Eilen kun poika sai lakkinsa, huomasin, että pari nimen perusteella naista oli pukeutunut kuten miehet pukuun. Reippaina menivät hakemaan lakkinsa ja kumarsivat, eikä niianneet.
Milloinkahan tänne susisuolle joku miesnimen omistajs pyyhältää mekossa ja niiaa yleidölle tms?
Mutta minusta kivan positiivista ja raikasta. Kiva että asiat muuttuu ja ihmiset saa olla mitä ovat. Jännityksellä odotan, kun ukkina saisin olla oman lastenlasten ylppäreissä tms. Mitä sitten maailma onkaan. 😊
Sukupuoliroolivapautta susisuolla.
145
944
Vastaukset
- Anonyymi
Kiva kuulla.
Joo. Silloin kun mä oisin tuolla ollut.... neljännes vjossata sitten, ois toi ollut iltalehdessä kenties, mutta neljännes vuosisata eteenpäin ja saattaa olla ensimmäiset vaihto-oppilaan linnunradan toiseltapuolen jo tuolla. 😄
- Anonyymi
Toivottavasti vanhempana tulevat järkiinsä.
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Miten muka?
Niin kai se toivotonta on.
- Anonyymi
Kaikenlainen pelleily on aina kuulunut tuon ikäisten lasten juhla tempauksiin. Mitä siitä sen suurempaa numeroa tekee.
Niin, oli mitä oli, ei se mulle kuulukkaan. Mutta ihan hyvin voivat vanhempanakin olla mitä huvittaa.
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Niin, oli mitä oli, ei se mulle kuulukkaan. Mutta ihan hyvin voivat vanhempanakin olla mitä huvittaa.
Niinhän ne on ollut iät ja ajat mitä vaan. Jollain on vihreä tukka ja jollain niittejä nassussa. Jollain nahkarotsi tai tatuointi tai nassu maalattu kun sotaan menevällä. Aina on ollut muutakin. Punkkareita - rokkareita - huumejatsareita ja vaikka mitä. Ehkä oot kulkenu silmät kiinni.
Anonyymi kirjoitti:
Niinhän ne on ollut iät ja ajat mitä vaan. Jollain on vihreä tukka ja jollain niittejä nassussa. Jollain nahkarotsi tai tatuointi tai nassu maalattu kun sotaan menevällä. Aina on ollut muutakin. Punkkareita - rokkareita - huumejatsareita ja vaikka mitä. Ehkä oot kulkenu silmät kiinni.
Joo, no tuo oli jotain erilaisempaa, mihin en ole tuollaisissa tilaisuuksissa törmännyt vielä, mutta toivottavasti jatkossa enemmän...
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Joo, no tuo oli jotain erilaisempaa, mihin en ole tuollaisissa tilaisuuksissa törmännyt vielä, mutta toivottavasti jatkossa enemmän...
Ei se ole erilaisempaa. Samaa kaavaa nekin toimii. Ehkä vaan omissa ajatuksissasi aukesi joku. Aina on ollut muutakin kun normien mukaisia ihmisiä.
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Toivottavasti tulee järkiinsä,kun näkee ruskean
paskaisen letkuvyyhdin suihkun nurkkauksessa.
Disse tykkää aamutuimaan nuoleskellakin letkujansa,anteeksi vastasin dissen puolesta
- Anonyymi
Haluaisitko todellakin nähdä miehen mekossa ja niiaamassa? Itse katselen mieluummin naisten sääriä mutta makunsa kullakin. - cu-
No jos joku itse siitä tykkää ja se on oma juttu, niin onhan se toisaalta mukava nähdä rohkeus tehdä niinkin.
Ja eipä mulle tullut mieleen seurata tuolla teinien sääriä... ois voineet olla omia lapsia. Vähän sairasta sellainenkin...- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No jos joku itse siitä tykkää ja se on oma juttu, niin onhan se toisaalta mukava nähdä rohkeus tehdä niinkin.
Ja eipä mulle tullut mieleen seurata tuolla teinien sääriä... ois voineet olla omia lapsia. Vähän sairasta sellainenkin...Kirjoitinko tyttöjen sääristä? Voin nähdä naisen päällä löysästi puetun housupuvun ja savukkeen suussa jossain mustavalkomallikuvassa mutta tuossa yhteydessä vaikuttaa lähinnä lapselliselta mielenosoitukselta. - cu-
Anonyymi kirjoitti:
Kirjoitinko tyttöjen sääristä? Voin nähdä naisen päällä löysästi puetun housupuvun ja savukkeen suussa jossain mustavalkomallikuvassa mutta tuossa yhteydessä vaikuttaa lähinnä lapselliselta mielenosoitukselta. - cu-
No tässä yhteydessäkö sinusta ylioppilaita on tytöt ja miehet?
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No tässä yhteydessäkö sinusta ylioppilaita on tytöt ja miehet?
Kätevästi lähdit ohjailemaan kirjoittamalla teinien sääristä ja tähän perään nuo lipevät kolme pistettä. Kirjoitan, minkä jo tiesitkin, eli lakitustilanteessa se lakitus on pääasia, niin tuo housupuvun käyttö, käytetään sitten älysuomalaista termiä naisoletettu, kelpaako?, niin, naisoletetun päällä on vain hienoisen ohimenevä mutta katsojan mieleen protestimielessä jäävä näky. - cu-
Anonyymi kirjoitti:
Kätevästi lähdit ohjailemaan kirjoittamalla teinien sääristä ja tähän perään nuo lipevät kolme pistettä. Kirjoitan, minkä jo tiesitkin, eli lakitustilanteessa se lakitus on pääasia, niin tuo housupuvun käyttö, käytetään sitten älysuomalaista termiä naisoletettu, kelpaako?, niin, naisoletetun päällä on vain hienoisen ohimenevä mutta katsojan mieleen protestimielessä jäävä näky. - cu-
No mä puhuin lakitusjuhlasta, tosin olisihan siellä voinut olla myöhäsempäänkin ikään päässeitä naisoletettuja.
Mutta en nähnyt mitään protestointia näillä...luulrn, että heille tilanne oli arkipäiväistä kuten kaikille mukana olleille nuorille. Ja se on hyvä juttu. 😊👌- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Ja eipä mulle tullut mieleen seurata tuolla teinien sääriä... ois voineet olla omia lapsia. Vähän sairasta sellainenkin...Mitä sairasta mietit?
Teinit on pikkuihmisiä ja jos sääriä katsoo niin ei se tarkoita mitään enempää.
- Anonyymi
PePenkkiurheilua; istuu jossain sovallla tuojottaa vbillittömästi jotain jalkapallo oteluakin, mutta siltikin urilee eli nosytelee jalkoja.
Mutyta niin oikeasti tuo itseni jalkojen nosxytelua on eri kuin xse on fraaapijassa, fysioraapijaas...Pajulintu, merimetso ja talitintti töttöröö ja inflaatio höröhöö... eikö ole kiva kun tulee sanoja, kun kirjoittaa...
Niin, jos miesten puku on mukavempi ja oman persoonan näköinen niin kivempihan se on, kun änkeytyä väkisin mekkoon. Kiva minustakin, että nuoret nykyään rikkoo etikettejä rohkeemmin. 👍
Eikä mieti aina muita itsensä sijaan.Muutenkin on ihan yks lysti käveleekö hakee vaatteensa miesten tai naisten vaateosastolta. Jokuhan on vaan ne nimennyt sukupuolitetusti, mutta mikään ei kiellä ostamasta toiselta osastolta, mitä sukupuoli on. Ostaa mistä tykkää.
Joo, no mietin sitä, että näin miten nyt kävi, se tuntuu vielä tälle maailmalle hyväksytymmälle, mutta milloin tosiaan vielä enemmän muuttuu asiat hyväksytymmäksi...ja toisaalta tuo poikien ja miesten pukuhässäkkä loppuu.. Tytöillä ja naisilla on vaikka mitä kivaa arvokkaasti esiintyessään, mutta miehillä vaan puku... sekin jotain kummaa ja latteaa....
Mutta ehkäpä moni asia vielä muuttuu ja saadaan erilaisia variaatioita, eikä samaa latteaa "sikanautaa". Onhsn moni asia jo muuttunut paljon...😊👌Disseisback kirjoitti:
Joo, no mietin sitä, että näin miten nyt kävi, se tuntuu vielä tälle maailmalle hyväksytymmälle, mutta milloin tosiaan vielä enemmän muuttuu asiat hyväksytymmäksi...ja toisaalta tuo poikien ja miesten pukuhässäkkä loppuu.. Tytöillä ja naisilla on vaikka mitä kivaa arvokkaasti esiintyessään, mutta miehillä vaan puku... sekin jotain kummaa ja latteaa....
