Maailma tarvitsee esikuvia...

Ja oikeasti näkyvien miesten pitäisi astua esiin voimakkaamin.

Mutta miksi eivät?

Tämä palsta on maailma pienoiskoossa. Mä olen se mieheksi fokusoitunut, ehkä suosiota saanut...

Mitä koen?:

Hyökkäystä miesoletettujen puolelta, epäilyjä naisten puolelta, uhkaa miehenä olemiseen (absurdia), epäilyä mies-sukupuolisuuteen....voisin jatkaa listaa....

Voin vaan miettiä mitä kaikkea minä ja mun perhe joutuisi ottamaan vastaan jos mä oisin vaikka joku julkisuuden vahva miesmalli..vaikkapa Marko " mörkö" Anttila tvs.

Ei tulisi mieleen puhua näin...

82

599

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Feministit purkaa pahaa oloaan miehistä palstalle ja ovat varsinaisia räyhääjiä muutenkin. Ilmankos tuollainen pelottaa tavallisia ihmisiä. Sinusta en tiedä. Feminismi pitääkin luokitella viharikos termin alle ja kieltää, koska sen pyrkimys on aiheuttaa sukupuolten syvää polarisaatiota.

• Anonyymi

Ei taida feministeillä nyt olla juuri tekoa tämän asian kanssa,

• No vaikeaa varmaan ymmärtää, mutta itsekin olen joutunut heteromiehenä täälläkin ottamaan vastaan feministien kiukkua. Mutta silti olen perusteluja kysynyt ja usein vastauksen myös saanut.

Olen kyseenalaistanut miehen paikkaa myös, mutta minulle ei ole oikein järkeenkäyvästi selitetty, että miksi olisin luomakunnan kruunu ja paljon valtias, koska satun omaamaan nuo killuttimet haarovälissä.

Minut ruokki äiti=nainen.
        Minut kouluun vei äiti=nainen
        Minuun uskoi äiti=nainen.

Minun isä...=mies taas hyväksyi nuo edellä mainitut, kun tiesi, ettei hänestä siihen ollut. (Luojan lykky, tai isäni ymmärrys) Silti...anteeksi korjaus väliin...siksikin... rakastan isääni. Hän on ollut kovassa ristitulessa...mutta ymmärsi sen, joka osasi paremmin asiat kuin hän ja antoi tilaa. Kumarran sinne taivaisiin. 😊

Minulle vaan on suotu mahdollisuus "nähdä" asioita ja käytänsen näin. 😊

• Anonyymi

Tarkoitatko jakamaasi huvituskuvaa?

• Anonyymi

Jos vähennät naisten mielistelyä, miesmallina toimiminen saa uskottavuutta.

• No kannattaa kytätä paremmin... katso vaikka hakusanalla "naisia esineellistetään taas".

Opin siellä piirun verran taas nöyryyttä...vaikka tasan tarkkaan olin hyvän asian pulesta puhumassa..

Mutta muista otsikko. 😁

• Marko " Mörkö" Anttila olisi aika tylsä miesmalli.

Mutta on miehillä jotain opittavaa. Nöyryys ja itsensä kyseenalaistaminen on monille miehille vaikeaa, varsinkin työelämässä.

• Oot oikeessa velisein...

Mä oon töissä se joka tietää niksit ja naksit...joo, mut nuorilla on omat keinot

Oi, jos vaan voin elää ohi tämän "minä kyllä tiedän miten hommat menee"-ajan kunnialla. Kun enhän mä tiedä...oon vaan oppinut johonkin.. nuoret ottaa selvää, hakee tietoa ties mistä. Mä voisin vaan olla jöärä... "näin se on ollut aina"..

Enpä suostu tuohon... ettikööt perkele ja opetelkoot Tuumsilen sivusta ja sillä siisti..niitenhän se on tulevaisuus. 😁

• Anonyymi

Se teille miehille hyvityksenä sanottakoon, että osa siitä nöyryyden puutteesta ja itsensä kyseenalaistamisenvaikeudesta johtuu testosteronista. Se ei hormonina juuri tue noita ominaisuuksia ihmisessä. Vaan itsensä kehittäminen kannattaa aina ja jos niitä "vikojaan" voi pikkuhiljaa edes hiljaisuudessa itselleen myöntää, niin se on hyvä aloitus.

• Anonyymi kirjoitti:

Se teille miehille hyvityksenä sanottakoon, että osa siitä nöyryyden puutteesta ja itsensä kyseenalaistamisenvaikeudesta johtuu testosteronista. Se ei hormonina juuri tue noita ominaisuuksia ihmisessä. Vaan itsensä kehittäminen kannattaa aina ja jos niitä "vikojaan" voi pikkuhiljaa edes hiljaisuudessa itselleen myöntää, niin se on hyvä aloitus.

No otan vastaan tuonkin...kaikki kelpaa.

Mutta en mä kaikkia kaksilahkeisten hölmöilyjä itseeni ime... mulle voi ja saa kiukutelka, mutta en niele muidfn töllöilyjä...yleistä muualla...ole hyvä. 😊

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

No otan vastaan tuonkin...kaikki kelpaa.

Mutta en mä kaikkia kaksilahkeisten hölmöilyjä itseeni ime... mulle voi ja saa kiukutelka, mutta en niele muidfn töllöilyjä...yleistä muualla...ole hyvä. 😊

Tietenkään hormonit eivät ole selitys hölmöilyille itselleen. Sen sijaan testosteroni ihan aidosti vaikuttaa siihen, että itsensä kyseenalaistaminen on vaikeampaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Tietenkään hormonit eivät ole selitys hölmöilyille itselleen. Sen sijaan testosteroni ihan aidosti vaikuttaa siihen, että itsensä kyseenalaistaminen on vaikeampaa.

Sitäkään ri voi rajoittaa saamasta kaiketu.

• Anonyymi

Niin kauan kun porukka on tarpeeksi tyhmää seuraamaan jokaista vähänkin julkimon tapaista hahmoa ja apinoimaan tämän toimia tunteakseen olevansa jotenkin mukana jossain niin väärillä jäljillä tullaan olemaan, ainakin esikuvien suhteen

• Tjaa... ehkä niin...

• Anonyymi

Tarkotatko, että yhdelläkään julkimolla ei ole yhtään arvostettavaa ominaisuutta?

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Tjaa... ehkä niin...

Ne ihanteet kuuluisi löytyä asioista ja ideologioista, eikä barbien ja kenien julkisuus / nukkeleikeistä. Pahoittelen että kuulostan vähän tylyltä tänään mutta tuo suuren suosion saavuttanut hevonp mitä lykätään joka tuutista tulemaan käy toisinaan närviin

• Anonyymi kirjoitti:

Ne ihanteet kuuluisi löytyä asioista ja ideologioista, eikä barbien ja kenien julkisuus / nukkeleikeistä. Pahoittelen että kuulostan vähän tylyltä tänään mutta tuo suuren suosion saavuttanut hevonp mitä lykätään joka tuutista tulemaan käy toisinaan närviin

No se vois olla vaikka Paula Nosen ukko...

Kaikki kuitenkin tietäis...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tarkotatko, että yhdelläkään julkimolla ei ole yhtään arvostettavaa ominaisuutta?

En, lue tarkemmin

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

No se vois olla vaikka Paula Nosen ukko...

Kaikki kuitenkin tietäis...

Eipä tunne nosoa.

• Anonyymi kirjoitti:

Eipä tunne nosoa.

Norosen... ei osunut näppi hipaisunäytöllä...

• Anonyymi

No ei susta ainakaan ole esikuvaksi.

• Anonyymi

• Anonyymi kirjoitti:

Mitä se tähän liittyy?

No sen että mitä se sanoo... kuka vtu sä oot? 😁

Mullf nobodyt on nobodeja. 😁

Mutta voin jakaa jotain jopa teille..

https://youtu.be/FecytKjSa_8

Aika hyvä. 😁☝️

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

No sen että mitä se sanoo... kuka vtu sä oot? 😁

Mullf nobodyt on nobodeja. 😁

Mutta voin jakaa jotain jopa teille..

https://youtu.be/FecytKjSa_8

Aika hyvä. 😁☝️

Se on pelkästään positiivista olla sulle nobody.

• Anonyymi kirjoitti:

Se on pelkästään positiivista olla sulle nobody.

Sfnyään jolu. 😊

• Disseisback kirjoitti:

Sfnyään jolu. 😊

Hitto.. sentään joku....kuuntelitko ees biisin?

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Hitto.. sentään joku....kuuntelitko ees biisin?

En tod

• Anonyymi kirjoitti:

En tod

Miks?

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Miks?

Siks

• Anonyymi

• Anonyymi

Olet enemmänkin varoittava esimerkki kuin esikuva. Niitäkin toki tarvitaan.

• Yhyy. 😁

• Anonyymi

Kateus vie kalatkin vedestä. Sä olet, ainakin täällä, yksi harvoista täyspäisistä ja pidetyistä miehistä ja sekös näitä kyniksiä ja viinamiehiä harmittaa.

• No mähän tykkään tästä roolista.. ☝️

• Anonyymi

Jos feministit tykkää se ei ole mikään koko naiskunnan saati niiden teidän vihaamien miehien kokonais kuva.
        Tottakai jokainen ideologisti uskottelee, että kaikki kannattaa samaa aatetta kuin minä. Näin uskoi hitlerikin ja oli valmis tuhoamaan kaikki ne jotka ei kannata. Feminismi on samanlainen viha aate.

• Anonyymi kirjoitti:

Jos feministit tykkää se ei ole mikään koko naiskunnan saati niiden teidän vihaamien miehien kokonais kuva.
        Tottakai jokainen ideologisti uskottelee, että kaikki kannattaa samaa aatetta kuin minä. Näin uskoi hitlerikin ja oli valmis tuhoamaan kaikki ne jotka ei kannata. Feminismi on samanlainen viha aate.

Putinkaan ei tykkää natseista. Se kolaa niitä ukrainassa nytten kunnolla. Tyypillistä miehistä uhoa... eikä voi edes lopettaa, kun muuten menisi kasvot..

• Anonyymi

Onko pakko seurata esikuvaa ja juoda yhtä paljon kuin hän? Vaikka kuinka haluaisin ihannoida niin en millään tahtoisi olla tuollaisessa kännissä...

• Ehkä juuri SINÄ olet se joka voi tehdä tämän kaikrn selvinpäin ja todistaa sen. Sehän on haaste 😊☝️

• No ei, maailmalla itsellään ei ole minkäänlaisia tarpeita. Mutta on hyvin inhimillistä nähdä itsensä esimerkillisenä tapauksena josta muiden olisi syytä ottaa mallia ja opiksi.

• No Ville Virtanen on jo tavallaan ottanut esimerkin roolia, mutta tarvittais lisää. Pyhimys on sanoituksillaan ottanut roolia....roolimallit pitäis olla aika nuoria... 🤔

• Anonyymi

Jos palsta on kuin joku minimaailma, maailma minikoossa, niin ahhahah, mitä se aiheuttaa?

Aiheuttaa varmaan sitä että tyttöjen aivot tekevät ajatuksia itsenäisesti, tahdosta riippumatta?

• Anonyymi

Sä sovit paremmin palstajeesukseksi kuin esikuvaksi.

• Anonyymi

Maaqilma sekä maa ja ilma ystbviydrvsy rlokubis, yäddä on rtiyyäin hybä linkki publicdomain, rli ylridöllr yäydin bspsidiin rlokubiin, muidysskdrni noidds oli joku bsnhs Chstlrd Bronsoninkin juyyu:

Rli likki bspsidiin bspssdyi lsfsysviin rlokubiin, kitjsdyon: http://publicdomainmovies.net/

http://publicdomainmovies.net/

• Anonyymi

Voiko tuota enää selvemmin sanoa? 😄

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voiko tuota enää selvemmin sanoa? 😄

Hahhahhaa. Taitaa jo juhannusviinat vaikuttaa. Mutta hyvät nauruthan näistä saa.

• Kyllähän noita esikuvia on, jotka ovat omalla käytöksellään ja/tai pukeutumisellaan tai jollain muulla tavalla laventaneet kuvaa siitä mitä on olla mies. Boy George, Jorma Uotinen, Jani Toivola ja monet muut, jotka ovat rikkoneet oletuksia miessukupuolesta.

En tiedä laventaako Mörkö Anttila mieskuvaa kauheasti, mutta yhdenlainen esimerkki hänkin on siitä mitä on olla mies. Niin kuin on myös vaikka Juha Mieto tai Hjallis Harkimo. Miehiä on niin moneksi niin kuin on naisiakin.

Minusta on hyvä, että ihmiset saisivat jo lapsena nähdä, ettei ole yhdenlaista tapaa olla mies tai nainen. Tai yhdenlaista tapaa olla vaikka muunsukupuolinen, jos sellaiseksi joskus kasvettuaan tuntee itsensä. Pitäisi antaa tilaa monenlaisille tulkinnoille eikä jäädä lokeroiden vangiksi. Toki perinteisissä raameissakaan ei ole mitään vikaa, mutta näiden raamien ei tulisi kuitenkaan olla pakon sanelemia, vaan lähteä omasta halusta.

Kaikkein parasta kuitenkin on, ettei liikaa mieti sitä millainen tulisi olla. Joskus se on helppoa ja joskus ei ihan niin helppoa. Mutta jokainen on sellainen kuin on ja jokaisella on omat käsityksensä siitä mitä on olla mies tai nainen tai ylipäätään ihminen.

• Anonyymi

Hyvä kirjoitus 🤗

- Sheena

• Anonyymi kirjoitti:

Hyvä kirjoitus 🤗

- Sheena

Kiitos =)

• Hyvistä esikuvista vielä. Michael Monroe ja Elastinen. Ekaks mainittu on näyttänyt, ettei rokkarin tartte olla mikään tosi kova ja molemmat mainitut myös sen, että mieskin voi itkeä ja muutenkin näyttää tunteensa.

• No mä ehkä tarkoitan esikuvana sellaista miestä, joks nostaisi esiin miesten huonoa käytöstä naisia ja vähemmistöä kohtaan. Ja ei juurikaan itse olisi mikään erikoinen milllään tavalla.

Tyyliin Heikki Kinnunen tai nuoremmista vaikka Antti Holma.

Ja lähtisi vaikka tekemään keskusteluohjelmaa, kuten Maria Veitola. Kertois kaikesta asioista suoraan ja kiertelemättä. Ja haastattelisi ihmisiä.

• Disseisback kirjoitti:

No mä ehkä tarkoitan esikuvana sellaista miestä, joks nostaisi esiin miesten huonoa käytöstä naisia ja vähemmistöä kohtaan. Ja ei juurikaan itse olisi mikään erikoinen milllään tavalla.

Ja lähtisi vaikka tekemään keskusteluohjelmaa, kuten Maria Veitola. Kertois kaikesta asioista suoraan ja kiertelemättä. Ja haastattelisi ihmisiä.

Käviskö radio Rockin toimittaja Jone Nikula (Idolsin tuomaristostakin tuttu)? Hän oli aikoinaan kannattamassa sukupuolineutraalia avioliittolakia, kun se oli äänestyksen alla (jos muistan oikein) sekä nyt Ukrainan sodan aikana on ollut vaimonsa kanssa keräämässä avustuksia Ukrainaan (taisivat jopa käydä itse paikan päällä Ukrainassa). On ollut myös homofobian vastaisen työn hyvän tahdon lähettiläs.

https://www.iltalehti.fi/viihde/a/200705186123913

• Disseisback kirjoitti:

No mä ehkä tarkoitan esikuvana sellaista miestä, joks nostaisi esiin miesten huonoa käytöstä naisia ja vähemmistöä kohtaan. Ja ei juurikaan itse olisi mikään erikoinen milllään tavalla.

Ja näyttelijä ja koomikko Stephen Fry. Hän on julkisuudessa puhunut paljon homoseksuaalisuudesta, hänellä oli esim. muutamaosainen dokumenttisarja, joka käsitteli homoseksuaalien kohtelua ympäri maailman.

https://en.wikipedia.org/wiki/Stephen_Fry

• Anonyymi

Juuri tällaiset miehet ovat Rautaa !

• Anonyymi
        Norppa83 kirjoitti:

Käviskö radio Rockin toimittaja Jone Nikula (Idolsin tuomaristostakin tuttu)? Hän oli aikoinaan kannattamassa sukupuolineutraalia avioliittolakia, kun se oli äänestyksen alla (jos muistan oikein) sekä nyt Ukrainan sodan aikana on ollut vaimonsa kanssa keräämässä avustuksia Ukrainaan (taisivat jopa käydä itse paikan päällä Ukrainassa). On ollut myös homofobian vastaisen työn hyvän tahdon lähettiläs.

Jone on hyvä tyyppi.

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Toimittaja Antti Kuronen nostaa esiin paljonkin naisten oikeuksia, tasa-arvoasioita, muttei ole toimittajana IHAN tavallinen mies.

- Sheena

• Norppa83 kirjoitti:

Jonehan on äijä. Vois hyvinkin olla sellainen puolestapuhuja. 😊👌

• Norppa83 kirjoitti:

Ja näyttelijä ja koomikko Stephen Fry. Hän on julkisuudessa puhunut paljon homoseksuaalisuudesta, hänellä oli esim. muutamaosainen dokumenttisarja, joka käsitteli homoseksuaalien kohtelua ympäri maailman.

https://en.wikipedia.org/wiki/Stephen_Fry

Kyllä Jeeves hoitaa! 😆👌

• Anonyymi kirjoitti:

Toimittaja Antti Kuronen nostaa esiin paljonkin naisten oikeuksia, tasa-arvoasioita, muttei ole toimittajana IHAN tavallinen mies.

- Sheena

No vähän on tullut huomattua miehen kirjoituksia...

Missä lehdessä hän vaikuttaa?

• Disseisback kirjoitti:

Kyllä Jeeves hoitaa! 😆👌

Jep. Tykkään siitä komediasarjasta. Hugh Laurie ja Stephen Fry ovat siinä hauskoja. Monta kertaa meinasin kuolla nauruun, kun katsoin sarjaa teeveestä, kun tuli joskus 2000-luvun alkupuolella uusintana.

• Norppa83 kirjoitti:

Jep. Tykkään siitä komediasarjasta. Hugh Laurie ja Stephen Fry ovat siinä hauskoja. Monta kertaa meinasin kuolla nauruun, kun katsoin sarjaa teeveestä, kun tuli joskus 2000-luvun alkupuolella uusintana.

Joo, se oli mainio. Ja jotenkin se englantilainen huumori vaan kolisee... :o)

• Anonyymi

Olikohan se Volvo 244 mainos aikoinaan Tekniikan Maailma lehdessä, kun siinäkin sanottiin että ”Maailma tarvitsee esikuvia.” Jäi vaan silloisen pikkupojan mieleen🤔

-Palstahessu

Ps. Meni vähän ohi aiheen, mutta ei kai tuohon kukaan kuole 😉

• Anonyymi

Tuosta tuli mieleen mainos "Miehille jotka kulkevat omia polkujaan". Jäi hyvin nuoren naisen mieleen 🙄.

- Sheena

• No mäkin jonkun vastaavan muistan...

• Anonyymi kirjoitti:

Tuosta tuli mieleen mainos "Miehille jotka kulkevat omia polkujaan". Jäi hyvin nuoren naisen mieleen 🙄.

- Sheena

Mulle tuli taas tuosta mieleen mgtow-miehet, jotka täällä oikein mainosti, etteivät kulje naisen pillin mukaan ja kuitenkin harmitti, kun naiset ei kiinnostunut. 😆

• Anonyymi

Michael Monroe aloitteli uraansa 70-luvun lopussa. Hän kertoi saavansa usein Suomessa turpiinsa ulkonäkönsä takia ( homottelua yms); tietysti miehiltä kuinkas muutenkaan. Stadissa sai juosta henkensä edestä monta kertaa. Eikä hän ollut ainoa tapaus, monet "väärin" pukeutuvat miehet tulivat myös hakatuksi ja joutuivat uhkaaviin tilanteisiin. Ajattelin silloin, että kyllä se tästä vielä paranee. Kehitys kehittyy ja miehet sen mukana.

Nyt vuosikymmenten jälkeen voi vain todeta, ettei valtavaa kehitystä edes tuon suhteen ole ollut, hiukan sentään 🤔

- Sheena

• Suomi on aika takapajula vielä...

Mä luulen, että sotavuodet caivaa vielä, verrattuna vaikka ruotsalaisiin miehiin. Suomen mieskulttuuri koki kovia sodassa.. sieltä tuli ihmisraunioita takas..

Vasta ehkä nyt alkaa tulla sellaisia miehiä, jotka ovat saaneet kotonakin tukea kasvaessaan.
        Se uutistenlukija Seppänen tais kirjoittaa myös siitä...ja olen samaa mieltä...

• Anonyymi

"Tämä palsta on maailma pienoiskoossa. Mä olen se mieheksi fokusoitunut, ehkä suosiota saanut..."

Sinä olet eunukki. Ja luoja kaikkia miehenalkuja auttakoon, ellei sinua parempia esikuvia maailmasta enää löydy.

• Heh.. aika luotaavaa tyypiltä joka on nobody.

• Anonyymi

Disse taas juovuksis höpäjää vajaan juttuja

• Tällaiset keskustelut kuten tää ovat mielenkiintoisia kuten myös tällä samalla Sinkut-palstalla pyörivä ketju, jossa mietitään onko kesä mennyt jo juhannuksen jälkeen ja milloin se sitten oikein menee. Tykkään myös luontoaiheisista keskusteluista. Myös musiikki-ja elokuva -aiheiset käy, mutta en enää jaksa vastata sellaisiin ihan niin paljon kuin ennen.

• No hyvä, että kiinnosti.

Joku jo sanoi tuolla toisessa aloituksessa, että olenko ennustaja, kun aloin kritisoimaan miesten käytöstä. Mutta jotenkin vaan härnäs palstalla tapahtuva kirjoittelu ja sitten päälle tuli noita Rydmannia, Rajalaa ja sitten vielä se salakuvausjuttu....
        Kyllä ois hyvä, kun ei pelkästään naiset ja vähemmistöryhmiin kuuluvat puhuis tälläisiä vastaan, vaan ihan sellainen kuuluisa "valkoinen hetero", mikä tuomitsisi ja kertoisi miksi ahdisteluja ja törkeää käytöstä ei pidä sallia ja ainakaan lakaista vaan maton alle.

• Anonyymi

Parhaat esikuvat ovat jo kauan sitten kuolleet. Tulevat taas eivät ole vielä esikuvia. Heidätkin löydetään vasta heidän kuolemansa jälkeen. Sellaisia on ihmiset.

• Anonyymi

Aikas huonoyt sadudyrry jod crocsien ja saqndaalien hiivasieni tuoksuu jo kilomerienkin päähän..

• Joo, loistavia mannekiineja äijämäiseen tyyliin.

Katsoin jo heidän docventures-illan, missä oli dokkari usan vankilasta, aihe oli toksinen maskuliinisuus.
        Voisivat ruotia vaikka tuota nuorten miesten syrjäytymistä kunnolla. :o)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Paskakaivo Kuhmo

Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi
      Kuhmo
      63
      4030
    2. Uskotko yliluonnolliseen?

Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D
      Ikävä
      80
      3680
    3. Miten sinut

Voisi hurmata uudelleen?
      Ikävä
      42
      3185
    4. Mitä kuuluu?

Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul
      Ikävä
      19
      2548
    5. Keilahalli

Onneksi rakennettiin aikoinaan se keilahalli, se pelastaa eläinpuistoyhtiöiden sekä koko Ähtärin kaupungin talouden!
      Ähtäri
      22
      2407
    6. Uskallatko katsoa pitkään silmiin

kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa
      Ikävä
      52
      2186
    7. Heippa mies......

Milloin rakastellaan vai odotetaanko vielä 10 vuotta?
      Ikävä
      48
      2025
    8. Huomenta rakas

Olet varmasti jo työn touhussa. Ahkera alfamies kun olet. 😅❤️
      Ikävä
      47
      1768
    9. Elämäni rakkaus

Olet aina ollut ja luultavasti niin pysyykin 😘
      Ikävä
      36