Kokemuksia dietistä? Oletko laihtunut? Kannattaako kokeilla? Kaikki tieto tervetullutta, kiitos!
Kokemuksia Atkins dietistä?
31
18373
Vastaukset
- Pete
olen laihduttanut sillä ja varmasti laihtuu n. jopa 0.5 kg päivässä. Ainoa huonopuoli sika helpossa laihduttamisessa on se ttä kuten mitä tahansa asiaa joka tavoitteesi pitää noudattaa. Jos et noudata ja alat lipsumaan , et laihdu.
Tosin joskus esim pari kertaa viikossa voi juoda illan kaljaa ja kuitenkin laihtuu. Suosittelen että et syö kauhean rasvasta lihaa ja mukaan jonkinverran kasviksia ettei tule ummetusta.
Onnea vaan laihdutukselle. - vieressä
on vähähiilarisiin dieetteihin keskittynyt palsta. Siellä voi saada jopa linkin karppeihin.
- suljetulle
osastolle, eli vähähiilihydraattisten dieettien palstalle.
- lähtisi
siihen leikkiin.elimistö menee shokkiin ja muutoinkin todella epäterveellinen dieetti.kannattaa käyttää maalaisjärkeä ja syödä ja liikkua terveellisesti.laihdutus ja painonhallintahan tapahtuu PYSYVÄSTI vain muuttamalla alämäntapojaan.kuolema tulee jos atkinsia noudattaa elämänsä loppuun asti.ei ole sen arvoista!ja kysehän on todellakin vain DIEETISTÄ!!!!ei pysyvistä tuloksista.:)zemiä terveellisen elämäntavan omaksuneet laihduttajat!:)
- sinä!
Dieetti = ruokavalio!
Jopa sinäkin noudatat jotakin ruokavaliota (terveellistä, epäterveellistä, tavallista jne) eli dieettiä ;)
Kuolema tulee joka tapauksessa! Atkinsista tulee terve ja energinen olo siksi loppu elämäksi! - siitä
sinä! kirjoitti:
Dieetti = ruokavalio!
Jopa sinäkin noudatat jotakin ruokavaliota (terveellistä, epäterveellistä, tavallista jne) eli dieettiä ;)
Kuolema tulee joka tapauksessa! Atkinsista tulee terve ja energinen olo siksi loppu elämäksi!teillehän on se oma osasto jonne ei ´muilla ole asiaa, kerro siellä viisauksiasi.
Monella on atkinsilla noussut kolestroliarvot erpäterveellisesti jne. sitäpaitsi kinkun mättäminen ja liharuuat vaan voivat ällöttää joita kuita. Ja tiedetään, protskuja saa esim palkokasveista, niiden lisäksi syönkin leipää, riisiä, puuroa. vihanneksia, jogurttia ja vaikka mitä, ei ole kiellettyjen aineiden listaa.
Harrastaakseni tarvin hiilareita ei protskuilla pitkälle pötki minun lajissa. - Mary
sinä! kirjoitti:
Dieetti = ruokavalio!
Kuolema tulee joka tapauksessa! Atkinsista tulee terve ja energinen olo siksi loppu elämäksi!Ai että Atkinsista tulee terve ja energinen olo..?? No en ole kyllä kokeillut kyseistä dieettiä (ENKÄ kokeile), mutta en voi uskoa että siitä tulee terve olo, jo heti aamusta vedetään jotain rasvaista makkaraa nassuun.. yök! Muutenkin koko ajatus syödä vain rasvaisia ruokia tuntuu jo niin etovalta.. en kerta kaikkiaan voi käsittää tätä Atkins-innostusta.. huh huh!
- ...
Atkins on elämäntapa. Se kuulostaa epäterveeliseltä ja ennen aloittamista suositellaankin että käydään lääkärin puheilla jos katotaan mm. toi kolesteroli. Ei Atkinsis aina mässäillä pelkkää rasvaa, painon lähentyessä omaa tavoitepainoa aletaan lisämään terveitä hiilareita. Niille jotka on seurannu atkinsia kunnolla elämäntapana on saanu enemmän hyvää tästä.