Mutta ehkäpä moni asia vielä muuttuu ja saadaan erilaisia variaatioita, eikä samaa latteaa "sikanautaa". Onhsn moni asia jo muuttunut paljon...😊👌Muuttuu varmasti vaikka hitaasti. Mekin oltiin pojan ylppäreissä, missä ylioppilaalla oli satiinipaita. Ja vierailla läpsyttimet korkkarien sijaan. :)
Bätääs kirjoitti:
Muutenkin on ihan yks lysti käveleekö hakee vaatteensa miesten tai naisten vaateosastolta. Jokuhan on vaan ne nimennyt sukupuolitetusti, mutta mikään ei kiellä ostamasta toiselta osastolta, mitä sukupuoli on. Ostaa mistä tykkää.
No joskus mä mietin, että vois ollakin hameita ja mekkoja miehillä käytössä, kun kesällä olis helpompaa jättää alushousut pois ja viilettää ilman.
Ne vois olla jotenkin vaikka kuitenkin erilaisia kuin naisten...
Onhan niiyä varmaan jo jossain, mutta sitten sekin, että niitten pitäjää ei seksualisoitais, kuten toi kupari tuossa päälle tekee...Bätääs kirjoitti:
Muuttuu varmasti vaikka hitaasti. Mekin oltiin pojan ylppäreissä, missä ylioppilaalla oli satiinipaita. Ja vierailla läpsyttimet korkkarien sijaan. :)
Kiiltävää satiinia siis. Piristävää.
Bätääs kirjoitti:
Kiiltävää satiinia siis. Piristävää.
No Intiassahan on aika monella miehellä joku mekon tyylinen kaapu... mutta sielläkin varmasti se ilmasto tekee sen....
Disseisback kirjoitti:
No joskus mä mietin, että vois ollakin hameita ja mekkoja miehillä käytössä, kun kesällä olis helpompaa jättää alushousut pois ja viilettää ilman.
Ne vois olla jotenkin vaikka kuitenkin erilaisia kuin naisten...
Onhan niiyä varmaan jo jossain, mutta sitten sekin, että niitten pitäjää ei seksualisoitais, kuten toi kupari tuossa päälle tekee...Hesassa niitä miehiä näkee hameissakin. Ilman, että ovat mitenkään trans.
https://www.nightshop.fi/tuotekuvat/Q-298_wm.jpg
https://i.pinimg.com/originals/a2/df/3a/a2df3aacc3df73bbaddf7aea54d02ee7.jpg
Tai samurai henkinen.
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQiZ6_VX6dJjRWxS8jTK1eGidYBx7PzlGZ8bg&usqp=CAUBätääs kirjoitti:
Hesassa niitä miehiä näkee hameissakin. Ilman, että ovat mitenkään trans.
Tai samurai henkinen.
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQiZ6_VX6dJjRWxS8jTK1eGidYBx7PzlGZ8bg&usqp=CAUTai gladiaattorit...
https://www.fruugo.fi/kunnioittaa-miesten-seksikas-kiltti-hame-musta-nahka-fetissi-muoti-puku/p-29031956-61452499Bätääs kirjoitti:
Tai samurai henkinen.
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQiZ6_VX6dJjRWxS8jTK1eGidYBx7PzlGZ8bg&usqp=CAUJoo. Täällä jotkut papat sais sydärin ja mummot kirjoittais paiksllislehtiin. 🤣
Disseisback kirjoitti:
No Intiassahan on aika monella miehellä joku mekon tyylinen kaapu... mutta sielläkin varmasti se ilmasto tekee sen....
Joo ja ollut eri vuosisadoilla paljon ennen nykypäivääkin.
Disseisback kirjoitti:
Joo. Täällä jotkut papat sais sydärin ja mummot kirjoittais paiksllislehtiin. 🤣
Nooo, minkä mahtaa, jos ei elämää ja muutoksia kestä. :)
Bätääs kirjoitti:
Tai gladiaattorit...
https://www.fruugo.fi/kunnioittaa-miesten-seksikas-kiltti-hame-musta-nahka-fetissi-muoti-puku/p-29031956-61452499No tuota ei uskaltais pitää ilman alkkareita. 🤣
Disseisback kirjoitti:
Joo. Täällä jotkut papat sais sydärin ja mummot kirjoittais paiksllislehtiin. 🤣
Vaikka nyt Meri Aalto, puku päällä ja älämölöhän siitä syntyi.
https://img.ilcdn.fi/mLj3c50A8xDaEmjdrbD1Y3IRLW0=/full-fit-in/612x0/img-s3.ilcdn.fi/4935e97a28f0b2d1068e778ed1c6d3b6eccc69107c10c3f7463983b14655985a.jpgBätääs kirjoitti:
Vaikka nyt Meri Aalto, puku päällä ja älämölöhän siitä syntyi.
https://img.ilcdn.fi/mLj3c50A8xDaEmjdrbD1Y3IRLW0=/full-fit-in/612x0/img-s3.ilcdn.fi/4935e97a28f0b2d1068e778ed1c6d3b6eccc69107c10c3f7463983b14655985a.jpgTaikka, ihan tyylikäs. Voisin itsekin pukeutua tuohon tyyliin, jos ylipäänsä tykkäisin puvuista.
https://i.pinimg.com/originals/f5/71/27/f57127b870669a97747e2d000873e01a.png
Käytin nuorena jo yläasteella miesten satiiniselkäisiä liivejä paitapuseron ja farkkujen kanssa, sekä unisex tyyliset kävelykengät oli myös. Ihan lyhyet hiukset.- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Mutta ehkäpä moni asia vielä muuttuu ja saadaan erilaisia variaatioita, eikä samaa latteaa "sikanautaa". Onhsn moni asia jo muuttunut paljon...😊👌No jos pukis päälleen ihan aidon skottilaisen kiltin, niin ehkä se uppoaisi paremmin. Se vois olla sellanen siirtymäkauden juttu, kun monia vielä tuo miesten pukeutuminen niin ahdistaa.
Anonyymi kirjoitti:
No jos pukis päälleen ihan aidon skottilaisen kiltin, niin ehkä se uppoaisi paremmin. Se vois olla sellanen siirtymäkauden juttu, kun monia vielä tuo miesten pukeutuminen niin ahdistaa.
No se vois olla...
Mutta tälleen tähän kulttuuriin oppineena on kauhean vaikeaa kuvitella, että pukeutumista ei seksualisoitais...
Ehkä tulevaisuudessa nauretaan näillekin pohdinnoille. 😊- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No se vois olla...
Mutta tälleen tähän kulttuuriin oppineena on kauhean vaikeaa kuvitella, että pukeutumista ei seksualisoitais...
Ehkä tulevaisuudessa nauretaan näillekin pohdinnoille. 😊Luultavasti naureskellaan juu. Ei hameeseen verrattavassa vaatekappaleessa miehen päällä ole maailmanlaajuisesti yhtään mitään erikoista.
Anonyymi kirjoitti:
Luultavasti naureskellaan juu. Ei hameeseen verrattavassa vaatekappaleessa miehen päällä ole maailmanlaajuisesti yhtään mitään erikoista.
Joo. Laitoinkin tuon susisuon tunne otsikkoon, että täällähän sellaiset iänikuiset sukupuoliset ja seksistiset arvot on vielä kiveenhakattuja, mutta on vain ajsn kysymys kun kaikki muuttuu. 😊
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Joo. Laitoinkin tuon susisuon tunne otsikkoon, että täällähän sellaiset iänikuiset sukupuoliset ja seksistiset arvot on vielä kiveenhakattuja, mutta on vain ajsn kysymys kun kaikki muuttuu. 😊
Juu, olen itsekin alunperin pieneltä paikkakunnalta kotoisin ja tiedän kyllä noi ahtaat roolit. Nyt on kuitenkin tullut jo pari vuosikymmentä vietettyä parissa Suomen isossa kaupungissa ja erohan on hyvin silmiinpistävä. Täällä pääkaupunkiseudulla saa kyllä pääsääntöisesti pukeutua ihan vapaasti ja Tampereella oli ihan sama myös. Ei pojassa hameeseen rinnastettavassa vaatteessa ole mitään supererikoista. Mitään kukkamekkoja nyt harvoin näkee itsensä mieheksi mieltävien päällä, mutta muuta kyllä voi nähdä. Sen sijaan itsensä naiseksi mieltänä päällä voi nähdä sen kukkamekonkin, oli biologinen sukupuoli mikä vaan. Ja siis eihän moni cis nainenkaan ikinä pukisi kukkamekkoa päälleen.
Anonyymi kirjoitti:
Juu, olen itsekin alunperin pieneltä paikkakunnalta kotoisin ja tiedän kyllä noi ahtaat roolit. Nyt on kuitenkin tullut jo pari vuosikymmentä vietettyä parissa Suomen isossa kaupungissa ja erohan on hyvin silmiinpistävä. Täällä pääkaupunkiseudulla saa kyllä pääsääntöisesti pukeutua ihan vapaasti ja Tampereella oli ihan sama myös. Ei pojassa hameeseen rinnastettavassa vaatteessa ole mitään supererikoista. Mitään kukkamekkoja nyt harvoin näkee itsensä mieheksi mieltävien päällä, mutta muuta kyllä voi nähdä. Sen sijaan itsensä naiseksi mieltänä päällä voi nähdä sen kukkamekonkin, oli biologinen sukupuoli mikä vaan. Ja siis eihän moni cis nainenkaan ikinä pukisi kukkamekkoa päälleen.
No poitsun tyttökaverilla oli mekko, jollaisen mä oon nähnyt viimeksi ehkä mun mummon elinaikaan. Marimekon mekko, mutta oli jotenkin kivs nähdä tyyliä, ilman jotain halkiota tai avointa selkämystä.
Vähän ehkä kellomekko?
Niin... siis on hyvä kun sellainen vapaampi ja ei lokeroituva kulttuuri alkaa levitä peräkyliinkin. Tulee mieleen, että usein konservatiivit kauhistelee, että nyt kaikki muuttuu tuollaisiksi ja ai kamala...mutta eihän se kaikkia koske...jos joku on erilainen, niin suurin osa kuitenkin on sitä perusmassaa...- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No poitsun tyttökaverilla oli mekko, jollaisen mä oon nähnyt viimeksi ehkä mun mummon elinaikaan. Marimekon mekko, mutta oli jotenkin kivs nähdä tyyliä, ilman jotain halkiota tai avointa selkämystä.
Vähän ehkä kellomekko?
Niin... siis on hyvä kun sellainen vapaampi ja ei lokeroituva kulttuuri alkaa levitä peräkyliinkin. Tulee mieleen, että usein konservatiivit kauhistelee, että nyt kaikki muuttuu tuollaisiksi ja ai kamala...mutta eihän se kaikkia koske...jos joku on erilainen, niin suurin osa kuitenkin on sitä perusmassaa...No siis nimenomaan. Kun on vapaampaa niin saa paljon vapaammin olla myös konservatiivinen pukeutumisessaan.
- Anonyymi
Bätääs kirjoitti:
Tai samurai henkinen.
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQiZ6_VX6dJjRWxS8jTK1eGidYBx7PzlGZ8bg&usqp=CAUEikö Blind channelin pojilla olleet jonkinlaiset mekot euroviisuissa?
Anonyymi kirjoitti:
Eikö Blind channelin pojilla olleet jonkinlaiset mekot euroviisuissa?
En osaa sanoa oliko.
- Anonyymi
Bätääs kirjoitti:
En osaa sanoa oliko.
Jotain mekkomaista ainakin. https://i.media.fi/incoming/3vyam8/7097680.jpg/alternates/FREE_1440/7097680.jpg
Anonyymi kirjoitti:
Jotain mekkomaista ainakin. https://i.media.fi/incoming/3vyam8/7097680.jpg/alternates/FREE_1440/7097680.jpg
Onkos tässä palstalta kuulu kilttimies? 😁
- Anonyymi
Nauraa nauramaan aidatkin.
- Anonyymi
Nauraa naurismaan aidatkin.
- Anonyymi
Näin se on, kenelle sitten lie, varmaan aidan maalaajille ja mitä näitä nyt on
- Anonyymi
Olisithan voinut ylpeänä nykyaikaisänä itse rikkoa kaavoja ja kohauttaa juhlaväkeä menemällä mekossa paikalle.
-harmiseikirj-- Anonyymi
Eihän se nyt karskina miehenä kehtaa mitä muutkin ajattelee, mutta helpompi on lässyttää somessa valkopesten omaa selustaansa, kun saa muilta samanmielisiltä tukea kommenteilleen. xD
Dissehän vois lähteä prinsessa mekossa maakuntamatkalle eikä sitten saa kertoa kenellekään hätäselityksenä, että "polttareissahan minä" xD - Anonyymi
Miksi kenenkään pitäisi pukea jotakin, jota ei koe omakseen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän se nyt karskina miehenä kehtaa mitä muutkin ajattelee, mutta helpompi on lässyttää somessa valkopesten omaa selustaansa, kun saa muilta samanmielisiltä tukea kommenteilleen. xD
Dissehän vois lähteä prinsessa mekossa maakuntamatkalle eikä sitten saa kertoa kenellekään hätäselityksenä, että "polttareissahan minä" xDSitähän minäkin että kovasti se täällä esittää edistysmielistä ja tuomitsee muita kaavoihin kangistumisesta, mutta eipä riittänyt pokka häpäistä pojan yo-juhlia, ihan samalla tavoin on pönöttänyt kuin muutkin isät arvokkaana miehenmallina rivissä. Sama jos sen poika olisi mekkotempaissut täällä se muka ylpeänä asiasta julistaisi mutta oikeasti olisi korvat luimussa häpeillyt juhlaväen seurassa pojan irtiottoa ja vaikeana selitellyt sitä sitten pelkäksi showtempuksi.
-harmiseikirj- No noihin vois mennä vaikka farkuissa tai shortseissakin ja sais jo kansan kuohahtamaan, mutta ei mun tartte edes tehdä sitä... mä voin päivän kärsiä siinä jäykässä asusteessa niinkuin on opetettu...
Mutta kannustan nuorempia tekemään omat valinnat kyllä.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitähän minäkin että kovasti se täällä esittää edistysmielistä ja tuomitsee muita kaavoihin kangistumisesta, mutta eipä riittänyt pokka häpäistä pojan yo-juhlia, ihan samalla tavoin on pönöttänyt kuin muutkin isät arvokkaana miehenmallina rivissä. Sama jos sen poika olisi mekkotempaissut täällä se muka ylpeänä asiasta julistaisi mutta oikeasti olisi korvat luimussa häpeillyt juhlaväen seurassa pojan irtiottoa ja vaikeana selitellyt sitä sitten pelkäksi showtempuksi.
-harmiseikirj-Niinpä. Kerran juttelin erään naisen kanssa homoista, koska hänen elämän tehtävänään tuntuu olevan niiden asioiden suitsuttaminen ja myötäeläminen vaikka väkisin ja kaikki tuntuu olevan niin homoa.
Eräissä juhlissa sitten kysyin, kun hän itse näytti jälleen olevan puhepäällä alkoholin edesauttamana, että mitäs jos sun poikas onkin homo, kun ei tuolla aikamiehellä tyttöystäviä ole näkynyt.
"Ei ikinä. Ei se ole sellainen. Lopeta tuollaiset puheet" ja hän nolastui silminnähden.
Eli hypetetään kyllä muista, mutta jos omalle kohdalle tulee niin sitten meneekin puurot ja vellit sekaisin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitähän minäkin että kovasti se täällä esittää edistysmielistä ja tuomitsee muita kaavoihin kangistumisesta, mutta eipä riittänyt pokka häpäistä pojan yo-juhlia, ihan samalla tavoin on pönöttänyt kuin muutkin isät arvokkaana miehenmallina rivissä. Sama jos sen poika olisi mekkotempaissut täällä se muka ylpeänä asiasta julistaisi mutta oikeasti olisi korvat luimussa häpeillyt juhlaväen seurassa pojan irtiottoa ja vaikeana selitellyt sitä sitten pelkäksi showtempuksi.
-harmiseikirj-Eli jos ei itse tee jotain, niin ei saa sallia sitä muillekaan. Kuulostaa hieman tiukkapipoiselta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä. Kerran juttelin erään naisen kanssa homoista, koska hänen elämän tehtävänään tuntuu olevan niiden asioiden suitsuttaminen ja myötäeläminen vaikka väkisin ja kaikki tuntuu olevan niin homoa.
Eräissä juhlissa sitten kysyin, kun hän itse näytti jälleen olevan puhepäällä alkoholin edesauttamana, että mitäs jos sun poikas onkin homo, kun ei tuolla aikamiehellä tyttöystäviä ole näkynyt.
"Ei ikinä. Ei se ole sellainen. Lopeta tuollaiset puheet" ja hän nolastui silminnähden.
Eli hypetetään kyllä muista, mutta jos omalle kohdalle tulee niin sitten meneekin puurot ja vellit sekaisin.Enpä oikein usko tarinaasi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
-harmiseikirj-Kannattaisiko ajatella asiaa hieman syvemmin. Kyse on harvoin mistään "mekko- tai pukutempaisuista" vaan sukupuoli-identiteetistä eikä se ole mikään show-asia.
Jos vanhemmalla on transsukupuolinen lapsi tai lapsella transsukupuolinen vanhempi, niin se ei ole yhtään hävettävä asia, päinvastoin. Ihminen on rohkea, kun uskaltaa olla mitä kokee olevansa. Transsukupuolisen läheinen kasvaa prosessissa välttämättä itsekin. Silti esimerkiksi sukujuhlissa, kuten yo-juhlatkin ovat, ei ole hienotunteista alkaa julistaa ylpeänä ylioppilaan (ei vanhempien, ei vieraidenkaan) korjattua sukupuolta - tai edes pukeutumistyyliä, vaatetusta. Pukeutuminen/ulkoasu tai pukeutujan sukupuoli on sivuseikka, ihminen on pääasia ☝.
- Sheena - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli jos ei itse tee jotain, niin ei saa sallia sitä muillekaan. Kuulostaa hieman tiukkapipoiselta.
Ei vaan tuo dissen itsensä jalustalle nostaminen tässäkin avauksessa miten hän on nyt näin suvaitsevainen ja muut täällä junttilassa "susisuolla" olisivat jotenkin tuomitsevampia muka vaikka tuskin siellä ketään on ollut joka sen kummemmin olisi asiaan reagoinut vaikka missä kamppeissa itsekukin lavalle olisi mennyt. Disse pyrkii aina esittämään asiat niin että muut on ahdasmielisen suvaitsemattomia ja hän on parempi kun suvaitsee vaikka todellisuudessa ei Suomessa missään perähikiöilläkään ole oikeastaan ikinä ollut mitään vainoja erilaisia ihmisiä kohtaan jos muuten on eläneet asiallisesti, toki jotkut ihmisryhmät sitten varastelemalla tms. on omaa mainettaan luoneet ja niitä kohtaan on ollut sitten epäluuloja ihan syystäkin.
Esimerkkinä vaikka kunta mistä minäkin olen kotoisin, silloin kun olin lapsi/nuori oli sielläkin pari ihmistä joista kaikki tiesi että ovat seksuaaliselta suuntautumiseltaan omaan sukupuoleen päin, ei kukaan heitäkään ikinä tuominnut sen kummemmin, asia vain tiedettiin ja he sai elää elämäänsä ihan niin kuin halusivat eikä kukaan nähnyt siinä mitään ihmeellistä. Jotkut Dissen kaltaiset ihmiset taas varmaan on aika rasittavia heidän kaltaisille kun haluavat tehdä asioista isoa numeroa ja julistaa isoon ääneen "minä kyllä hyväksyn teidät ja teidän elämäntavan vaikka olette tuollaisia", muut tavalliset ihmiset ymmärtää olla hienotunteisia ja ihan julistamatta hyväksyvät sellaisina kuin ovat.
-harmiseikirj- Anonyymi kirjoitti:
Ei vaan tuo dissen itsensä jalustalle nostaminen tässäkin avauksessa miten hän on nyt näin suvaitsevainen ja muut täällä junttilassa "susisuolla" olisivat jotenkin tuomitsevampia muka vaikka tuskin siellä ketään on ollut joka sen kummemmin olisi asiaan reagoinut vaikka missä kamppeissa itsekukin lavalle olisi mennyt. Disse pyrkii aina esittämään asiat niin että muut on ahdasmielisen suvaitsemattomia ja hän on parempi kun suvaitsee vaikka todellisuudessa ei Suomessa missään perähikiöilläkään ole oikeastaan ikinä ollut mitään vainoja erilaisia ihmisiä kohtaan jos muuten on eläneet asiallisesti, toki jotkut ihmisryhmät sitten varastelemalla tms. on omaa mainettaan luoneet ja niitä kohtaan on ollut sitten epäluuloja ihan syystäkin.
Esimerkkinä vaikka kunta mistä minäkin olen kotoisin, silloin kun olin lapsi/nuori oli sielläkin pari ihmistä joista kaikki tiesi että ovat seksuaaliselta suuntautumiseltaan omaan sukupuoleen päin, ei kukaan heitäkään ikinä tuominnut sen kummemmin, asia vain tiedettiin ja he sai elää elämäänsä ihan niin kuin halusivat eikä kukaan nähnyt siinä mitään ihmeellistä. Jotkut Dissen kaltaiset ihmiset taas varmaan on aika rasittavia heidän kaltaisille kun haluavat tehdä asioista isoa numeroa ja julistaa isoon ääneen "minä kyllä hyväksyn teidät ja teidän elämäntavan vaikka olette tuollaisia", muut tavalliset ihmiset ymmärtää olla hienotunteisia ja ihan julistamatta hyväksyvät sellaisina kuin ovat.
-harmiseikirj-Ikävä että pahoitin mielesi jutustani. Voit koettaa jatkossa olla lukematta, niin ei harmita niin paljoa, että pitää oikein rautalangasta vääntää mallia, miten minut koet täällä.
Vaikka luulisi sinun jo tietävän...- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
-harmiseikirj-Mikä ihmeen jalustalle nostaminen. En näe mitään jalustalle nostamista, vaan tuiki normaalia pohdintaa. Kertoo paljon, että sinusta normeista poikkeavan pukeutumisen hyväksyminen on "jalustalle nostamista".
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
-harmiseikirj-Sillä ätottahan se on ja jokainen pikkupaikkakunnilla asunut sen kyllä tietää. Valtaosalla porukasta on hyvinkin tiukat normit, jotka he hyväksyvät. Vaikkakaan kysymys ei olekaan mistään hyvyydestä tai huonoudesta, vaan ihan puhtaasti tottumuksesta. Totutusta poikkeava koetaan oudoksi ja se on ihmisen ihan normaali ja tavallinen ominaisuus. Moni joutuu aidosti haastamaan itseään ja omaa ajatteluaan hyväksyäkseen monenmoisia oikeasti hyvinkin tavallisia asioita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
-harmiseikirj-"ei Suomessa missään perähikiöilläkään ole oikeastaan ikinä ollut mitään vainoja erilaisia ihmisiä kohtaan"
No todellakin on ollut ja ikävä kyllä on edelleen. Joissain paikoissa yhä aivan käsittämättömän kovat perinteiset pukeutumis- ja kaikkimahdollisetkoodit. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sillä ätottahan se on ja jokainen pikkupaikkakunnilla asunut sen kyllä tietää. Valtaosalla porukasta on hyvinkin tiukat normit, jotka he hyväksyvät. Vaikkakaan kysymys ei olekaan mistään hyvyydestä tai huonoudesta, vaan ihan puhtaasti tottumuksesta. Totutusta poikkeava koetaan oudoksi ja se on ihmisen ihan normaali ja tavallinen ominaisuus. Moni joutuu aidosti haastamaan itseään ja omaa ajatteluaan hyväksyäkseen monenmoisia oikeasti hyvinkin tavallisia asioita.
Totutusta poikkeava kokemus on tietysti normaalia. Sen sijaan muiden pakottaminen itselle sopivaan "normaaliin" muottiin tai erilaisten ihmisten syrjiminen ei ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totutusta poikkeava kokemus on tietysti normaalia. Sen sijaan muiden pakottaminen itselle sopivaan "normaaliin" muottiin tai erilaisten ihmisten syrjiminen ei ole.
Ei tietenkään ole oikein pakottaa ketään mihinkään muottiin, varsinkaan missään niin triviaalissa kysymyksessä kuin pukeutuminen. Se nyt on lopulta varsin yhdentekevää mitä muilla on vapaa-ajalla päällään. Töissä sillä voi ollakin väliä, monista syistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaisiko ajatella asiaa hieman syvemmin. Kyse on harvoin mistään "mekko- tai pukutempaisuista" vaan sukupuoli-identiteetistä eikä se ole mikään show-asia.
Jos vanhemmalla on transsukupuolinen lapsi tai lapsella transsukupuolinen vanhempi, niin se ei ole yhtään hävettävä asia, päinvastoin. Ihminen on rohkea, kun uskaltaa olla mitä kokee olevansa. Transsukupuolisen läheinen kasvaa prosessissa välttämättä itsekin. Silti esimerkiksi sukujuhlissa, kuten yo-juhlatkin ovat, ei ole hienotunteista alkaa julistaa ylpeänä ylioppilaan (ei vanhempien, ei vieraidenkaan) korjattua sukupuolta - tai edes pukeutumistyyliä, vaatetusta. Pukeutuminen/ulkoasu tai pukeutujan sukupuoli on sivuseikka, ihminen on pääasia ☝.
- SheenaKuten tuossa toisessa vastauksessani kirjoitin, ketkään normaalit ihmiset ei julistakaan mitään vaan hyväksyvät ihan tuosta noin vaan, dissen kaltaiset joilla on tarve julistaa hyväksyntäänsä on niitä jotka pitää elämää tuollaisista asioista, tavallisille ihmisille ne on melko yhdentekeviä.
-harmiseikirj- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä ihmeen jalustalle nostaminen. En näe mitään jalustalle nostamista, vaan tuiki normaalia pohdintaa. Kertoo paljon, että sinusta normeista poikkeavan pukeutumisen hyväksyminen on "jalustalle nostamista".
