Entistä 30 vuotta kestänyttä Sputnik-pyörääni muistellen kysyisin, onko jollakulla tietoa, miten nykyään voisi saada kyseisellä Harkovin pyörätehtaalla valmistetun pyörän. Oletan että tehdas toimii yhä.
Harkovin pyörätehtaalta polkupyörä (?)
6
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Oletko yrittänyt ostaa kaupasta?
Ellet saa ostettua kaupasta, siihen saattaa olla jokin syy. - Anonyymi
Itämeren ystävyysajojen aikaan neukut toivat varapyöriä mukanaan ja myivät niitä sadalla markalla. Peugeutti maksoi siihen aikaan 9000 km. Sputnikilla pystyi lyömään Pököttikuskit, jos vaan äijällä oli jalkaa.
- Anonyymi
> Peugeutti maksoi siihen aikaan 9000 km.
Koska piti hakea Siperiasta.
> Sputnikilla pystyi lyömään Pököttikuskit, jos vaan äijällä oli jalkaa.
Joo, ja jos on kova juoksemaan, niin voittaa pyöräilijät, ja jos lehmällä olisi siivet, se olisi lintu.
Sputnikilla pystyi ajamaan lyhyitä matkoja, jos persaukset kestivät jo valmiiksi kieroja vanteita ja täysin paskaa satulaa. Ihan kauhea vehje, jossa ei edes jarrut toimineet. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
> Peugeutti maksoi siihen aikaan 9000 km.
Koska piti hakea Siperiasta.
> Sputnikilla pystyi lyömään Pököttikuskit, jos vaan äijällä oli jalkaa.
Joo, ja jos on kova juoksemaan, niin voittaa pyöräilijät, ja jos lehmällä olisi siivet, se olisi lintu.
Sputnikilla pystyi ajamaan lyhyitä matkoja, jos persaukset kestivät jo valmiiksi kieroja vanteita ja täysin paskaa satulaa. Ihan kauhea vehje, jossa ei edes jarrut toimineet.Itse olin nöösinä aika vaatimaton ja vaihdepyörää halutessani kerroin iskälle jotta sputnik olisi aivan mainio peli. Joillain kavereilla jotka pikku pioneereissä olivat kehuivat maantiepyörää neuvostoliitosta nimeltään sputnik. Kaikki periaatteessa kohdillaan, mutta vaihteet aivan järkyttävän raskaat puhumattakaan rungosta. Jarrut ihmeelliset "cantileverit" joissa palat kovemmat, kuin kuorma-auton bandag pintojen salmiakit. Onneksi isäni konelassa käytyämme näki ko. pyörän järkyttävyyden ja osti länsimaalaisen herkkäliikkeisen kulkineen meitsille :D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse olin nöösinä aika vaatimaton ja vaihdepyörää halutessani kerroin iskälle jotta sputnik olisi aivan mainio peli. Joillain kavereilla jotka pikku pioneereissä olivat kehuivat maantiepyörää neuvostoliitosta nimeltään sputnik. Kaikki periaatteessa kohdillaan, mutta vaihteet aivan järkyttävän raskaat puhumattakaan rungosta. Jarrut ihmeelliset "cantileverit" joissa palat kovemmat, kuin kuorma-auton bandag pintojen salmiakit. Onneksi isäni konelassa käytyämme näki ko. pyörän järkyttävyyden ja osti länsimaalaisen herkkäliikkeisen kulkineen meitsille :D
"Onneksi isäni konelassa käytyämme näki ko. pyörän järkyttävyyden."
Tuon pyörän osalta voisi antaa aikaan sopivan vertauskuvan, jossa lapselle olisi annettu pikkupioneerien leirille evääksi mukaan linnuille tarkoitettua talia, sian kamaraa ja vettä pulloon, kun muilla lapsilla oli mukana juusto-makkaravoileivät, tuoreita mansikoita ja juomana Tripin tetrat. Vanhempia oli ja on aina ollut joka lähtöön.
Joka kuritta kasvaa, se kunniatta kuolee. Pyörää käytettiin lapsille kurinpito- ja rangaistusmenetelmänä ja poliittisen kannan osoittamiseen. Ihan kauhea vekotin.
- Anonyymi
Sputnik Xapkob
Made in USSR
Entisaikaan kova menijä kisoissa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.72508- 1181756
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill381475Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1221408Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1671299- 1461250
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1521241- 521188
- 591127
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.481014