Vsnkina maailmassa.

Pienellä tsekkauksella palstaan, on tullut mieleen, että onpa moni vankina täällä maailmassa. Ketä ahdistaa helteet, roikkuvat ihmiset, feministit, itikat, bensan hinta, nsisten tai lähinnä p.llun saamattomuus...

Voisikohan olla jotain, miten asioihin vois suhtautua toisin, kun miettiä miten saisi hävitettyä nuo ärsyttävyydet maailmasta, että voisi olla vapaa?

Tulee muuten mieleen joku edesmennyt aika, kun ötököistä haluttiin eroon ddt;llä... ja menikö putkeen?

29

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vuan myö kaks ollaan onnellissii vae mitä? Ee kerrota muille. 😃

      • Anonyymi

        🥰❤️


      • Anonyymi kirjoitti:

        🥰❤️

        On niitä muitakin. 😁


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        On niitä muitakin. 😁

        Tiiä männä sanommaan, mutta myö kaks aenahhii ollaan sillä kavun aarinkoesemmalla puolella.

        Hyvvee yötä heimovelj’


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tiiä männä sanommaan, mutta myö kaks aenahhii ollaan sillä kavun aarinkoesemmalla puolella.

        Hyvvee yötä heimovelj’

        Öetä. 😴


    • Anonyymi

      Lienee maailman nopein rakennusurakka, rakentaa kalterit ympärilleen ja sen jälkeen maailman hitain purkutyö. En maxaisi siitä itselleni suurtakaan tuntipalkkaa. - cu-

      • No äkkiä se kyllä rakentuu, eikä se ilman pysäystä alakaan purkautumaan, mutta yllättävän paljon sitä vankilaa monet nikkaroi...


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No äkkiä se kyllä rakentuu, eikä se ilman pysäystä alakaan purkautumaan, mutta yllättävän paljon sitä vankilaa monet nikkaroi...

        Ympäristön vaikutus lienee sitä suurempi, mitä passiivisempi itse on ja sitä mukaa lasi on useammin puolityhjä, kuin täysi. Tähän myös helposti lannistuminen? Maailman menoon tuskin kukaan rivikansalainen voi vaikuttaa paitsi ainoastaan mielipiteellä ja sekin pitäisi erottaa omasta arjesta, mihin taas itse pystyy vaikuttamaan. Aika jännä juttu, toisella lautasella on oma elämä ja toisella hmm.. sanotaan vaikka 1000 kuollutta tuhannen kilsan päässä. Sinne on helpompi paeta kiroamaan tapahtunutta, kuin miettiä, miten lasi olisi puoli täysi ja sehän erottaa elämässään menestyjät? He näkevät lasissa aina lisättävää, kun taas vanki näkee siellä suullisen pari, helpottuu hörppäyksen ajaksi ja taas tuijottaa kalterien läpi? Vaellat lumimyrskyssä eteenpäin tietämättä asteen tarkkuudella, että oletko oikeaan suuntaan menossa mutta tiedät, että siinä suunnassa odottaa lämpö ja valo. Jossakin kohtaa väsymys alkaa painaa, tuntuu että voisi istahtaa siihen hetkeksi, vaatteet kuitenkin ovat lämpimät, ei tule kylmä mutta voisi vähän ummistaa silmiä, kyllähän minä ehdin vielä jatkaa muutaman minuutin päästä.. Tarkoitan määrätietoisuutta, pyrkiikö sinne maaliin vai tyytyykö nopeasti saavutettavaan koirankuppiin, siihen hangelle torkahtamiseen. - cu-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ympäristön vaikutus lienee sitä suurempi, mitä passiivisempi itse on ja sitä mukaa lasi on useammin puolityhjä, kuin täysi. Tähän myös helposti lannistuminen? Maailman menoon tuskin kukaan rivikansalainen voi vaikuttaa paitsi ainoastaan mielipiteellä ja sekin pitäisi erottaa omasta arjesta, mihin taas itse pystyy vaikuttamaan. Aika jännä juttu, toisella lautasella on oma elämä ja toisella hmm.. sanotaan vaikka 1000 kuollutta tuhannen kilsan päässä. Sinne on helpompi paeta kiroamaan tapahtunutta, kuin miettiä, miten lasi olisi puoli täysi ja sehän erottaa elämässään menestyjät? He näkevät lasissa aina lisättävää, kun taas vanki näkee siellä suullisen pari, helpottuu hörppäyksen ajaksi ja taas tuijottaa kalterien läpi? Vaellat lumimyrskyssä eteenpäin tietämättä asteen tarkkuudella, että oletko oikeaan suuntaan menossa mutta tiedät, että siinä suunnassa odottaa lämpö ja valo. Jossakin kohtaa väsymys alkaa painaa, tuntuu että voisi istahtaa siihen hetkeksi, vaatteet kuitenkin ovat lämpimät, ei tule kylmä mutta voisi vähän ummistaa silmiä, kyllähän minä ehdin vielä jatkaa muutaman minuutin päästä.. Tarkoitan määrätietoisuutta, pyrkiikö sinne maaliin vai tyytyykö nopeasti saavutettavaan koirankuppiin, siihen hangelle torkahtamiseen. - cu-

        Tässä katselen jääkiekkoa. Ja tuolla tulee kommentaattori puolelta termi: pelin pakottaminen. Se on kuulemma sitä, että koitetaan saada vastustaja toimimaan oman pelin mukaan, tai yleensäkin koko peli, mutta siinä on liikaa muuttujia... kuten elämässä. Kannattais ennemmin katsella miten peli kulkee ja reagoida sen mukaan.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Tässä katselen jääkiekkoa. Ja tuolla tulee kommentaattori puolelta termi: pelin pakottaminen. Se on kuulemma sitä, että koitetaan saada vastustaja toimimaan oman pelin mukaan, tai yleensäkin koko peli, mutta siinä on liikaa muuttujia... kuten elämässä. Kannattais ennemmin katsella miten peli kulkee ja reagoida sen mukaan.

        Nukkumaan siitä!


      • Anonyymi

        Jukka Raitanen ja Vangin toive, joskus 70-luvun alkupuolella Raitanen oli illalla myöhään istunut huoltoaseman Baarissa äitini mennessä sinne kahville.
        Raitanen oli tehnyt tuttavuutta siitä naapuri pöydästä käsin, sanonut olevansa ilman yökortteeria Turussa, kun keikkakin oli tullut loppuun.

        Soittanut kitaraa ja laulanut Vangin toiveen, sanoen ett pian hänen levynsä soi listojen kärjessä.
        Ei saanut Raitanen yösijaa, mutt pitkän keskustelun jälkeen sai puhelin numeron.
        Äidin kotiin, kotona vastas puhelimeen yleensä minun ukkini, mamma ei koskaan, jos ukki oli kotosalla. Äitini oli kiertänyt viikkoja puhelimen kaukaa. Äitini tiedossa ei ole soittiko Raitanen koskaan numeroon, jonka oli saanut äidiltäni.

        Jukka Raitanen - vapaa oon kulkemaan.
        https://www.youtube.com/watch?v=-I7feEmwR2E&list=RD-I7feEmwR2E&start_radio=1&rv=-I7feEmwR2E


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jukka Raitanen ja Vangin toive, joskus 70-luvun alkupuolella Raitanen oli illalla myöhään istunut huoltoaseman Baarissa äitini mennessä sinne kahville.
        Raitanen oli tehnyt tuttavuutta siitä naapuri pöydästä käsin, sanonut olevansa ilman yökortteeria Turussa, kun keikkakin oli tullut loppuun.

        Soittanut kitaraa ja laulanut Vangin toiveen, sanoen ett pian hänen levynsä soi listojen kärjessä.
        Ei saanut Raitanen yösijaa, mutt pitkän keskustelun jälkeen sai puhelin numeron.
        Äidin kotiin, kotona vastas puhelimeen yleensä minun ukkini, mamma ei koskaan, jos ukki oli kotosalla. Äitini oli kiertänyt viikkoja puhelimen kaukaa. Äitini tiedossa ei ole soittiko Raitanen koskaan numeroon, jonka oli saanut äidiltäni.

        Jukka Raitanen - vapaa oon kulkemaan.
        https://www.youtube.com/watch?v=-I7feEmwR2E&list=RD-I7feEmwR2E&start_radio=1&rv=-I7feEmwR2E

        Mielenkiintoinen tarina. :)


    • Anonyymi

      Hyvä, Disse.

      Nyt tuli painavaa asiaa! 😁

      Suosittelen lentämistä hevosen siivin aina kuin mahdollista. Niin moni asia muuttuu siedettäväksi ja jopa miellyttäväksi, kun vaihtaa näkökulmaansa siihen.

      🦄

      • Huomasin sun näkemyksiä yhdessä ketjussa.

        Helpompi mennä vuoren luo, kuin koettaa hilata vuori itsensä luo..😁


      • Suolistobakteerit on kyllä pirun tärkritä. Kannattaa vältellä antibiootteja.

        Ja mitä tuohon linkkiin tulee, mä voinen jättää pari vuotta olet sivuun ja vielä ollaan plussalla. 😁


    • Anonyymi

      Eikai sentään kukaan vankina ole, mutta toisaalta niin moni voi olla puhelimensa vanki.

      disseback, tuli mieleen vinksahti, käärmeen nimi razorback

    • Anonyymi

      Poliiswejaq rikollidinsa ei tarvitse4 muuten viedä vankilaan koska ovat jo valmiiksi.

    • Anonyymi

      Tabletin vankina voi kai myös olla tqabletin tai appletin vankina.

    • Anonyymi

      Ehkä voi kyseenalaistaa myös omat havaintonsa. Joku voi näyttää vangilta vaikka ei sitä ole. Miettiä, onko mulla tarve nähdä toiset vankeina. Tai miettiä, miten yleensäkin havainnoi maailmaa. Onko se täysin objektiivista. Voiko omiin havaintoihinsa vaikuttaa, onko se tarpeen, vai onko kaikki vain tähtipölyn havinoita. Onko suodatin puhdas vai täynnä sakkaa? Tutkia itseään (ei muita) mielenkiinnolla, tämmöisiä havaintoja ja ajatuksia tänään.

      • Tutkinkin itseäni ja monesti mietin, että mitäpä mun tarvitsee ketään muita tuntemattomia miettiä. Mutta tämä on keskustelusivusto, täällä voi ja oikeastaan pitäiskin pohtia kaikenlaista.

        Tavallaan se, että näen olemattomat kalterit joidenkin kommentoijien edessä, mitä vasten he rimpuilevat, ei niinkään johtune minusta, vaan heidän antamasta signaalista, kun jankkaavat samaa juttua, eivätkä oikeastaan edes välitä mitä muut heille kertovat. He jopa kysyvät, että miksi näin, mutta eivät silti halua kuin todisteen sille, että kalterit on siinä.

        Mutta niinkuin aloitus, niin tämäkin vastaus on vain minun tuumaus omista havainnoista, huomioista ja fiilingeistä. Se voi olla todellisuudessa vain sitä tähtipölyä tai mitä vaan...


    • Anonyymi

      Pahin vankeus on olla palstan vankina.

      • No jokainen itse joutuu tekemään valintoja tänne tullessaan jo.


    • Anonyymi

      Yleensä sota ratkaisee mainitsemasi ongelmat. Koska yleensä kieltoja ja rajoituksia asetetaan sille poliittiselle vastapuolelle ja itsekkäästi oma ryhmä kerää vain rusinat pullasta se tietää kahtiajakoa yms polarisaatiota ja lopulta sodan. Eikö olisi parempi ajaa kaikkien etua eikä vain omaansa?

      • Kuullostaa salaliittoteorialta.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Kuullostaa salaliittoteorialta.

        Kaikkihan on salaliittoa mikä ei koske omia näkemyksiä.


    • Anonyymi

      Miten noistaq käärmeistäkin niiin teksasiin diamond kalllkkarokäärme myrkky,k mutt racer muistuttaa mutta ei myrkkyä ollenkaan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1779
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1381
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1367
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1342
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1335
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1314
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1284
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe