Mies aina vaan nukkuu

Anonyymi

No, lähes aina. Ellei sitten ole omissa puuhissaan eli puhelimella itsekseen, jolloin taas valvoo rankasti. Sitten kun voisi tehdä muutakin, niin aivan varmasti kuuluu kuorsaus. Siinä meni melkein yksi matkakin sikeästi hotellissa, ellen olisi raivonnut mokomaa liikkeelle.

Ennen melkein uskoin selitykset, että hän oli töistä niin väsynyt. Nyt hän on kuitenkin ollut työttömänä pidemmän jakson ja aivan sama meno jatkuu - "Anna mä nukun." Vetäytyy kaikesta, ei haluaisi osallistua mihinkään.

Viimeisin ennätys on lähes viikon nukkumismaraton. Nousee ehkä vessaan ja syömään, mutta muuten nukkuu yöt ja päivät läpeensä. Niin siis nyt kuulemma siksi, kun eihän tässä ole muutakaan. Siis mitä...

Eipä häntä omien juttujensa lisäksi kyllä vaikuta kiinnostavan yhtikäs mikään. Jos johonkin lähtee mukaan, niin on tosi vaitonainen ja haluaakin lähteä kotiin melko nopeasti. Todennäköisesti taas nukkumaan. Vaihtoehtoisesti hänellä on se puhelin kourassa milloin missäkin, kunhan ei ole läsnä.

Näissä poikkeustapauksissa on aina sellainen haju, että tehdään nyt jokin juttu, koska minä haluan, mutta mahdollisimman innottomasti. Eli tuntuu väkisin raahaamiselta, jossa hän joko katoaa puhelimeensa ja/tai hoputtaa minua kesken kaiken lähtemään. Ei sellainen ole kovin kivaa...

Joskus kyllästyin siihen, että ensin odotan pöljänä tuntikausia sitä miten "ihan kohta" lähdetään jonnekin yhdessä. Päivän mentyä sain silti potkia ja raahata hänet ovesta ulos. Tässä vaiheessa oma fiilis oli jo totaalisen pilalla. Palkinnoksi sain tuon edellä kuvatun skenaarion. Joten aloin mennä ulos yksin tai kaverini kanssa.

Vaan eihän se käy. Mies syytti minua parisuhteen kariuttamisesta jättämällä hänet pois suunnitelmistani. Veti kaverinikin siihen mukaan, kuin kyseessä olisi jokin ihmeellinen salaliitto. Raivostui, kun aloin nauraa syytöksille. No, ei siitä sotkusta sen enempää.

Onkohan mies jollain tapaa masentunut? Hän ei kyllä semmoisesta taatusti puhuisi, kun hänhän on muiden tavallisten ihmisten ongelmien yläpuolella totta kai. Silti epäilen, kun vaikuttaa ettei elämässä ole kuin ruoka, nukkuminen ja milloin mihinkin puhelimessa olevaan tyystin haksahtaminen.

15

170

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ellen väärin arvaa että täällä emäntä aktivoi palstaa kolmessa vuorossa, tämänkin aloituksen tehnyt aamuvuorossa ollessaan !

      • Anonyymi

        Isäntä tunnisti itsensä.


    • Anonyymi

      Joku hänen mieltään rassaa..Onhan tuo kumppanillekkin vaikeaa😑 Pariterapia?

      • Anonyymi

        No ihan totta puhuen... tuo murisi juuri, että menee vaikka omaan kotiinsa nukkumaan - niin menköön vaan ihmeessä. Lopullisesti. Voin olla paljon iloisempi ilman murjottajaa nurkissa.

        Kyllä tuo silti mietityttää kovasti. Otin siksi vaan puheeksi, jos joku muukin olisi kohdannut tämmöistä outoa käytöstä.


    • Anonyymi

      En jaksanut koko valitusta lukea mutta alkulauseiden perusteella, miehesi on luultavasti sairas, joko masentunut tai jotain muuta, raudanpuutos tms.

      Itse olet puolisosi valinnut - eli katse siis itseen ja omaan toimintaan

      • Olikin liian pitkä teksti nykyihmiselle lukea.


    • Anonyymi

      Niin no joko on joku sairaus tai eo vaan viihdy kanssasi. Aika yksinkertaista mielestäni.

      • Anonyymi

        Muuten olisikin, mutta jostain syystä hän on aina halunnut silti vimmatusti pysyä yhdessä. Se menee yli hilseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muuten olisikin, mutta jostain syystä hän on aina halunnut silti vimmatusti pysyä yhdessä. Se menee yli hilseen.

        Kait siinä on sullakin päätösvalta. Aina voi itsekin lähteä suhteesta. Mitä teet miehellä joka vaan nukkuu.


    • Anonyymi

      Aiotko ihan pitkäänkin seurustella tuollaisen nukkumatin kanssa joka ei halua tehdä mitään kumppaninsa kanssa. Naisena olisin jo jättänyt. Minun mies kyllä herää vaikka neljältä ja herättää minut ja sanoo lähdetään ajelee veneellä koska on tyyni meri. Ja kalastetaan samalla.

    • Tärkein kysymys lienee, että onko hän aina ollut tuollainen.

      Tietysti nyt ihan suhteen alussa ollaan kiinnostuttu kaikesta mitä toinen tekee, mutta miten sen jälkeen.

      Jos muutos on ollut selvä ja suhteellisen nopea voi epäillä sairautta tms.

      Jos passiivisuus on ollut osa hänen perusluonnettaan aina, voit ehkä myöntää tehneesi virheen ja ruveta katselemaan mihin suuntaan lähtisit.

    • Anonyymi

      Sairaus ? Kilpirauhasen vajaatoiminta esim. ja onhan näitä. Ylipaino vie mm. energiat.

    • Anonyymi

      Miehen käytös ei ole normaalia. Joko tauti on korvien välissä tai sitten hormoneissa/vitamiineissa/hivenaineissa on vakava epätasapaino.

      Tollaiseen yliväsymykseen on jokin todeperäinen syy .

    • Anonyymi

      Masentuneena ei itse näe tilaansa.Se kuuluu diagnoosiin.Mikään ei vaan kiinnosta jos elämä on ollut lamauttavaa, emmekä tiedä muista mitään miten mitäkin on eletty koettu ollut.

    • Anonyymi

      No helppo vastaus. Uniapnea.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      376
      3441
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      179
      1498
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      66
      1267
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      144
      1142
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      853
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      164
      815
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      115
      792
    8. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      782
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      779
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      46
      765
    Aihe