Mainitkaa mitä

Anonyymi

kesäistä olette tähän mennessä tehneet? Onko poimittu mansikkaa? Onko kalastettu? Onko leikattu nurmea? Lämmitetty rantasaunaa? Mitä?

51

52

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Oli yhtenä päivänä kesämekko ja sandaalit päällä. En tykännyt.

      • Anonyymi

        :D :D


      • Anonyymi

        Vastaus mieheltä vai naiselta. Sitten sen helpommin ymmärtää :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vastaus mieheltä vai naiselta. Sitten sen helpommin ymmärtää :D

        Naiselta:D

        Kesä on vaikeaa aikaa pukeutua tyylikkäästi kun ei tykkää värikkäistä ja rennoista tai söpöistä kesävaatteista tai sandaaleista.

        Mietin itseasiassa asiaa aika paljonkin, kun ostan kesävaatteita ja alkaa harmittaan kun heti alkaa vihaamaan niitä jonkun yhden käytön jälkeen.

        Ensi kesäksi aion hankkia polvipituiset farkkusortsit kun vaan löytyy mieleiset farkut leikattaviksi. Kenkäongelma siitä vaan pahenee, mitkään kengät ei sovi mulla farkkusortsien kanssa, paitsi ehkä purjehduskengät ja nekin on aina ruskeita😬

        Semmoista se elämä on hirveine pulmineen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naiselta:D

        Kesä on vaikeaa aikaa pukeutua tyylikkäästi kun ei tykkää värikkäistä ja rennoista tai söpöistä kesävaatteista tai sandaaleista.

        Mietin itseasiassa asiaa aika paljonkin, kun ostan kesävaatteita ja alkaa harmittaan kun heti alkaa vihaamaan niitä jonkun yhden käytön jälkeen.

        Ensi kesäksi aion hankkia polvipituiset farkkusortsit kun vaan löytyy mieleiset farkut leikattaviksi. Kenkäongelma siitä vaan pahenee, mitkään kengät ei sovi mulla farkkusortsien kanssa, paitsi ehkä purjehduskengät ja nekin on aina ruskeita😬

        Semmoista se elämä on hirveine pulmineen.

        Minun tämän kesän paras helleasu on ollut musta mekko ja Eccon valkeat nahkatennarit, jotka toimineet oikein hyvin. Remmisandaalit hylkäsin epäkäytännöllisinä.

        Viimekesän helleasuna oli värikäs polviin asti pituinen afrikkalaiskuvioinen paituli, jota ei voinut käyttää ilman housuja. Tämän kesäinen on toimivampi.

        Ehkä oma tyylini on kuitenkin ns. juuri se rento. Mitä vanhemmaksi tulee, sen rennommaksi menee, ou-nou 😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun tämän kesän paras helleasu on ollut musta mekko ja Eccon valkeat nahkatennarit, jotka toimineet oikein hyvin. Remmisandaalit hylkäsin epäkäytännöllisinä.

        Viimekesän helleasuna oli värikäs polviin asti pituinen afrikkalaiskuvioinen paituli, jota ei voinut käyttää ilman housuja. Tämän kesäinen on toimivampi.

        Ehkä oma tyylini on kuitenkin ns. juuri se rento. Mitä vanhemmaksi tulee, sen rennommaksi menee, ou-nou 😂

        Ostin viime kesänä H&M kaksi samanlaista mustaa kesämekkoa, luulin sinä hetkenä, että malli oli hyvä ja ihan kohtalaiselta se näyttikin. Kuitenkin parin käytön jälkeen malli osoittautui epämiellyttäväksi ja epäpukevaksi. Niissä on semmoinen 20 cm leveä kuminauhavyötärö ja muuten melko löysä, raglanhihalla ja puolisääreen leveä helma. Kuminauhavyötärö oli kuitenkin hieman liian korkealle kaavoitettu, kuten monissa mekoissa nykyään ja tuntui epämiellyttävältä kun karkasi ylös ja sai vatsankin näyttämään pömpöltä. Näytin mekoissa paljon tukevammalta kun suoralinjaisessa mekossa tai paidassa ja trikoissa.

        Kangas on kuitenkin ihanaa, ohutta ja kevyttä viskoosia joka hyvin huollettuna kestää vuosikymmeniä.

        Niistä olisi tarkoitus vielä muokata tunikamekot.

        Todellakin joku löysähkö mekko ja hyvät kengät on siisti ja yksinkertainen kesäasu. Joku nätti laukku tai kiva reppu vielä siihen ja tyylikkäät aurinkolasit.

        Oma ongelmani on tuo arkiset kesäkengät, koska pidän korkokengistä, mutta koska ramppaan julkisissa jatkuvasti painavien kassien kanssa tuntitolkulla viikossa, niin epäkäytännöllisyys ja rakot jaloissa, liasta puhumattakaan sulkee sen mahdollisuuden pois.

        Minullakin on Eccon mustat nahkaiset varsilenkkarit, mutta ne ovat kesään vähän liian lämpimät, joten olen vaan tavallidilla lenkkareilla mennyt enkä ole yhtään tyytyväinen.

        Ehkä ensikesäksi ostan gladiaattorisandaali-tyyppiset sandaalit vaikka jalat sitten likaantuvatkin inhottavasti. Purjehduskengät ei ehkä sitten kuitenkaan...ballerinat taas ihan liian tyttömäiset minulle.


    • Anonyymi

      Villimansikoita olen poiminut ja nurmea leikannut, terassilla ja rannalla ollut.

    • Anonyymi

      No nurtsi on leikattu useampaan kertaan. Olen poiminut mansikoita, perannut niitä, pilkkonut niitä, pakastanut niitä ja tietysti myös syönyt niitä. Olen möyrinyt mullassa, istuttanut kasveja, kylvänyt siemeniä, syönyt oman maan kasviksia ja ihastellut kukkia. Olen lämmittänyt ulkosaunaa (ei tosin ollut rantasauna) ja saunonut siellä. Olen uinut monta kertaa. Olen käynyt metsässä retkellä haistelemassa ihanaa kesän tuoksua ja myös sateen tuoksua. Olen kulkenut paljon paljain jaloin. Olen istunut aurinkotuolissa varjon alla ja nauttinut lämmöstä. Olen maannut riippukeinussa ja kuunnellut lehtien kahinaa, lintujen laulua ja pörriäisten surinaa, Olen hyppinyt paljain jaloin kesäsateen jälkeisissä vesilätäköissä. Paljon on vielä tekemättä.

      • Anonyymi

        Ihania asioita. Just näitä.


    • Anonyymi

      Nurmikkoa joutuu leikkaamaaaan.
      Eilen ja tänään saumasin luonnokivilaatan saumoja, kun saumaus laasti vuosien mittaan on sään vaikutusesta rappeutunut ja isoja koloja on tullut, joihin vesi talvella kerääntyy ja jäätyy.
      Tarkasti oli laskettu, yksi 25kg sementtisäkki riitti tarkalleen viimeiseen kolon täyttämiseen, eikä yhtään jäänyt ylimääräistä semnettiä, eikä olisi riittänyt yhtään uudelle kololle.

    • Anonyymi

      Pistän yhden:
      Tänään niitin viikatteella, paidatta.
      Työn touhusta vilkutin naapurissa mökkeilevälle miljoonaperijättärelle.
      Harmi kun se on varattu.

      -keinovaginamies-

      • Anonyymi

        🤩🤩😜😅👵


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        🤩🤩😜😅👵

        Me viikatemiehet harjoitamme keskivartaloamme moninaisin keinoin. 😉

        -keinovaginamies-


      • Minäkin olen niittänyt. Se on aika dramaattinen työkalu. Itseäni kiehtoisi jotenkin hämäränä kesäyönä sateessa ja sadeasussa vilkutella ihmisille viikatteen kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Me viikatemiehet harjoitamme keskivartaloamme moninaisin keinoin. 😉

        -keinovaginamies-

        Hyvä tietää, että noutajalla on kuolinvuoteeni viereen saapuessaan sixpäkki kunnossa. 😉😄👵


    • Anonyymi

      Oon kalastanut paljon ja myynyt kalaa, ahvenia pääasiassa. Naiset ostaa paljon kalaa ja kaikki menee kaupaksi mitä saan- Ei ihme koska kaupassa maksaa 38 euroa kilo ja minä myyn 20 eurolla ahven fileitä kilo.

      • Anonyymi

        Täh! Onko ahvenat niin kalliita? Matojen kaivaminen ja onki ovat aika halpoja...


      • Anonyymi

        Olet niin ahkera😍


    • Anonyymi

      Vetoakselin vaihdoin autoon, oli suojakumi hajonnut. Litra öljyä valui maastoon ja alatukivarren nivelen suojakumin rikoin, kun luulin osaamisestani liikoja. Suojakumi pitää vaihtaa akseliin, jää varaosaksi. Päivä menee siihenkin.
      Laturin vaihdoin etelänreissulla viime kesänä. Nyt labrasin ja se kiinalainen lataussäädinhän siitä oli hajonnut. Pitää yrittää löytää aito ranskalainen.
      Eilen tein jarruremontin yhteen autoon, toisessa sama odottaa. Jakohinha pitää vaihtaa. Ja vesipumppu, on vuotanut jo ainakin 3 vuotta. Lämmityslaitteen moottorin potentiometri pitäisi vaihtaa, mutta se vaatii koko kojelaudan irrotuksen, joten vähän hirvittää... Kesärenkaatkin pitää vielä ostaa.
      Tässäpä näitä kesätouhuja. Talvella ei tarkene ulkona tehdä noita.
      Jäi sitten huviajot ajamatta tänäkin kesänä. Milloin ja miten tästä kurimuksesta pääsee irti?

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Joo olen kalastanut tänäänkin aamulla aikaisin kävin kalassa. Mansikkaa poimin 35 kg sukulaisen pellosta ilmaiseksi. Nurtsii on myös leikattu ahkeraan

    • Mää oon kattonu vönäristä, miten se suvi etistyy. Sillei ei oo alttiinä sadekuurolle, joka voi tehlä lakanasta ihan surkeen näkösen. Nättii se kesä kyl onki. Ja sit mää oon pitäny tuttokyöpelii handust kiinni. Soon herttasta. 👻

    • Anonyymi

      Pitänyt kukkamekkoa ja sandaaleita. Käynyt ylihintaisessa kesäkahvilassa. Uinut meressä rantasaunalta ja vaan kellunut selällään tuijotellen sinistä taivasta. Istuttanut kukkia. Syönyt jäätelöä ja mansikoita ja metsämansikoita. Haistellut vastaleikattua nurmea ja auringonpaahtamaa metsää. Käynyt piknikillä. Pelannut mölkkyä. Ostanut aurinkotuolin, hikoillut helteessä ja nukahtanut auringonpaisteeseen. Grillannut ruokaa. Nauttinut kesäyöstä ja musiikista aamuun asti.
      Vielä on kesää jäljellä... 😊👵

    • Anonyymi

      Jos talveen vertaa, niin olen käynyt kesällä enemmän ulkoilemassa ja kyläilemässä. Ja syönyt jätskiä puistossa. Mansikat olen poiminut lähikaupasta ja kerran jopa torilta. Niiden lisäksi syönyt muitakin marjoja. Itseasiassa viikossa menee marjoihin 50e. Onneksi Suomen kesä on lyhyt.

      - Sheena

    • Anonyymi

      Tänään heitin talviturkin rannalle. Olen tehnyt jo pitkän kesälomareissun, vaikka lomaa on vasta 3 päivää takanapäin. Olen syönyt mansikoita ja varhaisperunoita.

    • Anonyymi

      Pesty mattoja, ikkunoita, leikattu nurmikkoa, syöty pari mansikkaa, tunnisteltu kasveja. Kesä alkaa olla pulkassa.

    • Mökkiä ei ole, joten rantasaunan tai muun ulkosaunan lämmitystä ei ole.

      Asun taloyhtiössä, joten huoltoyhtiöstä leikataan nurmikko.

      Mansikoita en ole koskaan poiminut, paitsi ehkä joskus torilta ja joskus olen syksyllä tai talvella ottanut kaupan pakasteesta.

      Viimeksi olen kalastanut lapsena, joten sekin aktiviteetti on poissa mun listoilta.

      En ole oikein rantaihmisiä, joten en ole käynyt uimassa enkä ottamassa aurinkoa. Saatan kyllä joskus kävellä rannalla tai syödä siellä eväitä, mutta viileämmällä säällä.

      Hyttysiäkään en ole kauheasti huitonut, paarmoimasta puhumattakaan. Yhen kerran hyttyset on hyökänny mun kimppuun tänä kesänä ja paarmoja en ole nähnyt ollenkaan.

      Jäätelöäkään en ole kauheasti syönny. Mun suosikki on vaniljapehmis ihan sellaisenaan tai vaikka suklaakastikkeella. Myös tavallinen (ei pehmis) vaniljajäätelö käy ja vaikka marjojen tai hedelmänpalojen kanssa.

      No, tuoreita herneitä olen ostanu, mutta laitan niitä vaan salattiin. Harvoin syön niitä sellaisinaan paloista.

    • Enkä ole kertaakaan istunu mun parvekkeella tänä kesänä, vaikka laitoin sen taas touko-kesäkuussa kuntoon, en istunu edes helteiden aikaan. Viime kesänä istuin helteiden aikaan monesti jostain kello viidestä (iltapäivällä) lähtien ja usein myöhään iltaan asti, jopa siihen kun katulamput syttyi. Joskus saatoin syödä aamupalankin parvekkeella.

    • Anonyymi

      Kannoin vanhatpojat parvekkeelle. Kastelen niitä silloin tällöin. Jostakin syystä kallistuvat, kaatuvat. Ja rypistyvät. Yksi tekikukan viime kesänä. Kukka kesti kaksi päivää. Nyt ei taida yksikään kukkia...

    • Anonyymi

      Kävin tänään iltapäivällä meressä uimassa, ensimmäisen kerran tänä kesänä. Muuten puuhastelua tähän aikaan vuodesta puutarhassani riittää, yllin kyllin. Ei ole tekemisen puutetta.

    • No on leikattu nurmee laikka punasena kotona ja maalla, pensasaitaa leikattu, uitu, vedetty vissyä litratolkulla, jäätelöö kaksinkäsin, ajettu moottoripyörällä, subbailtu mela(t) tanassa....jajaja...

      Mutta Teron sanoin....vielä tätä on jäljelläkin...

      • Anonyymi

        Ajatella kun sellanen urheiluseurakin on kuin Melan vilauttajat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajatella kun sellanen urheiluseurakin on kuin Melan vilauttajat.

        Joo ja ratsastusseura Teuras.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ajatella kun sellanen urheiluseurakin on kuin Melan vilauttajat.

        Heh.. kahvitteluseura "sumpin pihauttelijat". 😁

        Ja perinneseura "tervalla kypsyttelijät". 🤣


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joo ja ratsastusseura Teuras.

        Kappas kun ei meetwurst! 😁


      • Disseisback kirjoitti:

        Kappas kun ei meetwurst! 😁

        Ja italialainen lehmienkasvatusseura Pepperoni sekä italialainen sikaseura Salami. Suomessa sikaseuran nimi on Kinkku ja sen alajaoston Keittokinkku.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Ja italialainen lehmienkasvatusseura Pepperoni sekä italialainen sikaseura Salami. Suomessa sikaseuran nimi on Kinkku ja sen alajaoston Keittokinkku.

        Nämä oli vain huumoria. Tarkoitus ei ollut halventaa eläimiä tai niitä, jotka eivät syö ollenkaan lihaa. Itsekin syön paljon kasvisruokaa ja punaista lihaa en kovin paljon (lihana mulla eniten kana).


      • Norppa83 kirjoitti:

        Nämä oli vain huumoria. Tarkoitus ei ollut halventaa eläimiä tai niitä, jotka eivät syö ollenkaan lihaa. Itsekin syön paljon kasvisruokaa ja punaista lihaa en kovin paljon (lihana mulla eniten kana).

        No jospa kukaan ei pahastuisi. 😁


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Heh.. kahvitteluseura "sumpin pihauttelijat". 😁

        Ja perinneseura "tervalla kypsyttelijät". 🤣

        Ei kun toi Melan vilauttajat on oikea! Ei keksitty


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei kun toi Melan vilauttajat on oikea! Ei keksitty

        Varmaan... onhan niitä vaikka mitä. 😁


    • Anonyymi

      Tänä kesänä oon leikannut nurmea ja kitkenyt kasvimaalta rikkaruohoja. Eilen piti lähteä uimarannalle, mutta sää ei ollut sopiva. Puolustuksekseni sanon, että olen ollut alkukesän muualla, eikä siellä ollut kovinkaan montaa kesäsäätä, niinkuin täällä on ollut.
      Kesäisempiä vaatteita olen ottanut jo käyttöön, mutta siinä ne kesätekemiset sitten oliikin. Onneksi kesää on vielä jäljellä. :)

    • No mulla monet tekemiset toki vaihtelee vuodenajan mukaan, enkä mä noin ajatuksen tasolla miellä moniakaan juttuja "kesäisiksi" vaan että ne nyt vaan kuuluu maaseudun arkeen kesäisin. Onhan ruohoa saanut leikata, siimaleikkurilla siistin nurkkia hiljattain, haudat laitettu/pidetty kunnossa, ennen helteitä ja sateita heitin osan viime talven puista liiteriin, siivosin varastoa siinä määrin että parissa kuormassa lähti reilut pari tonnia jalometallia (paskoja koneita ja akselistoja) kilohinnalla jne. Noi toki on lähinnä töitä ja askareita mitä luettelin, mutta tokihan esim. pyöräily on kesäisin jokseenkin hauskempaa kuin talvella. Luonnonvesissä en ole oikein koskaan tykännyt uida, ja korona-ajan jälkeen (tai sen keskellä) en oikein hingu maauimalaankaan mikä oli viime vuosikymmenellä monena kesänä ihan vakiopaikka 🙄

      En muista olenko kertonut tuosta ruohokoneesta, mutta siitä tuli tosiaan jokin aika sitten terä leikkuupöydän läpi komiasti kun ilmeisesti pienessä Bilteman koneessa leikkuutaso ja koneen runko elivät niin paljon muhkuraisessa maastossa, terän (kampiakselin) pysyessä käytännössä suorana. Tai miten tämän nyt selittäisi. No vasarallahan se tuli kuntoon, kun ensin sain hakattua sen irti siitä leikkuutason pellistä, sen jälkeen suoristin vekkejä hakkaamalla sitä leikkuutasoa sisältäpäin ulos, ja vielä pitäisi jossain vaiheessa irroittaa terä ja suoristaa se ruuvipenkissä kun pääsi vähän vääntymään, joka tuntuu pienenä ravistuksena, tuskin tekee pidemmän päälle hyvää kampiakselin laakeroinnille, ja väärässä kulmassa tuppaa vieläkin joskus tulemaan välillä läpi samasta vekistä 😅

    • Anonyymi

      Olen juonut viinaa ja syönyt diapeetikolle sopimattomasti.

    • Anonyymi

      Mun kalsareissa lukee Bröllopsnatten tai jotain sinne päin. Muuta en kesällä tarvi, eikä haittaa vaikka naapurin naisväki katsoo...

      • Anonyymi

        Olet joku ruotsalainen


      • Anonyymi

        Mitä varten sulla on Kuninkuusravi-pöksyt?


    • Anonyymi

      Olen ollut mökillä pääasiassa. Olen mökillä elokuun loppuun asti. Kyllä täällä puuhaa riittää. Sauna lämpiää joka toinen päivä ja nurmikkoakin pitää ajella. Kavereita tulee kylään viikonlopuisin ja kalastusta olen harrastanut myös paljon. Yks mänty kaatui kun tuli ukkosmyrky viikko sitten. Pilkkosin puun kalasiksi ja tein siitä saunaklepeja.

    • Anonyymi

      Vasta tänään ostin ensimmäisen mansikkarasian ja puolet napsin. En mitenkään isona herkkuna pidä, mutta ihan maukkaita kumminkin.

      • Anonyymi

        Hyvä, sillä mansikan hinta on tullut hieman alas.


    • Oman kasvimaan satoa on poimittu ja syöty päivittäin, käyty Heinolan lintupuistossa, Tykkimäellä, kotieläinpihalla, lännnessä sukulaisilla, uitu, olen ajanut nurmikkoa ja trimmeröinyt, putsannut nurkkia epämääräisistä risuista ja männynneulasista, miten niitä voi tulla niin pirusti!

      Ensi viikolla meen äiteelle ja isälle pesee meitin kaikki matot ja samalla auton pesu ja vahaus, imurointi. Sitten varaan elokuulle kylpyläreissun pesueelle ja käydään vielä särkänniemessä. Ja lännessä. Sitten alkaakin koulut ja mulla toinen kuntoutus.

    • Anonyymi

      Oon ostanut mansikoita ja vesimelonia. En minä ole juuri muuta tehnyt kun kalastellut tänä kesänä.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5045
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3177
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1275
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1266
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    Aihe