Tuli kaveri lapsensa kanssa kylään ja kun lapsi oli vähän kauempana. Totesi vakavana että on viime aikoina miettinyt, et tässäks hänen elämänsä on? Lapsen kasvatusta 24/7, ei mitään omaa tekemistä tai omassa olossa olemista.
Olen ollut sinkku koko elämäni, saanut tehdä mitä haluan.
3
79
Vastaukset
- Anonyymi
Sillä on seuraamukset, kun laittaa sukupuolielimet yhteen.
- Anonyymi
Lapset muuttaa elämää. Jos siihen on valmis, ei muutos aiheuta katkeruutta. Jokainen meistä toki joskus väsyy lapsiin ja joskus tarvitsisi omaa aikaa, eikä sitä kaikissa elämäntilanteissa saa. Lapset on kuitenkin vain vähän aikaa pieniä ja kohta sitä taas miettii mitä sitä sitten tekisi kun alkavat viihtyä omissa menoissaan.
Jos vertaa omaa itseä ennen lapsia ja nyt, on aikalailla eri ihminen. Vanhempi kasvaa lapsia, mutta niin kasvattaa lapsetkin vanhempaa. Eikä se muutos ole huonoon suuntaan, yleensä. Rakkautta lapset lisää elämään, mutta myös huolta. En vaihtaisi yhtäkään pois,
Ikisinkun kannalta näkökulma voi olla erilainen. Jos ei edes seurustelua ja kumppania elämäänsä kaipaa, lapsiperhekaaos aistiärsykkeineen voi olla hyvin rankka setti. Lapsiperheissä (kun lapset on pieniä) oma aika on ylellisyys, ellei pariskunta sitä toisilleen vastavuoroisesti järjestä. Käytännössä empaattinen ei sitä välttämättä pyydä itse, koska ajattelee sen olevan rankkaa puolisolle. Ja empatiakyvytön ei sitä toiselle salli. Omastaan joutuu lasten kanssa luopumaan, mutta silti takaisin saa vähintään sen mitä itse panostaa. Tietysti varmaan, jos on vaikeuksia varhaisen vuorovaikutuksen luomisessa, lasta ei osaa rakastaa tai jos toinen vanhemmista jättäytyy lasten hoidon ulkopuolelle, voi tilanne olla erilainen.
Itselle elämä ilman kaikkein läheisempiä ihmissuhteita (lapset, kumppani-jos olisi, lapsuuden perhe) olisi vähän tyhjää, vaikka kuinka saisi harrastaa ja tehdä asioita omilla ehdoilla. Ystävät on tärkeitä ja tuo onnea toki myös, mutta ne on enemmän kirsikka kakun päällä. Lapset on pieniä vain muutaman vuoden ja sen jälkeen on taas aikaa itselle. Ne, joilla on lasten lisäksi hyvä onnellinen parisuhde tai joilla on hyvät turvaverkot, kumppani/isovanhemmat/sisarukset mahdollistaa oman ajan edes välillä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit1026651KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3696221Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei603093Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521112574Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1082225- 1251814
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro191663Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan
Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään341365Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan
Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju1811340- 731237