- mja
alotin atkinsin 7.5 eli viides päivä menossa. mutsi laihdutti sillä jo seitkytluvulla 10kg/kuukaudessa. ketoosi on päällä ja pientä päänsärkyä on ollu. paino tippuu kyllä. leipää on ikävä ja kyllä vi...taa katella ku muu perhe syö pastaa! nälkää tällä ei kyl näe, eli ei tarvii kituuttaa.
- eve
Hei !
Olen itse ns. ikuinen laihduttaja, yrittänyt kaikkea mahdollista kaalisoppakuurista painonvartijoihin.
Atkins on aina kuulostanut hölynpölyltä. Viikonloppuna tuli kuitenkin tv:stä dokumentti atkinsista ja ajattelin josko sittenkin kokeilisin, eihän siinä mitään menetä.
Ainakin minulle se tuntuu sopivan, paino on pudonnut yli kilon päivässä (tosin pudotettavaakin on parikymmentä kiloa). Aikaisemmin ruokavalioni koostui pääosin leivästä, riisistä, pastasta, leivonnaisista ja makeannälkään irtokarkeista. (kaikki mahdollisimman vähärasvaisia).
Kannattaa ainakin kokeilla!- mja
kuulostaa hyvältä. itellä ei ihan noi nopee paino tipu mutt n.1,5-2kg viikko. ompa kiva kuulla et joku muukin on atkinssilla ku siit on usein nii negatiivinen kuva ja paljon väärinkäsityksiä esim. ettei saa syödä vihanneksia ollenkaa...?!anyway tsemiä siulle!
- Kartsa
Kyllä tuntuu toimivan, viikossa paino pudonnut 6kg
Lähtöpaino oli 106kg ja nyt 6 päivän jälkeen karvan alle 100kg.
Ensinmäiset 3-4 päivää oli höntti olo mutta korjaantui sen jälkeen, eilen oli lievää ummetusta mutta se hoitui apteekista haetuilla kapseleilla.
Olo noin muuten aivan mainio vaikka hiilareita tulee päivässä korkeintaan 15g eikä tee edes tiukkaa.
Nyt tarkoitus ottaa myös liikunta tukemaan painon pudotusta.
Tavoitepaino 85kg joten matkaa viellä on, mutta nyt ei luovuteta.
Tsemppiä myös muille.- PainoPutoaa
Olen ite ollut nyt viime torstaista asti atkinsilla,ja tähän asti ollut yllättävän helppoa! Tosin tänään on ollut huimausta ja päänsärkyä- tosin sitten laskin viime päivieni hiilarimäärän- 3-5g/pv.
JOTEN- onko tietoa,PITÄÄKÖ hiilareita saada se 15/20g per pv?
Niin- ja mulla olis sellanen iso tapahtuma ens viikonloppuna,jossa aivan varmasti tulee nautittua alkoholia jonkin verran (hiilaritaulukon mukaisia tietty)- onko kellään kokemuksia alkoholin käytöstä atkinsissa?
Tänk juu etukäteen! - me again...
PainoPutoaa kirjoitti:
Olen ite ollut nyt viime torstaista asti atkinsilla,ja tähän asti ollut yllättävän helppoa! Tosin tänään on ollut huimausta ja päänsärkyä- tosin sitten laskin viime päivieni hiilarimäärän- 3-5g/pv.
Niin- ja mulla olis sellanen iso tapahtuma ens viikonloppuna,jossa aivan varmasti tulee nautittua alkoholia jonkin verran (hiilaritaulukon mukaisia tietty)- onko kellään kokemuksia alkoholin käytöstä atkinsissa?
Tänk juu etukäteen!..niin ja lisätäkseni tohon äskeiseen viestiini-
oisko kellään ideoita mitä syödä kun tekee mieli jotain imelää?
Ite oon syöny sillon vaan kermavaahtoo makeutusaineella,ja alkaa pikkasen tökkiä...
ja makeehammasta kun välillä kolottaa,eikä sokerittomat limpparit siihen auta... - gotcha
Juu mulla on neljäs päivä menossa ja kaksi kiloa tippunut paino. Meidänkin mutsi oli seitkytluvulla (mut synnytettyään ja saatuaan 15kg raskaudenaikana) atkinsin dieetillä pudottanut 8kg kahdessa viikossa. Minäkin synnytin puoli vuotta sitten ja nyt yritän itse sitä 15kg saada pois. Tuntus ainakin alkuun toimivan, saa nähdä miten nopeeta tulee sitten takasin kun joskus alkaa lipsumaan.. Leipää on ikävä mullakin ja jotain makeaa! Ihan mitä vain!
- gotcha
gotcha kirjoitti:
Juu mulla on neljäs päivä menossa ja kaksi kiloa tippunut paino. Meidänkin mutsi oli seitkytluvulla (mut synnytettyään ja saatuaan 15kg raskaudenaikana) atkinsin dieetillä pudottanut 8kg kahdessa viikossa. Minäkin synnytin puoli vuotta sitten ja nyt yritän itse sitä 15kg saada pois. Tuntus ainakin alkuun toimivan, saa nähdä miten nopeeta tulee sitten takasin kun joskus alkaa lipsumaan.. Leipää on ikävä mullakin ja jotain makeaa! Ihan mitä vain!
Niin, antakaa vaan mullekin vinkkejä niistä makeista herkuista mitä vois syödä ja sit jotai ruokareseptejäkin vois kokeilla... Broileria kasvispedillä ja juustokastike kuullostaa hyvältä, ohje jo on mutta en ole vielä kokeillut. Muitakin voi antaa! Kiitän!
- Kartsa
gotcha kirjoitti:
Niin, antakaa vaan mullekin vinkkejä niistä makeista herkuista mitä vois syödä ja sit jotai ruokareseptejäkin vois kokeilla... Broileria kasvispedillä ja juustokastike kuullostaa hyvältä, ohje jo on mutta en ole vielä kokeillut. Muitakin voi antaa! Kiitän!
9 Päivää ja 9.5kg,ei makean himoa,ei huonoa oloa.
Paras ateria kokonaisuus tähän mennessä on seuraavanlainen.
Possun sisäfile maustettuna pippuri sekoituksella ja tiraus oliiviöljyä,lisäkkeenä "marskin tatit" eli tuoreita herkkusieniä maustettu grilli mausteella ja ympärille kääritty pekoni viipale ja päälle reilusti koskenlaskia juustoa, kääri folioon ja uuniin niin taas painosi putoaa.
Lohdutuksen sana makean himosta kärsiville se katoaa. - Kartsa
PainoPutoaa kirjoitti:
Tänk juu etukäteen!Pidä kuitenkin huoli että saat sen 15-20g hiilareita päivässä,ei kannata pudotta alemmaksi, ja kyllä kroppa hiilareitakin tarvitsee toimiakseen.
- gotcha
Kartsa kirjoitti:
9 Päivää ja 9.5kg,ei makean himoa,ei huonoa oloa.
Paras ateria kokonaisuus tähän mennessä on seuraavanlainen.
Possun sisäfile maustettuna pippuri sekoituksella ja tiraus oliiviöljyä,lisäkkeenä "marskin tatit" eli tuoreita herkkusieniä maustettu grilli mausteella ja ympärille kääritty pekoni viipale ja päälle reilusti koskenlaskia juustoa, kääri folioon ja uuniin niin taas painosi putoaa.
Lohdutuksen sana makean himosta kärsiville se katoaa.Kiitos vinkistä, pitääkin kokeilla jo heti tänään, kuullostaa aika herkulta!
- Normaali
Onko kukaan teistä laihduttajista koskaan ajtellut mitä tuollainen ruokavalio tekee elimistölle muuta kuin pudottaa painoa? Ei liene kiistelyn aihe se tosiasia, että tuollaisella syömisellä on suora yhteys moniin kansantauteihimme, sydän- ja verisuonitaudit etc. Vai sivuttaako se painon pudotus kaiken muun. Hoikkana hautaan suonet tukossa...
- Kartsa
On se vaan kumma aina jokin moraalinvartia nälvimässä.Ei hyvä lihavana eikä laihana, olet joko läski tai riuku,mikään ei käy.
Mulla ainakin on verenpaine sekä pulssi laskeneet oleellisesti,kolestrooli arvoista en viellä sano mitään koska en ole viellä käynnyt labrassa, mutta muuten on sekä fyysinen että henkinen olemus tervehtynyt oleellisesti. Olemme kuitenkin AIKUISIA(toivottavasti)joten emmeköhän aika pikaisesti itse huomaa mikä sopii ja mikä ei sovi meille...
Että antaa läskin palaa,muista piittaamatta. - Normaali
Kartsa kirjoitti:
On se vaan kumma aina jokin moraalinvartia nälvimässä.Ei hyvä lihavana eikä laihana, olet joko läski tai riuku,mikään ei käy.
Mulla ainakin on verenpaine sekä pulssi laskeneet oleellisesti,kolestrooli arvoista en viellä sano mitään koska en ole viellä käynnyt labrassa, mutta muuten on sekä fyysinen että henkinen olemus tervehtynyt oleellisesti. Olemme kuitenkin AIKUISIA(toivottavasti)joten emmeköhän aika pikaisesti itse huomaa mikä sopii ja mikä ei sovi meille...
Että antaa läskin palaa,muista piittaamatta.Asenteestasi päätellen vastaus kysymykseeni lienee ei. Painon pudotus menee kaiken edelle. Ei toki saa pienestä suuttua. Olin vain asian suhteen utelias ja vastauksesi kertoi paljon.
- Kartsa
Normaali kirjoitti:
Asenteestasi päätellen vastaus kysymykseeni lienee ei. Painon pudotus menee kaiken edelle. Ei toki saa pienestä suuttua. Olin vain asian suhteen utelias ja vastauksesi kertoi paljon.
Tottakai olen miettinnyt mitä vaikutuksia kyseisellä "dietillä" sillä on aivan turha kiistellä siitä että eikö ihminen olisi sekaravinnon käyttäjä, on erittäin tärkeää siis tuntea ravintooppia edes jonkin verran ennen kuin alkaa ylipäätänsä laihduttamaan.
Ymmärrän että ne jotka ovat ns. normaali painoisia pitävät kaltaisiani ihmisiä jos nyt ei aivan sekopäisenä niin ainakin tietämättöminä.
20 vuotta liikakilojen uhrina on opettannut paljon
on kuitenkin hienoa että tämä aihe herättää suhteellisen paljon keskustelua jokainen voimme siis oppia jotakin uutta ja avartavaa. - sipuliriitta
Ihmettelen kritisoijia...oletteko lukeneet kyseisen herran kirjan?(Itse olen vasta lukenut ja maanantaina aloitan oman vallankumoukseni :)) Hän kehoittaa tekemään tämän dieetin lääkärin valvonnassa ja ottamaan lisävitamiinit purkista.Ja jos luovun perunasta, viljasta ja sokerista, en koe sitä kuolemaksi, koska alkuvaiheen jälkeen syödään ihan monipuolisesti, hiilihydraattejakin, mutta kasviksista. Ainakin myös kuvittelisin, että aito voi on kroppaystävällisempää kuin teollisesti kasviperäisistä(?) aineista keinotekoisesti tehty levite. ;) Ja varsinaiseen kysymykseen vastaan kysymyksellä; jos on 160cm pitkä ja painaa 110kg (omat mittani suurenivat näihin lukemiin raskauden aikana ja siinä kilot ovat aina vaan)eikö sekin ole terveydelle haitallista, joillekin kenties myös henkisesti eikä vai fyysisesti? Dieettiähän ei jatketa kuin siihen, että ollaan normaalipainossa ja sitten etsitään tasapainoinen tapa syödä (oli dieetti sitten mikä hyvänsä ja joka dieetissä luovutaan aina jostain,ja jos tämä on ainoa mikä toimii ja olo on hyvä eikä nälkä vaivaa niin miksi jättäisi kokeilematta), mutta läski se rasittaa loppu iän ellei tee mitään!
Ja te, jotka ihmettelitte mitä syödä atkinsilla tms. ko kirjassa on sallitut ja kielletyt taulukot ja esimerkkejä millainen voi olla päivän ruokalista ja paljon ruokaohjeita myös jälkiruokaohjeita! Itse löysin kirjan eräästä suuresta NETtiHUUTOkaupasta :) - ........
... muihin dieetteihin on, että se ei syö lihasmassaa.
Atkins on todella NOPEA tapa laihtua. Sitä suositellaan terveille ihmisille, eikä sitä suositella ihmisille joilla on sydän- tai verisuonitauteja. Siinä ei tarvitse liikkua, ellei halua vielä nopeampia tapoja. Mutta atkins ei ole dieetti, jossa elellään elämä loppuun asti.
Atkins antaa uuden mahdollisuuden ihmisille, jotka kärsivät liikalihavuudesta. Atkins ei ole kuin laihtumishullu vegaani, eikä kuin "näe nälkää - älä syö kuin salaatteja, ja laihdu" -dieetit. Atkins kuuluu lopettaa kun ihannepaino on saavutettu.
Itse olen elävä todiste Atkinsin mahtavuudesta. laihduin kahdessa ja puolessa kuukaudessa 12kg, ja olin energisempi laihdutuksen aikana. Söin terveellisemmin ja vain kotiruokaa koko laihdutuksen ajan, sillä pikaruoat sisältävät liian usein hiilihydraatteja.. Joten pikaruoat jäi väliin, liikuntaa en harrastanut koska en pystynyt. Hyvä jos jaksoin kävellä kilometriäkään. Herkuttelin kerran viikossa karkeilla jotka eivät sisältäneet hiilihydraatteja, ja sen kanssa join coca-cola zero:a, jossa ei myöskään ole sokereita. Olin virkeämpi, energisempi ja onnellisempi.. Ja paino vain laski.
Sitten lopetin kun olin päässyt ihannepainooni, tietysti vähitellen. No, nykyään olen terveydenhoitajan mukaan paremmalla kunnolla ja kropalla varustettu, mielialan heittelyjä ei ole ja verenpainekin on normalisoitunut. Atkinsin lopetettua täytyy syödä paljon kasviksia ja hedelmiä, ja pitää se liikunta yllä, joten Atkins tarjoaa vain alun. Terveellisestä elämästä olen vastuussa minä itse. Jos painoa alkaa tulemaan liikaa jostakin syystä (esimerkkinä viime joulu tai muu juhla), Atkinsiin voin aina luottaa, sillä saa ne parit liikakilot vajaa viikossa pois, jolloin voin taas lisäillä hiilihhydraattien määrää ja palata siihen pääsääntöiseen elämänrytmiin.
Niin kauan sitä jatkan, kunnes terveydenhoitaja sanookin että "Kehosi on dieetin ansiosta mennyt parempaan suuntaan, mutta nyt se alkoikin yllätyksenä menemään huonompaan". Sitten lopetan Atkinsin. Mutta niin kauan kun kehoni ja mieleni on terve, jatkan sitä.
...Sanoi ketä vain katkera kusipää mitä tahansa. - Anonyymi
........ kirjoitti:
... muihin dieetteihin on, että se ei syö lihasmassaa.
Atkins on todella NOPEA tapa laihtua. Sitä suositellaan terveille ihmisille, eikä sitä suositella ihmisille joilla on sydän- tai verisuonitauteja. Siinä ei tarvitse liikkua, ellei halua vielä nopeampia tapoja. Mutta atkins ei ole dieetti, jossa elellään elämä loppuun asti.
Atkins antaa uuden mahdollisuuden ihmisille, jotka kärsivät liikalihavuudesta. Atkins ei ole kuin laihtumishullu vegaani, eikä kuin "näe nälkää - älä syö kuin salaatteja, ja laihdu" -dieetit. Atkins kuuluu lopettaa kun ihannepaino on saavutettu.
Itse olen elävä todiste Atkinsin mahtavuudesta. laihduin kahdessa ja puolessa kuukaudessa 12kg, ja olin energisempi laihdutuksen aikana. Söin terveellisemmin ja vain kotiruokaa koko laihdutuksen ajan, sillä pikaruoat sisältävät liian usein hiilihydraatteja.. Joten pikaruoat jäi väliin, liikuntaa en harrastanut koska en pystynyt. Hyvä jos jaksoin kävellä kilometriäkään. Herkuttelin kerran viikossa karkeilla jotka eivät sisältäneet hiilihydraatteja, ja sen kanssa join coca-cola zero:a, jossa ei myöskään ole sokereita. Olin virkeämpi, energisempi ja onnellisempi.. Ja paino vain laski.
Sitten lopetin kun olin päässyt ihannepainooni, tietysti vähitellen. No, nykyään olen terveydenhoitajan mukaan paremmalla kunnolla ja kropalla varustettu, mielialan heittelyjä ei ole ja verenpainekin on normalisoitunut. Atkinsin lopetettua täytyy syödä paljon kasviksia ja hedelmiä, ja pitää se liikunta yllä, joten Atkins tarjoaa vain alun. Terveellisestä elämästä olen vastuussa minä itse. Jos painoa alkaa tulemaan liikaa jostakin syystä (esimerkkinä viime joulu tai muu juhla), Atkinsiin voin aina luottaa, sillä saa ne parit liikakilot vajaa viikossa pois, jolloin voin taas lisäillä hiilihhydraattien määrää ja palata siihen pääsääntöiseen elämänrytmiin.
Niin kauan sitä jatkan, kunnes terveydenhoitaja sanookin että "Kehosi on dieetin ansiosta mennyt parempaan suuntaan, mutta nyt se alkoikin yllätyksenä menemään huonompaan". Sitten lopetan Atkinsin. Mutta niin kauan kun kehoni ja mieleni on terve, jatkan sitä.
...Sanoi ketä vain katkera kusipää mitä tahansa.KETÄ vain katkera kusipää?
- Kartsa
Toukokuun alussa tuli mitta täyteen ja alkoi läski lähteä. Alkuun Atkinsia 3 vkoa ja sitten täydellinen elämän tapa remontti, ruoka valio ja liikunta yhdistettynä olen nyt noin 3kk myöemmin noin 30 kiloa keveämpi ja terveempi astma ei enään vaivaa ei tarvitse myöskään verenpaine lääkitystä puhumattakaan kolestrooli lääkityksesta. Joten oin hyvin suositella atkinssin diettiä jos tarvitset alku sysäystä, mutta kannattaa kuunnella omaa kehoaan ja käyttää omaa päätään, kuten olen aiemminkin todennut ihminen on seka ravinnon käyttäjä ei pelkkä lihan syöjä. Hyvää alkavaa syksyä kaikille
- -_---------
Atkins antaa hyvän alun, mutta LOPUSTA on ihminen vastuussa itse. Kun ei ole liikaläskejä heilumassa painona, voit alkaa juoksemaan ja lenkkeilemään, ja atkinsin lopetettua alkaa se terveellinen puoli elämästä, eli salaatteja, vähä-rasvaisia ruokia.... Liikunnalla kuorrutettuna tietysti.
Mutta atkins toimii myös sellaisena apuna. Kun tulee joulu ihanine herkkuineen ja häät kakkuineen, niin kyllä sitä saa syödä, jonka jälkeen tietysti liikutaan liikaenergiat pois.. Jos paino on siitä kärsinyt tavattomasti, niin tottakai atkinsiin voi siinä tilanteessa luottaa jos sellainen olo on että kiloista pois täytyy päästä. - ...
opetelkaa yhdys_sanat
- Vanhakonkari
Itse aloitin alle kaksi viikkoa sitten, ja olen laihtunut 77,5 kg:sta 74,3 kg:aan. Tämäkin tulos viime maanantaina, eli todennäköisesti mennyt jo alle 74 kg:n. En näe nälkää, syön yhtä paljon kuin ennenkin ellen jopa enemmän. Saan syödä niin paljon kuin huvittaa, mutta hiilihydraattia täytyy varoa, EIKÄ SAA LIPSUA.
Alussa 20g/vrk, josta sitten sitä nostetaan varovasti kun olet saavuttanut ihannepainosi.
Siskoni oli dieetin aloitettuaan 110kg, ja oli dieetin aikana syönyt pizzapalan.. Nyt on painoa vaa'alla 108kg, eli hitaampaa on laskenut kuin minun panoni, mutta laihtunut on silti. Lipsuminen tarkoittaa vain sitä että kannattaa palata ja olla pari päivää siinä 20g/vrk hiilihydraatti määrässä, ja alkaa taas vähitellen nostamaan 5g/vrk, jotta keho palautuu haluttuun ketoositilaan.
Atkinsin dieetti on ehdottomasti minulle ainoa dieetti, joka on toiminut. Minulla on sellainen aineenvaihdunta, että pienikin määrä rasvaa nousee heti vyötärölle ja minun käytännössä pitäisi olla lenkkeilemässä neljä tuntia päivässä.. Eikä minulla yksinkertaisesti riitä motivaatiot siihen.
Atkinsissa on hyviä puolia myös siinä, että normaalit dieetit "syövät" lihasmassan samalla, kun sallitut ruoat sisältävät lihasmassaa auttamaTTOMIA osia. Atkins ei sitä tee mutta liian helpossa dieetissä elelevät usein unohtavat liikkua sillä uskomattomia tuloksia saadaan myös sillä ettei liiku. Lihasmassa ei katoa, mutta yleiskunto heikkenee.
Atkinsia ei pidä tehdä niin että ensin laihtuu parissa kuukaudessa 10kg ja sitten unohtaa kaiken ja palaa normaaliin.. Atkins antaa sinulle "uuden mahdollisuuden", eli se ei anna helppoa ratkaisua liikalihavuuteen jonka jälkeen voit elellä miten haluat! Sen jälkeen kun hiilihydraattien määrää on nostettu ihannepainon saavutettua, ruokailutottumukset täytyy pysyä vähä-rasvaisina, ja kasviksia ja hedelmiä paljon sisältäväksi.
Normaalien dieettien idea on, että hiilihydraatteja (niitä, joita täytyy olla jotta keho kykenee teettämään rasvoista kehoon läskejä) saa olla mutta ei niitä jotka hiilihydraatit muuntavat sitten läskeiksi. Eli kaikki terveelliset ruoat kuten salaatit, hedelmät, kasvikset.. Mutta tavallisistakin ruuista tulee sen verran rasvaa että joko syöt niin että sinulla on aina nälkä tai liikunta on pakollista jotta keho käyttäisi enemmän energiaa ja rasvoja kuin mitä se saa.
Atkinsin dieetin idea on se, että hiilihydraatit (jotka siis muuntavat ruoan mukana tulleet energiat ja rasvat kehon läskivarastoiksi) jätetään pois, jolloin saat syödä rasvaisiakin lihoja ja ruokia, eikä tarvitse nähdä nälkää, mutta keho ei voi läskivarastoon mitään kerätä, muutakuin vitamiinit, kalsiumin ja muut täysin välttämättömät proteiinit, joita saadaan mm. vihanneksista, juuriksista, lihoista jne.
Hyviä laihdutushetkiä! - alucard88
Juu itsellä (mies, 23 v) 120 kg alkupaino ja atkinsille ryhdyin tossa kesäkuussa ja 19 kiloa ropissu pois tässä melkeen kolmen kuukauden aikana. Koko tippunu monella ja ei näy makkarat enää meikällä ! :D
Perhanan hyvä fiilis! En ole ikinä ollut karkin tai muun makean ystävä ...suklaa on ainoa jota jäin kaipaamaan hieman, mutta pikkuhinta siitä että saan elää terveellisesti.
Joo tosiaan kannattaa nostaa sitä hiilareiden määrää sitten kun on pudottanut sen tavoittelemansa määrän pois. Itsellä 25 g päivässä tällä hetkellä mutta kun tullaan siihen 85 kiloon niin nousee varmaan lähemmäs 40 g / päivä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6517183Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?424992HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa3002788- 1502103
Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki331660Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1331634- 201617
Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon4001566mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k111347Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E111323