Miksi työnantajat ja esimiehet vastustaa etätyltä?

Anonyymi

Jos ei täysin vastusteta, niin pitää käydä työpaikalla 1 - 2 päivää viikossa, vaikka kotona on 100 kertaa tehokkaampaa työskennellä. Miksi tällaisia ehtoja?

9

73

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Siksi, koska heiltä loppuu itseltään työt, jos etätyö lisääntyy. Se on liian tehokasta.

    • Anonyymi

      jos työ on puhtasti yksintekemistä niin silloin varmaan etätyö toimii ilman isompia työpaikallaolojakin. Hyvin monet työt ovat käytännössä kuitenkin ryhmätyötä jossa yhteistyö on välttämättömyys. Kotona työskentely tuskin on 100 kertaa tehokkaampaa. Ainakin se on monelle introvertille kivempi tapa tehdä työtä. Säästyy aikaa ja tupakiakin.

      • Anonyymi

        Etätyö on nimenomaan ryhmätyötä yleensä. Kaikki työt jotka ei edellytä läsnäoloa pitäisi pakosta muuttaa etätyöksi. Se on vain moninverroin tehokkaampaa kuin töissä oleilu, jota töissä oleminen pääasiassa on . Etätyössä ei voi olla tekemättä.


    • Anonyymi

      Riippuu ihan ihmisestä onko tehokas. Ahkera ja tunnollinen ei muutu yhtäkkiä laiskaksi etätöissä. Itse ainakin pystyn helposti tekemään etänä 5-6h sen mihin toimistolla menisi 7,5-8h. Kotona jää paskanpuhuminen ja turhat tauot pois sekä voi pitää "tauot" koneen ääressä samalla tehden töitä. Toimistolla kahvitauko kestää helposti 20 minuuttia, kotona max 5. Toki toimistolla voi helpommin käydä muun tiimin kanssa tehtäviä läpi jos muut toimistolla ovat.
      Luulen että suurin syy sille että työntekijät halutaan toimistolle on, että tyhjistä tiloista ei haluta maksaa

      • Anonyymi

        nykyään on toimistoja, etenkin pääkaupunkiseudulla, joissa työpisteitä on reilusti vähemmän kuin työntekijöitä. Osa reissaa maailmalla ja osa tekee etätöitä ja osa on toimistolla. Jos työ on uuden luomista niin silloin täytyy olla useinkin nokitusten. Tuotekehityshommissa on mittalaitteita ja testilabroja jota ei voi kotiinsa raahata. Ahkeruus varmaan toistuvassa rutiinityössä kuten taloushallinto on valttia. Insinöörihommissa valttina ei ole niinkään ahkeruus vaan aivotoiminta ja kommunikaatio-osaaminen tiimin jäsenten kesken. Juurikin siellä kahvipöydässä saadaan hyviä ideoita, Riippuu mimmoinen se kahvitteluporukka on. Toisaalta kahvitauko on tärkeä osa kierrosten pudottamista. Tauon jälkeen yleensä aivot pelaa paremmin. Silmätkin saavat tarvitsemaansa lepoa. Putken nonstop tuijottaminen vie monelta terveyden. Itse olen sitä mieltä että monen firman kannalta sopivassa suhteessa etätyötä ja fyysistä toimistotyötä on tuloksellisin bisnekselle. Elon Muskin tietää sen. Siksi hän onkin komentanut henkilökuntansa toimistolle pois etätöistä.


      • Anonyymi

        Siis minä teen etänä kahdessa tunnissa sen mitä toimistolla kahdessa päivässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        nykyään on toimistoja, etenkin pääkaupunkiseudulla, joissa työpisteitä on reilusti vähemmän kuin työntekijöitä. Osa reissaa maailmalla ja osa tekee etätöitä ja osa on toimistolla. Jos työ on uuden luomista niin silloin täytyy olla useinkin nokitusten. Tuotekehityshommissa on mittalaitteita ja testilabroja jota ei voi kotiinsa raahata. Ahkeruus varmaan toistuvassa rutiinityössä kuten taloushallinto on valttia. Insinöörihommissa valttina ei ole niinkään ahkeruus vaan aivotoiminta ja kommunikaatio-osaaminen tiimin jäsenten kesken. Juurikin siellä kahvipöydässä saadaan hyviä ideoita, Riippuu mimmoinen se kahvitteluporukka on. Toisaalta kahvitauko on tärkeä osa kierrosten pudottamista. Tauon jälkeen yleensä aivot pelaa paremmin. Silmätkin saavat tarvitsemaansa lepoa. Putken nonstop tuijottaminen vie monelta terveyden. Itse olen sitä mieltä että monen firman kannalta sopivassa suhteessa etätyötä ja fyysistä toimistotyötä on tuloksellisin bisnekselle. Elon Muskin tietää sen. Siksi hän onkin komentanut henkilökuntansa toimistolle pois etätöistä.

        Tuolllaisia perseenkaivelijoita te insinöörit olette. Näette vain itsenne. Mulkut! Tunnen it- insinöörejä ja siellä alalla kait eniten etätyötä tehdään. Kertovat että tehokkaampaa ja eivät enää takaisin läsnätyöhön lähtisi. Heillä taitaa olla että 1 päivä kahteen viikkoon töissä. Näyttäähän nuo firmat pystyssä pysyvän vailla tiloja vähentävät. Niinpä on monet kaupungitkin nykyisin tiloja vähentämässä, koska etätyö lisääntyy. Hyvä niin .


    • Anonyymi

      Kyllä duunarin paikka on työpaikalla eikä kotona!
      Kukas siellä kotona vahtii jokaista hetkeä, jokaista minuuttia jonka vessassa vietät?!
      Ei pysty esihenkilö edes sormea herisyttää, jos otat vastaan henk.koht. puhelun työaikana!

      Töihin siitä perrrrkele!

      • Anonyymi

        Kyllä se tekoäly vahtii ja raportoi. Toisin kuin työpaikalla, jossa kyllä lusmutaan. Etätyötä vastustaakin ne laskimmat! Etätyö kun lisääntyy, niin turhat tekevinään ja tuottamattomat puuhastelijat saa kenkää perseelle. HehhehhehhAhhahah😂😂👍 Pomoja vähentävät siis aikalailla ensin, kunhan sitä ennen on muutosjohtajat savustaneet laiskat tekevinään olevat pihalle 😎😎😎


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4479
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2229
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1754
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1488
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1423
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1288
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe