MIKSI TYTTÖYSTÄVÄNI VALEHTELEE?

J.U

Kohta on vuosi kulunut suhteestamme ja aina vaan valehtelu jatkuu. Tämä on ollut raskas vuosi kun on saanut elää ns. varpaisillaan ja odottaen, että koska se sama taas alkaa. ”Valehteluskaala” on siis varsin kirjava sanoisin, salaisesta mieskirjekaverista vuokranmaksuun. On valkoisia pikkuvalheita ja on isoja emävalheita, mutta nyt puhutaan emävalheista.

Monesti tyttöystäväni on ruvennut paikkaamaan valhetta uudella valeella, josta on jäänyt kiinni liian monta kertaa. Aina kun asioita on lähdetty selvittämään, niin kädet ja housut on ruvennut tärisemään ja viimemetreillä se on asiat joutunut pakon edessä myöntämään. Onko se kaikki häpeä sen arvoista, että valehtelu kannattaa. Tätä olen miettinyt.

Onneksi valehtelu on tullut nopeasti esille ja se on ollutkin tervetullut, jotta olemme voineet keskustella asioista. En haluaisi elämääni hukata kenenkään luuseriin, joka moiseen valehteluun ryhtyy. Suhde on vaan jatkunut ja jatkunut tyttöystävän luvatessa katteettomia lupauksia, että: ”EN VALEHTELE ENÄÄ.. LUPAAN!!!” ja aina vaan valehtelu on jatkunut ja jatkunut uusilla valheilla kuukaudesta toiseen. Nyt niin kyllästyttää..


Olen aina pyrkinyt olemaan kaikille reilu, mukava ja olkapää niille, jotka sitä ovat tarvinneet, mutta palkkani olen saanut aina niiltäkin myöhemmin kuin tilauksesta. Aina välillä sitä puhutaan, että elämä sinua varten, mutta alkaa tuntumaan, että minä en ole tätä elämää varten.

Kaikella on aikansa ja paikkansa. Ei sitä saa vanhempiaan, luonnettaan, eikä muutakaan valita kun tähän maailmaan syntyy. Olenko siis syntynyt siksi, että minulle saa valehdella. Olenko syntynyt valehtelijoiden paratiisiin.

Tutkimusmatka elämään teemalla..
Olen vuosien saatossa laittanut ns. valehtelijoista tiettyjä asioita merkille ja ne ovat olleet hyvä apu asioiden selvittämisessä, että tulkitsemisessa. Tällaiset vastaavat kokemukset mielestäni vahingoittavat heikompaa ihmistä helposti. Aina olen kumminkin pudonnut jaloilleni, vaikka on meinannut lentää ketoon. Näistä valehtelijoista, että he ovat itse kertoneet olevansa todella kyllästyneitä elämään ja kaikkeen. Koskaan en vielä ole saanut mitään konkreettista vastausta miksi sitä sitten niin tehdään. Niillä ystävilläni, jotka ovat olleet minulle rehellisiä, niin he ovat selvästi onnellisempia ja sen näkee. Kyllä varmasti heilläkin on omat vaikeutensa, mutta selkeitä eroja on huomattavissa. Lähteekö rehellisyys onnellisuudesta, vaiko onnellisuus rehellisyydestä? Tässä pähkinä purtavaksi.


Elämää on nähty ja koettu monelta kantilta, sellaista mitä moni ei koskaan elämänsä aikana tule koskaan näkemään. Nuoruudessa, raakileena tuli tehtyä ja kohellettua huimasti. Ajattelutapa oli lapsellista ja muutoinkin kypsymättömyys todelliseen elämään oli kovin horjuvaa. Näin myöhemmin sitä on oivaltanut, kuinka asiat ovat todellisuudessa olleet. Nyt ikäihmisenä voin vain ajatella, että en sallisi omien lasteni tekevän samaa. Tuo elämä kumminkin on opettanut nöyräksi elämään ja kunnioittamaan ihmisiä, mutta on niitäkin, jota en kunnioita, enkä arvosta.

