Sinkut-palsta, harhaisten ajatushautomo ja kohtauspaikka

Kun eläkkeelle tulon jälkeen olin vielä kotvan ilman tietokonetta ja sitten tulin nettiin kymmenkunta vuotta sitten, oli yllätys, miten moni kirjoittaja oli äärimmäisen epäluuloinen. Vielä kehuskelivat muillekin, miten muut eivät tunnistaneet trollia, mutta he itse uskoivat tunnistaneensa.

Vaikka työssäni tapasin myös luulosairaita, en suinkaan havainnut, että heitä olisi näin paljon.

Toinen seikka, mitä kummastelin, oli miten tottuneita muut nettiläiset olivat heihin. Visusti vain varoivat ryhtymästä keskusteluun heidän kanssaan, tai ainakin varoivat sanomasta mitään tästä seikasta.

Tyypillinen ketju oli sellainen, jossa luulija kampesi aina väliin, ja muut jatkoivat jutteluaan, kuin näitä välihuutoja ei olisi ollutkaan. Paneuduttiin aloittajan asiaan, vaikka välihuutaja aina yritti muistuttaa, että se on provo.

Jos elävässä elämässä olisi näin paljon harhaluuloisia, kyllä se jotenkin olisi näkynyt. Näyttää siltä, että harhaiset ovat kyllästyttäneet tuttavansa niin perusteellisesti, että he EIVÄT VOI kertoa harhaisia - ja kovin läpinäkuviä - ajatuksiaan, joten heille netti on AINOA kanava. Tänne voi kirjoittaa, vaikka siviilissä heitetään pellolle.

Lopputulema on, että harhaisten yliedustus on merkittävä. Nuoremmalle polvelle tämä on jo lapsuudesta tuttua, mutta me vanhempi polvi olemme eläneet suurimman osan elämästämme ilman nettiä. Siksi tämä on ollut meille yllätys.

Tämänkin palstan harhaiset ovat jopa omineet sen melkein kokonaan. 🌹👀

9

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      minkä takia alioittaon mielenvikaqinen=

    • Anonyymi

      Netissä ehkä älyttömintä on se että anonyymit ihmiset kirjoittavat kuin olisivat kovastikin vastuussa jostain ihme aatteesta. Luulisi että nimettomänä voi kirjoittaa kuten haluaa.

    • Anonyymi

      Täällä on vaan se yksi skitsofreenikko sekopää joka piinaa sua.

      Nauti siitä, kuinka paljon se paskiainen kärsii omasta hankalasta luonteestaan. Kukaan ei pidä.

      • Ei tulisi kuulonkaan, että nauttisin toisen kärsimyksestä. Tiedän oikein hyvin, että hän kärsii suunnattomasti.

        Olen ollut kahdessa tehtävässä, vaamielishoidossa ja seurakuntapappina. Kummassakin olen tavannut erityisesti kärsiviä ihmisiä, papinvirassa myös erityisesti harhaluuloisia.

        Itse olen kuusilapsisesta perheestä, josta vesipäinen poika kuoli jo penenä, kolmesta sisaresta yksi on vajaamielinen ja toinen mielisairas. Itse olen kuivilla oleva alkoholisti, joka kärsin edelleen sietämättömästä ahdistuneisuudesta.

        Raivohullu isärovasti hakkasi meitä lapsia, ja eniten minua, aivan sydämettömästi. Karjui, uhkaili ja huusi, niin kuin vain mielenvikainen voi. Äitini yritti tappaa tukehduttamalla vajaamielisen tyttärensä, minkä sain voimaa käyttämälla juuri ja juuri estettyä.

        Kaikki aivan syyttömiä omaan tilaansa. Myös puheena oleva feministinä esiintyvä luulotautinen on tilaansa täysin syytön ja taatusti kärsii. Tiedän, mitä on kärsimys, enkä nauti KENENKÄÄN kärsimyksestä. 🌹👀


      • Anonyymi
        kynä.mi kirjoitti:

        Ei tulisi kuulonkaan, että nauttisin toisen kärsimyksestä. Tiedän oikein hyvin, että hän kärsii suunnattomasti.

        Olen ollut kahdessa tehtävässä, vaamielishoidossa ja seurakuntapappina. Kummassakin olen tavannut erityisesti kärsiviä ihmisiä, papinvirassa myös erityisesti harhaluuloisia.

        Itse olen kuusilapsisesta perheestä, josta vesipäinen poika kuoli jo penenä, kolmesta sisaresta yksi on vajaamielinen ja toinen mielisairas. Itse olen kuivilla oleva alkoholisti, joka kärsin edelleen sietämättömästä ahdistuneisuudesta.

        Raivohullu isärovasti hakkasi meitä lapsia, ja eniten minua, aivan sydämettömästi. Karjui, uhkaili ja huusi, niin kuin vain mielenvikainen voi. Äitini yritti tappaa tukehduttamalla vajaamielisen tyttärensä, minkä sain voimaa käyttämälla juuri ja juuri estettyä.

        Kaikki aivan syyttömiä omaan tilaansa. Myös puheena oleva feministinä esiintyvä luulotautinen on tilaansa täysin syytön ja taatusti kärsii. Tiedän, mitä on kärsimys, enkä nauti KENENKÄÄN kärsimyksestä. 🌹👀

        Sulla noi satuilut sen kun vaan rankkenee. 😂😂😂 Seuraavaksi olet varmaan ollut keskitysleirillä gestapon seksiorjana. 🙄Uskoo ken haluaa...


      • kynä.mi kirjoitti:

        Ei tulisi kuulonkaan, että nauttisin toisen kärsimyksestä. Tiedän oikein hyvin, että hän kärsii suunnattomasti.

        Olen ollut kahdessa tehtävässä, vaamielishoidossa ja seurakuntapappina. Kummassakin olen tavannut erityisesti kärsiviä ihmisiä, papinvirassa myös erityisesti harhaluuloisia.

        Itse olen kuusilapsisesta perheestä, josta vesipäinen poika kuoli jo penenä, kolmesta sisaresta yksi on vajaamielinen ja toinen mielisairas. Itse olen kuivilla oleva alkoholisti, joka kärsin edelleen sietämättömästä ahdistuneisuudesta.

        Raivohullu isärovasti hakkasi meitä lapsia, ja eniten minua, aivan sydämettömästi. Karjui, uhkaili ja huusi, niin kuin vain mielenvikainen voi. Äitini yritti tappaa tukehduttamalla vajaamielisen tyttärensä, minkä sain voimaa käyttämälla juuri ja juuri estettyä.

        Kaikki aivan syyttömiä omaan tilaansa. Myös puheena oleva feministinä esiintyvä luulotautinen on tilaansa täysin syytön ja taatusti kärsii. Tiedän, mitä on kärsimys, enkä nauti KENENKÄÄN kärsimyksestä. 🌹👀

        Harhainen ei voi käsittää olevansa harhainen, mutta hän on sosiaalinen, kuten muutkin ihmiset. Ihmisten voimat kuitenkin kuluvat loppuun hänen kansaan, koska mikään järkevä keskustelu hänen kanssaan ei ole lainkaan mahdollinen.

        Jos hän lisäksi on luonteeltaan erittäin hankala, sosiaalinen paitsio on täydellinen. Ihminen kärsii tavattomasti, mutta hän ei itse tajua kärsimyksensä syytä. Mahdollisuus kasvaa, että hän siirtyy nettiin, missä voi toisten estämättä syöttää pakolla ajatuksiaan. Siksi täällä on harhaisuutta selkeästi enemmän kuin elävässä elämässä.

        Sama tietysti koskee niitäkin, jotka eivät ole harhaiseksi luokiteltavia. Jos aggressiivinen luonne pakottaa esittämään ideologiaansa epäystävällisesti, henkilöä tietysti kartetaan. Halu silloin olla sosiaalisessa kanssakäymisessä edes netissä tietysti kasvaa.

        Siksi täällä on ns. telaketjufeministejä enemmän kuin elävässä elämässä. Eivät hekään täällä huvikseen ole. Kyllä hekin kärsivat vakavaa sosiaalisen elämän puutetta. 🌹👀


    • Anonyymi

      Kerro toki lisää itsestäsi.

    • "Näyttää siltä, että harhaiset ovat kyllästyttäneet tuttavansa niin perusteellisesti, että he EIVÄT VOI kertoa harhaisia - ja kovin läpinäkuviä - ajatuksiaan, joten heille netti on AINOA kanava. Tänne voi kirjoittaa, vaikka siviilissä heitetään pellolle."
      ----

      Voin yhtyä tähän. Mutta ensin pitäisi tietenkin määritellä harhainen ihminen, ja eritellä mitkä asiat ovat oikeasti harhoja, ja mitkä vain valtamedian syöttämän totuuden kyseenalaistamista ja eri mieltä olemista joidenkin Ylen Jälkiviisaiden kanssa 🙄 Lääkäreillä on mielestäni paremmat edellytykset arvioida kunkin todellisuudentajua kussakin tilanteessa, kuin erilaisilla keittiöpsykologeilla.

      Voin nimittäin sanoa, että vaikkapa sen surullisenkuuluisan RDR-julkaisuviikonlopun tapahtumat nyt oli tutuilleni ihan "business as usual" ja silloin kyse todellakin oli harhoista. Liikaa ryyppäämistä, lääkkeitä ja pelaamista, ja liian vähän unta torstaista lähtien, niin maanantai-aamuna "oli" rosvojoukko kivääriensä kanssa varaston katolla 😂 Tai jotkut muut kerrat muutamaa vuotta tuota aiemmin, kun mietin oliko jotkut radiomainokset tai puheet suunnattu mulle, kritisoitiinko siinä kulutuskäyttäytymistäni ja mikä merkitys silloisen autoni penkinlämmittimellä oli asiaan. Eli harhoja nekin, joihin jouduin syömään neuroleptejä jonkin aikaa pitkin vuotta 2016.

      Mutta kritisoipa sittemmin koronarokotuksia (ei kenenkään yksilön päätöstä), jätä itse ottamatta, pohdipa Vihreiden puoluekokouksen antia, mainitsepa jotain Natoon liittyvää, pelaa venäläisten kanssa jos pääsevät serverille jne. niin hullun tai putinistin, pahimmillaan molempien leima on valmis. 🙄 Eikä siinä ole mielestäni oleellista eroa, kirjoittaako asioista nettiin vai jutteleeko niistä kasvotusten ihmisten kanssa, paitsi se että netissä/somessa ihmisten viimeisetkin käytöstapojen rippeet loistaa poissaolollaan ja vastaukset on sen mukaisia. 🤨

      Pitkin alkuvuotta mä siitä kiukuttelin palstalla ja kävin päässäni jotain henkistä luokkasotaa nykyajan keskiluokkaa vastaan, mutta ottihan se päähän ja meni ihon alle, jos oli lappu luukulla 4kk ajan uupumuksen vuoksi ja senkin ajan hyödynsin kohtuu hyvin ensi talven polttopuita tehdessä, eli en suinkaan maannut koko aikaa sängyn pohjilla. Mutta piti kyllä meinaan selitellä moneen suuntaan, etten ole psykoosissa, konkurssissa, muuttamassa, ympäristöviranomaisten hampaissa, elele perinnöllä jne. 😂

      Mulla nyt on joskus oma "Villeneuve"-tyylinen tapani laukoa asioita, ja joskus se on ihan tarkoituksenhakuistakin, mutta kuitenkin sävyltään erilaista kuin mitä jonkinlaista moraalista ylemmyydentuntoa (esim. koulutustason tai työkyvyn perusteella) tunteva keskiluokka laukoo norsunluutorneistaan 🙄

      Eiköhän kaiken oleellisen harhaisuudesta/realiteettientajusta kerro se, etten ole tavannut lääkäriä kohta puoleen vuoteen (tässä kuussa tapaan kylläkin), mutta jokin aika sitten se uusi sokkona ja varsin hyvissä ajoin mulle valtavan läjän Lyricoita ja bentsoja kuitenkaan vielä tapaamatta mua. Eli perustuen hoitokontaktini raportoimaan vointiini ja aiemman lääkärini kirjoittamaan loppulausuntoon. Ja kyllä, potilastiedoissa näkyy esim. kevättalvella kuvailemiani ajatuksiani Donbassin alueen konfliktista, naapurimaamme presidentistä yms. eikä niitä terveydenhuollon ammattilaisten silmissä ilmeisestikään pidetty harhaisina tai vaarallisina. Mielenkiintoista tosin, miten pienellä aksentilla suomea puhuva lääkäri aihepiirin ottaa puheeksi - jos ottaa. Mä en aio, mutta en automaattisesti näe sitä huononakaan asiana että potilastiedoissa on aihepiiri mainittu, eikä varsinaisesti mihinkään **ssittelevään sävyyn osaltani 😁 Ei ne Lyricat ja Rivat tyhmän käsiin jouda, kuten olen sanonutkin monesti 😂

    • Anonyymi

      nythän ylioppilailla taitaa olla juhlaviikonloppu sitten, viiina virtaa ja neitsyydet lähtee viimeinkin :D

      Enopit tulee kyläåän ja ... noh itsellä en jaksa, kuuntelen mieluumin oopperaa, mutta lahjan lähetinkin jo.

      Olen liian kallisarvoinen ja vaarallinen herra lähteemään itse tuollaisiin "kissanristiäisiin" :D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      199
      4730
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      276
      2844
    3. 134
      1737
    4. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      209
      1437
    5. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1421
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      84
      1176
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1144
    8. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      75
      1099
    9. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1077
    10. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      76
      1061
    Aihe