Saako läskiä sanoa läskiksi?

Anonyymi

Niin, saako? Entä tyhmää tyhmäksi? Miestä mieheksi? Naista naiseksi?

Tai ollaanko luopumassa kaikista tutuista ja todeksi todetuista käsitteistä?

314

2293

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rinnastat mieheksi tai naiseksi sanomista läskiksi tai tyhmäksi sanomisen tapaisiin loukkauksiin.

      Miten sitten miestä tai naista olisi mielestäsi kutsuttava?

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        saako laihaa tai hoikkaa sanoa kuikeloksi tai olemattoman kokoiseksi luu kasaksi .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        saako laihaa tai hoikkaa sanoa kuikeloksi tai olemattoman kokoiseksi luu kasaksi .

        Saa.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet väärässä.

        Loppuiko maailmasta läskit kehopositiivisuuden myötä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Loppuiko maailmasta läskit kehopositiivisuuden myötä?

        Onko joku väittänyt niin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko joku väittänyt niin?

        Mitä sinä sitten väitit?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rinnastan sen todeksi todettuun.

        Läski on nykyisin kehopositiivinen.

        Tyhmäähän ei ole enää edes olemassa. Siitä on tullut viisas woke-kultin mukana.

        Eikä uusien oppien mukaan enää ole olemassa miehiä ja naisia.

        https://alfatvuutiset.fi/biologi-vaitti-lisaantymiseen-tarvitaan-mies-ja-nainen-vasemmisto-opiskelijat-vastarintaan-saksassa/?fbclid=IwAR21qiJJeNsxylw4QiMOJ1qzGKucjXFGC68hDHGZ9_GCd3TFbUpJxmS54-g

        Älä yleistä lihavia! Kaikki eivät todellakaan halua olla lihavia eikä kehopositiivisia. On toki sinuiksi itsensä kanssa tulevia sopivasti lihaviakin, mutta nyt älä jauha paskaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saa.

        :-(:-( ei saa!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        :-(:-( ei saa!!

        Totta kai saa. Eri asia sitten, että onko se järkevää.


      • Anonyymi

      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko laiha sitten kehonegatiivinen?

        Ei, vaan oma kehonegatiivisuus saattaa kärjistyä sairaudeksi, anoreksiaksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Loppuiko maailmasta läskit kehopositiivisuuden myötä?

        Lihavuus on oikea sana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        saako laihaa tai hoikkaa sanoa kuikeloksi tai olemattoman kokoiseksi luu kasaksi .

        Ei ole kutsuttu,mutta kysellään,oletko ollut ruoka- aikaan kotona,syötkö mitään yms ja tietty kauhistellaan muutenkin,äidillä on edelleen sama ja ikää yli 70 v.

        Itse jos on pakko kuvailla,jonkun isomman ihmisen olemusta,sanon esim muodokas,tai naisellinen naisesta ja miehestä roteva kai on yleisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet väärässä.

        Onko väärä muunneltua oikeutta vrt. valehteleminen = muunneltu totuus.

        Onhan vielä matematiikka ja numerot, joskin ne ovat ihan
        r a s ismia ja muuta muunneltua epistä kun ne ovat SAMAA kaikille.

        Kohta saadaan ennakkotapaus siitä että voidaan vaatia vessa merihevosiksi itsensä koskeville. Eikä sekään sovi minulle keihäsrauskulle. Kukaan ei voi todistaa vääräksi koenko itseni vaikka hammaspeikoksi ja oikeuttani sen mukaiseen vessaan! Muu onkin ra sistia, natsia ja persuutta ja mitä näitä oli.

        Joka allikki ja pällikki on niin kosmisen uniikki ja häikäisevän ällistyttävä että heiltä menee jo äidinkielen sanasto ja pissaamisvehkeet ja vauvojen teko mullin mallin. Joku lanseeraa tätä sekaannusta maailmaan että olisi lisää väärinkäsityksiä ja riitaa selvistä tosiasioistakin. Jokuhan tätä haluaa.


    • Saako sinua nimitellä?

      • Anonyymi

        Jos olisin läski, tietäisin sen eikä se minua haittaisi. Kun läskiys on haitannut, olen tehnyt jotain sen eteen, enkä loukkaantunut siitä että joku sanoo minua läskiksi.

        Kun olen tyhmä ja käyttäydyn tyhmästi, tietäisin senkin eikä haittaisi.

        En kiellä todellisuutta. Se on mitä on, eikä ole sitä mitä toivoisimme sen olevan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos olisin läski, tietäisin sen eikä se minua haittaisi. Kun läskiys on haitannut, olen tehnyt jotain sen eteen, enkä loukkaantunut siitä että joku sanoo minua läskiksi.

        Kun olen tyhmä ja käyttäydyn tyhmästi, tietäisin senkin eikä haittaisi.

        En kiellä todellisuutta. Se on mitä on, eikä ole sitä mitä toivoisimme sen olevan.

        Olipas lapsellinen perustelu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos olisin läski, tietäisin sen eikä se minua haittaisi. Kun läskiys on haitannut, olen tehnyt jotain sen eteen, enkä loukkaantunut siitä että joku sanoo minua läskiksi.

        Kun olen tyhmä ja käyttäydyn tyhmästi, tietäisin senkin eikä haittaisi.

        En kiellä todellisuutta. Se on mitä on, eikä ole sitä mitä toivoisimme sen olevan.

        Todella hyvin sanottu.


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Olipas lapsellinen perustelu.

        Se on todellisuutta. Kieltämällä se, ei muuteta mitään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se on todellisuutta. Kieltämällä se, ei muuteta mitään.

        Miksi pitää puhua läskistä ei vaikkapa ylipainoisesta tai obeesista?


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Miksi pitää puhua läskistä ei vaikkapa ylipainoisesta tai obeesista?

        Jokainen ymmärtää sanan läski ja tietää, ettei siinä ole mitään tavoiteltavaa.


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Miksi pitää puhua läskistä ei vaikkapa ylipainoisesta tai obeesista?

        Läskihän viittaa rasvaan mitä saadaan siasta, kylkisiivut esimerkiksi.

        Mä kun puhun läskistä tarkoitan rasvaa ja rasvaisinta kohtaa kehossani.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jokainen ymmärtää sanan läski ja tietää, ettei siinä ole mitään tavoiteltavaa.

        Niin mutta silti sana on haukkumista, kun sitä käytetään toisen ihmisen ulkomuodosta.

        Voithan sä itseäs nimitellä, mutta miksi muita?


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Niin mutta silti sana on haukkumista, kun sitä käytetään toisen ihmisen ulkomuodosta.

        Voithan sä itseäs nimitellä, mutta miksi muita?

        Koska minulla on siihen OIKEUS. Ja itse päätän milloin käytän sitä oikeutta, milloin ei.

        Tai haluaisitko viedä minulta tämän OIKEUDEN?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Koska minulla on siihen OIKEUS. Ja itse päätän milloin käytän sitä oikeutta, milloin ei.

        Tai haluaisitko viedä minulta tämän OIKEUDEN?

        Ihmettelen vaan miksi pitää puhua rumasti muista.


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Ihmettelen vaan miksi pitää puhua rumasti muista.

        Sitä sinä voit kysyä itseltäsikin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sitä sinä voit kysyä itseltäsikin.

        Olenko puhunut rumasti sinusta?


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Olenko puhunut rumasti sinusta?

        Olet puhunut rumasti täällä melkein jokaisesta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet puhunut rumasti täällä melkein jokaisesta.

        Niinkö? Laitappa todisteet tästä väittämästä näytille. Muuten kiukuttelet mielivaltaisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska minulla on siihen OIKEUS. Ja itse päätän milloin käytän sitä oikeutta, milloin ei.

        Tai haluaisitko viedä minulta tämän OIKEUDEN?

        On oikeus olla typerys. Totta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokainen ymmärtää sanan läski ja tietää, ettei siinä ole mitään tavoiteltavaa.

        Oikeastaan ei tiedä, sillä sana läski ei suoraan liity edes pelkkään ylipainoon. Läski on läskiä, vaikka se olisi kuikelon laihaläskin kyljessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikeastaan ei tiedä, sillä sana läski ei suoraan liity edes pelkkään ylipainoon. Läski on läskiä, vaikka se olisi kuikelon laihaläskin kyljessä.

        Kaikilla ihmisillä on läskiä, eli rasvaa. Kuuluukin olla ja naisilla luontaisesti enemmän, muuten ei lisääntyminen onnistuisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikilla ihmisillä on läskiä, eli rasvaa. Kuuluukin olla ja naisilla luontaisesti enemmän, muuten ei lisääntyminen onnistuisi.

        Tietysti, mutta tuo nyt ei liittynyt mitenkään minun puheisiini. Jos läskillä tarkoitetaan nimitellä ihmistä, jonka painosta iso osa on läskiä, niin se ei varsinaisesti kerro suoraan mitään ko. ihmisen kokonaispainosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos olisin läski, tietäisin sen eikä se minua haittaisi. Kun läskiys on haitannut, olen tehnyt jotain sen eteen, enkä loukkaantunut siitä että joku sanoo minua läskiksi.

        Kun olen tyhmä ja käyttäydyn tyhmästi, tietäisin senkin eikä haittaisi.

        En kiellä todellisuutta. Se on mitä on, eikä ole sitä mitä toivoisimme sen olevan.

        Entäs jos joku sanoo pärstäkertoimestasi totuuden niin olisiko se hyvä asia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entäs jos joku sanoo pärstäkertoimestasi totuuden niin olisiko se hyvä asia

        On sanottu ja on ollut hyvä asia... :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos olisin läski, tietäisin sen eikä se minua haittaisi. Kun läskiys on haitannut, olen tehnyt jotain sen eteen, enkä loukkaantunut siitä että joku sanoo minua läskiksi.

        Kun olen tyhmä ja käyttäydyn tyhmästi, tietäisin senkin eikä haittaisi.

        En kiellä todellisuutta. Se on mitä on, eikä ole sitä mitä toivoisimme sen olevan.

        Olet siis luuseri joka tekee mitä muut käskee. Ei se ollu sulle ok. Sä loukkaannuit ja laihdutit. Vammanen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on todellisuutta. Kieltämällä se, ei muuteta mitään.

        Mitä teemme tämän kaltaisella totuudella? Onko sulla elämää oikeesti? Sulla on aikaa länkyttää tyhjäpäisten juttuja palstalla! Kävin nopeasti lukemassa ja totesin taas itseni inhimilliseksi. Sinä et ole sitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet siis luuseri joka tekee mitä muut käskee. Ei se ollu sulle ok. Sä loukkaannuit ja laihdutit. Vammanen.

        Luetun ymmärtämisessä vaikeuksia?


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Niin mutta silti sana on haukkumista, kun sitä käytetään toisen ihmisen ulkomuodosta.

        Voithan sä itseäs nimitellä, mutta miksi muita?

        Jos joku käyttäytyy kuin mikäkin dorka ja on samalla läski, se on läski hullu.

        Ei se estä minua itseäni olemasta läski.


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Ihmettelen vaan miksi pitää puhua rumasti muista.

        Ja sä oot joku pyhimys? Tekopyhin ihminen maan päällä. Haukut täällä kyllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikeastaan ei tiedä, sillä sana läski ei suoraan liity edes pelkkään ylipainoon. Läski on läskiä, vaikka se olisi kuikelon laihaläskin kyljessä.

        Niin sitten?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entäs jos joku sanoo pärstäkertoimestasi totuuden niin olisiko se hyvä asia

        Tekisi mieli, mutta en viitsi vanhaa akkaa nyt enää kiusata.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja sä oot joku pyhimys? Tekopyhin ihminen maan päällä. Haukut täällä kyllä.

        Takaisin on tullut sanottua päänaukojille. He kun ovat tekopyhiä itsekin, vittuilee ensin mulle ja itkee kun vittuillaan takas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On sanottu ja on ollut hyvä asia... :)

        Hahaha itserakas kikattaja jolla ei ole mitään hajuakaan oikeasta elämästä. Pelkkä dildo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä teemme tämän kaltaisella totuudella? Onko sulla elämää oikeesti? Sulla on aikaa länkyttää tyhjäpäisten juttuja palstalla! Kävin nopeasti lukemassa ja totesin taas itseni inhimilliseksi. Sinä et ole sitä.

        Sain sen, mitä hainkin. Jokaisella tänne kirjoittaneella on nyt mahdollisuus nähdä oman päänsä sisälle ja miettiä vähän asioita. Eri asia toki se, että kuin moni siihen mahdollisuuteen tarttuu...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hahaha itserakas kikattaja jolla ei ole mitään hajuakaan oikeasta elämästä. Pelkkä dildo.

        Gentsu kikattaa, mikä mielikuva🤭


      • Anonyymi kirjoitti:

        Gentsu kikattaa, mikä mielikuva🤭

        Gentsu ei itsekkään mikään atleetti ole, pullava keski-ikäinen mies. Ellei jonkun muun kuvia käytä.


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Niin mutta silti sana on haukkumista, kun sitä käytetään toisen ihmisen ulkomuodosta.

        Voithan sä itseäs nimitellä, mutta miksi muita?

        Samss mieltä olen haukkumiselta kuulostaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on todellisuutta. Kieltämällä se, ei muuteta mitään.

        Näin se menee, jos jonkun mielestä uusi hieno nimitys jotenkin korvaa todellisuutta tarkemmin kuvaavan sanan niin eikä silloin joku petä itseään? Tosin nykyään ei muuta tehdäkään kuin itsepetosta milloin milläkin nimikkeellä ja täydestä menee


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Gentsu ei itsekkään mikään atleetti ole, pullava keski-ikäinen mies. Ellei jonkun muun kuvia käytä.

        Mistä sinä gentsun kuvat tiedät? Tunnetko hänet henkilökohtaisesti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä sinä gentsun kuvat tiedät? Tunnetko hänet henkilökohtaisesti?

        Palstanvaltaaja stalkkaa muita palstalaisia


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mistä sinä gentsun kuvat tiedät? Tunnetko hänet henkilökohtaisesti?

        Tiennyt tyypin nimeltä ja näöltä vuosikaudet.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Palstanvaltaaja stalkkaa muita palstalaisia

        Yhyy..


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Tiennyt tyypin nimeltä ja näöltä vuosikaudet.

        Sama juttu. En tajua, miten voi olla pokkaa vittuilla toisten ulkonäöstä tuolla habituksella.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sama juttu. En tajua, miten voi olla pokkaa vittuilla toisten ulkonäöstä tuolla habituksella.

        Irinan pokkaa kävis tähän.


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Yhyy..

        On sullakin elämä. Stalkata palstalaisia. Minä en jaksaisi, eikä kiinnosta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        On sullakin elämä. Stalkata palstalaisia. Minä en jaksaisi, eikä kiinnosta.

        No en puhuisi yhdestä äijästä monikossa. Siitä on aikaa, kun näin hänen profiilin facessa. En nyt käy kyttäämässä häntä todellakaan.


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        No en puhuisi yhdestä äijästä monikossa. Siitä on aikaa, kun näin hänen profiilin facessa. En nyt käy kyttäämässä häntä todellakaan.

        Hyvin näytät silti tietävän hänen kuvista ja miltä hän näyttää.

        Minua ei kiinnosta edes kavereiden stalkkaaminen facessa. Se mikä fiidissä näkyy, se näkyy. Muu ei kiinnosta.

        Stalkkaatko muitakin palstalaisia?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin näytät silti tietävän hänen kuvista ja miltä hän näyttää.

        Minua ei kiinnosta edes kavereiden stalkkaaminen facessa. Se mikä fiidissä näkyy, se näkyy. Muu ei kiinnosta.

        Stalkkaatko muitakin palstalaisia?

        Onhan se semmonen perin tavallisen näköinen mies, en nyt voinu olla hiljaa kun käyttäytyy kuin mikäkin profeetta täällä. Että ihan tavis on vaan hänkin. Turha leuhkia ulkomuodolla.


        En mä kattele muita, kun en tiedä kun Dissen. Eikä oo tullu kateltua hänen sivujaan.


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Onhan se semmonen perin tavallisen näköinen mies, en nyt voinu olla hiljaa kun käyttäytyy kuin mikäkin profeetta täällä. Että ihan tavis on vaan hänkin. Turha leuhkia ulkomuodolla.


        En mä kattele muita, kun en tiedä kun Dissen. Eikä oo tullu kateltua hänen sivujaan.

        Mutta silti kiinnostaa niin paljon, että stalkkaat.

        Jepjep.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta silti kiinnostaa niin paljon, että stalkkaat.

        Jepjep.

        Joskus kurkkasin juu. Ei ollu paljon näkemistä. :"D

        Niin en nyt viitti useammin kattella.


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Joskus kurkkasin juu. Ei ollu paljon näkemistä. :"D

        Niin en nyt viitti useammin kattella.

        Piti puhua suoraan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama juttu. En tajua, miten voi olla pokkaa vittuilla toisten ulkonäöstä tuolla habituksella.

        Helposti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos olisin läski, tietäisin sen eikä se minua haittaisi. Kun läskiys on haitannut, olen tehnyt jotain sen eteen, enkä loukkaantunut siitä että joku sanoo minua läskiksi.

        Kun olen tyhmä ja käyttäydyn tyhmästi, tietäisin senkin eikä haittaisi.

        En kiellä todellisuutta. Se on mitä on, eikä ole sitä mitä toivoisimme sen olevan.

        Vaikutat hieman tyhmältä kommenttiesi perusteella?
        Oliko tämä oikein

        Vastauksena alkuperäiseen kysymykseesi, niin ei saa. Läski on haukkumanimi Suomessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos olisin läski, tietäisin sen eikä se minua haittaisi. Kun läskiys on haitannut, olen tehnyt jotain sen eteen, enkä loukkaantunut siitä että joku sanoo minua läskiksi.

        Kun olen tyhmä ja käyttäydyn tyhmästi, tietäisin senkin eikä haittaisi.

        En kiellä todellisuutta. Se on mitä on, eikä ole sitä mitä toivoisimme sen olevan.

        Jos on läski huomaa sen pian itsekin erikseen muistuttamatta. Sen sijaan tyhmä ei huomaa tai ymmärrä todellisuutta. Jos tyhmälle pitää selittää niin jo lähtökohta on sellainen että selittäminen ei auta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On oikeus olla typerys. Totta.

        Tyhmyyteen oikeutta? Luultavasti evoluutio, instant karma ym. toimii kuitenkin ihan luonnonlakien mukaisesti, uskomatonta kyllä lopulta. Sitä kehitystä vastaan taistelee kyllä mm. vastikkeeton sosiaaliturva ja muu kommarien hölötys ja ihan kaiken yltiöymmärtäminen.


    • Anonyymi

      Ei saa, tyhmä!

      • Anonyymi

        Tyhmyys ei maailmasta tule loppumaan kieltämällä sen olemassa olo tai sensuroimalla sitä. Siinä käy päinvastoin, niin kuin kaikki merkit jo viittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyhmyys ei maailmasta tule loppumaan kieltämällä sen olemassa olo tai sensuroimalla sitä. Siinä käy päinvastoin, niin kuin kaikki merkit jo viittaa.

        Aika loukkaavaa on sanoa naista naiseksi...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika loukkaavaa on sanoa naista naiseksi...

        Ihmiset, jotka menstruoi.

        Ai niin, joo.. Siitä loukkaantuu transut..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmiset, jotka menstruoi.

        Ai niin, joo.. Siitä loukkaantuu transut..

        Kyllä menopaussin jälkeenkin ihminen on vielä nainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä menopaussin jälkeenkin ihminen on vielä nainen.

        Mutta transut loukkaantuu silti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä menopaussin jälkeenkin ihminen on vielä nainen.

        Jep, eikä naiset sitäkään ennen "menstruoi" koko ajan, joiltakin voi jopa puuttua munasarjat kokonaan, enkä edes viittaa tässä transnaisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep, eikä naiset sitäkään ennen "menstruoi" koko ajan, joiltakin voi jopa puuttua munasarjat kokonaan, enkä edes viittaa tässä transnaisiin.

        Aiheesta urheiluun.

        Pitäisikö transnaisten saada kilpailla huipputasolla naisten sarjoissa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aiheesta urheiluun.

        Pitäisikö transnaisten saada kilpailla huipputasolla naisten sarjoissa?

        Vaikeampi kysymys. Onhan siitä oletettavasti ollut hyötyä, kun murrosiässä lihakset ja luusto ovat kasvaneet miehen kehoon, eikä sitä myöhemmät hormonihoidot muuta. En ole tarpeeksi perehtynyt asiaan, jotta voisin vastata juuta tai jaata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikeampi kysymys. Onhan siitä oletettavasti ollut hyötyä, kun murrosiässä lihakset ja luusto ovat kasvaneet miehen kehoon, eikä sitä myöhemmät hormonihoidot muuta. En ole tarpeeksi perehtynyt asiaan, jotta voisin vastata juuta tai jaata.

        Jatkan.. että ainakin hormonihoitoja pitäisi olla jatkettuna pidemmän aikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jatkan.. että ainakin hormonihoitoja pitäisi olla jatkettuna pidemmän aikaa.

        Minä kunnioitan erittäin isosti naisurheilijoita ja olen sitä mieltä, että transuille oma sarja tai sitten miesten sarjaan. On erittäin epäoikeudenmukaista elämänsä urheilulle pyhittäneiden naisurheilijoita kohtaan antaa joillekin niin iso etulyöntiasema. Pahempi jopa kuin douppaaminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep, eikä naiset sitäkään ennen "menstruoi" koko ajan, joiltakin voi jopa puuttua munasarjat kokonaan, enkä edes viittaa tässä transnaisiin.

        Yksikään munasarja ei muuten menstruoi, vaan ainoastaan kohtu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksikään munasarja ei muuten menstruoi, vaan ainoastaan kohtu.

        Öö? Munasarjoissa sijaitsee munasolut, jotka irtoavat kuukautisten aikana. Ilman munasarjoja ei ole kuukautisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Öö? Munasarjoissa sijaitsee munasolut, jotka irtoavat kuukautisten aikana. Ilman munasarjoja ei ole kuukautisia.

        Öö! Vi*tuunko se munasolu tipahtaa, jos ei ole kohtua enää?

        Nyt bilsan tunnille siitä! Nainen menstruoi, koska kohdun limakalvo vuotaa ulos. Ilman kohtua ei ole kuukautisia vaikka munasarjat olisi kuinka. Kun munasarjatoiminta lopahtaa loppuu sitten aikanaan vuodotkin, kun kohtu degeneroituu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aiheesta urheiluun.

        Pitäisikö transnaisten saada kilpailla huipputasolla naisten sarjoissa?

        Mielestäni ei. Miesten sarjaan vaan. Muuten todella epäreilua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Öö! Vi*tuunko se munasolu tipahtaa, jos ei ole kohtua enää?

        Nyt bilsan tunnille siitä! Nainen menstruoi, koska kohdun limakalvo vuotaa ulos. Ilman kohtua ei ole kuukautisia vaikka munasarjat olisi kuinka. Kun munasarjatoiminta lopahtaa loppuu sitten aikanaan vuodotkin, kun kohtu degeneroituu.

        Sanoin, että ilman munasarjoja ei ihmisellä ole kuukautisia. Sinä aloit jauhamaan kohdusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanoin, että ilman munasarjoja ei ihmisellä ole kuukautisia. Sinä aloit jauhamaan kohdusta.

        Menstruaatio tarkoittaa kirjaimellisesti kuukautisverenvuotoa kohdusta. Mitä tässä pitäisi sanoa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Menstruaatio tarkoittaa kirjaimellisesti kuukautisverenvuotoa kohdusta. Mitä tässä pitäisi sanoa?

        No minä sanoin vain, että nainen on nainen silloinkin, kun hän ei menstruoi. Sanoin myös, että naisilla ei välttämättä ole kuukautisia lainkaan, jos esim munasarjat puuttuvat. Oliko muuta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanoin, että ilman munasarjoja ei ihmisellä ole kuukautisia. Sinä aloit jauhamaan kohdusta.

        Munasarjat ovuloivat, mutta yksikään munasarja ei taatusti mestruoi ikinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No minä sanoin vain, että nainen on nainen silloinkin, kun hän ei menstruoi. Sanoin myös, että naisilla ei välttämättä ole kuukautisia lainkaan, jos esim munasarjat puuttuvat. Oliko muuta?

        Oli. MUNASARJAT EIVÄT AIHEUTA KUUKAUTISIA vaan kuukautiset ovat seurausta siitä, että kypsynyt munasolu ei kiinnity tai nainen jäänyt hedelmöitymättä ja kohdun limakalvo vuotaa hyödyttömänä pois naisesta. Niin, ettäs tiedät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Munasarjat ovuloivat, mutta yksikään munasarja ei taatusti mestruoi ikinä.

        Itse aloit väittämään, että nainen on menstruoiva ihminen. Olet väärässä. Ja koska tyhmä on sinusta korrekti sana, voin ilmoittaa sinun olevan TYHMÄ.

        Nyt saat jatkaa yksinäsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli. MUNASARJAT EIVÄT AIHEUTA KUUKAUTISIA vaan kuukautiset ovat seurausta siitä, että kypsynyt munasolu ei kiinnity tai nainen jäänyt hedelmöitymättä ja kohdun limakalvo vuotaa hyödyttömänä pois naisesta. Niin, ettäs tiedät.

        Jos munasarjat poistetaan, kuukautiset loppuvat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse aloit väittämään, että nainen on menstruoiva ihminen. Olet väärässä. Ja koska tyhmä on sinusta korrekti sana, voin ilmoittaa sinun olevan TYHMÄ.

        Nyt saat jatkaa yksinäsi.

        No en ole väittänyt. Itse olet tyhmä, kun et tajua puhuvasi useamman ihmisen kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No en ole väittänyt. Itse olet tyhmä, kun et tajua puhuvasi useamman ihmisen kanssa.

        Ei tainnut tytöt päästä yksimielisyyteen menstruoinnista... :D

        Onneksi olen syntynyt mieheksi. Ei ole samanlaisia huolia... :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli. MUNASARJAT EIVÄT AIHEUTA KUUKAUTISIA vaan kuukautiset ovat seurausta siitä, että kypsynyt munasolu ei kiinnity tai nainen jäänyt hedelmöitymättä ja kohdun limakalvo vuotaa hyödyttömänä pois naisesta. Niin, ettäs tiedät.

        munasarjat tuottaa sukupuolihormoneja, kun ne poistetaan poistuu kuukautiset ja hedelmällisyys
        kohdunpoisto, kuukautiset lakkaavat myös
        kumpiakin tarvitaan kuukautisiin


    • Saa kai sitä vaikka juosta päänsä seinään, jos niin haluaa, mutta yhtälailla tulee mieleen selventävä kysymys, että miksi?

      • Anonyymi

        Tyhmä ei tiedä olevan tyhmä. Ellei kukaan kerro tyhmälle sitä, hän uskoo olevansa viisas eikä edes yritä olla vähemmän tyhmä.

        Läski selittää läskiytensä kehoposotiivisuudella. Ellei kukaan kerro hänelle sitä, hän ei tee mitään sen eteen ja elää epäterveellisesti ja tulee kuormittamaan tarpeettoman paljon terveydenhuoltoa ja yhteiskuntaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tyhmä ei tiedä olevan tyhmä. Ellei kukaan kerro tyhmälle sitä, hän uskoo olevansa viisas eikä edes yritä olla vähemmän tyhmä.

        Läski selittää läskiytensä kehoposotiivisuudella. Ellei kukaan kerro hänelle sitä, hän ei tee mitään sen eteen ja elää epäterveellisesti ja tulee kuormittamaan tarpeettoman paljon terveydenhuoltoa ja yhteiskuntaa.

        Tee sinäkin siinä tapauksessa kiireellä jotain tuolle idiotismille. 😊

        Aloita vaikka siitä, että ajattelet asioita, ennenkuin kirjoitat ne.
        Mutta uskon, ettei sinulla ole siihen resursseja...


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Tee sinäkin siinä tapauksessa kiireellä jotain tuolle idiotismille. 😊

        Aloita vaikka siitä, että ajattelet asioita, ennenkuin kirjoitat ne.
        Mutta uskon, ettei sinulla ole siihen resursseja...

        Sinähän se varsinainen Ajatusten Tonava olet. Et edes tiedä olevasi mies, vaikka sinulle se kerrotaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinähän se varsinainen Ajatusten Tonava olet. Et edes tiedä olevasi mies, vaikka sinulle se kerrotaan.

        Minähän sanoin... ihan turhaa se on totuuksia ladella, ei se siitä miksikään muutu. 🤣

        Siks mä pääosin annan idioottien olla idiootteja ja oon itsekin mitä oon. Ihan mulle sama mitä sinäkin minusta sanot....kertoo vaan enempi sinusta itsestäsi se, mitä sanot... ja niin se menee muillakin...

        Tjaa? Idiootit kyllä ehkä ei ymmärrä....🤔😄😄😄


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Minähän sanoin... ihan turhaa se on totuuksia ladella, ei se siitä miksikään muutu. 🤣

        Siks mä pääosin annan idioottien olla idiootteja ja oon itsekin mitä oon. Ihan mulle sama mitä sinäkin minusta sanot....kertoo vaan enempi sinusta itsestäsi se, mitä sanot... ja niin se menee muillakin...

        Tjaa? Idiootit kyllä ehkä ei ymmärrä....🤔😄😄😄

        Hymiöiden määrä ei korreloi ymmärryksen ja viisauden kanssa.

        Me voidaan joko hyväksyä todellisuus sellaisena kuin se on tai sitten uskotella itsellemme sen olevan jotain muuta. Hyväksymällä todellisuus, nähdään myös sen epäkohdat selkeästi ja se miten niitä voidaan korjata. Ja toki korjatakin ne epäkohdat mahdollisuuksiemme mukaan.

        Kieltämällä todellisuus, keksimällä uusia positiiviselta kuulostavia termejä negatiivisille asioille, me lisätään todellisuuteen epäkohtia. Ei korjata niitä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hymiöiden määrä ei korreloi ymmärryksen ja viisauden kanssa.

        Me voidaan joko hyväksyä todellisuus sellaisena kuin se on tai sitten uskotella itsellemme sen olevan jotain muuta. Hyväksymällä todellisuus, nähdään myös sen epäkohdat selkeästi ja se miten niitä voidaan korjata. Ja toki korjatakin ne epäkohdat mahdollisuuksiemme mukaan.

        Kieltämällä todellisuus, keksimällä uusia positiiviselta kuulostavia termejä negatiivisille asioille, me lisätään todellisuuteen epäkohtia. Ei korjata niitä.

        Siis "me" ei tehdä yhtään mitään...

        Pysyn erossa sun tyylisistä.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Siis "me" ei tehdä yhtään mitään...

        Pysyn erossa sun tyylisistä.

        Et sinä pysty. Niin kuin ei pysty jasulikaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et sinä pysty. Niin kuin ei pysty jasulikaan.

        Helposti, kunhan sut tunnistan.

        Täällä on vaan teitä idiootteja paljon.. Sinä, välus, harmis, kynis.....tai lie samalta näppikseltä? Eroa ei juuri ole...


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Helposti, kunhan sut tunnistan.

        Täällä on vaan teitä idiootteja paljon.. Sinä, välus, harmis, kynis.....tai lie samalta näppikseltä? Eroa ei juuri ole...

        Te osallistutte jokaiseen aloitukseen, oli jotain sanottavaa aiheesta tai ei. Kunnon palsta-addiktio kummallakin.

        "Viisas puhuu silloin kun on jotain sanottavaa. Tyhmä silloin kun on pakko sanoa jotain"

        -Sokrates-


    • Anonyymi

      Miksi lihavaa sitten kutsuttaisi?

      • Anonyymi

        Jos läski on liian loukkaava, sanoisin sitten vaikka tuhdiksi.


      • Anonyymi

        Hehe, hyvä. Paitsi jos olit tosissasi, mikä ei ole mahdotonta, kun ottaa palstan huomioon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hehe, hyvä. Paitsi jos olit tosissasi, mikä ei ole mahdotonta, kun ottaa palstan huomioon.

        En minä oikeasti nimittele ketään, ellei joku sitä varta vasten kerjää. Minä uskon hyviin käytöstapoihin. Niillä pääsee aika pitkälle. Uskon myös siihen mitä näen ja koen. En kiellä sen olemassa oloa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minä oikeasti nimittele ketään, ellei joku sitä varta vasten kerjää. Minä uskon hyviin käytöstapoihin. Niillä pääsee aika pitkälle. Uskon myös siihen mitä näen ja koen. En kiellä sen olemassa oloa.

        Jaaha, geniolla taas punkkupuheripuli päällä.


      • Anonyymi

        Reilusti vaan läskiläjäksi.
        Kummallista, että pitäisi puhua muunneltu totuutta .


    • Anonyymi

      Miltäs tuntus käyttää sanaa: Ihminen.
      Mitäs tykkäät?

      • Anonyymi

        Eli poistetaan naiset ja miehet ja korvataan se ihmisellä?

        Minulle miehet, naiset, homot, lesbot, transut yms. ovat ihmisiä. Ei se silti muuta sitä, että ihmisyyteen kuuluu monenlainen kirjo erilaisuutta. Ja olen sitä mieltä, että asioista pitää puhua niiden oikeilla nimillä.


    • Anonyymi

      Eikö lihavaa ihmistä voi kutsua ihan omalla nimellään. Sanotko jollekki esim. Hei hörökorva, länkisääri, pottunokka, ruipelo, pizzanaama, pinokkio jne. Miksi ihmistä pitää puhutella oman ulkonäön perusteella. Sullakin on varmaan piirteitä mistä kaikki eivät pidä.

      • Anonyymi

        Omalla käytöksellä voi vaikuttaa aika paljon siihen.

        Mutta keskutelussa yleisesti, kohdistamatta varsinaisesti keneenkään, olen sitä mieltä, että asioista pitää voida puhua niiden oikeilla nimillä.

        Minua on sanottu esimerkiksi itsekkääksi ja itseriittoiseksi. En loukkaannu siitä. Tiedän olevani sitä. Mutta en ole sitä kenenkään muun kustannuksella. Kenelläkään ei ole mitään velvollisuutta pitää minusta tai hyväksyä niitä piirteitä. Niin kuin ei ole minullakaan samanlaisia velvollisuuksia muita kohtaan. Toisten kanssa tulee juttuun, toisten kanssa ei. Tilaa on kaikille, kunhan muistetaan se tila toisillemme antaa.


    • Anonyymi

      Trumpilainen foliohattupersu on löytänyt palstalle :D

      • Anonyymi

        Minun pitäisi nyt varmaan loukkaantua tästä..

        Varmaan loukkaantuisinkin, jos asia pitäisi paikkaansa ja olisi minulle uskonnollinen vakaumus niin kuin joillekin on. Mutta kun ei ole.


    • Anonyymi

      Viisas ihminen ei kommentoi mitään tuollaista. Se kertoo sivistyksen tason jos tuollaista laukoo.

      • Anonyymi

        Viisas ihminen ei kiellä näiden asioiden olemassa oloakaan. Toki harkitsee missä ja milloin käyttää kyseisiä nimityksiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viisas ihminen ei kiellä näiden asioiden olemassa oloakaan. Toki harkitsee missä ja milloin käyttää kyseisiä nimityksiä.

        Niin on se aika aivoköyhää sanoa lihavalle että hän läski. Hän tietää sen. Tyhmälle on turha sanoa että hän on tyhmä hön ei sitä ymmärrä eikä sillä tiedolla mitään tee. Ja jokainen varmaan itse tietää mitä sukupuolta kokee olevansa sitä kenellekään tarvitse mennä erikseen kertomaan . Tietenkin voi viitata ihmiseen henkilönä X ja mainita hänen sukupuolensa mutta yleensä puhutaan tiedosta vaikkapa nimellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin on se aika aivoköyhää sanoa lihavalle että hän läski. Hän tietää sen. Tyhmälle on turha sanoa että hän on tyhmä hön ei sitä ymmärrä eikä sillä tiedolla mitään tee. Ja jokainen varmaan itse tietää mitä sukupuolta kokee olevansa sitä kenellekään tarvitse mennä erikseen kertomaan . Tietenkin voi viitata ihmiseen henkilönä X ja mainita hänen sukupuolensa mutta yleensä puhutaan tiedosta vaikkapa nimellä.

        Ei ole kyllä rikkautta kannustaa ylipainoista ylipainoisuuteen sanomalla sille, että on niin ihanan kehopositiivinen.

        Minulla on ihan omakohtaista kokemusta ylipainosta ja voin sanoa, ettei se ole mikään positiivinen ja luonnollinen olotila. Enkä lauo yhdellekään ylipainoiselle sitä, että on läski. Saatan kyllä kertoa ihan omista kokemuksistani ja siitä miten olen asiat ratkaissut. Ehkä joku saa siitä jotain inspiraatiota ja tekee jotain asian eteen. Ehkä ei.

        Tyhmille taas olen ensiksi osoittanut, että he ovat tyhmiä. Jos ei ole mennyt jakeluun, olen kyllä sanonut suoraankin. Ei sitä, että se jotain muuttaisi, mutta olen ainakin kertonut suoraan ja rehellisesti mielipiteeni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin on se aika aivoköyhää sanoa lihavalle että hän läski. Hän tietää sen. Tyhmälle on turha sanoa että hän on tyhmä hön ei sitä ymmärrä eikä sillä tiedolla mitään tee. Ja jokainen varmaan itse tietää mitä sukupuolta kokee olevansa sitä kenellekään tarvitse mennä erikseen kertomaan . Tietenkin voi viitata ihmiseen henkilönä X ja mainita hänen sukupuolensa mutta yleensä puhutaan tiedosta vaikkapa nimellä.

        Nimenomaan aivoköyhää mistä tiedetään että aloittaja on itse tyhmä kuin saapas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole kyllä rikkautta kannustaa ylipainoista ylipainoisuuteen sanomalla sille, että on niin ihanan kehopositiivinen.

        Minulla on ihan omakohtaista kokemusta ylipainosta ja voin sanoa, ettei se ole mikään positiivinen ja luonnollinen olotila. Enkä lauo yhdellekään ylipainoiselle sitä, että on läski. Saatan kyllä kertoa ihan omista kokemuksistani ja siitä miten olen asiat ratkaissut. Ehkä joku saa siitä jotain inspiraatiota ja tekee jotain asian eteen. Ehkä ei.

        Tyhmille taas olen ensiksi osoittanut, että he ovat tyhmiä. Jos ei ole mennyt jakeluun, olen kyllä sanonut suoraankin. Ei sitä, että se jotain muuttaisi, mutta olen ainakin kertonut suoraan ja rehellisesti mielipiteeni.

        Minusta muiden paino ei kellään toiselle kuulu tipan vertaa. Ylipanoa on monesta erisyystä . Enkä ole kiinnostunut asiasta enempää jauhamaan. Täällä on lihavuus keskustelu erikseen. Ja jos joku on mielestäni tyhmä en vietä kyseisen ihmisen kanssa aikaa. Ongelma ratkaistu. Jos on pakko niin en alennu samalle tasolle vielä tyhmäksi nimittelemään. Ei minulla ole mitään tarvetta sellaiseen. Voi toki verhota laukauksen johonkin rehelliseen mielipiteeseen mutta loukkaus on aina loukkaus. Tarve pönkittää omaa itseään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole kyllä rikkautta kannustaa ylipainoista ylipainoisuuteen sanomalla sille, että on niin ihanan kehopositiivinen.

        Minulla on ihan omakohtaista kokemusta ylipainosta ja voin sanoa, ettei se ole mikään positiivinen ja luonnollinen olotila. Enkä lauo yhdellekään ylipainoiselle sitä, että on läski. Saatan kyllä kertoa ihan omista kokemuksistani ja siitä miten olen asiat ratkaissut. Ehkä joku saa siitä jotain inspiraatiota ja tekee jotain asian eteen. Ehkä ei.

        Tyhmille taas olen ensiksi osoittanut, että he ovat tyhmiä. Jos ei ole mennyt jakeluun, olen kyllä sanonut suoraankin. Ei sitä, että se jotain muuttaisi, mutta olen ainakin kertonut suoraan ja rehellisesti mielipiteeni.

        Etkähän sinäkään itseäsi muuta vaikka sanoisin että vaikutat minusta typerältä ja pahantahtoiselta pätijältä joka muka hyväntahtoisesti opastaa muita aikuisia ihmisiä muutokseen. Vaikka itse ei edes osaa käytöstapoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta muiden paino ei kellään toiselle kuulu tipan vertaa. Ylipanoa on monesta erisyystä . Enkä ole kiinnostunut asiasta enempää jauhamaan. Täällä on lihavuus keskustelu erikseen. Ja jos joku on mielestäni tyhmä en vietä kyseisen ihmisen kanssa aikaa. Ongelma ratkaistu. Jos on pakko niin en alennu samalle tasolle vielä tyhmäksi nimittelemään. Ei minulla ole mitään tarvetta sellaiseen. Voi toki verhota laukauksen johonkin rehelliseen mielipiteeseen mutta loukkaus on aina loukkaus. Tarve pönkittää omaa itseään.

        Aloittajan on parasta pitäytyä vain fiksussa ja hoikassa seurassa :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta muiden paino ei kellään toiselle kuulu tipan vertaa. Ylipanoa on monesta erisyystä . Enkä ole kiinnostunut asiasta enempää jauhamaan. Täällä on lihavuus keskustelu erikseen. Ja jos joku on mielestäni tyhmä en vietä kyseisen ihmisen kanssa aikaa. Ongelma ratkaistu. Jos on pakko niin en alennu samalle tasolle vielä tyhmäksi nimittelemään. Ei minulla ole mitään tarvetta sellaiseen. Voi toki verhota laukauksen johonkin rehelliseen mielipiteeseen mutta loukkaus on aina loukkaus. Tarve pönkittää omaa itseään.

        Ei kuulukaan. Onneksi niin. Kantakoon itse taakkansa ja uskotelkoon itselle, että näin hyvä. Ei vaan pidä selitellä ja kitistä, ettei elämässä kaikki mene niin kuin toivoo ja haluaisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittajan on parasta pitäytyä vain fiksussa ja hoikassa seurassa :)

        Niin täältähän ei kukaan mitään seuraa hae. Keskustelu palsta. Eli pysyköön kaltaistensa kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittajan on parasta pitäytyä vain fiksussa ja hoikassa seurassa :)

        Niinhän aloittaja tekeekin... :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kuulukaan. Onneksi niin. Kantakoon itse taakkansa ja uskotelkoon itselle, että näin hyvä. Ei vaan pidä selitellä ja kitistä, ettei elämässä kaikki mene niin kuin toivoo ja haluaisi.

        Mistä ihmeestä puhut? Emme ole tuttuja äläkä tule puhumaan minulle niinkuin tuntisit minut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän aloittaja tekeekin... :)

        Ihan hirveesti kiinnostaa mitä aloittaja tekee. Minäkin olen kaltaisteni kanssa. Kiitos kysymästä. Hän pitää minua oikein kauniina ja ihanana. Hänkin on oikein komea mies mielestäni. Halutessasi voin kertoa lisää.


      • Anonyymi

        Ota vaan. Ihan vapaasti. Omani olen jo ottanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ota vaan. Ihan vapaasti. Omani olen jo ottanut.

        Ei kyllä huomaa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kuulukaan. Onneksi niin. Kantakoon itse taakkansa ja uskotelkoon itselle, että näin hyvä. Ei vaan pidä selitellä ja kitistä, ettei elämässä kaikki mene niin kuin toivoo ja haluaisi.

        No esim. Minulla on läheinen jonka ei pitänyt selvitä syövästä. No hän selvisi. Mutta sain sen seurauksena pysyvän hermovaurio joka tekee liikkumisesta tuskaa. Hänen painonsa noussut sen seurauksena. Pitäisköhän nyt ruveta hänelle moralisoimaan jos hänellä on huono hetki että älä valita?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kyllä huomaa...

        Niin no burana ja rautatabletit eivät ole varsinaisesti psyykelääkeettä joita en koe tarvitsevani . Mutta toki tiedät senkin paremmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No esim. Minulla on läheinen jonka ei pitänyt selvitä syövästä. No hän selvisi. Mutta sain sen seurauksena pysyvän hermovaurio joka tekee liikkumisesta tuskaa. Hänen painonsa noussut sen seurauksena. Pitäisköhän nyt ruveta hänelle moralisoimaan jos hänellä on huono hetki että älä valita?

        Kenenkään ei pidä moralisoida ketään.

        Eikä minun mielestäni pitäisi valittaa, jos on saanut uuden mahdollisuuden ja lisäaikaa. Pitäisi olla kiitollinen ja käyttää se parhaalla mahdollisella tavalla mihin pystyy.

        Minulta on lähtenyt monta läheistä syövän viemänä. Eivät saaneet uutta mahdollisuutta ja lisäaikaa. Jos olisivat saaneet, olisivat olleet kiitollisia siitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kenenkään ei pidä moralisoida ketään.

        Eikä minun mielestäni pitäisi valittaa, jos on saanut uuden mahdollisuuden ja lisäaikaa. Pitäisi olla kiitollinen ja käyttää se parhaalla mahdollisella tavalla mihin pystyy.

        Minulta on lähtenyt monta läheistä syövän viemänä. Eivät saaneet uutta mahdollisuutta ja lisäaikaa. Jos olisivat saaneet, olisivat olleet kiitollisia siitä.

        Niin et vissiin ole joutunut elämään jatkuvien kovieb kipujen kanssa vai oletko? Ihminen väsyy se on ihmeellistä. Vaikka kuinka onnellinen olisi. Tuohan on pahinta moralisointia mitä teet. Et voi tietää toiseten haasteita tai vaikeuksia. Ei sinulla ole oikeutta mennä sanomaan kuinka toisen tulee tuntea ja tehdä. Että pitäisi olla sitä ja tätä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin et vissiin ole joutunut elämään jatkuvien kovieb kipujen kanssa vai oletko? Ihminen väsyy se on ihmeellistä. Vaikka kuinka onnellinen olisi. Tuohan on pahinta moralisointia mitä teet. Et voi tietää toiseten haasteita tai vaikeuksia. Ei sinulla ole oikeutta mennä sanomaan kuinka toisen tulee tuntea ja tehdä. Että pitäisi olla sitä ja tätä.

        Minä en pelkää kuolemaa. Ja olen elänyt myös kipujen kanssa. Olen jo kauan sitten tehnyt päätöksen siitä, että jos minuun iskee syöpä tai jokin muu vastaava, on minun aika mennä. Minut on luotu liikkumaan, tekemään jne. Ei pelkästään olemaan. Jos menetän sen, on aikani täysi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en pelkää kuolemaa. Ja olen elänyt myös kipujen kanssa. Olen jo kauan sitten tehnyt päätöksen siitä, että jos minuun iskee syöpä tai jokin muu vastaava, on minun aika mennä. Minut on luotu liikkumaan, tekemään jne. Ei pelkästään olemaan. Jos menetän sen, on aikani täysi.

        Se sinun päätös. Joillakin kun on muitakin ihmisiä joita ajatella ja joiden vuoksi elää kuin itsensä.


      • Anonyymi

        Minun mielestäni oman kehon laiminlyöminen ja pahoinpiteleminen ylipainolla ei ole erityisen viisasta, koska siihen kuitenkin voi jokainen vaikuttaa itse. Suurin osa ihmisistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en pelkää kuolemaa. Ja olen elänyt myös kipujen kanssa. Olen jo kauan sitten tehnyt päätöksen siitä, että jos minuun iskee syöpä tai jokin muu vastaava, on minun aika mennä. Minut on luotu liikkumaan, tekemään jne. Ei pelkästään olemaan. Jos menetän sen, on aikani täysi.

        Ja se on mielestäni todella itsekästä jos mahdollista selvittä tai saada lisä aikaa. Rakkaita kohtaan. Oma isoäitini teki niin. En vieläkään ymmärrä häntä enkä tule ikinä ymmärtämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se sinun päätös. Joillakin kun on muitakin ihmisiä joita ajatella ja joiden vuoksi elää kuin itsensä.

        Me kaikki eletään enemmän tai vähemmän muiden vuoksi. Meille suodaan lopulta hyvin vähän aikaa elämässämme elääkseemme itsellemme. Minä itsekkäänä ihmisenä käytän kaiken sen mahdollisen ajan, mitä siihen itselleni elämiseen saan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun mielestäni oman kehon laiminlyöminen ja pahoinpiteleminen ylipainolla ei ole erityisen viisasta, koska siihen kuitenkin voi jokainen vaikuttaa itse. Suurin osa ihmisistä.

        Sulla oikeus mielipiteisiin. Niin tietysti on. Jokainen ylipainoinen sen tietää. Mutta minä lähdenkin nyt vetämään sokeri överit oikein hyvällä omatunnolla. Paipai.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun mielestäni oman kehon laiminlyöminen ja pahoinpiteleminen ylipainolla ei ole erityisen viisasta, koska siihen kuitenkin voi jokainen vaikuttaa itse. Suurin osa ihmisistä.

        Samoin jokainen alkkis ja narkki tietää että aineet ei tee hyvää heidän keholle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Me kaikki eletään enemmän tai vähemmän muiden vuoksi. Meille suodaan lopulta hyvin vähän aikaa elämässämme elääkseemme itsellemme. Minä itsekkäänä ihmisenä käytän kaiken sen mahdollisen ajan, mitä siihen itselleni elämiseen saan.

        Niin olet itsekäs . Itse uskon että tarkoitukseni on elää tehden muiden elämästä parempaa ja he antavat tarkoituksen elämälleni. En yksin olisi mitään jos heitä ei olisi. Sama olisi kuolla silloin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samoin jokainen alkkis ja narkki tietää että aineet ei tee hyvää heidän keholle.

        Addiktio ja aineiden väärinkäyttö on siinä tapauksessa se juttu.

        Aineita käytetään tässä(kin) maassa paljon enemmän kuin uskotkaan. Mutta se pieni näkyvä vähemmistö on niin pahasti addiktoituneita, että aineista on tullut heille ainoa elämän tarkoitus. Se ei tarkoita sitä, että jokainen piriä, pilveä tai kokkelia käyttävä olisi nisti. Tai jokainen baarissa alkoholia käyttävä olisi alkoholisti.

        Herkutellakin saa ja pitääkin. Pitäisi vaan muistaa myös se liikkuminen siinä samalla. Ja se, ettei tee herkuttelusta arkea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin olet itsekäs . Itse uskon että tarkoitukseni on elää tehden muiden elämästä parempaa ja he antavat tarkoituksen elämälleni. En yksin olisi mitään jos heitä ei olisi. Sama olisi kuolla silloin.

        Muut ihmiset imevät minusta elämän, jos annan heille siihen mahdollisuuden. Näin on käynyt joka kerta kun olen uskonut asian olevan niin, että elämäni tarkoitus olisi olla muille eikä itselleni. Kyllästyin jatkuvaan sisäiseen kuolemiseen ja valitsin itseni. Muille olen säännöstellen ja juuri sen verran kuin haluan olla. Kun tein sen päätöksen ja aloin elämään sen mukaan, loppui mun säännölliset sisäiset kuolematkin ja aloin elää uudestaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Addiktio ja aineiden väärinkäyttö on siinä tapauksessa se juttu.

        Aineita käytetään tässä(kin) maassa paljon enemmän kuin uskotkaan. Mutta se pieni näkyvä vähemmistö on niin pahasti addiktoituneita, että aineista on tullut heille ainoa elämän tarkoitus. Se ei tarkoita sitä, että jokainen piriä, pilveä tai kokkelia käyttävä olisi nisti. Tai jokainen baarissa alkoholia käyttävä olisi alkoholisti.

        Herkutellakin saa ja pitääkin. Pitäisi vaan muistaa myös se liikkuminen siinä samalla. Ja se, ettei tee herkuttelusta arkea.

        Vaikkapa näin. Miksi ihmisen pitäisi syödä herkkuja? Ei tarvitse. Ei elämässä ole pakko olla mitään nautintoa .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Addiktio ja aineiden väärinkäyttö on siinä tapauksessa se juttu.

        Aineita käytetään tässä(kin) maassa paljon enemmän kuin uskotkaan. Mutta se pieni näkyvä vähemmistö on niin pahasti addiktoituneita, että aineista on tullut heille ainoa elämän tarkoitus. Se ei tarkoita sitä, että jokainen piriä, pilveä tai kokkelia käyttävä olisi nisti. Tai jokainen baarissa alkoholia käyttävä olisi alkoholisti.

        Herkutellakin saa ja pitääkin. Pitäisi vaan muistaa myös se liikkuminen siinä samalla. Ja se, ettei tee herkuttelusta arkea.

        Miksi luulet että sun pitää opastaa minua näissä asioissa? Tiedän aiheesta enemmän kun voit ikinä kuvitella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Addiktio ja aineiden väärinkäyttö on siinä tapauksessa se juttu.

        Aineita käytetään tässä(kin) maassa paljon enemmän kuin uskotkaan. Mutta se pieni näkyvä vähemmistö on niin pahasti addiktoituneita, että aineista on tullut heille ainoa elämän tarkoitus. Se ei tarkoita sitä, että jokainen piriä, pilveä tai kokkelia käyttävä olisi nisti. Tai jokainen baarissa alkoholia käyttävä olisi alkoholisti.

        Herkutellakin saa ja pitääkin. Pitäisi vaan muistaa myös se liikkuminen siinä samalla. Ja se, ettei tee herkuttelusta arkea.

        Sinä aliarvoit muita ja puhut alentuvasti vaikket edes tunne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä aliarvoit muita ja puhut alentuvasti vaikket edes tunne.

        No täältä päin katsottuna näyttää siltä, että sinä alennuit ihan itse.

        En tiedä, että olitko sinä tai joku muu, joka toi esiin sen alkohilismin ja narkomanian, mutta itse vaan kerroin mielipiteeni siitä. Jos koit sen alentavana, ei voi mitään. Jaxuhalit!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikkapa näin. Miksi ihmisen pitäisi syödä herkkuja? Ei tarvitse. Ei elämässä ole pakko olla mitään nautintoa .

        Ei ole pakko, ei. Mutta jos osaa nauttia elämän pienistä nautinnoista, tekee se elämästä mukavamman.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muut ihmiset imevät minusta elämän, jos annan heille siihen mahdollisuuden. Näin on käynyt joka kerta kun olen uskonut asian olevan niin, että elämäni tarkoitus olisi olla muille eikä itselleni. Kyllästyin jatkuvaan sisäiseen kuolemiseen ja valitsin itseni. Muille olen säännöstellen ja juuri sen verran kuin haluan olla. Kun tein sen päätöksen ja aloin elämään sen mukaan, loppui mun säännölliset sisäiset kuolematkin ja aloin elää uudestaan.

        Surullista jos totta. Sydäntä särkevää että olet ajautunut vääränlaisen ihmisten ympäröimmäksi. Kyllähän toiset ihmiset ovat parhaimmillaan
        Se elämän kantava voima. Toisaalta tämä paikka on tehnyt minut niin kyyniseksi että en oikein jaksa enää uskoa täällä olevia tuskaisia tunteiden vuodatuksia ja avautumisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole pakko, ei. Mutta jos osaa nauttia elämän pienistä nautinnoista, tekee se elämästä mukavamman.

        Kuuluuko elämän olla mukavaa? Jos ihminen ei pysty liikkumaan. Hän ei saa silloin syödä herkkuja. Elämän tarkoitus on elää mahdollisimman pitkään ja laihana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No täältä päin katsottuna näyttää siltä, että sinä alennuit ihan itse.

        En tiedä, että olitko sinä tai joku muu, joka toi esiin sen alkohilismin ja narkomanian, mutta itse vaan kerroin mielipiteeni siitä. Jos koit sen alentavana, ei voi mitään. Jaxuhalit!

        Niin minustako tässä puhutaankin? Minä kutsun käy yleistä keskustelua. Tervetuloa päin naamaa sanomaan jos on jotain sanottavaa. Niin näytän minne voi jaxsuhalisi työntää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No täältä päin katsottuna näyttää siltä, että sinä alennuit ihan itse.

        En tiedä, että olitko sinä tai joku muu, joka toi esiin sen alkohilismin ja narkomanian, mutta itse vaan kerroin mielipiteeni siitä. Jos koit sen alentavana, ei voi mitään. Jaxuhalit!

        Mistä ihmeen sivusta? Katsotko jonkun toisen viestejä sopimusta samalta koneelta. Vai oletko kenties sivuvilkuilija.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Surullista jos totta. Sydäntä särkevää että olet ajautunut vääränlaisen ihmisten ympäröimmäksi. Kyllähän toiset ihmiset ovat parhaimmillaan
        Se elämän kantava voima. Toisaalta tämä paikka on tehnyt minut niin kyyniseksi että en oikein jaksa enää uskoa täällä olevia tuskaisia tunteiden vuodatuksia ja avautumisia.

        Suurin osa ihmisistä on niitä vääränlaisia. Ne oikeanlaiset ovat myös itsekkäitä niin kuin minäkin. Ymmärretään hyvin toisiamme. Ei käydä kauppaa keskenämme, vaan ollaan ja annetaan olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suurin osa ihmisistä on niitä vääränlaisia. Ne oikeanlaiset ovat myös itsekkäitä niin kuin minäkin. Ymmärretään hyvin toisiamme. Ei käydä kauppaa keskenämme, vaan ollaan ja annetaan olla.

        Ei kannata sitten myynti hommiin ryhtyä . Kyllähän nyt ihmissuhteet vaatii töitä ja panostusta sekä vaivannäköä. Ei hälläväliä asenteella mikään kukoista. Mutta niin petaa kun makaa .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kannata sitten myynti hommiin ryhtyä . Kyllähän nyt ihmissuhteet vaatii töitä ja panostusta sekä vaivannäköä. Ei hälläväliä asenteella mikään kukoista. Mutta niin petaa kun makaa .

        Olen ihan tyytyväinen ammatinvalintaani. Ei tarvi olla kovinkaan paljon ihmisten kanssa tekemisissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole pakko, ei. Mutta jos osaa nauttia elämän pienistä nautinnoista, tekee se elämästä mukavamman.

        Säännöllinen seksi poistaa ylettömän herkuttelutarpeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Säännöllinen seksi poistaa ylettömän herkuttelutarpeen.

        Voi myös lisätä ruokahaluja ja läskiintymisen vaara on ilmeinen. Sen jälkeen kyllä loppuu säännöllinen seksikin... :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi myös lisätä ruokahaluja ja läskiintymisen vaara on ilmeinen. Sen jälkeen kyllä loppuu säännöllinen seksikin... :D

        Se on mahdotonta, aivan absurdia ajattelua!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on mahdotonta, aivan absurdia ajattelua!

        Pitkissä suhteissa saman katon alla on kaikki mahdollista. Läskiintyminen ja seksin loppuminen on melko todennäköistä monissa.

        Seksin loppuminen tai laatu selittää lähes aina varattujen kiinnostumisen ja flirttailun, vaikka oma mies olisi vieressä... :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitkissä suhteissa saman katon alla on kaikki mahdollista. Läskiintyminen ja seksin loppuminen on melko todennäköistä monissa.

        Seksin loppuminen tai laatu selittää lähes aina varattujen kiinnostumisen ja flirttailun, vaikka oma mies olisi vieressä... :D

        Mikä selittää sinkun läskiintymisen ja puutteen kun mahtavaa seksiä on repiä joka riihen seinästä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä selittää sinkun läskiintymisen ja puutteen kun mahtavaa seksiä on repiä joka riihen seinästä?

        Laiskuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laiskuus.

        Tyhmyys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyhmyys.

        Tyhmyys on älyllistä laiskuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Säännöllinen seksi poistaa ylettömän herkuttelutarpeen.

        Seksi nyt muutenkin ihan yliarvostettua. Joo ei kyllä se on paljon mukavampi vetää ruoka överit yhessä ja maata vierekkäin sohvalla ja syöttää toisilleen jäätelöä , karamelliä, sipsii huuhtoo kaikki limulla . Rennosti. Ei tarvitse liikkua
        yhtään. Nukahtaa öllötys oloon toisen kainaloon ja valittaa mikä olo eri jaksa edes seksiä harrastaa. Ne on parhautta. Seksiä on muutenkin jatkuvasti. Sen vaikutus kestää hetken .Mutta ruoka övereitä harvoin.


    • Anonyymi

      Nainen saa sanoa miestä läskiskis mutta mies ei saa sanoa naista läskiksi. Mies voi sanoa naista reheväksi.

      • Anonyymi

        Oli sitten kysymyksessä mikä tahansa sukupuolioletettu, niin häntä voi kutsua hienostuneesti laardiksi.


    • Anonyymi

      Kyllä saa.

    • Anonyymi

      Nimitellä ei saa.

      • Anonyymi

        Mutta persuksi, foliohatuksi, rokotevastaiseksi, putinistiksi, trumpilaiseksi, anoniitiksi ja kulkutautimyönteiseksi saa, jos sattuu olemaan eri mieltä kuin yleinen mielipide on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta persuksi, foliohatuksi, rokotevastaiseksi, putinistiksi, trumpilaiseksi, anoniitiksi ja kulkutautimyönteiseksi saa, jos sattuu olemaan eri mieltä kuin yleinen mielipide on?

        On vain erilaisia mielipiteitä, jopa perusteltuja, ei mitään yleistä. Siispä emme nimittele.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On vain erilaisia mielipiteitä, jopa perusteltuja, ei mitään yleistä. Siispä emme nimittele.

        Ja silti lähes jokainen siihen sortuu kun älykkyys(oletettu sellainen) kyseenalaistetaan. Argumentit loppuu, nimittely alkaa.

        Minä toin tässä toisenlaisen esimerkin. Aloitin nimittelyllä ja olen utelias katsomaan mihin asti nimiteltyjen argumentit riittää.


    • Anonyymi

      Viksu ihminen puhuu aina muita kunnioittavasti.

      • Anonyymi

        Todella viksusti sanottu.


    • Anonyymi

      Jos haluat loukata toista, niin se on sinun häpiäsi.

      • Anonyymi

        Kun minä haluan loukata toista, teen sen tarkoituksella. Harvemmin, jos koskaan, loukkaan tahattomasti. Näin tein nytkin. Loukkasin tarkoituksella palstaläskejä. Saavat miettiä miksi tein niin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun minä haluan loukata toista, teen sen tarkoituksella. Harvemmin, jos koskaan, loukkaan tahattomasti. Näin tein nytkin. Loukkasin tarkoituksella palstaläskejä. Saavat miettiä miksi tein niin.

        Koska olet typerys!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska olet typerys!

        Sovitaan niin.


    • Anonyymi

      Omalla käytöksellä bvoi todellakin vaikuttaa, esim. jos näkee ylipainoisen ihmisolennon, niin on huomaamatta sitä oliota ja suhtautuu kuin normaalipainoiseen.

    • Anonyymi

      En koe mitään tarvetta nimitellä ylipainoista ihmistä läskiksi. Tai jotain tyhmäksi. He saavat olla sellaisia kuin ovat, mitäpä se minulle mitään kuuluu.

      -Palstahessu

      • Anonyymi

        Ylipaino ja tyhmyys saa lisääntyä maailmassa vapaasti?

        Mihin se meidät johtaa? Mihin on jo johtanut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ylipaino ja tyhmyys saa lisääntyä maailmassa vapaasti?

        Mihin se meidät johtaa? Mihin on jo johtanut?

        Onko ne ainoat vahingolliset asiat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko ne ainoat vahingolliset asiat?

        Näistä kahdesta näkisin tyhmyyden pahimpana. Mikä ei tee siitä ylipainosta minun silmissäni hyvää. Se on vaan pienempi paha kuin tyhmyys, mutta silti paha.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ylipaino ja tyhmyys saa lisääntyä maailmassa vapaasti?

        Mihin se meidät johtaa? Mihin on jo johtanut?

        Ja aattelit että muita haukkumalla tilanne korjautuu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näistä kahdesta näkisin tyhmyyden pahimpana. Mikä ei tee siitä ylipainosta minun silmissäni hyvää. Se on vaan pienempi paha kuin tyhmyys, mutta silti paha.

        Etkö näe maailmassa mitään muuta ongelmaa kuin tyhmyyden ja läskistymisen?

        Miettisin enemmänkin, että mitä piti tapahtua ennen kuin tähän on päädytty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ylipaino ja tyhmyys saa lisääntyä maailmassa vapaasti?

        Mihin se meidät johtaa? Mihin on jo johtanut?

        Saa. En jouda omilta syömisiltäni kenenkään muun syömisiä valvomaan. Sama tyhmyyden kohdalla. Hyvää päivänjatkoa! En jaksa jauhaa tämän enempää.

        -Palstahessu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö näe maailmassa mitään muuta ongelmaa kuin tyhmyyden ja läskistymisen?

        Miettisin enemmänkin, että mitä piti tapahtua ennen kuin tähän on päädytty.

        Elämä helpottui liikaa teknologian kehittymisen myötä. Poistui tarve ajatella ja tehdä asioita itse. Internet, google, erilaiset sovellukset hoitavat nyt kaiken puolestamme. n


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ylipaino ja tyhmyys saa lisääntyä maailmassa vapaasti?

        Mihin se meidät johtaa? Mihin on jo johtanut?

        Päätä päiväsi niin tyhmyys vähenee heti.


    • Anonyymi

      Lihavasta pitää sanoa, että ihonalaisen eli subkutaanisen ja/tai sisäelinten ympärillä sijaitsevan eli viskeraalisen tukikudoksen liikakasvusta kärsivä ihminen. Näin ei loukkaa ketään kunhan muistaa mitä piti sanoa. Tietysti on mahdollista, ettei ihminen kärsi, mutta se on jo eri totuus se.

    • Anonyymi

      ei nykyään saa sanoa yhtään mitään tuollaista, kun joku suuttuu siitä aina...
      läskiksi ei saa sanoa
      tyhmää ei saa mainita
      miestä ei saa sanoa mieheksi, kun se on henkilö ja voi olla vaikka joku muu
      samoin naista ei enään saa sanoa naiseksi, vaan henkilö
      matuista puhumattakaan
      tai mitään muutakaan ei saa ...esim: inkkariksi ett saa pukeutua, kun oot jo heti omimassa jotain toisten rotujen omaisuutta.
      mutta tissit/nännit paljaana saat naisena juosta rannalla siten että kukaan ei suutu, kunhan joku sateenkaati pyyde heiluu, niin kukaan ei sellaisesta saa suuttua....

    • Anonyymi

      Saako läskisoosia sanoa läskisoosiksi? Ehkä tähänkin tulee muutos, samoin kuin tuli Brunbergin suukkoihin, että perinteistä ruokaa kutsutaankin joskus vain pelkäksi soosiksi? Läski on soosin raakaaine, jolle annetaan virallinen nimi jonain E- koodina.

    • Anonyymi

      Mutta faktahan on tuo että ruoka pitää olla yli 7x kalliimpaa ylipainoiselle kuin normaalipainoiselle tai hoikalle, jo kansanterveyden nimessäkin, sekä kaikilta ylipainoisilta on kiellettävä kaikenlaisten moottoriajoneuvojen käyttö jo ilmastosyöstäkin...

    • Anonyymi

      Totuus ilman rakkautta on julmuutta.

      • Anonyymi

        Millainen lapsi kasvaa julmaksi? Ilman rakkautta jäänyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millainen lapsi kasvaa julmaksi? Ilman rakkautta jäänyt.

        Mun mielestä meissä kaikissa on julmuuden siemen.


      • Anonyymi

        Rakkaus ilman totuutta ei ole rakkautta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rakkaus ilman totuutta ei ole rakkautta.

        Ehkä noinkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä noinkin.

        Ne kulkevat käsi kädessä. Toisinaan voi totuuden sanoa sanoin, toisinaan sanat ovat tarpeettomia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millainen lapsi kasvaa julmaksi? Ilman rakkautta jäänyt.

        Niin. Mutta joskus kyllä vois miettiä jospa saakin ihan ansionsa mukaan. Olemalla vaikka väkivaltainen ensin ilman syytä yms! Kyllä en rupea kehumaan sellaista naista tai miestä siinä kohtaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun mielestä meissä kaikissa on julmuuden siemen.

        Ja tekopyhät täällä kiillottaa ruosteista sadekehäänsä 😁💪


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin. Mutta joskus kyllä vois miettiä jospa saakin ihan ansionsa mukaan. Olemalla vaikka väkivaltainen ensin ilman syytä yms! Kyllä en rupea kehumaan sellaista naista tai miestä siinä kohtaa.

        Kun rakkautta on annosteltu kitsaasti, sen arvo on arvaamattomissa. Silloin rakkauden takaisin antaminen voi olla ehdollista ja sidottua. Kaikki tämä on täysin ymmärrettävää. Ihminen joka on vähiten saanut, tarvitsee eniten. Ihminen vihaa itseään niin paljon, että rakkautta löytääkseen heittää itsensä susille kerta kerran jälkeen.


    • Anonyymi

      Saat tietenkin sanoa mitä haluat. Mikään noista ei ole laitonta. Keskustelukumppaneillasi kuitenkin on myös täysi oikeus todeta, jos eivä ole kiinnostuneita jatkamaan keskustelua kanssasi.

      • Anonyymi

        En väitä vastaan. Meillä jokaisella on oikeus valita keskustelukumppanimme. Ja pitää myös kunnioittaa myös muiden oikeutta siihen valintaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En väitä vastaan. Meillä jokaisella on oikeus valita keskustelukumppanimme. Ja pitää myös kunnioittaa myös muiden oikeutta siihen valintaan.

        Tietysti. Ei mulla e tarvetta lähteä huomauttelemaan joidenkin typeristä mielipiteistä. Sen kun olen keskustelematta heidän kanssaan ja sillähän niitä pääsee kuulemasta.


    • Anonyymi

      Miksi ihmistä voi kutsua hiustenvärin mukaan blondiksi tai brunetiksi, mutta punapääksi ja gingeriksi kutsuminen on jo vähän loukkaavaa? Miten kutsutaan kaljua ihmistä korrektisti?

      • Anonyymi

        Miksi "punapää" olisi loukkaava nimitys? Enpä e ikinä moiseen törmännyt, itsellänikin on punaiset hiukset ja suvussa useita muitakin. Ginger on Suomessa outo tapa puhua punapäästä ja menee englanniksi hieman samaan kategoriaan kuin meillä vaikka "porkkanapää".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi "punapää" olisi loukkaava nimitys? Enpä e ikinä moiseen törmännyt, itsellänikin on punaiset hiukset ja suvussa useita muitakin. Ginger on Suomessa outo tapa puhua punapäästä ja menee englanniksi hieman samaan kategoriaan kuin meillä vaikka "porkkanapää".

        Redhead taas on täysin ok nimitys englanniksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi "punapää" olisi loukkaava nimitys? Enpä e ikinä moiseen törmännyt, itsellänikin on punaiset hiukset ja suvussa useita muitakin. Ginger on Suomessa outo tapa puhua punapäästä ja menee englanniksi hieman samaan kategoriaan kuin meillä vaikka "porkkanapää".

        Ihmisellä on muitakin ominaisuuksia kuin punaiset hiukset. En ole koskaan kuullut ketään huudeltavan hei sinä siellä, ristiverinen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmisellä on muitakin ominaisuuksia kuin punaiset hiukset. En ole koskaan kuullut ketään huudeltavan hei sinä siellä, ristiverinen!

        Miten tuo muka loukkaavuuteen liittyy? Ei se sen huonompi tai fiksumpi huutelu kuin "hei sä brunette/blondi siellä". Niidenhän piti olla ei-loukkaavia: "Miksi ihmistä voi kutsua hiustenvärin mukaan blondiksi tai brunetiksi, mutta punapääksi ja gingeriksi kutsuminen on jo vähän loukkaavaa?".

        Ei yhtään sen kummempaa selittää: "tarkotan sitä blondia/brunettea/punapäätä". Jos hiusten väri koetaan jossain kohtaa oleelliseksi/helpoksi erottavaksi tekijäksi, niin siitä vaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten tuo muka loukkaavuuteen liittyy? Ei se sen huonompi tai fiksumpi huutelu kuin "hei sä brunette/blondi siellä". Niidenhän piti olla ei-loukkaavia: "Miksi ihmistä voi kutsua hiustenvärin mukaan blondiksi tai brunetiksi, mutta punapääksi ja gingeriksi kutsuminen on jo vähän loukkaavaa?".

        Ei yhtään sen kummempaa selittää: "tarkotan sitä blondia/brunettea/punapäätä". Jos hiusten väri koetaan jossain kohtaa oleelliseksi/helpoksi erottavaksi tekijäksi, niin siitä vaan.

        Itse muuten koen blondia käytettävän paljon useammin ihan tarkoituksella loukkaavalla tavalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse muuten koen blondia käytettävän paljon useammin ihan tarkoituksella loukkaavalla tavalla.

        Harmi. Ehkä se johtuu siitä, ettei sua ole punapäisyydestäsi kiusattu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harmi. Ehkä se johtuu siitä, ettei sua ole punapäisyydestäsi kiusattu.

        Toki olen siitä monet kerrat kuullut, mutta ihan toisilla sanoilla. Punapäässä nyt ei ole mitään loukkauksen häivääkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toki olen siitä monet kerrat kuullut, mutta ihan toisilla sanoilla. Punapäässä nyt ei ole mitään loukkauksen häivääkään.

        Samaa mieltä. Punapään haukkuminen punapääksi on ihan yhtä tehotonta ku haukkua brunettea bruneteksi tai tummaveriköksi. Siinä sanassa ei ole mitään loukkaavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toki olen siitä monet kerrat kuullut, mutta ihan toisilla sanoilla. Punapäässä nyt ei ole mitään loukkauksen häivääkään.

        Se tuleekin siitä tavasta, miten sanotaan, mitä sanotaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harmi. Ehkä se johtuu siitä, ettei sua ole punapäisyydestäsi kiusattu.

        Vähällä olet päässy, jos koet punapään loukkaavaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähällä olet päässy, jos koet punapään loukkaavaksi.

        Sinä voit aivan vapaasti fantasioida, vaikka niin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä voit aivan vapaasti fantasioida, vaikka niin.

        Siltä se vaikuttaa, jos koet tavallisen sanan loukkaavaksi. Punapää on hyvin kesyä, eikä lainkaan loukkavaa. Samaa tasoa pellavapään kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä voit aivan vapaasti fantasioida, vaikka niin.

        Sulla taitaa itselläsi olla ongelma hiustesi värin kanssa, jos oikeasti koet punapään loukkaavaksi sanaksi. Millä tahansa on lopulta mahdollista loukata, jos asia on itselle arka. Sanana tuossa nyt ei kuitenkaan mitään sen kummempaa ole. Hiusten värin määritelmä, siinä missä blondi ja brunettekin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulla taitaa itselläsi olla ongelma hiustesi värin kanssa, jos oikeasti koet punapään loukkaavaksi sanaksi. Millä tahansa on lopulta mahdollista loukata, jos asia on itselle arka. Sanana tuossa nyt ei kuitenkaan mitään sen kummempaa ole. Hiusten värin määritelmä, siinä missä blondi ja brunettekin.

        No briteissä ainakin on pejoratiivinen ginger-minger, Irlannissahan heitä on, yhdistyy alaluokkaan siellä punatukkaisuus. Tai pikemminkin tuo ginger.

        Punahiuksisiin on liitetty kaikenlaisia ominaisuuksia kuten blondeihinkin


    • Miestä saa sanoa mieheksi, mutta ongelmaksi muodostuu se, mistä tunnistaa miehen. Jos se vaappuu kuin ankka ja vaakkuu kuin ankka niin se luultavasti on ankka. Ja vaikka se ei olisikaan ankka, niin ankkaoletettu ei kuitenkaan pahoita mieltään siitä että häntä on ankkamaisten piirteiden vuoksi oletettu ankaksi. Toisin on miesten ja naisten laita. Koskaan et voi heistä tietää kuka omasta mielestään on mies tai nainen ja millaisia pronomineja ja adjektiiveja ja verbejä heistä on soveliasta käyttää. Miehen ja naisen sijasta on turvallisempaa kutsua henkilöä henkilöksi paitsi jos he eivät tunne itseään lainkaan henkilöiksi jolloin on parasta kutsua heitä olioiksi. Myös termiä oliotar voi käyttää melko turvallisesti jos oliossa on havaittavissa huomattavan feminiineiksi yleisesti luokiteltavissa tai tunnistettavissa olevia piirteitä.

      • Anonyymi

        Olen onneksi saanut kasvaa toisenlaisessa maailmassa missä nykyajan nuoret joutuvat selviämään. Oma veikkaukseni on se, että pahin pandemia mikä meillä on edessä, on mielenterveysongelmien räjähtäminen käsiin.


    • Anonyymi

      Sokeri ja maidon juominen suurimmat ylilihavuuden syyt. Kun nuo lopettaa niin alkaa paino putoamaan. Ilman liikuntaakin, kraanaveddelle ja maito tosiaan pois kokonaan. ja kaikki sokeripitoiset.

      • Anonyymi

        Älä sä tule tänne neuvomaan muita, kun et ole ammattilainen ja et tunne "potilaita" ja taustoja. Pelkkää shaissea


    • Anonyymi

      Mutta käytöstavat?

      • Anonyymi

        Ne on valintakysymyksiä.


    • Anonyymi

      Et voi tietää onko naiselta näyttävä edes nainen. Buaha.

    • Anonyymi

      Et ole käytöstavoista mitään kuullut?

      - Sheena

      • Anonyymi

        Olen, mutta ei minulla ole mitään velvollisuutta käyttäytyä poliittisesti korrektisti, jos se voi olla vahingollista tilanteelle.

        Tällä palstalla, esimerkiksi, en keksi ainuttakaan syytä olla poliittisesti korrekti, johtuen palstalaisten laadusta. En ole kyllä sitä palstan ulkopuolellakaan, vaikkakin vähän sanomaani jos jotain sanottavaa on, pehmennänkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen, mutta ei minulla ole mitään velvollisuutta käyttäytyä poliittisesti korrektisti, jos se voi olla vahingollista tilanteelle.

        Tällä palstalla, esimerkiksi, en keksi ainuttakaan syytä olla poliittisesti korrekti, johtuen palstalaisten laadusta. En ole kyllä sitä palstan ulkopuolellakaan, vaikkakin vähän sanomaani jos jotain sanottavaa on, pehmennänkin.

        Meinaat siis, että laaduttomat kirjoituksesi lisää palstan laatua? Jaaha.

        - Sheena


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meinaat siis, että laaduttomat kirjoituksesi lisää palstan laatua? Jaaha.

        - Sheena

        Minusta tämä aloitus ja keskustelu siinä on huomattavasti laadukkaampaa kuin keskiverto palstan anti. Tämä on pakottanut kirjoittajia kurkkaamaan vähän itseensä. Ja näyttänytkin sen, että suurimmalla osalla lyö tyhjää korvien välissä ja haluavat nähdä elämän ja todellisuuden toisenlaisena kuin se todella on. Mutta vaikka kuin väritetään asioita ja keksitään poliittisesti korrekteja termejä, ei todellisuus silti muuksi muutu. Läskit ovat läskejä, tyhmät tyhmiä, miehet miehiä, naiset naisia, musta on mustaa, valkoinen valkoista...

        En tiedä sinusta, mutta minusta hyvässä keskustelussa ollaan rehellisiä eikä pyritä miellyttämään yhtä ihmistä tai enemmistöä. Poliittinen korrektius ei kuulu hyvään keskusteluun. Se ei ikinä johda mihinkään. Rehellisyys taas voi johtaakin, vaikkakin takeita ei siitäkään ole. Mutta mahdollisuudet ovat huomattavasti paremmat...

        Mutta tämä on minun mielipiteeni. Saa vapaasti olla eri mieltä ja pitääkin olla... :)


    • Anonyymi

      Mielestäni saa, mutta läskin kohdalla miettisin, miksi sanoisin noin, samoin tyhmän. Nainen on nainen ja mies on mies. Kaikki välimuodot on tehtyä.

      • Anonyymi

        Korjaan yleensä siis. Onhan hermafrodiitteja, mutta vähemmistönä.


      • Muut on identiteettejä. Ei niinkään tehtyjä. Transsukupuoliset miehet ja naiset on siinä määrin fyysisesti tehtyjä, että ovat korjauttaneet sukupuolensa toiseen. Ne ketkä ovat siis.

        MtF ja FtM.


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Muut on identiteettejä. Ei niinkään tehtyjä. Transsukupuoliset miehet ja naiset on siinä määrin fyysisesti tehtyjä, että ovat korjauttaneet sukupuolensa toiseen. Ne ketkä ovat siis.

        MtF ja FtM.

        Juu juu. Ymmärrän, mutta en allekirjoita. Mieli tekee tepposia. Biologia on yleensä joko tai.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juu juu. Ymmärrän, mutta en allekirjoita. Mieli tekee tepposia. Biologia on yleensä joko tai.

        Biologia joo, identiteetti ei välttämättä olekkaan niin päivänselvä. Aivan samalla tavalla on identiteetti kokemuksissa eroja, kun on olemassa heteroita, bissejä, homoseksuaaleja, aseksuaaleja ja panseksuaaleja jne.

        Ei se ole mielen oikku, se on tunne kuulumisesta johonkin muuhun sukupuoleen, aivan kuten hetero tuntee vetoa rinnakkaiseen sukupuoleen eikä omaansa.

        Ei ihminen välttämättä tunne psyykkisesti persoonansa kuuluvan omaan biologiseen sukupuoleensa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu juu. Ymmärrän, mutta en allekirjoita. Mieli tekee tepposia. Biologia on yleensä joko tai.

        Ei tämä ymmärrä, että identiteetti rakentuu elämän aikana. Ei se ole synnynnäinen ominaisuus. Ja sen rakentumiseen voi jokainen yksilö itsekin vaikuttaa, ellei olisi perusluonteeltaan niin laiska.


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Biologia joo, identiteetti ei välttämättä olekkaan niin päivänselvä. Aivan samalla tavalla on identiteetti kokemuksissa eroja, kun on olemassa heteroita, bissejä, homoseksuaaleja, aseksuaaleja ja panseksuaaleja jne.

        Ei se ole mielen oikku, se on tunne kuulumisesta johonkin muuhun sukupuoleen, aivan kuten hetero tuntee vetoa rinnakkaiseen sukupuoleen eikä omaansa.

        Ei ihminen välttämättä tunne psyykkisesti persoonansa kuuluvan omaan biologiseen sukupuoleensa.

        Voi tuntua paljon luontevammalta rinnakkaisen sukupuolen ominaisuudet. Ja oman sukupuolen oudoilta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei tämä ymmärrä, että identiteetti rakentuu elämän aikana. Ei se ole synnynnäinen ominaisuus. Ja sen rakentumiseen voi jokainen yksilö itsekin vaikuttaa, ellei olisi perusluonteeltaan niin laiska.

        Identiteetti on osin synnynnäinen aivan kuten persoonakin. Ympäristö muokkaa sitä suht vähän.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei tämä ymmärrä, että identiteetti rakentuu elämän aikana. Ei se ole synnynnäinen ominaisuus. Ja sen rakentumiseen voi jokainen yksilö itsekin vaikuttaa, ellei olisi perusluonteeltaan niin laiska.

        Seksuaalisuuskin rakentuu osin elämän aikana, ei vauva seksistä mitään ymmärrä eikä pikkulapsi. Mutta on se seksuaalinen vetovoima olemassa jo aika pienestä lapsesta, sen voi tukahduttaakin. Aivan kun mitä vaan voi salailla.


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Identiteetti on osin synnynnäinen aivan kuten persoonakin. Ympäristö muokkaa sitä suht vähän.

        Ei ole. Jos olisit kasvanut vaikkapa islamilaisessa ympäristössä, olisi identiteettisi täysin toisenlainen. Se perustuisi kasvuympäristöösi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole. Jos olisit kasvanut vaikkapa islamilaisessa ympäristössä, olisi identiteettisi täysin toisenlainen. Se perustuisi kasvuympäristöösi.

        Tai jos olisit kasvanut vaikkapa Venäjällä jossain perähikiällä, missä ainoat tiedonsaantikanavat olisivat Venäjän viralliset, huutaisit sinäkin nyt hurraata Putinille ja toivoisit ukrainalaisten hävittämistä. Eikä siinä ole mitään hävettävää. Sellaisia on ihmiset. Ympäristönsä tuotoksia. Valtaosa niistä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole. Jos olisit kasvanut vaikkapa islamilaisessa ympäristössä, olisi identiteettisi täysin toisenlainen. Se perustuisi kasvuympäristöösi.

        Ja silti heissäkin on transsukupuolisia ja homoja. Kulttuuri pistää ihmisen ahtaalle, ei siinä muusta kyse ole.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tai jos olisit kasvanut vaikkapa Venäjällä jossain perähikiällä, missä ainoat tiedonsaantikanavat olisivat Venäjän viralliset, huutaisit sinäkin nyt hurraata Putinille ja toivoisit ukrainalaisten hävittämistä. Eikä siinä ole mitään hävettävää. Sellaisia on ihmiset. Ympäristönsä tuotoksia. Valtaosa niistä.

        Ja moni Venäläinen transsukupuolinen ja homoseksuaali lähti Venäjältä pois Puten sekoamisen jälkeen. Hataraa tuo.


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Ja moni Venäläinen transsukupuolinen ja homoseksuaali lähti Venäjältä pois Puten sekoamisen jälkeen. Hataraa tuo.

        Olen eri mieltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen eri mieltä.

        Siis kaikesta, mitä kirjoitat tässä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen eri mieltä.

        Lue toki mediaa ja lehtiä. Eiköhän se selviä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siis kaikesta, mitä kirjoitat tässä.

        Ole vaan. Saa olla.


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Lue toki mediaa ja lehtiä. Eiköhän se selviä.

        Ei tarvitse, ei ole mitään selvitettävää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvitse, ei ole mitään selvitettävää.

        No pidä toki kantta tynnyrisi päällä jatkossakin. :)


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        No pidä toki kantta tynnyrisi päällä jatkossakin. :)

        Sehän se tuomio teillä on :) adios!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sehän se tuomio teillä on :) adios!

        Ei mulla ole. Sulla voi ollakin. Adios vaan.


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Ei mulla ole. Sulla voi ollakin. Adios vaan.

        Ei eri mielipide ole kansi tynnyrissä.
        sivusta


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei eri mielipide ole kansi tynnyrissä.
        sivusta

        Ei mutta se ettei viitsi miettiä on.


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Kun Venäjä ei ole sen ihmeempi maa kun islamimaatkaan mitä tulee identiteetteihin, vain noviisi väittää muuta.

        https://www.qx.fi/yhteiskunta/244637/venajalla-pyritaan-heikentamaan-lhbtq-vaeston-oikeuksia-viela-lisaa/

        https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000002791195.html

        https://voima.fi/artikkeli/2021/venajalla-ihmisoikeusaktivistit-ovat-huolissaan-transmiehesta-joka-ollaan-siirtamassa-miesten-vankilaan/

        https://kehraaja.com/transihmisten-oikeudet-vaarassa-venajalla-juridisen-sukupuolen-korjaaminen-halutaan-kieltaa/

        Kantta päälle vaan identiteettejä ei muka ole Venäjällä.

        Ja sattuneesta syystä tuedän, että Suomessa on Venäjältä tulleita transsukupuolisia, mutten voi loukkaamatta heidän yksityisyyttään kertoa sen enempää.


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Ja sattuneesta syystä tuedän, että Suomessa on Venäjältä tulleita transsukupuolisia, mutten voi loukkaamatta heidän yksityisyyttään kertoa sen enempää.

        Et pysty aivopesemään ketään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et pysty aivopesemään ketään.

        Ei ole aikomuskaan, vaan puhua faktaa mutujen sijaan. Eläkää toki kuplassanne, jos se tuntuu turvallisemmalta.


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Ei ole aikomuskaan, vaan puhua faktaa mutujen sijaan. Eläkää toki kuplassanne, jos se tuntuu turvallisemmalta.

        Sinä et ole mikään ylin tietolähde täällä.,


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä et ole mikään ylin tietolähde täällä.,

        Näköjään tiedän enemmän kun ketjussa edelliset.


      • Anonyymi


    • Anonyymi

      Oon itse kehorakentaja nainen
      En ikinä ottais mitään riuku miestä🤣

    • Anonyymi

      Joskus asioiden sanominen suoraan on parempi ja uskottavampi tapa kertoa toiselle jotakin tärkeää kuin kiertoteitse sen ilmineeraaminen. Mene ja tiedä.

      • Anonyymi

        Kyllä. Mutta tänäpäivänä ihmiset loukkaantuu hirmu herkästi.

        Nykyihmisen suurin ongelma on se, että se ottaa itsensä aivan liian vakavasti, vaikka on vaan yksi perus pulliainen miljardien muiden joukossa...

        https://www.youtube.com/watch?v=ulvmdYMyT80


      • Anonyymi

        Minusta se on hyvä osata sanoa suoraankin, mutta ei ulkonäköön liittyvistä asioista. Joskus joillakin on oma tapansa ajatella kaikkea vain yhdestä näkökulmasta, mikä minusta ei ole ehkä paras tapa hahmottaa asioita, esimerkiksi vaikkapa terveyteen liittyvissä asioissa.


    • Anonyymi

      Nykyaika on uhriutujien kulta-aikaa. Joka puolelta löytyy uhreja, ei mitään väliä, vaikka ns. tekijä olisi kuollut ja kuopattu (ei enää puolustamassa itseään) saa lynkata ja kertoa yksipuolista totuutta.

      • Anonyymi

        Siltä se joskus tuntuu.


    • Anonyymi

      Saa sanoa läskiksi iha normia kuten saa antaa rumalle miehelle tai naiselle pakit.

    • Anonyymi

      On niin herkkänahkaista että. Sanot vähänkään suoremmin asioista, niin lynkataan ja niitataan naulat arkkuun. Phyi! Tekopyhää. Ei haukku haavaa tee, jos nyt ei ole niin hyödyllistäkään. Eletään kohtuuttomuuden aikaa. Joskus järjestettiin julkisia hirttäjisiä, nykyisin tehdään se siististi somessa ja mediassa. Ihmiset vain menettää työnsä, maineensa ja asemansa. Hetkessä. Riittää, että nostetaan kohu. Onko aihetta? Ehkä, mutta kukaan ei puhu anteeksiannosta ja uuden yrityksen mahdollisuudesta ja jos puhuu, hänetkin lynkataan.

    • Anonyymi

      Saat sinä sanoa, sano vaan läskiä läskiksi. Katso, kun me voitaisiin sanoa, mitä vaan toiset sanovat mitä osaavat.
      Kiven kääntö voisi olla pylläytys ja läski voisi olla pylläytystä. Se on kato ihan miten vaan sanoo, on makuasia. Homo voisi olla vihreä, se on ihan siitä kiinni, miten asian ymmärtää, oppii. Tuntuu ihan nurinkuriselta, autokin, jos ovähän ajettu se on voitut mennä pilalle. Liian vähän ajettu, niin on mennyt pilalle.

    • Anonyymi

      Nykyajan ilmiö, mitä tahansa on oikeus sanoa. Velvollisuuksista jos pidettäs yhtä hyvin kiinni, ku oikeuksista ni olis kivempi kaikille.
      Käytöstavat on jääny menneisyyteen monilla. Välillä tuntuu, että ihmiset ei häpee enää mitään. Pokkana nimitellään, ladotaan täyslaidallinen silkkaa paskaa eetteriin ja nauretaan päälle.
      Ikävää.

      • Anonyymi

        Niinpä juuri, äänestän tätä.


    • Anonyymi

      No ei kai tarvitse mitään sanoa jos jotain toisesta huomaa. Joskus on hyvinkin kohteliasta olla ihan hiljaa, ymmärtää ihmiselämää.

      Tapasin vasta yhden nuoruuden naistutun ja juttelin hänen kanssaan ja hänestä tuoksahti vaihdevuodet. Tuo tuoksu on joskus naisilla hyvinkin voimakas. En huomauttanut asiasta koska sillä ei olisi ollut mitään merkitystä siihen mitä menneisyydessä olimme joskus kokeneet.

      Loppujen lopuksi meistä kaikista vain muistot jää ja aika ne kaunistaa.

      https://www.youtube.com/watch?v=tFtZQT_5fHI

      AV

    • Anonyymi

      Sellaiselle voi sanoo, jonka näkee kohta tuottavan itelleen vaivaa. Läheinen jonka elämäntavat johtavat sairaisiin vuosiin. Joku tyhmä, jota joutuu kohta pelastamaan jostain itse aiheuttamastaan vaaratilanteesta. Sukupuolelleen tyypillisesti käyttäytyvän redusoida mieheksi tai naiseksi.

      • Anonyymi

        Ihmisiä voi tietenkin vastuuttaa ihan jo verovarojen riittävyyden näkökulmastatakin.


    • Anonyymi

      Milloin ylipainoista on saanut sanoa läskiksi?
      Tai ylimielistä törkimystä kehitysvammaiseksi?

      • Anonyymi

        Kehitysvammainen ja törkimys on ihan eri asia.
        Kehitysvammainen ei ole ilkeä. törkimys on .


    • Anonyymi

      En sanois. Ei tunnu oikealta haukkua ihmisiä, jotka tietää ongelmansa muutenkin. Tämän väittelyyn on kuitenkin pakko olla riittävän puuduttavaa lukemista unen saantiin.

      En ymmärrä ihmisiä, jotka ei pysty pitämään suutansa kiinni toisten ulkonäöstä. Eräs sellainen tuttukin on. Sitä pitäisi koputtaa jollakin ankanpääryhmykepillä otsaan, kun sammakoita hyppii ulos joka suun avauksella. Itse en välitä jutuistaan satunnaista ärtymystä enempää, mutta ei sen kanssa voi missään julkisilla paikoilla liikkua, eikä onneksi tarvitse. Se on vähän kuin lapset. Melko erikoinen tapaus ja vähän samaan tapaan kiinnostava kuin torakka...No hups!

    • Anonyymi

      Muista käytöstavat. Eikö sinulle ole opetettu niitä?

      Saako tökerökäytöksistä sanoa moukaksi?

    • Anonyymi

      Tökerö aivopieru, jonka aloittaja on kadottanut hyvän maun rajat. Valitettavasti..

    • Anonyymi

      Eiköhän ylipainoinen henkilö tiedä olevansa läski ilman sanomisiakin, ei sitä tarvitse erikseen hänelle sanoa. Samoin on, jos henkilöä pidetään rumana, ei sitäkään tarvitse erikseen mennä ihmiselle sanomaan päin naamaa, harva on täysin tietämätön omasta ulkonäöstään ja ei ne sanomiset auta kyseistä henkilöä vaan masentaa entisestään. Luulisi maailmassa olevan isompiakin ongelmia kuin jonkun toisen henkilön paino tai ulkonäkö. Nykyään pitää olla tarkka tuossa lokeroinnissa, ettei loukkaa toista henkilöä, tuskin aloittajakaan tykkäisi, jos hänet pistettäisiin tiettyyn lokeroon pelkän ulkoisen olemuksen takia.

    • Anonyymi

      Varmaan kannattaa huomioida tän ihmisen aloitukset. Ilm joku normaali on kussu sen muroihin🤣🤣🤣🤣

    • Anonyymi

      ei nykyään saa sanoo mitään.stokmannilta loppu hullut päivät kun se loukkaa mielenterveyspotilaita.

    • Anonyymi

      aikoinaan oli laulu. kuka käski olla läski regei okei.vai olikohan eri sanoilla .

    • Anonyymi

      Itte olen ylipainonen enkä piittaa pätkääkään mitä muut ajattelee. Toki itse hermostun välillä kun ei meinaa vaatteet sopia eikä pääse enää kunnolla kumartaa ku maha eessä mutta se on minun omavika ja tiiän sen. Turhaa kukaan siitä tulis sanomaan itsestään selvää asiaa.

    • Anonyymi

      Nämä ilkeät kommentit täyttävät kunnianloukkauksen merkit, nämä pitäisi antaa viranomaisten tutkittavaksi, ja tehdä rikosilmoitus poliisille!

    • Anonyymi

      Kellään ei ole lupaa haukkua toista Suomen lain mukaan!

    • Anonyymi

      Miksi pitäisi sanoa? Miksei voi kutsua oikealla nimellä Mira Mikko

    • Anonyymi

      Saako idioottia kutsua idiootiksi. Aloittaja on selkeästi sellainen, jos ei älyltä (vaikea arvioida, mutta näyttö on vahvat) niin ainakin tunneälyltä.

      Ennen tummaihoisia kutsuttiin ihan sujuvasti n-sanalla ja nykyään kukaan edes alkeelliset käytöstavat ja alkeelliset sosiaaliset taidot osaava ei sanaa käytä sen loukkaavuuden takia. Loukkaava sana ei ole samalla tasolla kuin yleissanat nainen tai mies tai lapsi, se pitäisi olla vähän heikommallakin älyllä ymmärrettävissä ellei sosiaalisten tilanteiden lukutaito puutu kokonaaan vaikka asperger-takia.

      Miksi haluat loukata ylipainoisia, puolet meistä aikuista kuuluu tuohon joukkoon? Mikä on oma BMI ja vyötärön ympärys? Meneekö <25 ja < 90cm (oletan, että olet naisia saamaton mies. Kuulutko myös itse ”läskiin” kansanosaan?

    • Anonyymi

      Läskiläjät on tämänpäivän muotia. Suurin osa ihmisistä seuraa tätä muotia.
      Sairaaksihan tästä muotivillityksestä tulee, mutta silti ihmiset haluaa olla läskimuodin mukaisia.

    • Anonyymi

      Ihan itse se kehopositiivisuus on syömällä hankittu.

      • Anonyymi

        Se on todellista ruhonrakennusta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se on todellista ruhonrakennusta.

        Keskikehonrakennusta. ☝️😌


      • En ole läski, olen hyvin syönnyt. 😊


    • Anonyymi

      Läski on läski vaikka vaikka sen yrittää muuttaa mihin muotoon tahansa suurin osa on ihan omaa syytään ylipainoinen mutta eihän kukaan ole nykyään vastuussa omasta käyttäymisestä tai tekemisestään ettei tuu paha mieli kellekkään .

    • Anonyymi

      Tottakai saat sanoa itseäsi tyhmäksi läskiksi mieheksi. Ja kaikki pitävät sinua todenpuhujana.

    • Anonyymi

      Saa olla rehellinen,saattaa satuttaa jotakin.

    • Anonyymi

      Kunhan vaan ei kriitikkoa kritisoi tai epäasialliseen toimintaan reagoi, kenties vältämme psykoosit ja joukkopsykoosit.

    • Anonyymi

      Riisitautiset luurang6n laihat hörhöt.

    • Anonyymi

      Muistan kun lapsena olin kaupassa ja sinne tuli
      tuttu poika äitinsä kanssa.Poika oli jo silloin reilusti
      ylipainoinen ja he olivat etsimässä pojalle vaatteita.
      Myyjä kysyi äidiltä että hoikka vai normaali.Tämäkö
      on oikea tapa peitellä totuutta?

    • Anonyymi

      Sitä sanotaan demariksi.

    • Mummielestä naisen nimitteleminen läskiks on törkeetä. Soon hylättävää.

      Mut lounasteläski eli -kuu, on kyl miellyttävää. Ku sekotetaan veree, jauhettuu kuuta ja otragryynei ja tehään pöperöstä makkaroi, jotka viel palvataan ja lounastetaan herkkusavupekolin ja herkkumuusin kanssa, nii päivä on kyl pelastettu, vaikkois kuin pilvinen. 👻

    • Anonyymi

      On epäkohteliasta sanoa toisesta ihmisestä negatiivistä vaikka se olisikin sitä.

      Haluaisitko että joku sanoisi sinua isoperseeksi koska sulla on iso perse?

    • On olemassa sellainen sosiaalinen koodisto kuin käytöstavat, vaikkei niistä enää mitään puhutakaan. Monikulttuurisessa yhteiskunnassa luonnollisesti käytöstavat katoavat ensimmäisinä, koska tavat ovat kulttuurisidonnaisia. Suomi ei kuitenkaan ole millään tavalla monikulttuurinen, vaan pientä ja marginaalista kansanosaa lukuunottamatta suurimmalle osalle asukkaista ollaan opetettu samankaltaiset kohteliaat käytöstavat, kuten ollaan aina tehty.

      Mikäli kohteliaita tapoja ei ole oppinut kotona ja koulussa, ei niitä täällä palstallakaan voida enää opettaa. Tapoja tuntematon tulee vääjäämättä käyttäytymään väärin ja joutuu sen vuoksi häpeämään muiden edessä.

      Tosin tähän on moni keksinyt lääkkeeksi, ettei häpeä mitään, vaikka pitäisi.

      Saako siis ihmisiä kutsua millä tahansa nimityksillä? Saa, mutta väärää nimitystä käyttävä joutuu häpeämään muiden edessä taikka sitten loukkaat tarkoituksella kaikkia osallisia.

      Luonnollisesti käytöstavat koskevat vain oikeita sosiaalisia tilanteita, siis sellaisia joissa ollaan oikeasti ihmisten kanssa tekemisissä. Sosiaalinen media ei ole sellaista, mutta saatat joutua vastaamaan sosiaaliseen mediaan tekemään antiisi oikeasti ihmisten edessä.

    • Anonyymi

      ei saa loukata,mutta onhan niitä jotka nauttivat,ku saa toisia kiusata.ei kauhalla voi ammentaa,kun lusikalla annettu,jokainen on luojan luoma,annetaan olla ja elää rauhassa omana itsenä hänen persoonassa

    • Anonyymi

      Saa jos se pitää paikkansa. Itsellä on ylipainoa joten en mitenkään ylläty jos joku ajattelee että olen lihava koska olen. Tosin en tiedä miksi jonkun pitäisi sanoa minulle jokin asian jonka tiedän jo ennestään. En minäkään sano ääneen hänen rumasta nenästään liian pienistä rinnoista rumista sääristä ja jaloista isosta perseestä tms.

    • Anonyymi

      Saako mursua sanoa mursuksi?

    • Anonyymi

      helsingistä hampuriin ja iraniin -calcutta- sleepy paras artisti kuosmanen jolle sapuska maistuu jos ahtaa paljon itseensä paisuu

    • Anonyymi

      En halua loukata,jokainen tietää mitä on.
      En itsekkään ole täydellinen vaikka en ole läski,en luikku yms.
      Kunnioitus toista kohtaan on hyvin arvokas asia !

    Ketjusta on poistettu 22 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4965
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3144
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1770
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1625
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1491
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1247
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1243
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1227
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1207
    Aihe