Sinänsä erikoista, että tyttöystäväni ei haluaisi meidän eroavan. Itse olen sitä mieltä, että hänen pitäisi muuttaa ainakin omaan asuntoon kunnes tapansa parantaa ja katsoa myöhemmin onko mitään järkeä jatkaa. Toisaalta toivon, että hän löytäisi toisen, jolle jatkaa valehteluaan, koska omat voimat alkaa tässä kohta loppua. Olen aina sanonut, että valehtelija sopisi paremmin toiselle valehtelijalle, mutta tuntevatko valehtelijat tällöin itsensä mitättömiksi?. Saavatko valehtelijat jotain tyydytystä valehdellessa ja kusettaessaan toisia. Mielestäni valehtelu on sairaus, joka on niille pakkomielle. Aikomukseni on lopettaa tämä nykyinen suhde koska tässä suhteessa ei ole enää luottamusta. En jaksa uskoa, että tyttöystäväni parantaa tapaansa. Olen niin monta kertaa antanut hänelle mahdollisuuden siihen ja aina hän on lupauksensa pettänyt. Nyt haluisin tehdä tästä kaikesta lopun ja aloittaa puhtaalta pöydältä, mutta onko se lainkaan mahdollista.

Nyt vaan tuntuu kuin olisin tullut tieni päähän. Elämän ja toivon kipinä on kokonaan kadonnut. Olen aikaisemminkin seurustellut ja tulos on ollut sama. Olen jättänyt aikaisemmat tyttöystäväni kun he ovat olleet uskottomia ja valehdelleet. Sitä en tiedä onko tämä viimeisin tyttöystävä pettänyt, joten tiedä sitä sitten.

Onko se jokin pakkomielle valehdella toiselle?

Nyt olen ajatellut että haluan elää elämäni ilman elämänkumppania kokonaan, mutta onko tämä liian jyrkkä kanta näin aluksi?
Olin ennen tätä suhdetta noin kaksi vuotta yksi. Olin tuolloin onnellisempi. En ajatellut edes vapaana ollessani juurikaan uutta suhdetta, kunnes kerran päätin vielä kerran yrittää onneani. Tapasin tämän nykyisen Chatin kautta.


Nyt tämä asia vielä mieltäni painaa, mutta aina tästä on noustu. En haluaisi enää hukata päivääkään elämästäni tähän.
Vielä toistaiseksi saan kärsiä tästä piinaavasta suhteesta.

Kertokaa mitä teen?
Onko joku joutunut samaan tilanteeseen?
Mikä neuvoksi?

Kaikki asialliset palautteet ovat tervetulleita. Kiitos etukäteen

9

3059

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vastauksen!

      Kyllä se ainoa oikea vastaus löytyy selvästi sieltä rivien välistä.

      Ensin oli loukkaantuminen: miksi minulle valehdellaan? Enkö ole totuuden arvoinen?

      Sitten tuli itsetunnon menetys: Olen luuseri, minulle ei tarvitse edes totta puhua kun olen tällainen rassukka ja heikko.

      Nyt on nousussa oma tahto: siksi sait kirjoitettua tuon "analyysin" sillä forum-keskusteluahan tuo ei ollut. Siihen se on ihan liian pitkä.

      Jos et vieläkään tee kuten sisimpäsi edellyttää, seuraavaksi nousee tuho:
      oko itsetuho ("siinähän sitten suree ja saa kärsiä lopun ikäänsä kun minut itsetuhoon ajoi!") tai molemmat tuhoava kostonhimo:
      se jäytää sinut rikki ja ajatuskuviosi saa kieroja malleja kun suunnittelet ja toteutat järjestelmällisesti kostoja. Isoja ja pieniä, tasaisin väliajoin.

      Päätä, että pelastat itsesi huonosta suhteesta.
      Kesä on tulossa ja vähäpukeiset naiset. Anna mennä, mies!

    • sama täällä

      olen joutunut kestämään kaksi suhdetta, joissa toinenvalehteli, nyt oli menossa kolmas, mutta suhde loppui koska en lyö enää päätäni seinään.
      en osaa sinua auttaa, mutta sanon vain että täällä on naisen alku joka kärsii samasta, ja pelkää aloittaaa enää yhtään suhdetta koska valitsen näköjään aina väärin.

      ehkä joskus löydän todellisen rakkauden hyvästä miehestä.

      k

      • kyllästynyy

        Mie sain tänään helluni kiinni valehtelemiseata siten että kun menin wc:pesemään kasvojani ja tulin pois sieltä ja kun kuulin hänen säbgyssä liikkuvan nopeaa kysyn häneltä että miksi liikuit niin nopeaa ja kun kuulin tyynyn laskevan vauhilla alas niin hän sanoi möyhineensätyynyä vaikka hän katsoi omaa puhulintaansa ja olen hänet saanut aikaisemminkin kiinni valehtelusta mutta nyt otin aamulla puheekai koska alkaa kyrsiä nämä pikkuvalheet jo ja pikkuhiljaa ja jän oli vihainen sen jälkeen vielä minulle sitten.


      • hei mun helluni
        kyllästynyy kirjoitti:

        Mie sain tänään helluni kiinni valehtelemiseata siten että kun menin wc:pesemään kasvojani ja tulin pois sieltä ja kun kuulin hänen säbgyssä liikkuvan nopeaa kysyn häneltä että miksi liikuit niin nopeaa ja kun kuulin tyynyn laskevan vauhilla alas niin hän sanoi möyhineensätyynyä vaikka hän katsoi omaa puhulintaansa ja olen hänet saanut aikaisemminkin kiinni valehtelusta mutta nyt otin aamulla puheekai koska alkaa kyrsiä nämä pikkuvalheet jo ja pikkuhiljaa ja jän oli vihainen sen jälkeen vielä minulle sitten.

        Näikö siulle taas kerrottiin? Mitä muuta hää mahto kertoa? Että oikeen kasvonsa pesi aamulla, pesiskii.


    • tiedät itsekin....

      "Onko joku joutunut samaan tilanteeseen?
      Mikä neuvoksi?"

      Kerran seurustelin eukon kanssa, jolla oli vähän tuollaisia vinkeitä. Ensimmäisen kuukauden jälkeen päätin että tämän kanssa en elämääni vietä, mutta katsellaan nyt kun ei parempaakaan ollut, eikä ketutus ollut noussut vielä kovinkaan suuriin sfääriin. Huomasinpa vain merkit joiden perusteella päättelin ettei tämä tule kestämään.

      Sitten parin kk kuluttua katkaisin suhteen kun alkoi oikeasti kyllästyttämään.

    • ghöhkö

      Pitäisikö teidän jutella asiat halki ihan perinpohjaisesti, niin että naisesi oikeasti ymmärtää mitä valehtelu vai aiheuttaa. Ei pelkästään teidän suhteessa vaan ihan kaikessa tekemisessä ja ihmissuhteissa. Jos viesti ei mene perille sitten jätät. Ehkä hänellä on heikko itsetunto.

      • Trollailluako

        Herää pahvi! Avaus on yli kahdeksan vuotta vanha! Nytkö vasta sä heräsit vastaamaan siiihen?


    • tarkkajätkä

      Suurin osa mun muijista ei ole ollut valehtelijoita ja sellaisen rehellisen kanssa on todella helppo elää. Nyt kuitenkin uusin nainen on muutamasta jutusta pikkasen valehdellut ja niin että mun piti itse kaivaa asioita esille kunnes hän myönsi valehdelleensa. Ja kyllä, siinä kädet tärisi todella rankasti, aivan kuten joku muukin oli oman naisensa kohdalla huomannut. Hassua.

      Tämä nainen ei ole minulle onneksi vielä tärkeä, vaan melko tuore tuttavuus. Mutta kylläpä tuntuisi huonolta idealta mennä naimisiin edes tämmöisen pienen valehtelijan kanssa. Jo nyt tuntuu oudolta sisällä, en voi luottaa häneen enää täysin. Ja ikäänkuin mielessäni paisuttelen jo asioita. Tunnen että en ole ihan tasapainossa. Aivan kuin hukkuva koittaisi vetää minua mukanaan.

      Lisäksi itsellekin tulee paha mieli kun joutuu ikäänkuin syyttämään toista valehtelusta, sitä ei mielellään tekisi mutta toisaalta sitä syntyy tarve näyttää ja opettaa että luuliko nainen todella olevansa niin viisas että pystyy minua huijaamaan. Tietenkään homma ei ollut tietoista, vaan suoraan sanottuna, vähän typeryydestä johtuvaa. Ehkäpä voisin yleistää omia kokemuksiani niin että todella älykkäät naiset valehtelevat vähemmän. He ymmärtävät että heidän ei tarvitse ja myös ymmärtävät mihin se johtaa.

      Huvittavinta on se että tein tämän naisen kanssa poikkeuksen kun en ottanut kovin kaunista kuten yleensä. Siinä näkee, kannattaa vaan pitää niistä ulkonäkökriteereistä kiinni, kyllä tavallinenkin nainen osaa olla vaikea.

      Miksi sitten vielä vietän aikaani hänen kanssaan? Ikävä kyllä seksi on todella hyvää ja se sattuu olemaan itselleni erittäin tärkeää. Veikkaan silti että suhde päättyy lähiaikoina. Ehkä jopa hiukan toivon sitä :D

    • Anonyymi

      Ota ero

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      26
      1346
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1282
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1196
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1194
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1173
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1171
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1167
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe