Eläimet, joita olen nähnyt luonnossa

Anonyymi

Kettu, metsäkauris, orava, siili, jänis, sammakko, sisilisko ja mies. Lintuja ja hyönteisiä en luettele, mutta siinä ne taisi olla.

57

<50

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Hiiriä ja päästäisiä myös.

• Anonyymi

Niin ja lepakko.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin ja lepakko.

Puhutaan nyt siis Suomen luonnosta ja siellä vapaana elävistä eläimistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Puhutaan nyt siis Suomen luonnosta ja siellä vapaana elävistä eläimistä.

Kyllä lepakkoja on Suomessa ihan montaakin eri lajia. Minäkin olen nähnyt. Taisit kuvitella, että kirjoittaja tarkoitti seksuaalista suuntautumista?

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllä lepakkoja on Suomessa ihan montaakin eri lajia. Minäkin olen nähnyt. Taisit kuvitella, että kirjoittaja tarkoitti seksuaalista suuntautumista?

Erilaisia lintuja on joillekin lokki, pulu, hanhi ja erikoislintu.

Mulle nuo lepakot ovat samaa sarjaa. Kaikki ovat samanlaisia ja vaikka ehkä ikävästi sanottu luontokappaleesta niin perkeleen rumia ovat. Lentävä päästäinen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei, kun minä siinä vastailin vain itselleni.

Ap.

• Anonyymi
        scrg kirjoitti:

Erilaisia lintuja on joillekin lokki, pulu, hanhi ja erikoislintu.

Mulle nuo lepakot ovat samaa sarjaa. Kaikki ovat samanlaisia ja vaikka ehkä ikävästi sanottu luontokappaleesta niin perkeleen rumia ovat. Lentävä päästäinen.

Ihminen on rumempi.

Ap.

• Anonyymi

Kettu, susi, hirvi, lumikko, kärppä, käärme

• Anonyymi

En ole edes käärmettä nähnyt. Saati sitten sutta.

Ap.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ap.

Siis et oo käyny safarilla

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis et oo käyny safarilla

No ei hirveesti hutsita lähteä johonkin laatikkoon istumaan.

Ap.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ap.

Asun susialueella, mutta en ole koskaan nähnyt sutta. Niin arka eläin.

Jos täällä vilahtaakin kyseinen eläin, niin metsästäjät tappavat sen heti. Jopa poliisi on mukana. Jos jää kiinni, niin muistaakseni kymppitonnin lasku.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Asun susialueella, mutta en ole koskaan nähnyt sutta. Niin arka eläin.

Jos täällä vilahtaakin kyseinen eläin, niin metsästäjät tappavat sen heti. Jopa poliisi on mukana. Jos jää kiinni, niin muistaakseni kymppitonnin lasku.

Onhan se aika onnenpotku jos sellaisen bongaa, kun eihän niitä ole kuin muutama sata. Karhun näkeminen paljon todennäköisempää. Onko kukaan nähnyt ilvestä?

• Mietitäänpä...
      -Perhoset, hyttyset, ampparit ja muut hyönteiset
      -Lintuja paljon
      -Sisilisko, vesilisko, vaskitsa
      -Kyy, rantakäärme
      -Orava, kauris/peura, hirvi, kettu, supikoira, rusakko/jänis, siili, joku minkki/hilleri tms., lumikko, hiiret ja muut pikkujyrsijät
      -Hullu metsästyskoira

• Pitää vähän epäillä tuota mies-havaintoa. On saattanut olla myös villisika. Ääntely, käytös ja elintavat saattavat muistuttaa toisiaan.

Olen kerran nähnyt villisian pienen poikasen kipittävän yksinään tien yli ja olin ihmeissäni että mitä ihmettä juuri näin. Vasta googlaamalla selvisi että en ollut nähnyt harhoja.

• Anonyymi

Kerran näin myös marjanpoimijan. Oli kuin vaatetettu iso päärynä, tai hehkulamppu.

Ap.

• Anonyymi

Ihminen ei ole eläin. Piste.

• Anonyymi

Tottahan toki ihminen on eläin. Vai kasvikuntaanko ihmisen sijoitat?

Ap.

• Anonyymi

Keinovaginamies ja keinovagina. Myös rotta. Joskus jopa yliajettu sammakko ja lepakko. Näkispä joskus naisen kiimassa.

-keinovaginamies-

• Anonyymi

Kiinassa?

Ap.

• Anonyymi

Hirvi, Poro, Jänis, Rusakko, Kettu, Kyykäärme
      Lepakko syysiltana ilmassa.
      Kurki, Lehtokurppa, Käki, Sinisorsa, Teeri, Metso, Peltopyy, Fasaani
      Kyhmyjoutsen, Laulujoutsen, Valkoposkihanhi, Kalalokki, Harmaalokki, Selkälokki, Kalatiira
      Talitiainen, Punatulkku, Punarinta, Kirjosieppo, Västäräkki, Mustarastas, Räkättirastas, Käpytikka, Kuukkeli, Keltasirkku, Räystäspääsky, Haarapääsky, Tilhi, Koskikara, Pensassirkkalintu, Hömötiainen, Sinitiainen, Varpunen, Kuovi, Töyhtöhyyppä. Sepelkyyhky, Kesykyyhky
      Naakka, Harakka, Närhi, Varis, Korppi

Kimalainen, Mehiläinen, Kukkakärpänen, Hyttynen, Mäkäräinen, Hirvikärpänen, Polttiainen, Sokkopaarma, Hevospaarma,
      Kastemato, Etana, Lehtokotilo,
      Ahven, Hauki, Lahna, Kiiski, Särki, Kolmipiikki, Made, Ankerias, Taimen, Kirjolohi, Muikku, Salakka

Perhosia, Lukki, Hämähäkki

t. Ätmi

• Anonyymi

Orava, Siili ja Pöllö unohtui

t. Ätmi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

t. Ätmi

Safari on elämys

Hyvää ruokaa

Eläimet EIVÄT häkissä

Jokainen trippi uniikki

Upeat maisemat

• Anonyymi

Tämän takia jätin listauksesta linnut ja hyönteiset pois. Hämähäkit ei tosin ole hyönteisiä.

Kalojakaan en ole rantojen ja laiturien pikkutirrejä lukuunottamatta vapaana nähnyt.

Ap.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

t. Ätmi

Pöllön näät kun katsot peiliin.

Ap.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pöllön näät kun katsot peiliin.

Ap.

Kurppia ja kurppaparvia näet kaupassa ja kaupungilla pöyhistelemässä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kurppia ja kurppaparvia näet kaupassa ja kaupungilla pöyhistelemässä.

Ehei, kyllä ne on puluja.

Ap.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ehei, kyllä ne on puluja.

Ap.

Kaupunkien pusikoissa voi havaita toisinaan myös mieseläimen alalajiin kuuluvia lerppavatkaajia. Ne on jänniä, kannataa ottaa kuva, tosin salamavaloa kannattaa välttää, sillä ne on ihmeen säikkyjä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Safari on elämys

Hyvää ruokaa

Eläimet EIVÄT häkissä

Jokainen trippi uniikki

Upeat maisemat

Safarille pääsee tällä palstalla. Missään muualla et törmää vastaavaan. Maisemista en sano mitään.

Ap.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaupunkien pusikoissa voi havaita toisinaan myös mieseläimen alalajiin kuuluvia lerppavatkaajia. Ne on jänniä, kannataa ottaa kuva, tosin salamavaloa kannattaa välttää, sillä ne on ihmeen säikkyjä.

Ap. kuitti unohtui. Ei se mitään, en jää häpeämään, vaikka jo botiksi luultiin. Bottiakaan en ole luonnossa nähnyt.

• Lisätään sinisorsan jatkoksi tukkasotka ja telkkä. Nämä ovat siitä tärkeitä että jos maailma menee pilalle niin sotkan munasta saa uuden.

• Anonyymi

Täällä on joku ympäristötiedon/biologian tunti menossa?

• Anonyymi

Empiirisiä havaintoja vain.

Ap.

• Anonyymi

Niin kaikenlaisia eläimiä on tullut nähtyä, useimmat otukset metsässä. Hirven kanssa useasti oltu katsekontaktissa... 20 m välimatkalla. Rauhallisesti olen erisuuntaan kävellyt, juokseminen on ehdottomasti ollut kiellettyä, lapsena mulle jo opetettu.
      Villisika uroksen näin mustikoita poimiessani, se seisoi paikallaan, mutt hieman liikahti; jolloin huomasin kauhukseni ison karjun.

Silloin oli vähällä etten lähtenyt juoksemaan... jatkoin muka mustikoiden poimimista ämpäriin ja siirryin aina kauemmaksi vaarallisesta otuksesta. Viikkoon en metsään mennyt... ihan oikeesti mua pelotti, ja pari kertaa otin kiväärinkin mustikkametsälle, naurettavaa mutt pelko teettää kaikenlaista hölmöyttä.
      Karju luultavasti oli silloin jo toisessa pitäjässä... ei se niillä mun kotinurkilla asustanut, läpikäynti matkalla luultavammin oli ollut. Mynämäen suunnasta kuultiin seuraava havainto, ilmeisesti samasta isosta karjusta.

Ilveksen mouruntaa kuunneltiin yks syksy mökillä, emo oli hylännyt nuoren ilveksen ja etsi emoaan ympäristöstä, ilmeisesti tuloksettomasti. Seuraavana keväänä mulla oli yks ihan sattuman varainen näköhavainto, ilves istui korkealla kalliolla ja katseli ympäristöön, havaittuaan minut se liukeni saman tien. Paikkakunnalla tiedetään asustelevista ilveksistä, mutt ylen harvinaista on nähdä sellainen. Se liikkuu vasta yleensä hämärän tultua, sanovat paikkakunnan vanhat ihmiset. Karttelee ihmisiä kaiken kykynsä mukaan, eikä ole ihmiselle mitenkään vaaraksi.

Mäyrä asustelee mökkinaapurissani noin 2 km päässä hiekkaisessa mäennummessa ja sen näkee joskus lähemmäs puolta yötä lontustavan metsätietä kylille päin.
      Ilmeisesti käy naapurin porkkanaviljelmillä varkaissa. Pari sarkaa porkkania mistä valita makupaloja. Viljelijäkin on tietoinen syytinkiläisestään, paukkupanoksilla pelotellut otusta aina silloin tällöin. On muuten siirtänyt porkkanaviljelmänsä toisaalle, vuokrapelolle kuulemani mukaan.

Peurat ovat täällä suoranainen kiusa, ainakin syksyisin kun omenat valmistuvat.
      Tulevat ihan röyhkeästi puutarhaan syömään omppuja puusta, mutt katoavat sen siliän tien, jos kerrankin ampuu ilmaan. Niitä pirulaisia ei saa puutarhaan ampua heinä - elokuussa, ja kaiken lisäksi metsätie kulkee aivan puutarhan laidassa... koskaan ei tiedä kuka sitä tietä käyttää; oikotienä pitäjän toiseen laitaan.

• Hirvi ei ollut listassasi. Se on yleinen ja isokokoinen mutta ei niitä silti kovin usein näe. Auton sisältä niitä silloin tällöin ehtii nähdä, mutta muuten tosi harvoin. Joskus lenkillä olen nähnyt mutta silloinkin hirviaita pidätteli hirven vasaa niin ettei se päässyt juoksemaan sinne mihin se varmaan jo muutenkin olisi mennyt aikaa sitten ennen havaitsemista.

• Anonyymi

Kannattaa varoa hirviä, niitä on sellaisia hulluja yksilöitä, jota hyökkää rymyää päälle, siinä käy ihmiselle kalpaten, kun 800 kg hirvi rymistelee päälle.

• Anonyymi

Ei niin, kun en ole nähnyt. Ei siellä samasta syystä ollut kirahviakaan.

Ap.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei niin, kun en ole nähnyt. Ei siellä samasta syystä ollut kirahviakaan.

Ap.

Ymmärsin että hirvi puuttui ihan syystä, mutta se oli hiukan yllättävää. Kirahvi on siitä eri juttu että niitä ei juoksentele lähimetsissä sadoin tuhansin yksilöin. Hirvi on joskus ollut yleinen, sitten sitä on välillä metsästetty niin paljon että se on ollut harvinainen ja nyt taas yleinen. En epäile ettet ole nähnyt hirveä, eivät varmaan monet muutkaan jotka eivät joko metsästä niitä tai aja koskaan autoa hämärän aikaan.

Hirveen liittyen Suomessa on myös satojatuhansia hirvikiväärejä mutta sellaistakaan ei silti moni ole koskaan nähnyt.

• Anonyymi
        scrg kirjoitti:

Ymmärsin että hirvi puuttui ihan syystä, mutta se oli hiukan yllättävää. Kirahvi on siitä eri juttu että niitä ei juoksentele lähimetsissä sadoin tuhansin yksilöin. Hirvi on joskus ollut yleinen, sitten sitä on välillä metsästetty niin paljon että se on ollut harvinainen ja nyt taas yleinen. En epäile ettet ole nähnyt hirveä, eivät varmaan monet muutkaan jotka eivät joko metsästä niitä tai aja koskaan autoa hämärän aikaan.

Hirveen liittyen Suomessa on myös satojatuhansia hirvikiväärejä mutta sellaistakaan ei silti moni ole koskaan nähnyt.

Hirvikärpäsen olen kyllä nähnyt, joten melkein.

Ap.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ap.

Tai en nyt voi varmasti sanoa, olenko nähnyt juuri hirvikärpästä, mutta kärpäsen ainakin olen nähnyt. Eli melkein olen nähnyt siis hirvenkin.

Ap.

• Anonyymi kirjoitti:

Ap.

Hirvikärpäset saattaa hyökätä kimppuun aika runsaana parvena jos vahingossa kävelee sellaisen paikan läpi jossa hirvi tai hirvet ovat makoilleet. Siinä kun tunnin verran yksi kerrallaan poimii hirvikärpäsiä päästä ja viskelee niitä menemään niin käy mielessä että kalju olisi aika kätevä hiusmuoti.

• Anonyymi kirjoitti:

Tai en nyt voi varmasti sanoa, olenko nähnyt juuri hirvikärpästä, mutta kärpäsen ainakin olen nähnyt. Eli melkein olen nähnyt siis hirvenkin.

Ap.

Lajit voi erottaa toisistaan väkivallalla. Kärpästä kun lyö, niin jää jäljelle verinen märkä läntti. Hirvikärpäseen vastaavalla tavalla tehoaisi pieni ydinpommi. Ne on vahvempia kuin kookospähkinät. Helpompi on vaan heittää ne pois.

• Anonyymi
        scrg kirjoitti:

Lajit voi erottaa toisistaan väkivallalla. Kärpästä kun lyö, niin jää jäljelle verinen märkä läntti. Hirvikärpäseen vastaavalla tavalla tehoaisi pieni ydinpommi. Ne on vahvempia kuin kookospähkinät. Helpompi on vaan heittää ne pois.

Thermacell varmaan hoitaa nekin. Luonto pois luonnosta.

Ap.

• Anonyymi

Kaksi viestiä poistettu, mitähän lähti taas?

Ap.

• Anonyymi

Täysin viaton kommentti missä arvioin miehen olleen varsin karvaista lajia, täysin rng idioottitouhua nuo poistelut usein kun vertaa siihen miten suolesta suurin osa tänne suolletusta potaskasta useimmiten on, no toheloita löytyy joka ammattikunnasta

• Anonyymi

Olen nähnyt norsun, leijonan, kirahvin, antiloopin, seepran, gnun, afrikassa. Karhun, hirven, ketun, peuran, majavan, käärmeen, lokin joutsenen, oravan, merikotkan, pöllön suomessa.

• Anonyymi

Oliko se mies urospuolinen?

• Anonyymi

Karvapeitteestä ja kärsästä päättelin, että oli. Naaraspuoliset miehet on myös hiemen uroksia pienempiä.

Ap.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Karvapeitteestä ja kärsästä päättelin, että oli. Naaraspuoliset miehet on myös hiemen uroksia pienempiä.

Ap.

Yhä useammin niitäkin esiin poksahtelee, ei enää niin harvinaisia kuin aiemmin. Kovia huutelemaan pusikosta: silihomppelipilipomps

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yhä useammin niitäkin esiin poksahtelee, ei enää niin harvinaisia kuin aiemmin. Kovia huutelemaan pusikosta: silihomppelipilipomps

Urospuolisten miesten kärsänkäytön opetteluhan kestää monta vuotta. Sen jälkeen ne osaavat käyttää sitä ilman emon apua omatoimisesti ravinnon hankintaan

Ap.

• Anonyymi

Kilpikonnan näin Turkissa, tietä ylittämässä. Paikallinen nosti sen sitten tien yli. Kaksin käsin kuoren reunamista kiinni ja kantoi pois.

• Anonyymi

Olen minäkin ulkomailla kilpikonnia luonnossa nähnyt. Tarkoitin aloituksessa kuitenkin Suomen luontoa.

Ap.

• Anonyymi

Korkeastikoulutettuja tekevät kaikkea jännää

• Anonyymi

Ei muuta kuin opiskelemaan. Itse opiskelen juuri Herman Cortesin asteekkien valloituksesta, jännää sekin.

Ap.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei muuta kuin opiskelemaan. Itse opiskelen juuri Herman Cortesin asteekkien valloituksesta, jännää sekin.

Ap.

Kirjoitetaan nimi sentäs oikein - Hernán Cortés.

Ap.

• Rusakkoja olen nähnyt useasti, välillä tässä taloyhtiön pihapiirissä hyppelee rusakko jos toinenkin. Kerran lapsena näin yhen lepakon (siis eläimen), kerran olen nähnyt auton ikkunasta ketun ja muutaman kerran hirven. Joskus olen nähnyt myös metsäjäniksen, oravia useasti. Hiiriä joskus myös sekä jonkun pienen myyrän, ehkä metsä-tai peltomyyrä. Ja kerran näin pienen sisiliskon poikasen. Ja siilejä olen nähnyt myös.

Lintuja olen nähnyt useita erilaisia sekä hyönteisiä. Hyönteisitä ehkä eniten hämähäkkejä, joita aina välillä kulkee pitkin mun asunnon lattiaa tai kiipeilee seinällä.

• Anonyymi

Et ole norppaa nähnyt?

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      98
      5189
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      146
      3385
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3195
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      438
      2439
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      249
      1502
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      12
      1281
    7. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      81
      1260
    8. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      76
      1227
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      31
      1188
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      133
      1108
    Aihe