Onko miehet valmiita elättämään toisen miehen lapsia?

Anonyymi

Oletteko valmiita? Itse en ikinä tule elättämään jonkun toisen miehen lapsia.

45

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Naisena totean, että omani on "toisen lapsi" itsellenikin - adoptoitu kun on. Eli samassa veneessä oltaisiin miehen kanssa.

      • Anonyymi

        Se nyt on taas yhedntekevää. Ei kukaan, jolla adoptoitu lapsi on, huolisi noin ajattelevaa. Ei vaikka oma lapsi olisi minkä värinen.


      • Anonyymi

        Yksi lysti. Empä mä itsekään tuollaiselle rotuhygienistille kelpaisi. Mussa on sen verran paljon saamelaisverta, etten todellakaan mene puhdasverisestä arjalaisesta. Näin mustia pikisilmiä et löydä kuin Intiasta.


    • En varsinaisesti. Kyllä varsinaiset elatusvastuut on lapsen omilla vanhemmilla. Mutta jos nyt sattuis käymään niin, että joku mamma muuttais mun luo (epätodennäköistä), niin eiköhän sitä siinä sivussa menis hänen lapsikin ja en nyt kovin tarkkaan miettis mitenkä ne kulut menis centilleen.

      Eräs kollega sanoi, että heillä on oman mamman kanssa selvä ja reilu talousjärjestelmä. Heillä on yksi yhteinen tili, johon kumpikin laittaa kuussa tulojen mukaan tietyn summan...eli se menee sen mukaan mitä ansaitsee...siis noin suunnilleen. Jos toinen vaikka saa 3000 € palkkaa, se laittaa vaikka 1500€ ja toinen saa 2000€, niin se laittaa 1000€ ja lopuilla saa tehdä itse mitä tykkää. Sit kaikki ruuat, polttoaineet, kodin laskut, vastikkeet jne maksetaan yhteiseltä tililtä ja sit jos sinne kertyy enempi niin joku yhteinen reissu...

      Ja hytvin kuulemma toimii, eikä oo rahasta vääntöä... säästyy sekin vääntö makkariin kuulemma. :oD

      • Anonyymi

        Aika vaikeaksihan se yhteistaloudessa menee, jos vaikkapa elintarvikkeita aletaan merkitä kimppakämppätyyliin kenen mikäkin on. Mitä pienemmästä lapsesta on kyse, niin sitä vaikeampi heille on selittää miksi johonkin jogurttiin ei saa koskea.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aika vaikeaksihan se yhteistaloudessa menee, jos vaikkapa elintarvikkeita aletaan merkitä kimppakämppätyyliin kenen mikäkin on. Mitä pienemmästä lapsesta on kyse, niin sitä vaikeampi heille on selittää miksi johonkin jogurttiin ei saa koskea.

        Näinpä.... Mielummin sen hoitaa vaikka tuollaisella yhteistilillä tms. Ei ole nykyään kovinkaan vaikeaa järjestää.

        Sehän on muuten jännä, että välttämättä suoranaisesti sen uuden kumppanin tulot ei vaikuta vaikka elatusmaksuihin? Ja lisäksi jos lapsen isä ei niitä jostain syystä maksa, tulee jostain kai jotain tukea silti...että ei oikeasti ihan ventovieraan tarvitsekaan toisen lasta elättää.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Näinpä.... Mielummin sen hoitaa vaikka tuollaisella yhteistilillä tms. Ei ole nykyään kovinkaan vaikeaa järjestää.

        Sehän on muuten jännä, että välttämättä suoranaisesti sen uuden kumppanin tulot ei vaikuta vaikka elatusmaksuihin? Ja lisäksi jos lapsen isä ei niitä jostain syystä maksa, tulee jostain kai jotain tukea silti...että ei oikeasti ihan ventovieraan tarvitsekaan toisen lasta elättää.

        Mä en itseasiassa tiedä miten uuden kumppanin tulot vaikuttaa elatusmaksuihin. Ei ole koskaan tarvinut koko elatusmaksuja omalla kohdalla miettiä. Sen tiedän, että Kela maksaa elatustukea, jos isä ei syystä tai toisesta maksa (myös silloin, jos isyyttä ei ole lainkaan tunnustettu).

        Oma lapseni kun on alunperin jo eksän kanssa "yhteistoiminnassa" tehty, hetki varsinaisen eromme jälkeen. Itse en saa penniäkään elatusmaksuja, enkä -tukea myöskään Kelalta. Me teimme heti alusta sopimuksen, jonka mukaan olen ihan virallisesti yksinhuoltaja, mutta isyys on tunnustettu. Minkäänlaista elatussopimusta ei ole vahvistettu, joten Kelalta olisi elatustukea aivan turha hakea. Ainoa "ylimääräinen" saamani on siis lapsilisän yksinhuoltajakorotus, mutta en mä ole alunperinkään kokenut mitään avustuksia tarvivani. Lapsella on oma tili ja sijotusrahasto, johon isänsä aina joskus rahaa laittaa, kun hänestä siltä tuntuu. Mulla ei siis ole mitään käsitystä miten nuo yleensä menevät.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mä en itseasiassa tiedä miten uuden kumppanin tulot vaikuttaa elatusmaksuihin. Ei ole koskaan tarvinut koko elatusmaksuja omalla kohdalla miettiä. Sen tiedän, että Kela maksaa elatustukea, jos isä ei syystä tai toisesta maksa (myös silloin, jos isyyttä ei ole lainkaan tunnustettu).

        Oma lapseni kun on alunperin jo eksän kanssa "yhteistoiminnassa" tehty, hetki varsinaisen eromme jälkeen. Itse en saa penniäkään elatusmaksuja, enkä -tukea myöskään Kelalta. Me teimme heti alusta sopimuksen, jonka mukaan olen ihan virallisesti yksinhuoltaja, mutta isyys on tunnustettu. Minkäänlaista elatussopimusta ei ole vahvistettu, joten Kelalta olisi elatustukea aivan turha hakea. Ainoa "ylimääräinen" saamani on siis lapsilisän yksinhuoltajakorotus, mutta en mä ole alunperinkään kokenut mitään avustuksia tarvivani. Lapsella on oma tili ja sijotusrahasto, johon isänsä aina joskus rahaa laittaa, kun hänestä siltä tuntuu. Mulla ei siis ole mitään käsitystä miten nuo yleensä menevät.

        No nehän voi laskettaa vaikka lastenvalvojalla. Siihen otetaan kummankin tulot ja menot, sekä sitten määritellään miten lapsi on kenenkin luona. Mutta vaikka se lapsi asuisi äidin uuden miehen asunnossa, ei miehen tuloja lasketa siihen...ehkä asumiskulut voi laittaa puoliksi tms. (luulisin) mutta siis miehen tuloja sinne elatusmaksulaskuihin ei oteta huomioon, vaikka se käytännössä jotain maksaiskin yhteisestä asumisesta jne.

        Joidenkin ihmisten on helppo sopia kaikenlaista rahaan liittyvää, mutta joillain ei taas ole sen suhteen mitään häpyä...
        Mutta jos on pienintäkään mahdollisuutta, että vääntöä tulee, kannattaa tehdä kirjallinen sopimus kaikesta..tapaamisoikeudesta ja elatusmaksuista. Se on sitten lakihommia, jos niistä luistetaan.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No nehän voi laskettaa vaikka lastenvalvojalla. Siihen otetaan kummankin tulot ja menot, sekä sitten määritellään miten lapsi on kenenkin luona. Mutta vaikka se lapsi asuisi äidin uuden miehen asunnossa, ei miehen tuloja lasketa siihen...ehkä asumiskulut voi laittaa puoliksi tms. (luulisin) mutta siis miehen tuloja sinne elatusmaksulaskuihin ei oteta huomioon, vaikka se käytännössä jotain maksaiskin yhteisestä asumisesta jne.

        Joidenkin ihmisten on helppo sopia kaikenlaista rahaan liittyvää, mutta joillain ei taas ole sen suhteen mitään häpyä...
        Mutta jos on pienintäkään mahdollisuutta, että vääntöä tulee, kannattaa tehdä kirjallinen sopimus kaikesta..tapaamisoikeudesta ja elatusmaksuista. Se on sitten lakihommia, jos niistä luistetaan.

        Olettaisin, että tosiaan ainakin asumiskuluissa niitä mahdollisen uuden kumppanin tuloja huomiotaisiin. Tosin se huomiointi tietysti vaatii, että ainakin toinen osapuoli on aktiivinen sen asian kanssa. Eihän virkamiehet tässä maassa mitään itse hoida, jos ei valtio ole saamapuolella.

        Niin, kyllähän toiset saavat riidan aikaiseksi vaikka leivänmurusta. Toiset taas eivät riitele juuri mistään. Enemmän tosin olen itse törmännyt niihin, jotka saavat riidan aikaiseksi, kun asioista aletaan noita sopimuksia tehdä. Jotenkin siinä kohtaa tuntuu lähes kaikilla heräävän tiukka omien etujen puolustaminen päälle. Eihän sitä nyt voi paperille kirjoittaa mitään sellaista, jossa joutuisi omista eduistaa luopumaan ja kun ne on kerran kirjattu niin niitä täytyy sitten noudattaa pykälälleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä en itseasiassa tiedä miten uuden kumppanin tulot vaikuttaa elatusmaksuihin. Ei ole koskaan tarvinut koko elatusmaksuja omalla kohdalla miettiä. Sen tiedän, että Kela maksaa elatustukea, jos isä ei syystä tai toisesta maksa (myös silloin, jos isyyttä ei ole lainkaan tunnustettu).

        Oma lapseni kun on alunperin jo eksän kanssa "yhteistoiminnassa" tehty, hetki varsinaisen eromme jälkeen. Itse en saa penniäkään elatusmaksuja, enkä -tukea myöskään Kelalta. Me teimme heti alusta sopimuksen, jonka mukaan olen ihan virallisesti yksinhuoltaja, mutta isyys on tunnustettu. Minkäänlaista elatussopimusta ei ole vahvistettu, joten Kelalta olisi elatustukea aivan turha hakea. Ainoa "ylimääräinen" saamani on siis lapsilisän yksinhuoltajakorotus, mutta en mä ole alunperinkään kokenut mitään avustuksia tarvivani. Lapsella on oma tili ja sijotusrahasto, johon isänsä aina joskus rahaa laittaa, kun hänestä siltä tuntuu. Mulla ei siis ole mitään käsitystä miten nuo yleensä menevät.

        Lähes sama teoria mulla käytössä. Pieniä eroavaisuuksia lukuun ottamatta!
        Mun kohdalla vaan sillä erotuksella, ettei mies ollut suunnitellut lapsenhankintaa. Projekti oli kokonaan mun oma keksintöni. Joten en mielestäni voinut elareitakaan pyytää, niin lapsen hän on ainoastaan tunnustanut. Eikä hänellä ole elatusvelvollisuutta, maksakoot suoraan lapsemme omalle tilille, vaikkapa tulevaisuuden opintorahoja, halutessaan.

        Ihan sen vuoksi kirjoitin oman vastineeni, ett ensin kerrottu ei ole mun kirjoittamani!
        Mun tarinani varmaan kaikki täällä olevat vakkarit tuntee, on siitä ollut sen verran erimielisyyksiä. Harva on mun ajattelutapaani suosiolla niellyt... täysin vierasmies olisi myös ollut; hyppy pimeyteen, mun luonteeltani. Sorry petollisuuteni, miehelle se taas tuntuu olevan sallittua. "no problem", kuulunee miehisyyteen ilmeisesti.
        trollikka


    • Anonyymi

      Pennit jonoon

    • Anonyymi

      Elättämään? Niin nuoriako naisella? Lapsilisä?

    • Anonyymi

      Lapsilla on yleensä sekä isä että äiti, kyllä he yhdessä lapsensa kulut maksavat.
      Ehkä sinusta ei muuten ole kasvattamaan lasta. Etsi nainen, jolla ei ole lapsia.

    • Anonyymi

      Paljon suurempana riesana mä itse kokisin sen lapsen kasvattamisen kunnolliseksi ihmiseksi kuin pelkän elatuksen. Niiden eksien kanssa kun tulee todella usein ristiriitoja kasvatusasioissa.

    • Anonyymi

      Sinne töihin lähtiessä ajatuksia ei voi välttääkään. Että miksi.

    • Anonyymi

      Kaikki uusperheelliset osallistuvat enemmän tai vähemmän perheen lasten elatukseen. Ihan riippumatta siitä onko kyse minun, sinun vai meidän lapsista.

    • Anonyymi

      Ehkä äityliä voi panna mut lapsen isukki ja äityli maksaa lapsensa menot ja äityli ja lapsen isukki maksaa myös minun menot jos äityliä panen ja omat rahat on minun rahojani eli voin käydä äitylin luona naimassa ja etsiä kunnon tipua omakseni eli äityli on vain seksi kaveri

    • Anonyymi

      Arabi ja korkeastikoulutetut miehet rakastaa lapsia ja haluaa olla lapsien kanssa kahdestaan oli omia tai ei mut lempi leiskuu jänniä kun ovat

      • Anonyymi

        Sähän sen Välis tiedät, kun nuo ovat sun erikoisalaasi.


    • Anonyymi

      Lapsettomia sinkkunaisia ei kiinnosta seurustelu köyhän miehen kanssa. Ei edes kohtuullisesti toimeen tulevan. Nainen voi silti tehdä lapsen miehen kanssa ja sitten erota koska ei saa miehen kanssa riittävää taloudellista tukea. Sitten niistä tulee yksinhuoltajia ja keräävät elareita. Naiset sitten menee tinderiin ja etsivät hyvätuloisia miehiä jotka elättää toisen miehen siittämää lasta.

    • Anonyymi

      Pelkästään taloudellisista syistä vai onko ideologiakin mukana jutussa? Terveisin toisen elättinä kasvanut kylkiäisenä liiton mukana tullut. Jos nyt tähän tilanteeseen tavallaan "joudutte" niin sitä yksilöä mikä perheeseenne tulee kuulumaan on sitten kohdeltava täysin tasaveroisena verrattuna esim olemassa oleviin omiin muksuihin ilman mitään erotteluita. Jos ette tähän pysty niin jättäkää liitto tekemättä.

    • Anonyymi

      Teoreettinen kysymys kun et selvästikään tule naistakaan koskaan saamaan.

    • Anonyymi

      Eiköhän se ole äidin vastuulla elättää lapsensa ja tämän isän. Se mitä mieheltä vaaditaan/pyydetään joka on yhdessä naisen kanssa jolla on lapsi/lapsia entuudestaan on hyvää roolimallia, tukea ja turvallisuutta, rajojen asettamista tarvittaessa ja ylipäätään ystävyyttä hänen kanssaan. Jos se on liikaa sinulle niin sitten ei kannata alkaa tapailla naista jolla on entuudestaan lapsia.

    • Anonyymi

      Elättämistä en ole edes miettinyt, kun en pystyisi olemaan äiti muille kuin omille lapsilleni. Näin ollen en voisi alkaa seurustella miehen kanssa, jolla on ennestään alaikäisiä lapsia. Se menisi ihan hulinaksi kun hermoni eivät kestäisi. Omien kanssa voi rähistä, pyytää ja antaa anteeksi. Toisen lapset eivät selviäisi.
      Oletan että heidät elätettäisiin yhteisistä talousrahoista, niistä mistä elää yhteinen lapsikin, eihän heille nyt voi eri lailla ruokaa ja vaatteita laittaa.
      Onko vielä miehiä, jotka elättävät perheen ilman vaimon töissäkäyntiä, ei kai ainakaan pidempään, ehkä tilapäisesti.

    • Jos olisin jo nuorena, kun sain pojan, tiennyt alkoholismin periytyvyydestä, että alkoholistimiehen pojista tulee 40 %:sesti ilmiasuisia alkoholisteja, en olisi uskaltanut ottaa näin valtavaa riskiä. Olisin ollut halukas elättämään vain toisen miehen lasta.

      Onneksi ei oma poikani kuitenkaan ollut alkoholisti, niin kuin minä. 🌹👀

      • Anonyymi

        Ei periydy.Äitini ja isäni olivat täysin raittiita samoin kuin heidän vanhempansakkinVeljeni on raitis ,samoin minun aikuiset lapseni.Minusta kuitenkin tuli alkoholistija aiheutin surua ja murhetta lähimmäisilleni.Onneksi löysin pohjani ja olen päivä kerrallaan ollut raittiina muutaman vuoden.Alkoholismi on tunne-elämän sairaus,tietenkin jos ympärillä on juoppoja vaikuttaahan se lapseen ja riski kasvaa.


    • Anonyymi

      Ei siinä miehiä tarvita.

    • Anonyymi

      Kun aikanaan erosin, melko selvää oli, etten ota naista, jolla on myös omia lapsia (minulla oli). Tarkoitan siis avoliittoon.

      Kyse on siis enemmän hermoista kuin taloudellisesta puolesta. 3-5 lasta alkaisi olla jo aikamoinen poppoo hallittavaksi puhumattakaan vaikka lomien yms sovittamisesta eksien kanssa.

      Jos olisin sinkkumies, ei lapsellisen naisen tulo mukaan kuvioihin tulisi kuuloonkaan.

    • Anonyymi

      Äidistä voi olla varma, isästä ei koskaan.

    • Anonyymi

      Onko äidit, varsinkin pienten lasten, jotenkin erityisen hanakasti miehiä metsästämässä? Jotenkin epäilen, kun tuosta äitiydestä ja lapsen kasvatuksesta on kumminkin jotain kokemusta. Toisaalta, ei isienkään markkina-arvo ole mikään korkea. Joko ne on hylänneet lapsensa, mikä heittää miehen suoraan roskaluokkaan, tai sitten käyttävät vapaa-aikansa yh-isinä, mikä tekee suhteesta ihan mahdottoman kehittää.

      Jos lapset on ongelma, niin ei ehkä kannata treffailla niitä äitejä ja isiä, vaan keskittyä lapsettomiin?

    • Anonyymi

      Ihan jo seurustelukin naisen kanssa, jolla on pienempiä lapsia, on haasteellista. Aikataulut ja tapaamiset menevät lapsen ehdoilla. Vanhemmat miehet luonnollisesti ovat imarreltuja, kun paljon nuorempi nainen suostuu parisuhteeseen. Tässä se haaste sitten piileekin; olet suhteessa myös naisen lapsiin. Eli ajatelkaa miehet aivoillanne, ei viisarin värähtäessä.

    • Anonyymi

      Jos maksat veroja, teet jo nyt niin. Jos taas et maksa, olet loinen itsekin.

    • Anonyymi

      Ei tietenkään toisten lapsia elätellä lienee itsestään selvyys , se on biologisen isän tehtävä, jos ei maisemissa niin äidin itsensä , ei tämän uuden puolison. Jokainen viime kädessä kantaa vastuun itse omista lapsistaan .

    • Anonyymi

      Anteeks vaan mutta mistä te ikisinkut löydätte lapsettoma naisen joka teidän kanssa haluaisi seurustella. Ette löydä mistään. Olette jo liian vanhoja. Teidän ikäisillä naisilla on lapsia jo joten sitten vaan olette ikisinkkuja jatkossakin jos ei naisen lapsen elättäminen kiinnosta.

      • Anonyymi

        Tämä on ikävää, mutta karu totuus. Haaveet omista lapsista voitte unohtaa.


      • Anonyymi

        Paskapuhetta. Ihan niitä on lapsettomia naisia siinä missä miehiäkin, ja ne naiset vieläpä etsii juurikin niitä lapsettomia miehiä.


    • Anonyymi

      Älkää nyt puhuko lapsista koska ei teillä ole naistakaan.

    • Anonyymi

      Työttömyyskorvauksella ei ketään elätetä. Eikä palstan miehillä ole rahaa muuten.

    • Anonyymi

      Tinder naisilta tulee syytöksiä, että kaikki miehet etsivät vain seksiseuraa vaikka todellisuudessa naiset antavat mahdollisuuden vain parhaimmille komistuksille eli naisilla on miehille selkeät tasot ja naiset yrittävät pariutua ylös päin, mutta sitten kun miehet vastaavat syytöksiin, että naiset tykkäävät vain harvoista ja kaikki naiset ei ole komean mallimiehen tasoisia ja siksi mallimies ajattelee tavisnaista vain seksimielessä, niin sitten naisten mielestä mitään tasoja ei ole olemassakaan. Tavisnaiset taistelevat niistä samoista mallimiehistä joista missinaiset taistelevat, koska tavisnaiset saattavat saada mallimiehiin mätseiksi, treffeille ja seksiin.

      • Anonyymi

        "Tinder naisilta tulee syytöksiä, että kaikki miehet etsivät vain seksiseuraa..."

        Aika vaikea yhtälö ilmeisesti sulle ON; läheskään kaikki yh-äidit EIVÄT OLE Tinderissä!
        Loppujen lopuksi aika harva, kyllä siellä on enemmänkin seuranhaluiset miehet & naiset.
        Eli hakevat kaltaisiaan.

        Hittoako sinä siellä sitten luuhaat; jos kerran juttu menee noin mitä meille kerrot? Esim. minä olen yh-äiti, en ole kuulunut koskaan fasebook:iin, en Tinderiin; enkä yleensäkään mihinkään hönppään nettimaailmassa... jos ei nyt Suomi24, lasketa mukaan.
        Tännekään en ole kirjautunut; enkä tule kirjautumaan.

        Mä en hae täältä miestä itselleni, ajatusten vaihtoa toisten sinkkujen kanssa lähinnä.
        En tarvitse elättäjää itselleni, enkä eteenkään lapselleni. Kaiken lisäksi syytön hän on tilanteeseen; ei ole tehnyt valintaa syntyäkö tähän maailmaan vai ei!

        Jos jotakuta sun on pakko solvata niin anna tulla; jäitä porstuaan ja lunta tupaan!
        Lapestani mä kuitenkin pidän yksin huolta, siihen tarvitse kaltaistesi ruoka-apua ja lapsenkaitsijaksi en ventovierasta miestä koskaan huolisi, fakta!

        Jos oikein pirullisia ollaan; niin aina yhden miehen reppanan pystyn ruokkimaan, sen verran aina jää kattilan pohjalle! Vaatettamaankin, jos en muuten niin "Sekond Hand" kaupan vaatteilla, jotka nekin ovat lähes muotivaatteita, jos osaa valita oikein.
        "Kulkuruunille" on pelastusarmeijan sänkypaikkoja öiksi, jos eivät omaa vuokra-asuntoa pysty hankkimaan.

        Sorry minäkin alan lateleen samaa sontaa kauhakaupalla takaisin! Jokainen vastatkoon omista tekemisistään! Mua ärsyttää toi yleistäminen; jokainen nainen, suominainen, tindernainen jne. Tässä minun mielipiteeni, yksinkertaisesti sanottuna!


    • Anonyymi

      Ei kaikki ole. Jotkut eivät todellakaan siedä muiden lapsia!

      Itse pidän rakastukseni lapsista ja haaveilen joskus isäpuolena olosta.

    • Jos lapsella on jo kaksi vanhempaa, mihin se enää kolmatta tarvitsee?

    • Anonyymi

      Nämä elättämiskeskustelut ovat aina yhtä huvittavia. Ketä tekin kuvittelette pystyvänne elättämään? Kyllähän se menisi niin, että nainen päätyisi elättämään teidätkin.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      313
      3638
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      268
      2095
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      99
      1449
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1353
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      92
      1319
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1198
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1197
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1034
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      49
      1028
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      65
      914
    Aihe