Oletko kokenut ahdistelua?

Minkälaista ahdistelua tai ahdistavaa käytöstä olette kokeneet?

Minä olen kokenut kaappihomon iskuyritystä ja kerran eräs joukkueen naisvalmentaja puhui palaverissä ala-arvoisesti mun parisuhde-elämästä. Lisäks eräässä tukkuliikkeessä tet-jaksolla eräs vanhempi nainen lääppi ja puhui kaksimielisiä.
Ainiin ja eräs treffisivuilta numeron saanut nainen alkoi kyttäämään ja ei meinannut lopettaa yhteydenottoa, kunnes estin hänet.

Mä oon selvinnyt aika vähillä, eikä ole jäänyt mitään kammoa, mutta miten muut? Onko ollut paljon ahdistelua? Ja mitä se on vaikuttanut?

Ps. Yllättävän paljon mullakin, just tajusin...😳

98

1079

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olen. 4-vuotiaana maspurin Toni, hän on jo kuollut. Tuli makkariin missä olin nukkumassa ja hän tuli käsineen peiton alle ja alushousuihini räpläämään. Se oli ensimmäinen ahdistelu.

      Sitten kouluiässä kaverin isoveli jo yläasteella, hän kuristi kurkusta mua kerrostalon pyöräkellarissa, niin että olin oikeasti tukehtua. Hän muutenkin ahdisteli mua milloin missäkin väkisin pidellen kiinni ja käpälöiden.

      Namusetäkin kyseli minua lehtietojen perusteella. Nimitiedot lehdessä. Lasten lehdessä. Onneksi ei ikinä törmätty.

      Sitten teininä poikapuoliset kaverit kopeloi väkisin. Ahdisti nurkkaan ja kähmi.

      Myös naapurin lomittaja yritti pikkupoikaa usuttaa viemään vaatteitani metsään sitä mukaa kun hän makasi pellolla päälläni ja riisui niitä, onneksi pojan äiti kuuli kun huusin ja tuli hätiin.

      Sitten koulutaksin kuski lääppi tissut ja pakarat.

      Sitten eka poikakaverini käytti väkivaltaa ja raiskasi mut.

      Kuppiloissa on ollut lähentelijöitä ja huorittelijoita.

      Ja onpa yksi nainenkin pussannut mua väkisin.

      • Naapurin Toni


      • Bätääs kirjoitti:

        Naapurin Toni

        Toni oli jo yläasteella myöskin ja minä reilun 4-vanha. Muistan kuitenkin hyvin kaiken.


      • Onhsn tuossa listaa ja jotenkin en edes ylläty. Siis mä oon naisilta, oma sisko mukaan lukirn ja äiti, kuullut myöskin vastaavia.

        Ja veikkaan, että suurimpaa osaa ahdistelijoista ei edes pidetä minään ahdistelijoina...tuiki tavallisia miehiä. Ajattelin vähän kartoittaa palstalta juttuja...että avautuis vähän mitä kaikkea on olemassa...täällä Suomessakin.


      • Bätääs kirjoitti:

        Toni oli jo yläasteella myöskin ja minä reilun 4-vanha. Muistan kuitenkin hyvin kaiken.

        Plus muu väkivalta ja uhkailu mitä olen kokenut ja kiusaaminen, nimittely ja vähättely. Että ei pidä ihmetellä jos hyökkään kun peto ihmisiä vastaan jotka kohtelee huonosti.


      • Disseisback kirjoitti:

        Onhsn tuossa listaa ja jotenkin en edes ylläty. Siis mä oon naisilta, oma sisko mukaan lukirn ja äiti, kuullut myöskin vastaavia.

        Ja veikkaan, että suurimpaa osaa ahdistelijoista ei edes pidetä minään ahdistelijoina...tuiki tavallisia miehiä. Ajattelin vähän kartoittaa palstalta juttuja...että avautuis vähän mitä kaikkea on olemassa...täällä Suomessakin.

        Juu. On omakin äiti kokenut jo lapsena ihan hirveitä asioita. Ja kukaan ei saanut edes tuomiota. Villaisella vaan, noloja juttuja nääs.


      • Bätääs kirjoitti:

        Juu. On omakin äiti kokenut jo lapsena ihan hirveitä asioita. Ja kukaan ei saanut edes tuomiota. Villaisella vaan, noloja juttuja nääs.

        Silläpä mä suhtaudunkin raiskaajiin ja muutenkin pahoinpiteleviin miehiin ja naisiinkin vihamielisesti ja olen valmis hakkaamaan turvan ruvelle, jos satun tilanteesern sivullisena tsi itse uhrina. Vaikka päätysin häkkiin.


      • Bätääs kirjoitti:

        Juu. On omakin äiti kokenut jo lapsena ihan hirveitä asioita. Ja kukaan ei saanut edes tuomiota. Villaisella vaan, noloja juttuja nääs.

        No mäkin oon kuullut, että varsinkin maalla moni räikeä tapauskin painettiin villaisella. Tyyliin: että se Rantasen renki on nyt vaan viriili mies.. 🙄


      • Disseisback kirjoitti:

        No mäkin oon kuullut, että varsinkin maalla moni räikeä tapauskin painettiin villaisella. Tyyliin: että se Rantasen renki on nyt vaan viriili mies.. 🙄

        Juu. Tai se nyt vaan oli vähän humalassa. Ei se enää mitään tee.


    • Anonyymi

      Jestas, mahdankohan mä yhdeltä istumalta edes muistaa kaikkia.

      Ensimmäinen muistoni tollasesta tilanteesta on 12 vuotiaana (onneksi vasta niin myöhään). Mä ole pieneltä paikkakunnalta kotosin ja siellä oli sellasia paikallisia vakijuoppoja, jotka oli aina pikkutyttöjen "kimpussa" ehdottelemassa millon mitäkin. Ne oli sellasia, joista ihan yleisesti varoteltiin, mutta ei niihin virkavalta sillon mitenkään puuttunut (90-luvun ihan alussa). Ja noita satunnaisia ehdotteluja ja törkeyksiä on sitten jatkunut pitkälti tähän päivään saakka.

      Sillon teininä oli niitä 30-vuotiaita, jotka tunki joidenkin kotibileisiin tai yritti saada tyttöjä omiin autoihinsa. Yksi pahin oli erään kaverini eno, joka siis muka oli siellä jonain auktoriteettina vahtimassa teinejä, kaverin äidin luvalla. Niin pirun ällö tyyppi kuin vaan olla ja voi. Kuskas sitä kaveriani aina kaikkialle ja yritti sitten lähmiä ja lääppiä kaikkia tämän naispuolisia kavereita. Niitä juttuja kyllä kuuli, että joskus oli käynyt pahemminkin, muttei niitä sillon mihinkään ilmotettu.

      Sellasia, jotka yrittää tyrkyttää viinaa ja vähän muutakin. Yrittävät pakottaa juomaan jotain tumaan drinksua. Mitä lienee niihinkin on ollut lisättyinä. Miehiä jotka pyytelee "jatkoille" ja "tekemään muistoja" ja yrittävät tunkea käsiään paidan sisään ja hameen alle, housujakin on yritetty avata ihan tanssilattialla. Miehiä, jotka pyrkivät väkipakolla naistenvessoihin, jne.

      Ystävän mies, joka yrittää pussailla ja tunkea kättä housuihin. Kollega, joka yrittää tunkeä kättäni omiin housuihinsa. Onhan noita nähty.

      • Anonyymi

        Ja nettistalkkerit on sitten ihan oma lukunsa. Vuosien varrella on tullut pelattua paljon online pelejä ja siellä kyllä saa naisena helposti sekopäitä kimppuunsa puhumaan törkeyksiä ja viestittelemään törkeyksiä. Mitään ei itse tarvitse tehdä. Riittää kun ilmaisee olevansa nainen. Itse en yleensä ilmaise sukupuoltani kuin harvoille ja valituille. Olen oppinut vielä varovaisemmaksi, vaikka alunperinkin olin varovainen. Siellä tulee yksityisviestiä jos jonkinlaista, jos vaan erehtyy olemaan avoimesti nainen.


      • Juu. En ole oikeastaan kohdannut ketään naista, joka ei olisi kertonut vastaavaa. Ei täällä voi olla ns. "seksuaalirikollisia" niin paljon, että tämä sillä selittyisi, vaan kyllä ns. "tavismieskin" pystyy ahdisteluun..


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja nettistalkkerit on sitten ihan oma lukunsa. Vuosien varrella on tullut pelattua paljon online pelejä ja siellä kyllä saa naisena helposti sekopäitä kimppuunsa puhumaan törkeyksiä ja viestittelemään törkeyksiä. Mitään ei itse tarvitse tehdä. Riittää kun ilmaisee olevansa nainen. Itse en yleensä ilmaise sukupuoltani kuin harvoille ja valituille. Olen oppinut vielä varovaisemmaksi, vaikka alunperinkin olin varovainen. Siellä tulee yksityisviestiä jos jonkinlaista, jos vaan erehtyy olemaan avoimesti nainen.

        No täälläkin näkee kyllä, että saa olla aika kovanahkainen naisena...


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No täälläkin näkee kyllä, että saa olla aika kovanahkainen naisena...

        Tuossa nettipelien maailmassa mulle on onneksi muodostunut tässä vuosien varrella tuttu porukka, jossa usein pelataan yhdessä. Esimerkiksi äänichatteihin en mene lainkaan, jos ei paikalla ole sellaisia tuttuja miehiä, joista teidän, että hiljentävät huutelijat hyvin nopeasti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa nettipelien maailmassa mulle on onneksi muodostunut tässä vuosien varrella tuttu porukka, jossa usein pelataan yhdessä. Esimerkiksi äänichatteihin en mene lainkaan, jos ei paikalla ole sellaisia tuttuja miehiä, joista teidän, että hiljentävät huutelijat hyvin nopeasti.

        On ikävää, että Suomessakin naisen vielä pitää rajoittaa elämäänsä. 🙄

        Kieltämättä on ollut jotenkin ristiriitaista kasvattaa tyttölapsi tähän maailmaan. 😔
        Ja välillä tuntuu pahslta, kun näkee jonkun pienen tytön riemuitsemassa jossain, että odota vaan...kohta ei enää riemastuta...

        Onhan mulla poikakin, hänen kanssaan on juteltu myös näistä... hän nyt on niin kohtelias ja ajatteleva, ettei paljoa tartte murehtia, että hänestä tulisi mikään ahdistelija, mutta toisaalta jokainen ahdisteleva mies on joskus ollut tuollainen lapsi...miten hänestä voi tulla ahdisteleva öykkäri...??? Ja kun niitä on paljon...


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        On ikävää, että Suomessakin naisen vielä pitää rajoittaa elämäänsä. 🙄

        Kieltämättä on ollut jotenkin ristiriitaista kasvattaa tyttölapsi tähän maailmaan. 😔
        Ja välillä tuntuu pahslta, kun näkee jonkun pienen tytön riemuitsemassa jossain, että odota vaan...kohta ei enää riemastuta...

        Onhan mulla poikakin, hänen kanssaan on juteltu myös näistä... hän nyt on niin kohtelias ja ajatteleva, ettei paljoa tartte murehtia, että hänestä tulisi mikään ahdistelija, mutta toisaalta jokainen ahdisteleva mies on joskus ollut tuollainen lapsi...miten hänestä voi tulla ahdisteleva öykkäri...??? Ja kun niitä on paljon...

        Tiedätkö minkä mä itsekin koen usein melkeinpä koomiseksi, mutta se on asia, jonka olen oppinut kantapään kautta. Tuolla peleissä oikeastaan ainoat miespuoliset, jotka tietävät mun oikean henkilöllisyyteni, ovat ulkomaalaisia. Naisissa löytyy myös suomalaisia. Tosin noita oikean henkilöllisyyteni tuntevia on kaikenkaikkiaan hyvin vähän. Syy tähän on se, että ne ulkolaiset miehet eivät ainakaan pölähdä mun kotiovelleni tai ala muuten oikeassa elämässä stalkkaamaan. Mulla on niin harvinainen nimi, että en todellakaan sitä helposti tuolla kellekään suomalaiselle kerro, vaikka esim. osoitetietoni ovat salaiset.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tiedätkö minkä mä itsekin koen usein melkeinpä koomiseksi, mutta se on asia, jonka olen oppinut kantapään kautta. Tuolla peleissä oikeastaan ainoat miespuoliset, jotka tietävät mun oikean henkilöllisyyteni, ovat ulkomaalaisia. Naisissa löytyy myös suomalaisia. Tosin noita oikean henkilöllisyyteni tuntevia on kaikenkaikkiaan hyvin vähän. Syy tähän on se, että ne ulkolaiset miehet eivät ainakaan pölähdä mun kotiovelleni tai ala muuten oikeassa elämässä stalkkaamaan. Mulla on niin harvinainen nimi, että en todellakaan sitä helposti tuolla kellekään suomalaiselle kerro, vaikka esim. osoitetietoni ovat salaiset.

        No ulkomaalaiset voi itsekin tiedostaa asian ja siksi eivät ahdistele...siis matkan.

        Mutta tavallaan minäkin kärsin miesten ahdistelusta naisia kohtaan. Oikeastaan ains kun lähestyn jotain nsista, mun pitää käyttää erikoisen varovaista linjaa. Mun on hyväksyttävä se tosiasia, että naiselle mä oon aina mahdollinen uhka. Ei auta mikään... se on joko hyväksyttävä, tai sitten katselet loittonevaa naista. On ihan sama, olenko hyvä vai en...


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No ulkomaalaiset voi itsekin tiedostaa asian ja siksi eivät ahdistele...siis matkan.

        Mutta tavallaan minäkin kärsin miesten ahdistelusta naisia kohtaan. Oikeastaan ains kun lähestyn jotain nsista, mun pitää käyttää erikoisen varovaista linjaa. Mun on hyväksyttävä se tosiasia, että naiselle mä oon aina mahdollinen uhka. Ei auta mikään... se on joko hyväksyttävä, tai sitten katselet loittonevaa naista. On ihan sama, olenko hyvä vai en...

        Voi hyvin olla, vaikkakin olen tuntenut osan noista tyypeistä jo yli kymmenen vuotta ja jopa nähnytkin kasvotusten.


    • Anonyymi

      Se on valitettavasti lähes jokapäiväistä, ainakin lievemmät muodot (seksistiset jutut, ”vahinkohiplailut” yms), vakavampiakin keissejä ihan liikaa. Ei huvita muistella niitä.

      • No ahdistelu ei olekaan normaalia... siksi siitä ei pitäis tehdäkään sitä, ei hyväksyä, vaan nostaa heti äläkkä.

        Mä luulen, että suurin osa suomalaisista miehistä ei edes tiedä, miten paljon vaikka naisia ahdistellaan tänäänkin...ja sitä myötä ei tajuta omaa käytöstä..


    • Anonyymi

      Olen joka kesä itikat ahdistelee niin miksi itikat saa minua ahdistella ja käydä käsiksi ja pahoinpitelevät minua eikö poliisi tai suomen laki auta tai nato

    • Anonyymi

      Jos näkee jossain elokuvass jonkin ; oho superkaunis -tyttö, on jo aika siirt'lom milli,aaam ka sotem akatilsoom k'' kpli "siåerlaimos" tuttä :_D

    • Anonyymi

      Vaikka minkälaista, valitettavasti. Lapsesta asti tähän päivään. Joskus parikolmekymppisenä erehdyin ajattelemaan, että vanhetessa ahdistelu loppuu, mutta ei. Näin siitä huolimatta, että tiettyihin paikkoihin en mene yksin hetkeksikään.

      Ahdistelu on juurikin kaksimielisiä ja/tai törkeitä puheita. Väkisin seuraan tuppaantumista. Uhkaavaa käytöstä. Seksinostoehdotuksia. Seuraamista kadulla, vielä pahempi jos autolla (autosta ilmoitin poliisille). Myös taksikuski on ahdistellut ja puhunut hävyttömiä, "testannut" haluanko todella maksaa rahalla enkä luonnossa. Taksikuskista jäi harmittamaan, etten ilmoittanut taksifirmaan, olin niin pöyristynyt.

      Fyysinen ahdistelu, lääppinen, "hierominen", "vangiksi" ottaminen käsivarsien väliin väkisin suutelu, rinnoista/pyllystä puristelu täysillä, käteni vieminen väkisin munille ym. nämä ovat olleet ikävimpiä kokemuksia, ja niistä on kyllä jäänyt tietynlainen kammokin. Itseasiassa en voi ymmärtää, miten tuota edellä lueteltua on tapahtunut silti, vaikka olen ollut vihaisen ja pahan näköisen miehen seurassa.

      - Sheena

      • Mäkin on 4-5 kertaa ollut tilanteessa, kun nainen on pyytänyt suojelua. Eräs 18-20 vuotias tyttö-tapaus jäi mieleen. Oltiin työporukan kanssa sellaisessa lomahotellissa illanistujaisissa ja istuttiin pöydässä ja tyttö ampaisi pöytään. Osoitti arviolta 55-65 vuotiasta miestä ja sanoi, että tuo ahdistellee. Äijä tuli pokkana pöydän eteen seisomaan ja hymyili, tiedustiin gubelta, että mitä sä siinä tönötät... sanoi, että pyytää tyttöä tanssimaan. Tyttö parkas, että ei halua mitään siltä ukolta. Tuumattiin, että nyt kuulit, ala kalppia. Niin ei mitään kiirettä pitänyt, naureskeli vaan ylimielisesti. Vasta kun kaveri nousi pöydästä, lähti pois.

        Koko illan kyttäs tyttöä. Iski silmää ja välillä kävi tanssimassa ihan lähellä. Vietiin sit tyttö huoneelleen porukalla ja äijä vaani sitäkin.. yhden piti jäädä estämään ukkoa, ettei se nähnyt missä tytön huone oli... ihan sairas äijä. Siis siisti päällepäin ja ei se muuten mitenkään erottunut, kuin tuolla käytöksellään.

        Meitä se pojitteli ja sanoi, että ei tyttö meistä välitä, kyllä se vielä hyvän päälle oppii...


      • Disseisback kirjoitti:

        Mäkin on 4-5 kertaa ollut tilanteessa, kun nainen on pyytänyt suojelua. Eräs 18-20 vuotias tyttö-tapaus jäi mieleen. Oltiin työporukan kanssa sellaisessa lomahotellissa illanistujaisissa ja istuttiin pöydässä ja tyttö ampaisi pöytään. Osoitti arviolta 55-65 vuotiasta miestä ja sanoi, että tuo ahdistellee. Äijä tuli pokkana pöydän eteen seisomaan ja hymyili, tiedustiin gubelta, että mitä sä siinä tönötät... sanoi, että pyytää tyttöä tanssimaan. Tyttö parkas, että ei halua mitään siltä ukolta. Tuumattiin, että nyt kuulit, ala kalppia. Niin ei mitään kiirettä pitänyt, naureskeli vaan ylimielisesti. Vasta kun kaveri nousi pöydästä, lähti pois.

        Koko illan kyttäs tyttöä. Iski silmää ja välillä kävi tanssimassa ihan lähellä. Vietiin sit tyttö huoneelleen porukalla ja äijä vaani sitäkin.. yhden piti jäädä estämään ukkoa, ettei se nähnyt missä tytön huone oli... ihan sairas äijä. Siis siisti päällepäin ja ei se muuten mitenkään erottunut, kuin tuolla käytöksellään.

        Meitä se pojitteli ja sanoi, että ei tyttö meistä välitä, kyllä se vielä hyvän päälle oppii...

        Tästä vissiin lähti joku viesti pois...näkyi vaan kuvottavaa tms... voisitko uudelleen koittaa laittaa


    • Anonyymi

      Jopas teillä on kokemusta. Itselläni pahin ahdistelu oli, kun tulin väsyneenä yövuorosta ja vaimo ehdotti seksiä. Kyllä sekin vähän ahdisti.

      Mutta kuuliaisena aviomiehenä kuitenkin vastentahtoisesti suostuin. Yhtään ei vaimo ajatellut, että saatan olla väsynyt.

      >😈<

    • Itellä ei ole jäänut kammoa muusta, lun työpaikkakiusaamisesta sairauksieni takia. Niistä mm. jutellaan jahka pääseen psykoterapiaan.

      Muusta kaikesta on jäänyt tietynlainen viha joka ryöpsähtää salamana silmille, kun joudun tilanteeseen missä joku ahdistelee tai kohtelee huonosti mua. Tai nään jollekin tehtävän kiusaa. Hyökkäysvalmius on jatkuvasti.

      • Ja koska iso osa ihmisistä on samanlaisia paskoja, kun eräät anonyymit täällä, niin joutuisin mätkimään turpaan yhtenään niitä tuolla, jos hilluisi pitkin mänttien keskellä.


      • No sitä ei välttämättä edes itse huomaa, mitä kaikkea ahdisteluista tms. on jäänyt kelkkaan...

        Paljon puhutaan alkoholistien lapsista, mikä on sinäällään ehkä hyvä esimerkki, että se alkoholismi on kuin virtahepo olohuoneessa...iso juttu, mitä muiden pitää peitellä ja se häpeä ja kaikki muu jää mytyksi aikuisuuteen asti.

        Me ihmiset totutaan kaikkeen, mutta ihan kaikkea ei pitäis hautoa ja koteloida, kun se vaikuttaa elämänlaatuun...


      • Disseisback kirjoitti:

        No sitä ei välttämättä edes itse huomaa, mitä kaikkea ahdisteluista tms. on jäänyt kelkkaan...

        Paljon puhutaan alkoholistien lapsista, mikä on sinäällään ehkä hyvä esimerkki, että se alkoholismi on kuin virtahepo olohuoneessa...iso juttu, mitä muiden pitää peitellä ja se häpeä ja kaikki muu jää mytyksi aikuisuuteen asti.

        Me ihmiset totutaan kaikkeen, mutta ihan kaikkea ei pitäis hautoa ja koteloida, kun se vaikuttaa elämänlaatuun...

        Niin sitäkin on nähty, alkoholismia lapsuudessa. Isä yritti juoda pois omia traumojaan. Oman isänsä vihaa ja väkivaltaa.

        Mä kyllä oon paljon prosessoinut itsekseni pienen elämäni asioita, kuuluu mun luonteeseen miettiä miksi. Ja miten. Etsiä syitä ja ratkaisuja.

        Mutta kyllä ne painaa tuolla sisimmässä ja triggeröityy kun sopivasti painelee. Ei ne koko aikaa ole päällä. Johan sitä kuolis taakkaan. Mutta osuu joskus hermonpäihin ja pam.


      • Bätääs kirjoitti:

        Ja koska iso osa ihmisistä on samanlaisia paskoja, kun eräät anonyymit täällä, niin joutuisin mätkimään turpaan yhtenään niitä tuolla, jos hilluisi pitkin mänttien keskellä.

        No sulla on nyt selkeesti joku huono vaihe päällä selkeesti. Niinhän niitä on kenellä vaan, mutta joku/jotkut saattaa käydä siihen kiinni.

        Kantsii pitää taukoa, tai ainakin ottaa etäisyyttä, esimerkiks vaikka lueskella vaan juttuja tai jotain.. ihan itses kannalta, kun täällä totutusti revitään kaikkea tahallaankin...🙄


      • Disseisback kirjoitti:

        No sulla on nyt selkeesti joku huono vaihe päällä selkeesti. Niinhän niitä on kenellä vaan, mutta joku/jotkut saattaa käydä siihen kiinni.

        Kantsii pitää taukoa, tai ainakin ottaa etäisyyttä, esimerkiks vaikka lueskella vaan juttuja tai jotain.. ihan itses kannalta, kun täällä totutusti revitään kaikkea tahallaankin...🙄

        Itseasiassa hyvä vaihe, kun lääkitys on alkanut auttamaan masennukseen ja kipuja hillitsee, loiventaa ei poista. Mutta siedettävämpää.

        Joo mulla tulee kohta kuntoutustaukoa ja pääsen taas kivojen ryhmäläisten seuraan. :)

        Unohtuu nää hetkessä kaikki mänttipäät.


      • Bätääs kirjoitti:

        Itseasiassa hyvä vaihe, kun lääkitys on alkanut auttamaan masennukseen ja kipuja hillitsee, loiventaa ei poista. Mutta siedettävämpää.

        Joo mulla tulee kohta kuntoutustaukoa ja pääsen taas kivojen ryhmäläisten seuraan. :)

        Unohtuu nää hetkessä kaikki mänttipäät.

        Täällä on alttiina kaikelle ja sille ei voi mitään, niin kauan kuin asettaa itsensä alttiiksi.
        Vain itse voi vetää rajat...


      • Disseisback kirjoitti:

        Täällä on alttiina kaikelle ja sille ei voi mitään, niin kauan kuin asettaa itsensä alttiiksi.
        Vain itse voi vetää rajat...

        Juu en mä hajoa. Mä vaan puolustaudun kun tarttee.


      • Bätääs kirjoitti:

        Juu en mä hajoa. Mä vaan puolustaudun kun tarttee.

        No täällä ignooraus on puolustus itseä kohtaan.. muu vaan lyö lisää liekkiä...


      • Disseisback kirjoitti:

        No täällä ignooraus on puolustus itseä kohtaan.. muu vaan lyö lisää liekkiä...

        Lyököön nyt.


      • Bätääs kirjoitti:

        Lyököön nyt.

        Turise mun kaa vaikka tässä tää ilta. Keksitään jotain muuta juttua ja unohda noi hyökkijät. Jookos? 😊

        https://youtu.be/ovQz3N_IAuA

        Tuu tänne ja pistetään sut hymyilee...😊


    • Anonyymi

      Myrkky tuli sormukse4sta kun halailita toista aqgtena, nut se myrkky on et se myrkky.. etvoi liikkua vaan kuulet mitä sanomme, siis tyttöagentit.

      Itseasiassa teinitytöille voisi olla Willen varalle tuollainen agentti-sormus missä myrkkyä....

      Mutta niin kuten tytöt aina ystävällisiä sanovcat; kesä noin neljä tuntia vaikutus sitten pystyt kai kävelemäänkin ja liikkumaan normaalist

      • Sulla menee todella lujaa... hyvä lääkitys tuntuu olevan...


    • Anonyymi

      Sinkut palstalla naiset ahdistelee jatkuvasti Mut en välitä.

    • Sellaisia yllättäviä suudelmia olen kohdannut useampia. En ole ollut kuitenkaan ahdistunut, paitsi sen yhden kerran kun suutelija oli mies.

      • No miehenä ahdistelut jotrnkin sulatetaan paremmin ja hyväksytäänkin.. käännetään hyväksi, vaikka ei se niinkään ole. Esimerkiksi suhteessa oleva mies voi saada tarpeetonta harmia jonkun naisen ahdistelusta kotona..

        Mulla oli aikoinaan mustasukkainen vaimo ja kyllä mua oikeen ahdisti ajatus, jos joku nainen ois jossain käynyt liian tuttavalliseksi vaimoni nähden..


    • Anonyymi

      Yksi raiskauksenyritys ja yksi tyyppi uhkasi jollain huumeruiskulla, sen sain tönästyä pois. 12-vuotiaana kolme vuotta vanhempi poika ahdisteli jatkuvasti leikin varjolla. Rinnoista puristelua, tet-harjoittelijana takaapäin halailua ja kiinnipitämistä, töissä oli yks runkkari. Tuollaista, niin ja sitten näitä itsensä esittelijöitä.

      • Anonyymi

        Niin ja yksi piti kotonaan yön yli lukkojen takana, kun yritin pois, löi.


      • Joo. Räikeitä juttuja ja samaa kuin edellä monet on kertoneet. Jotenkin arkipäiväistä ja tätäkin päivää...ikävä kyllä..


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja yksi piti kotonaan yön yli lukkojen takana, kun yritin pois, löi.

        No huhhuh... ilmoititko poliisille?


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No huhhuh... ilmoititko poliisille?

        En, en tiedä miksi. Noista jutuista on sitten aikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En, en tiedä miksi. Noista jutuista on sitten aikaa.

        Kerran heräsin siihen, kun 20 vuotta vanhempi äijä oli housuissa ronklaamassa. Muistan vieläkin kun sanoi " sähän olet ihan kuiva". Sitten kerran ihan kirjaimellisesti juoksin pöydän ympärillä karkuun, kun jätkä ei tajunnut mitä ei tarkoittaa. Taksikuski ehdotellut suuseksiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerran heräsin siihen, kun 20 vuotta vanhempi äijä oli housuissa ronklaamassa. Muistan vieläkin kun sanoi " sähän olet ihan kuiva". Sitten kerran ihan kirjaimellisesti juoksin pöydän ympärillä karkuun, kun jätkä ei tajunnut mitä ei tarkoittaa. Taksikuski ehdotellut suuseksiä.

        Aika paljon noita on, kun alkaa muistelemaan. Toivoisin, että nykyään on toisin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aika paljon noita on, kun alkaa muistelemaan. Toivoisin, että nykyään on toisin.

        No ei taida olla... vielä riittää outoja ihmisiä...useimmiten miehiä...


      • Anonyymi

        "Tuollaista, niin ja sitten näitä itsensä esittelijöitä."

        Niin noitahan riittää. Ennen rajoittuvat metsäpoluille ja hiljaisille kaduille. Nyt ajavat munasillaan motskaria ja esittelevät elintään liikenteessä. Onneksi jäävät nopeasti kiinni, kiitos kännyköiden.

        - Sheena


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Tuollaista, niin ja sitten näitä itsensä esittelijöitä."

        Niin noitahan riittää. Ennen rajoittuvat metsäpoluille ja hiljaisille kaduille. Nyt ajavat munasillaan motskaria ja esittelevät elintään liikenteessä. Onneksi jäävät nopeasti kiinni, kiitos kännyköiden.

        - Sheena

        On tuokin villitys, kuten dickpickit.. 🙄


    • Anonyymi

      Milloinkahan tuokin Sanna Marin tajuaa etä maailmasnkaikkeudessa kukan ei hänestä oikein pidä, hän pitää tietysti itsesään, kun oli.

      Labyrnttimainen punainen matto ei mitään saattajaa, siinähän sytnen sitten käelee, ilman kavereita heh;:D

      Ryydmanin juttu niin, olisi jo syytä vähän aikuistua pedofiiliudestakin, kun jos on kokoomuksen linjoilla kuitenkin herra hepoviili. Osta laktoosittomana.

    • Anonyymi

      Uhma yhdeksältä jälleen.

    • Anonyymi

      Onko se ahistelua kun kaunis tyttö suutelee minua yökerhossa kun tanssimme hitaita.
      Jos on niin ei haittaa niin on käynyt.
      Baaris myös yks nainen sanoi suoraan että sitä panettaa ja kysyi lähdenkö hänen luokse. En pitänyt ahisteluna.

      • No ahdistelun kyllä tietää itse, kun toisen käytös ahdistaa.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No ahdistelun kyllä tietää itse, kun toisen käytös ahdistaa.

        Asia on näin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Asia on näin.

        Simppeliä...


    • Anonyymi

      Onko se ahdistelua jos tuputtuu alaaikaise4lle huujeita= eli viinaa=

    • Monta kertaa, mutta yleensä ei kiinnosta on suht nopeasti mennyt perille. Yksi tapaus oli erityisen hankala ja vielä perusteli hankaluutensa. Sanoi että sori mä en osaa hävetä mitään..

      • Kannattaa pitää rajoistaan kiini. Ja sanoa jos niitä rikotaan. Voi ymmärtää, mutta ei hyväksyä.


    • Anonyymi

      Miesvaltaisissa työpaikoilla oli ennen netin tuloa koteihin. Jatkuvaa seksualista ahdistetua. Johtu siitä että työpaikoilla umistettin silmät työpaikka juopoteluun.nyt seksualista ahdistelua aihutavat puheilaa.Yksin elävät,eroneet akatomat miehet joilla ei suhdetta.Kalja päissän kerrostalojen pihat lähestyy.Humalassa panetta,tarttis sala suhdetta.Kylävät kytävät ketä nainen yksin asuu ja iällä ei väliä.Käytänössä reikä kuin reikä kelpa heille.Jos olisi sorvi.Hakisi lautoja ja ne leikaisin 1 m pituseksi ,tekin pari reikää.Kärsin pakettin ja antaisi heille.

    • Anonyymi

      Olen kokenut lukuisia eri kertoja, niin miesten kuin eritoten lukuisten naisten taholta. Niin sanallista, kuin erinäistä kosketteluakin (hipomista, hiplailua, hivelyä, kourimista) ja muutaman kerran väkisin suutelua.

      -38-vuotias mies-

    • Anonyymi

      Olen kokenut. yleensä on selkeä puhe riittänyt lopettamaan. Joskus on joutunut käsitellä potkaisemalla tai ympäri korvia lätkäisemällä. Kerran olen päässyt pakenemaan, ne ovat pelottavia kokemuksia ja suren jok ikisen puolesta, joka ei ole päässyt pakoon.
      Toinen rankka ahdistelu on jos se pomon osalta vaikuttaa työpaikan pysyvyyteen tai tuloihin.
      Luulen että yleensä esim. politiikassa on kyse sanallisesta ja lievästä kopelointi-ahdistelusta. Osan voisi sivuuttaa sillä tietäen että uros on tarkoitettu haluamaan naarasta. On naisia joita ei kukaan halua kopeloida.
      Luulen että Rydman olisi ollut taltutettavissa naisten omin keinoin alkujaan ilman että olisi tarvinnut lehtijuttua pykätä. Luulen että tässä on jotain muuta ajojahtia takana Rydmannia kohtaan, ettei vain olisi jonkun kateellisen mies-edustajan aloite.

      • Anonyymi

        En sanoisi 14-17-vuotiaita naisiksi.


      • Anonyymi

        Rydmanin osalta ongelmallista oli tilanne, eli houkutteli alaikäisiä juomaan alkoholia. Suunnitelmallinen rikos.

        - Sheena


      • Anonyymi kirjoitti:

        Rydmanin osalta ongelmallista oli tilanne, eli houkutteli alaikäisiä juomaan alkoholia. Suunnitelmallinen rikos.

        - Sheena

        Ja jollekin selittänyt käytöstään, että valta tekee hänestä niin käyttäytyvän.. .

        Nyt inisee, että miten voi edes vastata ilkeisiin kirjoituksiin.... no ei mitenkään. Itse hän on ollut ilkeä..


    • Anonyymi

      Milloin päivästä sinulla on halukkain olo...

    • Kyllä mua on tultu puristamaan takapuolesta baarista. Useampi nainen ja tainnut olla yksi mieskin. Sitten on myös ainakin yksi nainen tyhjästä tullut suutelemaan baarin tanssilattialla.

      Korkeakoulun valmennuskurssilla yksi mies painoi jalkaa pöydän alla omaa jalkaani vasten.

      • Anonyymi

        Olen miettinyt, että miten kukaan voi enää ylipäätään lähestyä ketään..

        Varsinkin humalassa harkintakyky heikkenee.

        Hurtti huumori voi muuttua vaikka vuosikymmenen jälkeen someraivon kohteeksi, joka voi pilata loppuelämän ja uran täysin.

        En tarkoita tässä Rydmania, joka on kaikin tavoin vastenmielinen. Tarkoitan ihan tavallisia nuoria kolleja..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen miettinyt, että miten kukaan voi enää ylipäätään lähestyä ketään..

        Varsinkin humalassa harkintakyky heikkenee.

        Hurtti huumori voi muuttua vaikka vuosikymmenen jälkeen someraivon kohteeksi, joka voi pilata loppuelämän ja uran täysin.

        En tarkoita tässä Rydmania, joka on kaikin tavoin vastenmielinen. Tarkoitan ihan tavallisia nuoria kolleja..

        Minä taas en ymmärrä miksi ei kunnioiteta toisten ihmisten kehoa, näpit irti! "Hurttihuumori" on henkistä lääppimistä.

        - Sheena


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen miettinyt, että miten kukaan voi enää ylipäätään lähestyä ketään..

        Varsinkin humalassa harkintakyky heikkenee.

        Hurtti huumori voi muuttua vaikka vuosikymmenen jälkeen someraivon kohteeksi, joka voi pilata loppuelämän ja uran täysin.

        En tarkoita tässä Rydmania, joka on kaikin tavoin vastenmielinen. Tarkoitan ihan tavallisia nuoria kolleja..

        No mä en ole huolissaan. Hyvin on voinut lähestyä naisia ja on voinut huumoriakin heittää, mutta ei sen tarvitse olla navanalushuumoria, millä lähestytään. Sitä voi sitten viskata, jos ihminen on tuttu ja ymmärtää.


    • Anonyymi

      Hapuillessa meni aikaa runsaastikin.

    • Anonyymi

      On toki tullu seksuaalisesti ahdisteltua naisia...

      Mutta on ne ahdistellu minuaki... Mie oon aina vaan ollu että "hihihihiii".
      Eikä ees oo aina antanu persettä.

      Ei tuolla lailla saa kohella toisia ihmisiä!

      :D

      - KonnaKettu

    • Anonyymi

      En ole kokenut mutta olen varautunut jos tälläinen tilanne sattuu kohdalle! Kuntoilen päivittäin eri muodoin ja syön tervellisesti, toisin sanoen kasvatan lihasta. Tämän lisäksi olen hankkinut 2kpl teleskooppipamppuja, toinen on autossani ja toista säilytän housejeni taskussa tai repussa. Ensimmäinen tilanne kun sattuu kohdalle niin takaan että pamppua, nyrkkiä ja kenkää tulee sen verran kovin ettei tarvitse toisen osapuolen enää jatkossa miettiä mitään. Lain mukaan itseään saa puolustaa ja kuuluukin, ja jos nyt siinä pikku ylilyönti tulee niin sen "tilanteen aiheuttajakin" on tiedostanut leikkiin lähtiessä. Muistakaa se että pelkoa ei saa näyttää ja aina pitää pitää vetää takaisin korkojen kera! Hyvää kesää! Terveisin testobodari pitäjänmäestä.

    • Anonyymi

      En tiedä, mistä on kysymys. ympärilläni on monta ihmistä jotka tahtovat jotain. Tänäänkin joku nainen halusi minut pöytäänsä jutelle ensin niitä näitä.
      Se tilanne jossa hän sanoi että ota aurinkolasit pois muutti kaiken, kerroin että tulin terassille vai oluen ja auringon tähden, ja hän ei kuulu alkuperäiseen yhtälöön.

      AV

    • Anonyymi

      Onhan noita kaikenlaisia kokemuksia ollut. Olen juossut pakoon, ei suomalaisia miehiä ja ihan tosissani, niin paljon kuin kintuista lähti. ei niillä riittänyt vauhtia eikä kestävyyttä, onneksi.

      Munt on autoineni päivineen yritetty kidnapata ilmeisesti, liikennevaloissa vieläpä. Ensin koitti toinen miehistä avata hanttimiehen puoleisen oven, kun se ei avautunut kiersi toinen kokeilemaan kuljettajan puoleista ovea ja kiskoi sitä oikein voimalla. Siinä kohtaa minä nojasin jo kädelläni torveen töötäten kovaa ja pitkään. Äijät poistuivat katua pitkin toiseen suuntaan kovasti nauraen. Mua ei kyllä naurattanut. Saattoihan se kyllä olla ryöstön yrityskin, viedä ainoastaan autoni.

      Torilla kojusta hedelmiä ostaessani, niitä pussittaessani, pari kunniakansalaista hipelöi mun persustani. Mä nostin niin hirveän hulapaloon ett hävisivät alta aikayksikön torin vilinään.

      Wiklundin hississä yrittivät kokeilla mun rintsikoideni aitoutta ilmeisesti, mulla oli
      6 cm korot kengissä ja herrasmies koki elämänsä yllätyksen. Täysillä jalkapöydän päälle ja niin korkea C, kun kurkusta vaan lähti, kun hissin ovet kun avautuivat... Se puoliksi rampakin pääsi liukenemaan ihmisten joukkoon ja pakoon.
      Tosin joku heistä ehti lyödä mua kylkeen voimalla, jäi mustelma kylkiluihin... ja jonkin aikaa sain haukkoa henkeä.

      Pansion linja-autossa alkoivat matkustajana olleet miehet, klääppimään mun punaisia hiuksiani, takanani istuen ja toinen hyväkäs yritti päästä istumaan viereeni. En tehnyt senttiäkään tilaa, vaikka ikkunanpuoleinen istuin oli tyhjä. Autossa oli tilaa... istua vaikka täysin tyhjille istuimille. Kun mä aloin jo hermostua niiden tutavallisuuteen Nostin ääneni niin kuuluvaksi, jotta kuljettajakin sen kuuli:
      EIKÖ TÄÄLLÄ OLE TOSIAAN YHTÄÄN MIESTÄ PAIKALLA, JOKA USKALTAISI TEHDÄ VIERAILLE SELVÄKSI; ETTEN HALUA KUULUA HEIDÄN SEURAANSA!
      Bussi pysähtyi ja kuljettaja käski miesten poistua bussista: kieltä mä en ymmärtänyt, mutt asia tuli kuitenkin selväksi.
      Kuljettaja ei päästänyt suomalaisia miehiä sillä pysäkillä ulos, vaikka muutamalla miehellä tuntui halua riittävän tappeluun.

      Mä jouduin ihan omaa hölmöyttäni, väkivallan uhriksi, kun lupauduin häihin erään opiskelutoverini "tyttöystäväksi"! Mentiin minun autolla ja tarkoitus oli myös palata yhtämatkaa. No tapahtumat riistäytyivät totaalisesti käsistä, kun en suostunut yöpymään hänen kanssaan samassa hotellihuoneessa. Turpiin tuli, meille kummallekin, eli oli raju yhteenotto ja kumpainenkin kärsi pahemmanlaisista vammoista! Joka tapauksessa, mä lähdin yksinäni kotiin päin ajamaan ja mies jäi sinne "paikattavaksi" sairaalassa. Minä hakeuduin lääkäriin vasta Turussa.

      Yhdet syntymäpäivät mä myöskin muistan loppuikäni. Ehkä vähemmän kuin puolilasillista caipiroskaa ja mulla alkoi maailma heilumaan, nukuttikin pirusti.
      Mulla oli seuralainen jolle sanoin ett mun on nyt päästävä heti ulos raittiiseen ilmaan ja kotiin. Tavallisen tokkurassa olin kun tilasin tutun taksin paikalle ja vannotin häntä viemään minut kotiin... Yhdessä taksikuski ja Mikko traijasivat minut emon ja faijan hoivaan. Käly kävi katsomassa mua, olin vieläkin sekava ja väsynyt... siinä drinksussa oli ilmeisesti tyrmäystippoja.

      Mä en ymmärrä vielä tänäkään päivänä, miten se oli mahdollista. Mä näin kun "baarimestari" rakensi mulle sen. Ihan normaalisti, ja lasi oli kokoajan mun kädessäni, mä en laskenut sitä ennenkuin poistuessani jo tokkuraisena ulos.
      Sen aineen täytyi olla jo lasissa, ennen sen juoman sekoitusta, muuta selitystä mä en pysty ymmärtämään.

      Pienempiä lähentelyjä mä en edes viitsi kirjoittaa romaaniksi asti tänne.
      Mutt oikeesti saa olla varovainen tuolla viidakossa seikkaillessaan, jokin aisti mulle kuitenkin on herännyt ja se varoittaa, ehkä liiankin herkästi. Luottamus miehiin on hiipunut aika vähiin.

      • Sä kyllä olet tämän palstan häiriköintikuningatar.,🙄


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Sä kyllä olet tämän palstan häiriköintikuningatar.,🙄

        Kyseenalainen kunnia... jota en todellakaan haluaisi. Mä kuitenkin pidän puoliani, viimeiseen hengenvetoon asti, jos on pakko.
        En myöskään tunne minkäänlaisia tunnon tuskia, vahingoittaa hyökkääjää.
        Mulla on oikeus puolustautua ja teen sen mihin pystyn. Itsepuolustusta olen opetellut mukulasta asti, koska mä olin koulukiusattu aina jos joku vanhemmista sisaruksistani ei ollut ihan kyljessäni kiinni. Ja sehän oli mahdottomuus, sillä meillä on ikäeroa toisiimme.

        Vanhin veljeni on 11 vuotta mua vanhempi, ei oltu samassa koulussa koskaan yhtäaikaa.
        Tosin veli haki minut joskus kouluntuntieni jälkeen kotiin, esim. kun itse oli toipilaana kotona. Sisaruussuhde meillä on ollut aina luja koko porun kesken, veljet suorastaan vartioi meitä tyttöjä. Vanhimman sisareni nykyinen aviomieskin, taisi saada lankomies muutaman muilutuksen aikoinaan, kun he aloittivat seurusteluaan.

        Mun miessuhteisiin he eivät ole enää teini-ikäni jälkeen puuttuneet, minä olen asian tehnyt selväksi... mä pärjään kyllä omilla itsepuolustus taidoillani fyysisesti.
        Ja miehet mä valitsen itse, enkä minkään raadin suosituksesta.
        Tosin floppeja on tullut valituksi, näin jälkikäteen aateltuna, mutt jokainen tekee omat virheensä ja kantaa niistä myös vastuun.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyseenalainen kunnia... jota en todellakaan haluaisi. Mä kuitenkin pidän puoliani, viimeiseen hengenvetoon asti, jos on pakko.
        En myöskään tunne minkäänlaisia tunnon tuskia, vahingoittaa hyökkääjää.
        Mulla on oikeus puolustautua ja teen sen mihin pystyn. Itsepuolustusta olen opetellut mukulasta asti, koska mä olin koulukiusattu aina jos joku vanhemmista sisaruksistani ei ollut ihan kyljessäni kiinni. Ja sehän oli mahdottomuus, sillä meillä on ikäeroa toisiimme.

        Vanhin veljeni on 11 vuotta mua vanhempi, ei oltu samassa koulussa koskaan yhtäaikaa.
        Tosin veli haki minut joskus kouluntuntieni jälkeen kotiin, esim. kun itse oli toipilaana kotona. Sisaruussuhde meillä on ollut aina luja koko porun kesken, veljet suorastaan vartioi meitä tyttöjä. Vanhimman sisareni nykyinen aviomieskin, taisi saada lankomies muutaman muilutuksen aikoinaan, kun he aloittivat seurusteluaan.

        Mun miessuhteisiin he eivät ole enää teini-ikäni jälkeen puuttuneet, minä olen asian tehnyt selväksi... mä pärjään kyllä omilla itsepuolustus taidoillani fyysisesti.
        Ja miehet mä valitsen itse, enkä minkään raadin suosituksesta.
        Tosin floppeja on tullut valituksi, näin jälkikäteen aateltuna, mutt jokainen tekee omat virheensä ja kantaa niistä myös vastuun.

        No sielläpäin voi olla enemmän vilinää, kuin täällä, niin saa varmaan ollakin hereillä naiseläjä.

        Tai täällä ja täällä... en ole kotona, vaan siskon luona...vähän muuttohommia...


      • Anonyymi

        Mielenkiintoista. Oon näin vanhempana ajatellut, että nuori minä joka nukkui tuntemattomien miesten kanssa samassa asunnossa oli käsittämätön typerys, mutta vedän sen ajatuksen takaisin. Toisin kuin sulla, mulla on kenties siitä syystä todella positiivinen käsitys miehistä. Ei tapahtunut mitään ahdistavaa. Nukuin esim. ulkomailla samassa asunnossa kahden vieraan miehen kanssa ja ne yritti vain tarjota mulle illallista tai mitä vain lounasta, päivällistä, kahvia mitä suostuisin ottamaan. Jälkeenpäin sain kukkakimppuja postissa jne. Toki kaikki miehet hieman kokeilee irtoaako helposti, mutta kun selvästi ei irtoa, niin kyllä ne osaa olla mukavia ja kohteliaita kun itsekin suhtautuu samoin eikä oo heti haastamassa riitaa ja kiljumassa ahdistelua. Joka etsii väkivaltaa sitä varmasti löytää.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No sielläpäin voi olla enemmän vilinää, kuin täällä, niin saa varmaan ollakin hereillä naiseläjä.

        Tai täällä ja täällä... en ole kotona, vaan siskon luona...vähän muuttohommia...

        Niinpä, mutt oma valintani jäädä asumaan näille kulmakunnille.

        Muistui mieleeni ett joskus kerroit olleesi töissä Naantalissa... ja muita asioita joita olet kertonut... silloin tällöin vastauksissasi, milloin mihinkin ketjuun.
        Nyt mä olen miettinyt ett sun työrytmisi sopisi palomielle... joka on erikoistunut, sähköjuttujen ratkaisuihin.

        Ja mistä tämä mieleeni tuli, mä tunsin kerran yhden kaverin kaukaisesti puheista,...
        siis oli ollut veljeni kanssa samalla alalla niin sanotusti.
        Eikä tämä ole edes kysymys, oikeammin vain toteamus.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä, mutt oma valintani jäädä asumaan näille kulmakunnille.

        Muistui mieleeni ett joskus kerroit olleesi töissä Naantalissa... ja muita asioita joita olet kertonut... silloin tällöin vastauksissasi, milloin mihinkin ketjuun.
        Nyt mä olen miettinyt ett sun työrytmisi sopisi palomielle... joka on erikoistunut, sähköjuttujen ratkaisuihin.

        Ja mistä tämä mieleeni tuli, mä tunsin kerran yhden kaverin kaukaisesti puheista,...
        siis oli ollut veljeni kanssa samalla alalla niin sanotusti.
        Eikä tämä ole edes kysymys, oikeammin vain toteamus.

        Juu, silloin olin jalostamolla sähköhommissa, enkä toimi pelastustehtävissä, muuten kuin tarvittaessa, niinkuin kaikkien pitääkin, jos näkee onnettomuuden. 😊

        Joo, eikä kovin moni lähde kotiympyröistään kovin kauas, vaikka ympäristö ei kaikintavoin olis unelma. Meillä on työtilanne huono ja sit ksikki supistuu. Palvelut, harrastusmahkut...jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielenkiintoista. Oon näin vanhempana ajatellut, että nuori minä joka nukkui tuntemattomien miesten kanssa samassa asunnossa oli käsittämätön typerys, mutta vedän sen ajatuksen takaisin. Toisin kuin sulla, mulla on kenties siitä syystä todella positiivinen käsitys miehistä. Ei tapahtunut mitään ahdistavaa. Nukuin esim. ulkomailla samassa asunnossa kahden vieraan miehen kanssa ja ne yritti vain tarjota mulle illallista tai mitä vain lounasta, päivällistä, kahvia mitä suostuisin ottamaan. Jälkeenpäin sain kukkakimppuja postissa jne. Toki kaikki miehet hieman kokeilee irtoaako helposti, mutta kun selvästi ei irtoa, niin kyllä ne osaa olla mukavia ja kohteliaita kun itsekin suhtautuu samoin eikä oo heti haastamassa riitaa ja kiljumassa ahdistelua. Joka etsii väkivaltaa sitä varmasti löytää.

        Mulla on tasan sama kokemus. Jälkikäteen ajatellen olen ollut tilanteissa, joissa olis voinut tapahtua ihan mitä vaan. Esimerkkinä nukkunut kahden puolitutun, keskenään kaverin, noin parikymppisen miehen välissä parisängyssä, kun olin 17. Tuossahan olis ollut ainekset ihan mihin vaan. Vaan mulle ei ole ikinä tuollaisissa tilanteissa sattunut mitään. Mua on kohdeltu erinomaisen hyvin ja kunnioittavasti. Korkeintaan tosiaan mulle on kokattu syötävää tai tehty lumityöt mun puolesta. Samasta syystä mulla myös on hyvin positiivinen käsitys miehistä.

        Ne ikävät kokemukset, joita mulla on, ovat tulleet yllättäen. Sellaisissa tilanteissa, joissa en ole ehtinyt tai tajunnut selkeästi ilmaista sitä, että parempi kun et yritä. Sellasia yllättäen kähmimään tulemisia ja ehdotteluita jne. Vaan tosiaan ikinä koskaan ei yksikään mies ole loukannut mun selkeästi ilmaistua kieltäytymistä tai rajojen vetoa. Sitä ei ole tapahtunut ulkomailla tai noiden eräiden mainostamien "kunniakansalaisten" taholta. Juu, onhan mua jututettu ja yritetty jututtaa ja pyydelty sinne ja tänne ja istuttu baarissa pitkään seurassani jne. Vaan ei yksikään heistäkään ole yrittänyt rikkoa mun asettamiani rajoja.


    • Anonyymi

      Isäpuoli lääppi jalkojen välistä kun äiti oli pusertamassa finnejä selästäni. Yks hyypiö puristeli perheestä tulevan vaimonsa läsnäollessa. Muutoin on riittänyt kohtelias Ei.

      • Anonyymi

        Ei taida olla harvinaista tuo... äippä kun on niin rakastunut.


    • Kyllähän tuota ahdistelun tunnusmerkistön tayttävää käytöstä on kohdalle osunut. Kättä polvelle tai pakaroihin ennenkuin on aloitettu se iskuyritys puheella. Näiden lisäksi puristelua edestä ja takaa sekä väkisinsuuteluyrityksiä. Näissä nyt tuskin oli taustalla edes iskuyritystä.
      Itse olen pyrkinyt ottamaan noihin sellaisen "mukavaa että sain huomiota"-kannan. Olisihan nuo voinut kokea ahdistavanakin mutta kun nuo kuuluu samaan koriin "otat sä muijalta pataan" ilmiön kanssa niin ennemmin posin kautta.

      Ahdistavaa käytöstä en ole kokenut niinkän miehenä kuin isänä. Tilanne jossa lastenvalvoja kysyy osaanko tehdä ruokaa tai pestä pyykkiä tuntui siinä mielessä ahdistavalta että siinä oli niin paljon oman elämäni jatkon kannalta pelissä.
      Toinen oli se vuosittainen kysymys vanhempainiltojen kättelyssä opettajien kanssa kun piti vastata kysymykseen eikö äiti päässyt. Ahdisti kun olisi ollut niin paljon napakoita vastauksia tarjolla mutta piti miettiä myös lapsieni kouluviihtyvyyttä saman opettajan luokassa.

      • Anonyymi

        "Toinen oli se vuosittainen kysymys vanhempainiltojen kättelyssä opettajien kanssa kun piti vastata kysymykseen eikö äiti päässyt."

        Asut maaseudulla? Kysymys tarkoitti mahdollisesti, ettei lapsen äitiKIN päässyt, yleinen meininki ainakin meilläpäin, että molemmat vanhemmat tulevat. Vaikka olisivat eronneetkin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Toinen oli se vuosittainen kysymys vanhempainiltojen kättelyssä opettajien kanssa kun piti vastata kysymykseen eikö äiti päässyt."

        Asut maaseudulla? Kysymys tarkoitti mahdollisesti, ettei lapsen äitiKIN päässyt, yleinen meininki ainakin meilläpäin, että molemmat vanhemmat tulevat. Vaikka olisivat eronneetkin.

        Maaseudulla toki mutta meillä päin olisi kysytty tyyliin että ette molemmat päässeet paikalle tai että pääsikö vain isä paikalle.


      • M184 kirjoitti:

        Maaseudulla toki mutta meillä päin olisi kysytty tyyliin että ette molemmat päässeet paikalle tai että pääsikö vain isä paikalle.

        Anteeks, mutta koetko tuollaisen ahdisteluna/ahdistavana?

        Minäkin joskus vähän nolona törötin lapsiin liittyvissä asioissa yksin, kun äitiä ei napannut...mutta hänen puolestako ois pitänyt olla nolona tms? Itsehän olin siellä ja sehän oli vaan positiivista, kun isä on paikalla.


      • Disseisback kirjoitti:

        Anteeks, mutta koetko tuollaisen ahdisteluna/ahdistavana?

        Minäkin joskus vähän nolona törötin lapsiin liittyvissä asioissa yksin, kun äitiä ei napannut...mutta hänen puolestako ois pitänyt olla nolona tms? Itsehän olin siellä ja sehän oli vaan positiivista, kun isä on paikalla.

        Kyllä minä koen nuo tilanteet ahdistavana.
        Menet siinä jonossa ja edessä on pariskuntia joille sanotaan että kiva kun pääsitte paikalle, välillä menee äitejä joille todetaan että mukava kun pääsit tulemaan eikä kysymystäkään isästä. Sitten menet sinne itse ja ihan kuin et olisi yksinään edustuskelpoinen koskien omia lapsiasi.
        Tuo lastenvalvojien/sosiaalitoimen sekä myös monen viranhaltijan asenne sitten onkin laajempi kysymys joten siitä ei nyt enempää.

        Kiteytettynä mikä tuossa ahdistaa
        - Kyse ei ollut minusta vaan myös omien lapsieni tulevaisuudesta
        - En ole yksittäistapaus vaan uskon että vastaavia kokemuksia on laajemmaltikin.
        - Tuollaiset asenteet viranhaltijoilla joiden työhön liittyy julkisen vallan käyttöä.


      • M184 kirjoitti:

        Kyllä minä koen nuo tilanteet ahdistavana.
        Menet siinä jonossa ja edessä on pariskuntia joille sanotaan että kiva kun pääsitte paikalle, välillä menee äitejä joille todetaan että mukava kun pääsit tulemaan eikä kysymystäkään isästä. Sitten menet sinne itse ja ihan kuin et olisi yksinään edustuskelpoinen koskien omia lapsiasi.
        Tuo lastenvalvojien/sosiaalitoimen sekä myös monen viranhaltijan asenne sitten onkin laajempi kysymys joten siitä ei nyt enempää.

        Kiteytettynä mikä tuossa ahdistaa
        - Kyse ei ollut minusta vaan myös omien lapsieni tulevaisuudesta
        - En ole yksittäistapaus vaan uskon että vastaavia kokemuksia on laajemmaltikin.
        - Tuollaiset asenteet viranhaltijoilla joiden työhön liittyy julkisen vallan käyttöä.

        No olet ensimmäisiä isiä jotka ottavat vastuun muksuista, poikkeus...

        Mutta noi sun tunteet on sun.... ja saa toki ahdistaa...mutta ei tartte.

        Jos sä näkisit noiden taakse, niin kyse ei ole todellakaan sinusta.

        Kyse on siitä puuttuvasta henkilöstä.

        Ja se et ole sä.

        Tiedätkös, että sun väärinkäsitys tässä käsitetään epävarmuudeksi vanhempana? Vaikka se ois täyttää huuhaata, niin lasten kanssa työskentelevät viranomaiset/ammattilaiset höristää korviaan. Varsinkin ne jotka ovat nähneet kaikkea.

        Anteeksiettäolenolemassa-tyypit nostaa niskavillat pystyyn ammattilaisilla, jotka ovat lasten kanssa tekemisissä koukuissa ja tarhoissa....


      • Disseisback kirjoitti:

        No olet ensimmäisiä isiä jotka ottavat vastuun muksuista, poikkeus...

        Mutta noi sun tunteet on sun.... ja saa toki ahdistaa...mutta ei tartte.

        Jos sä näkisit noiden taakse, niin kyse ei ole todellakaan sinusta.

        Kyse on siitä puuttuvasta henkilöstä.

        Ja se et ole sä.

        Tiedätkös, että sun väärinkäsitys tässä käsitetään epävarmuudeksi vanhempana? Vaikka se ois täyttää huuhaata, niin lasten kanssa työskentelevät viranomaiset/ammattilaiset höristää korviaan. Varsinkin ne jotka ovat nähneet kaikkea.

        Anteeksiettäolenolemassa-tyypit nostaa niskavillat pystyyn ammattilaisilla, jotka ovat lasten kanssa tekemisissä koukuissa ja tarhoissa....

        No ehkä ahdistus kuvaa liian pitkäaikaista tilaa. Tilaisuuden ajan se ahdistaa mutta sitten loppuu ja muuttuu harmitukseksi. Pystyn kuitenkin työntämään ahdistuksen ja muut tunteet taka-alalle ja siinä hetkessä mennään järki paalupaikalla.


      • M184 kirjoitti:

        No ehkä ahdistus kuvaa liian pitkäaikaista tilaa. Tilaisuuden ajan se ahdistaa mutta sitten loppuu ja muuttuu harmitukseksi. Pystyn kuitenkin työntämään ahdistuksen ja muut tunteet taka-alalle ja siinä hetkessä mennään järki paalupaikalla.

        No sinun muissakin kommenteissa näkyy turhaankin lannistuneisuus ja alistuvuus. Ja mitä oon sisältöä noin muuten ymmärtänyt, niin aivan turhaan.

        Kannattais ehkä vähän tutkailla tuota enemmän, ihan oikeesti. Saattais helpottaa monessakin elämän eri osa-alueessa, kun tulis kuulluksi. 😊


      • Disseisback kirjoitti:

        No sinun muissakin kommenteissa näkyy turhaankin lannistuneisuus ja alistuvuus. Ja mitä oon sisältöä noin muuten ymmärtänyt, niin aivan turhaan.

        Kannattais ehkä vähän tutkailla tuota enemmän, ihan oikeesti. Saattais helpottaa monessakin elämän eri osa-alueessa, kun tulis kuulluksi. 😊

        Kyllä ostan tuon viimeisen kappaleen vaikka hieman ylihintaankin. Monella elämän sektorilla ihan varmaan saan asiani perille mutta joskus tuntuu että jää kuti piippuun.


      • M184 kirjoitti:

        Kyllä ostan tuon viimeisen kappaleen vaikka hieman ylihintaankin. Monella elämän sektorilla ihan varmaan saan asiani perille mutta joskus tuntuu että jää kuti piippuun.

        Niin... mäkin huomasin, että työjutut mulla toimi ja ystävyyssuhteet, mutta muut meni penkin alle. Mutta kun vähän kairasin tuolta korvieni välistä joutavia juttuja pois, sekä järjestelin, vaikutti se noihin toimiviinkin positiivisemmin.

        Sitä vaan tälleen jälkeenpäin miettii, että miks hitossa mietin joskus noin? Mutta sitä jotenkin vaan on rakentanut ajatuksenjuoksunsa monimutkaiseksi nuorempana ja ohjautunut ulkoapäin. Mutta kyllä sen kaiken saa käännettyä ja opeteltua vähän itseään arvostavammin elämään.

        Niin ja läheiset tykkää siitä, vaikka alkuun se on heillekin outoa. 😊

        Saattoi siinä rytinässä joku siipeilijä mennä pesuveden mukana, mutta eipä ole tullut kaipailtua. 😄


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1398
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1261
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1195
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1145
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      26
      1137
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1067
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      33
      1038
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1033
    9. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1033
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1032
    Aihe