Pärjäisittekö ilman autoa?

Mitenkä on? Pärjäisittekö ilman autoa? Minä pärjäisin muuten, enimmäkseen, mutta auto on tarpeellinen, koska käyn toisinaan paikkakunnilla, joissa ei näy linjapiiliä.

15

225

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En pärjäisi. Saan paskahalvauksen välittömästi jos joudun samaan tilaan julkisia kulkuvälineitä käyttävien kanssa.

    • Kauppamatkat vaatii auton. Jotkut käy rollaatorilla kaupassa, mulla ei ole kuntoa siihen.

    • Anonyymi

      Kuulin ratikassa kun joku nainen puhui, että hänen ystävällä menee sähköön 15-20 € kuussa ja nainen itse sanoi, että menee 100 € bensaan.

      Mulla on ollut auto joskus melkein 20 vuotta sitten viimeksi enkä ole tarvinnut. Satunnaiset kuljetukset hoitanut Tavarataksi.

    • Anonyymi

      Hyvin olen pärjännyt ilman autoa viisitoista vuotta jo.

    • Anonyymi

      kyllä kai sitä pärjäis, pitäs vaan muuttaa elämäntyyli töineen ja harrastuksineen,
      mutta en halua, omistan 3 autoa, moottoripyörän, moottoriveneen ja polkupyörän

    • Pärjään sitten, kun olen eläkkeellä. Nykyisellään en voi ilman autoa olla. Olen kotona vetovastuussa lapsista, monista juoksevien asioiden hoidoista ja etäisyydet on yli 10 km kaikkialle palveluihin.

      Jää vielä nähtäväksi missä sitten tuleva työpaikkakin on.

    • Anonyymi

      Pärjään niin kauan kun bensa on yli 2 euroa.

    • Anonyymi

      Kyllähän sitä pakon edessä pärjäisi. Kaupastakin saa nykyään ostokset tilattua kotiin.

    • Anonyymi

      Kaupungissa pärjää ilman autoa ja kauppaostokset saa tehtyä polkupyörällä.
      Saa tuotua useammankin kassin ostoksia, jos on pyörän peräkärry ja reppuun saa myös ostoksia laitettua.
      Ohjaustangossa ostoskassien riiputtaminen on vaivalloisempaa, haittaa ohjausta ja voi mennä ostokset pinnojen väliin äkkinäisessä tilanteessa.

      Autoa ei oikeastaan tarvi, kuin kaukaisten sukulaisten yli 50km päässä asuvien tapaamiseen, polttopuiden kuskaamiseen, jos menee metsäpalstalla käymään ja metsätöitä tekemään yli 50km on matkaa ja hautajaisissa käymiseen, ei puku päällä viitti sinne pyöräillä ja osa hautajaisista on yli 50km päässä, jonne siellä asuvat sukulaiset haudataan.

    • No aika huonosti.

      Töissä tarvitsee autoa. Kotona tarvitsee autoa.

      Mutta joskus varmaan tulee sellainenkin aika, ettei voi vaan olla autoja näin paljoa maailmassa. Ehkä yksityisiltä lähtee autot ja niitä on vaan ammatinharjoittajilla.

      Ja sitten maailman on muututtava sillätavoin, että kaikki ei enää ole niin vaan saatavilla. Tehtailla ja ihmisillä pitää olla taas varastoja. Kunnat, sairaalat ja muut laitokset samoin...
      Silti pitää varautua, että saattaa tulla isojakin ongelmia ja kerrannaisilmiöitä, jos autoja ei ole ja liikkuvuus huonoa. Laitteistojen huoltoa/korjauksia ei voi tehdä etänä.

      Ihan mielenkiintoista on nähdä, kuinka käy tämän yhteiskuntarakenteen...nykyään tehdään kaikkea vähemmillä henkilömäärillä ja matkat on pidentyneet, mutta toisaalta kynttilää poltetaan sieltäkin päästä, että liikkuminen kallistuu...
      Nyt jo monen kannattaa olla rnnemmin työtön, kun maksaa polttoaineita, veroja ja vakuutuksia ja ajaa pitkää matkaa vielä päälle.

    • Ei tulisi mitään ilman autoa. Autoilu on niin mukavaa muutenkin, ettei siitä haluaisi luopua kuin pakon edessä.

    • Anonyymi

      Pärjäisitkö ilman silmiä, jos eräänä aamuna vain heräisit etkä vain näkisi mitään?

    • Anonyymi

      En eri käyttöön omansa auto

    • Anonyymi

      Lähes koko elämäni pärjännyt ilman autoa.

    • Anonyymi

      Pärjäisin kyllä, mutta en aio tehdä elämästäni tarpeettomasti vaikeampaa kuin on pakko.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      122
      1241
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      283
      919
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      825
    4. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      33
      621
    5. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      144
      600
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      38
      557
    7. 52
      541
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      508
    9. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      491
    10. Wille antoi juuri potkut 29 suojatyöläiselle!

      Soste aloittaa yt:t, jos kaikki menee hyvin, niin 29 suojatyöläistä 31:sta saa kenkää. Mitäpä sostelaiset jos menisitte
      Maailman menoa
      238
      461
    Aihe