Rakastettavimmat tyypit

Anonyymi

Tunnen joitakin ihmisiä, joita jo rakastan tai tuntuu että voisin rakastaa syvästi, juuri sellaisina kuin he ovat. Tämä ei tarkoita, etteikö heillä myös olisi puolia, joista on välillä vaikea pitää. Rakastettavalle ihmiselle ei vaan voi kääntää selkäänsä, vaikka se olisi jonkun silmissä paha tai vastoin yleistä hyvää. Joku sanoikin, että vaikka ihminen, jonka kokee hyväksi ystäväkseen, olisi tappanut ottaisi hänet silti suojaansa.
Kyllä me rakastamme lapsia, puolisoa, vanhempia ja sisaruksiamme, mutta keitä ovat oman elämäsi rakastettavimmat tyypit? Löytyvätkö he aivan viereltä vai ovatko kenties jo manan mailla, jääneet nuoruuteen tai sellaisia joita olet kaukaa
Ihaillut ilman, että olet saanut vielä tuntea?

89

621

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kivoja ihmisiä on useampia. Heillä on useimmiten se myönteinen ilmiö, että ovat rohkeasti oma itsensä, eivätkä esitä mitään roolia. Heidän kanssaan juttelu sujuu luontevasti.

• Anonyymi

Jos osaisin jotenkin yksityiskohtaisesti kuvailla heitä, he eivät olisi minulle enää rakastettavia ihmisiä.

Mutta on niitä minunkin elämässäni. Muutamia...

• On heitä perheenjäsenten lisäksi ihan tuttavissakin. Jopa ihmisissä joita en kunnolla tunne, mutta näen rakkauden heissä. Ja näin myös itse pidän heitä rakastettavina.

• Pyrin kavereita, ystäviä saati rakastettua hakiessa nähdä ihmisten sisimpään ja sydämiin. Kun nään sitä rakkaudellisuutta, rakkautta tykkään ihmisestä yleensä.

• PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

Pyrin kavereita, ystäviä saati rakastettua hakiessa nähdä ihmisten sisimpään ja sydämiin. Kun nään sitä rakkaudellisuutta, rakkautta tykkään ihmisestä yleensä.

Ja he on ihan periaatteessa ketä vaan, ulkonäköön, ikään ja sukupuoleen yms. mitenkään sitoutumatta. Ihmisiä joissa näkyy rakkaus. Kyky rakastaa.

• Anonyymi

Rakastettavia tyyppejä on kaikkialla! Kaikissa on jotain omaa jos käytös on hyvää!

• Hmm, aina käytöskään ei ole hyvää, siihenkin voi olla perusteltu syy, silti ihmisessä voi asua rakkaus ja hän on rakastava, aidosti.

Hmm, aina käytöskään ei ole hyvää, siihenkin voi olla perusteltu syy, silti ihmisessä voi asua rakkaus ja hän on rakastava, aidosti.

Murhamieskään ei käyttäydy hyvin, kun ottaa toisesta hengen, silti hänkin voi olla jollekin rakastava.

Ihmiset voi olla tuuliajolla monesta syystä, silti heiltä ehkä pohjimmiltaan onkin aina puuttunut rakkaus? Joka odottaa vastakaikua.

• Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

Murhamieskään ei käyttäydy hyvin, kun ottaa toisesta hengen, silti hänkin voi olla jollekin rakastava.

Ihmiset voi olla tuuliajolla monesta syystä, silti heiltä ehkä pohjimmiltaan onkin aina puuttunut rakkaus? Joka odottaa vastakaikua.

Jankkaaja jankkaa taas aloituksen täyteen jankutuksiaan niin ettei kukaan muu enää halua vastata aloitukseen. Erittäin rakastettava piirre.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jankkaaja jankkaa taas aloituksen täyteen jankutuksiaan niin ettei kukaan muu enää halua vastata aloitukseen. Erittäin rakastettava piirre.

No jaa, tiedä rakastettavuudesta.

Mutta oikeasti sarkasmintaju on rakastettava piirre. Usein silloin tyyppi osa nauraa myös itselleen.

• Anonyymi kirjoitti:

Heh, älä nyt katko suonta päästäsi. :)

• Anonyymi

Heh, älä nyt katko suonta päästäsi. :)

11 vastausta joista 5 sinulta ja lisää on tiedossa.

• Anonyymi kirjoitti:

Tämä on mun seitsemäs vasta. :)

No nyt menen pois, niin ei tarvitse heittäytyä lattialle itkupotkuraivareihin.

• Anonyymi

Hmm, aina käytöskään ei ole hyvää, siihenkin voi olla perusteltu syy, silti ihmisessä voi asua rakkaus ja hän on rakastava, aidosti.

Kaikkia pitää rakastaa! Näen ihmiset niin, että kaikille pitää olla hyvä vaikka joskus kiukkuaisikin. Jokainen ihminen odottaa hyvää ja hyväksyntää vaikka olisi millainen. Se pitää muistaa :)

• Anonyymi kirjoitti:

Kaikkia pitää rakastaa! Näen ihmiset niin, että kaikille pitää olla hyvä vaikka joskus kiukkuaisikin. Jokainen ihminen odottaa hyvää ja hyväksyntää vaikka olisi millainen. Se pitää muistaa :)

Sitähän mä sanoin. :)

• Anonyymi

Lupaat vaan. Olet tehnyt lähtöä jo vuosien ajan, mutta silti palaat joka kerta uudella nimimerkillä.

• Anonyymi

Kuka sinulle tuossa välissä kiukkuaa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ota mansikka pieni pörriäinen 🍓

• Anonyymi

Sitähän mä sanoin. :)

Diin :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lupaat vaan. Olet tehnyt lähtöä jo vuosien ajan, mutta silti palaat joka kerta uudella nimimerkillä.

Oletko lomalla?

• Anonyymi kirjoitti:

Lähinnä juuri kiukkupussien takia en lähdekkään. Heitä pitää jonkun siedättää. Elämä kun ei ole prinsessoille aina mieluisaa, mutta opettavaista.

• Anonyymi

Lähinnä juuri kiukkupussien takia en lähdekkään. Heitä pitää jonkun siedättää. Elämä kun ei ole prinsessoille aina mieluisaa, mutta opettavaista.

Luulin kiukkuajaa mieheksi?!

• Anonyymi kirjoitti:

Kuka sinulle tuossa välissä kiukkuaa?

Joku ärrimörriäinen, joka on sillä tuulella, että kenkuttaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Diin :)

Yym. :)

• Anonyymi kirjoitti:

Miehissäkin on rinsessoja, joilla herne hiertää lapaluun alla.

• Anonyymi

Seuraava nimimerkkisi voisi olla palstanjankkaaja.

• Anonyymi kirjoitti:

Joo jos sinäkin rekkaat ammattiahdistujan itsellesi? :)

• Anonyymi

Joo jos sinäkin rekkaat ammattiahdistujan itsellesi? :)

Pidetään toisistamme kiinni

Ja rakkaudesta

• Anonyymi

Aijoo ok…

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jonkun pitäisi kyllä halia sinua. Joskus ärsyyntymisen aiheuttaa halin puute.

• Anonyymi kirjoitti:

Pidetään toisistamme kiinni

Ja rakkaudesta

Aikamoinen velvoite. Tuli vähän ullattain. :)

• Anonyymi kirjoitti:

Jonkun pitäisi kyllä halia sinua. Joskus ärsyyntymisen aiheuttaa halin puute.

Pitäisköhän minunkin halia sitä, jos se sitten leppyis?

• Anonyymi

Pitäisköhän minunkin halia sitä, jos se sitten leppyis?

Kyllä ja rakastaa

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllä ja rakastaa

Entäs, jos se sitten tarrautuu kuin tarranauha? Joutuu ravistelee irti ja riuhtomaan? :(

• Anonyymi

Entäs, jos se sitten tarrautuu kuin tarranauha? Joutuu ravistelee irti ja riuhtomaan? :(

Kyllä hänenkin pitää vähän tarrautua. Uskoisin, että hetken päästä irroittaa. Tykkää sinusta kumminkin.

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllä hänenkin pitää vähän tarrautua. Uskoisin, että hetken päästä irroittaa. Tykkää sinusta kumminkin.

Hmm. Tätä pitää miettiä hetki. Uskoisit, vaan jos ei irroitakkaan? No, ei nyt ainakaan riidellä, siitä tulee vaan kelju olo.

Minä yritän tehdä vähän tilaa, olla innostumatta näpyttelemään, kun ajatus virtaa.. Mutta en pysty lupaamaan, että aina onnistun malttamaan mieleni.

• Anonyymi

Hmm. Tätä pitää miettiä hetki. Uskoisit, vaan jos ei irroitakkaan? No, ei nyt ainakaan riidellä, siitä tulee vaan kelju olo.

Minä yritän tehdä vähän tilaa, olla innostumatta näpyttelemään, kun ajatus virtaa.. Mutta en pysty lupaamaan, että aina onnistun malttamaan mieleni.

Mitä tarkoitat sillä ” jos ei irroitakaan”?

• Anonyymi kirjoitti:

Mitä nyt tarrautuminen tarkoittaa.

Tiedätkö kun minuakin ärsyttää se, jos itse tarraudun johonkin mitä harvoin teen muuta kuin välittämisestä, silloinkin yritän tehdä sen toista kunniottaen antamalla ilmatilaa.

Olen silti ymmälläni, jos joku palstalla väittää mun tarrautuneen itseensä, poikkeuksena Lillis johon olen ikävä kyllä suorastaan liimautunut. Vaikka yritän irroittautua. Mutta jos joku muu kokee niin, niin en ymmärrä yhtään. Miten olisin muka tarrautunut?

• Anonyymi

Tiedätkö kun minuakin ärsyttää se, jos itse tarraudun johonkin mitä harvoin teen muuta kuin välittämisestä, silloinkin yritän tehdä sen toista kunniottaen antamalla ilmatilaa.

Olen silti ymmälläni, jos joku palstalla väittää mun tarrautuneen itseensä, poikkeuksena Lillis johon olen ikävä kyllä suorastaan liimautunut. Vaikka yritän irroittautua. Mutta jos joku muu kokee niin, niin en ymmärrä yhtään. Miten olisin muka tarrautunut?

Ehkä olet vain niin näkyvä? Mutta saa kai sitä pyöriä missä lystää :)

• Anonyymi

Toisen yksityisyyttä ei ainakaan saa loukata. Sen tietää jokainen, että se on viranomaisasia. Hetken halaaminen ei.

• Anonyymi kirjoitti:

Ehkä olet vain niin näkyvä? Mutta saa kai sitä pyöriä missä lystää :)

Ehkä, niin olen sen itsekin ynnäillyt, että joitain ärsyttää mun aktiivinen osallistuminen. Ehkäpä mun ajatuksetkin. Itse kun en taas häiriinny yhtään sellaisesta, vaikka joku olis 24/7 palstalla äänessä. Mua ei häiritse yhtään, kun hyppään yli ne jutut mitkä tuppaa tuntumaan etten jaksa niitä.

Kai mun on siksi vaikea ymmärtää että joku oikeasti kokee sen niin ahdistavaksi.

• Anonyymi kirjoitti:

Toisen yksityisyyttä ei ainakaan saa loukata. Sen tietää jokainen, että se on viranomaisasia. Hetken halaaminen ei.

Nl ei tietenkään saa. Eikä ole tarvettakaan yksityisyyttä loukata.

Pikahali.

Ehkä, niin olen sen itsekin ynnäillyt, että joitain ärsyttää mun aktiivinen osallistuminen. Ehkäpä mun ajatuksetkin. Itse kun en taas häiriinny yhtään sellaisesta, vaikka joku olis 24/7 palstalla äänessä. Mua ei häiritse yhtään, kun hyppään yli ne jutut mitkä tuppaa tuntumaan etten jaksa niitä.

Kai mun on siksi vaikea ymmärtää että joku oikeasti kokee sen niin ahdistavaksi.

Että miks takertuu ahdistavaan ihmiseen tai sen juttuihin, kun itse loikkaan yli kun hoksaan lukiessani, että aaa tätä taas mikä ei kiinnosta. Etsin jotain mikä kiinnostaa, enkä mieti sen enempää niitä epämukavia juttuja.

Että miks takertuu ahdistavaan ihmiseen tai sen juttuihin, kun itse loikkaan yli kun hoksaan lukiessani, että aaa tätä taas mikä ei kiinnosta. Etsin jotain mikä kiinnostaa, enkä mieti sen enempää niitä epämukavia juttuja.

Ja siis kyllähän mä ärisen takas, kun äristään mutta ei mulle siitä hyvä mieli jää. Voi tuntua ok siinä hetkessä läppiä takas, mutta en mä tykkää riitelystä oikeasti yhtään. Se on tosi tyhmää ja turhaa.

• Anonyymi

Ja siis kyllähän mä ärisen takas, kun äristään mutta ei mulle siitä hyvä mieli jää. Voi tuntua ok siinä hetkessä läppiä takas, mutta en mä tykkää riitelystä oikeasti yhtään. Se on tosi tyhmää ja turhaa.

Ei kesällä riidellä saa, tonttu voi tulla uima-banaanillaaaa, hellepeikko matkaan jo käy! :D

• Anonyymi

Viisasta.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei kesällä riidellä saa, tonttu voi tulla uima-banaanillaaaa, hellepeikko matkaan jo käy! :D

Sekin vielä. :)

• Anonyymi kirjoitti:

Viisasta.

Niin. Toivon, että vois jotenkin itse kukin sanoa asiallisesti nälvimättä ja härkkimättä, että nyt tartten hajurakoa susta tms. Kypsyttää sun seura tjn. Eikä lähtis kukaan minäkään aukomaan päätä suotta. Kaikilla on omat näkemykset, eikä tartte olla samaa mieltä muttei tartte keuhkotakkaan toisilleen.

Kyllä me kaikki tänne sovitaan, kun niin päätetään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo rekattu nimimerkki on mies ja tämä pysyy vakiona, kiukkuajat luultavasti ei tai siis se vakiokiukkuaja ainakaan. Sekin on aika vakio

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se jankkaaminen taitaa olla sun heiniä jopa tuota taistelupariasi miestä enemmän

• Anonyymi

Sinähän sen tiedät

• Anonyymi kirjoitti:

Sinähän sen tiedät

Muutamaan on tullut törmättyä, on enemmän prinsessa kun prinssessat itte.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvinhän sitten miehen tavat tunnet...ja että vuosia ollut näiden rekattujen nimimerkkien kimpussa, no nimimerkki ei siitä sulle ns oikeaa kohdehenkilöä tee

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kauankin vielä meinasit jaksaa tiadustellla?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ota mansikka pieni pörriäinen 🍓

Suloinen viesti. 😊

🦄

• Anonyymi

• Anonyymi

Kurkkaappa samalla mitä mieltä olitte tällaisesta tarrautumisesta ja tarrautujista, jos muistuisi mieleen pysyä loitompana ettei leimaannu haukkumakseen tarrautujaksi.

Onneton yritys väistellä itse asiaa. Niin että paraniko masennuksesi kahdessa päivässä?

• Anonyymi kirjoitti:

Onneton yritys väistellä itse asiaa. Niin että paraniko masennuksesi kahdessa päivässä?

Lääkitys toimii ja on toiminut jo pitempään, kun pari päivää. Puhutaan kuukaudesta. Mutta en viitsi härkkijöiden kanssa siitä sen enempää, ettei lähde takapakkia tervehtyminen.

• Anonyymi

.meniin nukkumssn kun oyin spillerin, en xyöny hilleriä aan pnadol jokz näemä toimii hy in ixdellä tulehdcuxkipuna< unilääkkeenä.

• Anonyymi

Rakastan -sanaa käytetään turhan usein liian lepsusti ja täysin vääristäkin syistä. Moni esimerkiksi kokee kumppanin harjoittaman kontrollin tai väkivallan rakkautena, vaikka sitä ei todellakaan ole.

Rakastaminen tavalla tai toisella on itselleni joko kyllä tai ei. Rakastan perheenjäseniäni, sukulaisia, ja ystäviä, eläviä tai jo kuolleita.

" Joku sanoikin, että vaikka ihminen, jonka kokee hyväksi ystäväkseen, olisi tappanut ottaisi hänet silti suojaansa."

Jos ystäväni, lapseni ja tai muu läheinen tappaisi toisen ihmisen, niin täytyy sanoa, etten ottaisi "suojiini". Teko menee kaikkein eniten arvojeni ulkopuolelle ja näin myös arvostukseni menetetään. Välejä en välttämättä laittaisi poikki kokonaan, riippuu tilanteesta, mutta etäisyyttä ottaisin.

• Anonyymi

Minä en ole rakastanut koskaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä en ole rakastanut koskaan.

Rakkaus on enemmän valintoja kuin pelkkä tunne.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Rakkaus on enemmän valintoja kuin pelkkä tunne.

En tiedä ollenkaan mitä se on.

• Anonyymi

puoliunewssa yritä ottaa joku panadol-paketti tipahtanut sellainen, silloin toteat että joo mahdoton tehtävä tuota lattialta poimia....

• Anonyymi

Mietiskelin ihmisiä, joita rakastan enkä keksinyt heissä mitään samaa, joten googlasin rakastettavia luonteenpiirteitä:

"1. Rehellisyys

Vaikuttaa siltä, että rehellisyys on harvinainen hyve nykypäivänä. Valheita kerrotaan muun muassa siksi, että ne "myyvät" paremmin. Totuutta puhuvissa ihmisissä on silti erikoista karismaa. He eivät yritä miellyttää ketään, eikä heitä voi ostaa.

2. Romanttisuus

Ihmiset, jotka katsovat maailmaa vaaleanpunaisten linssien kautta näkevät kaikissa asioissa jotain kaunista. Tällaisen ihmisen seurassa on vaikea olla tylsistynyt ja masentunut. On aina syytä uskoa rakkauteen ja hyvän voimaan - sen romantikkoystävämme voi meille opettaa.

3. Uhrautuvaisuus

On kaunis asia, kun ihminen tekee jotain ajattelevaista toiselle ihmiselle. Pyyteettömyys tarttuu. Tällainen ihminen on hyvä esimerkki - ja maailmassa on muutenkin liikaa itsekkyyttä.

4. Herkkyys

On samalla lahja ja kirous tuntea asiat syvästi. Moni herkkä ihminen aistii lähiympäristönsä asiat herkästi. Koetko toisten ahdistuksen herkästi ja oletko empatiakykyinen? Tällainen ihminen lähestulkoon tietää, millaista on olla toisten pöksyissä.

5. Tietoisuus

Tietoisesti elävä ihminen tuntee, että hänen elämällään on merkitystä ja että hän on pallon päällä tietyn tarkoituksen vuoksi. Hän näkee itsensä yksilönä, joka voi tehdä hyvää omana elinaikanaan. Tietoinen ihminen huomaa sateenkaaren taivaalla sateen jälkeen, kevään värit ja tuntee inspiraatiota pienistä, kauniista asioista.

6. Haavoittuvaisuus

Moni oppii ilmaisemaan tahtonsa voimakkaasti ja olemaan varuillaan. Ihmisen suojausmekanismit eivät aina aiheuta hyvää oloa, vaan joskus tuottavat enemmän kärsimystä. Niiden tuloksena ihminen sulkee itsensä ulkopuolelle. Haavoittuvaisuuden näyttäminen on pelottavaa, mutta sen seurauksena toiset voivat todella tuntea sinut.

7. Maanläheisyys

Maailma on täynnä monimutkaisuuksia, kaikkea kallista ja saavuttamatonta. Yksinkertainen karisma on sitä, että ihminen on mitä on. Hän on helpostilähestyttävä ja konstailematon kokonaisuus, jonka luokse on vaivatonta mennä juttelemaan. Maanläheinen ihminen on samalla tasolla muiden kanssa ja kohtaa mielellään toiset ihmiset."

Aivan käsittämättömän hyvin osuu nuo kohdat rakastamiini ihmisiin.

Jos joku rakastamani ihminen tappaisi toisen ihmisen, niin se vaikuttaisi aivan vääjämättä suhteeseemme negatiivisesti.

- Sheena

• Anonyymi

Olen erittäin paljon täysin samaa mieltä kanssasi!

Kerrassaan hyvä lista. 💖😁👍 Minullekin rakkaissa ihmisissä on juuri noita piirteitä.

🦄

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen erittäin paljon täysin samaa mieltä kanssasi!

Kerrassaan hyvä lista. 💖😁👍 Minullekin rakkaissa ihmisissä on juuri noita piirteitä.

🦄

Pidä tuo positiivisiin asioihin keskittyminen, varmasti vie pidemmälle elämässä jokaisen❤️

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pidä tuo positiivisiin asioihin keskittyminen, varmasti vie pidemmälle elämässä jokaisen❤️

Kyllä vie, on vienytkin ja toivottavasti vie myös tulevaisuudessa. 💖

Synkistelijät löytävät aina väitteilleen evidenssiä, mutta niin löydämme me positiivisetkin. En usko objektiivisuuteen, kun puhutaan onnesta tai rakkaudesta.

🦄

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä vie, on vienytkin ja toivottavasti vie myös tulevaisuudessa. 💖

Synkistelijät löytävät aina väitteilleen evidenssiä, mutta niin löydämme me positiivisetkin. En usko objektiivisuuteen, kun puhutaan onnesta tai rakkaudesta.

🦄

Kyllä synkistelykin voi olla rakastettavaa toisinaan.

Yltiöpositiivisuus alkaa ällöttää monia.

Minusta ihan kaikista asioista ei tarvi löytää niitä positiivisia puolia voi vaan sanoa että nyt meni päin helvettiä ja kylläpä olet sinäkin perseestä juuri nyt.

Voi joskus antaa itselleen narua olla pahalla, synkällä ja surullisella tuulella ilman että ajattelee mitä muut siitä ajattelevat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minusta ihan kaikista asioista ei tarvi löytää niitä positiivisia puolia voi vaan sanoa että nyt meni päin helvettiä ja kylläpä olet sinäkin perseestä juuri nyt.

Voi joskus antaa itselleen narua olla pahalla, synkällä ja surullisella tuulella ilman että ajattelee mitä muut siitä ajattelevat.

Kirjoituksessasi on ristiriita. Minulle ei tullut selväksi, kumpi sinun mielestäsi on tärkeämpää: tuntea rohkeasti siltä kuin tuntuu vai miettiä muiden reaktiota siihen.

Kirjoitat näin:
        "Voi joskus antaa itselleen narua olla pahalla, synkällä ja surullisella tuulella ilman että ajattelee mitä muut siitä ajattelevat."

Ja toisaalta:
        "Yltiöpositiivisuus alkaa ällöttää monia."

Saako siis myös yltiöpositiivinen olla halutessaan vapaasti yltiöpositiivinen vai täytyykö erityisesti silloin miettiä muiden reaktioita?

🦄

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"voi vaan sanoa että nyt meni päin helvettiä ja kylläpä olet sinäkin perseestä juuri nyt.
        "

Eikä voi sanoa. Lapsi voi kiukutella ja ehkä haukkua vanhempiaan, jos jokin on mennyt hänen mielestään pieleen. Aikuisen käytökseen toisia ihmisiä kohtaan tuollainen käytös ei sovi. Pitäisi oma tunnesäätely olla jo paremmalla mallilla aikuisena.

- Sheena

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"voi vaan sanoa että nyt meni päin helvettiä ja kylläpä olet sinäkin perseestä juuri nyt.
        "

Eikä voi sanoa. Lapsi voi kiukutella ja ehkä haukkua vanhempiaan, jos jokin on mennyt hänen mielestään pieleen. Aikuisen käytökseen toisia ihmisiä kohtaan tuollainen käytös ei sovi. Pitäisi oma tunnesäätely olla jo paremmalla mallilla aikuisena.

- Sheena

Samaa mieltä. 😂

Minuakin saa ojentaa, jos teen väärin, mutta se on tehtävä huomattavasti kohteliaammin kuin sanomalla, että olen pepusta. 😬

Sitä paitsi peput ovat söpöjä ruumiinosia. 🍑

🦄

• Perheenjäsenet tietysti ovat niitä, joita rakastaa ehdoitta, vaikkeivat he aina niin rakastettavia olisikaan.
      Olen onnekseni saanut myös näin keski-ikäisenä muutaman ystävän, joiden rakastettavuus on omaa luokkaansa. Ylittää jopa nuoruuden kaverit, heidät, joista on jo vähän vieraantunut.
      Alle kymmenen vuotta sitten sain pari hyvin läheistä ystävää, joiden voin kuvitella kuuluvan omaan elämääni loppuiän. Heidät tekee rakastettavaksi se, että heihin voi luottaa, voi aina tietää, että heidän sanojensa takana ei ole mitään "koukkua" tai juonittelua, he aivan vilpittömästi haluavat minulle hyvää, kuten itsekin haluan heille. He ymmärtävät puolesta lauseesta, mitä ajan takaa, mikä jossain tilanteessa on humoristista, miten koen jonkun tilanteen tai henkilön. Heidän kanssaan voi ratkoa omia tai heidän ongelmatilanteitaan elämässä ja he järjestävät asiat niin, että voimme tavata säännöllisesti kasvotusten, vaikka kilometrejä välillämme olisikin satoja, kuten myös itse pyrin järjestämään. On ihanaa löytää ihmisiä, joiden kanssa oleminen ja keskusteleminen on vaivatonta, ilman väkisin vääntämistä, että tulisi ymmärretyksi. Kaipa heitä voi kutsua sukulaissieluiksi. 💞

• Anonyymi

Mietin tuota ehdotonta rakastamista. Silloin kun sitä ei tarvitse ajatella, on rakastaminen sitä, ehdotonta. Kun joutuu miettimään tuntemuksiaan, on jotain pielessä tai menossa siihen suuntaan. Silloinkaan ehdot ei tule mieleen, tulee mieleen aivan jotain muuta. Äh, en osaa ehdollista rakkautta, joko rakastan tai en.

• Anonyymi kirjoitti:

Mietin tuota ehdotonta rakastamista. Silloin kun sitä ei tarvitse ajatella, on rakastaminen sitä, ehdotonta. Kun joutuu miettimään tuntemuksiaan, on jotain pielessä tai menossa siihen suuntaan. Silloinkaan ehdot ei tule mieleen, tulee mieleen aivan jotain muuta. Äh, en osaa ehdollista rakkautta, joko rakastan tai en.

Omia lapsia rakastan ehdoitta. Muihin ihmisiin ainakin itse tarvitsen syvemmän tutustumisen ja sen, että tunnen, että toinen tuntee samoin takaisin. Jos se on yksipuolista, sitä voisi kutsua enemmän fanitukseksi mun kohdalla. Ja jos toisen tunteet hiipuu, niin hiipuu minunkin. Tosin omat tunteet voi hiipua myös ensiksi.

• Anonyymi

"Perheenjäsenet tietysti ovat niitä, joita rakastaa ehdoitta"

Noinhan usein ajatellaan, vaikka niin se ei välttämättä ole. Erityisesti, jos joku perheenjäsen vielä käyttäytyykin usein ja toistuvasti kaikkea muuta kuin rakastettavasti, niin kyllä se rakkaus hiipuu.

Minulla on ystäviä, koulukavereita ja sukulaisia lapsuudesta, joita en ehkä tapaa vuosiin. Viestitellään, joidenkin kanssa harvakseltaan soitellaan. Koen heidät erittäin rakastettaviksi juuri sen vuoksi, että yhteys säilyy vakaana ilman tapaamisia ja kummempaa yhteydenpitoa. Sitten kun tavataan, keskustelu alkaa suunnilleen siitä mihin viimeksi jäätiin ja aiheet ovat ehdottomasti vaikeita ja hankalia, jopa ongelmallisia. Kun kaikki on käyty läpi, voi sanoa heippa ja moikka, nähdään taas ainakin viiden vuoden kuluttua.

- Sheena

• Anonyymi kirjoitti:

"Perheenjäsenet tietysti ovat niitä, joita rakastaa ehdoitta"

Noinhan usein ajatellaan, vaikka niin se ei välttämättä ole. Erityisesti, jos joku perheenjäsen vielä käyttäytyykin usein ja toistuvasti kaikkea muuta kuin rakastettavasti, niin kyllä se rakkaus hiipuu.

Minulla on ystäviä, koulukavereita ja sukulaisia lapsuudesta, joita en ehkä tapaa vuosiin. Viestitellään, joidenkin kanssa harvakseltaan soitellaan. Koen heidät erittäin rakastettaviksi juuri sen vuoksi, että yhteys säilyy vakaana ilman tapaamisia ja kummempaa yhteydenpitoa. Sitten kun tavataan, keskustelu alkaa suunnilleen siitä mihin viimeksi jäätiin ja aiheet ovat ehdottomasti vaikeita ja hankalia, jopa ongelmallisia. Kun kaikki on käyty läpi, voi sanoa heippa ja moikka, nähdään taas ainakin viiden vuoden kuluttua.

- Sheena

Joo, no ehkäpä tarkoitin kuitenkin lapsiani, heitä ajattelin ensisijaisesti. Ainoastaan heitä voin rakastaa täysin ehdoitta.

• Anonyymi
        yksinkertainen.blondi kirjoitti:

Joo, no ehkäpä tarkoitin kuitenkin lapsiani, heitä ajattelin ensisijaisesti. Ainoastaan heitä voin rakastaa täysin ehdoitta.

Monet sanovat voivansa rakastaa vain lapsiaan ehdoitta. Näinhän se tietysti menee, jos kaikki menee hyvin, aina ei mene.

• Anonyymi kirjoitti:

Monet sanovat voivansa rakastaa vain lapsiaan ehdoitta. Näinhän se tietysti menee, jos kaikki menee hyvin, aina ei mene.

Joo, tiedän kyllä kokemuksesta, että kaikki ei aina mene hyvin. Suurimmat murheet ja tuskan hetket olen kokenut lasten takia, samoin omat vanhempani. Sellaista on elämä, yllätyksellistä.

• Anonyymi

Kiva aloitus sinänsä, entä kasvottomimmat?

• Anonyymi

Mitä tarkoitat?

• Anonyymi

Mikä voi aiheuttaa jonkun hikksaä-jutun, liilen että joku hapenkierto tekee.

• Anonyymi

rakastettavalla tyypillä kai yleisessä puheenparressa lähinnä tarkoitetaan suosittua tai seksuaalista vetovoimaa omaavaa henkilöä

• Anonyymi

ja se että ei tunne olevansa rakkauden arvoinen on itseään toteuttava kierre, kun takertuu, välttelee, ylireagoi, puolustautuu

• Anonyymi

tarkoittaako rakastettavuus että osaa itse rakastaa?

• Anonyymi

Ei välttämättä tarkoita. Voi olla jopa päinvastoin.

• Anonyymi

Ihan puhtaasti aloitukseen vastaan, en ole ehtinyt lukea koko ketjua läpi... vielä!
      Tuskin täydellistä ihmistä on edes olemassa, enpä usko.
      Joitain lähes kynnysmattoja olen tavannut, mutt ei kaikkeen alistuva ihminen ole edes kiinnostava. Sellainen ihminen ei paljon kuolleesta erotu.

Jokaisella on jotain, mitä muiden ei aina ole helppo sulattaa, kuten toisella vanhemmallani toksinen miehisyys... aina oikeassa. Olen ilmeisesti perinyt geenini häneltä, ja kahnauksia on riittänyt... aika ajoin. Silti mä rakastan aivan aidosti, kuten lastanikin... jolla taitaa olla myös oma mielipiteensä jo, vaikkei osaa vielä puhuakaan.
      Omaa sukuaan oppii sietämään paremmin, mitä satunnaisia tuttavia tai jopa naapureitaan.

Ja siitä kyseisestä naapurista, hänellä on musta labradorinnoutaja narttu.
      Sillä on juoksuaika ja se on ulkona silloin... häkissä, ettei sotke asuntoa!
      No kosijoita tulee aika-ajoin laulamaan rakkaushaukontojaan häkin läheisyyteen ja puoli kylää on hereillä silloin! Mun oma uroskoirani on taatusti sisätiloissa silloin ja nukkuukin mun sänkyni vieressä, jottei yhdy konserttiin mukaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      59
      3295
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      47
      2931
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      124
      2769
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      354
      1847
    5. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71
      1104
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      10
      1101
    7. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      197
      1030
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      45
      859
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      26
      850
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      103
      845
    Aihe