Jotkut ystävät kyseenalaistavat elämäni

Anonyymi

Olen 38v mies, ja aina elellyt omalla tavallani. Minulla on jonkin verran kavereita, mutta olen ns sosiaalinen erakko. Viihdyn kavereiden kanssa illanistujaisissa kyllä, mutta en halua olla sillä tapaa jatkuvasti tekemisissä. Se nyt toki ei ole kenellekään ongelma, on perheellisiä, omia menoja, jne. Ja on minullakin vuoroviikoin lapset asustelemassa, ei olisi aina aikaakaan.

Olen mielestäni onnellinen, ja elän itseni näköistä elämää. Teen lapsettomilla viikoilla omia juttujani, luen kirjoja, ajelen mielenkiintoisiin paikkoihin nähdäkseni esim jonkin hienon luonnon muovaaman paikan, samoilen metsissä yms omasta mielestäni kivaa. Teen itselleni itämaisia ruokia yms uutta kokeilua. Satunnaisesti myös tapailen uutta naisystävää, joka on kuitenkin vain tapailusuhde, sopii molemmille tällä hetkellä, emme kaipaa ns kodin leikkimistä.

Jotkut kysyy minulta, että onko elämäni jotenkin tylsää, kun en päivitä facebookiin poseerauksia jostain tapahtumien keskeltä, tai jaa kuvakollaasia ostetuista elokuvalipuista. Eli en joidenkin mielestä elä elämää.

Eräskin kaveri ihmetteli, että eikö ole mitään kesälomasuunnitelmia. Ja että kuinka voi vain elää päivä kerrallaan, ilman suunnitelmia. Että kesälomahan menee hukkaan, jos se ei ole aikataulutettu täyteen menoja, ja vielä sellaisia menoja joita voi hehkuttaa facebookissa. Eli pitäisi ostaa lippu EdSheeranin keikalle, vain sen takia, että saa pönkitettyä olemassaoloansa facebookissa, vaikka itse yhtye ei kiinnostaisi pätkääkään. Näinkö?

Mikä siinä on joidenkin niin vaikea tajuta, että elän itseni näköistä elämää, enkä tarvi mitään pönkityksiä, uskoakseni että olen onnellinen ja elossa. Eräs kaverini sanoi, että hän ei osaa olla tuntia kauempaa yksin kotona, koska hän kokee olevansa silloin jo syrjäytymisvaarassa, ja että hänelle tulee olo, ettei ole elossa, ellei koko ajan ole jotain kuhinaa ympärillä. Ts pönkitystä, pitää lähteä tapaamaan kaveria sen takia, jotta saa ottaa kaverikuvan, ja hehkuttaa olemassaoloaan facebookissa. Tai vaikkei faceen laittaisikaan joka kerta, niin saa itselleen olon, että on tärkeä ja olemassa, koska on koko ajan kiireinen.

Itse taas pystyn olla vaikka viikon omissa oloissani, tehden vain omia asioita, joista kukaan ei tiedä yhtään mitään. Ja silti olen olemassa ja erittäin onnellinen. Joskus onni voi olla vain ihan pienikin asia, vaikka ihan vain tekee jonkin istutuslaatikon, johon laittaa perunoita itämään, siinä näkee työnsä tuloksen, eikä sitä tarvi mainostaa kenellekään. Pitää vain ihan omana tietonaan ja ilonaan.

Olen joskus miettinyt, että onko minulla huono itsetunto, kun minua ei kiinnosta tehdä itsestäni mitään numeroa, ja viihdyn parhaiten omissa oloissani. Toisaalta olen miettinyt, että kai minulla on jollain tapaa myös terve itsetunto, koska en loukkaannu oikeastaan koskaan, vaikka joku sanoisi pahastikin. Jätän sellaiset aina omaan arvoonsa, en provosoidu, vaan ajattelen aina että sillä oli varmaan huono päivä.

Toki joku voisi ajatella, että minulla on huono itsetunto, koska pohdiskelen tällaisia. En kuitenkaan koe huonoutta, vaan enemmänkin hämmennystä siitä, että miten osalla ihmisistä on erilainen käsitys onnellisuudesta kuin minulla. Joidenkin mielestä elämäni näyttää onnettomalta, koska en pönkitä sitä mitenkään, en elä ketään muuta varten, en mieti mitä muut minusta ajattelee, elän itselleni ja nautin siitä. Toki elän myös lapsilleni.

3

92

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Olet tyytyväinen elämääsi juuri sellaisena kuin olet sen valinnut järjestää.
      Tuo on kaikista tärkeintä.

• Anonyymi

Elä oman näköistä elämää.laita kyseilijöiden jutut toisesta korvasta sisään toisesta ulos. Saman kaltaisia ihmisiä Suomi on paljon niin miehiä kuin naisia,kuten sinä..Itsenäisiä eikä ripustautuneita muihin.Siitä kyse rohkeus elää oman näköistä elämää.

• Anonyymi

Jaa, vähän sama homma. Duunista tulee sosiaalinen ähky, vapaa ajan haluaa olla rauhassa ja tehdä mitä itseä huvittaa tai jättää tekemättä. Toki treffailen kavereita silloin tällöin mutta parasta aikaa on kun saa vaan olla rauhassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      14
      5659
    2. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      197
      2470
    3. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      81
      1836
    4. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      76
      1477
    5. Exän käytös hämmentää (taas)

Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      184
      1019
    6. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      41
      980
    7. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      46
      919
    8. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      77
      833
    9. Sä tiedät rakas

Mitä toivon. Olisit vain rohkea ❤️
      Ikävä
      45
      709
    10. Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."

Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka
      Tv-sarjat
      7
      698
    Aihe