Normaalit ihmiset ei edes pohtisi tuollaisia asioita, disselle taas tuntuu olevan tärkeää tuoda omaa erinomaista suvaitsevaisuuttaan esiin niiden kautta.
-harmiseikirj- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Normaalit ihmiset ei edes pohtisi tuollaisia asioita, disselle taas tuntuu olevan tärkeää tuoda omaa erinomaista suvaitsevaisuuttaan esiin niiden kautta.
-harmiseikirj-Normaalit ihmiset nimenomaan pohtivat sitä, että mitä ihmeen väliä niin monille on jollain vaatetustyylillä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuten tuossa toisessa vastauksessani kirjoitin, ketkään normaalit ihmiset ei julistakaan mitään vaan hyväksyvät ihan tuosta noin vaan, dissen kaltaiset joilla on tarve julistaa hyväksyntäänsä on niitä jotka pitää elämää tuollaisista asioista, tavallisille ihmisille ne on melko yhdentekeviä.
-harmiseikirj-Valtaosa pikkukylissä ei todellakaan noin vain hyväksy ja se on ikävä tosiasia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
-harmiseikirj-Tämä👍 Itsellänikin pistää silmään dissen ainainen tyyli tehdä aloitukset sillä periaatteella, että ylistetään oma ego palstafeministien tasolle ja ikäänkuin odotetaan komppaamista sille, että ohimennen haukutaan tai solvataan hänen omasta mielestään "juntit" ihmiset.
Ikäänkuin ovelalla tavalla halutaan kerätä hovi ympärille haukkumaan muita.
Kirjoitusten idea ei siis ole nostaa jotain aihetta esille herättäen monipuolista keskustelua, vaan se että valitaan puoli ja odotetaan sanallista erimielisyyttä ja tappelua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"ei Suomessa missään perähikiöilläkään ole oikeastaan ikinä ollut mitään vainoja erilaisia ihmisiä kohtaan"
No todellakin on ollut ja ikävä kyllä on edelleen. Joissain paikoissa yhä aivan käsittämättömän kovat perinteiset pukeutumis- ja kaikkimahdollisetkoodit.Ja missä sellaista näet tai koet vai haetko taas pelkkää vastakkainasettelua ja odotat koska pääset sanomaan "mutta kun persut"
Miksi et sitten muuta muualle, jos vapaassa suomessa eläminen pahoittaa mielesi? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä👍 Itsellänikin pistää silmään dissen ainainen tyyli tehdä aloitukset sillä periaatteella, että ylistetään oma ego palstafeministien tasolle ja ikäänkuin odotetaan komppaamista sille, että ohimennen haukutaan tai solvataan hänen omasta mielestään "juntit" ihmiset.
Kirjoitusten idea ei siis ole nostaa jotain aihetta esille herättäen monipuolista keskustelua, vaan se että valitaan puoli ja odotetaan sanallista erimielisyyttä ja tappelua.Tuolla toisaalla ketjussa Disse kertookin "Joo. Laitoinkin tuon susisuon tunne otsikkoon, että täällähän sellaiset iänikuiset sukupuoliset ja seksistiset arvot on vielä kiveenhakattuja, mutta on vain ajsn kysymys kun kaikki muuttuu. 😊"
On se hyvä kun siellä kylällä sentään on edistyksellinen Disse kun kaikki muut ovat vanhakantaisia juntteja :D Disse ennakkoluuloissaan varmaan järkyttyisi sydänjuuriaan myöten jos ykskaks jotain kautta paljastuisi että sen aina normaalin ahdasmielisenä pitämä naapurin heteropariskunta harrastaakin lomareissuilaan parinvaihtobileitä ja vaikka mitä pervoiluja :D
Tuolla toisaalla ketjussa Disse kertookin "Joo. Laitoinkin tuon susisuon tunne otsikkoon, että täällähän sellaiset iänikuiset sukupuoliset ja seksistiset arvot on vielä kiveenhakattuja, mutta on vain ajsn kysymys kun kaikki muuttuu. 😊"
On se hyvä kun siellä kylällä sentään on edistyksellinen Disse kun kaikki muut ovat vanhakantaisia juntteja :D Disse ennakkoluuloissaan varmaan järkyttyisi sydänjuuriaan myöten jos ykskaks jotain kautta paljastuisi että sen aina normaalin ahdasmielisenä pitämä naapurin heteropariskunta harrastaakin lomareissuilaan parinvaihtobileitä ja vaikka mitä pervoiluja :D
-harmiseikirj-Kyyläät sä mua täällä? 😄
Taitaa olla nyt tosi kova paikka sulle?
Pitäiskö hankkia oma elämä ja keskittyä siihen?- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuolla toisaalla ketjussa Disse kertookin "Joo. Laitoinkin tuon susisuon tunne otsikkoon, että täällähän sellaiset iänikuiset sukupuoliset ja seksistiset arvot on vielä kiveenhakattuja, mutta on vain ajsn kysymys kun kaikki muuttuu. 😊"
-harmiseikirj-On, se tosiaan on hyvä, jos löytyy edes muutama ihminen, jotka eivät kyylää ja arvostele jatkuvasti selän takana. Se on erinomaisen positiivista. Tosin itse en määrittele tollasia ihmisiä edistyksellisiksi, vaan normaaleiksi ja asiallisiksi. Sellasista on pikkupaikkakunnilla vielä huutava pula.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuten tuossa toisessa vastauksessani kirjoitin, ketkään normaalit ihmiset ei julistakaan mitään vaan hyväksyvät ihan tuosta noin vaan, dissen kaltaiset joilla on tarve julistaa hyväksyntäänsä on niitä jotka pitää elämää tuollaisista asioista, tavallisille ihmisille ne on melko yhdentekeviä.
-harmiseikirj-Disse puhuu vapaudesta pukeutua, jota ei vielä ole. Sinä haluat kieltää ongelman, kuten kaikki muutkin ongelmat. Yhteiskunnan epäkohdat ja ongelmat eivät poistu kieltämällä.
Olet kertakaikkisen väärässä siinä, että tavalliset ihmiset hyväksyvät tuosta noin vaan erilaisen pukeutumisen, etenkin jos pukeutuminen liittyy sukupuoliroolikäsityksiin. Erityisen tiukassa vanhat roolijaot istuvat maaseudulla pienissä pitäjissä. Sitten ihmetellään kovaan ääneen miksi tytöt ja naiset muuttavat kyliltä suurempiin kaupunkeihin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä👍 Itsellänikin pistää silmään dissen ainainen tyyli tehdä aloitukset sillä periaatteella, että ylistetään oma ego palstafeministien tasolle ja ikäänkuin odotetaan komppaamista sille, että ohimennen haukutaan tai solvataan hänen omasta mielestään "juntit" ihmiset.
Kirjoitusten idea ei siis ole nostaa jotain aihetta esille herättäen monipuolista keskustelua, vaan se että valitaan puoli ja odotetaan sanallista erimielisyyttä ja tappelua.Disse vaan ei hauku muita. Mitä sinä kyllä kirjoituksellasi teet.
Anonyymi kirjoitti:
Disse vaan ei hauku muita. Mitä sinä kyllä kirjoituksellasi teet.
No totta puhuen, kyllä mäkin välillä haukun ja ei voi täysin puhtaita papereita siitä edes ottaa. Mutta sitten mullakin loppunee perustelut, tai ainakin oikeanlainen artigulaation keinoin v.ttuilu. :oD
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja missä sellaista näet tai koet vai haetko taas pelkkää vastakkainasettelua ja odotat koska pääset sanomaan "mutta kun persut"
Miksi et sitten muuta muualle, jos vapaassa suomessa eläminen pahoittaa mielesi?Tuo on taas niin tota. Persut vedetään mukaan, vaikkei niistä ollut mitään puhetta.
Moni ihminen asuu pk-seudulla tai ainakin Turussa tai Tampereella, koska maaseudulla ei voi elää tai edes pukeutua kuten haluaa, eläminen ei ole vapaata. Tietysti maaseutujakin on erilaisia. Nyrkkisääntönä voisi olla, että Jyväskylästä Ouluun -vyöhykkeellä on tiukkapipoisin Suomi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
-harmiseikirj-Olet tosi lapsillinen ja rasittava harmis. Se on varmaan tarkoituskin.
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No totta puhuen, kyllä mäkin välillä haukun ja ei voi täysin puhtaita papereita siitä edes ottaa. Mutta sitten mullakin loppunee perustelut, tai ainakin oikeanlainen artigulaation keinoin v.ttuilu. :oD
Oikea meininki. Loputtomiin ei tarvitse perustella mitään.
Anonyymi kirjoitti:
Oikea meininki. Loputtomiin ei tarvitse perustella mitään.
