Härnäsin espanjalaisia kuukauden päivät ja ajoin lopulta

pisteissä jaetulle 2./3. sijalle, 33 osallistuneen kuskin joukosta.

Mullahan nyt on koko ajan useita meneillään avoimia pelejä eri klubeissa, ja usein tulee pelattua reaaliajassa varsinkin rallicrossia, mutta tämän yksittäisen klubin/cupin loppusijoitus lämmitti mieltä poikkeuksellisen paljon 😁 Ei siis niinkään sillä, että kokisin mitään vahingoniloa tms. vaan siksi että olen aiemmin ollut huomattavasti enemmän vastaantulija useammalle espanjalaiselle ja se on näkynyt kellossa. Toisin sanoen siis olen ilmeisesti kehittynyt, tai vastustajien suoritustaso poukkoili valtavasti eri kisojen välillä. Ja kuten olen monesti sanonutkin palstalla, niin espanjalaiset pelaajat on paljon rennompia ja mukavempia kuin vaikka ranskalaiset, ilman että siihen on liittynyt mun suunnalta mitään Alonso-fanituksen julistamista koskaan 😅

Yksi ralli oli aina viikon ajan avoinna/pelattavissa, kuhunkin kuului 6 pätkää ja 1 huoltotauko aina puolivälissä, ja vauriomallinnus oli mallia hardcore. Kaikki ajettiin nelivetoisilla A-ryhmäläisillä, eli toisin sanoen 80-luvun lopun ja vuosituhannenvaihteen välisillä WRC-autoilla. Eka ajettiin Saksassa ja olin 7, toka ajettiin Montessa ja olin 4, kolmas Espanjassa ja olin 6. sekä viimeinen USA:n sorateillä jossa olin 4. Eli ei yhtään podiumia, mutta ei yhtään keskeytystäkään tai isoja mällejä koko cupin aikana, ja pisteitä pelin omalla systeemillä tuli 31 (8 7 6 10) kun toisella yhtä paljon pisteitä saalistaneella oikea rivi oli 15, 1, 1, 14 eli pari podiumia, ja pari jämäpistesijaa todennäköisesti rikkoutuneella autolla 😃 Cupin voittajalla tosin oli pisteitä 61, sillä hän voitti kaikki kisat 🤯

Virallisesti mä jäin kolmanneksi, sillä tasapisteissä sen määrittelee paras yksittäinen sijoitus cupin aikana. Viimeksi muuten formuloissa on käynyt näin vuonna 2007 (oh yeah, the good ol' days) kun Kimi voitti mestaruuden ja Hamilton ja Alonso olivat tasapisteissä, mutta Hämis virallisesti hopealla useamman voittonsa ansiosta 😃

3

181

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ja itse asiassa muuten meneillään oleva MM-rallikausi on yllättävän samankaltainen, kun Rovanperä on sementoinut valtavan pistejohdon ja se vaihtelee eri ralleissa ketkä rääpii saatavilla olevia pisteitä parhaiten. Välillä osa-aikakuskit Loeb, Ogier, Sordo yms. ja toisinaan rahamiehet kuten Greensmith tai joku muu Wilsonin Ford-vuokraamon asiakas 😃
      https://fi.wikipedia.org/wiki/MM-rallikausi_2022

    • Anonyymi

      Formuloissa on aika härskiä touhua kun tehtiin kovia sääntö uudistuksia sen takia ettei mersu ja hamilton voita enää kisoja. Kyllästyivät yksipuoliseen voittajaan niin sitten kikkailivat niin ettei hamilton enää pärjää. Minä olisin nostanut metakan mutta raha on se joka puhuu ja toimiston herrat meinaa ettei yleisöä enää kiinnosta koko sarja jos hamilton olisi voittanut vielä tänä vuonna paljon kisoja ja mestaruuden.

      • Jaa-a, mun tietääkseni ne tehtiin ohitusten helpottamiseksi ja osana kulukattoa (vähemmän rikkoutuvia ulkoisia aerohärpäkkeitä) ja Mersun olisi vain pitänyt suunnitella parempi auto 🤷‍♂️ Tosin viime kauden mestaruustaistelun vuoksi joutuivat käyttämään osan resursseistaan viime kauden auton päivityksiin, joka oli kai pois tän vuoden auton kehityksestä. Ja silti FIA veti aika härskisti matton Mersun ja Hämiksen jalkojen alta viime kauden vikassa kisassa 🤐

        Kokonaan toinen juttu on se, miksi Hamilton on ollut vähän vaisu tänä vuonna Russeliin nähden. Joko kyse on motivaatio-ongelmasta pitkän menestysputken jälkeen, tai sitten Russell on vain tottunut ajamaan shitboxeilla ja siksi sopeutunut paremmin tän vuoden Mersuun.

        Mäkin olin kartingissa yleensä keskimäärin parempi, mitä huonompi pito oli, eli monesti sateella tai myöhään syksyllä ajetuissa kisoissa, jolloin lämpötila oli tyyliin 10 astetta. Tai jos rata oli hiljattain uudelleen asfaltoitu ja pinta ei kovin karhea. Silloiset "huippukuskit" eli paksuimman lompakon ja keskivartalon omanneet yrittäjät uskoivat, että se johtui siitä kun testasin ja treenasin yleensä varsin kuluneilla renkailla, enkä siksi aina kisoissa hahmottanut kuinka hyvä pito voi olla paremmilla renkailla lämpiminä päivinä, tai ainakaan samat säädöt eivät toimineet. 🙄


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      114
      1259
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1143
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    4. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      45
      975
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      853
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      317
      802
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe