Minkäs ikäisiä ovat palstalaisten vanhimmat vielä käytössä olevat pyörän ulko ja sisuskumit? Itse havahduin todellisuuteen kun kauppakassina toimivan Tunturin ikä on nyt 17 vuotta ja samat ensiasennus Schwalbet vieläkin ihan toimintakuntoisena. Sisäkummitkin pitävät vielä ilman sisällään ainakin kuukauden ennenkuin alkaa tuntua liian pehmeiltä.
Toiseksi iäkkäämpi noin 2010 vuosimallin pyörä sai uudet ulko ja sisäkumit vaikkei entisissä vikaa sinänsä ollut. Jotain alumiinin hapettumaa oli vanteelle sisäpuolelle kertynyt paksuja töhnäkasoja, ne piti raaputella pois.
Ulko & sisäkumien ikägalluppi
8
78
Vastaukset
- Anonyymi
1988 vuoden Nishikin ensiasennusrenkaat. Panaracerit, 622/32. Tarkempaa mallia hankala arpoa, kun merkinnät kuluneet. Ajattelin vaihtaa renkaat, vanteet ja navat kerralla uusiin. Ja puolat...
- Anonyymi
Odota vielä 3 vuotta niin Panaracerin perustamisesta (1951) on kulunut yhtä pitkä aika kuin nuo kyseisten renkaiden ikä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Odota vielä 3 vuotta niin Panaracerin perustamisesta (1951) on kulunut yhtä pitkä aika kuin nuo kyseisten renkaiden ikä.
Saiskohan tehtaalta uudet lahjaksi?
- Anonyymi
Renkaat kestää ajamattomina uiskomattomia aikoja.
- Anonyymi
Aurinko kuluttaa ja väärä lämpö. Kuitenkin.
- Anonyymi
Emännän 2010 ostetussa fillarissa vielä alkuperäiset pääliskumit. Takana jo kulunut, edessä kuin uusi olisi.
- Anonyymi
Lisää käyttövuosia kun vaihtaa etukumin taakse ja takakumin eteen.
- Anonyymi
Vuonna 2008 ostamassani pyörässä on vielä alkuperäiset renkaat, mutta eihän ne hyvät enää ole, sisuskumien tilannetta en tiedä, mutta päällysrenkaiden sivut on halkeilleet ja kulutuspinnat kuluneet erättäin vähiin, ainakin autossa nämä olisi jo ajokieltorenkaat :P
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.72508- 1211771
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill391477Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1231446Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1671299- 1461260
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1521251- 521198
- 591138
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.531029