Matkakohteita?

Anonyymi

Kesä ja loma, moni menee mökille jne. Minne sinä haluaisit matkustaa tänä kesänä? Mietin ulkomaanmatkan ja kotimaan kohteiden välillä, missä kokisi uusia juttuja ja olisi jotakin nähtävää, uimarannat on niin nähty.

43

77

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mene Turun keskiaikapäiville, siellä on jopa hevosturnajaisia.

      Sinne itse menisin ja majoittuisin tunnelmalliseen Park Hotelliin jossa olen käynyt ennenkin.

      Myös Turun käsityöläiskorttelit on hauska aikamatka ja linna tietysti.

      • Anonyymi

        Wow, sitäpä en olisi keksinytkään. Kiitos paljon vinkistä! Turku on hieno paikka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Wow, sitäpä en olisi keksinytkään. Kiitos paljon vinkistä! Turku on hieno paikka.

        Ole hyvä, Turku on tosi hieno paikka jos tykkää tuollaisista jutuista. Muista käydä myös Linnassa, se on hyvin kaunis.

        Toinen hieno linna on Olavin linna Savonlinnassa ja samassa suunnassa on myös Retretti, joka on maanalainen taidemuseo ja mielestäni tosi hieno paikka.

        Yksi mille itse olen haaveillut mennä, on islanninhevosvaellus. Toki se vaatii jo pientä hevosen käsittelytaitoa, mutta kesäloman aikana varmaan ehtisi ottaa pari irtotuntia ennen vaellusta jos on aloittelija. Itse olen kokenut ratsastaja ja olisi kiva mennä kahden tunnin vaellukselle, mielestäni hinta 75 € on aika kohtuullinen kahdesta tunnista maastoilua:)))

        Islanninhevoset ovat pieniä ja tukevia ja niillä on aloittelijankin mukava ratsastaa.

        https://fagur.fi/hinnasto


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ole hyvä, Turku on tosi hieno paikka jos tykkää tuollaisista jutuista. Muista käydä myös Linnassa, se on hyvin kaunis.

        Toinen hieno linna on Olavin linna Savonlinnassa ja samassa suunnassa on myös Retretti, joka on maanalainen taidemuseo ja mielestäni tosi hieno paikka.

        Yksi mille itse olen haaveillut mennä, on islanninhevosvaellus. Toki se vaatii jo pientä hevosen käsittelytaitoa, mutta kesäloman aikana varmaan ehtisi ottaa pari irtotuntia ennen vaellusta jos on aloittelija. Itse olen kokenut ratsastaja ja olisi kiva mennä kahden tunnin vaellukselle, mielestäni hinta 75 € on aika kohtuullinen kahdesta tunnista maastoilua:)))

        Islanninhevoset ovat pieniä ja tukevia ja niillä on aloittelijankin mukava ratsastaa.

        https://fagur.fi/hinnasto

        Sulta tulee tänään hyviä ehdotuksia.

        Savonlinnaan on jo matka tulossa, eli linnareissulle :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulta tulee tänään hyviä ehdotuksia.

        Savonlinnaan on jo matka tulossa, eli linnareissulle :)

        Kiitos, ehkä meillä on sama maku;)) Ja linnathan nyt on aina ihania ja jänniä!

        Yksi hyvä oli myös Raaseporin linnanrauniot. Todella kiva yhden päivän edullinen matkakohde. Linnaa ei juurikaan ole entisöity.

        Raaseporissahan on nyt kuun vaihteessa Bilnäsin antiikki-ja perinnepäivät ja samaan aikaan Fiskarsin antiikkimessut jos tykkää vanhalla sisustamisesta. Niissä en ole käynyt, mutta kuulemma hyvät messut.

        https://fiskarsvillage.fi/tapahtuma/fiskarsin-antiikkipaivat-2022/

        Onhan sitä Suomessa kivoja kohteita ja paljon hyviä museoita, mainostus vaan on aika sattumanvaraista.

