Tässä pitelen vapaapäivää vihdoinkin tyhjässä kämpässä. Jokseenkin eron alkuvaiheilla olin paljonkin kämpässäni yksin. Silloin se tuntui vähän kolkolle, kun lisäksi kämpässä ei ollut juuri mitään, kun exä vei osan pois. Lisäksi lapset olivat pois. Ne toivat eloa kämppään. Silloin usein tunsin oloni yksinäiseksi.
Nyt poika lähti inttiin ja tyttö on äitinsä luona. Ja siunattu rauha on laskeutunut taloon. Poika laittelee viestiä ja varmaan soitteleekin, mutta hän opetteleekin "erillisyyttä" vielä. Kuten minäkin aikoinaan intissä. Tuntui tosi kurjalle välillä olla siellä yksin, vaikka jätkät oli kivoja. Oli vain yksi puhelin käytävän perällä ja jokainen katsoi sitä kaihoisasti, että soisiko se?
Ehkä ensimmäisen kuukauden toivoin, että puhelin soisi, mutta sitten jo kohta toivoin, että ei soisi.. kyselkööt kuulumiset viikonloppuna ja antaisivat olla. Taisinkin sitten sanoa porukoille, ettei siellä jsksa iltaisin höpötellä, että sit kiireellä vaan huolletaan kamat ja itsensä ja nukkumaan. Ja saatan olla muutenkin metsässä...kai ne soittikin jonkun kerran vielä, mutta olin metsässä tai menossa..
Mutta kyllä ihmisen on hyvä tulla toimeen yksin maailmassa. Ei pelkästään fyysisten tarpeiden takia, vaan myös henkisesti. Intti kyllä opetti sen suhteen paljon mua. Siitä voi ottaa kopin, tai sitten ei...
Muistoja nuoruudesta.
90
605
Vastaukset 90
- Anonyymi
En osaa oikein intistä sanoa. Itselleni siinä ei ollut mitään tuollaista kokemusta, mutta mä olinkin jo asunut omillani ja pitänyt huolen itsestäni neljä vuotta ennen kun menin vapaaehtoisesti inttiin parikymppisenä. Lisäksi siinä on tietysti erona se, että näin naisena sinne meni vapaaehtoisesti ja täysin omasta tahdostaan ja vailla mitään pakkoa. Sen otti luultavasti ihan eri kannalta ja sen tekemiseen oli erilainen motivaatio ja motiivit. Mä menin sinne ottamaan siitä kaiken irti ja oppimaan asioita, joita mun ei olisi missään muualla mahdollista tehdä ja oppia. Erillisyys ja yksinään toimeentuleminen eivät kuuluneet noihin lainkaan.
- Anonyymi
Vaan siis toki sitten ku oltiin jo RUK:ssa niin kyllähän siellä oikeastaan kaikki oli sillä asenteella, että siitä otetaan irti kaikki. Ne erot niissä motiiveissa ja motivaatiossa oli oletettavasti suurimmillaan siellä alkuvaiheessa.
No mä taas en ollut ennen inttiä ollut yksin. En asunut jne.
Ja periaatteessa intin jälkeen muutin naisystävän kanssa asumaan ja sitä ennen olin ollut porukoitten luona.
Eli mun eriytymiset on olleet intti ja sitten lasten äitistä ero.
Mutta noi "yksinolemiset" on olleet tärkeitä mulle. Nyt alan hahmottaa niiden merkitystä. 🤔Anonyymi kirjoitti:
Vaan siis toki sitten ku oltiin jo RUK:ssa niin kyllähän siellä oikeastaan kaikki oli sillä asenteella, että siitä otetaan irti kaikki. Ne erot niissä motiiveissa ja motivaatiossa oli oletettavasti suurimmillaan siellä alkuvaiheessa.
No mä sain alokaskautena päälle sellaisen uhman, etten ole siinä sirkuksessa kuin minimin. Mua kosittiin Rukkiin ja Aukkiin, mutta kapinoin ja olin vaan 8 kk. Tosin jälkeenpäin ohuesti harmittaa... oisin ollut hyvä johtaja...
Olin mä joskus jonkun pikkuporukan johtaja, kun ei ollut tarpeeks alikessuja.Muuten.... mitä mieltä olet intistä? Pitäiskö se olla kokonaan vapaaehtoinen? 🤔
Minusta pitäis...siis kaikille.
Minä uskon, että sinne saatais tarpeeks sakkia ja vaan motivoituneenpaa. Minäkin olisi nauttinut enemmän motivoituneemmasta palveluksesta.- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No mä sain alokaskautena päälle sellaisen uhman, etten ole siinä sirkuksessa kuin minimin. Mua kosittiin Rukkiin ja Aukkiin, mutta kapinoin ja olin vaan 8 kk. Tosin jälkeenpäin ohuesti harmittaa... oisin ollut hyvä johtaja...
Olin mä joskus jonkun pikkuporukan johtaja, kun ei ollut tarpeeks alikessuja.Siinähän se ero varmasti monelle onkin. Sinne kun meni omasta alotteestaan, niin ei siellä viitsinyt pelkkää minimiä olla. Se olis tuntunut jotenkin täysin turhalta.
Serkkutyttö meni samaan aikaan kadettikouluun ja sieltä priimuksena ulos ja on nyt palveluksessa varsin isoilla natsoilla. Itse en kuitenkaan siitä ikinä työtä itelleni halunnut, joten mulle riitti RUK. - Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Muuten.... mitä mieltä olet intistä? Pitäiskö se olla kokonaan vapaaehtoinen? 🤔
Minusta pitäis...siis kaikille.
Minä uskon, että sinne saatais tarpeeks sakkia ja vaan motivoituneenpaa. Minäkin olisi nauttinut enemmän motivoituneemmasta palveluksesta.En mä ainakaan tässä maailmantilanteessa täyteen vapaaehtoisuuteen lähtisi. Ehkä joskus, jos maailma on oikeasti parempi paikka, mutta ei nyt.
Ehkä pikemmin niin, että sitä kiinnostusta seulottaisiin ja niistä oikeasti kiinnostuneista ja motivoituneista otettaisiin "enemmän irti". Miehet ja naiset samalle viivalle, se olis musta tärkeä lähtökohta. Samat kutsunnat, samat seulonnat, samat velvotteet ja samat oikeudet. Sitä pakollisuutta voisi ehkä siirtää osin muuhunkin kun vain pelkkään asepalvelukseen, sillä kyllä niitä muitakin tärkeitä kohteita on. Anonyymi kirjoitti:
En mä ainakaan tässä maailmantilanteessa täyteen vapaaehtoisuuteen lähtisi. Ehkä joskus, jos maailma on oikeasti parempi paikka, mutta ei nyt.
Ehkä pikemmin niin, että sitä kiinnostusta seulottaisiin ja niistä oikeasti kiinnostuneista ja motivoituneista otettaisiin "enemmän irti". Miehet ja naiset samalle viivalle, se olis musta tärkeä lähtökohta. Samat kutsunnat, samat seulonnat, samat velvotteet ja samat oikeudet. Sitä pakollisuutta voisi ehkä siirtää osin muuhunkin kun vain pelkkään asepalvelukseen, sillä kyllä niitä muitakin tärkeitä kohteita on.No ootkos miettinyt, miten mahdollinen Nato vaikuttaa tarvittaviin reservimääriin? Ehkä niiden ei tarvitse olla määrällisesti isoja, mutta sitäkin parempia motivoituneisuuden vuoksi.
Rukin käyneenä ja palveluksessa olleena, tiedät kyllä mikä merkitys motivaatiolla on ja miten se tässä yhteiskunnassa saadaan. Enäähän sitä "kepillä" ei edes saa.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En mä ainakaan tässä maailmantilanteessa täyteen vapaaehtoisuuteen lähtisi. Ehkä joskus, jos maailma on oikeasti parempi paikka, mutta ei nyt.
Ehkä pikemmin niin, että sitä kiinnostusta seulottaisiin ja niistä oikeasti kiinnostuneista ja motivoituneista otettaisiin "enemmän irti". Miehet ja naiset samalle viivalle, se olis musta tärkeä lähtökohta. Samat kutsunnat, samat seulonnat, samat velvotteet ja samat oikeudet. Sitä pakollisuutta voisi ehkä siirtää osin muuhunkin kun vain pelkkään asepalvelukseen, sillä kyllä niitä muitakin tärkeitä kohteita on.Tosin täytyy sanoa, että en tiedä uskonko mä sellaiseen parempaan maailmaan. Ainakin tällä hetkellä tekee tiukkaa. Siihen hyvinkin mahdollisesti tarvittaisiin planeetan ulkopuolinen uhka, ennen kuin ihmiset alkaisivat kaikki kokea olevansa ME ja että NE ovat jossain tuolla muualla, ei tämän pallon päällä.
Anonyymi kirjoitti:
Siinähän se ero varmasti monelle onkin. Sinne kun meni omasta alotteestaan, niin ei siellä viitsinyt pelkkää minimiä olla. Se olis tuntunut jotenkin täysin turhalta.
Serkkutyttö meni samaan aikaan kadettikouluun ja sieltä priimuksena ulos ja on nyt palveluksessa varsin isoilla natsoilla. Itse en kuitenkaan siitä ikinä työtä itelleni halunnut, joten mulle riitti RUK.Minä tykkään siitä, että nyt inttiin voi mennä naisetkin. Tuntuu, että se potentiaali on hukkaanheitetty pitkään Suomessa.
Jotenkin itsestä tuntuu käsittämättömälle, että tietyntyyppisiä ihmisiä haettaisiin vain yhdestä sukupuolesta.
Lisäksi intissä löytyy niin paljon kaikenlsista työtä, ettei kaikkien siellä palvelivien tarvitse olla ns. A-luokkaa.
Kokonsisuudessaan minusta tämä vanha järjestelmä syrjii vähän kaikkia.. pikkuisen pitäis päivittää sitä...😊- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No ootkos miettinyt, miten mahdollinen Nato vaikuttaa tarvittaviin reservimääriin? Ehkä niiden ei tarvitse olla määrällisesti isoja, mutta sitäkin parempia motivoituneisuuden vuoksi.
Rukin käyneenä ja palveluksessa olleena, tiedät kyllä mikä merkitys motivaatiolla on ja miten se tässä yhteiskunnassa saadaan. Enäähän sitä "kepillä" ei edes saa.No kyllä mä luotan enemmän suomalaisten motivaatioon puolustaa Suomea kuin jonkin muun kansallisuuden motivaatioon. Toki voi ajatella Naton tulevan avuksi ja varmasti jollain tasolla tulisikin, mutta kyllä se lienee enemmän materiaalia kuin taistelijoita. Varsinkin jos otetaan huomioon se, että jos tuo itänaapuri tuolta natoaikana tulisi, niin kyllä se tietäisi jo etukäteen saavansa muitakin vastaansa. Lähtisikö se edes tulemaan yhdeltä ainoalta rintamalta, vai pyrkisikö pikemmin hajottamaan liittouman voimat useammalle rajalle? Jokaisen suurin motivaation olisi suojella itseään ja taistella keskenään liittouman resursseista. Tuollainen se on tuppannut usein se heidän strategiansa olemaan. Harvoin sieltä on vain yhtenä kärkenä tultu silloinkaan, kun se olis ollut taktisesti järkevintä.
Ihmiset tarvitsevat kriisejä motivaation ylläpitoon ja sen kehittämiseen. Ei sitä motivaatiota oikeasti voi oikein mitenkään luoda ulkoa. Se tulee aina lopulta sisältäpäin, jostain omasta tarpeesta. Kyllähän sen nytkin näkee, että maanpuolustustahto on tapissaan. Ei vain Suomessa, vaan myös mm. Baltiassa. Anonyymi kirjoitti:
Tosin täytyy sanoa, että en tiedä uskonko mä sellaiseen parempaan maailmaan. Ainakin tällä hetkellä tekee tiukkaa. Siihen hyvinkin mahdollisesti tarvittaisiin planeetan ulkopuolinen uhka, ennen kuin ihmiset alkaisivat kaikki kokea olevansa ME ja että NE ovat jossain tuolla muualla, ei tämän pallon päällä.
Ehkä tuollainfn sotilaallinen yhteisö perinpohjin ymmärtää sen, että ihminen on hauras ja hölmö...
Kaikkea ei voi ymmärryksellä vain "hyssytellä" hyväksi. Nyt toi Venäjän hyökkäys on hyvä esimerkki. Rauhaarakastavammatkin liputtaa Naton puolesta ja kurinat Hornettien kalliudesta ovat haihtuneet kuin pieru saharaan..- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Ehkä tuollainfn sotilaallinen yhteisö perinpohjin ymmärtää sen, että ihminen on hauras ja hölmö...
Kaikkea ei voi ymmärryksellä vain "hyssytellä" hyväksi. Nyt toi Venäjän hyökkäys on hyvä esimerkki. Rauhaarakastavammatkin liputtaa Naton puolesta ja kurinat Hornettien kalliudesta ovat haihtuneet kuin pieru saharaan..Ihmisellä on ihan sisäsyntyinen tarve luoda yhteisöjä. Yhteisön yhteenkuuluvuudentunnetta lisää se, kun on olemassa me ja ne. Se on se mitä ihminen on. Ihminen ja erityisesti ihmisyhteisö kaipaa ulkoista uhkaa, aitoa tai keksittyä. Muuten yhteisö helposti pirstoutuu pienempiin ja pienempiin klikkeihin. Uhka saa kaikki hetkessä takaisin samaan nippuun.
Anonyymi kirjoitti:
No kyllä mä luotan enemmän suomalaisten motivaatioon puolustaa Suomea kuin jonkin muun kansallisuuden motivaatioon. Toki voi ajatella Naton tulevan avuksi ja varmasti jollain tasolla tulisikin, mutta kyllä se lienee enemmän materiaalia kuin taistelijoita. Varsinkin jos otetaan huomioon se, että jos tuo itänaapuri tuolta natoaikana tulisi, niin kyllä se tietäisi jo etukäteen saavansa muitakin vastaansa. Lähtisikö se edes tulemaan yhdeltä ainoalta rintamalta, vai pyrkisikö pikemmin hajottamaan liittouman voimat useammalle rajalle? Jokaisen suurin motivaation olisi suojella itseään ja taistella keskenään liittouman resursseista. Tuollainen se on tuppannut usein se heidän strategiansa olemaan. Harvoin sieltä on vain yhtenä kärkenä tultu silloinkaan, kun se olis ollut taktisesti järkevintä.
Ihmiset tarvitsevat kriisejä motivaation ylläpitoon ja sen kehittämiseen. Ei sitä motivaatiota oikeasti voi oikein mitenkään luoda ulkoa. Se tulee aina lopulta sisältäpäin, jostain omasta tarpeesta. Kyllähän sen nytkin näkee, että maanpuolustustahto on tapissaan. Ei vain Suomessa, vaan myös mm. Baltiassa.No artikla 5 kyllä jättää pois vaihtoehdot. Sitä ei tiedettävästi ole käytetty, mutta tuntuu olevan vahva pelote ainakin...🤔
Anonyymi kirjoitti:
Ihmisellä on ihan sisäsyntyinen tarve luoda yhteisöjä. Yhteisön yhteenkuuluvuudentunnetta lisää se, kun on olemassa me ja ne. Se on se mitä ihminen on. Ihminen ja erityisesti ihmisyhteisö kaipaa ulkoista uhkaa, aitoa tai keksittyä. Muuten yhteisö helposti pirstoutuu pienempiin ja pienempiin klikkeihin. Uhka saa kaikki hetkessä takaisin samaan nippuun.
Niin... totuushan tuo on..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No kyllä mä luotan enemmän suomalaisten motivaatioon puolustaa Suomea kuin jonkin muun kansallisuuden motivaatioon. Toki voi ajatella Naton tulevan avuksi ja varmasti jollain tasolla tulisikin, mutta kyllä se lienee enemmän materiaalia kuin taistelijoita. Varsinkin jos otetaan huomioon se, että jos tuo itänaapuri tuolta natoaikana tulisi, niin kyllä se tietäisi jo etukäteen saavansa muitakin vastaansa. Lähtisikö se edes tulemaan yhdeltä ainoalta rintamalta, vai pyrkisikö pikemmin hajottamaan liittouman voimat useammalle rajalle? Jokaisen suurin motivaation olisi suojella itseään ja taistella keskenään liittouman resursseista. Tuollainen se on tuppannut usein se heidän strategiansa olemaan. Harvoin sieltä on vain yhtenä kärkenä tultu silloinkaan, kun se olis ollut taktisesti järkevintä.
Ihmiset tarvitsevat kriisejä motivaation ylläpitoon ja sen kehittämiseen. Ei sitä motivaatiota oikeasti voi oikein mitenkään luoda ulkoa. Se tulee aina lopulta sisältäpäin, jostain omasta tarpeesta. Kyllähän sen nytkin näkee, että maanpuolustustahto on tapissaan. Ei vain Suomessa, vaan myös mm. Baltiassa.Mutta sitten taas se motivaation ja "rally to the flag" efekti Venäjän toimien suhteen on selkeästi heikompaa mitä kauemmaksi tuosta meidän itänaapurista mennään. Jos mietitään ihan vaikka Naton historiaa, niin ne samat asiat tulevat jo sieltä. Ranska ei ollut koskaan kiinnostunut, eikä innotunut ottamaan Pohjoismaita mukaan. Toki se huoli mukaan, mutta se ei ole heidän intressinsä. Ranskan intressi oli ja on Keski-Eurooppa. Britanniassa taas on perinteisesti ajatellu, että Lontoon puolustus alkaa jo Ruotsista. Yhdysvallat ajattelee perinteisesti New Yorkin puolustuksen alkavan Gröönlannista, eli käytännössä Tanskasta.
suomi taas on Ruotsille se tärkein puolustusmuuri ja siksi Ruotsin saaminen mukaan Natoon on Suomelle tärkeää. Ruotsi ja osin Baltia ovat ne ainoat, joilla on Suomen puolustuksen suhteen oma intressi ja oma intressi on aina se vahvin. - Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No artikla 5 kyllä jättää pois vaihtoehdot. Sitä ei tiedettävästi ole käytetty, mutta tuntuu olevan vahva pelote ainakin...🤔
Vaan jos tietää jo valmiiksi saavansa kaikki vastaan niin silloinhan strategiaa pohditaan juuri siltä pohjalta.
Anonyymi kirjoitti:
Vaan jos tietää jo valmiiksi saavansa kaikki vastaan niin silloinhan strategiaa pohditaan juuri siltä pohjalta.
No siitä keskustelua muuten en ole huomannut missään. 🤔
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No siitä keskustelua muuten en ole huomannut missään. 🤔
Tuskin sitä keskustelua avoimilla korteilla käydäänkään. Ehkä nuo asiantuntijatkaan eivät tässä kohtaa halua eskaloida tuollaisilla pohdinnoilla. Riittävästi spekuloimista Ukrainassa.
Anonyymi kirjoitti:
Tuskin sitä keskustelua avoimilla korteilla käydäänkään. Ehkä nuo asiantuntijatkaan eivät tässä kohtaa halua eskaloida tuollaisilla pohdinnoilla. Riittävästi spekuloimista Ukrainassa.
Tjoo... mutta tuohon joudutaan, tai kannattais puuttus joskus. Nato tulee olemaan suuri osa Suomen puolustusta... jahka sinne päästään..
Ehkä jäsenenä sitten mietitään puolustus uusiksi... ja se on tervetullutta. Toiminnallisesti ja talaudellisesti.- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Tjoo... mutta tuohon joudutaan, tai kannattais puuttus joskus. Nato tulee olemaan suuri osa Suomen puolustusta... jahka sinne päästään..
Ehkä jäsenenä sitten mietitään puolustus uusiksi... ja se on tervetullutta. Toiminnallisesti ja talaudellisesti.No ... Euroopassa on jo aika monta maata, jotka ovat laskeneet puolustuksensa pääosin Naton varaan. Jos noita lukuja katsoo, niin ei siellä montaa ole, joilla ihan aidosti on itsellään erityisen suuri puolustuskyky. USA on aivan täysin oikeassa valittaessaan, että Euroopan pitäisi ihan itse ottaa vastuuta itsestään. Ei Yhdysvalloistakaan sotilaita rajattomasti löydy, jos kahakkaa alkaisi olemaan useammassa kohtaa Naton rajoilla. Itse en olisi tässä kohtaa valmis laskemaan kauhean suurta painoarvoa natojoukoille. Ne ovat toki lisä, mutta se suurin selkäranka pitää olla ihan itsellä.
Anonyymi kirjoitti:
No ... Euroopassa on jo aika monta maata, jotka ovat laskeneet puolustuksensa pääosin Naton varaan. Jos noita lukuja katsoo, niin ei siellä montaa ole, joilla ihan aidosti on itsellään erityisen suuri puolustuskyky. USA on aivan täysin oikeassa valittaessaan, että Euroopan pitäisi ihan itse ottaa vastuuta itsestään. Ei Yhdysvalloistakaan sotilaita rajattomasti löydy, jos kahakkaa alkaisi olemaan useammassa kohtaa Naton rajoilla. Itse en olisi tässä kohtaa valmis laskemaan kauhean suurta painoarvoa natojoukoille. Ne ovat toki lisä, mutta se suurin selkäranka pitää olla ihan itsellä.
Joo. Totta turiset. Mutta ei se pois sulje sitä, että Suomi toimisi toisin...😁
Minusta ei tarvitse pelkästään ajatella aina ääripäitä. 😊- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Joo. Totta turiset. Mutta ei se pois sulje sitä, että Suomi toimisi toisin...😁
Minusta ei tarvitse pelkästään ajatella aina ääripäitä. 😊Ei tuo itänaapuri näytä kauhean modernia sotaa käyvän. Kyllä tuolla ihan kylmällä taistelijoiden lukumäärällä näyttää vaan edelleen väliä olevan, Niin ikävää kun se onkin, niin kyllä tuo Ukrainakin näyttää tarvitsevan kovasti tykinruokaa.
Anonyymi kirjoitti:
Ei tuo itänaapuri näytä kauhean modernia sotaa käyvän. Kyllä tuolla ihan kylmällä taistelijoiden lukumäärällä näyttää vaan edelleen väliä olevan, Niin ikävää kun se onkin, niin kyllä tuo Ukrainakin näyttää tarvitsevan kovasti tykinruokaa.
Minusta Ukrainan sota näyttää hyvin sen, että motivaatiolla on merkitystä. Luulen, että aika syö kokoajan Venäjän vahvuutta, tietämättömyyttä kansassa ja sen määrää.
Mutta vaikka aihe on mielenkiintoinen, niin mun täytyy nyt sanoa, että tämä aihe ei ole juuri nyt minun mielen päällä. 😊
Ehkä joskus toiste voidaan käydä tätä keskustelua. 😊 Tempaise sä vaikka hihasta ja muistuta siitä. 😊
Sopiiko? Mut löytää täältä kyllä. 😄- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Minusta Ukrainan sota näyttää hyvin sen, että motivaatiolla on merkitystä. Luulen, että aika syö kokoajan Venäjän vahvuutta, tietämättömyyttä kansassa ja sen määrää.
Mutta vaikka aihe on mielenkiintoinen, niin mun täytyy nyt sanoa, että tämä aihe ei ole juuri nyt minun mielen päällä. 😊
Ehkä joskus toiste voidaan käydä tätä keskustelua. 😊 Tempaise sä vaikka hihasta ja muistuta siitä. 😊
Sopiiko? Mut löytää täältä kyllä. 😄No siis nimenomaan motivaatiolla on merkitystä. Kuinka kova on ulkolaisen motivaation pelkästä rahasta? Onko omalla enemmän motivaatiota, kun selän takana on ehkä sellaisiakin, joita haluaa suojella? Motivaation voi olla hyvinkin eri rauhanaikana, kuin sodassa. Mene ja tiedä.
Mulle on ihan ok jättää keskustelu tähän. Kunhan nyt olen sulle vastaillut. Anonyymi kirjoitti:
No siis nimenomaan motivaatiolla on merkitystä. Kuinka kova on ulkolaisen motivaation pelkästä rahasta? Onko omalla enemmän motivaatiota, kun selän takana on ehkä sellaisiakin, joita haluaa suojella? Motivaation voi olla hyvinkin eri rauhanaikana, kuin sodassa. Mene ja tiedä.
Mulle on ihan ok jättää keskustelu tähän. Kunhan nyt olen sulle vastaillut.Ammattiylpeys ja työn oikein hoitaminenkin on motivaatio. Kts. Vaikka ulkomaalaisia maajoukkueita valmentavat jääkiekkovalmentajat.
Kiitos kun vastailit. On mukavaa kun voi keskustella ihmisten kanssa. Ja kiva, kun jutut versoo kauas, mut mä oon vähän hönössä. Meen nyt tästä edespäin vain enempi fiiliksen mukaan ja saatan höpöttää ihan ufojuttuja. En haluu särkrä tätä hyvää keskustelua. 😊
Olis kiva vaan jos nykäisisit hihasta ja muistuttaisit vaikka tästä keskustelusta. Tätä ois kiva jatkaa paremmalla aikaa. 😊- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Ammattiylpeys ja työn oikein hoitaminenkin on motivaatio. Kts. Vaikka ulkomaalaisia maajoukkueita valmentavat jääkiekkovalmentajat.
Kiitos kun vastailit. On mukavaa kun voi keskustella ihmisten kanssa. Ja kiva, kun jutut versoo kauas, mut mä oon vähän hönössä. Meen nyt tästä edespäin vain enempi fiiliksen mukaan ja saatan höpöttää ihan ufojuttuja. En haluu särkrä tätä hyvää keskustelua. 😊
Olis kiva vaan jos nykäisisit hihasta ja muistuttaisit vaikka tästä keskustelusta. Tätä ois kiva jatkaa paremmalla aikaa. 😊Ovathan ne, vaikkakaan harvassa muussa ammatissa on ihan samat riskit. Ja jos nyt ihan rehellisiä ollaan niin ei siellä USA:n armeijassakaan ihan tolkuttomia prosentteja niitä viimeisen päälle taistelun karaisemia veteraaneja ole. No mutta se siitä
Ollos hyvä ja kiitos itsellesi. Pidä hauskaa äläkä sammu aurinkoon. Ja katellaan, jos nyt tulee jossain kohtaa mieleen jatkaa tästä. Anonyymi kirjoitti:
Ovathan ne, vaikkakaan harvassa muussa ammatissa on ihan samat riskit. Ja jos nyt ihan rehellisiä ollaan niin ei siellä USA:n armeijassakaan ihan tolkuttomia prosentteja niitä viimeisen päälle taistelun karaisemia veteraaneja ole. No mutta se siitä
Ollos hyvä ja kiitos itsellesi. Pidä hauskaa äläkä sammu aurinkoon. Ja katellaan, jos nyt tulee jossain kohtaa mieleen jatkaa tästä.Usa ri minusta ole kaukana Venäjästä. Mutta Nato on muutakin kuin Usa. 😊
Sun selkeä kiinnostus aiheeseen ja loistava nälkä tietää lisää ja joka suunnalta kiehtoo. Olisin todella kiinnostunut jutella toisena ajankohtana enemmän. 🙃
Ei sissi jää tuleen, tai surinkoon makaamaan. 😁 Tiedostan hönöilynikin. 😁- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Usa ri minusta ole kaukana Venäjästä. Mutta Nato on muutakin kuin Usa. 😊
Sun selkeä kiinnostus aiheeseen ja loistava nälkä tietää lisää ja joka suunnalta kiehtoo. Olisin todella kiinnostunut jutella toisena ajankohtana enemmän. 🙃
Ei sissi jää tuleen, tai surinkoon makaamaan. 😁 Tiedostan hönöilynikin. 😁Ammatin varjopuolia. Hyvän tarinan taustalla on aina paljon totuutta. Totuus on aina tarua ihmeellisempää, eikä todellisia tarinoita parempaa fiktiota ole olemassakaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ammatin varjopuolia. Hyvän tarinan taustalla on aina paljon totuutta. Totuus on aina tarua ihmeellisempää, eikä todellisia tarinoita parempaa fiktiota ole olemassakaan.
Tämä palstakin on erinomainen inspiraation lähde. Monenmoisia hahmoja, aitoja ja keksittyjä. Tarinoita ja ajatuksia vaikka millä mitalla.
Anonyymi kirjoitti:
Tämä palstakin on erinomainen inspiraation lähde. Monenmoisia hahmoja, aitoja ja keksittyjä. Tarinoita ja ajatuksia vaikka millä mitalla.
Huomannut saman...
Mielenkiintoista on löytämään oma "palstatie" tuosta. 😁- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Huomannut saman...
Mielenkiintoista on löytämään oma "palstatie" tuosta. 😁Siis mähän istun täällä kirjottelemassa ja erityisesti lukemassa joskus ihan virallisesti työajalla ja mulle maksetaan siitä. Vaikka en mä tän palstan kanssa ole missään tekemissä muuten kuin sen käyttäjänä. Joskus voi ehkä löytää palan itsestään, palstapersoonastaan ja ajatuksistaan, jos sattuu osumaan oikeaaan paikkaa. Ja erityisesti jos nyt sattuu muistamaan mitä kaikkea tänne on tullut joskus kirjoiteltua.
No mutta rehellisesti, ei ne tunnistettavia ole. Pala sieltä ja pala täältä. Anonyymi kirjoitti:
Siis mähän istun täällä kirjottelemassa ja erityisesti lukemassa joskus ihan virallisesti työajalla ja mulle maksetaan siitä. Vaikka en mä tän palstan kanssa ole missään tekemissä muuten kuin sen käyttäjänä. Joskus voi ehkä löytää palan itsestään, palstapersoonastaan ja ajatuksistaan, jos sattuu osumaan oikeaaan paikkaa. Ja erityisesti jos nyt sattuu muistamaan mitä kaikkea tänne on tullut joskus kirjoiteltua.
No mutta rehellisesti, ei ne tunnistettavia ole. Pala sieltä ja pala täältä.No mä oon "merkannut" itseni. Muuten aika samoin metodein meen täällä. "Paskan" voi mun kohdalla vähän suunnata, mutta siinäpä se...anonyymihän mäkin kuitenkin oon.
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No mä oon "merkannut" itseni. Muuten aika samoin metodein meen täällä. "Paskan" voi mun kohdalla vähän suunnata, mutta siinäpä se...anonyymihän mäkin kuitenkin oon.
Kaikkihan täällä anonyymejä ovat. Osa vaan tosiaan on merkinnyt itsensä.
Vaan minä painun nyt pihalle, enkä ota mitään laitetta mukaani. Pidä sä hauskaa sillä missä nyt juomiasi juotkin.
Ja täytyy sanoa kiitos, sillä keskutelustamme oli mulle hyötyä. Mä ratkaisin viimein erään pienoisen pulman. Mun on ollut vaikea hahmottaa järjellistä motiivia erään tarinan toiminnan takana. Autoit mua löytämään sen, tai oikeastaan sait mut kirjoittamaan sen itsellesi. Kiitos! Anonyymi kirjoitti:
Kaikkihan täällä anonyymejä ovat. Osa vaan tosiaan on merkinnyt itsensä.
Vaan minä painun nyt pihalle, enkä ota mitään laitetta mukaani. Pidä sä hauskaa sillä missä nyt juomiasi juotkin.
Ja täytyy sanoa kiitos, sillä keskutelustamme oli mulle hyötyä. Mä ratkaisin viimein erään pienoisen pulman. Mun on ollut vaikea hahmottaa järjellistä motiivia erään tarinan toiminnan takana. Autoit mua löytämään sen, tai oikeastaan sait mut kirjoittamaan sen itsellesi. Kiitos!No perskules! Eipä ois arvannut moista saavuttavani tälläisenä hönöpäivänä. 😄
Tässä kotosalla tertsillä oon. Kohta grilli tulille ja jaanpahan biisin mikä soi nyt. 😄
https://youtu.be/7IPtUkYUXIQ
Ja hyvä vaan jos joku kolahti, selkeytti jne. 😊
(Saatoit sitä hakea)Disseisback kirjoitti:
Olin mä joskus jonkun pikkuporukan johtaja, kun ei ollut tarpeeks alikessuja.Olin RUKin sotaharjoituksessa traktorikuskina, aika tosissaan ottivat sotaleikin
pujotteIija kirjoitti:
Olin RUKin sotaharjoituksessa traktorikuskina, aika tosissaan ottivat sotaleikin
No siellä pitää ymmärtää kokonaisuuksia. Rivimiehen täytyy tehdä vaan mitä käsketään.
Siihen se perustuu koko armeija. .
Joo, yksin oleminen on itellenikin ihan ehdoton tarvekin. Nytkin kun muksut on kesälomalla ja tiiviisti kotona, niin välilöä tulee tunne että pakenen kohta jonnekin metsään hälinää pakoon.
Oon tottunut sen 4h/vrk arkena olemaan ittekseni, kaikki muu perhe on omissa jutuissaan ja nautin siitä.
Mä tunsin alkuun yksinäisyyttä, kun muutettiin kaupungista maalle. Vanhat kaverit jäi taakse ja tuppukylässä ei ollu kun 2,5 v nuorempi naapurin poika. Mutta siitä tuli sitten kaveri. Ja kylän yhdestä tytöstä joka tuli syksyllä luokalleni. Tai mä menin niitten kouluun ja luokalle oikeestaan.
Ja yhä on kaveri tää "tyttö", vaikka harvoin pidetään yhteyksiä. Hän elää uusiosinkkuuttaan..
Mut opin maalla asuessa olemaan yksin ja nauttimaan siitä. Välillä jahtaan porukatkin kotiin häsläämästä, kun haluan olla yksin. Enkä kälättää.No mä olen nyt parisen vuotta asuttanut jannua. Hän on käynyt äitinsä luona harvoin. Ja jos on käynytkin joskus viikonloppuna, olen ollut vaikka töissä. En siis oikeastaan ole saanut omaa aikaa pitkään aikaan tuosta vaan, vaan se on pitänyt ottaa..
En edes uskalla tästä muille sanoa. En faceen enkä muuten... täällä mua ei tunneta, niin voin sanoa. Muuten tulee vielä joku tämän ilon rikkomaan. 😁
Mä oon sellainen häslä. Sotkeudun vähän kaikkeen ja tulrn ihmisten kanssa hyvin toimeen, mutta välillä en halua vaan ketään tähän. Ja nyt on sellainen juhlahetki.
Istun nyt uimarannan penkillä ja juon olutta, minkä otin mukaan. Aika hiljaista. Lokit parkuu ja välillä näkyy ihmisiä, mutta ne touhuaa omiaan. Voin olla ihan yksin ja nauttia.
Siistiä. ✌️😁✌️Disseisback kirjoitti:
No mä olen nyt parisen vuotta asuttanut jannua. Hän on käynyt äitinsä luona harvoin. Ja jos on käynytkin joskus viikonloppuna, olen ollut vaikka töissä. En siis oikeastaan ole saanut omaa aikaa pitkään aikaan tuosta vaan, vaan se on pitänyt ottaa..
En edes uskalla tästä muille sanoa. En faceen enkä muuten... täällä mua ei tunneta, niin voin sanoa. Muuten tulee vielä joku tämän ilon rikkomaan. 😁
Mä oon sellainen häslä. Sotkeudun vähän kaikkeen ja tulrn ihmisten kanssa hyvin toimeen, mutta välillä en halua vaan ketään tähän. Ja nyt on sellainen juhlahetki.
Istun nyt uimarannan penkillä ja juon olutta, minkä otin mukaan. Aika hiljaista. Lokit parkuu ja välillä näkyy ihmisiä, mutta ne touhuaa omiaan. Voin olla ihan yksin ja nauttia.
Siistiä. ✌️😁✌️Ymmärrän yksin olemisen luxuksen. Ja joo nyt saat vähän enempi omaa aikaa, kun muksut on omilla teillään.
Onko lämmin keli teilläpäin? Täällä pilvistä ja kohta sataa. :)
Jotenkin tänään on nuutunut, ei meinaa jaksaa edes näpytellä. :DPALSTANVALTAAJA kirjoitti:
Ymmärrän yksin olemisen luxuksen. Ja joo nyt saat vähän enempi omaa aikaa, kun muksut on omilla teillään.
Onko lämmin keli teilläpäin? Täällä pilvistä ja kohta sataa. :)
Jotenkin tänään on nuutunut, ei meinaa jaksaa edes näpytellä. :DTäällä tulee, mutta aurinko paistaa ja on helle.
Kävin tuossa kaupassa ja poljinkin sieltä yhtäkyytiä kotiin, ettei ostokset lämpene liikaa repussa. 😁
Siellä rantsussa kun istuin, kuulin takaviistosta jotain epämääräistä puhetta, käänsin pään, niin joku puliukko jutteli pikkutytöille. Katsoin pitkään "vähän ehkä murhaavasti" ukkoa ja se kömpi viereen kasseineen. En sanonut mitään. Vedin lopun oluen ja putsasin arskat ja hyppäsin pyörän päälle. Joku nainen tuli myös rannalle lasten kanssa ja jätin vaan sen tapauksen taakse.
Kaupalla tuli vastaan pelikaveri. Vsihettiin pelihommista ja työhommista nopeet kuulumiset. Piķkupojat kehui tytön jopoa vielä siistiksi, kun lähdin ja kiitin heitä takakäteen moikaten.
Ei mun tartte olla muille sinäällään tyly, vaikka haluun olla rauhassa. Puliukon känninen örinä ja yksinäänpuhelu ei vaan nappassut.
- Anonyymi
Seksu Nisu Reetta
- Anonyymi
Elämä on erilaisia aikajaksoja. Ne pitäs ottaa just niin, niin kuin ne ei enää ikinä palais. Laittaa omiin ryhmiin ja havainnoida sopivissa kohdin, miltä just siinä ”jaksossa” tuntuu. Ne annetaan meille, että saadaan tämä koko elämä täysin.
Just näin! ☝️
Elämähän vie meitä jokaista niin eritavoin.
Tämä mun oivallus on vaan uniikki tapaus...jaoin teille kun sille tuntui. Joku ehkä osaa löytää samanmoista elämästään, tai ei.. 😊
Mutta sanotaan nyt vielä se, että olen havainnoinut muidenkin "itseellisien" elävän rauhallisesti. 😊- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Just näin! ☝️
Elämähän vie meitä jokaista niin eritavoin.
Tämä mun oivallus on vaan uniikki tapaus...jaoin teille kun sille tuntui. Joku ehkä osaa löytää samanmoista elämästään, tai ei.. 😊
Mutta sanotaan nyt vielä se, että olen havainnoinut muidenkin "itseellisien" elävän rauhallisesti. 😊Hyvä kun jaoit. Ne oli erinomaisia näkemyksiä. Moni muukin muistaa kun joku sanoo ääneen,
Että kuinka onnellisia me lopulta ollaan.
Ite oon miettinyt, miten monta hyvää talvea ja hyvää kesää olen täällä maapallolla saanut, olen saanut kokea toisen ihmisen, olen saanut elää suurinman osan ajasta suurimmitta kivuitta, olen nähnyt hetkiä erilaisia sanoinkuvaamattomia hetkiä, erilaisten ihmisten ympäröimänä, ollut tilanteissa, jotka ovat saaneet sydämen lyömään lujaa, kaikki aistit ovat toimineet, elämä on ollut turvallista ja riittävän tasaista mitä haluan, ja vaikka mitä lisää.
Mulle on annettu jo nyt paljon. Anonyymi kirjoitti:
Hyvä kun jaoit. Ne oli erinomaisia näkemyksiä. Moni muukin muistaa kun joku sanoo ääneen,
Että kuinka onnellisia me lopulta ollaan.
Ite oon miettinyt, miten monta hyvää talvea ja hyvää kesää olen täällä maapallolla saanut, olen saanut kokea toisen ihmisen, olen saanut elää suurinman osan ajasta suurimmitta kivuitta, olen nähnyt hetkiä erilaisia sanoinkuvaamattomia hetkiä, erilaisten ihmisten ympäröimänä, ollut tilanteissa, jotka ovat saaneet sydämen lyömään lujaa, kaikki aistit ovat toimineet, elämä on ollut turvallista ja riittävän tasaista mitä haluan, ja vaikka mitä lisää.
Mulle on annettu jo nyt paljon.Niin. On hyvä joskus pysähtyä ja tuumia mitä onkaan saanut.
Mua joskus harmittaa niiden ihmisten puolesta jotka eivät ole saaneet sitä mitä mä. Mutta olisin kai kunnon mulkku jos valittaisin?
Mutta en minäkään tätä kaikkea ilmaiseksi ole saanut.. pistän 99%;sti itseni aina likoon...ja miks? No sitä en osaa selittää, muuten kuin jakamalla tälläistä...jotenkin.- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Niin. On hyvä joskus pysähtyä ja tuumia mitä onkaan saanut.
Mua joskus harmittaa niiden ihmisten puolesta jotka eivät ole saaneet sitä mitä mä. Mutta olisin kai kunnon mulkku jos valittaisin?
Mutta en minäkään tätä kaikkea ilmaiseksi ole saanut.. pistän 99%;sti itseni aina likoon...ja miks? No sitä en osaa selittää, muuten kuin jakamalla tälläistä...jotenkin.Suopotkupallossakin voitto tulee kohtalaisen rypemisen jälkeen; on uupunut, mutta niin mestari! Sitä tunnetta kun jalat viime minuuteilla painaa :)
Anonyymi kirjoitti:
Suopotkupallossakin voitto tulee kohtalaisen rypemisen jälkeen; on uupunut, mutta niin mestari! Sitä tunnetta kun jalat viime minuuteilla painaa :)
Hei... eilen pääsin kokemaan jotain vastaavaa. Painoin 12 tuntia töitä puuhommissa 12 tunnin työpäivän perään 😄
Mutta voittajaolo siitä nyt...😄- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Hei... eilen pääsin kokemaan jotain vastaavaa. Painoin 12 tuntia töitä puuhommissa 12 tunnin työpäivän perään 😄
Mutta voittajaolo siitä nyt...😄Eikö vaan. Just kun luulet, että tiput, mutta maaali! Siinä! :) Miten raukea olo ja onnellinen that’s it. Tossa näkee vielä tekostensa tulokset. Ei voi vähätellä monen tunnin putkeasi. Good job.
Anonyymi kirjoitti:
Eikö vaan. Just kun luulet, että tiput, mutta maaali! Siinä! :) Miten raukea olo ja onnellinen that’s it. Tossa näkee vielä tekostensa tulokset. Ei voi vähätellä monen tunnin putkeasi. Good job.
Eipä jotkut saa venymisestä saa samaa "fibaa".
Ääripään fyysiset ja henkiset pinnistykset vaan masentaa?
Mutta mä revin vaan niistä voimaa, vaikka nyt "hönöilenkin".
Tulee mieleen tää Willie Nelsonin biisi...
https://youtu.be/ouZSLckCvgQ
Amerikkalaiset vanhat biisit on huikeita...sinne meni sitkeet tyypit..
- Anonyymi
Olen samaa mieltä intistä, mitä aloituksessa sanot, noin se meni, ja olen samaa mieltä yksinolemisen tärkeydestä. Siinä jatkuvassa muiden kanssa olossa hukkaa itsensä, en mäkään ehdi ajatella omia asioita, alan elämään vaan sitä, mikä muille on tärkeää. Yksin ollessa tajuaa monesti, mitä itse tarvitsee.
Lisäksi lisään: Elämän elettävät hetket tulevat aina oikealla ajallaan. Ihminen ei vaan aina näe sitä heti.Kaunis kommentti. 🥲
Mä en oo tehnyt numeroa pojan inttiinmenosta muualle. Oon täällä tukena jannulle. Laitan viestiä vastaan, vastaan puhelimeen, mutta pallo on siellä nyt. 😊- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Kaunis kommentti. 🥲
Mä en oo tehnyt numeroa pojan inttiinmenosta muualle. Oon täällä tukena jannulle. Laitan viestiä vastaan, vastaan puhelimeen, mutta pallo on siellä nyt. 😊Sä pärjäät. Poikasi pärjää. Veri vetää aina kaukaakin yhteen.
Tämän päivän uusi askel. Just noin. Kaikki tapahtuu rauhassa. Anonyymi kirjoitti:
Sä pärjäät. Poikasi pärjää. Veri vetää aina kaukaakin yhteen.
Tämän päivän uusi askel. Just noin. Kaikki tapahtuu rauhassa.Pärjätään. 😊
Projisoin vaan omiin kokemuksiin helposti...mieli tekis jotenkin lohduttaa poikaa siellä, mutta olisko se luonnollista?
Ei.
Kyllä se sanoo jos on hätä. 😊
Sillä on hyvä esikuva, johon voi tarvittaessa turvautua. 😊- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Pärjätään. 😊
Projisoin vaan omiin kokemuksiin helposti...mieli tekis jotenkin lohduttaa poikaa siellä, mutta olisko se luonnollista?
Ei.
Kyllä se sanoo jos on hätä. 😊
Sillä on hyvä esikuva, johon voi tarvittaessa turvautua. 😊Se vie vähän aikaan ennen kuin sinne tottuu (niinku itekin tuumasit). Voihan siinä tulla alkuun ei niin kivoja päiviä, oo varalla siinä, mutta sitten ryhmäytyy ja huomaa, että tietyt kuviot toistavat itse itseään. Poika vahvenee kun huomaa, että tässähän sitä vaan mennään. Kuule jokainen vanhempi tuntee tuota samaa pohdintaa mielessä. Tietysti, koska toivoo, että sillä omalla muksulla olis hyvä olla.
Sanoo se. Ja vaikkei sano, niin kuulet sitten äänestä ja rivien välistä.
Poika tulee hyvällä tavalla eri miehenä takaisin. Tulee selviämään vielä kaikesta muustakin.
Tiedätkös mitä? Vaikket sä sano ihan kaikkea tässä ääneen, mä näen paljon. Sä oot isien kolmannella astinlaudalla ja se on ihan okei. Anonyymi kirjoitti:
Se vie vähän aikaan ennen kuin sinne tottuu (niinku itekin tuumasit). Voihan siinä tulla alkuun ei niin kivoja päiviä, oo varalla siinä, mutta sitten ryhmäytyy ja huomaa, että tietyt kuviot toistavat itse itseään. Poika vahvenee kun huomaa, että tässähän sitä vaan mennään. Kuule jokainen vanhempi tuntee tuota samaa pohdintaa mielessä. Tietysti, koska toivoo, että sillä omalla muksulla olis hyvä olla.
Sanoo se. Ja vaikkei sano, niin kuulet sitten äänestä ja rivien välistä.
Poika tulee hyvällä tavalla eri miehenä takaisin. Tulee selviämään vielä kaikesta muustakin.
Tiedätkös mitä? Vaikket sä sano ihan kaikkea tässä ääneen, mä näen paljon. Sä oot isien kolmannella astinlaudalla ja se on ihan okei.Olikohan se joku uutistenlukija, kun oli kirjoittanut kirjan isyydestä? Leppänen?
Se sanoi, että vanhemmuus tässä kohdin on kuin viestijuoksun kapulanvaihto. Antaa se seuraavalle täydestä juoksusta ja kannustaa vielä perään. 😊- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Olikohan se joku uutistenlukija, kun oli kirjoittanut kirjan isyydestä? Leppänen?
Se sanoi, että vanhemmuus tässä kohdin on kuin viestijuoksun kapulanvaihto. Antaa se seuraavalle täydestä juoksusta ja kannustaa vielä perään. 😊Sitähän se on.
Sanoin kerran, että jos me saatais tulla tänne toistamiseen (elontielle), me osattais jo kympin arvoisesti tää elämä.
Mut tämä tehdään vaan kerran ja sit meidät napataan pois. Eli kaikkia on tässä ja nyt. Ei kannatakaan suhtautua harjoituskierroksena :)
- Anonyymi
Nauti siitä, mitä sulle tänään tulee eteen.
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Sen teen. 😊
Iloista päivää sinne. Elämä on ihmisen parasta aikaa :)
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Sen teen. 😊
Ja häntä pystyyn sadepilven kohdalla, pian taas aurinko paistaa ja leppäkerttu on nenällä :))
Anonyymi kirjoitti:
Iloista päivää sinne. Elämä on ihmisen parasta aikaa :)
Kiitos. Kun näet horsman höytyvän ilmassa liitävän, niin se on sen höytyvän "hetki". 😊
Anonyymi kirjoitti:
Ja häntä pystyyn sadepilven kohdalla, pian taas aurinko paistaa ja leppäkerttu on nenällä :))
No mä oon jo iso poika. Tiedän hammasta purressani, että nämä päivät kyllä tulee. 😊
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Kiitos. Kun näet horsman höytyvän ilmassa liitävän, niin se on sen höytyvän "hetki". 😊
Olipa muuten ihanasti sanottu. Tosta näkee, että keskityt nyt niihin oikeesti ns. ei yleensä niin näkyviin hetkiin.
Ei mitään lisättävää.
- Anonyymi
Olette tekin tosi surkimuksia kun ero tulee niin itkette viikkotolkulla sitä. Itse Erosin niin lähdin samantien baariin naista iskemään. Ja kävin sitten baareissa usein ja 2 viikossa löysin uuden naisen.
- Anonyymi
Jaa ... ite olen aikanaan hypännyt yhdessä illassa parisuhteesta toiseen. Vaan nykyään ei kävisi enää mielessäkään tuollainen. Sen verran idioottimaista ja itseäni rikkovaa se oli.
- Anonyymi
Tuohan on sitä nykyajan takeaway-roskakulttuuria. Noin toimii persoona, jolle mikään ei merkkaa loppupelissä mitään. Kaiken pystyy korvaamaan, niin te ajattelette. ”Otan ja heitän pois”. Miten sunkaltasessa elämässä mikään olisi koskaan pyhää tai tärkeää?
Sitten on se toinen ryhmä. Jotka ajattelee syvällisemmin. Jotka haluaa pysähtyä. Ehkä kokonaan muuttaa elämänsä. - Anonyymi
Mä esimerkiksi olen yhden ihmiseb ihminen; mikäli toinen lähtee, toista ei tule.
- Anonyymi
Ja mistähän sulle tämmönen tuli tässä aiheessa mieleen?
- Anonyymi
Se on hyvä tapa, että vanhempi on lapselleen tarvittaessa saatavilla, korostan tarvittaessa, mutta muuten antaa kokeilla omien siipien painon.
Jos sulkee lapset kultaiseen häkkiin, se on ajan myötä karhunpalvelus.
Teet oikein kun annat lapsille oman tilan, mutta myös kokemuksen siitä, että isä kyllä on täällä jos tukea tarvitaan. Hienoa.Mä oon suojelijatyyppi,joten mun pitää rajoittaa itseäni tavallaan. 🤔
Toisaalta annan sitä "tilaa" mistä itsekin nyt nautin...😊- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Mä oon suojelijatyyppi,joten mun pitää rajoittaa itseäni tavallaan. 🤔
Toisaalta annan sitä "tilaa" mistä itsekin nyt nautin...😊Eikä siinä ole mitään pahaa. Se on normaalia. Olet vanhempi. Tasapaino kyllä löytyy. Luulen, että nuoret huomauttavat jos liikaa suojelee. Luota ittees, et tee väärin.
Anonyymi kirjoitti:
Eikä siinä ole mitään pahaa. Se on normaalia. Olet vanhempi. Tasapaino kyllä löytyy. Luulen, että nuoret huomauttavat jos liikaa suojelee. Luota ittees, et tee väärin.
Tulokset jo näkyy, mitä oon tehnyt, luotan tähän "systeemiin" yhä...😊
- Anonyymi
Itse en ole käynyt inttiä, ei ollut aikoinaan edes mahdollista, mutta tullut kyllä yksin toimeen varsin pitkiä aikoja jo lapsuudesta lähtien. Olin 10v kun ensimmäistä kertaa jäin yhdeksi yöksi kotiin omakotitaloon. Tai no, olihan minulla koira kanssani ja vastuullani 🐶
Vapaapäivän kunniaksi tein viihteellisen inttivisan.
https://www.is.fi/viihde/art-2000008101853.html
Aivan uskomaton tsägä.. testissä mietin vastauksia eri musavisoja vähemmän, ja tulokseksi sain everstin. Mitä intti on minussa menettänytkään?
Sait 11/12 oikein IS:n inttivisassa
Olet eversti! Sait melkein kaikki oikein!
- SheenaNo ohi kaiken mä sanon, että tytöt opetettiin pärjäämään ja pojat kävi intin. Ennen...
Mutta armeijassakin siviilikoulutus merkkaa..ei kovin ylös pääse, jos ei ole yleissivistystä...silläkin on merkitys. Ehkä siksi olet testissä pärjännyt?- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No ohi kaiken mä sanon, että tytöt opetettiin pärjäämään ja pojat kävi intin. Ennen...
Mutta armeijassakin siviilikoulutus merkkaa..ei kovin ylös pääse, jos ei ole yleissivistystä...silläkin on merkitys. Ehkä siksi olet testissä pärjännyt?Tuossa oli toinen aloitus vastuusta; tuntuu siis että olen aina vastuussa kaikesta 🙄.
Itseasiassa tarkemmin ajateltuna vastuun tunne kasvaa luottamuksesta. Vanhemmat ovat luottaneet minuun, ystävät, sukulaiset, työnantajat kaikki. Kun on ollut vastuussa, se on kannustanut itsenäiseen ajatteluun ja tilanteiden arviointeihin. Jos pahoja virheitä tai ylilyöntejä olisi tapahtunut, olisi mennyt luottamus ja sitä myöten vastuu. Olisin joutunut kontrollin alle, pahimpia asioita mitä tiedän.
Muistelin muutamia asioita lapsuudessa. Kun siellä olin paljon arkisin yksin kotona, niin esimerkiksi nuohooja yritti huijausta (kaikenlaista muutakin sattui). Tuli soittamaan ovikelloa, sanoi isäni tilanneen nuohouksen. Ihmettelin koska isä ei ollut sanonut mitään, mutta sanoin siitä sitten vaan, olin 11-12v. Nuohooja ei käynyt katolla ollenkaan piippua rassaamassa, kuten tietysti kuuluu. Mainitsin isälle epäilykseni ja valmiiksi etsin todisteet isälle lumihangesta: ei jalanjälkiä. Isä totesi saman ja soitti nuohoojamestarille. Nuohoojamestari oli nolona, tuli kotiin kehumaan minua teräväpäiseksi tytöksi. Vasta nyt mietin, ettei moni hiukan vanhempikaan lapsi, tyttö tai poika olisi kiinnittänyt asiaan minkäänmoista huomiota. Nuohooja kävi, se siitä. Se on aikamoisen paljon persoonasta ja tuosta vastuusta kiinni miten ihmisen ajatusvirrat kulkee.
- Sheena Anonyymi kirjoitti:
Tuossa oli toinen aloitus vastuusta; tuntuu siis että olen aina vastuussa kaikesta 🙄.
Itseasiassa tarkemmin ajateltuna vastuun tunne kasvaa luottamuksesta. Vanhemmat ovat luottaneet minuun, ystävät, sukulaiset, työnantajat kaikki. Kun on ollut vastuussa, se on kannustanut itsenäiseen ajatteluun ja tilanteiden arviointeihin. Jos pahoja virheitä tai ylilyöntejä olisi tapahtunut, olisi mennyt luottamus ja sitä myöten vastuu. Olisin joutunut kontrollin alle, pahimpia asioita mitä tiedän.
Muistelin muutamia asioita lapsuudessa. Kun siellä olin paljon arkisin yksin kotona, niin esimerkiksi nuohooja yritti huijausta (kaikenlaista muutakin sattui). Tuli soittamaan ovikelloa, sanoi isäni tilanneen nuohouksen. Ihmettelin koska isä ei ollut sanonut mitään, mutta sanoin siitä sitten vaan, olin 11-12v. Nuohooja ei käynyt katolla ollenkaan piippua rassaamassa, kuten tietysti kuuluu. Mainitsin isälle epäilykseni ja valmiiksi etsin todisteet isälle lumihangesta: ei jalanjälkiä. Isä totesi saman ja soitti nuohoojamestarille. Nuohoojamestari oli nolona, tuli kotiin kehumaan minua teräväpäiseksi tytöksi. Vasta nyt mietin, ettei moni hiukan vanhempikaan lapsi, tyttö tai poika olisi kiinnittänyt asiaan minkäänmoista huomiota. Nuohooja kävi, se siitä. Se on aikamoisen paljon persoonasta ja tuosta vastuusta kiinni miten ihmisen ajatusvirrat kulkee.
- SheenaOlet kuin mun poika. Hänkin huolehtii ja huomaa. 😊
Mutta hyvä kun sanoitat itseäs ja mietit. 😊
Huomaat itsesikin. 😊
Toisaalta ymmärrän ihmisten kivun päästää irti rakkaastaan. Eipä sille tunteelle mitään voi, se sattuu ja perhanasti...nyt on totuttu siihen, että voidaan vaatia pojille oikeita kaloreita...
https://youtu.be/5JsORNAiZfk
Mutta tämän biisin tapaan, joskus timanne oli toisin...ja voi olla milloin vaan. Mistäpä sitä hitto tietää?- Anonyymi
Jospa kysymys on yksinkertaisesti vain tästä.
Armeijassa kun kaikki ovat vain ihmisten poikia, he kaikki sitä ovat.
Voi kun oisit viisaampi kuin isäs milloinkaan...kasvua kaikki, isäkin vielä kasvaa, vaikka opettajana itseänsä pitäisi.
https://www.youtube.com/watch?v=I5_cPldlYjY
AV Anonyymi kirjoitti:
Jospa kysymys on yksinkertaisesti vain tästä.
Armeijassa kun kaikki ovat vain ihmisten poikia, he kaikki sitä ovat.
Voi kun oisit viisaampi kuin isäs milloinkaan...kasvua kaikki, isäkin vielä kasvaa, vaikka opettajana itseänsä pitäisi.
https://www.youtube.com/watch?v=I5_cPldlYjY
AVYyh... imelä biisi...🤢
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Yyh... imelä biisi...🤢
Ei ihan niin imelä mitä aloitus.
Anonyymi kirjoitti:
Ei ihan niin imelä mitä aloitus.
Silti luit sen.. mä näin jo biisin nimestä, ettei toinna kuunnella. 😄
- Anonyymi
Mjaa, olin kai 16 vuotias kun muutin pois vanhempieni kotoa maailmalle. 18 vuotiaana oli jo tyttöystävä ja oma vuokra asunto. Armeija aika ei edustanut enää oman vastuun ottamista, siitä oli jo jos jonkinlaista kokemusta.
Harmitti olla 11 kuukautta vaikka tein kaikkeni tähdäten lyhyempään palvelusaikaan, time is money.
AV - Anonyymi
Melankolia vaivaa ja muistot, piristäisikö tuo: https://www.youtube.com/watch?v=Z3_lIPESVTw
Tuli mieleen tuosta tämä...
https://youtu.be/Adgx9wt63NY
Näillä hyvää musaa, mutta videon kanssa vielä huisinpaa.. 😊✌️- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Tuli mieleen tuosta tämä...
https://youtu.be/Adgx9wt63NY
Näillä hyvää musaa, mutta videon kanssa vielä huisinpaa.. 😊✌️Ok, arvot ja asenne säädetty tältä iltaa kohdalleen 😁
Anonyymi kirjoitti:
Ok, arvot ja asenne säädetty tältä iltaa kohdalleen 😁
Bloodhunterseilla oli yks biisi myös, missä on huikea musavideo...se pitää katsoa loppuun, tai saa väärinkäsityksen.
https://youtu.be/If9fC9aJd-U
Ihan huigee... pidä kiinni kun katsot lopun. 😄- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Bloodhunterseilla oli yks biisi myös, missä on huikea musavideo...se pitää katsoa loppuun, tai saa väärinkäsityksen.
https://youtu.be/If9fC9aJd-U
Ihan huigee... pidä kiinni kun katsot lopun. 😄Varsin villejä velmuja 😁, tuohan pitäisi laittaa tunnusmusaksi tänne s24 palstalle, oikea tunnelmanluoja 😁. Ilmapiirikin tismalleen kohdallaan, loppuhuipennusta myöten.👌
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?
Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll241099Anteeksi arkuuteni
Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän531097Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.
https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl515844- 50834
- 46745
- 37669
Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?
Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan62624Vihervasemmistofeministinaisasianaiset
Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE182619Tykkäätköhän vielä minusta?
Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin30616Olet ihana
Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩❤️👩❤️😼😘39580