ennen tehdä mutta nyt ei anneta edes mahdollisuutta.

    • Anonyymi

      Näin on. Minuakin juoksutettiin yhdessä paikassa turhaan 12 krt. Nyt valittavat telkussa, kun eivät saa kesäsijaisia.

    • Anonyymi

      Tais kolahtaa arkaan paikkaan monelle tuo "työttömän elämä" -kirjoitus ;D

      • Anonyymi

        Mene sinä vain kiltisti huomennakin töihin maksamaan minun loisimiseni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mene sinä vain kiltisti huomennakin töihin maksamaan minun loisimiseni.

        Minä ainakin menen, joka ikinen päivä :)

        Pistää aina hymyilyttämään palkkapäivänä kun vertaa sitä peruspäivärahoihin ;-D
        Ei tarvihe asua enää ahtaasti, kun on varaa omaan taloon ja tonttiin.
        Ei tarvihe käyttää julkisia, kun on varaa omaan autoon ja kalliiseen löpöönkin.
        Ei tarvihe miettiä kaupassa mitä ostaa, kun on varaa ostaa mitä mieli halajaa.
        jne jne jne

        Elämä on valintoja täynnä, olen tyytyväinen että olet tehnyt itseäsi tyydyttävän ratkaisun. Joillekin meistä se työttömyyskorvaus/sosiaalituki ei vaan riitä :)


    • Anonyymi

      Totta, pitkä työttömyys ja työhaluttomuus ovat suurin syy siihen miksei saa työtä ja mitä pitempään työttömän, sitä varmemmin saakin olla työttömänä ja voi sitten säännöllisin väliajoin valittaa täällä "ettei lähde orjatyöhön", "työnantajat ovat inhottavia" "yhteiskunta on sieltä itsestään" jne.jne.

      Jos on tarpeeksi pitkään työttömänä eikä osaa mitään, ei kukaan palkkaa vaikka saisi ilmaiseksi - joten saat varmasti olla ihan rauhassa - onko kivaa?!

    • Anonyymi

      Sama täällä.

      On ihanaa olla työtön, kun voi tehdä ihan mitä itse haluaa.

      • Anonyymi

        No mitä sinä nyt sitten päivisin teet kun on aikaa, käytkö parvekkeella tupakilla ja katselet ostos-tv:tä, välillä käyt leipäjonossa jonottamassa, haet viimeisillä euroilla Pirkka olutta ja odottelet uutta korvauspäivää? Ei kovin paljon ole tapahtumia muisteltavaksi.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      247
      4042
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2348
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2141
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2056
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      96
      1719
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      25
      1414
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1327
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1307
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1262
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe