Lavatanssilapset

Onko kukaan täällä lavatanssirakkauden hedelmä? Omat vanhempani tapasivat lavatansseissa ja pian päätyivät pussailemaan läheisen sillan alle. Minä synnyin siitä 2 vuoden kuluttua..

Vuosiin käynyt itse lavoilla, vois olla hauskaa pitkästä aikaa. Löytyykö palstalta virtuooseja vai enemmän Kanki-Kaikkosen koulukuntaa?

https://www.hs.fi/sunnuntai/art-2000008876899.html

12

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Pari vakkari kohdetta on. Niinkuin Kontula sanoo jutussa, tanssi on hyvä liikunta laji jos ei muuten tykkää urheilla.

    • Anonyymi

      Luulisi hedelmien kypsyvän ajallaan kun aika on.

    • En ole hyvä tanssimaan, ehkä vähän kömpelö. Olen siis naispuolinen versio Kaikkoselle. Vanhana musiikkiluokkalaisena rytmin kuuntelu onnistuu jollain lailla, mutta en vaan muuten osaa. Jos mies vie ja ottaa tiukasti kiinni, on helpompi antaa viedä, muuten täytyy keskittyä, että osaa seurata miehen liikettä eikä jalat sekoile omiaan. 😂

      Olisi kiva kyllä osata ja joskus olen haaveillut mennä paritanssikurssille, jotta oppisi edes vähän. Toisaalta pks ei kovin monessa paikassa tule tanssittua paritansseja (tai sitten en tiedä vaan paikkoja), joten pitäisi varmana ihan tarkoituksella mennä tansseihin, jotta opittu ei heti unohdu.

      Onko muilla kokemuksia missä paritansseja kannattaa opetella? Taitaa tanssikouluissa olla lähinnä pareja ja naisia. Kesälläkin voisi mennä, jos osuu aikatauluihin.

      • Nyt vasta kuin HS jutun. Olihan tuossa juuri esimerkki pks lavasta. Enpä ollut paikasta kuullut. Vähän pitkä matka on tuonne, mutta ehkä pitää joskus testata, varsinkin jos uskaltautuu ensin tanssikurssille. 😉


      • Emberizi kirjoitti:

        Nyt vasta kuin HS jutun. Olihan tuossa juuri esimerkki pks lavasta. Enpä ollut paikasta kuullut. Vähän pitkä matka on tuonne, mutta ehkä pitää joskus testata, varsinkin jos uskaltautuu ensin tanssikurssille. 😉

        Eikö tanssikurssi slash tanssilava olisi muutenkin kuin luotu tietynlaisen kohtaamisen mahdollisuudelle? 😉
        Itse olin teininä kurssilla eikä siitä mitään päähän eikä jalkoihin jäänyt. Karisman turvin on pitänyt tanssitilaisuudet vetää 😆


      • Emberizi
        MaximiIIian kirjoitti:

        Eikö tanssikurssi slash tanssilava olisi muutenkin kuin luotu tietynlaisen kohtaamisen mahdollisuudelle? 😉
        Itse olin teininä kurssilla eikä siitä mitään päähän eikä jalkoihin jäänyt. Karisman turvin on pitänyt tanssitilaisuudet vetää 😆

        Näkyy toisiaan tuollakin HS jutun lavalla olevan tanssikurssi tanssit päälle tilaisuuksia. En kyllä uskalla kovin montaa tanssia mennä tanssimaan, kun ei ole mitään hajua miten tanssissa pitäisi liikkua. 😂 Joku tango tai fuksu olisi ihan painajainen. 😬 Pitäisi vähintään pari iltaa treenata kotona kokeilla YouTuben avustuksella, ennen kuin uskaltaa lähteä mihinkään. 😆 Tai sitten pitäisi olla kärsivällinen pari, joka opastaa alkuun tai sitten kaiva kuvetta ja ottaa pari yksityistuntia.

        Oma tanssikokemus on jäänyt hitaisiin ja lukioajan vanhojentansseihin.


      • Emberizi kirjoitti:

        Näkyy toisiaan tuollakin HS jutun lavalla olevan tanssikurssi tanssit päälle tilaisuuksia. En kyllä uskalla kovin montaa tanssia mennä tanssimaan, kun ei ole mitään hajua miten tanssissa pitäisi liikkua. 😂 Joku tango tai fuksu olisi ihan painajainen. 😬 Pitäisi vähintään pari iltaa treenata kotona kokeilla YouTuben avustuksella, ennen kuin uskaltaa lähteä mihinkään. 😆 Tai sitten pitäisi olla kärsivällinen pari, joka opastaa alkuun tai sitten kaiva kuvetta ja ottaa pari yksityistuntia.

        Oma tanssikokemus on jäänyt hitaisiin ja lukioajan vanhojentansseihin.

        Lavatansseissa voi kohdata ritarin, joka on tullut paikalle valkealla ratsulla kun bensan hinnat on mitä on. Eli potentiaalinen tuplajättipotti; oma kultsipuppelo ja samalla oppii tanssimaan 😊


      • MaximiIIian kirjoitti:

        Lavatansseissa voi kohdata ritarin, joka on tullut paikalle valkealla ratsulla kun bensan hinnat on mitä on. Eli potentiaalinen tuplajättipotti; oma kultsipuppelo ja samalla oppii tanssimaan 😊

        Heh, itse en kyllä ainakaan tuonne Itä-Vantaalle pääsisi kotoa kuin autolla (35-40min matka) ja näköjään julkisilla menisi 3-4h/reissu. Sinänsä olisi helppo tunnistaa se oikea valkoisesta ratsusta. 😉

        Pitää pistää korvan taakse, kun on taas kaupungissa. 😉 Tosin ei tuolla näy olevan alkeisopetusta kovin heti… ja ilman tanssitaitoja ei taida yksin taida kehdata käydä tallomassa miesten varpaita. 😂


    • Anonyymi

      Juhannuksena moni suuntaa lavoille, semmoisetkin joka ei muutoin tavallisesti käy tanssimassa. Olin suht aktiivinen 17-21-vuotiaana, kahdesti tai kolmestikkin viikossa suunnattiin eri tanssilavoille. Armeija-aikana hieman harveni käynnit, ja kun lomille harvakseltaan pääsi, piti valita tarkemmin baarin ja tanssimestan väliltä kumpi kannattaa, mistä saa varmemmin seuraa, kuka esiintyy missäkin jne. No joskus meni silti molemmat illat (pe, la), baari toisena, ja tanssilavaa toisena. Sittemmin vain juhannuksena tuli käytyä. Nyt ei useampaan vuoteen ole tullut pyörähdettyä. Osin hyvien itseäni miellyttävien artistien puutteenkin vuoksi. Taiturit alkavat olla jo mullan alla. Aika näyttää tuleeko enää uusia yhtä hyviä... Itselläni se oli puhtaasti seuranhakupaikka siinä missä baaritkin. Luulisi kumminkin että nyt Juhannuksena kannattaisi suunnata lavoille jos vain hyvä esiintyjä tiedossa! Kesälomalaiset ja kokemuksen mukaan myös kauempaa Juhlaa varta vasten viettämään tulleet, jotka haluaa sen kuuluisan maalaisjuhannuksen kokea olisivat maisemissa. Esiintyjän lisäksi paikan pitää olla hyvä, mieluiten tunnettu. No se vähemmänkin tunnettu tulee tunnetuksi kun vain hommaa parhaita solisteja yhtyeineen, pitää lippujen hinnat maltillisina ja hiukka mainostaa. Tuo Honkosen kotipaikan tanssipakka Kukohiekka on muuten yksi parhaita. Siellä sitä tuli itsekkin paljon joskus pyörähdeltyä. Kaikkia niistä muista paikoista enää edes olemassa.

    • Anonyymi

      Jättikö jälkensä jos 2v äitisi vatsassa ja 15 kk ilman lapsivettä

    • Anonyymi

      En osaa tanssia mutta annan miehen viedä, ihan sänkyyn saakka. Siitähän tanssissa on kyse.
      - Charlotte

    • Anonyymi

      Omat vanhemmat on tavanneet lavatansseissa, mutta en millään tavoin ole onnistunut siirtämään perinnettä itselleni. Joku kerta olen jollekin tutulle lupaillut, että voisihan sitä kokeilla tänä kesänä. Mutta ei, aina löytyy mielekkäämpää tekemistä. Ja se musiikki kun ei yhtään kiinnosta :) t.sxth

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Moi vaan vielä kerran

      Kivaa päivää samalla. Kukaan ei kaipaa eikä rakasta. 💔🐺🌃🌧️☀️
      Ikävä
      328
      3756
    2. Nainen, millaisista miehistä tykkäät?

      Mielenkiinnosta kysyn 😄
      Ikävä
      228
      3292
    3. Nyt sitten ulos ihmiset!

      Älkää jumittako täällä. Menkää, näkykää ja hankkikaa kokemuksia. Ei teitä kukaan edes bongaile, jos önötätte täällä.
      Ikävä
      146
      2643
    4. Mitä jos saisit tietää että kaivatullasi

      on jo joku toinen?
      Ikävä
      111
      2151
    5. Onnea Solatie !

      On sit valittu uusi kaupunginjohtaja.No ei menny Nivala-Harju- Tapio -Pikkarainen juntan mukkaan.
      Kemijärvi
      21
      2138
    6. Naiselle varatulle

      Jos homma kariutuu kotona, niin saanko sinut ihan omakseni🙂??
      Tunteet
      16
      1997
    7. Sarvisalon kesätori

      Onpa kiva paikka. Mutta torikahvila oli suorastaan naurettavan alkeellinen ja ne voileivät,olivat kuin pienen lapsen tek
      Loviisa
      17
      1795
    8. Minun pitää tehdä jotain

      En tiedä meneekö siihen viikko vai kuukausi. Mutta jos voit odottaa, niin löydän sinut sen jälkeen kun on homma hoidett
      Ikävä
      45
      1792
    9. Hindulijat raivoavat täällä, ettei kristinuskossa

      ole itsessään mitään aitoa! No miksi sitten hyökkäilette "nollaa vastaan"? Eikö hnduilijan vaan kannattaisi pieht
      Hindulaisuus
      304
      1505
    10. Sinä oot hyvä ihminen

      Mut ehkä me ei vaa sovita yhteen :(
      Ikävä
      123
      1392
    Aihe