Olen 25v mies ja käyn kesäisin lähes joka päivä järvessä uimassa ja sukeltelen melko paljon. Minua on viime kesästä lähtien vaivannut outo ongelma: poskiontelokipu uimisen jälkeen. Kipu alkaa yleensä päivän päästä uimisesta ja on parhaimmillaan jatkunut yli viikon. Kipu on melko kovaa ja se tuntuu koko ajan, etenkin jos laitan pääni alaspäin. Kipua tuntuu välillä molemmissa poskionteloissa, välillä vain toisessa, mutta Kipu liittyy selvästi sukelteluun, koska kipua ei ole tullut jos olen vain uinut veden pinnalla. Tämä vaiva ärsyttää paljon, koska jos sitä kipua on, niin jatkuvasti tuntuu ainakin lievää paineen tunnetta ja kipua poskipäissä, enkä voi sukeltaakaan ollenkaan jos kipuja on, koska heti kun pistän pääni pinnan alle niin paine ja kipu moninkertaistuu. Poskionteloista kuuluu välillä myös outoa naksumista. Olen aikeissa ostaa uimalasit, joissa on myös nenäsuojus ja pitää toivoa, että se auttaa.
Joten tietääkö kukaan, että mistä tämä vaiva voisi johtua ja olisiko mahdollista että poskionteloihin menisi välillä vettä sukellellessa?
Poskionteloon menee sukeltaessa vettä?
Anonyymi
2
801
Vastaukset
- Anonyymi
Ja tarkennan vielä, että poskiontelokipua ei aina tule vaikka olisinkin sukellellut, mutta melko usein kuitenkin.
Ap - Anonyymi
Kuulostaa siltä että sulla voi olla poskiontelon tulehdus.Ja esim jotain painetta siellä mikä kasvaa sukeltaessa. Toinen on se että jos poskionteloihin menee vettä. Veden saa pois laittamalla pään naama alaspäin ja kääntämällä sitä vasempaan ja oikeeaan puhaltaen ilmaa samalla ulos.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1773731
Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m851668Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek281422- 1591298
Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut221092Pitääkö penkeillä hypätä Martina?
Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit2021071Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?921028- 351021
Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä
Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk124969- 62785