Uusi sähköauto kannattaa hankkia leasing-sopimuksella

Anonyymi

Näin ei tarvitse sitoa autoon suurta määrää pääomia kerralla, vaan saa pienellä kuukausimaksulla uuden nollapäästöisen sähköauton, jolla on edullista ajaa nyt ja tulevaisuudessa.

Sähköauton hankkiminen ei siis jää kiinni ainakaan rahasta.

106

2431

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kuulostaa hyvältä. Minulle jää noin 1200 euroa kuukaudessa ylimääräistä kaikkien pakollisten menojen jälkeen tuhlausrahaa. Voisinkin hankkia sähköauton, niin pääsee eroon tuon polttomoottoriauton menoeristä.

      • Anonyymi

        Oletko mainostaja vai trolli?


      • Anonyymi

        Paljonko sulle maksetaan
        sähköauton myyntikommenteista
        esim. tällä saitilla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljonko sulle maksetaan
        sähköauton myyntikommenteista
        esim. tällä saitilla?

        Jaahas, tuosta näköjään poistui ammattini "kuukausipalkkaduunari".

        Mitä tulee kysymykseesi, niin ei mitään. Koska kannatan mahdollisimman nopeaa vihreää siirtymää pois polttomoottoriautoista, niin annan vinkkejä kuinka tavallinen palkansaaja pääsee kiinni päästöttömiin sähköautoihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaahas, tuosta näköjään poistui ammattini "kuukausipalkkaduunari".

        Mitä tulee kysymykseesi, niin ei mitään. Koska kannatan mahdollisimman nopeaa vihreää siirtymää pois polttomoottoriautoista, niin annan vinkkejä kuinka tavallinen palkansaaja pääsee kiinni päästöttömiin sähköautoihin.

        Mikä vihreää on kertakäyttöautoissa, myrkyllisissä akuissa?
        Akku on hevi ongelmajäte.

        Autojen hinnat ovat HYPER ylihintoja,
        se velkaannuttaa ostajan roskaan.

        Ostaja menettää rahansa ja kulkupelinsä.

        Rotanloukku.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä vihreää on kertakäyttöautoissa, myrkyllisissä akuissa?
        Akku on hevi ongelmajäte.

        Autojen hinnat ovat HYPER ylihintoja,
        se velkaannuttaa ostajan roskaan.

        Ostaja menettää rahansa ja kulkupelinsä.

        Rotanloukku.

        Kysyttiin mikä on kertakäyttöauto?


      • Anonyymi

        Eipäs nyt taas hupatella. Jos hankkii auton leasingilla, siinä on yksi välistävetäjä lisää, joka tietenkin haluaa katetta palvelulleen. Millään laskuopilla ei voi tulla halvemmaksi kuin hankkimalla auton itselleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko mainostaja vai trolli?

        Halosen trolli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko mainostaja vai trolli?

        Litämerkkii suosittelen ja paljonko kustantaa kuussa
        Tuleeko lataus asema mukaan

        Raha. Mies


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko mainostaja vai trolli?

        1200€? En kyllä kehtaisi edes sanoa tuollaista summaa joka mulla menee jo 2 päivässä...itsellä jää joka kk jemmaan 18 000€...mieti köyhä sitä...


      • Anonyymi

        "vaan saa pienellä kuukausimaksulla uuden nollapäästöisen sähköauton"

        Pienellä buaaahh😂😂😂😂😂


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Korjaus ei alle vaan alkaen.


    • Anonyymi

      Jos on pankin kanssa hyvissä väleissä, niin suoralla pankkilainalla saattaa saada edullisemmalla kk-erällä, mutta silloin taas kaikki riskit jäävät itselle, eikä hintaan kuulu välttämättä mahdollisia huolto- ja rengaspalveluita, jos ei sellaisista autokaupan yhteydessä sovi.

      • Anonyymi

        Älä osta autoa velaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä osta autoa velaksi.

        Miksi en ostaisi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi en ostaisi?

        Liian kallista.

        Auton arvo romahtaa kun ajat sen ulos liikkeestä noin 80%lla
        ja sähköauto on kertakäyttöromu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi en ostaisi?

        Et saa mitään vastinetta velkarahalle.
        Velka on enemmän miinusta kuin pelkkä digitaalinen raha.

        Jos kuvittelet hankkivasi auton, saat velalla kaupanpäälle kastraation.

        Opettele ajattelemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liian kallista.

        Auton arvo romahtaa kun ajat sen ulos liikkeestä noin 80%lla
        ja sähköauto on kertakäyttöromu.

        Miten niin liian kallista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et saa mitään vastinetta velkarahalle.
        Velka on enemmän miinusta kuin pelkkä digitaalinen raha.

        Jos kuvittelet hankkivasi auton, saat velalla kaupanpäälle kastraation.

        Opettele ajattelemaan.

        Saan vastineeksi uuden auton.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saan vastineeksi uuden auton.

        Paskan romun.

        Voiko sitä kutsua autoksi?

        Jos joku ylentää itseään autolla, mikäs siinä,
        mutta menettäköön samalla puhekykynsä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paskan romun.

        Voiko sitä kutsua autoksi?

        Jos joku ylentää itseään autolla, mikäs siinä,
        mutta menettäköön samalla puhekykynsä.

        Vanhat autot ovat romuja. Uusista autoista sellainen tulee vasta aikojen kuluessa. Sen vuoksi autoja ei ole tarkoitettu käytetäväksi kuin korkeintaan 12 vuotta.

        Eli uuden auton hankkimalla saan uuden auton, en vanhaa romuksi luokiteltavaa tapausta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhat autot ovat romuja. Uusista autoista sellainen tulee vasta aikojen kuluessa. Sen vuoksi autoja ei ole tarkoitettu käytetäväksi kuin korkeintaan 12 vuotta.

        Eli uuden auton hankkimalla saan uuden auton, en vanhaa romuksi luokiteltavaa tapausta.

        Kauanko akustot kestävät pohjoisen oloissa?
        Vuoden vai kaksi?
        Ja sitten se on ongelmajätettä.

        Jos olet noin fiksu, mieti akuston valmistusta ja koko elinkaarta.

        Akuston lataus? Auto vaatii jatkuvaa latausta.
        Hullun touhua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kauanko akustot kestävät pohjoisen oloissa?
        Vuoden vai kaksi?
        Ja sitten se on ongelmajätettä.

        Jos olet noin fiksu, mieti akuston valmistusta ja koko elinkaarta.

        Akuston lataus? Auto vaatii jatkuvaa latausta.
        Hullun touhua.

        Sähköauto on syntynyt vanhentuneena.

        Miksi ihmiset jumputtaa sähköauton ostamista?
        Onko vaihtoehdot vähissä?

        Ei keksi mitään muuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhat autot ovat romuja. Uusista autoista sellainen tulee vasta aikojen kuluessa. Sen vuoksi autoja ei ole tarkoitettu käytetäväksi kuin korkeintaan 12 vuotta.

        Eli uuden auton hankkimalla saan uuden auton, en vanhaa romuksi luokiteltavaa tapausta.

        Tuo 12 vuoden käyttöikä on pelkkää mielikuvituksesi tuotetta. Autot kestävät kevyesti vaikka 30 vuotta.

        Jos auto kestää vaivaiset 12 vuotta niin se on heikkolaatuinen paskarakkine jo tullessaan tehtaasta. Eli myönnät autotehtaiden valmistavan ylihintaista paskaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liian kallista.

        Auton arvo romahtaa kun ajat sen ulos liikkeestä noin 80%lla
        ja sähköauto on kertakäyttöromu.

        Sähköauton ei kannata ost kuin selaimen jossa pitkä akku takuu esim Toyota.

        Kaikee mitä mainostetaan ei mee kaupaksi .

        Hyviin tuotteita ei tarvii mainostaa jokampaikasaa
        Vety autotkin tulossa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo 12 vuoden käyttöikä on pelkkää mielikuvituksesi tuotetta. Autot kestävät kevyesti vaikka 30 vuotta.

        Jos auto kestää vaivaiset 12 vuotta niin se on heikkolaatuinen paskarakkine jo tullessaan tehtaasta. Eli myönnät autotehtaiden valmistavan ylihintaista paskaa.

        Kestää minkä kestää, mutta valmistajan vastuu ei jatku loputtomiin.

        Ja yli 12 vuotta vanha auto on vaarallinen muutenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kestää minkä kestää, mutta valmistajan vastuu ei jatku loputtomiin.

        Ja yli 12 vuotta vanha auto on vaarallinen muutenkin.

        Valmistajan takuulla ei ole mitään merkitystä missään muissakaan tuotteissa eikä ole autoissakaan.

        Eikä yli 12 vuotta vanha auto ei ole vaarallinen ellei auto ole ollut surkeaa paskaa jo tehtaasta tullessaan. Jos muutaman kymppitonnin auto ei muka kestä vaivaista 12 vuotta niin auto on ylihintainen paska.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valmistajan takuulla ei ole mitään merkitystä missään muissakaan tuotteissa eikä ole autoissakaan.

        Eikä yli 12 vuotta vanha auto ei ole vaarallinen ellei auto ole ollut surkeaa paskaa jo tehtaasta tullessaan. Jos muutaman kymppitonnin auto ei muka kestä vaivaista 12 vuotta niin auto on ylihintainen paska.

        Lisään... 12 vuotta kestävästä autosta voi maksaa maksimissaan 12 tonnia. Tonni per käyttövuosi on maksimihinta autolle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään... 12 vuotta kestävästä autosta voi maksaa maksimissaan 12 tonnia. Tonni per käyttövuosi on maksimihinta autolle.

