Tosiaan tässä terassilla katoksessa istun ja tuli ihan mieleen, ettei ole tälläistä kivaa sapistelevaa kivaa kesäsadetta tullut ihasteltua pitkiin aikoihin. 😊
Aina on ollut johonkin menossa, jotain tekemässä ja vaan manannut keliä. Mutta tälläinenhän oli varsinkin penskana jopa mukava.
Nyt tulee mieleen, että viimevuosina kesät on olleet kuumia ja jos vettä on tullut, on se ollut jumalaton ukkosmyrsky tms. Mutta nyt on vaan kiva rauhallinen kesäsade. 😊
Tuikkaampas saunan lämpiimään. 😁👌
Kesäsateesta mieleen...
74
52
Vastaukset
- Anonyymi
Sulla on kiva kyky osata nauttia hetkistä ja kuvata niitä elävästi muillekin :)
No enemmänkin vois nautiskella. 🤔
Maalla ois touhuttavaa, mut kun tyttö on täällä, niin zillasinpas sit tekemättä juuri mitään. Kävin heittää lenkin maaseudulla moottoripyörällä ja nyt sit vaan lämmittelen saunaa. Kämppä tuoksuu tyttöjen hiusvärikemikaaleilta, sade ropisee ja just sytytetyn puusaunan vieno savun tuoksu leijaa vissiin ikkunasta.
Mutta tästä kyllä saa fiilinkejä muistoihin, kun itse vietti kesää maalla. Lauantai oli saunapäivä ja telkkarista tuli lavatanssit ja valioliigaa. 😁 Mummo oli leiponut aina jotain päivällä, joten siitäkin tuli oma pieni muisto mieleen. 😋- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No enemmänkin vois nautiskella. 🤔
Maalla ois touhuttavaa, mut kun tyttö on täällä, niin zillasinpas sit tekemättä juuri mitään. Kävin heittää lenkin maaseudulla moottoripyörällä ja nyt sit vaan lämmittelen saunaa. Kämppä tuoksuu tyttöjen hiusvärikemikaaleilta, sade ropisee ja just sytytetyn puusaunan vieno savun tuoksu leijaa vissiin ikkunasta.
Mutta tästä kyllä saa fiilinkejä muistoihin, kun itse vietti kesää maalla. Lauantai oli saunapäivä ja telkkarista tuli lavatanssit ja valioliigaa. 😁 Mummo oli leiponut aina jotain päivällä, joten siitäkin tuli oma pieni muisto mieleen. 😋Muistot on ihania, kiva ajankuva ajasta joka on muistoissa turvallinen :)
Anonyymi kirjoitti:
Muistot on ihania, kiva ajankuva ajasta joka on muistoissa turvallinen :)
Joo ja jännä mistä kaikista niitä muistoja putkahtelee. Äsken puita hakiessa liiterikin tuoksui tutulle. 😁
Ihan kuin maalla ulkosaunan liiteri tai pihan liiteri.
- Anonyymi
Tosiaan kiva kesäsadepäivä 😎. Sateella on mukavinta istua partsilla.
- Sheena- Anonyymi
Oli ihana sadepäivä katsella rallia mökkitien varrella. Mitäs vihreä siihen? Pitääkö kieltää?😆 Bensa ja jarrupalat kärysivät ja hianoo oli.
No mäkin ostin pojan ylppäreihin sellsisen juhlakatoksen, niin se rapisee kivasti. Muutrn mulla on huopakattoa, niin siitä ei tule sitä rapinaefektiä.
Maalla muistan, että pienenä kun alkoi sataa, eikä se tuntunut loppuvan, oli mukava mennä ulkovintille, missä kuului hyvin peltikaton ropina. Siellä luki aku ankan taskukirjoja patjalla, kunnes uni vei. Se oli sen ajan asmr-kokemus. 😁
- Anonyymi
Vesisade nukuttaa mukavasti, on kuin joku tuutu-laulu, kun kuuntelee pisaroiden ropinaa, niin uni tulee helposti, rauhoittava ääni.
Ite istun nyt sisällä ja kuuntelen musiikkia. Sadepisarat tippuu katuun ja ruohikkoon ja puiden lehdille. Ruoka on uunissa.
No mulla alkaakin sauna olla lämmin, joten luikin sinne.
Sitten vois tehdä kyllä lämppäreitä. 😋Disseisback kirjoitti:
Sitten vois tehdä kyllä lämppäreitä. 😋Hyvä suunnitelma =)
Norppa83 kirjoitti:
Hyvä suunnitelma =)
Joo. Tuli nälkä, kun keksit tuon ruuan ilmoittaa. 😄
Disseisback kirjoitti:
Sitten vois tehdä kyllä lämppäreitä. 😋Puu vai sähkökiuas?
- Anonyymi
Sade valuu ikkunaani pitkin, kuin kyynel poskellani, kun illalla ikkunalla perääsi huutaen itkin..
Niin on ikävä, ikävä on
Koska loppuu sateemme lohduton..
Lapsi kovan onnen ja kohtalon
Ei yksin olisi niin onneton..
Sateen kohinassa rauhoitun
Ja hetkeksi unohdan kuinka on..
Ikävä sinua..Bätääs kirjoitti:
Semmosen vähän surkian runon kyhäsin tuossa minuutin mietteissäni.
Kivaa kun ropisee. :)Tuli mieleen tää tuosta runosta:
https://youtu.be/4sR2rZLxL6g
Heh... mainos..😁Disseisback kirjoitti:
Tuli mieleen tää tuosta runosta:
Heh... mainos..😁Anna Hanska. Eiku Hanski. :)
Disseisback kirjoitti:
Niih. 😁
Koko nimi muuttuu, kun sanot sen sukunimen ensin ja etunimen sitten. Hanski Anna.
Bätääs kirjoitti:
Koko nimi muuttuu, kun sanot sen sukunimen ensin ja etunimen sitten. Hanski Anna.
No pelkkä Hanski tulee mieleen... Hölmistynyt ukko, mikä ei keksi, että mitä pitäis antaa. 🤣
Bätääs kirjoitti:
Vielä kun mies olisi etunimeltä Pascal ja sukunimi Hanski.
Kätellessä esittelisi, Hanski Pascal.Bätääs kirjoitti:
Vielä kun mies olisi etunimeltä Pascal ja sukunimi Hanski.
Kätellessä esittelisi, Hanski Pascal.Tai Etunimi Pascsl ja sukunimi Cusela. 🤣
Bätääs kirjoitti:
Bhhäähhää. :"D
Entäs jos ois nainen jonka nimi olis vaikka N"bil B'mbero? 🤣
Disseisback kirjoitti:
Entäs jos ois nainen jonka nimi olis vaikka N"bil B'mbero? 🤣
No se olis niin erikoinen, että eihän sitä osaisi edes lausua. :D
Antas lempinimeksi vaan Tussu.Bätääs kirjoitti:
No se olis niin erikoinen, että eihän sitä osaisi edes lausua. :D
Antas lempinimeksi vaan Tussu.Ranskalaisilla on noita hassuja suku- ja etunimiä. 😁
Disseisback kirjoitti:
Ranskalaisilla on noita hassuja suku- ja etunimiä. 😁
On todellakin joo. 😄
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Tuli mieleen tää tuosta runosta:
Heh... mainos..😁Tuli mieleen tuosta, Mikset sä soita!
jatko-osana
Suomalainen suolainen yhden illan tarina, ja näitähän riittää ukkomiehilläkin.
Ässät - Salattu Rakkaus
https://www.youtube.com/watch?v=-2wE-ZThV9w&list=TLPQMTgwNjIwMjKzFD1ghuH8CA&index=3 Anonyymi kirjoitti:
Tuli mieleen tuosta, Mikset sä soita!
jatko-osana
Suomalainen suolainen yhden illan tarina, ja näitähän riittää ukkomiehilläkin.
Ässät - Salattu Rakkaus
https://www.youtube.com/watch?v=-2wE-ZThV9w&list=TLPQMTgwNjIwMjKzFD1ghuH8CA&index=3Ja tuosta...
https://youtu.be/pubqwUkwXiw
Muistoja...
Kurren kujerrusta lauantaina. Mulla tekee harmaa sade vähän olon helposti haikeeksi.
https://youtu.be/j3KryCXD7uM
Aurinkoinen sade taas hymyilyttää. 🌞Disseisback kirjoitti:
Jaa? No mulle harmaa sadepäivä kesällä on aina huilipäivä. Eli ihan kiva väliin. 😁👌
On varmasti. Niin se on itselläkin sisäily päivä, kun sataa. Mutta aina vähän pitää käppäillä edes happea haukkaamassa tuolla pihalla ja puutarhassa.
Äsken kävin nostelemassa amppelit takaisin seinille ja sulkemassa kasvikopin ja lavakauluksen suojat. Pääsi tänään helpolla, kun taivas kasteli kukat ja kasvit. :DBätääs kirjoitti:
On varmasti. Niin se on itselläkin sisäily päivä, kun sataa. Mutta aina vähän pitää käppäillä edes happea haukkaamassa tuolla pihalla ja puutarhassa.
Äsken kävin nostelemassa amppelit takaisin seinille ja sulkemassa kasvikopin ja lavakauluksen suojat. Pääsi tänään helpolla, kun taivas kasteli kukat ja kasvit. :DNo mäkin mietin, että vois vesisankot pihalta potkia nurin... itikat vaan lisääntyy täällä. 😁
Ei tartte kasteluvesiä varastoida vissiin tänä kesänä. 😄Disseisback kirjoitti:
No mäkin mietin, että vois vesisankot pihalta potkia nurin... itikat vaan lisääntyy täällä. 😁
Ei tartte kasteluvesiä varastoida vissiin tänä kesänä. 😄Näyttää sille, että mun IBC kontti ainakin täyttyy. :D
Bätääs kirjoitti:
Näyttää sille, että mun IBC kontti ainakin täyttyy. :D
Mä koitan kesän aikana viritellä maalle sellaisen myös.
Navetan katolta ryöstän vedet ja lavojen päälle pönttö, niin valuu siitä hanasta minne vaan alemmaks ilmaseks. 😁👌Disseisback kirjoitti:
Mä koitan kesän aikana viritellä maalle sellaisen myös.
Navetan katolta ryöstän vedet ja lavojen päälle pönttö, niin valuu siitä hanasta minne vaan alemmaks ilmaseks. 😁👌Juuri näin! Toimii. 👍
- Anonyymi
Penskana mentiin kesäsateella ulos juoksemaan. Lämmin sade, lätäköt ja uikkarit oli pop.
Ja nuo tuoksumuistot, ne on ihmisen voimakkaimpia muistoja. Vanha mummolan vintiltä haettu kuminen uimapatja märkänä, sen tuoksun muistaa aina.
-keinovaginamies-Muistan, kun lapsena mentiin sateella tai sateen jälkeen lätäköihin hyppimään ja uimapuku päällä.
- Anonyymi
Norppa83 kirjoitti:
Muistan, kun lapsena mentiin sateella tai sateen jälkeen lätäköihin hyppimään ja uimapuku päällä.
Eihän me vaan olla oltu samassa mummolassa?
-keinovaginamies- - Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Oliko sininen, missä toinrn puoli punainen ja samettinen pinta? 😁
Just semmonen. Kangaspinnat kumin päällä, sinipunainen.
-keinovaginamies- Anonyymi kirjoitti:
Just semmonen. Kangaspinnat kumin päällä, sinipunainen.
-keinovaginamies-Joo. Muista hyvin... olikohan tyyny erikseen täytettävä vielä?
Saattoi olla patjsnakin, kun kesällä teltassa nukuttiin. 😁
- Anonyymi
Toisaalta ohi menevien autojen äänikin kaupungin keskustassa voi tuntua rauhoittavalta. Tietää ainakin että ei ole yksin maailmassa, ei tule helposti yksinäinen olo.
Sateella autoista kuuluu jännä suhina. Sekin kuuluu kesäsateeseen. Ja tuoksuu se kastunut asfaltikin ihan erilaiselle. Ja penskana muistan, kun piti väistellä venyviä kastematoja asfaltilla pyörällä. Ihme luikeroita. 😄
- Anonyymi
Hyvä että sataa. Kasvilavat tykkää ja lämmin eteläseinän vierus. Salaattia, tilliä, persiljaa, pinaattia, kesäkurpitsaa, retikkaa, krassia, samettikukkaa...ämpäreissä kurkkuja. Myös tomaatteja tuossa lämpimimmällä seinustalla, ylijäämätaimia joita ei raaski koskaan heittää pois. Kasvihuoneessa sitten tomaatit pääasiassa. Eivät kuki vielä. Pitäisi aloittaa tuo taimikasvatus sisällä hieman aiemmin.
Kyllä nää olot Ranskan helteet voittaa.
- Anonyymi
Mä kuuntelen saunan kuistilla kans. On oikeastaan just hieno. Hentoa rapinaa ja tuulen humina. Siihen saunan savuvanan tuoksu -melkein ei ihminen muuta onneen tarvitse. Ramasee ja unettaa samalla…
Itseäkin jo ramasee.. taidsn kömpiä jo unille ja huomenna siivota autotallin. Illalla vähän katudäbää ja maanantaina parturi. Tiistaina meen piipahtaa maalle ja täytän sirllä saunsn liiterin puilla. Voi muut saunoa sit jussina reippaasti. Mä oon töissä silloin.
Odotan jo aamukahvia. Ne juon rauhassa kyllä, sitten vasta hommiin. 😊- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Itseäkin jo ramasee.. taidsn kömpiä jo unille ja huomenna siivota autotallin. Illalla vähän katudäbää ja maanantaina parturi. Tiistaina meen piipahtaa maalle ja täytän sirllä saunsn liiterin puilla. Voi muut saunoa sit jussina reippaasti. Mä oon töissä silloin.
Odotan jo aamukahvia. Ne juon rauhassa kyllä, sitten vasta hommiin. 😊Kivat suunnitelmat :)
Anonyymi kirjoitti:
Kivat suunnitelmat :)
Heräsin ukkoseen.... ja vettä tuli kun esterin pers..tä!
Näinköhän jää sählyt välistä tänään, vai poudittaako vielä illaks?- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Heräsin ukkoseen.... ja vettä tuli kun esterin pers..tä!
Näinköhän jää sählyt välistä tänään, vai poudittaako vielä illaks?Oho! Oliko siinä mukana ukkostakin. Oliko kova ukkonen? Ehkä sunnuntai illaks poutiintuu. Mun aamu alkaa vasta nyt -aion ryystää monta kuppia kahvia ja kuunnella linnunlaulua ja ihailla kun pihat on ajettu, nurmet nurin. Kaikki tuoksuu hyvältä ja on siistiä. Tässä vois mielessään kyhätä valmiiks vaikka juhannusreseptiikan. Iloista päivää!
Anonyymi kirjoitti:
Oho! Oliko siinä mukana ukkostakin. Oliko kova ukkonen? Ehkä sunnuntai illaks poutiintuu. Mun aamu alkaa vasta nyt -aion ryystää monta kuppia kahvia ja kuunnella linnunlaulua ja ihailla kun pihat on ajettu, nurmet nurin. Kaikki tuoksuu hyvältä ja on siistiä. Tässä vois mielessään kyhätä valmiiks vaikka juhannusreseptiikan. Iloista päivää!
Joo, oli melkoinen jytinä. Tänne harvoin tulee, mutta kun tulee, onkin melkoinen...
Toivottavasti illalla on jo kuivaa, niin pääsee vähän säbäilee. 😁- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Joo, oli melkoinen jytinä. Tänne harvoin tulee, mutta kun tulee, onkin melkoinen...
Toivottavasti illalla on jo kuivaa, niin pääsee vähän säbäilee. 😁Taivaan tulirummut :)
- Anonyymi
Tässä tiivistyy se suomalaisuus. Met olemma metsä-, tunturi- ja järvikansaa.
- Anonyymi
Mie tulin justaansa saunasta🤗 - oliko siulla hyvät löylyt?
Oli joo. Tälleen kun vähän on kosteampaa ja viileempää, sitä viihtyykin lauteilla öaljon paremmin. 😁
- Anonyymi
Satoi, kun kävelin autolleni ja jäin siihen viereen seisomaan joksikin aikaa, ennenkuin hyppäsin sisään. Sade oli rauhallista ja pisarat pieniä, hyvin hentoa ja tiheää, häävi edes tuntui iholla. Katselin siinä kaikessa rauhassa lähellä olevaa risteystä, mihin suuntaan lähtisi köröttelemään. - cu-
Se usvamainen sade on jännä kyllä. Mutta tarvitaan erilaisia sateita, että luonto osaa putsata ja kastella.
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Se usvamainen sade on jännä kyllä. Mutta tarvitaan erilaisia sateita, että luonto osaa putsata ja kastella.
Jännä kun he poistaa mun viestin kun kehun sumupullosadetta. Jotain se taas suututtaa.
- Anonyymi
Säkki päähän
- Anonyymi
Vetinen Viikonloppu, voisi olla parodia Sam Peckinpahin, Robert Ludlumin romaaniin perustuvasta elokuvasta Verinen Viikonloppu - The Osterman Weekend.
- Anonyymi
Saunan jälkeen iho on kuuma ja nukuttaa hyvin. Oli tosi rento olo. Kymmenen tunnin unet :)
- Anonyymi
Eipä ole sadellut enää tänään, ihan kirkas ilma hieman tuulinen tosi, sinne minne tuuli osuu. Jos on sellaisella rannalla ett tuuli osuu juuri mereltä päin aukealle rannalle, niin tosi kylmää viimaa saat osaksesi. Samoin oli kalastaessamme haukea avomerellä, yhden saaren edustalla, broidi vaihtoi veneen paikkaa saaren toiselle rannalle.
Heti tuntui ett ilmakin olisi lämmennyt useita asteita.
Melkein koko eilisen päivän satoi vihmoitti, illalla sade lakkas hetkeksi, mutt ennen puolta yötä tuli taas vettä solkenaan. Tulin silloin saunalta mökille, ja olin kuin meressä uitettu koira. Kylpytakki ihon kostutama, ja ulkopuoli takista sadeveden. Kyllä kannatti mennä yöpesulle, (uudestaan toisen kerran samana iltana) systeri soitti alamökiltä ja toivotti hyvää yötä... kertoi samalla juuri tulleensa saunasta, ja panneensa kiukaan alle pesällisen puita; ett sauna kuivuisi kerrankin kunnolla.
Tuosta mulle tuli mieleen ett mahtoiko hän myös pestä sen... ei ole ihan hänen tapaistaan. Menin tarkistuskäynnille kylpytakki ylläni... saunan pesuksihan se meni ja samalla pesin myös kaikki vadit ja löylykiulun sekä koussikan. Otin kunnon löylyt ja pesin itseni hiestä... pesussa käytetyn vadin toin mukanani mökin porstuaan asti.
Saatiin broidin kanssa muutamia haukia ja ne ovat nyt sumpussa, mä lupasin perata ne tänään... ennen kotiin lähtöäni, kalat jää tänne porukalla syötäväksi. Ja syöjiä täällä kyllä riittää, systeri porukoineen jää ehkä kokonaiseksi viikoksi. Vanhin veljeni vaimonsa kanssa tulee tiistaina muutamaksi päiväksi, kälyllä on vapaata 3vrk:tta kuulopuheiden mukaan.
Meidän pitää lähteä koht´siltään, jos aion pahimman ruuhkan välttää, sekä ne idiootit ohittajat, jotka rikko kaikkia liikennesääntöjä, vaarantaen ohittamansa autot sekä vastaan tulijat. Tässä taannoin tietä kunnostettiin ja liikenne toiseen suuntaan oli katkaistu kokonaan, koska asvaltoivat yli kahden km pätkän kerrallaan.
Siinä jonossa saattoi mennä hulpeasti puolikin tuntia, kunnes vastaantulevien kaistan jonottajat oli päästetty kaikki tulemaan ja tuli meidän vuoromme ajaa.
N. ½-km ajettuamme tuli asvaltin levittäjät vastaamme ja kun oltiin ajettu heidän ohitse, ei kulunut kauaakaan kun yks bemari kuski ohitti meidät... ajoi hetkeä aikaisemmin lasketun asvaltin kautta ohitse. Ennen raisiota sitt seisoi tien poskessa, ainakin toinen takarengas tyhjänä. Suoraan sanottuna teki mieli kysyä ett kannattiko? En pysähtynyt koska takanani oli pitkä jono autoilijoita, jotka oli noudattaneet nopeusrajoituksia.
Viikoloppuja sullekin, mun on lähdettävä hoitamaan ne kalat.
trollikkaNo täällä satelee taas hiljakseen. Rupesin sutotallia katselee kuntoon. Otin enstöikseni Klipon esille, siinä joku hankas, kun narusta veti...tutkin sitä aikani, niin poika pirulainen oli laittanut kopan kiinnikepultiks vähän liian pitkän pultin ja se hankas vissii kampiakseliin...onneks toimii taas, kun lyhensin pulttia. Varakoneen voi viedä takas maalle. Tulee lisää tilaa. Sit fiksasin lumilingon ja kuskasin sen leikkimökin terassille odottamaan talvea. Siimaleikkuri sai telineen seinällä, niin se ei rojota lattialla...
Täällä on aiksmoinen siivo, kun toi yks tonttu vielä häärää täällä lisänä, onneks se lähtee inttiin ens kuussa. Nyt se on Kööpenhaminassa tyttöystävänsä kanssa. 😁
Pitää syödä välissä ja jatkaa sitten. Viikonlopun loppua sinnekin. 😊
- Anonyymi
Tuikkaa saunan tuleen🤓
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik195790- 173256
MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar1192956Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun6382193Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1592110Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja711434Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s421415Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill31208Veda uskonto vs. muut uskonnot
Mitenkähän tuo Veda(Krisha)uskonto loppujen lopuksi eroaa muista niin sanotuista ilmoitus uskonnoista? Siinäkin vedotaan4061136Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641107