No mä mietin niin, että jossain vaiheessa joko on kyseessä idiootti tai trolli, eli idiootti, niin ihan sama jos laukoo mitä keksii... en mä usein kyllä asiallisille ja mukaville mitään ala laukomaan. :o)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Disse puhuu vapaudesta pukeutua, jota ei vielä ole. Sinä haluat kieltää ongelman, kuten kaikki muutkin ongelmat. Yhteiskunnan epäkohdat ja ongelmat eivät poistu kieltämällä.
Olet kertakaikkisen väärässä siinä, että tavalliset ihmiset hyväksyvät tuosta noin vaan erilaisen pukeutumisen, etenkin jos pukeutuminen liittyy sukupuoliroolikäsityksiin. Erityisen tiukassa vanhat roolijaot istuvat maaseudulla pienissä pitäjissä. Sitten ihmetellään kovaan ääneen miksi tytöt ja naiset muuttavat kyliltä suurempiin kaupunkeihin.Tytöt ja naiset on aina muuttaneet kaupunkeihin silloinkin kymmeniä vuosia sitten, kun mitään feminismiä saati muitakaan eriarvoistavia roskatermejä ei oltu edes keksittykään. Kyse on biologiasta. Nainen lähtee poikkeuksetta kotipaikkakunnaltaan, mutta mies usein jää. Näin eläinmaailmakin toimii, että geenit levittyy.
Sinä taas feministinä teet tästäkin mies ja maaseutuviha kysymyksen ahdasmielisyyttäsi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulle kaikki mikä ei tue ideologiaasi tai poliittista suuntautumistasi on haukkumista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on taas niin tota. Persut vedetään mukaan, vaikkei niistä ollut mitään puhetta.
Moni ihminen asuu pk-seudulla tai ainakin Turussa tai Tampereella, koska maaseudulla ei voi elää tai edes pukeutua kuten haluaa, eläminen ei ole vapaata. Tietysti maaseutujakin on erilaisia. Nyrkkisääntönä voisi olla, että Jyväskylästä Ouluun -vyöhykkeellä on tiukkapipoisin Suomi."Maaseidulla ei voi elää tai vapaasti pukeutua"
Ja "tiukkapipoisin suomi on jyväskylä oulu vyöhykkeellä"
Nyt tulee kyllä sellaista soopaa kuin sieltä helsinkiyksiöstä vaan suoltaa voi.
Sinulla varmaan on näille väitteillesi jotain tutkittua faktaakin vai meneekö taas viha tunteella? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Disse nimenomaan aloituksen teki odottaen että siihen tulisi joku ahdasmielinen harmis tuomitsemaan pöyristyttävää pukeutumista jotta saisi sitten itse suvaitsevaisuudellaan hehkuttaa :D Disse sitäpaitsi hännystelijöineen on minut yrittänyt leimata potentiaalisesti väkivaltaiseksi naistenhakkaajaksi & raiskaajaksi niin minun haukkkumiset on siihen verrattuna kevyttä keittoa :)
Disse nimenomaan aloituksen teki odottaen että siihen tulisi joku ahdasmielinen harmis tuomitsemaan pöyristyttävää pukeutumista jotta saisi sitten itse suvaitsevaisuudellaan hehkuttaa :D Disse sitäpaitsi hännystelijöineen on minut yrittänyt leimata potentiaalisesti väkivaltaiseksi naistenhakkaajaksi & raiskaajaksi niin minun haukkkumiset on siihen verrattuna kevyttä keittoa :)
-harmiseikirj-No ainakin sinä puollat raiskaamista tietyissä tilanteissa. Mikä on väkivaltaa myös.
Anonyymi kirjoitti:
-harmiseikirj-Sinua ei ole edes palstalla näkynyt, tai olet jättänyt aallekirjoituksen pois, mutta en tee ketään erityistä ihmistä tai oletusta varten aloituksia.
Ja taas tulee värikynää. En ole leimannut miksikään, mutta itse olet antanut kirjoittelullasi aiheen varoittaa tuttavaa antamasta kovin henkilökohtaisia tietoja sulle.
- Anonyymi
Katsooo vauikka väkivallan vihollinen 4, jsa voimidsterlee asmallls ilyspuhyrrns.
- Anonyymi
Hassua ajatella noin rajoittuneesti. On siis olemassa miesten ja naisten pukeutumiskoodit joita voidaan rikkoa, mutta vain jos on halukas vaihtamaan vastakkaisen sukupuolen koodin mukaiseksi? Mitäs järkeä nyt missään koodissa on jos ajateltaisiin ihmisten vapaata valintaa pukeutumisessa? Aloituksen ajatus on täten vajaa, ei loppuun asti mietitty.
AV- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Niin siis niinkuin ja mitä?
Tai no ei oikeastaan sittenkään mitään....Turha korostaa naisia tai miehiä. Nyt olet kirjoitellut feminismistä, siitä miten tytöt pukeutuivat poikien asuun ja huomautit ettei pillu täysillä kiinnosta. Voiko noilla olla jokin yhteys? Tai ei sittenkään mitään...
Anonyymi kirjoitti:
Turha korostaa naisia tai miehiä. Nyt olet kirjoitellut feminismistä, siitä miten tytöt pukeutuivat poikien asuun ja huomautit ettei pillu täysillä kiinnosta. Voiko noilla olla jokin yhteys? Tai ei sittenkään mitään...
Joo. Katsos täällä voi kirjoitella erilaisista asioista eri keskusteluissa ja silti niillä ei tarvitse olla mitään yhteyttä toisiinsa.
- Anonyymi
Onpa hauska ketju. Miten te jotkut miehet voitte ymmärtää dissen noin väärin. Taitaa olla tarkoituksellista, sitä epäilen.
Anonyymi kirjoitti:
Onpa hauska ketju. Miten te jotkut miehet voitte ymmärtää dissen noin väärin. Taitaa olla tarkoituksellista, sitä epäilen.
Voi olla...välillä tulee mieleen, että ois ihan samasta näppiksestä kaikki tietyt.... :o)
- Anonyymi
Satuinpa eilen näkemään hameeseen pukeutuneen miehen tyttöystävänsä kanssa ruusuostoksilla, harvinaisuus vielä pk-seudullakin.
Vaikuttaa siltä, että nyt aletaan päästä takaisin 70-luvulle; miehet uskaltavat taas pukeutua vapaammin. 1800-luvulla ja aiemmin oli ihan tavallista, että miehillä oli pukimissaan pitsiä, röyhelöä, silkkisukkia ja korkokenkiä.
Itsekin olin eilen ylppäreissä. Yo lakkinsa saaneella nuorella miehellä oli kyllä ihan perinteinen puku, tosin erikoisen vaalean sininen - ja vaaleanpunainen rusetti.
- SheenaJoo. Mä oon jo tottunut tummaan ja suoraan, kun ollaan jossain tuollaisissa mestoissa, muuten kyllä vedätän vaan mukavissa releissä.
Mutta toivottavasti tämä on merkkiä siitä, että tulevaisuudessa päästään ennakkoluuloista ja kaavoista pois. Nää tälläiset pienet muutokset perinteisessä ja se, että muut nuoret ottaa sen rennosti, on hyvä juttu.- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Joo. Mä oon jo tottunut tummaan ja suoraan, kun ollaan jossain tuollaisissa mestoissa, muuten kyllä vedätän vaan mukavissa releissä.
Mutta toivottavasti tämä on merkkiä siitä, että tulevaisuudessa päästään ennakkoluuloista ja kaavoista pois. Nää tälläiset pienet muutokset perinteisessä ja se, että muut nuoret ottaa sen rennosti, on hyvä juttu.Älä laita koskaan mekkoa, pliis?
Anonyymi kirjoitti:
Älä laita koskaan mekkoa, pliis?
No eipä ole tullut suoranaisesti mieleen kuin helteillä munat vaahossa...
Ja tokkopa sekään jeesais, kun iho vasten ihoa tuolla alakerrassa kuitenkin oltais...vois olla todella ihonmyötäiset bokserit ihan parhaat, mitkä ois ohuet ja ilmavat. 😄- Anonyymi
1960 luvun uusvasemmistolaista anarkiaahan tässä on eletty viime vuodet.
Menikö pasmat sekaisin, kun miehellä oli puku? Pitäisikö se kieltää? En ota muuten kantaa pukeutumiseen, mutta kyseenalaistan sen mikä oli 1800-luvulla tavallista. Omat suomalaiset esivanhempani 1800-luvulla olivat talonpoikia säädyltään. Se oli niin tavallista kuin mikään voi olla. Epäilen vahvasti että naisten saati miesten arkipukeutumiseen kuului mikään pitsi tai röyhelöt. Juhlapukeutumista voi arvioida vanhimmista säilyneistä hääkuvista joihin on koottu kaikki juhlavieraat. Hääparilla on selvästi jonkinlaiseksi juhlapuvuksi tunnistettavat asusteet mutta suurimmalla osalla vieraista näyttäisi olevan varsin arkiset vaatteet, luultavasti siksi että ne ovat ainoita vaatteita mitä heillä on.
- Anonyymi
scrg kirjoitti:
En ota muuten kantaa pukeutumiseen, mutta kyseenalaistan sen mikä oli 1800-luvulla tavallista. Omat suomalaiset esivanhempani 1800-luvulla olivat talonpoikia säädyltään. Se oli niin tavallista kuin mikään voi olla. Epäilen vahvasti että naisten saati miesten arkipukeutumiseen kuului mikään pitsi tai röyhelöt. Juhlapukeutumista voi arvioida vanhimmista säilyneistä hääkuvista joihin on koottu kaikki juhlavieraat. Hääparilla on selvästi jonkinlaiseksi juhlapuvuksi tunnistettavat asusteet mutta suurimmalla osalla vieraista näyttäisi olevan varsin arkiset vaatteet, luultavasti siksi että ne ovat ainoita vaatteita mitä heillä on.
Talonpojilla ei ollut varaa pukeutua miten halusivat, vain säätyläiset pukeutuvat koreasti.
Anonyymi kirjoitti:
Talonpojilla ei ollut varaa pukeutua miten halusivat, vain säätyläiset pukeutuvat koreasti.
1800-luvun lopulla suomalaisista n. 30% kuului talonpoikaissäätyyn, porvaris- tai muihin korkeampiin säätyihin n. 3% väestöstä. Säätyihin kuulumattomia oli karkeasti kaksi kolmesta. Joten tuohon nojaten edelleen en pidä tietyn harvalukuisen väestön normeja kovin hyvin kuvaavan sitä mikä oli "tavallista". Enkä usko että kysymys oli pelkästään varallisuudesta vaan syvemmästä kulttuurierosta. Talonpoikien elämä perustui ruumiilliseen työhön ja silloin korkokengät ja röyhelöt eivät ole kovin käytännöllisiä, ei naisilla eikä miehillä.
- Anonyymi
Diccekäk kannattaa kaikkea epänormaalia ja kehtaa
vielä uunottaa joitakin luulemaan,että se eli hän
toimisi jonkun asian suhteen ,kuin järkevä ihminen.Ota katkerien marisijoiden valitus-luukun edestä vuoronumero ja istuudu odottamaan. Siellä on seiska-lehtiä teitä varten, että viihdytte. Odotus on maksutonta. 🤣
- Anonyymi
No nyt joku raja taas, innovaattori!
- Anonyymi
minä
menen
kyllä
aina
tissit
etulinjassa juhliin
enkä ala piilottamaan niitä ukin sarkatakkiin.
Enkä laske yhtäkään ukkoa hameessa mihinkään, hel vata soikoon!Joo. Eipä tässä kyse ollutkaan siitä mitrn sinä tykkäät tehdä. Puhelin ihan muista ja jaoin huomion.
Ota vaan ihan rauhassa tissiesi kanssa. 🤣- Anonyymi
Öö siis otetaan 😜
Anonyymi kirjoitti:
Öö siis otetaan 😜
Joo, en mä tässä mitään keneltäkään pois ole ottamassa, vaan juurikin sitä tuumimassa, että saiskin kaikki olla kuten tykkää.
Joku sanoi, että olisi jotain protestimeinikiä... sellainenkin jäis pois, kun ei olisi mitään tiettyä linjaa mitä mikin sukupuoli ja/tai seksuaalisuus vaatisi esittämään.
- Anonyymi
"Mutta minusta kivan positiivista ja raikasta. Kiva että asiat muuttuu ja ihmiset saa olla mitä ovat. Jännityksellä odotan, kun ukkina saisin olla oman lastenlasten ylppäreissä tms. Mitä sitten maailma onkaan. "
Ilmeisesti sinulla on useampiakin mahdollisuuksia tähän vaariutumiseen? Kerro lisää.Siis mulla on pari muksua, että mahkuja on ukkiutua, mutta ei ole kiire....toivottavasti siihen menee vielä aikaa....
- Anonyymi
Mä en jaksa ymmärtää! Miks äijien on saatava aina jonkinnäköinen kähinä aikaiseksi, asiasta kuin asiasta. Oikeesti ihan ilman aihettakin, posken soitantaa puolin sun toisin; josta kummallekaan ei ole mitään konkreettista hyötyä.
Mulle tulee ystäväpiiristäni pari samanlaista kukkopoikaa mieleen; aina napit vastakkain... haastaen toinen toisiaan.
Todella paskamaista, kuunneltavaa/luettavaa; mutt jostain on rähinä saatava syntymään... jotta voi omaa agendaansa tuoda esille.
Taisi olla erehdys edes hetken lukea palstaa... oma maapalsta kaipaa enemmän huomiotani, joten heippa!
trollikkaNo ainakin mä oon jo vuosien aikana tottunut, että 95%;sti ei kaksilahkeiset kollegat diggaa mun jutuista.
Mulla taas ei irl ole kovin paljoa kukkoilua. Työporukassa on nuoria miehiä, joitten kanssa ei ole mitään nokkapokkaa, ja jos on, niin ne selvitetään kyllä oitis, ettei jää kaivamaan. Peliporukoissakin on nuoria miehiä, niin ei tälläistä tule vastaan sielläkään. Omanikäiset kaverit onkin oikeastaan sitten ystäviä, eikä heidänkään kanssa ole ongelmia.
Mutta parempi pihalla kuin täällä käkkiä. Minäkin tekisin muuta, jos en olis töissä ja en pääse pihahommiin ja muuhun touhuiluun. :o)- Anonyymi
Johtuu pinttyneistä, ikiaikaisista sukupuolirooleista, joita esimerkiksi harmiksen tai AV:n mukaan ei enää ole. Dissen kaltainen rooleihin sopimaton ja niitä kumartamaton mies joutuu kiusatuksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Johtuu pinttyneistä, ikiaikaisista sukupuolirooleista, joita esimerkiksi harmiksen tai AV:n mukaan ei enää ole. Dissen kaltainen rooleihin sopimaton ja niitä kumartamaton mies joutuu kiusatuksi.
Eiköhän kyseessä ole ykdi ja sama tyyppi mikä täällä keljuilee erinikkien takaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Isyys ja äiteys on rooli koulun mukaan, kysyvät isän ja äidin nimeä.
Kohtaatteko roolisuorituksia omissa suhteissanne? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kohtaatteko roolisuorituksia omissa suhteissanne?Ovatko nuo sukupuolirooleja?
Anonyymi kirjoitti:
Kohtaatteko roolisuorituksia omissa suhteissanne?Ne kysyvät aina huoltajien nimiä... ei isää tai äitiä. Tiedoksi..
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Ne kysyvät aina huoltajien nimiä... ei isää tai äitiä. Tiedoksi..
Meidän jääkiekkojoukkueen huoltaja on Reiska.
- Anonyymi
Pääsin ylioppilaaksi 80-luvulla. Äidilleni oli vaikeaa hyväksyä pukeutumiseni, valkoinen pitkähihainen pusero, suora puolihame ja musta jakku, jota olisi voinut myös pikkutakiksi kutsua. Olisi pitänyt olla kepeä ja vaalea kellomekko. Viimeiseksi mitään mustaa jakkua.
Äidin oli myös vaikea hyväksyä sisareni housupuku, jonka sisko ehdottomasti halusi rippijuhliinsa. Silloinkin olisi pitänyt olla vaalea kellomekko, pitkähihainen tietysti.
Niinikään asuvalintani omiin rippijuhliini oli äidin mielestä väärä. Vaikka kapeassa hameessa oli rimpsu ja kukkia, se oli liian lyhyt ja terrakotan värinen lyhythihainen paitapusero oli järkytys.
Mitä tästä opimme? Emme varmaan mitään. Paitsi ehkä sen, että pukeutuminen on hankala laji. Nykyään se on piirun verran vapautunut sukupuolirooleista, mutta edelleen on kovin paljon vapauttamista. Sinänsä hämmästyttävää, että vielä vuonna 2022 pukeutumisessa sukupuoliroolit yhä korostuvat ylitse kaiken. Miesten pukeutumisessa mentiin sukupuoliroolien kanssa taaksepäin 80-luvun juppiaikakautena.No minua ei ole itseä ikinä juuri pukeutuminen kiinnostanut, enkä ole sillä mitään viestittänyt mitenkään, korkeintaan jossain naamiaisissa. Mutta eipä siihen ole oikein ollutkaan mitään kummasempia tarjolla. Ja niinhän se menee, että kysynnän mukaan vaatetus...Onneksi nuoret miehet on löytäneet jo kivasti erilaisia pukeutumistyylejä ja varsinkin nuoret jääkiekkoilijat ovat tosi rohkeasti tuoneet tyyliä mukaan miesten pukeutumiseeen.
https://images.app.goo.gl/t5WPXsyhxHjwvW3F7
Pate....
Minäkin olen kuullut naisilta, että piti olla pitkät hiukset ja mekko...Joskus siis ihan kesät ja talvet...
- Anonyymi
Oeikein salainen operaatio kuin agenttti 0000 kiva olla on nolla, jotani huulirasvazaa tuubui ostaa.
Mutta niin tyttöjen mielestä voi olla jos ostaa oman värisiä huulirasvoja, väritöntä tuo.... eri värisiä huulipunia ja on alaisuuus. - Anonyymi
Olisi aika huvittava tomi tai teemu jos vaningossa laittaa naamallleen huuliravan... juttu jotain naisen huulipunaa, sinistä :D
Jooh, itse kun huulet kuovaneet piti käydä ostamassa tuubi sitä normaalia juttua, väritäöntä. - Anonyymi
Itseäni jaksaa huvittaa juttu, nainen Draconian prinsessa Buck Rogersm vanhasta elokuvasta, timanttiset bikinit ja Buck myrkyttää sen tyrmäystipoilla juomaan jotta pääsee karkuun.
Olen muutaman kerran nähnyt keskustassa miehen hame päällä. Mikäs siinä. Jos nainen voi laittaa päälle vaikka miesten puvun tai ostaa koko vaatevarastonsa miesten osastolta, niin kyllä nyt edes yksi tai muutama mies tai poika menee, jolla hame päällä.
Disseisback kirjoitti:
Heh... että muutama menettelee, kunhan ei kaikki. 😄👌
Jep, ainakin muutama menee =D
Norppa83 kirjoitti:
Jep, ainakin muutama menee =D
Entäs jos kohta kaikki, niin tottusko siihenkin? :D
Disseisback kirjoitti:
No kyllä siihen varmaan ajan saa saatossa tottuis. Tosin ainakin joskus miehellä housut on käytännöllisemmät. En silti tuomitse, sillä tyylinsä kullakin.
Norppa83 kirjoitti:
No kyllä siihen varmaan ajan saa saatossa tottuis. Tosin ainakin joskus miehellä housut on käytännöllisemmät. En silti tuomitse, sillä tyylinsä kullakin.
No mene ja tiedä? 😁
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Tuossa juuri näkee miten syvällä on sukupuoliroolit ja ikiaikaiset roolijaot mies-nainen. Naiset ovat taistelleet ja vapauttaneet sukupuolensa osittain. Yleisesti miehiä, etenkin yli 30v yritetään sitoa kaikin keinoin näyttämään vain maskuliinisen puolensa.
Sinäkin saat osaksesi haukkumista ja vi***ua vaan sen takia, että olet joidenkin mielestä mieheksi liian vapaamielinen sukupuolirooliajattelussa. Disseisback kirjoitti:
No mene ja tiedä? 😁
Ei ole oikein hyvännäköistä, jos mies hame päällä istuu samalla tavalla rennosti kuin housut päällä ollessa tai jos tuuli pöllyttää hametta liikaa =D Miehen olisi ensinnäkin hyvä esim. sheivata sääret ja opetella istumaan ei niin leveästi, jos aikoisi laittaa hameen päälle. Pitäisi saada oppia joltain naiselta tai sitten vaikka naiseksi silloin tällöin pukeutuvilta miehiltä tai vaikka dragartisteilta. Mutta kotipihassa ja mökillä joku kaapu alaosana vois helteellä olla ihan jees ja rannalla myös, koska alavartalo ei ehkä hikoo silloin niin paljon.
Anonyymi kirjoitti:
Tuossa juuri näkee miten syvällä on sukupuoliroolit ja ikiaikaiset roolijaot mies-nainen. Naiset ovat taistelleet ja vapauttaneet sukupuolensa osittain. Yleisesti miehiä, etenkin yli 30v yritetään sitoa kaikin keinoin näyttämään vain maskuliinisen puolensa.
Sinäkin saat osaksesi haukkumista ja vi***ua vaan sen takia, että olet joidenkin mielestä mieheksi liian vapaamielinen sukupuolirooliajattelussa.Ei miesten tarvitse olla kovia äijiä. Saa näyttää tunteita. Ja jos tahtoo pukeutua naisten vaatteisiin tai tuntee siihen tarvetta, niin mikäs siinä. Ja jos haluaa pukeutua vain miesten vaatteisiin, niin saa niinkin tehdä. Olisi tylsää, jos miehetkin olis vain yhdenlaisia, kuin samasta puusta veistettyjä.
Norppa83 kirjoitti:
Ei ole oikein hyvännäköistä, jos mies hame päällä istuu samalla tavalla rennosti kuin housut päällä ollessa tai jos tuuli pöllyttää hametta liikaa =D Miehen olisi ensinnäkin hyvä esim. sheivata sääret ja opetella istumaan ei niin leveästi, jos aikoisi laittaa hameen päälle. Pitäisi saada oppia joltain naiselta tai sitten vaikka naiseksi silloin tällöin pukeutuvilta miehiltä tai vaikka dragartisteilta. Mutta kotipihassa ja mökillä joku kaapu alaosana vois helteellä olla ihan jees ja rannalla myös, koska alavartalo ei ehkä hikoo silloin niin paljon.
No mä oon kotosalla kylpytakissa aika rennosti, nytkin on se päällä. Ja kyllä saunan jälkeen on hyvä tuuletellakin. 😁
Sellainen kaapuhan ois jees... eikä siinä mitään vilkkuis alta, jos se on venyvää kangssta ja tarpeeks pitkä. 😊Disseisback kirjoitti:
No mä oon kotosalla kylpytakissa aika rennosti, nytkin on se päällä. Ja kyllä saunan jälkeen on hyvä tuuletellakin. 😁
Sellainen kaapuhan ois jees... eikä siinä mitään vilkkuis alta, jos se on venyvää kangssta ja tarpeeks pitkä. 😊Kotona saakin olla rennosti.
Norppa83 kirjoitti:
Kotona saakin olla rennosti.
Joo. Saisivat keksiä pikkuisen ohuempia noista miesten kylpytakeista muuten...
Tälleen kesällä ois mukava öllötellä muuten se päällä, mutta iskee hiki, kun se on niin paksu. 😒
Mutta ohkaset sortsit riittää sitten... ne päällä on hyvä viipottaa, eihä tartte miettiä miten leveesti horottaa istua...😁👌
Mä kyllä odotan vähän jo heinäkuuta, kun voin vihdoin olla kotona viikon ihan yksin.
Poika lähtee inttiin ja tyytö on vuoroviikoin äitillään. Saa vedätellä vaikka ilman rihmankiertämää. 😄Disseisback kirjoitti:
Joo. Saisivat keksiä pikkuisen ohuempia noista miesten kylpytakeista muuten...
Tälleen kesällä ois mukava öllötellä muuten se päällä, mutta iskee hiki, kun se on niin paksu. 😒
Mutta ohkaset sortsit riittää sitten... ne päällä on hyvä viipottaa, eihä tartte miettiä miten leveesti horottaa istua...😁👌
Mä kyllä odotan vähän jo heinäkuuta, kun voin vihdoin olla kotona viikon ihan yksin.
Poika lähtee inttiin ja tyytö on vuoroviikoin äitillään. Saa vedätellä vaikka ilman rihmankiertämää. 😄Sulla on mukavat suunnitelmat luvassa =D
Norppa83 kirjoitti:
Sulla on mukavat suunnitelmat luvassa =D
No sitä haaveilee, että kun muksut lähtee maailmalle, vois tehdä kaikkea kivaa sitten, mutta varmaan sitten oma äiti alkaa rampata satunnaisesti tai naapuri. :oD
- Anonyymi
Diss is back perverssiot menossa.Onko dissellä menkat?
Ei tietääkseni, mutta jollain taitaa olla pikkuahdistus päällä, kun pitää sättiä jonninjoutavaa. 😁
Hauskaa kun jotain alkaa kiukuttamaan, vellikello laulaa ja joku palstasetähän siellä on saanut kohtauksen. 😄
- Anonyymi
Dissen menkat on kuulkaa aika v-mäistä mattia lainatakseni,siinä valkovuodossa naisetkin katselee
kateellisena. - Anonyymi
Olemme asian ytimessä disse tajusi että menkat on
vain naisella,onko disse rasisti?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik195790- 173256
MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar1192956Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun6382193Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1592110Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja711434Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s421415Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill31208Veda uskonto vs. muut uskonnot
Mitenkähän tuo Veda(Krisha)uskonto loppujen lopuksi eroaa muista niin sanotuista ilmoitus uskonnoista? Siinäkin vedotaan4061136Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641107