        Taloudellinen asemasi ei mahdollista sinulle uuden auton käyttöä. Itse vaihdan auton kolmen vuoden välein uuteen. En halua ajaa vanhoilla romuilla. Minulla on parempaakin tekemistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taloudellinen asemasi ei mahdollista sinulle uuden auton käyttöä. Itse vaihdan auton kolmen vuoden välein uuteen. En halua ajaa vanhoilla romuilla. Minulla on parempaakin tekemistä.

        Kerskailu autoilla ja rahoilla on aivotonta idiotismia naurettavimmillaan. Eikä sitä useimmat rikkaat teekään, lähinnä vain idiootit teeskentelijät.


        Lisäksi tuollainen jatkuva uusien tuotteiden ostaminen tai liisaaminen on erittäin saastuttavaa. Auton valmistaminen itsessään täysin riippumatta käyttövoimasta saastuttaa erittäin paljon. Jopa kierrätys saastuttaa, joskin hieman vähemmän kuin tuotteen valmistus kokonaan alusta. Ekologista auton valmistusta ei ole eikä tule ikinä olemaankaan.

        Kaikkein ekologisinta on, että tavaroita käytetään mahdollisimman kauan ja tavaroita ostetaan mahdollisimman vähän. Siis myös autoja.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Sähköauto on tällä tekniikalla ja
      sähkönhinnoilla rikos ihmisyyttä vastaan,
      ympäristörikos.

      • Anonyymi

        Niin on ja sieltähän on tulossa joku rengas saastuttamis maksu sähköautoilijoille pian. Kaasuautotkaan ei ei:lle käy, kuulemma tulee olla vetyllä käyvä. Kohta kieltävät kaiken liikkumisen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin on ja sieltähän on tulossa joku rengas saastuttamis maksu sähköautoilijoille pian. Kaasuautotkaan ei ei:lle käy, kuulemma tulee olla vetyllä käyvä. Kohta kieltävät kaiken liikkumisen.

        Eu:lle


    • Anonyymi

      Paljon edullisempi on vanha hyvinhoidettu bensavehje jonka arvo ei enää alene. Voi jopa noustakin.
      Minulla sellainen on, ja verot, vakuutukset, renkaat, bensa ja huollot/korjaukset (mikä unohtui) vievät n. 250€ kuussa.
      En tosin liikoja ajelekaan.

      • Anonyymi

        Tässä ketjussa on kyse päästöttömän sähköauton hankkimisesta. Jos mahdollisimman halvalla haluaa liikkua, niin silloin ei hanki minkäänlaista autoa.


      • Anonyymi

        Kuinkas pieneläkeläinen, joka tarvitsee välttämättä autoa? Bensa-autossa ei ole lainkaan kuluja, on vain nämä riistoyhteiskunnan maksut, ja bensa. Käyttörahaa talouden pyörittämiseen noin 500e kk. Millaisen sähköauton voisi liisata 50e/kk?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinkas pieneläkeläinen, joka tarvitsee välttämättä autoa? Bensa-autossa ei ole lainkaan kuluja, on vain nämä riistoyhteiskunnan maksut, ja bensa. Käyttörahaa talouden pyörittämiseen noin 500e kk. Millaisen sähköauton voisi liisata 50e/kk?

        Mihin tarvitsee välttämättä autoa? Sapuskat voi tilata kotiovella, ja lääkärin luokse pääsee edullisesti Kela-taksilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin tarvitsee välttämättä autoa? Sapuskat voi tilata kotiovella, ja lääkärin luokse pääsee edullisesti Kela-taksilla.

        ”et omista mitään, ja olet onnellinen”.

        Miksi ihminen ei saisi omistaa 5 miljoonan kansalaisen maassa,
        edes omaa autoa? Oma auto on enemmän kuin
        kotona istuminen ja odottaminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin tarvitsee välttämättä autoa? Sapuskat voi tilata kotiovella, ja lääkärin luokse pääsee edullisesti Kela-taksilla.

        9:21 on orjamentaliteetin myyjä.

        Kaikki ostetaan, odotetaan kotona,
        ollaan kuluttajia, pelkkiä kuluttajia.
        Jonkun viruksen imettävä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”et omista mitään, ja olet onnellinen”.

        Miksi ihminen ei saisi omistaa 5 miljoonan kansalaisen maassa,
        edes omaa autoa? Oma auto on enemmän kuin
        kotona istuminen ja odottaminen.

        Kuka on kieltänyt omistamasta autoa?

        Tosiaankin, tässä ketjussa on aiheena kuinka päästä kiinni uuteen sähköautoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin tarvitsee välttämättä autoa? Sapuskat voi tilata kotiovella, ja lääkärin luokse pääsee edullisesti Kela-taksilla.

        Taas ääliömäinen vastaus betonikopista. Omakotiasujalla on jatkuvaa kuljetusta peräkärryllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas ääliömäinen vastaus betonikopista. Omakotiasujalla on jatkuvaa kuljetusta peräkärryllä.

        Autottomuus on rippuvuutta.

        En edes laita esimerkkiä, ajatelkaa itse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas ääliömäinen vastaus betonikopista. Omakotiasujalla on jatkuvaa kuljetusta peräkärryllä.

        Pieneläkeläinen ei asu omakotitalossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin tarvitsee välttämättä autoa? Sapuskat voi tilata kotiovella, ja lääkärin luokse pääsee edullisesti Kela-taksilla.

        Hyvin harvoille on mahdollisuus kela takseihin ja sekin silti maksaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin harvoille on mahdollisuus kela takseihin ja sekin silti maksaa.

        Kaikilla on mahdollisuus Kela-taksiin, eikä se maksa juuri mitään. Sitä varten ei voi perustella oman auton hankintaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”et omista mitään, ja olet onnellinen”.

        Miksi ihminen ei saisi omistaa 5 miljoonan kansalaisen maassa,
        edes omaa autoa? Oma auto on enemmän kuin
        kotona istuminen ja odottaminen.

        Liberia 1.3 miljoonaa henkilöautoa väkiluku
        noin 5 miljoonaa ja Liberia on yksi Afrikan köyhimmistä maista

        Miettikää tuolla köyhimmässäkin maissa autoilijoita (saman kokoinen väkiluvultaan kuin Suomi).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka on kieltänyt omistamasta autoa?

        Tosiaankin, tässä ketjussa on aiheena kuinka päästä kiinni uuteen sähköautoon.

        Miksi ihmeessä pitäisi päästä kiinni uuteen sähköautoon. En keksi ensimmäistäkään syytä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ihmeessä pitäisi päästä kiinni uuteen sähköautoon. En keksi ensimmäistäkään syytä.

        Ei taida saldo riittää? Kuinka monen perseen haju on autosi kuskin jakkarassa?


    • Anonyymi

      Sähköauto ei ole päästötön. Päästöjä on joka lähtöön. CO2-päästöjäkin syntyy sähköautoketjun monessa eri vaiheessa. Mikään tekeminen ei onnistu ilman päästöjä, ei edes ruoan.

    • Lea sing? Onko se joku thaimaaalainen nainen? Köyhän maineen saa jos ei rahalla osta autoa.

    • Anonyymi

      Jos pääoma ei tuota mitään ja inflaatio on korkea niin pääoman sitominen autoon on jopa järkevämpää kuin ylihintaisiin leasing-maksut.

      Ja kuukausimaksuista höpöttää lähinnä idiootit ja huijarit. Kuukausimaksu on yksi paskan hailee. Jos on neljän vuoden sopimus ja kuukausimaksu on 600 e/kk niin sopimusmaksu on yhteensä 28 800 euroa. Minusta tuo 28 800 euroa on oikea leasing-hinta ja kuukausihinnan voi unohtaa.

      Ja kun kilometrimäärätkin on rajattu usein surkean pieniin lukemiin tarjoussopimuksissa ja suuremmista kilometrimääristä pitää maksaa vielä reilusti lisää niin leasing ei todellakaan ole halpaa. Täällä on esitetty leasing-hintoja, mutta niissä on vaivainen 10 tkm rajoitus. Esimerkiksi Enyaqin leasingmaksu 10 tkm ajomäärillä maksaa 584 euroa kuussa. Ei tuo ole halpaa vaan kallista, koska bensa tuollaisilla ajomäärillä nykyisilläkin bensan hinnoilla maksaa 120-130 euroa. Säästöt bensassa ei riitä perustelemaan kallista leasingia.

      Tämä on vähän samaa idiotismia, kun jotkut puhuu kännykän kuukausimaksuista eikä kokonaissummasta. Jos puhelin maksaa käteisellä 1000 euroa niin osissa maksettunakin se maksaa 1000 euroa eikä kuukausimaksulla ole väliä.

      • Anonyymi

        Uuden auton voi ostaa toki käteisellä. Mutta autoon sidotut pääomat voi sijoittaa järkevämminkin. Leasing-auton voi vaihtaa 3 vuoden välein. Saa ajaa koko ajan uudella tai uudehkolla autolla, eikä tarvitse murehtia vanhan auton ongelmista. Huoletonta ja mukavaa matkantekoa, ja uuteen autoon pääsee kiinnii pienellä rahalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uuden auton voi ostaa toki käteisellä. Mutta autoon sidotut pääomat voi sijoittaa järkevämminkin. Leasing-auton voi vaihtaa 3 vuoden välein. Saa ajaa koko ajan uudella tai uudehkolla autolla, eikä tarvitse murehtia vanhan auton ongelmista. Huoletonta ja mukavaa matkantekoa, ja uuteen autoon pääsee kiinnii pienellä rahalla.

        Olen velanmyyjä.

        Onko hyvä palkka vai teetkö tunteella?

        Mitä ne maksaa velanmyyjälle?
        Provikkaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen velanmyyjä.

        Onko hyvä palkka vai teetkö tunteella?

        Mitä ne maksaa velanmyyjälle?
        Provikkaa?

        Mitä velkaa myyt, ja kuinka se liittyy leasing-sopimukseen, joka on vastakohta velalle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uuden auton voi ostaa toki käteisellä. Mutta autoon sidotut pääomat voi sijoittaa järkevämminkin. Leasing-auton voi vaihtaa 3 vuoden välein. Saa ajaa koko ajan uudella tai uudehkolla autolla, eikä tarvitse murehtia vanhan auton ongelmista. Huoletonta ja mukavaa matkantekoa, ja uuteen autoon pääsee kiinnii pienellä rahalla.

        Tällä hetkellä useimmat sijoitukset tuottavat tappiota ja ennusteiden mukaan tilanne ei korjaannu vuosiin. Lisäksi vaikka pääoma tuottaisikin jotain niin tuotot korjaavat summaa vain pari tonnia. Ja on tuo leasingiin 4 vuoden aikana laitettu 28 800 euroa myös pois sijoituksista. Periaatteessa olisit voinut laittaa kuukausittain enemmän sijoituksiin jos ei maksa ylihintaista leasingmaksua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä velkaa myyt, ja kuinka se liittyy leasing-sopimukseen, joka on vastakohta velalle?

        Leasing on velanottoa, leasingissa vain velka on piilotettu leasing-maksuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tällä hetkellä useimmat sijoitukset tuottavat tappiota ja ennusteiden mukaan tilanne ei korjaannu vuosiin. Lisäksi vaikka pääoma tuottaisikin jotain niin tuotot korjaavat summaa vain pari tonnia. Ja on tuo leasingiin 4 vuoden aikana laitettu 28 800 euroa myös pois sijoituksista. Periaatteessa olisit voinut laittaa kuukausittain enemmän sijoituksiin jos ei maksa ylihintaista leasingmaksua.

        Sijoittaa voi kannattavasti, vaikka asuntoon tai arvometalleihin.

        Leasing-sopimuksella saa uuden sähköauton edullisesti käyttöönsä. Toki jos pärjää vaikka polkupyörällä, niin ei kannata tuhlata autoon rahojaan. Satunnaiseen tarpeeseen voi sitten vuokratakin sen sähköauton.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Leasing on velanottoa, leasingissa vain velka on piilotettu leasing-maksuun.

        Ei se ole mitään velkaa. Leasing-sopimuksella saat pelkästään käyttöoikeuden. Se on samanlainen kuukausimaksu kuin vaikkapa kännykkäliittymä. Et ole velkaa kenellekään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sijoittaa voi kannattavasti, vaikka asuntoon tai arvometalleihin.

        Leasing-sopimuksella saa uuden sähköauton edullisesti käyttöönsä. Toki jos pärjää vaikka polkupyörällä, niin ei kannata tuhlata autoon rahojaan. Satunnaiseen tarpeeseen voi sitten vuokratakin sen sähköauton.

        Asuntojen hinnat tulevat laskemaan ainakin lyhyellä tähtäimellä kun korot nousevat muutamaan prosenttiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se ole mitään velkaa. Leasing-sopimuksella saat pelkästään käyttöoikeuden. Se on samanlainen kuukausimaksu kuin vaikkapa kännykkäliittymä. Et ole velkaa kenellekään.

        Pikemmin vertailu on asunnon vuokraamiseen. Joku toinen omistaa tuotteen ja vuokratulojen avulla omistaja maksaa lainaansa. Sama juttu leasingissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sijoittaa voi kannattavasti, vaikka asuntoon tai arvometalleihin.

        Leasing-sopimuksella saa uuden sähköauton edullisesti käyttöönsä. Toki jos pärjää vaikka polkupyörällä, niin ei kannata tuhlata autoon rahojaan. Satunnaiseen tarpeeseen voi sitten vuokratakin sen sähköauton.

        Leasingin edullisuus on keksimäsi vale. Ajan myötä leasing-auto maksaa kymmeniä tuhansia pelkästään sopimusaikana. Edullisia leasing-autoja ei ole olemassa.


    • Anonyymi

      Kun asuntovelkaisten lainakorot pomppaavat ensin 5 prosenttiin, niin leasing e-Audit jäävät hankkimatta.

    • Anonyymi

      Täytyy sanoa, että jos olisin saksalainen ja haluaisin halvaannuttaa
      Suomen, myisin sille sähköauton, pakottaisin
      ne kaikki ostamaan sähköautot
      ja ostaisin niiden sähköverkot.

      buha haha haaa..

      t. Dr Evil

      👺😈👹


      Tuho viimeistellään kiinalaisten avulla. Ajatetaan kiina
      tekemään sähköaitojen myyntidiili ja laitetaan
      pressa sauli tekemään ostodiili, ja luvataan sille
      provikat myynnistä.
      PAINESTETAAN MARKKINAT.


      bu ha hahahahahhaha...aaaa.


      Jotkut teiniklopit jatkaa myyntityötä,
      ne on hormoniensa vankeja muutenkin.

      • Anonyymi

        Suomi on helppo tuhota,
        saksa ja kiina tekee sen mielellään.

        Sähköauto lypsää loputkin kotitalouksien hillot.
        Sähköautossa on KAIKKI seurantatekniikka
        jolla saadaan ... mitä seuraajat haluaa?

        KYSYKÄÄ OLLILALTA, BERNERILTÄ JA SIPILÄLTÄ?

        Mitä niille luvattiin sähköautokannan myynnistä?

        5G on sähköauto yhteensopiva.
        Tolpalta tolpalle.

        OLET sähköisessä vankilassa.


    • Anonyymi

      Leasing on aina kalliimpi kuin se että ottaa lainan ja ostaa auton.

      • Anonyymi

        Voi toki niinkin tehdä. Pankkilainaa varten pitää yleensä olla joku vakuus.

        Esimerkiksi 50  000 euron lain 3 vuoden maksuajalla tekee kuukasieräksi 1443 euroa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi toki niinkin tehdä. Pankkilainaa varten pitää yleensä olla joku vakuus.

        Esimerkiksi 50  000 euron lain 3 vuoden maksuajalla tekee kuukasieräksi 1443 euroa.

        Kuka sähköauton ostaja ei omista jo ennestään suht kallista autoa, joka menee vaihdokkina?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka sähköauton ostaja ei omista jo ennestään suht kallista autoa, joka menee vaihdokkina?

        Minä olen myynyt omat uutena ostamani autot suoraan yksityiselle, koska sillä tavalla on tienannut pari tonnia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi toki niinkin tehdä. Pankkilainaa varten pitää yleensä olla joku vakuus.

        Esimerkiksi 50  000 euron lain 3 vuoden maksuajalla tekee kuukasieräksi 1443 euroa.

        Esim Toyotan bZbx leasinghinta 3v/45 tkm sopimuksella on 728 €/kk. Tuon 3 vuoden leasingkauden jälkeen ei jää jäljelle mitään toisin kuin velaksi auton ostaneelle, joka voi taas vaihtaa uuteen taatusti alle 20000 euron välirahalla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esim Toyotan bZbx leasinghinta 3v/45 tkm sopimuksella on 728 €/kk. Tuon 3 vuoden leasingkauden jälkeen ei jää jäljelle mitään toisin kuin velaksi auton ostaneelle, joka voi taas vaihtaa uuteen taatusti alle 20000 euron välirahalla

        ... Toyota bZ4x


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ... Toyota bZ4x

        Niin tuohoan on juuri viidenkympin auto, jonka kk-erä olisi sitten melkein 1500 euroa, jos sen rahoittaa pankkilainalla. Jos on varaa tehdä kyseinen "investointi", niin mikä ettei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin tuohoan on juuri viidenkympin auto, jonka kk-erä olisi sitten melkein 1500 euroa, jos sen rahoittaa pankkilainalla. Jos on varaa tehdä kyseinen "investointi", niin mikä ettei.

        Ei ole, koska nykyään 6 vuoden lainasopimus on normaali.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole, koska nykyään 6 vuoden lainasopimus on normaali.

        Leasing-sopimus tehdään yleensä kolmeksi vuodeksi. Kuka sitä nyt yli kolmivuotiaalla autolla muutenkaan viitsisi ajella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Leasing-sopimus tehdään yleensä kolmeksi vuodeksi. Kuka sitä nyt yli kolmivuotiaalla autolla muutenkaan viitsisi ajella.

        Monetkin ajavat ja 3-vuotiaat autot menevät hyvin myyntiin. Ei nuo leasing-yrityksetkään niitä romuta vaan myyvät 3 vuotta vanhat käytetyt autot.


    • Anonyymi

      Onko aloittaja ottanut kaikki koronapiikit?

      Olet niin putki ja lyhyt, että pakko kysyä.

      Tuntuuko, että olet ulkoaohjattu?

    • Anonyymi

      Aloittaja on valehteleva huijari. Tyypillinen leasing-yrityksen työntekijä.

      Kuka maksaa kaikki leasing-yrityksen palkkamenot ja muut kulut ja voitot ja mainonnan?

    • Anonyymi

      Maksaa se sähkö päälle. Mites vakuutukset?

      • Anonyymi

        Entäs paikka, missä voi ladata, mitä se maksaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entäs paikka, missä voi ladata, mitä se maksaa?

        Ja tulipalot ja sulakkeiden palamiset ja niistä seurauksena olevat haitat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tulipalot ja sulakkeiden palamiset ja niistä seurauksena olevat haitat?

        Mitkä tulipalot ja mitkä sulakkeiden palamiset?


    • Ylipäänsä millaisen auton tahansa hankinnassa kannattaa miettiä vaihtoehtona leasingiä. Koska tilanne on taloudellisesti ja teknologisesti epävarma niin ainakaan vähävaraisen ei kannata sitoutua minkään tyyppiseen menopeliin edes ideologis-poliittisista syistä. Ökyrikkaat toki voivat vaihtaa autoa milloin haluavat vaikka vaihdossa tulisi takkiin miten paljon vain. Maailma on näinä ankeina aikoina todella kiikun kaakun - varsinkin Suomi, missä intoilu kaiken maailman höttöideologioiden puolesta on endeeminen tauti.

      • Anonyymi

        Ei kananta mainostaa mitään täällä. Eikä puhua "kannattavuudesta".


    • Anonyymi

      Sähköauton leasing on rikkaiden vaihtoehto.

      • Anonyymi

        Ei todellakaan ole, vaan ihan tavallisten palkansaajien. Riittää että on säännölliset kuukausiansiot, joista voi maksaa kk-erän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei todellakaan ole, vaan ihan tavallisten palkansaajien. Riittää että on säännölliset kuukausiansiot, joista voi maksaa kk-erän.

        Laskehan ihan huviksesi autoilun kustannukset vähän pidemmälle kuin 24 tai 36 kk omalla autolla ja leasingautolla. Leasinghinnat on laskettu yleensä vain 15 tkm vuotuiselle ajolle. Omalla autolla ajaa 15 tkm/a huolettomasti ainakin 8 vuotta ilman vaihtotarvetta ja autosta saa vaihdossa vielä ainakin 25-30% hankintahinnasta. Ylikilometrejäkään ei tarvitse pelätä. Vuotuiset pääomakulut ovat taatusti paljon pienemmät kuin leasingautolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei todellakaan ole, vaan ihan tavallisten palkansaajien. Riittää että on säännölliset kuukausiansiot, joista voi maksaa kk-erän.

        Tavallisella perheellisellä palkansaajalla on asuntovelkaa keskimäärin 100000 euroa.


    • Anonyymi

      2100-luvulla ihmetellään, miksi koskaan palattiin tuulimyllyihin sekä hevoskärryihin.
      Siinäpä sitä historioitsijoille mietittävää.

    • Anonyymi

      Eikä haittaa jos vaikka palaa iloisesti Osana vihreää siirtymää

    • Anonyymi

      Voidaan myös esittää vastakysymys, että kannattaako sähköautoa edes hankkia, etenkään uutta, jossa on vielä lastentauteja.

    • Anonyymi

      Aina kannattaa vähentää autolla liikkumista. Ei missään tapauksessa keksiä tekosyitä autolla liikkumiseen. Jos joku joutuu hankkimaan auton, että pääsee harrastamaan liikuntaa jossakin kaukana, niin ...

      Jos lopetatte kaikki turhat kalliit harrastukset, niin teidän ei välttämättä enää edes tarvitse käydä töissä. Ei ainakaan missään kaukana tai joka päivä. Valinta on teidän.

    • Anonyymi

      Kallista,kun apurahat ja "ilmaiset"lataukset loppuu,bisnestä sekin on.
      Ei kannata tehdä pitkiä sopimuksia.

    • Uuden auton hankkiminen on aina rikos luontoa kohtaan. Mitä vähemmän ihmiset ostavat mitään, niin sen vihreämpää se on ympäristölle.


      Kun autot ajetaan loppuun saakka, niin tarpeettomilta hankinnoilta tällöin vältytään..Ajamiseen käytettävä polttoaine ei itsessään ole mitenkään merkityksellinen asia ympäristön kannalta, jos näin jää vastaavasti se uusi auto hankkimatta.

      • Anonyymi

        Meidän on ostettava uusia autoja säännöllisesti, koska muuten maailmasta loppuu autot. Sen jälkeen meneenkin kävelyhommiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meidän on ostettava uusia autoja säännöllisesti, koska muuten maailmasta loppuu autot. Sen jälkeen meneenkin kävelyhommiksi.

        Höpön höpön. Maailmaa on pyöritetty hyvin pitkään vain ja ainoastaan talouskasvua tavoitellen.. Talouskasvua ei pitäisi tavoitella millään muotoa.
        Tokihan talous kasvaa vääjäämättä väestönräjähdyksenkin myötä, mutta tähän on nyt uskoakseni tulossa muutos.

        -Talous EI VOI KASVAA IKUISESTI .....Raja tulee jossain kohtaa vastaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Höpön höpön. Maailmaa on pyöritetty hyvin pitkään vain ja ainoastaan talouskasvua tavoitellen.. Talouskasvua ei pitäisi tavoitella millään muotoa.
        Tokihan talous kasvaa vääjäämättä väestönräjähdyksenkin myötä, mutta tähän on nyt uskoakseni tulossa muutos.

        -Talous EI VOI KASVAA IKUISESTI .....Raja tulee jossain kohtaa vastaan.

        Oli näköjään kirjautunut ulos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meidän on ostettava uusia autoja säännöllisesti, koska muuten maailmasta loppuu autot. Sen jälkeen meneenkin kävelyhommiksi.

        Minua varten ei tarvitse vasiten uutta autoa tehdä. Ostan vain sellaisia uusia autoja, jotka saa tilaamatta tehtaalta. Ne on siis jo tehty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meidän on ostettava uusia autoja säännöllisesti, koska muuten maailmasta loppuu autot. Sen jälkeen meneenkin kävelyhommiksi.

        Maailma pyörii hyvin vaikka autojen määrä romahtaisi 90%. Varsinkin siis henkilöautoja. Ja jos asuu kaupungissa niin autoa ei oikeastaan tarvitse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maailma pyörii hyvin vaikka autojen määrä romahtaisi 90%. Varsinkin siis henkilöautoja. Ja jos asuu kaupungissa niin autoa ei oikeastaan tarvitse.

        Minä tykkään autoilla luu ulkona kesällä kaupungissa.


    • Anonyymi

      Pienellä ???

    • Anonyymi

      Auton hankinta harvoin kannattaa millään tavalla.

    • Anonyymi

      ...sitomista sinne ja sitomista tänne...linja-autovuorojen loputtua pakko olla jonkinlainen kulkine leipäkauppaan päästäkseen...nyt lobbareiden ja ahneiden pääomasijoittajien korotettua sodan varjolla polttoaineiden hintoja alkaa olla valinnan paikka : ajatko ihastelemaan näyteikkunoita tyhjällä mahalla vai pyöritteletkö ruoka-aikana tiliotetta auton vierellä , auton jonka tankki on tyhjä (ja matkaa lähimmälle huoltoasemalle niin ettet päivässä kävele) Nyt tietysti alkaa länkytys :" muuta kylille , ei ole pakko " ja niin poispäin..vaan vuokra pitäisi joka tapauksessa maksaa eli ei se elämä sen leveämpää ...vaikka katuvalot näkyisikin..

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Mopoauton kokoiseksi kotteroksi aika kallis.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mukavaa sunnuntai päivää

      Kirsille ja mukaville ihmisille jos täällä enää ovat. 😊☕🌞🍁🧡 Jos eivät ole, niin sitten poistun.
      Ikävä
      329
      1574
    2. Milloin on kaivattusi nimi päivä?

      Otsikossa kysymys. Osumien kautta illaksi viä treffeille 💁💁💁
      Ikävä
      68
      1269
    3. Alan kyllästyä ihmisiin

      Hyvää yötä ja loppuiltaa. ☀️🥱🌌💤🌃✨🍁👍👎👐🫶🖖🧟‍♀️🫅🏼❄️💫
      Ikävä
      176
      1087
    4. Vanhan Mestarin porttikieltolaiset?

      VM lopettaa ja uutta tulee tilalle. Onnea uudelle yrittäjälle! Tuli vaan tuossa mieleen, että säilyvätkö vanhat porttiki
      Suomussalmi
      36
      1076
    5. Mitä pidät

      Siitä että suhde alkaa pettämisen kautta
      Ikävä
      146
      986
    6. Sofia Virta sanoi totuuden suoraan....

      ....Suomessa ei tarvita Persuja maamme taloutta hoitanaan. Hyvin sanottu.
      Maailman menoa
      323
      961
    7. Machokultti vai tasa-arvoa

      Oikein hyvää päivää kaikki Vedatietäjät ja Hare Krishnat! Tarkoitukseni ei ole provosoida vaan monen pettymyksen jälkeen
      Hindulaisuus
      265
      900
    8. Kimmeliin yöksi?

      Sopii minulle, mutta en tiedä sopisiko se sinuun.
      Ikävä
      64
      882
    9. Venäjän ydinaseet??

      Tuntuvat olevan muutamille jonkinlainen lähes seksuaalinen fantasia ja kierouma. Uskonnollinen (?) fetissi. Niillä sit
      Maailman menoa
      236
      863
    10. Millon näit kaivattusi viimeksi? Missä??

      saitko vihdoin kerrottua häälle mitä tunnet? Oliko hetki lämmin vai kylmä.
      Ikävä
      29
      768
    Aihe