Ensimmäiset syksyn merkit

Anonyymi

Ensimmäiset syksyn merkit havitsin juhannuksen jälkeen.
Ilallla pyöräillessäni huomasin selvästi, kun alavilla paikoilla oli selvästi viileää ilmaa.
Yleensä heinäkuussa myöhään iltaisin näkee sellaisia paikkoja, joissa on usvaa ja tuntuvat iholle viileämmiltä eli syksyn ensimerkit.
Myös mustikan raakileet ja muut marjat ovat syksyn merkki, kun marjoja alkaa kypsymään.

12

120

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joku pari vuotta sitten taisin ajaa juhannuksen alla hölmönä yötä vasten moottoripyörällä kotiinpäin. Siis hölmönä sinäänsä, että päivällä kun oli 30 lämmintä, ei arvannut ottaa lisävaatetta mukaan ja yöllä oli noin 10 astetta lämmintä vaan. Meinasin jäätyä kuin torakka. Mutta huomasin kyllä missä oli kylmempää ja missä lämpimämpää ja sumua oli melkoisesti.

En sitten tiedä, että olisiko sama käynyt ennen juhannustakin?

• Anonyymi

Kun olin -96 palveluksessa, niin Juhannuksen aikaan oli metsäleiri. Silloin satoi Kainuussa päin rakeita.

Tavatontahan se ei ole, varsinkaan ukkosen kylkiäisenä. Mutta hetkeksi viilensi ilmaa melkoisesti.

pion. 1/96

• Ensimmäinen syksyn merkki on, että pääsiäinen on ohi. 🌹👀

• Anonyymi

Noo, kohta on taas kevät.

• Anonyymi

Kesää kohden mennään taas! Alankin tilailla jo ensi kesän säitä! :)

• Anonyymi

Ole varovainen; usvassa saattaa seistä hirvi.

• Anonyymi

Mies ei tykännyt koskaan kun mä aloin varoittamaan viisi kilometriä ennen, että tuolla puskassa voi olla jotain. Ai että se veti hermopultit.

Hyväähän minä…

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mies ei tykännyt koskaan kun mä aloin varoittamaan viisi kilometriä ennen, että tuolla puskassa voi olla jotain. Ai että se veti hermopultit.

Hyväähän minä…

Hän inhosi myös sitä kun varoitin mummoista sun muista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hän inhosi myös sitä kun varoitin mummoista sun muista.

Huusi mulle, että ”ei kai se mummo sieltä päälle hyökkää!!”

No kuka sitäkään tietää, ne voivat liikkua minne vaan :(

• Anonyymi

Minulla näytti ulkolämpötila nyt juuei katsoin 42 ast3ettq, sisälämpötila 30 ei pasljon järkeä tuuletella, sitten...

• Anonyymi

Muista kastella kissaa.

• Anonyymi

Tetyst5i voi haastaqa DFluke3n oikeuteen vääeistä seifialisista mittauksista, mutta totta on :DE

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      343
      2799
    2. SDP pelastaa uppoavan Suomen

2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis
      Maailman menoa
      65
      2266
    3. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      78
      1949
    4. Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee

Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis
      Maailman menoa
      65
      1581
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      140
      1532
    6. Minkä ikäinen

on kaipaamasi ihminen? Minä vuonna syntynyt?
      Ikävä
      69
      1129
    7. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      102
      1019
    8. Raiskaukset loppumaan?

Onko kenelläkään tiedossaan tuloksellisia keinoja saada väkisinmakaaminen loppumaan tai edes vähenemään? Lainsäädännön
      Sinkut
      261
      950
    9. Tsemii Pete ja Linda! Tässä tärkeät kellonajat Euroviisut-viikon ohjelmista tv:ssä!

Euroviisut järjestetään Wienissä Itävallassa 12.-16. toukokuuta. Tsemii Pete ja Linda kisaan! Vetäkää Suomelle voitto Li
      Euroviisut
      7
      918
    10. 39
      800
    Aihe