Rakennusmiehen palkka?

Anonyymi

Paljonko on mielestänne käyvä palkka rakennusmiehen työstä lähinnä uudisrakennuspuolella kerrostalotyömailla?
Rakennusalan perustutkinto suoritettu. Kokemusta ko. työstä noin 6 vuotta.
Hoitaa itsenäisesti kylppäriverkotukset, piikkaustyöt, plaanovalmistelut, työmaa-aikaisen sähköistyksen ja valaistuksen sekä lämmittämisen. Tekee kaiteet, aukkosuojat. Roudaa tavaraa ja tarvittaessa myös siivoaa. Siis tekee monipuolisesti rakennusmiehen työt hidastelematta.
Mikä on sopiva palkka Etelä-Suomessa noista töistä?

13

7249

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Rakennusalan tessin mukaan vähintään palkkaryhmä IV eli :
      Palkkaryhmä IV Ammattilainen
      Työntekijä suorittaa itsenäisesti ja monipuolisesti töitä, jotka kuuluvat jonkin ammatin piiriin, tai suoriutuu itsenäisesti useamman
      ammatin piiriin kuuluvista töistä, olematta kuitenkaan missään em.
      ammateissa varsinainen ammattimies.
      Tähän palkkaryhmään kuuluvat perusammattitaidon omaavat
      ammattimiehet, kuten kirvesmiehet, muurarit, laattamiehet, sementtimiehet, elementtiasentajat, torninosturinkuljettajat, telineasentajat, kokeneet monipuoliset rakennusmiehet, taakan kiinnittäjät (alamiehet)

      Palkkaryhmä 1.6.2022
      I Aloitteleva työntekijä 11,26 €
      II Vähän kokemusta omaava työntekijä 12,68 €
      III Aloitteleva ammattilainen 13,89 €
      IV Ammattilainen 15,30 €
      V Kokenut ammattilainen 16,65 €
      VI Erittäin kokenut ammattilainen 17,81

      • Anonyymi

        Näihin palkkaluokkien palkkoihin tulee vielä henkilökohtainen palkanlisä,itse olen VI palkkaluokassa ja palkkani on 20€/tunti, työ pääsääntöisesti vuokrausyrityksessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näihin palkkaluokkien palkkoihin tulee vielä henkilökohtainen palkanlisä,itse olen VI palkkaluokassa ja palkkani on 20€/tunti, työ pääsääntöisesti vuokrausyrityksessä.

        20 euroa tunti vuokrafirmassa? Laskit varmaan lomarahat mukaan tuohon 20 euroon?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        20 euroa tunti vuokrafirmassa? Laskit varmaan lomarahat mukaan tuohon 20 euroon?

        Ei ole 20€:ssa lomarahoja eikä lisiä mukana tulevat tuohon päälle plus matka ja työkalukorvaus. Ammatti muurari, kun soittavat niin kysyvät millä hinnalla lähen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole 20€:ssa lomarahoja eikä lisiä mukana tulevat tuohon päälle plus matka ja työkalukorvaus. Ammatti muurari, kun soittavat niin kysyvät millä hinnalla lähen.

        Muurari on ammattimies jolle pitääkin maksaa minimissään 20 euroa tunti lisät.
        Rakennusmies tai apumies ei pääse lähellekään ammattimiesten palkkoja.
        Monitaitoinen rakennusmies saa 15 - 17 euroa tunti ja apumies 12 - 15 euroa tunnille vuokrafirmoissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muurari on ammattimies jolle pitääkin maksaa minimissään 20 euroa tunti lisät.
        Rakennusmies tai apumies ei pääse lähellekään ammattimiesten palkkoja.
        Monitaitoinen rakennusmies saa 15 - 17 euroa tunti ja apumies 12 - 15 euroa tunnille vuokrafirmoissa.

        Erikoistumisesta maksetaan useinkin paremmin. Muurari voi olla huippumuurari ammatissansa mutta varsin noviisi muissa rakennushommissa. Monitaitoinen kokenut rakennusmies on ammattilainen joka osaa monenlaista muttei ole missään täydellinen. Eräänlainen kymmenottelija joka lähtöön. Jos ei erikoistu niin palkka jää monipuolisesta hyvästä osaamisesta huolimatta alemmaksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Muurari on ammattimies jolle pitääkin maksaa minimissään 20 euroa tunti lisät.
        Rakennusmies tai apumies ei pääse lähellekään ammattimiesten palkkoja.
        Monitaitoinen rakennusmies saa 15 - 17 euroa tunti ja apumies 12 - 15 euroa tunnille vuokrafirmoissa.

        Ja Vapaamuurari hyvävelimies


    • Anonyymi

      Kuus euroo tunti. Täsyillä viiden vuoden kokemuslisillä

      • Anonyymi

        Hyvin kirjoitat Suomea, Balkkanilaisena karjakkona.


    • Anonyymi

      Oma peruspalkka + henkilökohtainen palkanosa on n. 18,5 euroa per tunti. Työkokemus kymmenisen vuotta. Usein maksetaan myös ns. piiskaa, joka vaihtelee 2-8 euron välillä per tunti.

      Urakkatyössä ansiot voivat nousta 35-40 euron tasolle tuntia kohden. Vuosiansiot vaihtelevat 40 000-60 000 euron välillä.

    • Anonyymi

      Tässä faktatietoa tuntipalkoista, nämä eivät ole urakkapalkkoja, vaan ihan normaaleja tuntipalkkoja, näidäe päälle tulevat ns pekkaskorvaukset 7,7 pros lisä maksetaan joka tilin yhteydessä ja lomapalkka ja rahat 18,5 pros lisää palkkaa, maksetaan jossain paikoissa heti tai yleensä sitten kun lomat pitää. apumiehet 12-14 tunti yleensä vähän kokemusta omaavia rakennusmiehiä, oikeat rakennusmiehet 13-17 e tunti ,erilaiset ammattimiehet 16-21 e tunti eli kirvesmiehet, sähköasentajat putkimiehet, ja mitä näitä nyt onkaan. jos tuntipalkka ei ole näiden lukujen sisällä, sit kannattaa miettiä työpaikan vaihtoo, paitsi jos palkka on isompi, mikä oikeessa elämässä on todella harvinaista, jopa mahdotonta ja nämä eivät ole yritysten tai toiminimiyrittäjän veloitushintoja, vaan ihan oikeita palkkoja.

    • Anonyymi

      Kun tuntuu ettei täällä ymmärretä mikä on palkka ja mikä yrittäjän tuntiveloitus, ne ovat 2 täysin eri asiaa, oikein odotan että kohta joku kirjoittaa että minä ainakin saan 37 e tunti, et varmasti saa, ainakaan palkkaa, jos kyseinen summa on yrittäjän tuntiveloitus, siitä jää palkkaa noin 18.5 euroo tunnilta+nämä lomarahat ja pekkaskorvaukset.

    • Anonyymi

      Itse tienaan 24e tunti. Loput lisät päälle. Kokemusta 8vuotta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1278
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      934
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      95
      932
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      887
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      293
      770
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      748
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      648
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      581
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      134
      579
    Aihe