Lemmikin ottaminen

Anonyymi

Siis vaikka koira parisuhteessa niin se voi olla kallista. Miten teillä parisuhteessa olevilla on asiat ratkaistu jos toinen ei halua lemmikkiä ja toinen haluaa?

98

103

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No meillä me aikuiset ei kumpikaan haluta lemmikkiä, mutta lapset haluisi kanin. Nimikin on jo keksitty Lili Lulu.

      Ei olla suostuttu, sitoo niin paljon ettei kannata ottaa. Katsellaan uudestaan, kun ovat isompia tai ottavat sitten aikuisena lemmikkinsä.

      • Anonyymi

        Kanihan ei mikään helppo lemmikki olekaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kanihan ei mikään helppo lemmikki olekaan.

        Ei ole, vaatii kaikenlaista järsittävääkin. Ruokavaliokin oltava just eikä melkein. Pitäisi saada liikkuakin paljon. Lapset ei oikein ymmärrä kanin vaativuutta.

        Isompi pyysi sitten undulaattia, jos kani on kerta vaativa. :)

        Hän sanoo opiskelevansa eläintenhoitajaksi, mutta saa nyt nähdä kun vuodet kuluu...


      • Anonyymi
        Bätääs kirjoitti:

        Ei ole, vaatii kaikenlaista järsittävääkin. Ruokavaliokin oltava just eikä melkein. Pitäisi saada liikkuakin paljon. Lapset ei oikein ymmärrä kanin vaativuutta.

        Isompi pyysi sitten undulaattia, jos kani on kerta vaativa. :)

        Hän sanoo opiskelevansa eläintenhoitajaksi, mutta saa nyt nähdä kun vuodet kuluu...

        Ei taida helppoa lemmikkiä ollakaan, ehkä joku pieni kilpikonna?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei taida helppoa lemmikkiä ollakaan, ehkä joku pieni kilpikonna?

        Niinpä. Tai pehmolelut. :D


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei taida helppoa lemmikkiä ollakaan, ehkä joku pieni kilpikonna?

        Eikä varsinkaan kilpikonna. Itselläni oli ammoin kotoaan pois joutuneet muutajat. He olivat Matti ja Liisa. Olivat siis eurooppalaisia maakilpikonnia.
        Matti painoi 700 gr ja Liisa 400.

        Niiden olot on oltava kohdillaan varsinkin ruoan suhteen. Liisa oli alakuloinen ja silloin ainoa eläinlääkäri joka konnat tuntee löytyi Espoosta.
        Ajettiin siis Hesasta Espooseen ja lääkäri laittoi Liisan jalkaan a-vitamiini piikin. Konna virkistyi heti ja jatkossa laitoimme juomaveteen a-vitamiinitippoja.

        Olivat suht iäkkäitä jo meille tullessaan mutta elivät vielä monia vuosia ennenkuin Liisa kuoli ensin ja paria vuotta myöhempään sitten Matti.

        Kesäisin saivat olla parvekkeella kun oli lämmin. Siellä ne juoksivat peräkanaa ja Matti oli hamuamassa kaiken aikaa Liisan selkään.
        Olivat konnia jotka olivat tottuneet nukkua talven yli. Jotta lämpötila olisi oikea tehtiin vaatekomerosta sellainen. Ja tärkeää oli uittaa ne hyvin ennen unia, muuten jos syöty ruoka ei olisi tullut kokonaan ulos sen vatsasta se olisi alkanut mädäntyä sisältäpäin. Konnat ulostaa heti kun pääsevät veteen, siitä syystä se uittaminen.

        Kivoja ne olivat mutta ei sillalailla seuraa kuin koirasta tai kissasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kanihan ei mikään helppo lemmikki olekaan.

        Niin poikakanit voi olla tosi kiivas-ja ärhäkkäluonteisia.

        Varmaan lapsille parempi olisi pari rottaa, jotka kesyyntyy tosi hyvin. Hajuun kyllä tottuu.

        Rotta kyllä kannattaa sitten kastroida tai ottaa esim pari naarasta.


      • Anonyymi
        Bätääs kirjoitti:

        Ei ole, vaatii kaikenlaista järsittävääkin. Ruokavaliokin oltava just eikä melkein. Pitäisi saada liikkuakin paljon. Lapset ei oikein ymmärrä kanin vaativuutta.

        Isompi pyysi sitten undulaattia, jos kani on kerta vaativa. :)

        Hän sanoo opiskelevansa eläintenhoitajaksi, mutta saa nyt nähdä kun vuodet kuluu...

        Lapsille kannattaa ottaa sellainen lemmikki joka antaa hyvän hoitovastineen kuten koira tai rotta.

        Lemmikit jotka on etäisiä eikä vastavuoroisesti osoita kiintymystä, jää helposti sitten hoitamatta.

        Monet lasten yleiset pienlemmikit, kuten yleisimmät jyrsijät ja pienet matelijat eivät tarjoa mitään vastinetta muuta kun että ovat olemassa.

        Kontaktin luominen eläimeen ei ole monille aikuisillekkaan helppoa ja tästä kärsivät miljoonat eläimet joiden elämä on tylsää ja virikkeetöntä nukkumista liian pienessä häkissä tai terraariossa ja pahimmassa tapauksessa vielä yksin koko elämän ajan.

        Mielestän8i ihmisten pitäisi vähän alkaa jo tajuta millaista kidutusta monien lemmikkieläinten ja esim merinisäkkäiden ja muiden eläntarhaeläinten elämä on vankeudessa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lapsille kannattaa ottaa sellainen lemmikki joka antaa hyvän hoitovastineen kuten koira tai rotta.

        Lemmikit jotka on etäisiä eikä vastavuoroisesti osoita kiintymystä, jää helposti sitten hoitamatta.

        Monet lasten yleiset pienlemmikit, kuten yleisimmät jyrsijät ja pienet matelijat eivät tarjoa mitään vastinetta muuta kun että ovat olemassa.

        Kontaktin luominen eläimeen ei ole monille aikuisillekkaan helppoa ja tästä kärsivät miljoonat eläimet joiden elämä on tylsää ja virikkeetöntä nukkumista liian pienessä häkissä tai terraariossa ja pahimmassa tapauksessa vielä yksin koko elämän ajan.

        Mielestän8i ihmisten pitäisi vähän alkaa jo tajuta millaista kidutusta monien lemmikkieläinten ja esim merinisäkkäiden ja muiden eläntarhaeläinten elämä on vankeudessa.

        Juu. Mulla oli lapsena gerbiilejä, marsu ja perheessä useampi koira. Aikuisena oli oma koira ja 14 kissaa ehti olla. Nyt ei enää tee mieli ottaa mitään lemmikkiä.

        Luulen, että meidän muksut ottaa lemmikit sitten aikuisena vasta.


      • Anonyymi
        Bätääs kirjoitti:

        Ei ole, vaatii kaikenlaista järsittävääkin. Ruokavaliokin oltava just eikä melkein. Pitäisi saada liikkuakin paljon. Lapset ei oikein ymmärrä kanin vaativuutta.

        Isompi pyysi sitten undulaattia, jos kani on kerta vaativa. :)

        Hän sanoo opiskelevansa eläintenhoitajaksi, mutta saa nyt nähdä kun vuodet kuluu...

        Undulaatti on vaativampi kuin kani. Itse en pidä siitä että lentokykyisiä lintuja pidetään häkissä. Lijntu kuuluu vapauteen, ei ihmisten vangiksi. Kuvitelkaa itsenne linnun asemaan.
        Suosittelen hamsteria. Alkukustannusten jälkeen kulut ovat pienemmät kuin kanilla tai linnulla. Lintu syö kokoonsa ja painoonsa nähden paljon. Hamsteri hamstraa ruokavarastoonsa ruokaa.

        Itsellä ollut kaneja, hamstereita, koiria, kissoja, hevosia jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei taida helppoa lemmikkiä ollakaan, ehkä joku pieni kilpikonna?

        Siskolla oli kilpikonna ja vaatii asiaan perehtymistä. Eksoottiset eläimet yleensä ei ole niitä helppoja lemmikkejä. Ja akvaariossa on kova työ jos kaloja ajattelee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin poikakanit voi olla tosi kiivas-ja ärhäkkäluonteisia.

        Varmaan lapsille parempi olisi pari rottaa, jotka kesyyntyy tosi hyvin. Hajuun kyllä tottuu.

        Rotta kyllä kannattaa sitten kastroida tai ottaa esim pari naarasta.

        Siskon pojalla oli rottia eikä ne haisseet. Olivat tehneet poikasia. Riippuu siis pitäjistä. Jokainen niistä rotista oli ihan oma persoonansa. Yksi oli ahne ja hamstrasi ruokaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siskon pojalla oli rottia eikä ne haisseet. Olivat tehneet poikasia. Riippuu siis pitäjistä. Jokainen niistä rotista oli ihan oma persoonansa. Yksi oli ahne ja hamstrasi ruokaa.

        Minun tutulla oli iso määrä rottia ja ne oli laumassakin todella kesyjä ja tosiaan eriluonteisia.

        Minusta ne oli aivan ihania mutta haju oli runsas, niitä oli kymmeniä joten varmasti siksi haisi, kyllä se niiden pitoalue oli siisti, mutta tuleehan sitä semmoisessa laumassa missä myöd paljon poikasia.


    • Anonyymi

      Oisko omat kodit sitten, pakkoko sitä yhdessä on asua.

    • Anonyymi

      Nappi ohtaan ja saunan taakse molemmat!

      • Anonyymi

        Mikä idea tässä on? Lemmikki jäisi yksin.


    • Anonyymi

      Aikani asiasta puhuin, ei lämmennyt, otin kuitenkin koiran. Jos valita pitää, valitsen mieluumin koiran, puolisko saa mennä. On se sille lämmennyt sittemmin.

      • Anonyymi

        Sama juttu. Noista puoliso saa mennä. Jos mies ei pidä eläimistä, niin ei ole minun mieheni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama juttu. Noista puoliso saa mennä. Jos mies ei pidä eläimistä, niin ei ole minun mieheni.

        Monet miehet ei pidä koirista, aika outoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama juttu. Noista puoliso saa mennä. Jos mies ei pidä eläimistä, niin ei ole minun mieheni.

        Täälläkin sama juttu. Ensimmäiseksi tullut saa ekana jäädä, eli lemmikki. En voisi lopettaa lemmikkiäni. Yhdessä jo kohta 7 vuotta oltu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täälläkin sama juttu. Ensimmäiseksi tullut saa ekana jäädä, eli lemmikki. En voisi lopettaa lemmikkiäni. Yhdessä jo kohta 7 vuotta oltu.

        Lisäys, enkä voisi sitä kenellekkään antaa tai myydä. Ystävää ei anneta eikä myydä, eikä lopeteta tervettä eläintä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monet miehet ei pidä koirista, aika outoa.

        Kuvastaa sitä miten mies on lapsellisen huomionkipeä ja itsekeskeinen.

        Lapsi tai lemmikki on vaan kilpailija ja mustasukkaisuuden aihe. Ei hyvää tulevaisuutta lupaile.

        Millainen ihminen kieltää puolisoltaan ettei tämä saa rakastaa ja antaa huomiota kellekkään muulle?? Narsisti.


    • Anonyymi

      Miehenä voin kertoa kaikille sen ettei naista kannata uskoa tai häneen luottaa kahdessa asiassa. Yksi on lemmikit ja toinen lapset. Naiset voivat väittää hoitavansa ne molemmat, kun niitä haluavat mutta käytäntö on todistanut ettei noin voi olla.
      Kohta huomaa olevansa koiran kusettaja jossain teiden risteyksessä, ja siinä kun sitä koiraa kusettaa, katsoen miten se koipi nousee, ihmettelee miten tähän tilanteeseen tuli ajauduttua:)

      AV

      • Anonyymi

        Vain idiootti voi lausua moisen kommentin. Ok, koiran voi hoitaa yksin. Se ei edes tuota mitään ongelmaa. Vaan lapsi, mitä v.ttua? Lapsi ei ole mikään lemmikki, jota vaan hoidetaan. Varsinainen valopää ja sulla vielä muka lapsia. Joo, isi ei sua auta, kun äiti lupasi hoitaa sut yksinään. Voi voi, ole nälässä.


      • No voi se mennä toisinkin päin. Eräs exäni halusi väen väkisin flättiksen pennun ja arvaas kuka sen hoiti ja opetti sisäsiistiksi, sillä välin kun hunsvotti luuhas kylillä ja jätti koiransa mun hoidettavaksi. Eihän siinä, mutta mulla oli omakin koira ja kissa hoidettavana. Et osaa ne miehetkin laistaa vastuustaan..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain idiootti voi lausua moisen kommentin. Ok, koiran voi hoitaa yksin. Se ei edes tuota mitään ongelmaa. Vaan lapsi, mitä v.ttua? Lapsi ei ole mikään lemmikki, jota vaan hoidetaan. Varsinainen valopää ja sulla vielä muka lapsia. Joo, isi ei sua auta, kun äiti lupasi hoitaa sut yksinään. Voi voi, ole nälässä.

        Onko ongelma minun jos tuo olisi tullut naisen suusta?
        Kommentoija voi mennä itseensä koska kyllä, tiedostan olevan todella hyvä ja huolehtiva isänä...vaikken lasta olisi ehkä enää edes halunnut.
        Tuo ei poista sitä tosiasiaa missä monet naiset uskovat pystyvänsä kaikkeen itse, noin ei käytännössä elämä lasten kanssa koskaan mene.
        Tänään ohjelmana uimahallin treenit, hengailua kaupoissa josta ostettiin uusi hiusharja kun hiukset olivat hoidon tarpeessa uimisen jälkeen ja päätettiin mennä syömään aurinkoiselle terassille. Syötiin ja mentiin leikkipuistoon jossa leikittiin tyttären ystävän kanssa ja siitä pelaamaan biljardia (halusi kokeilla, ei ole ennen pelannut).

        Mutta joo, isänä olen kyllä vastuun ottava...vaikka alkuun sitä ei ollut ilmaisesti edes tarjolla:)

        AV


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko ongelma minun jos tuo olisi tullut naisen suusta?
        Kommentoija voi mennä itseensä koska kyllä, tiedostan olevan todella hyvä ja huolehtiva isänä...vaikken lasta olisi ehkä enää edes halunnut.
        Tuo ei poista sitä tosiasiaa missä monet naiset uskovat pystyvänsä kaikkeen itse, noin ei käytännössä elämä lasten kanssa koskaan mene.
        Tänään ohjelmana uimahallin treenit, hengailua kaupoissa josta ostettiin uusi hiusharja kun hiukset olivat hoidon tarpeessa uimisen jälkeen ja päätettiin mennä syömään aurinkoiselle terassille. Syötiin ja mentiin leikkipuistoon jossa leikittiin tyttären ystävän kanssa ja siitä pelaamaan biljardia (halusi kokeilla, ei ole ennen pelannut).

        Mutta joo, isänä olen kyllä vastuun ottava...vaikka alkuun sitä ei ollut ilmaisesti edes tarjolla:)

        AV

        On, jos olet edes sekunnin kuvitellu moisen "järjestelyn" olevan inhimillinen lasta kohtaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko ongelma minun jos tuo olisi tullut naisen suusta?
        Kommentoija voi mennä itseensä koska kyllä, tiedostan olevan todella hyvä ja huolehtiva isänä...vaikken lasta olisi ehkä enää edes halunnut.
        Tuo ei poista sitä tosiasiaa missä monet naiset uskovat pystyvänsä kaikkeen itse, noin ei käytännössä elämä lasten kanssa koskaan mene.
        Tänään ohjelmana uimahallin treenit, hengailua kaupoissa josta ostettiin uusi hiusharja kun hiukset olivat hoidon tarpeessa uimisen jälkeen ja päätettiin mennä syömään aurinkoiselle terassille. Syötiin ja mentiin leikkipuistoon jossa leikittiin tyttären ystävän kanssa ja siitä pelaamaan biljardia (halusi kokeilla, ei ole ennen pelannut).

        Mutta joo, isänä olen kyllä vastuun ottava...vaikka alkuun sitä ei ollut ilmaisesti edes tarjolla:)

        AV

        On täysin epäoleellista "mitä jotkut naiset kuvittelevat". Yksi vanhempi kykenee erinomaisesti täyttämään kaikki lapsen tarpeet, olipa sitten nainen tai mies. Ajatus on epäinhimillinen ja kiduttava LASTA kohtaan, jos niitä vanhempia muka sitten kuitenkin on kaksi ja vain toinen "hoitaa". Joko tai, joko on olemassa ja ottaa vastuuta tai sitten painuu helvettiin siitä lapsen elämästä heilumasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On täysin epäoleellista "mitä jotkut naiset kuvittelevat". Yksi vanhempi kykenee erinomaisesti täyttämään kaikki lapsen tarpeet, olipa sitten nainen tai mies. Ajatus on epäinhimillinen ja kiduttava LASTA kohtaan, jos niitä vanhempia muka sitten kuitenkin on kaksi ja vain toinen "hoitaa". Joko tai, joko on olemassa ja ottaa vastuuta tai sitten painuu helvettiin siitä lapsen elämästä heilumasta.

        Näin se on, lapsi on elämän kruunu. Lapsesta tulee huolehtia tasapainoisesti siten että lapsi saa hyvän nais kuin myös mieskuvan tulevaan elämäänsä. Yllättävän paljon on menossa ajatuksia joissa naisen oikeus saada lapsen yksin tai toisen naisen kanssa on muodostunut normaaliksi. Ajattelen itse ettei tuossa tilanteessa ole mitään normaalia, enemmän epänormaalia. Silti voihan elämä olla lapselle tasapainoista kaikesta huolimatta?

        Ihminen valitsee itse sen mihin on valmis lähtemään, mitä on valmis tekemään toisten ihmisten puolesta. Suomessa on suuntaus jossa on normaalia olla epänormaali?

        Henkilökohtaisesti olen vastuussa vain omista lapsistani ja heillä on kaikki se mitä he tarvitsevat. Myös se tuki mitä lapsi tarvitsee kasvaessaan tasapainoiseksi henkilöksi joka tuntee olevansa tervetullut ja rakastettu sellaisena mitä on.

        Aloitus koskee lemmikkiä joka rinnastetaan Suomen laissa omaisuudeksi.
        Jos joku katsoo ongelmaksi lemmikin ottamisen (jos puoliso sellaisen haluaisi), ei kai ole valmis paljoa tekemään muutenkaan puolisonsa onnen eteen? Kysymys on todella pieni suurempiin asioihin rinnastettaessa.

        AV


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On, jos olet edes sekunnin kuvitellu moisen "järjestelyn" olevan inhimillinen lasta kohtaan.

        Hän saa nykyisin enemmän vanhemmiltaan mitä normaali lapsi koskaan voisi saada joten älä ole huolissasi, hänellä on hyvä elämä nyt ja tulevaisuudessa.

        AV


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin se on, lapsi on elämän kruunu. Lapsesta tulee huolehtia tasapainoisesti siten että lapsi saa hyvän nais kuin myös mieskuvan tulevaan elämäänsä. Yllättävän paljon on menossa ajatuksia joissa naisen oikeus saada lapsen yksin tai toisen naisen kanssa on muodostunut normaaliksi. Ajattelen itse ettei tuossa tilanteessa ole mitään normaalia, enemmän epänormaalia. Silti voihan elämä olla lapselle tasapainoista kaikesta huolimatta?

        Ihminen valitsee itse sen mihin on valmis lähtemään, mitä on valmis tekemään toisten ihmisten puolesta. Suomessa on suuntaus jossa on normaalia olla epänormaali?

        Henkilökohtaisesti olen vastuussa vain omista lapsistani ja heillä on kaikki se mitä he tarvitsevat. Myös se tuki mitä lapsi tarvitsee kasvaessaan tasapainoiseksi henkilöksi joka tuntee olevansa tervetullut ja rakastettu sellaisena mitä on.

        Aloitus koskee lemmikkiä joka rinnastetaan Suomen laissa omaisuudeksi.
        Jos joku katsoo ongelmaksi lemmikin ottamisen (jos puoliso sellaisen haluaisi), ei kai ole valmis paljoa tekemään muutenkaan puolisonsa onnen eteen? Kysymys on todella pieni suurempiin asioihin rinnastettaessa.

        AV

        Ihan itse menit ja rinnastit lapset ja lemmikit. Ällötys olet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan itse menit ja rinnastit lapset ja lemmikit. Ällötys olet.

        En rinnastanut, kerroin vain miten naisiin ei kannata luottaa olipa kysymys sitten lemmikeistä tai lapsista. Molemmat tarvitsevat huolta ja hoivaa.
        Moni nainenhan tuntee lemmikin korvaavan lapsen (jos ei sitä ole kykenevä saamaan).
        Naisilla on hoivavietti, eikä se ole pahasta jos se pikkuinen olisi risteykset merkkaava koira.
        Pitäähän sitäkin hoivata...
        AV


      • taruolento

        Ei pidä paikkaansa. Minä halusin kuolleen koiran tilalle uuden, mieheni ei laiskuuttaan halunnut. Sanoin että hoidan ja niin olen tehnyt. Koira täyttää syyskuussa 5 vuotta ja hän on "käyttänyt" sen pikaisesti ulkona tasan 2 kertaa syystä että olin itse sairas.

        Itse ulkoilen sen kanssa kunnolla, vähintään 30 minuuttia per reissu. Enkä haluakaan muita hommaan kun vain itse kykenen.


      • Anonyymi
        taruolento kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa. Minä halusin kuolleen koiran tilalle uuden, mieheni ei laiskuuttaan halunnut. Sanoin että hoidan ja niin olen tehnyt. Koira täyttää syyskuussa 5 vuotta ja hän on "käyttänyt" sen pikaisesti ulkona tasan 2 kertaa syystä että olin itse sairas.

        Itse ulkoilen sen kanssa kunnolla, vähintään 30 minuuttia per reissu. Enkä haluakaan muita hommaan kun vain itse kykenen.

        Poikkeus vahvistaa säännön.
        Miehesi laiskuus heijastaa myös parisuhteen tilaa, miehen tulisi katsoa myös sinun onneasi ja tehdä myös itse työtä sen onnen puolesta?

        Suomi on kohta paikka jossa ihmetellään miksi ihmiset olivat kiinnostuneita toisistaan ilman kaalimadon mainoksia. Kukaan ei tunnu kohta maistavan miten se alkuperäinen tarkoitus oli juurikin miellyttää vastakkaista sukupuolta jo elämän jatkuvuuden nimissä. Tuota tarkoitusta vasten on ihmiselle tehty myös halu siihen mikä edistää tavoitetta.

        Surkeaa jos ihmiset eivät enää halua elää toisten tarpeille, etunenässä ovat aina ne omat tarpeet. Ei ihme jos sinkkuja on Suomessa todella paljon.

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        Poikkeus vahvistaa säännön.
        Miehesi laiskuus heijastaa myös parisuhteen tilaa, miehen tulisi katsoa myös sinun onneasi ja tehdä myös itse työtä sen onnen puolesta?

        Suomi on kohta paikka jossa ihmetellään miksi ihmiset olivat kiinnostuneita toisistaan ilman kaalimadon mainoksia. Kukaan ei tunnu kohta maistavan miten se alkuperäinen tarkoitus oli juurikin miellyttää vastakkaista sukupuolta jo elämän jatkuvuuden nimissä. Tuota tarkoitusta vasten on ihmiselle tehty myös halu siihen mikä edistää tavoitetta.

        Surkeaa jos ihmiset eivät enää halua elää toisten tarpeille, etunenässä ovat aina ne omat tarpeet. Ei ihme jos sinkkuja on Suomessa todella paljon.

        AV

        Meillä yhdesä (50 vuotta) on aina ollut koira tai kaksi. Mieheni aivoinfarktin vuoksi elämä on muuttunut paljon.
        Nyt katson että tämä pieni serobimme on lahja ja henkireikä jonka vuoksi jaksan mieheni vaihtelevat mielenliikkeet, nyt selkeästi paheneva muistihäiriö jne.
        Meillä on ikäeroa puoli vuotta mutta itse hetki sitten todetun sydämen vajaatoiminnakin olen ottanut tautina joka tappaa mutta kuntoni on loistava jos vertaan sitä puolisooni.

        Vajaatoiminnan ennuste todetusta on pahimmillaan 5 vuotta. Minulta kuitenkin puuttuu siihen kuuluva turvotus joka kertoisi siitä että munuaiset eivät enää toimi normaalisti.
        Sydänrytmihäiriöt tuntuvat ja sydämen ultraan olen nyt odottanut hgin malmille noin 2 kk. Kiirearvio kardiolin mukaan oli 8-30 vuorokautta.

        Mutta iloa koira tuottaa kotioloissa enemmän kuin oikeastaan mikään muu. Minä rakastan sitä ja se minua niin ettei kellekään jää epäselväksi. Olemme turva toisillemme. Tässä iässä se riittää.


      • Anonyymi

        Itse olen lemmikkini parisuhteessanikin hoitanut. En luota lemmikeitä kovin helposti ihmiselle joka ei ole niihin niin innokas. Miehet huijaa joo lemmikit on ihania, mutta monesti sitten asia tulee tavalla tai toisella ilmi että niistä pitäisi luopua. Ensin tullut jää viimeiseksi.
        Yhtä lailla miestä ei kannata uskoa. Lemmikit voi joutua myös kärsimään väkivaltaisesta miehestä. Näitä on ollut lehtien palstoilla kuinka koirat on heitetty partsilta alas, jopa pentukoiria.
        Jos kanssasisaret otatte miehen ja olette eläinrakkaita niin ottakaa eläinrakas mies, jolla mahdollisesti on myös jokin eläin.


      • Anonyymi

        Vastuu lapsesta on myös miehellä sen jälkeen kun siemenensä on kylvänyt tai sitten ei pidä harrastaa ns. pirttiviljelyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin se on, lapsi on elämän kruunu. Lapsesta tulee huolehtia tasapainoisesti siten että lapsi saa hyvän nais kuin myös mieskuvan tulevaan elämäänsä. Yllättävän paljon on menossa ajatuksia joissa naisen oikeus saada lapsen yksin tai toisen naisen kanssa on muodostunut normaaliksi. Ajattelen itse ettei tuossa tilanteessa ole mitään normaalia, enemmän epänormaalia. Silti voihan elämä olla lapselle tasapainoista kaikesta huolimatta?

        Ihminen valitsee itse sen mihin on valmis lähtemään, mitä on valmis tekemään toisten ihmisten puolesta. Suomessa on suuntaus jossa on normaalia olla epänormaali?

        Henkilökohtaisesti olen vastuussa vain omista lapsistani ja heillä on kaikki se mitä he tarvitsevat. Myös se tuki mitä lapsi tarvitsee kasvaessaan tasapainoiseksi henkilöksi joka tuntee olevansa tervetullut ja rakastettu sellaisena mitä on.

        Aloitus koskee lemmikkiä joka rinnastetaan Suomen laissa omaisuudeksi.
        Jos joku katsoo ongelmaksi lemmikin ottamisen (jos puoliso sellaisen haluaisi), ei kai ole valmis paljoa tekemään muutenkaan puolisonsa onnen eteen? Kysymys on todella pieni suurempiin asioihin rinnastettaessa.

        AV

        Ei ole pakko ottaa naista jolla koirat ja lapset. Kannattaa kuitenkin jutella haluaako nainen lapsen, lapsia, kissan, koiran tai muun lemmikin ettei tarvitse sitten erota kun asia tulee ilmi ja siitä mahdollisesti riitaa tai pettymyksiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Poikkeus vahvistaa säännön.
        Miehesi laiskuus heijastaa myös parisuhteen tilaa, miehen tulisi katsoa myös sinun onneasi ja tehdä myös itse työtä sen onnen puolesta?

        Suomi on kohta paikka jossa ihmetellään miksi ihmiset olivat kiinnostuneita toisistaan ilman kaalimadon mainoksia. Kukaan ei tunnu kohta maistavan miten se alkuperäinen tarkoitus oli juurikin miellyttää vastakkaista sukupuolta jo elämän jatkuvuuden nimissä. Tuota tarkoitusta vasten on ihmiselle tehty myös halu siihen mikä edistää tavoitetta.

        Surkeaa jos ihmiset eivät enää halua elää toisten tarpeille, etunenässä ovat aina ne omat tarpeet. Ei ihme jos sinkkuja on Suomessa todella paljon.

        AV

        Nimenomaan ja sitten vielä haukut itse naisia jotka tahtovat lapsen, lapsia, lemmikin tai molemmat. Puhuit itsesi pussiin.


    • Anonyymi

      Sehän riippuu siitä kuinka paljon sitä lemmikkiä oikeasti haluaa ja kuinka paljon toinen ei sitä halua. Joko toinen taipuu tai matka jatkuu eri suuntiin.

      • Anonyymi

        Lisään ... nämä tällaiset jutut kun ovat niitä, joissa ei oikein ole olemassakaan komprimissia. Se on joko tai, eikä välimuotoa ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään ... nämä tällaiset jutut kun ovat niitä, joissa ei oikein ole olemassakaan komprimissia. Se on joko tai, eikä välimuotoa ole.

        Totta ei kannata uskoa naisen juttuihin ja eikä lähteä mukaan naisen kaakatuksiin tai olet ainoa joka joutuu sen viemään ulos eli on elämässä muutakin mitä vois tehdä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta ei kannata uskoa naisen juttuihin ja eikä lähteä mukaan naisen kaakatuksiin tai olet ainoa joka joutuu sen viemään ulos eli on elämässä muutakin mitä vois tehdä

        Eikä miehen kaakatuksiinkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta ei kannata uskoa naisen juttuihin ja eikä lähteä mukaan naisen kaakatuksiin tai olet ainoa joka joutuu sen viemään ulos eli on elämässä muutakin mitä vois tehdä

        Minä en ihan helposti luota toisen ihmisen käsiin lemmikkiäni.


    • Anonyymi

      Lemmikin ottaminen on OK, kunhan lemmikki on koira. Kissoja ei minun talooni tule. Koiran rodun valitsen miehenä itse, ja ulkoilutan koiran joka ilta itse.
      Näin olen toiminut koko elämäni ajan, ja nainenkin nykyään sitä mieltä että kun koira kuolee pitää ottaa samaa ritua uusi pentu. Edes naiselle ei enää muut rodut kolahda.
      Näin huomaamme että jokaisessa laivassa voi olla useita kapteeneita, mutta vain yksi päällikkö.

      • Anonyymi

        ritua=/rotua


      • Anonyymi

        Sääli naista, ellei se ole puhallettava.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sääli naista, ellei se ole puhallettava.

        Miten ni?


      • Anonyymi

        Mielenkiinnosta kysyn, että mikä rotu?

        Kirjautumaton palstalutka


      • Anonyymi

        Joo jotain "Pallukka-kissaa" ei ole olemassakaan....


      • Anonyymi

        Naisesi on siis alisteisessa asemassa. Teillä ei ole minkäänlaista tasa-arvoa.
        Koiria pitää ulkoiluttaa vähintään 3 kertaa päivässä. Ulkoilutatko vain illalla? Se on rääkkäystä. Koiran tulee saada lenkkeilyä 3 kertaa päivässä vähintäänkin, eikä niin että aamuin ja päivisin pissitetään pihalle ja vain illalla viedään vähän kauemmaksi.
        Itse en suostu kenenkään miehen alistettavaksi. Vain tasa-arvoinen suhde on tasapainoinen ja terve suhde. Ikinä en meni kaltaisesi kanssa suhteeseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sääli naista, ellei se ole puhallettava.

        Niin tai liikkumaton Real Doll


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten ni?

        Siten ni!


    • Anonyymi

      Molempien pitää haluta lemmikki tai sitten ottaa pehmolelu. Tai vinkulelu.
      Eläin sitoo (minne loma-aikoina)ylläpito maksaa (mm eläinlääkäri) paljon. Ja miten eläimen käy
      jos elämäntilanne muuttuu. Mutta eläin antaa niin paljon.
      Terveisin kissan omistaja, jonka lemmikki siirtyi sateenkaarisille 18 v iässä. Kova ikävä kaikilla.

    • Anonyymi

      Juu ei mitään koiria tai mies joutuu sen ulkoiluttamaan mut jos pakko ottaa lemmikki niin joko sohvan takana olevaa pölypalloa rupeaa kasvattamaan kunnes se on lihansyöjä tai ostaa ämpärin ja siihen yksi akvaariokala tai ulos saavi ja siihen ehkä 2 akvaariokalaa tai kalastaa ongella ahvenen ja ahven saaviin ja jos kyllästyy niin ämpärin tai saavin hinnan menettää ei muuta

      • Anonyymi

        Sä olet just sellanen tyypi, että jos sun kanssas joutuis asumaan niin ostais ihan vaan vittuillessaan vähintään 500 litran akvaarion keskelle olohuonetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sä olet just sellanen tyypi, että jos sun kanssas joutuis asumaan niin ostais ihan vaan vittuillessaan vähintään 500 litran akvaarion keskelle olohuonetta.

        Miehenä sanoisin ei vaan sekin raha bensaan ja leirintäalue maksuun ja vaunu koukkuun ja lähtisimme lomailemaan ja tutustumaan johonkin kaupunkiin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sä olet just sellanen tyypi, että jos sun kanssas joutuis asumaan niin ostais ihan vaan vittuillessaan vähintään 500 litran akvaarion keskelle olohuonetta.

        Tai hevosen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miehenä sanoisin ei vaan sekin raha bensaan ja leirintäalue maksuun ja vaunu koukkuun ja lähtisimme lomailemaan ja tutustumaan johonkin kaupunkiin

        Vaan kun et naisen rahoista määrää. Omillasi toki saat hankkia vaikka koko karavaanin verran niitä vaunuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sä olet just sellanen tyypi, että jos sun kanssas joutuis asumaan niin ostais ihan vaan vittuillessaan vähintään 500 litran akvaarion keskelle olohuonetta.

        Tai toinen älä uhoo vaan hoida ja syötä ahventa ja sen jälkeen kahville niinkö olis jo


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai hevosen.

        Tai lehmän kokosen koiran. Ihan vaan vittuillakseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai toinen älä uhoo vaan hoida ja syötä ahventa ja sen jälkeen kahville niinkö olis jo

        Toki sinne akvaarioon voi hankkia ahvenen. Vaikka jonkun meriahvenen, joka kasvaa melkein parimetriseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai lehmän kokosen koiran. Ihan vaan vittuillakseen.

        Ja muutat koirankoppiin koirasi kanssa ja eka yön jälkeen huomaat ilkeys sattui omaan nilkkaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai toinen älä uhoo vaan hoida ja syötä ahventa ja sen jälkeen kahville niinkö olis jo

        Sunhan piti häipyä sinne leirintäalueelle. Mene nyt, niin saa joskus hetken rauhaa sun jatkuvalta nalkutukseltas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sunhan piti häipyä sinne leirintäalueelle. Mene nyt, niin saa joskus hetken rauhaa sun jatkuvalta nalkutukseltas.

        Jep pahinta laatua ämmämäinen ukko, jonka tarvii natkuttaa joka saamarin asiasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja muutat koirankoppiin koirasi kanssa ja eka yön jälkeen huomaat ilkeys sattui omaan nilkkaan

        En tietenkään poistuis itse omistamastani asunnosta yhtään mihinkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toki sinne akvaarioon voi hankkia ahvenen. Vaikka jonkun meriahvenen, joka kasvaa melkein parimetriseksi.

        Ahvenkin huomaa että ompas tuo häijy ihminen ja ahven laittaa sinut akvaarioon ja tulee itse kahville ja syöttää akvaarioon annostelu koneeseen viikon ruuat ja sanoo lähdetään lomailemaan ja tutustumaan johonkin kaupunkiin eli ilkimys on sit viikon akvaariossa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ahvenkin huomaa että ompas tuo häijy ihminen ja ahven laittaa sinut akvaarioon ja tulee itse kahville ja syöttää akvaarioon annostelu koneeseen viikon ruuat ja sanoo lähdetään lomailemaan ja tutustumaan johonkin kaupunkiin eli ilkimys on sit viikon akvaariossa

        Ei tietenkään, kun sitä pidettäis kuin kukkaa kämmenellä. Isossa altaassa, hyvällä suodatuksella ja parhaalla ruoalla. Akvaario ja kaikki sen suodatussysteemit valtaa koko olohuoneen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ahvenkin huomaa että ompas tuo häijy ihminen ja ahven laittaa sinut akvaarioon ja tulee itse kahville ja syöttää akvaarioon annostelu koneeseen viikon ruuat ja sanoo lähdetään lomailemaan ja tutustumaan johonkin kaupunkiin eli ilkimys on sit viikon akvaariossa

        Se lehmän kokonen koira nukkuu parisängyn toisella laidalla ja hevonen asuu keittiössä. Sä voit nukkua eteisen lattialla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se lehmän kokonen koira nukkuu parisängyn toisella laidalla ja hevonen asuu keittiössä. Sä voit nukkua eteisen lattialla.

        Ahven koira ja hevonen sanoo miehelle et lähdetään lätkimään jätetään ilkimys kivoi naisiakin on eli se on good bai ja kytkin nostettu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ahven koira ja hevonen sanoo miehelle et lähdetään lätkimään jätetään ilkimys kivoi naisiakin on eli se on good bai ja kytkin nostettu

        Ei ne tykkää nalkuttavasta miehestä, joka haluaa vain vaunun. Sanovat hyh hyh ja painu jo sinne leirintäalueelle, että saavat olla rauhassa kotona mukavan emäntänsä kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ne tykkää nalkuttavasta miehestä, joka haluaa vain vaunun. Sanovat hyh hyh ja painu jo sinne leirintäalueelle, että saavat olla rauhassa kotona mukavan emäntänsä kanssa.

        Naapurit kävelee ohi ja sanoo älä pillitä mies ja eläimet on lähtenyt jo 2 viikkoo sit ja takaisin ei tule ja lähtevät pois ja naapurit puhuu ompas se häijy ja ilkee nainen vastenmielinen ja inha ja eläimet jossakin hyvässä pidossa hevonen ehkä metwurstina ja mies onnellisena hyvässä suhteessa jonkun kivan naisen kanssa eli ilkeellä ilkeän kohtalo


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naapurit kävelee ohi ja sanoo älä pillitä mies ja eläimet on lähtenyt jo 2 viikkoo sit ja takaisin ei tule ja lähtevät pois ja naapurit puhuu ompas se häijy ja ilkee nainen vastenmielinen ja inha ja eläimet jossakin hyvässä pidossa hevonen ehkä metwurstina ja mies onnellisena hyvässä suhteessa jonkun kivan naisen kanssa eli ilkeellä ilkeän kohtalo

        Juu kyllä naapuritkin ihmettelee, että on kyllä outo mies. Nalkuttaa aina ja kaikesta ja kiukuttelee kuin pikkulapsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu kyllä naapuritkin ihmettelee, että on kyllä outo mies. Nalkuttaa aina ja kaikesta ja kiukuttelee kuin pikkulapsi.

        Ja onnittelevat, että hyvä kun pääsit moisesta kummajaisesta eroon. Suosittelevat etsimään kunnollisen miehen nalkuttavan mieslapsen sijaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja onnittelevat, että hyvä kun pääsit moisesta kummajaisesta eroon. Suosittelevat etsimään kunnollisen miehen nalkuttavan mieslapsen sijaan.

        Nyt voivat eläimetkin paremmin, kun niiden ei tarvitse kuunnella miehen jatkuvaa kiukuttelua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu kyllä naapuritkin ihmettelee, että on kyllä outo mies. Nalkuttaa aina ja kaikesta ja kiukuttelee kuin pikkulapsi.

        Naapureiden pakko soittaa poliisit ja ambulanssin olet jo puol vuot ollu yksin ja vieläkin melttoat miehestä ja pakkokeinoin hullujen paidassa viedään mielisairaalaan js siel sit vuoden pari pakko hoidossa ja lääkitys kuntoon ja psykoterapeutti lääkärit hoitaa sinut siihen kuntoon et voit päästä johonkin hoivakotiin asumaan mut jos ilkeys jatkuu niin takaisin sairaalaan pakko osastolle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naapureiden pakko soittaa poliisit ja ambulanssin olet jo puol vuot ollu yksin ja vieläkin melttoat miehestä ja pakkokeinoin hullujen paidassa viedään mielisairaalaan js siel sit vuoden pari pakko hoidossa ja lääkitys kuntoon ja psykoterapeutti lääkärit hoitaa sinut siihen kuntoon et voit päästä johonkin hoivakotiin asumaan mut jos ilkeys jatkuu niin takaisin sairaalaan pakko osastolle

        Jos eivät soittaneet kun kiukutteleva nalkkumies asusteli asunnossa, niin eivät ne kiltin, mukavan ja rauhallisen naisen takia soittele.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos eivät soittaneet kun kiukutteleva nalkkumies asusteli asunnossa, niin eivät ne kiltin, mukavan ja rauhallisen naisen takia soittele.

        Ei mitään kiva leikki tora mut nyt tupakille ja sit lämmittämään iltapalaksi keittoa ja katselemaan jalkapalloa ehkä välillä kirjoitan tänne


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mitään kiva leikki tora mut nyt tupakille ja sit lämmittämään iltapalaksi keittoa ja katselemaan jalkapalloa ehkä välillä kirjoitan tänne

        Sä oletkin tommonen riidanhaluinen, komenteleva ja väkivaltainen yksilö.


      • Anonyymi

        Pysy yksinäs ja yksinäs tulet pysymäänkin.
        Pthyi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sä olet just sellanen tyypi, että jos sun kanssas joutuis asumaan niin ostais ihan vaan vittuillessaan vähintään 500 litran akvaarion keskelle olohuonetta.

        Ja siihen pirajoita, jotka ovat lihansyöjiä ja sitten iso lihansyöjäkasvikin vielä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miehenä sanoisin ei vaan sekin raha bensaan ja leirintäalue maksuun ja vaunu koukkuun ja lähtisimme lomailemaan ja tutustumaan johonkin kaupunkiin

        Oma tupa oma lupa ei yhteisasumista kiitos, sanoisin minä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaan kun et naisen rahoista määrää. Omillasi toki saat hankkia vaikka koko karavaanin verran niitä vaunuja.

        Ja hän sais lähtee vielä yksin sinne reissuillensa vaunuineen ja mennä sen siliän tiän. Takaisin ei olis tulemista.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja muutat koirankoppiin koirasi kanssa ja eka yön jälkeen huomaat ilkeys sattui omaan nilkkaan

        Oma tupa oma lupa ja joku muu saa lähteä lätkimään. Mielummin kyllä koirankopissa nukkuisin kun tollasen niljakkeen. Tai tallissa ylisillä.
        Pthyi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se lehmän kokonen koira nukkuu parisängyn toisella laidalla ja hevonen asuu keittiössä. Sä voit nukkua eteisen lattialla.