        Itse kävin viimeksi Suomenlinnassa Ehrensvärdin museossa, jossa oli todella hienoa antiikkia ja 1700-luvun miljoo vanhassa talossa. Suomenlinnassa oli oma museopäivä ja ilmainen sisäänpääsy kaikkiin museoihin. Väkeä riitti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos, ehkä meillä on sama maku;)) Ja linnathan nyt on aina ihania ja jänniä!

        Yksi hyvä oli myös Raaseporin linnanrauniot. Todella kiva yhden päivän edullinen matkakohde. Linnaa ei juurikaan ole entisöity.

        Raaseporissahan on nyt kuun vaihteessa Bilnäsin antiikki-ja perinnepäivät ja samaan aikaan Fiskarsin antiikkimessut jos tykkää vanhalla sisustamisesta. Niissä en ole käynyt, mutta kuulemma hyvät messut.

        https://fiskarsvillage.fi/tapahtuma/fiskarsin-antiikkipaivat-2022/

        Onhan sitä Suomessa kivoja kohteita ja paljon hyviä museoita, mainostus vaan on aika sattumanvaraista.

        Itse kävin viimeksi Suomenlinnassa Ehrensvärdin museossa, jossa oli todella hienoa antiikkia ja 1700-luvun miljoo vanhassa talossa. Suomenlinnassa oli oma museopäivä ja ilmainen sisäänpääsy kaikkiin museoihin. Väkeä riitti.

        Fiskars näyttää kans todella kiinnostavalta ja kauniilta :)


      • Hämeenlinnassa on myös oma keskiaikatapahtumansa loppukesästä, suosittelen jos aihepiiri kiinnostaa. Ja Hämeen linna tulee siinä sivussa nähtyä samalla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sulta tulee tänään hyviä ehdotuksia.

        Savonlinnaan on jo matka tulossa, eli linnareissulle :)

        Savonlinnaan jos menee lännestäpäin, kannattaa käydä Järvisydämmessä matkalla. Siellä on lisäksi uppotukkikylä ja huikea näkymä laaguunimaiseen lahdukkaan. 😊👌

        Kylpyläkin siellä.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Savonlinnaan jos menee lännestäpäin, kannattaa käydä Järvisydämmessä matkalla. Siellä on lisäksi uppotukkikylä ja huikea näkymä laaguunimaiseen lahdukkaan. 😊👌

        Kylpyläkin siellä.

        Järvisydämessä olin viime vuonna, kiva paikka ja vesistö upea!


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Hämeenlinnassa on myös oma keskiaikatapahtumansa loppukesästä, suosittelen jos aihepiiri kiinnostaa. Ja Hämeen linna tulee siinä sivussa nähtyä samalla.

        Jees!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Järvisydämessä olin viime vuonna, kiva paikka ja vesistö upea!

        Kävitkö siellä uppotukkikylässä? Se mikä on siellä ylhäällä?


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Kävitkö siellä uppotukkikylässä? Se mikä on siellä ylhäällä?

        Siellä en käynyt :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siellä en käynyt :)

        Douh... se ois kantsinyt myös tsekata... siitä Järvärin parkkipaikdlta oisit vaan lampsinut ylämäkeen. 😊


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Douh... se ois kantsinyt myös tsekata... siitä Järvärin parkkipaikdlta oisit vaan lampsinut ylämäkeen. 😊

        Suunnattiin vesille heti kohteeseen saavuttua :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Suunnattiin vesille heti kohteeseen saavuttua :)

        No voi voi... käy nyt, jos meet Savonlinnaan. Käyt höräsee kupin kahvia siellä ja jaloittelet. 😁👌


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Hämeenlinnassa on myös oma keskiaikatapahtumansa loppukesästä, suosittelen jos aihepiiri kiinnostaa. Ja Hämeen linna tulee siinä sivussa nähtyä samalla.

        Kyllä olen tietoinen ainakin minä😄

        On tullut kaverin kanssa siitäkin puhuttua, että junalla pikaisesti Hämeenlinnaan retkelle.

        Se vaan että olen käynyt siellä jo todella monta kertaa kun oli lähin linna pitkän aikaa nuoruudesta saakka.

        Voisi kyllä turnajaisia käydä katsomassa, kun itse vierailin Turun keskiaikapäivillä joskus sata vuotta sitten, niitä en nähnyt, liekö edes järjestetty silloin vielä.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Savonlinnaan jos menee lännestäpäin, kannattaa käydä Järvisydämmessä matkalla. Siellä on lisäksi uppotukkikylä ja huikea näkymä laaguunimaiseen lahdukkaan. 😊👌

        Kylpyläkin siellä.

        Kuulostaapa upealta kohteelta!

        Kylpylä jossain Itä-Suomen järvimailla on varmasti ihana paikka.

        Tulee mieleen kalevalainen mökkimaisema kotikutoisine pellavatakkeineen.

        Minun isoisällä oli pellavainen kylpytakki ja hän kutsui sitä "nyhtänköljaksi"😐 Isovanhempani asuivat nuorina pitkään Savonlinnassa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuulostaapa upealta kohteelta!

        Kylpylä jossain Itä-Suomen järvimailla on varmasti ihana paikka.

        Tulee mieleen kalevalainen mökkimaisema kotikutoisine pellavatakkeineen.

        Minun isoisällä oli pellavainen kylpytakki ja hän kutsui sitä "nyhtänköljaksi"😐 Isovanhempani asuivat nuorina pitkään Savonlinnassa.

        Savonlinna on hulppea kesäkaupunki. 😊👌


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä olen tietoinen ainakin minä😄

        On tullut kaverin kanssa siitäkin puhuttua, että junalla pikaisesti Hämeenlinnaan retkelle.

        Se vaan että olen käynyt siellä jo todella monta kertaa kun oli lähin linna pitkän aikaa nuoruudesta saakka.

        Voisi kyllä turnajaisia käydä katsomassa, kun itse vierailin Turun keskiaikapäivillä joskus sata vuotta sitten, niitä en nähnyt, liekö edes järjestetty silloin vielä.

        Noita turnajaisia on järjestetty vähän sen mukaan, miten niiden suorittajia on saatu mukaan ja/tai kaupunki on tullut vastaan. Ekat turnajaiseni taisin nähdä Turussa ehkä noin 2006 tai 2007, sen jälkeen paritkin Hlinnassa. Nyttemmin niitä ei ole tainnut olla pariin vuoteen kummassakaan, liekö koronan vuoksi pelattu varman päälle.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Hämeenlinnassa on myös oma keskiaikatapahtumansa loppukesästä, suosittelen jos aihepiiri kiinnostaa. Ja Hämeen linna tulee siinä sivussa nähtyä samalla.

        Moni näki jo Hämeenlinnalaisten aseman, 12h seisauksella keskikesän juhlan aikaan.
        Junaliikenne juhannuksena täysin jumissa, eivätkä edes informoineet matkustajia asiasta seisokin aikana asiallisesti... vaikka tunneittain.
        Ja Turun oma keskiaikatapahtuman olen nähnyt niin monasti, ettei se tänä kesänä kiinnosta, mulla on hieman muutakin tekemistä tänä kesänä.

        Oikeesti mua houkuttelisi kalamatka Inarinjärvelle, mutt tänä kesänä se on mahdoton edes ajatuksena. Joskus poronrykimä aikaan sinne ehkä ehtisin; mäkäräisten ja sääskien keskelle... ei kiitos. Talvella ehkä teen lomamatkan Inariin, kattoo nyt, mihin tämän maailman kehitys on menossa.


    • Anonyymi

      Mulla ei oikeastaan ikinä ole kesäisin suurempaa tarvetta matkustella. Kesä on parasta aikaa ihan kotisalla. Korkeintaan jotain pieniä päiväreissuja ja aina illaksi/yöksi kotiin.

      Matkustaa tykkään eniten joko keväällä tai syksyllä. Aloittaa kesän ennakkoon tai jatkaa kesää pidempään. Noin yleisesti ottaen aina kun matkusta, niin kohteessa pitää olla joko kultuuria, historiaa tai hienoa luontoa katseltavaksi. Rannat ja bilemestat ei ole koskaan kiinnostaneet.

    • Anonyymi

      Kreikka, Kos.

      • Anonyymi

        Kos oli elämäni ensimmäinen oikea ulkomaankohde, ellei Ruotsia ja Viroa ja Venäjää lueta! 👍
        Ihanat muistot! Siitä on aikaa, mutta pidin matkapäiväkirjaa :) t.sxth


    • Anonyymi

      Lappi ja sen yötön yö... Luonnonrauhaa. Tosin hyttyskarkoitteen suosiollisella avustuksella 😁

      • Anonyymi

        Lappi on koettava, mut säästelen vielä sitä ensi vuodelle.


    • Tämä kesä menee mökillä ja kaupunkifestareilla. Mökillä on hyvä olla.

      Kun matkustan seuraavan kerran, miettisin Alppeja (Saksa, Itävalta, Sveitsi, Italia), Skandeja (Norja) tai Islantia. Top-one yhdistelmä sisältää meren ja vuoren. Jos lapset on mukana, sitten Munchen Disney Land on vaikea kiertää. 😂 Keski-Euroopassa pääsee junalla parissa tunnissa minne vaan eli parikin kohdetta saa helposti ympättyä matkaan.

      Viikonloppumatkan/ pidennetyn viikonloppumatkan taas suuntaisin joko kotimaahan (Lappi, Tampere, Turku, Jyväskylä) tai sitten Saksaan, Vilnaan tai Riikaan (mihin nyt lentoja halvalla saakin).

      • Anonyymi

        Top-one, todella. Mikähän siinä mahtaakin olla, että ulkomailla käydessä usein täytyy päästä lähelle merta? Kun miettii, niin usein näin on ollut, suosikkipaikoissa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Top-one, todella. Mikähän siinä mahtaakin olla, että ulkomailla käydessä usein täytyy päästä lähelle merta? Kun miettii, niin usein näin on ollut, suosikkipaikoissa.

        Olen vain kerran ollut rantalomakohteessa, sillonkin koska en jaksanut alkaa vääntää sillosen ex kanssa kohteesta. Sen kohteen paras merikokemus oli jylhä niemenmaa, merinäköala ja luonnonvaraiset delfiinit. En siis hae turistirantaa, vaan mielummin idyllinen pieni kylä rannan tuntumassa tai vuoren juurella paikallisten keskellä. Vaellus vuorelle tai kävely kylien rannalla. Ehkä nyt juuri valitsisin Norjan vuoret ja meri samassa paketissa, ja vieläpä kohtuullinen matka tai sitten Pohjois-Italian.


      • Anonyymi

        Jyväskylässä on koko perheen nähtävää myöhään syksylläkin, Valonkaupunki tapahtuma!


    • Anonyymi

      Ei ole kielitaitoa,vaikea yksin lähteä ulkomaan matkat nimen oman naisena.Joten säästän nekin rahat terveyteeni.Matkustamatta yhtään mihinkään tältä pääkaupuni setu,jossa yksin yksinäinen.Mutta elämää, turha sitä murehtia.

      • Anonyymi

        Kyllähän nyt kaikki ruotsia osaa ja helsingistä on suora linja Tukholmaan. vaikka käydä joka viikonloppu. Tietenkin terveys on tärkein. Mulla on keuhkoissa jotain ongelmaa. Töistä tullu. Ja kohta meen silmälääkäriin ja se määrää mulle rillit. En tuu ikinä saamaan puolisoo suurien rillien ja astmapiipun kanssa. Mutta mulle saa olla vahingon ilonen. Naurakaa paljon nauru pidentää ikää.


    • Jossakin vois käydä taas... mutta missä, niin en vielä tiedä? Ehkä päräytän vähän pohjoisempaan päin välillä. 😊

    • Anonyymi

      Tässä jännittävää ja ennenkokematonta 1 joko riisut alasti tai lyhkäset alkkarit ja juot metsässä pullon viinaa pystyyn ja sammut ja aamulla kun heräät on ihana olo ja kun hellettä luvannut niin ei telttoja vaan nukut alasti sammaleen päällä 2 riisut alasti tai alkkareihin ja kierittelet kunnolla nokkospusikossa eli kierittelet vaik puol tuntii aluksi ja sit pienen ajan päästä tunnin sen jälkeen pirteä olo 3 sammut alastomana muurahaispesän päälle ei oo ihan joka tyyppi kokenut äksöniäja muistat pitkään ja nauruttamaan saa muistot mieleenpainuvimmat

    • Tänä vuonna suuntaan varmaan taas pitkästä aikaa Ruotsiin ja omalla autolla niin näkee vähän pienempiäkin paikkoja. Kun ruotsi on muutakin kuin Tukholma, Göteborg ja Malmö. Viime kesänä tuli matkailtua kotimaassa. Uusikaupunki oli hieno paikka ja sitä suosittelen, samaten Pietarsaari. Ja Saimaan rannalta löytyy sen upean luonnon lisäksi upea Tiurun entinen keuhkotautiparantola. Ei oo Aallon suunnittelema, mutta upee kuitenkin ja ränsistynyt. Ja Hämeenlinnaa tässä jo ehdotettiinkin, niin jos aulangolla majotutte. Käykää kattomassa lautaparakkia, missä neuvostojoukkue majottu vuoden 52 olympialaisissa. Ja hotellin piippuun tosiaan putos se naisnäyttelijä sillon vuonna 39.

    • Anonyymi

      Jos ei haluu uimarannalle eurooppaan niin ei kaupunki loma sopii. Ranta lomat hyvii portugalissa, espanjassa barcelonassa. Ihan kivaa mut teilleä ei ole mahiksia.

    • Anonyymi

      Haluan lähteä hawajille. Olen katsellut paljon sieltä uvia ja videoita. Mikäää krwikka tuossa lähellä ei kiinnosta vaan hawaji mutta tyttöystävä ei ole innostunut vaikka se ei sille maksa mitään. Sanoin että lähen sitte toisen ystävän kanssa.

    • Anonyymi

      Hpidypm. Trcsd ,-- ,,stlslphterrms-

    • Anonyymi

      Ai ulkomaille vaikka suomessa on 33 joka päivä.

    • Anonyymi

      james-elokuva-bond u´tulee nelonen Thunderball :D

    • Anonyymi

      Tiedättekö muuten mikä on ukkospallo, pallosalama, isäkertoijoskus nähneensä sellaisen salaman pesäpallonkokoisen jonkin sellaisen, kuten elokuva nyt nelonen 007 Psllodslsms.

    • Anonyymi

      Joensuu, sieltä on lyhyt matka Kolille. Kuopiossa alkaa 30.6. viinijuhlat.
      Rovaniemi ja Lappi ovat upeita myös kesällä.

    • Anonyymi

      Matkustan golfaamaan, seura ei pahitteeksi
      T. Viisvitonen kikkarapää poika

    • Anonyymi

      Vuokrattiin ykkösrouvan kanssa matkailuauto. Pyöritään pitkin Suomea ja siitä Norjaan.
      Kunnon kiimaboksi. Otetaan vähän harrastusvälineitä mukaan.

      -keinovaginamies-

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      169
      3160
    2. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      139
      2127
    3. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      109
      2076
    4. Mikä on hän on ammatiltaan?

      Vai tiedätkö mitä kaivattusi tekee työkseen?
      Ikävä
      89
      1830
    5. Mitä ajattelit silloin kun

      Löysit hänet?
      Ikävä
      84
      1620
    6. Anna vielä vähän vihreää valoa

      Teen sitten siirtoni, nainen. Tiedän, että olet jo varovaisesti yrittänyt lähestyä, mutta siitä on jo aikaa. Jos tunnet
      Ikävä
      27
      1603
    7. Syksyinen aamuketju suden

      Hyvää huomenta ja kaunista syyspäivää. 🌞🍁🍂☕
      Ikävä
      227
      1130
    8. Miksi homous puhuttaa konservatiiveja vuodesta toiseen?

      Kysymykseen on vastattukin Kansanlähetyksen osalta: "Miksi sukupuoleen ja seksuaalisuuteen liittyvät asiat ovat konserv
      Luterilaisuus
      274
      1114
    9. Uskotko että kohdataan vielä?

      Kysymys otsikossa, aloitukseen ei muuta lisättävää.
      Ikävä
      71
      1110
    10. Oletko tutustunut muihin

      Samalla tavalla kuin häneen?
      Ikävä
      74
      958
    Aihe