Tietääkö tai osaako kukaan sanoa mitä muita niin sanottuja pääteoksia Tuukkasella on Meri sinfonian lisäksi kun areenassakin taannoin kokonaisuudessa kuullun Meri sinfonian levyvihkosessa mainitaan sen olevan yksi hänen pääteoksistaan niin uskoisin sen perusteella niitä olevan enemmänkin ja kun esim. Karhunpyynti ja 5. sinfonia eivät tuntuneet täysin onnistuneilta ja tyydyttäviltä tai muodoltaan ehyiltä teoksilta varsinkaan tuo sinfonia ja Karhunpyynnissä inspiraatio ei jaksa kannatella teosta aivan loppuun saakka vaikka en minä sitä kiellä etteikö Tuukkanen ole siinäkin, siis sinfoniassa, säveltänyt ja loihtinut inspiroitunutta musiikkia varsinkin teoksen alkupuolella mutta itse otaksun että sinfonia nro 2 lyhyine orientaalisine ja pentatonisine aiheineen avausosassa, Helsingin kaupunginorkesterin kilpailussa palkittu 4. sinfonia ja 6. sinfonia sekä mahdollisesti sinfoninen runo Vuorten laulu ja ooppera Indumati ja mahdollisesti jotkut näytelmämusiikkisarjat mm. Amfitrion tai Kuunsokea, kuuluvat Tuukkasen tärkeimpiin teoksiin, ei minusta niinkään esim. maanläheinen 2. viulukonsertto, sellokonsertosta en tiedä, tai varhainen sävelruno Kalvean immen tarina joka vaikka mainitaankin Tammen musiikkitietosanakirjassa sai klamilta murskakritiikkiä osakseen.
Mitkä ovat Tuukkasen tärkeimmät teokset?
Anonyymi
0
85
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121431
Se helpottaisi oloa jos
Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin881287Palsta kysely..
Mikä on mielestäsi hyvä ikäero parisuhteessa? Tulevassa/kuvitteellisessa tulevaisuuden suhteessa, voisitko harkita ”ott1341028- 68964
- 39887
- 71863
- 97857
- 75836
Haluaisin nainen vain välillä heilutella peittoa sinun kanssa
Mutta kuitenkin oltaisiin uskollisia toisillemme.53807Ihmeellistä millaisissa tilanteissa ajatukset kulkuun sinuun
Eilen seurasin kun ihmiset ajoivat kaupan parkkipaikalle ja menivät yhdessä kauppaan. Iski jotenkin ikävä. Mietin että39764