Ensimmäiset syksyn merkit havitsin juhannuksen jälkeen.
Ilallla pyöräillessäni huomasin selvästi, kun alavilla paikoilla oli selvästi viileää ilmaa.
Yleensä heinäkuussa myöhään iltaisin näkee sellaisia paikkoja, joissa on usvaa ja tuntuvat iholle viileämmiltä eli syksyn ensimerkit.
Myös mustikan raakileet ja muut marjat ovat syksyn merkki, kun marjoja alkaa kypsymään.
Ensimmäiset syksyn merkit
12
118
Vastaukset
Joku pari vuotta sitten taisin ajaa juhannuksen alla hölmönä yötä vasten moottoripyörällä kotiinpäin. Siis hölmönä sinäänsä, että päivällä kun oli 30 lämmintä, ei arvannut ottaa lisävaatetta mukaan ja yöllä oli noin 10 astetta lämmintä vaan. Meinasin jäätyä kuin torakka. Mutta huomasin kyllä missä oli kylmempää ja missä lämpimämpää ja sumua oli melkoisesti.
En sitten tiedä, että olisiko sama käynyt ennen juhannustakin?- Anonyymi
Kun olin -96 palveluksessa, niin Juhannuksen aikaan oli metsäleiri. Silloin satoi Kainuussa päin rakeita.
Tavatontahan se ei ole, varsinkaan ukkosen kylkiäisenä. Mutta hetkeksi viilensi ilmaa melkoisesti.
pion. 1/96 Ensimmäinen syksyn merkki on, että pääsiäinen on ohi. 🌹👀
- Anonyymi
Noo, kohta on taas kevät.
- Anonyymi
Kesää kohden mennään taas! Alankin tilailla jo ensi kesän säitä! :)
- Anonyymi
Ole varovainen; usvassa saattaa seistä hirvi.
- Anonyymi
Mies ei tykännyt koskaan kun mä aloin varoittamaan viisi kilometriä ennen, että tuolla puskassa voi olla jotain. Ai että se veti hermopultit.
Hyväähän minä… - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mies ei tykännyt koskaan kun mä aloin varoittamaan viisi kilometriä ennen, että tuolla puskassa voi olla jotain. Ai että se veti hermopultit.
Hyväähän minä…Hän inhosi myös sitä kun varoitin mummoista sun muista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hän inhosi myös sitä kun varoitin mummoista sun muista.
Huusi mulle, että ”ei kai se mummo sieltä päälle hyökkää!!”
No kuka sitäkään tietää, ne voivat liikkua minne vaan :(
- Anonyymi
Minulla näytti ulkolämpötila nyt juuei katsoin 42 ast3ettq, sisälämpötila 30 ei pasljon järkeä tuuletella, sitten...
- Anonyymi
Muista kastella kissaa.
- Anonyymi
Tetyst5i voi haastaqa DFluke3n oikeuteen vääeistä seifialisista mittauksista, mutta totta on :DE
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eroa Orpo! Orpo eroa!
Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa1773017SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa
Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän631902Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!
Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava1061878Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,3031859Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti
Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --221682Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä
Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.291499Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat
Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue291362Menettämisestä
Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?1181253Kiinteistökauppoja
Onko totta ettö haapaveden kaupunki on ostanut vanhan kesoilin kiinteistön? Kuulemma siihen muuttaa autokorjaamo vanhan411122RAAMATULLINEN KASTE ON SAPATTI-LAUANTAI, EI SUNNUNTAI
Aihe, josta ehkä on eniten kiistaa kristillisten seurakuntien piirissä, on kysymys oikeasta raamatullisesta pyhäpäivästä4041062