Heips! Olen 12.v tyttö joka on ratsastanut n. 2 vuotta. Vähitetellen olen alkanut huomata ongelman. Nimitäin istuntani. Ongelmana on se että selkäni kuulemma menee hiukan kyttyrälle tai sinnepäin. Ongelma on myös jaloissani. Aina kun menemme harjoitusravia jalustimet heiluvat jalassa usein paljon joka haittaa laukannostoja sillä on vaikeaa antaa pohkeita ja usein ne jäävät epäselviksi jolloin en saa nostettua laukkaa. Ajattelin siis kysyä olisiko ideoita miten pystyisin harjoitella istuntaani ilman hevosta tai miten ylipäätään saisin korjattua vaivani. Kiitos jo etukäteen! :)
Vastaukset 2
- Anonyymi
Koita keskittyä että painosi on oikeasti istuinluilla ja myötäilit lantiolla. Anna jalkojeni olla täysin rennot ja painavat. Voit vaikka katsoa joka pitkän sivun alussa että et esim purista polvella. Äläkä paina kantapäitä väkisin alas sillä muuten jalka ei ole rento. Ja kun teet siirtymisiä tarkista ensin että painosi on istuinluilla ja sitten katso että jalkasi on rennot etkä purista.
En ole varmaa miten paljon toi auttaa sun selkään mutta ainakin jalkoihin. Voit vaik koittaa kattoo pitkien sivujen alus että selkä on suora eli ei kyttyrä tai notko.
Jos tein on satula tuoli nii voit testaa laittaa painon istun luille ja rentouttaa jalat.
Ja en tosiaa oo ammattilainen mutta ittellä toiminu.- Anonyymi
KIITOS PALJON!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?
Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi3511031- 69711
Missä vaiheessa
Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et36619- 39557
- 39532
- 63523
SDP: tiukkaa maahanmuuttopolitiikkaa ilman rasismia
Analyysin mukaan demareiden uuden maahanmuuttolinjan suurin ero konservatiivioikeiston vastaavaan on rasismin puute. ht318491- 74458
kasariperjantai 2026
Ajatuksia vuoden 2026 kasariperjantaista...ainakin porukkaa oli mun mielestä liikkeellä tosi paljon ja fiilinki noin yle22449Mulla on ikävä sua
Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri19441