Pärjäisittekö ilman autoa?

Mitenkä on? Pärjäisittekö ilman autoa? Minä pärjäisin muuten, enimmäkseen, mutta auto on tarpeellinen, koska käyn toisinaan paikkakunnilla, joissa ei näy linjapiiliä.

15

72

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En pärjäisi. Saan paskahalvauksen välittömästi jos joudun samaan tilaan julkisia kulkuvälineitä käyttävien kanssa.

    • Kauppamatkat vaatii auton. Jotkut käy rollaatorilla kaupassa, mulla ei ole kuntoa siihen.

    • Anonyymi

      Kuulin ratikassa kun joku nainen puhui, että hänen ystävällä menee sähköön 15-20 € kuussa ja nainen itse sanoi, että menee 100 € bensaan.

      Mulla on ollut auto joskus melkein 20 vuotta sitten viimeksi enkä ole tarvinnut. Satunnaiset kuljetukset hoitanut Tavarataksi.

    • Anonyymi

      Hyvin olen pärjännyt ilman autoa viisitoista vuotta jo.

    • Anonyymi

      kyllä kai sitä pärjäis, pitäs vaan muuttaa elämäntyyli töineen ja harrastuksineen,
      mutta en halua, omistan 3 autoa, moottoripyörän, moottoriveneen ja polkupyörän

    • Pärjään sitten, kun olen eläkkeellä. Nykyisellään en voi ilman autoa olla. Olen kotona vetovastuussa lapsista, monista juoksevien asioiden hoidoista ja etäisyydet on yli 10 km kaikkialle palveluihin.

      Jää vielä nähtäväksi missä sitten tuleva työpaikkakin on.

    • Anonyymi

      Pärjään niin kauan kun bensa on yli 2 euroa.

    • Anonyymi

      Kyllähän sitä pakon edessä pärjäisi. Kaupastakin saa nykyään ostokset tilattua kotiin.

    • Anonyymi

      Kaupungissa pärjää ilman autoa ja kauppaostokset saa tehtyä polkupyörällä.
      Saa tuotua useammankin kassin ostoksia, jos on pyörän peräkärry ja reppuun saa myös ostoksia laitettua.
      Ohjaustangossa ostoskassien riiputtaminen on vaivalloisempaa, haittaa ohjausta ja voi mennä ostokset pinnojen väliin äkkinäisessä tilanteessa.

      Autoa ei oikeastaan tarvi, kuin kaukaisten sukulaisten yli 50km päässä asuvien tapaamiseen, polttopuiden kuskaamiseen, jos menee metsäpalstalla käymään ja metsätöitä tekemään yli 50km on matkaa ja hautajaisissa käymiseen, ei puku päällä viitti sinne pyöräillä ja osa hautajaisista on yli 50km päässä, jonne siellä asuvat sukulaiset haudataan.

    • No aika huonosti.

      Töissä tarvitsee autoa. Kotona tarvitsee autoa.

      Mutta joskus varmaan tulee sellainenkin aika, ettei voi vaan olla autoja näin paljoa maailmassa. Ehkä yksityisiltä lähtee autot ja niitä on vaan ammatinharjoittajilla.

      Ja sitten maailman on muututtava sillätavoin, että kaikki ei enää ole niin vaan saatavilla. Tehtailla ja ihmisillä pitää olla taas varastoja. Kunnat, sairaalat ja muut laitokset samoin...
      Silti pitää varautua, että saattaa tulla isojakin ongelmia ja kerrannaisilmiöitä, jos autoja ei ole ja liikkuvuus huonoa. Laitteistojen huoltoa/korjauksia ei voi tehdä etänä.

      Ihan mielenkiintoista on nähdä, kuinka käy tämän yhteiskuntarakenteen...nykyään tehdään kaikkea vähemmillä henkilömäärillä ja matkat on pidentyneet, mutta toisaalta kynttilää poltetaan sieltäkin päästä, että liikkuminen kallistuu...
      Nyt jo monen kannattaa olla rnnemmin työtön, kun maksaa polttoaineita, veroja ja vakuutuksia ja ajaa pitkää matkaa vielä päälle.

    • Ei tulisi mitään ilman autoa. Autoilu on niin mukavaa muutenkin, ettei siitä haluaisi luopua kuin pakon edessä.

    • Anonyymi

      Pärjäisitkö ilman silmiä, jos eräänä aamuna vain heräisit etkä vain näkisi mitään?

    • Anonyymi

      En eri käyttöön omansa auto

    • Anonyymi

      Lähes koko elämäni pärjännyt ilman autoa.

    • Anonyymi

      Pärjäisin kyllä, mutta en aio tehdä elämästäni tarpeettomasti vaikeampaa kuin on pakko.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      302
      3407
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      238
      1860
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      92
      1355
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1313
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      79
      1203
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1188
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      53
      1133
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1014
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      956
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      65
      884
    Aihe