        Sivusta
        Tai vessassa hajujen keskellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naapurit kävelee ohi ja sanoo älä pillitä mies ja eläimet on lähtenyt jo 2 viikkoo sit ja takaisin ei tule ja lähtevät pois ja naapurit puhuu ompas se häijy ja ilkee nainen vastenmielinen ja inha ja eläimet jossakin hyvässä pidossa hevonen ehkä metwurstina ja mies onnellisena hyvässä suhteessa jonkun kivan naisen kanssa eli ilkeellä ilkeän kohtalo

        Kyllä se tässä narsisti mies se ilkeä ihminen on.
        Sivusta


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Oliskin edes noin mut miehet suhteissa rakkina ja rakin elämä jokainen mies toivoo olispa edes koira tai lemmikki jota pidetään hyvin mut ei


    • Anonyymi

      Tuommoiseenhan ratkaisu on se että se joka lemmikin haluaa sitoutuu sitten myös hoitamaan sen kunnolla, siis kaikki vastuulliset hommat ulkoiluttamisineen sille haluajalle.

      Koska käytännössä homma kuitenkin menee niin että se joka ei lemmikkiä halunnut joutuu kuitenkin sitten myös hoitamaan pitää tehdä selväksi että jos homma lemmikin haluajalta liiaksi lipsuu tietää se väistämättä sitä että joku sitten taloudesta joutuu lähtemään eikä se ole tilanteeseen syytön lemmikki vaan se lemmikin haluaja. Lemmikki tietenkin sitten jää suhteen vastuuntuntoisemmalle osapuolelle jotta saa asianmukaista hoitoa eli sille joka alunperin ajatusta vastusti.

      -harmiseikirj-

      • Anonyymi

        Niin niin, että jos toinen hoitaa 90% kaikesta ja sitten on välillä kipeänä tai on vaikka työhommia, niin se 10% hoitava on se "vastuuntuntoisempi". Just joo.

        "homma lemmikin haluajalta liiaksi lipsuu tietää se väistämättä sitä että joku sitten taloudesta joutuu lähtemään eikä se ole tilanteeseen syytön lemmikki vaan se lemmikin haluaja" ... Oletus on se, että toisen voi noin vaan pistää kodistaan pihalle? Tuokin parisuhde kannattaa kyllä lopettaa jo ennen sen lemmikin ottamista. Sen verran on sekopäistä puuhaa taas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin niin, että jos toinen hoitaa 90% kaikesta ja sitten on välillä kipeänä tai on vaikka työhommia, niin se 10% hoitava on se "vastuuntuntoisempi". Just joo.

        "homma lemmikin haluajalta liiaksi lipsuu tietää se väistämättä sitä että joku sitten taloudesta joutuu lähtemään eikä se ole tilanteeseen syytön lemmikki vaan se lemmikin haluaja" ... Oletus on se, että toisen voi noin vaan pistää kodistaan pihalle? Tuokin parisuhde kannattaa kyllä lopettaa jo ennen sen lemmikin ottamista. Sen verran on sekopäistä puuhaa taas.

        No en nyty ihan tuota tarkoittanut mutta jos lupauksista huolimatta päävastuu jää sille toiselle silloin se alunperin lemmikkiä halunnuthan on kelvoton mitään elollista vastuullaan pitämään.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No en nyty ihan tuota tarkoittanut mutta jos lupauksista huolimatta päävastuu jää sille toiselle silloin se alunperin lemmikkiä halunnuthan on kelvoton mitään elollista vastuullaan pitämään.

        -harmiseikirj-

        Kuitenkin kirjoitit: "ei lemmikkiä halunnut joutuu kuitenkin sitten myös hoitamaan". Siis MYÖS, joka tarkoittaa automaattisesti toisenkin osapuolen hoitavan. Järkevämpi erota, jos on noin vaikeaa.


      • Anonyymi

        Eläin Suomessa rinnastetaan ikävä kyllä laissa tavaraan ja tavaran omistaa se, kuka sen on maksanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eläin Suomessa rinnastetaan ikävä kyllä laissa tavaraan ja tavaran omistaa se, kuka sen on maksanut.

        Tietysti on sitten laki eläinten hoidon laiminlyömisestä ja suoranaisesta rääkkäämisestä, mutta ne tuomiot on sormille läpsäisyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin niin, että jos toinen hoitaa 90% kaikesta ja sitten on välillä kipeänä tai on vaikka työhommia, niin se 10% hoitava on se "vastuuntuntoisempi". Just joo.

        "homma lemmikin haluajalta liiaksi lipsuu tietää se väistämättä sitä että joku sitten taloudesta joutuu lähtemään eikä se ole tilanteeseen syytön lemmikki vaan se lemmikin haluaja" ... Oletus on se, että toisen voi noin vaan pistää kodistaan pihalle? Tuokin parisuhde kannattaa kyllä lopettaa jo ennen sen lemmikin ottamista. Sen verran on sekopäistä puuhaa taas.

        Niin kuka tuollaista miestä edes haluaisi.


    • Anonyymi

      On se joillekin vaikeaa ymmärtää se että niistä omista päätöksistä tulee kantaa vastuu. Jos päättää ottaa lemmikin puolison vastustelusta huolimatta niin toki olisi 100 % vastuussa lemmikin hoitamisesta. Puoliso voi osoittaa hyvää arvostusta ja hoitaa lemmikkiä jos haluaa tai kerkeää.

      Ei kai kukaan tee sellaisia päätöksiä mitkä huonontaisivat puolison elämänlaatua:)
      Yleensä lemmikki valloittaa myös sen vastustavan osapuolen sydämen, tuosta johtuen on kai normaalia jos arkipäivässä molemmat lemmikkiä hoitaisi.
      Olisihan se kummallista jos vaimo sanoisi, sinun pitää tehdä lyhempiä työpäiviä koska koira tarvitsee ulkoiluttajaa...olisiko se oikein vaatia tuollaista sellaiselta joka sanoisi ettei työelämä mahdollista lemmikin ottamista?

      AV

    • Anonyymi

      Ei lemmikeitä saa ottaa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      87
      4588
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      127
      4018
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      33
      2571
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      199
      1608
    5. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1296
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1261
    7. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      36
      1228
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      62
      1203
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1163
    10. Olen menettänyt yöunet kokonaan

      Nytkin vain tunnin nukkunut. En tiedä johtuuko se sinusta vai tästä palstasta. Olis mukava nähdä oikeasti eikä arvuutel
      Tunteet
      17
      1085
    Aihe