Olen ollut sinkku koko elämäni, saanut tehdä mitä haluan.

Anonyymi

Tuli kaveri lapsensa kanssa kylään ja kun lapsi oli vähän kauempana. Totesi vakavana että on viime aikoina miettinyt, et tässäks hänen elämänsä on? Lapsen kasvatusta 24/7, ei mitään omaa tekemistä tai omassa olossa olemista.

3

55

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Sillä on seuraamukset, kun laittaa sukupuolielimet yhteen.

• Anonyymi

Lapset muuttaa elämää. Jos siihen on valmis, ei muutos aiheuta katkeruutta. Jokainen meistä toki joskus väsyy lapsiin ja joskus tarvitsisi omaa aikaa, eikä sitä kaikissa elämäntilanteissa saa. Lapset on kuitenkin vain vähän aikaa pieniä ja kohta sitä taas miettii mitä sitä sitten tekisi kun alkavat viihtyä omissa menoissaan.

Jos vertaa omaa itseä ennen lapsia ja nyt, on aikalailla eri ihminen. Vanhempi kasvaa lapsia, mutta niin kasvattaa lapsetkin vanhempaa. Eikä se muutos ole huonoon suuntaan, yleensä. Rakkautta lapset lisää elämään, mutta myös huolta. En vaihtaisi yhtäkään pois,

Ikisinkun kannalta näkökulma voi olla erilainen. Jos ei edes seurustelua ja kumppania elämäänsä kaipaa, lapsiperhekaaos aistiärsykkeineen voi olla hyvin rankka setti. Lapsiperheissä (kun lapset on pieniä) oma aika on ylellisyys, ellei pariskunta sitä toisilleen vastavuoroisesti järjestä. Käytännössä empaattinen ei sitä välttämättä pyydä itse, koska ajattelee sen olevan rankkaa puolisolle. Ja empatiakyvytön ei sitä toiselle salli.

• Omastaan joutuu lasten kanssa luopumaan, mutta silti takaisin saa vähintään sen mitä itse panostaa. Tietysti varmaan, jos on vaikeuksia varhaisen vuorovaikutuksen luomisessa, lasta ei osaa rakastaa tai jos toinen vanhemmista jättäytyy lasten hoidon ulkopuolelle, voi tilanne olla erilainen.

Itselle elämä ilman kaikkein läheisempiä ihmissuhteita (lapset, kumppani-jos olisi, lapsuuden perhe) olisi vähän tyhjää, vaikka kuinka saisi harrastaa ja tehdä asioita omilla ehdoilla. Ystävät on tärkeitä ja tuo onnea toki myös, mutta ne on enemmän kirsikka kakun päällä. Lapset on pieniä vain muutaman vuoden ja sen jälkeen on taas aikaa itselle. Ne, joilla on lasten lisäksi hyvä onnellinen parisuhde tai joilla on hyvät turvaverkot, kumppani/isovanhemmat/sisarukset mahdollistaa oman ajan edes välillä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      92
      5278
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      56
      4121
    3. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      25
      2229
    4. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      28
      2068
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1805
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1464
    7. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      28
      1270
    8. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      20
      1066
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      21
      1000
    10. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      43
      991
    Aihe