Härnäsin espanjalaisia kuukauden päivät ja ajoin lopulta

pisteissä jaetulle 2./3. sijalle, 33 osallistuneen kuskin joukosta.

Mullahan nyt on koko ajan useita meneillään avoimia pelejä eri klubeissa, ja usein tulee pelattua reaaliajassa varsinkin rallicrossia, mutta tämän yksittäisen klubin/cupin loppusijoitus lämmitti mieltä poikkeuksellisen paljon 😁 Ei siis niinkään sillä, että kokisin mitään vahingoniloa tms. vaan siksi että olen aiemmin ollut huomattavasti enemmän vastaantulija useammalle espanjalaiselle ja se on näkynyt kellossa. Toisin sanoen siis olen ilmeisesti kehittynyt, tai vastustajien suoritustaso poukkoili valtavasti eri kisojen välillä. Ja kuten olen monesti sanonutkin palstalla, niin espanjalaiset pelaajat on paljon rennompia ja mukavempia kuin vaikka ranskalaiset, ilman että siihen on liittynyt mun suunnalta mitään Alonso-fanituksen julistamista koskaan 😅

Yksi ralli oli aina viikon ajan avoinna/pelattavissa, kuhunkin kuului 6 pätkää ja 1 huoltotauko aina puolivälissä, ja vauriomallinnus oli mallia hardcore. Kaikki ajettiin nelivetoisilla A-ryhmäläisillä, eli toisin sanoen 80-luvun lopun ja vuosituhannenvaihteen välisillä WRC-autoilla. Eka ajettiin Saksassa ja olin 7, toka ajettiin Montessa ja olin 4, kolmas Espanjassa ja olin 6. sekä viimeinen USA:n sorateillä jossa olin 4. Eli ei yhtään podiumia, mutta ei yhtään keskeytystäkään tai isoja mällejä koko cupin aikana, ja pisteitä pelin omalla systeemillä tuli 31 (8 7 6 10) kun toisella yhtä paljon pisteitä saalistaneella oikea rivi oli 15, 1, 1, 14 eli pari podiumia, ja pari jämäpistesijaa todennäköisesti rikkoutuneella autolla 😃 Cupin voittajalla tosin oli pisteitä 61, sillä hän voitti kaikki kisat 🤯

Virallisesti mä jäin kolmanneksi, sillä tasapisteissä sen määrittelee paras yksittäinen sijoitus cupin aikana. Viimeksi muuten formuloissa on käynyt näin vuonna 2007 (oh yeah, the good ol' days) kun Kimi voitti mestaruuden ja Hamilton ja Alonso olivat tasapisteissä, mutta Hämis virallisesti hopealla useamman voittonsa ansiosta 😃

3

56

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ja itse asiassa muuten meneillään oleva MM-rallikausi on yllättävän samankaltainen, kun Rovanperä on sementoinut valtavan pistejohdon ja se vaihtelee eri ralleissa ketkä rääpii saatavilla olevia pisteitä parhaiten. Välillä osa-aikakuskit Loeb, Ogier, Sordo yms. ja toisinaan rahamiehet kuten Greensmith tai joku muu Wilsonin Ford-vuokraamon asiakas 😃
      https://fi.wikipedia.org/wiki/MM-rallikausi_2022

    • Anonyymi

      Formuloissa on aika härskiä touhua kun tehtiin kovia sääntö uudistuksia sen takia ettei mersu ja hamilton voita enää kisoja. Kyllästyivät yksipuoliseen voittajaan niin sitten kikkailivat niin ettei hamilton enää pärjää. Minä olisin nostanut metakan mutta raha on se joka puhuu ja toimiston herrat meinaa ettei yleisöä enää kiinnosta koko sarja jos hamilton olisi voittanut vielä tänä vuonna paljon kisoja ja mestaruuden.

      • Jaa-a, mun tietääkseni ne tehtiin ohitusten helpottamiseksi ja osana kulukattoa (vähemmän rikkoutuvia ulkoisia aerohärpäkkeitä) ja Mersun olisi vain pitänyt suunnitella parempi auto 🤷‍♂️ Tosin viime kauden mestaruustaistelun vuoksi joutuivat käyttämään osan resursseistaan viime kauden auton päivityksiin, joka oli kai pois tän vuoden auton kehityksestä. Ja silti FIA veti aika härskisti matton Mersun ja Hämiksen jalkojen alta viime kauden vikassa kisassa 🤐

        Kokonaan toinen juttu on se, miksi Hamilton on ollut vähän vaisu tänä vuonna Russeliin nähden. Joko kyse on motivaatio-ongelmasta pitkän menestysputken jälkeen, tai sitten Russell on vain tottunut ajamaan shitboxeilla ja siksi sopeutunut paremmin tän vuoden Mersuun.

        Mäkin olin kartingissa yleensä keskimäärin parempi, mitä huonompi pito oli, eli monesti sateella tai myöhään syksyllä ajetuissa kisoissa, jolloin lämpötila oli tyyliin 10 astetta. Tai jos rata oli hiljattain uudelleen asfaltoitu ja pinta ei kovin karhea. Silloiset "huippukuskit" eli paksuimman lompakon ja keskivartalon omanneet yrittäjät uskoivat, että se johtui siitä kun testasin ja treenasin yleensä varsin kuluneilla renkailla, enkä siksi aina kisoissa hahmottanut kuinka hyvä pito voi olla paremmilla renkailla lämpiminä päivinä, tai ainakaan samat säädöt eivät toimineet. 🙄


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      112
      2042
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      177
      1441
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1325
    4. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1255
    5. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1197
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1115
    7. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1050
    8. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      88
      1014
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      803
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      788
    Aihe