Tuli hommattua graveli ja etukäteen ajattelin että vaihdan siihen maantierenkaat kun pääasiassa ajan päällystettyjä teitä. Tänään ensilenkillä tulin toisiin aatoksiin. Pyöräily on mukavampaa syrjäisemmillä ja pienemmillä teillä koska on vähemmän liikennettä. Niiden kunto vaan tahtoo olla luvattoman huono nykyään. Kunnon alamäessä tuntuu että paikat irtoaa hampaista kun tärinä on niin voimakasta huonon tienpinnan takia. Ehkä pitää kokeilla alempia paineitä ja hakea optimia rullaavuuden ja mukavuuden välillä.
Kyseiseen graveliin päädyin vähän rennomman ja pystymmän ajoasennon takia. Samoin siitä syystä että löytyy kevyempiä välityksiä kuin maantiepyöristä. Painoa itsellä on vielä hieman liikaa ja reidet eivät vielä teräskunnossa. Runko alumiinia mutta etuhaarukka on hiilikuitua. Saatavuus oli myös yksi ja ehkä tärken kriteeri.
Minkä levyisillä renkailla ajatte maantiellä?
7
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Huonolla asfaltilla 37" on jo mukava leveys eikä rullaavuus ole merkittävästi huononpi verrattuna esim 28".
- Anonyymi
Aika komeet läskit fillariin.
" -merkki tarkoittaa yleensä tuumaa. Tässä sillä kai on yritetty esittää millejä..?
- Anonyymi
Itse vaihdoin samasta syystä 700x37C kumit hivenen sileämpiin 700x32C kumeihin. Olen tyytyväinen.
- Anonyymi
On olemassa iskunvaimennettuja ohjainkannattimia, suosituin taitaa tällä hetkellä olla Redshiftin valmistama Shockstop Suspension Stem. Vaimennus hoituu elastomeeripaloilla joita on eri tiukkuuksilla kuskin mieltymysten mukaan.
- Anonyymi
Varmasti hyvä, mutta maksaa saman verran kuin halpa pyörä. Todellisille hifistelijöille, ei sovi rahvaalle.
- Anonyymi
Mielestäni 32 mm on hyvä kompromissi rullaavuuden ja mukavuuden välillä. Moni valittaa käsien puutumista. Ongelmasta pääsee sillä, kun ei purista ohjaustankoa kouristuksenomaisesti. Antaa pyörän ohjata itseään, ohjaustangolla tehdään vain hienosäätö.
- Anonyymi
Käsien puutuminen voi myös viitata liian isoon (pitkään) runkoon, eli käsille kohdistuu liikaa painoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.72508- 1211771
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill391477Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1231446Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1671299- 1461260
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1521251- 521198
- 591138
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.531029