Joskus muinoin Neuvostoliitto, josta tuli Venäjä, oli Kemissä kova sana. Vieläkös sitä kaipaillaan aikoja entisiä?
Onkos Kemissä venäjämielisiä?
17
770
Vastaukset
- Anonyymi
🇷🇺🇷🇺🇷🇺 https://youtu.be/k1ER3jQGWe8
- Anonyymi
Ihmeellinen lipun väri muuten vertaa vanhaa venäjää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmeellinen lipun väri muuten vertaa vanhaa venäjää.
Ei vanhaa Venäjää ole ollu olemassakaan, se oli Neuvostoliitto (CCCP).
- Anonyymi
Ruutinrannalle muuttavat venäjäfanit.
- Anonyymi
Ei venäjällä ole kuin muutama kommunisti jälellä. Lahtari maa se on. Lahtaa viattomia pieniä lapsia ja siviilejä.
- Anonyymi
Väyrynen.
- Anonyymi
Olen anti-Väyrynen. En halua koskaan politiikkaan enkä valtion hallintoon töihin.
- Anonyymi
Miltähän tuntuu siltä, joka on hehkuttanut Venäjää tai Neuvostoliittoa? Koko elämä väärässä.
- Anonyymi
Joo
- Anonyymi
On kunnan toimistolla töissä ainakin joku nainenkin ja jäänmurtaja turisti bisneksessä.
- Anonyymi
Oulussa toripoliisi
- Anonyymi
Maan herra on Satanismi muuten. Tämä.
- Anonyymi
Joko Paavo kuoli NATOvatutukseen kun loppu päivittäiset hourailut US-puheenvuorossa?
- Anonyymi
Ei, valitettavasti.
Näkyy taas tuottaneen putinismi soppaa US-Puheenvuoroon.
"Oi suuri ja mahtava Neuvostoliitto...
- Anonyymi
Persuista irtaantuneet (irrotetut) peruskemiläiset on tätä sakkia.
- Anonyymi
Paavo taitaa sittenkin olla venäjän kätyri! Onkohan seuranta päällä?
- Anonyymi
Neuvostoliitto (josta ei tullut Venäjä, vaan Neuvostoliitto hajosi ja lakkasi olemasta) oli aikoinaan kova sana. Se määritti vahvasti suomen poliittista ja taloudellista suuntaa 1945-1991. Parhaimmillaan lähes 30% suomen ulkomaanviennistä meni Neuvostoliittoon. Poliittisesti Neuvostoliitto oli suosittu työväen ja myös kapitalistien keskuudessa. Olihan se ainakin propagandansa mukaan työläisten paratiisi, jossa ei kaikki saivat osansa ja työttömyyttä ei tunnettu.
Kapitalistille Neuvostoliitto taas tarjosi suuria taloudellisia mahdollisuuksia.
Neuvostoliitto oli kova sana koko YYA-ajan suomelle aina kommunistista kapitalistiin.
Venäjä ei ole Neuvostoliitto, ei sinne päinkään. Muistan hyvin kuinka työpaikan "aatteenmiehet" pauhasivat vielä 1991, että ei Neuvostoliitto hajoa. Kun se sitten hajosi ja jäljelle jäi rosvokapitalistinen Venäjä, niin kyllä oltiin hiljaista poikaa, hiljalleen Ladat vaihtuivat länsiautoihin ja lapset menivät partioon pioneerileirien sijaan. SN-seuran järjestämät vodka-matkat vaihtuivat etelä-euroopan aurinkolomiin. Vappumarssit pienenivät vuosi vuodelta ja punaliput hävisivät. Niin se maailma muuttuu ja nykyään jopa Vasemmistoliitossa ollaan Nato-jäsenyyden kannalla.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1282177Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3441811- 381488
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii291295Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em941163- 541133
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua26926Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul327867Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles104810Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53722