Aerobinen liikunta

Anonyymi

Juostessa 7km lenkin, keskisykkeeni on 142. Kävellessä saman lenkin keskisykkeeni on 112.
Haluaisin treenata aerobisella alueella, joka minun tapauksessani on 125-135. En vain löydä siihen sopivaa ulkolajia. Juoksua en haluaisi hidastaa, kun se menee liian hitaaksi. Voiko kävelyä tehostaa esim reppu selässä, jollain nilkkapainoilla tms.?

18

258

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Voit ihan hyvin juosta ja kävellä nykyisillä sykkeilläsi. Kävely kehittää hiusverisuonistoa, ja juoksusta saa pk-hyötyjä, vaikka sykkeet menisivät vähän yli aerobisen kynnyksen.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Hetesuolla kävely, kumisaappaat jalassa, tuo voimaa jalkoihin.

    • Anonyymi

      Sauvat mukaan kävelyyn.
      Tulee koko ropan reeni.

    • Anonyymi

      Hidasta vain sitä juoksua.

      • Anonyymi

        Juu. Hidas juoksu rentoa on. Kaikilla tuntuu olevan kiire jonnekin.


    • Anonyymi

      Kähöä koneeseen

    • Anonyymi

      Kokeile juosta 170 sykkein. Tekee rentoo.

      • Anonyymi

        Olen juossut kympin kisan 180 sykkeillä. Olen hieman pettynyt, kun aika oli vaan 42min eikä sub 37min 😩


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen juossut kympin kisan 180 sykkeillä. Olen hieman pettynyt, kun aika oli vaan 42min eikä sub 37min 😩

        42min on hyvä aika, ei pidä ahnehtia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        42min on hyvä aika, ei pidä ahnehtia.

        Juu. Ihan hyvä aika täysin lahjattomalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu. Ihan hyvä aika täysin lahjattomalle.

        Jos on vasta aloittanut juoksuharrastuksen tuo on hyvä aika,tiedän erään jolla ekat 10km kisan ajat oli tuota luokkaa niin 5-6 vuotta myöhemmin olivat 31-33min luokkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos on vasta aloittanut juoksuharrastuksen tuo on hyvä aika,tiedän erään jolla ekat 10km kisan ajat oli tuota luokkaa niin 5-6 vuotta myöhemmin olivat 31-33min luokkaa.

        Juoksin tuon ajan 5v sitten 'urani' huipulla. Nyt menee minuutteja hitaammin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos on vasta aloittanut juoksuharrastuksen tuo on hyvä aika,tiedän erään jolla ekat 10km kisan ajat oli tuota luokkaa niin 5-6 vuotta myöhemmin olivat 31-33min luokkaa.

        Eihän tuossa ole kyse muusta kuin siitä miten korkealle tasolle max hapenotto nousee harjoittelemalla kaikilla on se oma max taso jonka jälkeen se ei enää nouse, joten tavallaan se on lohdullista tietää jos tulokset ei enää nouse vaikka mitä tekisi,tietenkin juoksutekniikka taloudellisuus vaikuttaa myös mutta max hapenottokyky on suurin ennustaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän tuossa ole kyse muusta kuin siitä miten korkealle tasolle max hapenotto nousee harjoittelemalla kaikilla on se oma max taso jonka jälkeen se ei enää nouse, joten tavallaan se on lohdullista tietää jos tulokset ei enää nouse vaikka mitä tekisi,tietenkin juoksutekniikka taloudellisuus vaikuttaa myös mutta max hapenottokyky on suurin ennustaja.

        Juu, minä pääsen helpolla Maks hapenottovauhtia. Taitaa olla huono kunto. Pitäisikö sitä kovaa vauhtia harjoitella, että saisi vielä kovemmaksi, vai hissutella kevyemmin?


    • Anonyymi

      Urbaanipyöräily on hyvä ulkoilulaji

    • Anonyymi

      Jatka vain hölkkää ylämäet kävellen. Vuoden päästä pystyt hölkkäämään ylämäetkin.

    • Anonyymi

      Juokse joka toinen lenkki ja kävele joka toinen. Se reippaampi juoksulenkki on hyvää treeniä. Ja välipäivänä kävely palauttaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      68
      4723
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2279
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1804
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1526
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1471
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1328
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1092
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1061
    Aihe