Työnhaku 4 paikkaa kuukaudessa

Anonyymi

Jäin työttömäksi ja viikon päästä soitti virkailija puhelun. Kyseli tilannetta ja luki paperista ääneen mitä sanktioita tulee jos ei noudata. 4 paikkaa haettava kuukausittain vaikka ei niitä ole edes tarjolla tällä ammatilla. Voiko velvoittaa hakemaan muuta työtä? Sanoi että täytyy hakea muuta soveltavaa. Joka kuukausi täytyy ilmoittaa oma asiointi palvelussa minne haki. En millään löydä 4 paikkaa. Loppuu tuet äkkiä. Millä tään pakkohaun saa pois. Rupeenko turhia hakemuksia tehtailee firmoihin..

163

10791

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Haet töitä toiselta paikkakunnalta. Haet töitä henkilöstöfirmojen kautta ja avoimella haulla. Töitä pitää hakea se on hallituksen määräys ja itse noudatan hallituksen määräystä vahtia että työtön hakee töitä. Ei siinä aina mitään järkeä ole mutta sellaista elämä on.

      Täällä työkkärissä on työntekijöitä jotka ei tiedä mitään työttömistä eikä työnhausta. Luulevat että töitä on joka paikassa tarjolla. Eivät lue uutisia koskaan. Itse luen ja seuraan politiikkaa. Yritän olla reilu työttömiä kohtaa mutta jos ei ole hakenut töitä niin karenssia tulee jos on työpaikkoja tarjolla.

      Minä kyllä katson työttömän tiedot ja onko työpaikkoja tarjolla. Monet sanoo on hakenut mutta kun kysyy minne on hakenut niin alkaa paniikki selitykset eikä tiedä minne on hakenut. Siinä vaiheessa tulee varoituksia tai karenssia.

      T: työvoimatoimiston virkailija

      • Anonyymi

        Jos nyt vaan ihan suosiolla lopetat ton esittämisen kun sä et ole mikään työkkärin virkailija.


      • Anonyymi

        Voiko antaa karenssia tai varoituksen jos työtön väittää hakeneensa paikkoja ja työvoimatoimiston virkailija epäilee sitä? Eikä virkailijan pidä pystyä osoittamaan työnhakijan väite vääräksi ennen sanktiota?


      • Anonyymi

        Työnantaja tässä terve!

        Minua alkanut pikku hiljaa nyppii tämä touhu. Kun minä haen työntekijää minä haen työntekijää joka hakee oikeasti minulle töihin ei mitään lailla pakotettuja pakkohakuja. Olenkin tässä suunnitellu, että minä lopetan työttömien haastattelun. Ja katkon välit työkkäreihin.

        Tästä eteen päin haen työntekijäni sellaisia reittejä pitkin joista ei raportoida mihinkään työkkärin systeemeihin. Se tarkoittaa, että kaikki jotka on työkkärin kirjoilla ja pakkohaun piirissä olevat ei ole enää tervetulleita kyselemään töitä. Kaikki muut on. Näin pidän huolen että tämä idioottimainen pakkohaku ei rasita minua eikä työttömiä turhaan.

        Ja saan joka tapauksessa työntekijöitä jopa helpommin kuin olemalla jonkun kyttäys DDR systeemin letkuissa kiinni. Harmittaa vaan ne työttömät, jotka noissa letkuissa kiinni eikä voi enää hakea minulta töitä. Tämä on minun päätös ja se pitää. Olen myös keskustellut muiden yrittäjien kanssa tilanteesta. Ja moni heistä pohtii vakavasti samaan lähtemistä.

        Terveisin reilu työnantaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voiko antaa karenssia tai varoituksen jos työtön väittää hakeneensa paikkoja ja työvoimatoimiston virkailija epäilee sitä? Eikä virkailijan pidä pystyä osoittamaan työnhakijan väite vääräksi ennen sanktiota?

        Niin olen ymmärtänyt että systeemiä mainostetaan luottamus systeemiksi. Jossa uskotaan mitä sanotaan. Mutta aika puppua nuo on pelkkää sanahelinää millä markkinoitiin koko roskaa. Totuus on, että työtön nähdään petollisena ihmisenä ja on aina väärässä ja pyrkii kusettaa. Ja sen mukaan tullaan toimimaan oli tilanne mitä muuta hyvänsä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työnantaja tässä terve!

        Minua alkanut pikku hiljaa nyppii tämä touhu. Kun minä haen työntekijää minä haen työntekijää joka hakee oikeasti minulle töihin ei mitään lailla pakotettuja pakkohakuja. Olenkin tässä suunnitellu, että minä lopetan työttömien haastattelun. Ja katkon välit työkkäreihin.

        Tästä eteen päin haen työntekijäni sellaisia reittejä pitkin joista ei raportoida mihinkään työkkärin systeemeihin. Se tarkoittaa, että kaikki jotka on työkkärin kirjoilla ja pakkohaun piirissä olevat ei ole enää tervetulleita kyselemään töitä. Kaikki muut on. Näin pidän huolen että tämä idioottimainen pakkohaku ei rasita minua eikä työttömiä turhaan.

        Ja saan joka tapauksessa työntekijöitä jopa helpommin kuin olemalla jonkun kyttäys DDR systeemin letkuissa kiinni. Harmittaa vaan ne työttömät, jotka noissa letkuissa kiinni eikä voi enää hakea minulta töitä. Tämä on minun päätös ja se pitää. Olen myös keskustellut muiden yrittäjien kanssa tilanteesta. Ja moni heistä pohtii vakavasti samaan lähtemistä.

        Terveisin reilu työnantaja.

        Vaikuttaa lähes aidolta kommentilta. Tännehän kirjoittaa jatkuvasti valetyövoimatoimistovirkailija (nyk. se on te-toimisto) ja työttömiä esittäen ilmeisesti jotkut eläkeläiset kuvitellen elevänsä vielä jossain 60-70-luvuilla, että kuka tahansa pääsee töihin. Kyllä tähän joukkoon mahtuisi yksi valetyönantajakin.

        Tosin tuo reaktio työnantajana olisi hyvin ymmärettävä. Aktiivinen työnhakija kuluttaa 20-30h kuukaudessa n.10 työnantajan edustajan aikaa, kun lähettää 20 hakemusta kuukaudessa ja pääsee 10 haastatteluun. Aikaa vie myös hakemuksen lukeminen ja hakijoiden vertailu ja tietenkin haastattelu ja parhaan hakijan valinta.

        Reiluna työnhakijana tietenkin kertoisin heti haastattelussa, että haen 10 muuhun paikkaan ja nyt tämä teidän paikka ei ole se paras tarjous tällä hetkellä. En vain voi olla rehellinen eli sori vaan työnantaja.

        Ongelma on se, että palkkaa ei usein ole mainittu työpaikkailmoituksessa, joten se selviää vasta haastattelussa. Senkun tietäisi, niin voisi karsia haettavia paikkoja. Toisekseen en saa kieltäytyä varmasta työpaikasta karenssin uhalla, niin en saa sanoa haastattelussa, että sainkin jo paremman paikan. Näin ollen en saa myöskään kieltäytyä haastattelukutsusta. En myöskään saa sanoa haastattelussa mitään, mikä voisi vaarantaa mahdollisuuteni saada työpaikka, vaan pitää näyttää vain parhaat puoleni, sillä se olisi myös moitittava menettely, mikä johtaa karenssiin.

        Eli niin kauan kun ei ole työsopimusta allekirjoitettu, niin on pakko vaan hakea, esittää parhaat puolensa ja olla niiiiiin kiinnostunut juuri tuosta työstä (ja 10 muusta samaan aikaan) ja kuunnella työnantajien pettyneitä huokauksia, kun vain sille yhdelle 10:stä kertoo tulevansa töihin, ja muille sanoo, ettei tule. Ja senkin työn lopettaa jo koeajalla, kun saakin paremman työn.

        Tätä on työvoimapula (koskee vain tietynikäisiä, tietty koulutus ja tietyt isot kaupungit), ja työntekijöiden markkinat. Vinkki työnantajille. Jos ilmoitta kunnon palkasta työpaikkailmoituksessa, niin saa parempia hakijoita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työnantaja tässä terve!

        Minua alkanut pikku hiljaa nyppii tämä touhu. Kun minä haen työntekijää minä haen työntekijää joka hakee oikeasti minulle töihin ei mitään lailla pakotettuja pakkohakuja. Olenkin tässä suunnitellu, että minä lopetan työttömien haastattelun. Ja katkon välit työkkäreihin.

        Tästä eteen päin haen työntekijäni sellaisia reittejä pitkin joista ei raportoida mihinkään työkkärin systeemeihin. Se tarkoittaa, että kaikki jotka on työkkärin kirjoilla ja pakkohaun piirissä olevat ei ole enää tervetulleita kyselemään töitä. Kaikki muut on. Näin pidän huolen että tämä idioottimainen pakkohaku ei rasita minua eikä työttömiä turhaan.

        Ja saan joka tapauksessa työntekijöitä jopa helpommin kuin olemalla jonkun kyttäys DDR systeemin letkuissa kiinni. Harmittaa vaan ne työttömät, jotka noissa letkuissa kiinni eikä voi enää hakea minulta töitä. Tämä on minun päätös ja se pitää. Olen myös keskustellut muiden yrittäjien kanssa tilanteesta. Ja moni heistä pohtii vakavasti samaan lähtemistä.

        Terveisin reilu työnantaja.

        Tässä kommentissa on yksi hämärä kohta.

        "Se tarkoittaa, että kaikki jotka on työkkärin kirjoilla ja pakkohaun piirissä olevat ei ole enää tervetulleita kyselemään töitä."

        Työnantaja ei voi tietää, kuka on pakkohaun piirissä. Paitsi voi arvata sen perusteella, että hakija on juuri nyt työtön. Kaikki työttömätkään ei ole, sillä haettavien työmahdollisuuksien määrä on 0-4 per työnhakija eli voi olla myös nolla haettavaa paikkaa kuukaudessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä kommentissa on yksi hämärä kohta.

        "Se tarkoittaa, että kaikki jotka on työkkärin kirjoilla ja pakkohaun piirissä olevat ei ole enää tervetulleita kyselemään töitä."

        Työnantaja ei voi tietää, kuka on pakkohaun piirissä. Paitsi voi arvata sen perusteella, että hakija on juuri nyt työtön. Kaikki työttömätkään ei ole, sillä haettavien työmahdollisuuksien määrä on 0-4 per työnhakija eli voi olla myös nolla haettavaa paikkaa kuukaudessa.

        Jatkoa edellisestä kommentista: "idioottimainen pakkohaku ei rasita minua eikä työttömiä turhaan." Kyllä se rasittaa edelleen työnhakijoita (huom. myös osa-aikatyötä tekevissä on työnhakijoita te-palveluiden ja pakkohaun piirissä). Heidän on edelleen haettava pakosti, vaikka yksi työnantaja omat työpaikkailmoituksensa poistaisikin julkisesta hausta.

        Tosin niinhän on sitten entistä vaikeampi saada se hyvä työntekijä, joten kannattaako?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jatkoa edellisestä kommentista: "idioottimainen pakkohaku ei rasita minua eikä työttömiä turhaan." Kyllä se rasittaa edelleen työnhakijoita (huom. myös osa-aikatyötä tekevissä on työnhakijoita te-palveluiden ja pakkohaun piirissä). Heidän on edelleen haettava pakosti, vaikka yksi työnantaja omat työpaikkailmoituksensa poistaisikin julkisesta hausta.

        Tosin niinhän on sitten entistä vaikeampi saada se hyvä työntekijä, joten kannattaako?

        Loppu tekstistä vahvistaa, että kyseessä on tavanomainen nettikeskustelun provokommentoijan kirjoittama teksti. Viitataan muihin ja yritetään vahvistaa omaa yksipuolista sanomaa "muiden tuella".

        Lainaus edelliseltä reilulta työnantajalta. "Tämä on minun päätös ja se pitää. Olen myös keskustellut muiden yrittäjien kanssa tilanteesta. Ja moni heistä pohtii vakavasti samaan lähtemistä."

        Oikeasti koko kommentissa oli kyse vain työttömien epäsuorasta haukkumisesta. Jos etsitään työntekijää työtaitojen perusteella edes pitkä työttömyys ei tee hyvästä työntekijästä huonoa, vaan itse asiassa paremman kuin burnoutin lähellä olevasta työn loppuun kuluttaneesta työelämän kehäraakista. Työtön on levännyt ja hyvissä voimissa tekemään työtä. Oppimiskyky on luonteenominaisuus, joka ei levossa häviä. Mutta työnantajien ennakkoluuloisuus työttömiä kohtaan vaan jatkuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jatkoa edellisestä kommentista: "idioottimainen pakkohaku ei rasita minua eikä työttömiä turhaan." Kyllä se rasittaa edelleen työnhakijoita (huom. myös osa-aikatyötä tekevissä on työnhakijoita te-palveluiden ja pakkohaun piirissä). Heidän on edelleen haettava pakosti, vaikka yksi työnantaja omat työpaikkailmoituksensa poistaisikin julkisesta hausta.

        Tosin niinhän on sitten entistä vaikeampi saada se hyvä työntekijä, joten kannattaako?

        Terve tässä työantaja jälleen. Tarkoitankin että minun firman takia ei tartte DDR TE-toimistojen asiakkaiden enää vaivautua. Tiedän toki, että he työttömät joutuu pakkohakee muualta 4 krt kuussa tahtia ikävä kyllä. Joka vain edes auttaa yrittäjä kollegoideni irtikytkeytymistä koko roska DDR systeemistä.

        Mutta itse olenkin jo hylännyt koko systeemin ja se saa minun puolesta vapaasti pudota jyrkäntewltä alas aikanaan.

        Terveisin reilu työnantaja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Loppu tekstistä vahvistaa, että kyseessä on tavanomainen nettikeskustelun provokommentoijan kirjoittama teksti. Viitataan muihin ja yritetään vahvistaa omaa yksipuolista sanomaa "muiden tuella".

        Lainaus edelliseltä reilulta työnantajalta. "Tämä on minun päätös ja se pitää. Olen myös keskustellut muiden yrittäjien kanssa tilanteesta. Ja moni heistä pohtii vakavasti samaan lähtemistä."

        Oikeasti koko kommentissa oli kyse vain työttömien epäsuorasta haukkumisesta. Jos etsitään työntekijää työtaitojen perusteella edes pitkä työttömyys ei tee hyvästä työntekijästä huonoa, vaan itse asiassa paremman kuin burnoutin lähellä olevasta työn loppuun kuluttaneesta työelämän kehäraakista. Työtön on levännyt ja hyvissä voimissa tekemään työtä. Oppimiskyky on luonteenominaisuus, joka ei levossa häviä. Mutta työnantajien ennakkoluuloisuus työttömiä kohtaan vaan jatkuu.

        Terve tässä työnantaja. Ei pidä paikkaansa että tämä minun aloitus olisi suunnattu työttömiä vastaan. Tietysti työttömien solvaajat sen haluaa sellaikseksi kääntää ja vääntää.

        Tämä on lähinnä kamelinselän katkeaminen. Missä aikani kuunneltua työttömien solvaamista ja syyllistämistä. Jonka seurauksena pakkohaku on lanseerattu mitä todennäköisemmin. Niin päätin omalta osalta jättää koko roskan. Ja tämä ei todellakaan ole työttömien vika. Saan kyllä työntekjäni muita reittejä pitkin. Mutta DDR te toimisto reitti on minun osalta nyt poikki varmasti lopullisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Terve tässä työnantaja. Ei pidä paikkaansa että tämä minun aloitus olisi suunnattu työttömiä vastaan. Tietysti työttömien solvaajat sen haluaa sellaikseksi kääntää ja vääntää.

        Tämä on lähinnä kamelinselän katkeaminen. Missä aikani kuunneltua työttömien solvaamista ja syyllistämistä. Jonka seurauksena pakkohaku on lanseerattu mitä todennäköisemmin. Niin päätin omalta osalta jättää koko roskan. Ja tämä ei todellakaan ole työttömien vika. Saan kyllä työntekjäni muita reittejä pitkin. Mutta DDR te toimisto reitti on minun osalta nyt poikki varmasti lopullisesti.

        Asia selvä. Toivottavasti palaute menee myös pohjoismaisen työvoimapalvelumallin luoneille poliitikoille, lähinnä tulee mieleen työministeri. Näkyyhän se yritysyhteistyön vähenemisenä kyllä te-palveluissa, jos näin tapahtuu enemmänkin. Kyllähän niitäkin tilastoja seurataan.

        Ikävimmässä tapauksessa te-palveluiden/työmarkkinatorin listoille jäävät epärehelliset, riistopalkoilla työntekijöitä hakevat yrittäjät ja pakolliset kuntien/valtion työnantajat. Onhan noita keinoja karsia hakijoita esim. hakulomake, joka karsii automaattisesti esim. tietyn ikäiset tai tietyllä työkokemuksella hakeneet.


      • Anonyymi

        Reilu ja arvostettu työnantaja tässä terve. Eilen soitteli joku työvoimatoimiston virkailija. Kyseli että tarvitsenko työvoimaa kun minulla oli siellä vielä joku pari paikkaa ollut auki ja joiden hakuaika oli mennyt umpeen ajat sitten. Halusi tietää että jatkaisinko hakuja.

        Totesin vain, että voitte poistaa minut DDR-systeemeistä, jotka aloittaneet työttömien jatkuvan vainoamisen ja uhkailun karensseilla. Kerroin, että en tarvitse enää teidän työttömiin kohdistavia kyykytyspalveluja. Itse löydän työntekijäni nykyään helpommin ilman työkkärin holhoamista.

        Sanoin myös, että ilman teitä suomessa työttömyys lähtisi varmaan laskuun heti. Koska ei ole enää tahoja, jotka saa palkkaa siitä, että työttömiä on koko ajan. Ja näitä tahojahan on paljon, kuten kaikenmaailman vuoratyövoimapuljut tai kouluttajat ja kaiken maailman konsultit ja muut ilmaisen orjatyön metsästäjät. Jotka pitää työttömille höpö höpö kättelykursseja kovaan hintaan verovaroilla. Ja kun kurssi ohi niin uusi höpö höpö kurssi alkaa ilmaisine orjatöineen jne.

        Mutta sitten jos työtön päättäisi, että voisi käydä vaikka tulityökorttikurssin. Niin siihen ei työtön saakaan kurssitusta, koska sehän parantaa oikeasti työttömän työllistymismahdollisuutta. Eli siis suoraan sellaiseen korttiin, joka on nykyään pakollinen joka työssä jossa joutuu vähintään kuumailmapuhallinta käyttää vaikka kerran viikossa. Itse olenkin aina todennut, että minun firmassa tuollaiset asiat laitetaan ekana kuntoon vaikka palkkatyösuhde olisi vain 1-4vko mittainen. Tiedän tasan tarkkaan että joku 50-150e on iso raha joka kortista pitää maksaa työttömän ja kyykytetyn. Jos työtön päättää sen itse kustantaa.

        Moni lyhyessä työsuhteessa minulla ollut onkin lähtenyt tyytyväisenä kaikki tarvittavat kortit päivitettynä. Toki olen heitä myös palkannut myöhemmin vakityösuhteisiin kun olen havainnut, että tilauskantani on vahvistuneet riittävästi. Mutta itse olenkin reilu työnantaja joka ei enää voi kuin sylkeä ja halveksua syvästi DDR työkkäreiden ja vuokratyöpuljujen suuntaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Terve tässä työantaja jälleen. Tarkoitankin että minun firman takia ei tartte DDR TE-toimistojen asiakkaiden enää vaivautua. Tiedän toki, että he työttömät joutuu pakkohakee muualta 4 krt kuussa tahtia ikävä kyllä. Joka vain edes auttaa yrittäjä kollegoideni irtikytkeytymistä koko roska DDR systeemistä.

        Mutta itse olenkin jo hylännyt koko systeemin ja se saa minun puolesta vapaasti pudota jyrkäntewltä alas aikanaan.

        Terveisin reilu työnantaja

        Hyvä. Lisää tällaista, loppuu idioottisysteemi.


      • Anonyymi

        Noinko helppoa on hypätä toiselle paikkakunnalle? Reppu selkään ja menox. Yltiöpositiivista. Henkilöstöfirmoissa lyhyitä sijaisuuksia sekä osa-aikaa joten nöyryytysvelvoite ei siihen loppuisi. Mitä hyötyä siitä olisi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voiko antaa karenssia tai varoituksen jos työtön väittää hakeneensa paikkoja ja työvoimatoimiston virkailija epäilee sitä? Eikä virkailijan pidä pystyä osoittamaan työnhakijan väite vääräksi ennen sanktiota?

        Ei ainakaan Kuopiossa. Välitysfirman akan valhe oli sanaani painavampi. Minut tuomittiin pahemmin kuin useat rikolliset. Kalliiksi tuli.


      • Anonyymi

        minne hakenut ?,no sehän näkyy siinä kuittauksessa missä kysytään minne on haettuja milloin jos ei näy kuittauksessa niin ei ole halenut ja piste....et ole te -virkailija..ha ha..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työnantaja tässä terve!

        Minua alkanut pikku hiljaa nyppii tämä touhu. Kun minä haen työntekijää minä haen työntekijää joka hakee oikeasti minulle töihin ei mitään lailla pakotettuja pakkohakuja. Olenkin tässä suunnitellu, että minä lopetan työttömien haastattelun. Ja katkon välit työkkäreihin.

        Tästä eteen päin haen työntekijäni sellaisia reittejä pitkin joista ei raportoida mihinkään työkkärin systeemeihin. Se tarkoittaa, että kaikki jotka on työkkärin kirjoilla ja pakkohaun piirissä olevat ei ole enää tervetulleita kyselemään töitä. Kaikki muut on. Näin pidän huolen että tämä idioottimainen pakkohaku ei rasita minua eikä työttömiä turhaan.

        Ja saan joka tapauksessa työntekijöitä jopa helpommin kuin olemalla jonkun kyttäys DDR systeemin letkuissa kiinni. Harmittaa vaan ne työttömät, jotka noissa letkuissa kiinni eikä voi enää hakea minulta töitä. Tämä on minun päätös ja se pitää. Olen myös keskustellut muiden yrittäjien kanssa tilanteesta. Ja moni heistä pohtii vakavasti samaan lähtemistä.

        Terveisin reilu työnantaja.

        No nythän on perustettu ykdityidiä välittäjiä niis vaan on sekin huonopuoli et te toimisto käyttää niitä hyväkseen ajamalla työttömät sinne jonoon niin pääsevöt itse helpommalla..voihan olla että vuokrafirmat ottaa tiukemmat haastattelut..valitsee ne jotka todella haluaa töihin..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin olen ymmärtänyt että systeemiä mainostetaan luottamus systeemiksi. Jossa uskotaan mitä sanotaan. Mutta aika puppua nuo on pelkkää sanahelinää millä markkinoitiin koko roskaa. Totuus on, että työtön nähdään petollisena ihmisenä ja on aina väärässä ja pyrkii kusettaa. Ja sen mukaan tullaan toimimaan oli tilanne mitä muuta hyvänsä.

        Voiko politiikaan luottaa, no ei... Tämä on joku saatanan luottamustehtävä jolla ei ole mitään merkitystä kuin peloitella ja kiusoittella..jos, jos ja jos et tee sitä ja tätä niin... Jos joku haluaa oikeasti työtä niin hän kyllä hakee sitä ilman kyttäämistä... Ent sitte ne jotka ei hae.. No mitä tämä laki sitten auttaa jos luotetaan että on hakenut.. Ihan kuin systeemissä on takaportti josta pääsee luikaamaan pakoon aktiivimallia lähettämällä hakemuksen kuuhun. No entä sitten pakottaminen, no ei sekään, ihminen sairastuu kun pakotetaan..laittakaa sinne eka haastatteluun te ohjaaja , lääkäri, psykologi, lakimies... Ensin tutkitaan ja sitten hutkitaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Reilu ja arvostettu työnantaja tässä terve. Eilen soitteli joku työvoimatoimiston virkailija. Kyseli että tarvitsenko työvoimaa kun minulla oli siellä vielä joku pari paikkaa ollut auki ja joiden hakuaika oli mennyt umpeen ajat sitten. Halusi tietää että jatkaisinko hakuja.

        Totesin vain, että voitte poistaa minut DDR-systeemeistä, jotka aloittaneet työttömien jatkuvan vainoamisen ja uhkailun karensseilla. Kerroin, että en tarvitse enää teidän työttömiin kohdistavia kyykytyspalveluja. Itse löydän työntekijäni nykyään helpommin ilman työkkärin holhoamista.

        Sanoin myös, että ilman teitä suomessa työttömyys lähtisi varmaan laskuun heti. Koska ei ole enää tahoja, jotka saa palkkaa siitä, että työttömiä on koko ajan. Ja näitä tahojahan on paljon, kuten kaikenmaailman vuoratyövoimapuljut tai kouluttajat ja kaiken maailman konsultit ja muut ilmaisen orjatyön metsästäjät. Jotka pitää työttömille höpö höpö kättelykursseja kovaan hintaan verovaroilla. Ja kun kurssi ohi niin uusi höpö höpö kurssi alkaa ilmaisine orjatöineen jne.

        Mutta sitten jos työtön päättäisi, että voisi käydä vaikka tulityökorttikurssin. Niin siihen ei työtön saakaan kurssitusta, koska sehän parantaa oikeasti työttömän työllistymismahdollisuutta. Eli siis suoraan sellaiseen korttiin, joka on nykyään pakollinen joka työssä jossa joutuu vähintään kuumailmapuhallinta käyttää vaikka kerran viikossa. Itse olenkin aina todennut, että minun firmassa tuollaiset asiat laitetaan ekana kuntoon vaikka palkkatyösuhde olisi vain 1-4vko mittainen. Tiedän tasan tarkkaan että joku 50-150e on iso raha joka kortista pitää maksaa työttömän ja kyykytetyn. Jos työtön päättää sen itse kustantaa.

        Moni lyhyessä työsuhteessa minulla ollut onkin lähtenyt tyytyväisenä kaikki tarvittavat kortit päivitettynä. Toki olen heitä myös palkannut myöhemmin vakityösuhteisiin kun olen havainnut, että tilauskantani on vahvistuneet riittävästi. Mutta itse olenkin reilu työnantaja joka ei enää voi kuin sylkeä ja halveksua syvästi DDR työkkäreiden ja vuokratyöpuljujen suuntaan.

        Missä tämä teidän firma sijaitsee? Mä haluan teille töihin.

        En voi käsittää, että olen ollut töissä vaikka missä ja nyt kun jäin työttömäksi yli 16 vuoden jälkeen, minut laitetaan työllistämiskursseille siivoamaan. Olen ollut siivoojana nuorena ja mansikanpoimijana kuutena kesänä puhumattakaan muista töistä apteekista, konttorityöstä, markkinoinnista ym. En tiedä, ketä nämä "DDR- systeemit" hyödyttävät. Ei ainakaan minua. Minulle sanottiin: "Mene mansikanpoimijaksi". Tuskin kukaan työvoimavirkailija on itse ollut yhtäkään kesää pomimassa mansikoita. Kysin virkailijalta meinaan :D Jo 90-luvulla mansikkapelloilla työskenteli enimmäkseen virolaisia.

        Olin käymässä Norjassa ja siellä parikymppiset nuoret miehet kertovat, että heillä on vakituiset työpaikat jo nuorena (sähkö- ja rakennusala) ja heidän on helpompi suunnitella elämää eteenpäin, kun on yksi työpaikka. Norja on tietenkin rikas maa Suomeen verrattuna, mutta en voi kuin sylkäistä järjestelmää kohtaan, jossa on vuokratyöfirmat ja mobiileissa äpit, joiden kautta haetaan töitä päivä sieltä toinen täältä "never heard" firmoista ja sitten työnantajat voivat arvostella mielivaltaisesti työntekijän. Meidän järjestelmästämme puuttuu inhimillisyys. Se on se ongelma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työnantaja tässä terve!

        Minua alkanut pikku hiljaa nyppii tämä touhu. Kun minä haen työntekijää minä haen työntekijää joka hakee oikeasti minulle töihin ei mitään lailla pakotettuja pakkohakuja. Olenkin tässä suunnitellu, että minä lopetan työttömien haastattelun. Ja katkon välit työkkäreihin.

        Tästä eteen päin haen työntekijäni sellaisia reittejä pitkin joista ei raportoida mihinkään työkkärin systeemeihin. Se tarkoittaa, että kaikki jotka on työkkärin kirjoilla ja pakkohaun piirissä olevat ei ole enää tervetulleita kyselemään töitä. Kaikki muut on. Näin pidän huolen että tämä idioottimainen pakkohaku ei rasita minua eikä työttömiä turhaan.

        Ja saan joka tapauksessa työntekijöitä jopa helpommin kuin olemalla jonkun kyttäys DDR systeemin letkuissa kiinni. Harmittaa vaan ne työttömät, jotka noissa letkuissa kiinni eikä voi enää hakea minulta töitä. Tämä on minun päätös ja se pitää. Olen myös keskustellut muiden yrittäjien kanssa tilanteesta. Ja moni heistä pohtii vakavasti samaan lähtemistä.

        Terveisin reilu työnantaja.

        Voisiko asiaa auttaa se, että ilmoituksessasi kerrot, että hakijoista ei juoruilla työttömyystoimistolle? Ja pyydä, että jos joku hakee vain täyttääkseen järjettömän hakuvaatimuksen, he kertoisivat niin jo hakemuksen alussa. Näin auttaisitte toisianne. Nythän sopivia paikkoja ei ole... ihmiset joutuvat hakemaan paikkoihin, joihin eivät ole päteviä... jos juoruat virastoon, heidän tukensa katkaistaan. Paras olisi reilu peli työnantajien ja työnhakijoiden kesken; jätetään virasto omaan hirveyteensä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Loppu tekstistä vahvistaa, että kyseessä on tavanomainen nettikeskustelun provokommentoijan kirjoittama teksti. Viitataan muihin ja yritetään vahvistaa omaa yksipuolista sanomaa "muiden tuella".

        Lainaus edelliseltä reilulta työnantajalta. "Tämä on minun päätös ja se pitää. Olen myös keskustellut muiden yrittäjien kanssa tilanteesta. Ja moni heistä pohtii vakavasti samaan lähtemistä."

        Oikeasti koko kommentissa oli kyse vain työttömien epäsuorasta haukkumisesta. Jos etsitään työntekijää työtaitojen perusteella edes pitkä työttömyys ei tee hyvästä työntekijästä huonoa, vaan itse asiassa paremman kuin burnoutin lähellä olevasta työn loppuun kuluttaneesta työelämän kehäraakista. Työtön on levännyt ja hyvissä voimissa tekemään työtä. Oppimiskyky on luonteenominaisuus, joka ei levossa häviä. Mutta työnantajien ennakkoluuloisuus työttömiä kohtaan vaan jatkuu.

        'Mutta työnantajien ennakkoluuloisuus työttömiä kohtaan vaan jatkuu.'

        Se liuenee tarkoituskin. Työttömät halutaan painaa yhteiskunnan hylkiöiksi. Ehkä vielä jossain vaiheessa tarjotaan kaikille pitkään työttöminä olleille eutanasiaa. Tai ainakin kriminalisoidaan työttömyys. Siihen suuntaan se on menossa.

        Meidän tulisi etsiä keinoja toimia yhdessä, virastoista ja poliitikoista huolimatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Reilu ja arvostettu työnantaja tässä terve. Eilen soitteli joku työvoimatoimiston virkailija. Kyseli että tarvitsenko työvoimaa kun minulla oli siellä vielä joku pari paikkaa ollut auki ja joiden hakuaika oli mennyt umpeen ajat sitten. Halusi tietää että jatkaisinko hakuja.

        Totesin vain, että voitte poistaa minut DDR-systeemeistä, jotka aloittaneet työttömien jatkuvan vainoamisen ja uhkailun karensseilla. Kerroin, että en tarvitse enää teidän työttömiin kohdistavia kyykytyspalveluja. Itse löydän työntekijäni nykyään helpommin ilman työkkärin holhoamista.

        Sanoin myös, että ilman teitä suomessa työttömyys lähtisi varmaan laskuun heti. Koska ei ole enää tahoja, jotka saa palkkaa siitä, että työttömiä on koko ajan. Ja näitä tahojahan on paljon, kuten kaikenmaailman vuoratyövoimapuljut tai kouluttajat ja kaiken maailman konsultit ja muut ilmaisen orjatyön metsästäjät. Jotka pitää työttömille höpö höpö kättelykursseja kovaan hintaan verovaroilla. Ja kun kurssi ohi niin uusi höpö höpö kurssi alkaa ilmaisine orjatöineen jne.

        Mutta sitten jos työtön päättäisi, että voisi käydä vaikka tulityökorttikurssin. Niin siihen ei työtön saakaan kurssitusta, koska sehän parantaa oikeasti työttömän työllistymismahdollisuutta. Eli siis suoraan sellaiseen korttiin, joka on nykyään pakollinen joka työssä jossa joutuu vähintään kuumailmapuhallinta käyttää vaikka kerran viikossa. Itse olenkin aina todennut, että minun firmassa tuollaiset asiat laitetaan ekana kuntoon vaikka palkkatyösuhde olisi vain 1-4vko mittainen. Tiedän tasan tarkkaan että joku 50-150e on iso raha joka kortista pitää maksaa työttömän ja kyykytetyn. Jos työtön päättää sen itse kustantaa.

        Moni lyhyessä työsuhteessa minulla ollut onkin lähtenyt tyytyväisenä kaikki tarvittavat kortit päivitettynä. Toki olen heitä myös palkannut myöhemmin vakityösuhteisiin kun olen havainnut, että tilauskantani on vahvistuneet riittävästi. Mutta itse olenkin reilu työnantaja joka ei enää voi kuin sylkeä ja halveksua syvästi DDR työkkäreiden ja vuokratyöpuljujen suuntaan.

        Tuollainen työnantaja olisi Suomen talouselämän ja yhteiskuntarauhan tukipilareita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voiko antaa karenssia tai varoituksen jos työtön väittää hakeneensa paikkoja ja työvoimatoimiston virkailija epäilee sitä? Eikä virkailijan pidä pystyä osoittamaan työnhakijan väite vääräksi ennen sanktiota?

        Juurikin näin. Mutta kun he eivät ole koskaan väärässä missään vaiheessa. Esim: Unohti kirjata käyntini ja varoitushan siitä tuli EI korjannut virhettään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Reilu ja arvostettu työnantaja tässä terve. Eilen soitteli joku työvoimatoimiston virkailija. Kyseli että tarvitsenko työvoimaa kun minulla oli siellä vielä joku pari paikkaa ollut auki ja joiden hakuaika oli mennyt umpeen ajat sitten. Halusi tietää että jatkaisinko hakuja.

        Totesin vain, että voitte poistaa minut DDR-systeemeistä, jotka aloittaneet työttömien jatkuvan vainoamisen ja uhkailun karensseilla. Kerroin, että en tarvitse enää teidän työttömiin kohdistavia kyykytyspalveluja. Itse löydän työntekijäni nykyään helpommin ilman työkkärin holhoamista.

        Sanoin myös, että ilman teitä suomessa työttömyys lähtisi varmaan laskuun heti. Koska ei ole enää tahoja, jotka saa palkkaa siitä, että työttömiä on koko ajan. Ja näitä tahojahan on paljon, kuten kaikenmaailman vuoratyövoimapuljut tai kouluttajat ja kaiken maailman konsultit ja muut ilmaisen orjatyön metsästäjät. Jotka pitää työttömille höpö höpö kättelykursseja kovaan hintaan verovaroilla. Ja kun kurssi ohi niin uusi höpö höpö kurssi alkaa ilmaisine orjatöineen jne.

        Mutta sitten jos työtön päättäisi, että voisi käydä vaikka tulityökorttikurssin. Niin siihen ei työtön saakaan kurssitusta, koska sehän parantaa oikeasti työttömän työllistymismahdollisuutta. Eli siis suoraan sellaiseen korttiin, joka on nykyään pakollinen joka työssä jossa joutuu vähintään kuumailmapuhallinta käyttää vaikka kerran viikossa. Itse olenkin aina todennut, että minun firmassa tuollaiset asiat laitetaan ekana kuntoon vaikka palkkatyösuhde olisi vain 1-4vko mittainen. Tiedän tasan tarkkaan että joku 50-150e on iso raha joka kortista pitää maksaa työttömän ja kyykytetyn. Jos työtön päättää sen itse kustantaa.

        Moni lyhyessä työsuhteessa minulla ollut onkin lähtenyt tyytyväisenä kaikki tarvittavat kortit päivitettynä. Toki olen heitä myös palkannut myöhemmin vakityösuhteisiin kun olen havainnut, että tilauskantani on vahvistuneet riittävästi. Mutta itse olenkin reilu työnantaja joka ei enää voi kuin sylkeä ja halveksua syvästi DDR työkkäreiden ja vuokratyöpuljujen suuntaan.

        Se on kyllä TE-toimisto, eikä työvoimatoimisto. Eli valetyönantaja siis kyseessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin olen ymmärtänyt että systeemiä mainostetaan luottamus systeemiksi. Jossa uskotaan mitä sanotaan. Mutta aika puppua nuo on pelkkää sanahelinää millä markkinoitiin koko roskaa. Totuus on, että työtön nähdään petollisena ihmisenä ja on aina väärässä ja pyrkii kusettaa. Ja sen mukaan tullaan toimimaan oli tilanne mitä muuta hyvänsä.

        Kyllä töitä on
        Ilmaksitöitä ja vapaehtoistöitä

        Alkkatukitöissämkun on niin kuulemma niitä pitäis olla enemmän

        On niin hyiö työntekijöitä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikuttaa lähes aidolta kommentilta. Tännehän kirjoittaa jatkuvasti valetyövoimatoimistovirkailija (nyk. se on te-toimisto) ja työttömiä esittäen ilmeisesti jotkut eläkeläiset kuvitellen elevänsä vielä jossain 60-70-luvuilla, että kuka tahansa pääsee töihin. Kyllä tähän joukkoon mahtuisi yksi valetyönantajakin.

        Tosin tuo reaktio työnantajana olisi hyvin ymmärettävä. Aktiivinen työnhakija kuluttaa 20-30h kuukaudessa n.10 työnantajan edustajan aikaa, kun lähettää 20 hakemusta kuukaudessa ja pääsee 10 haastatteluun. Aikaa vie myös hakemuksen lukeminen ja hakijoiden vertailu ja tietenkin haastattelu ja parhaan hakijan valinta.

        Reiluna työnhakijana tietenkin kertoisin heti haastattelussa, että haen 10 muuhun paikkaan ja nyt tämä teidän paikka ei ole se paras tarjous tällä hetkellä. En vain voi olla rehellinen eli sori vaan työnantaja.

        Ongelma on se, että palkkaa ei usein ole mainittu työpaikkailmoituksessa, joten se selviää vasta haastattelussa. Senkun tietäisi, niin voisi karsia haettavia paikkoja. Toisekseen en saa kieltäytyä varmasta työpaikasta karenssin uhalla, niin en saa sanoa haastattelussa, että sainkin jo paremman paikan. Näin ollen en saa myöskään kieltäytyä haastattelukutsusta. En myöskään saa sanoa haastattelussa mitään, mikä voisi vaarantaa mahdollisuuteni saada työpaikka, vaan pitää näyttää vain parhaat puoleni, sillä se olisi myös moitittava menettely, mikä johtaa karenssiin.

        Eli niin kauan kun ei ole työsopimusta allekirjoitettu, niin on pakko vaan hakea, esittää parhaat puolensa ja olla niiiiiin kiinnostunut juuri tuosta työstä (ja 10 muusta samaan aikaan) ja kuunnella työnantajien pettyneitä huokauksia, kun vain sille yhdelle 10:stä kertoo tulevansa töihin, ja muille sanoo, ettei tule. Ja senkin työn lopettaa jo koeajalla, kun saakin paremman työn.

        Tätä on työvoimapula (koskee vain tietynikäisiä, tietty koulutus ja tietyt isot kaupungit), ja työntekijöiden markkinat. Vinkki työnantajille. Jos ilmoitta kunnon palkasta työpaikkailmoituksessa, niin saa parempia hakijoita.

        Jiku katkera yrittäjä kun eisaa ketään huhkimaan ilmaiskei ja kuuraamaan lqttioitaannilmaiskeksi launatinanilman palkaa


    • Anonyymi

      Miksi näitä juttuja keksitään? Oikea todellisuus on täysin erilainen!

    • Anonyymi

      Työtä pitää hakea vaikka ei ole työpaikkoja. Laki on sellainen että 1-4 työpaikkaa pitää hakea. Laissa ei puhuta mitään että on pakko olla työpaikkkoja siellä missä asuu.

      • Anonyymi

        Avoin hakemus vaikka alepan kassalle tai maaseudun heinätöihin joka lähellä....
        Eläkeikä on määritty ja sitä ennen oltava työssä!


      • Anonyymi

        Itse asiassa työhakualue on voimassa. Ja haku määrä on 0-4 riippuen kunkin tilanteesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse asiassa työhakualue on voimassa. Ja haku määrä on 0-4 riippuen kunkin tilanteesta.

        No mikä on sen "Kunkin" tilanne?


      • Anonyymi

        Ei ole pakko kun luotetaan... Hah. Vähän kuin kaupan kassallla ilman myyjää lukee , maksa ite me luotetaan että maksat.


    • Anonyymi

      Kovin rajallinen on osaamisalueesi/kyvykyytesi /koulutuksesi jos et kykene hakemaan edes 4 työpaikkaa kuukaudessa.
      Asutko korpimetsän keskellä juurakon alla ? Nytkin työmarkkinatorin portaalissa on 33350 avointa työpaikkaa. Ei sinun niitä kaikkia kannata hakea. Suurin osa ei ole sinua varten tietenkään. Ei kukaan ole superkyky. Sellaista Taika-Jimiä ei ole olemassa. Riittää kun haet 4:ää itsellesi jotenkin sopivaa työtä kuukaudessa.
      Työnhaun pelko on ymmärettävää jos on pitkään ollut piilossa. Rohkeasti vaan hakuja tekemään. Sydän hakkaa ja kädet hikoilevat. Luuria kouraan. Yksi-kaksi-kolme-nyt lähtee . Äksöniä, toimintaa. Ensimmäiset 10 soittoa firmoihin menevät varmasti penkin alle kun pystyt vain huohottamaan tai olemaan sanomatta yhtään mitään. Älä lannistu. Jatka vain sitkeästi. Pelkosi ja änkytyksesi vähenee. Kenties sillä soitto nro 14:lla saat tuotettua ihmiskorvaan ymmärrettävää tolkullista puhettakin.

      • Anonyymi

        Olipa harvinaisen ajattelematon kommentti.

        Ihan tärkeästä aiheesta on aloittaja kirjoittanut. Tämähän johtaa käytännössä siihen, että ihmiset hakee paikkoja, joihin eivät ole koulutuksen tai osaamisen suhteen sopivia. Puhumattakaan kiinnostuksesta tai halusta työskennellä ko. tehtävässä. Pakko on hakea jonnekin. Tavoite on saada täytettyä ns. huonopalkkaisia työtehtäviä. Yritysten ehdoilla tää koko systeemi on tehty.

        Niin sitten haetaan johonkin, mikä ei kiinnosta. Sitten saikutetaan ja työn jälki on mitä sattuu. Ei tällä systeemillä saada yhtään paikattua yritysten toiveita halvasta työvoimasta. Kalliimmaksi tulee hankkia sijaisia sairauslomalaisille tai paikkailla osaamattomien tekemiä virheitä. Typerä systeemi. Jos ylipäänsä pääsee töihin.

        Kyllä aikuiset ihmiset itse tietää, mikä työ sopii heille. Te-virkailija voi mielivaltaisesti katsoa, että on väärin haettu. Karenssia on helppo antaa niille, kenelle sopivia töitä ei löydy. Liikaa valtaa on annettu te-virkailijoille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olipa harvinaisen ajattelematon kommentti.

        Ihan tärkeästä aiheesta on aloittaja kirjoittanut. Tämähän johtaa käytännössä siihen, että ihmiset hakee paikkoja, joihin eivät ole koulutuksen tai osaamisen suhteen sopivia. Puhumattakaan kiinnostuksesta tai halusta työskennellä ko. tehtävässä. Pakko on hakea jonnekin. Tavoite on saada täytettyä ns. huonopalkkaisia työtehtäviä. Yritysten ehdoilla tää koko systeemi on tehty.

        Niin sitten haetaan johonkin, mikä ei kiinnosta. Sitten saikutetaan ja työn jälki on mitä sattuu. Ei tällä systeemillä saada yhtään paikattua yritysten toiveita halvasta työvoimasta. Kalliimmaksi tulee hankkia sijaisia sairauslomalaisille tai paikkailla osaamattomien tekemiä virheitä. Typerä systeemi. Jos ylipäänsä pääsee töihin.

        Kyllä aikuiset ihmiset itse tietää, mikä työ sopii heille. Te-virkailija voi mielivaltaisesti katsoa, että on väärin haettu. Karenssia on helppo antaa niille, kenelle sopivia töitä ei löydy. Liikaa valtaa on annettu te-virkailijoille.

        Eivät voi mielivaltaisesti vaatia hakemaan työpaikkaa joka vastoin työttömän mahdollisuuksia!
        Aina voi oikeutetusti kyseenalaistaa vaatimukset ja tehdä asiasta virallisen huomautuksen ja oikaisu vaatimukset joka kumoaa velvoitteen.

        Aluksi suosittelisin ottamaan yhteyttä oman ammattiliiton asiantuntijoihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olipa harvinaisen ajattelematon kommentti.

        Ihan tärkeästä aiheesta on aloittaja kirjoittanut. Tämähän johtaa käytännössä siihen, että ihmiset hakee paikkoja, joihin eivät ole koulutuksen tai osaamisen suhteen sopivia. Puhumattakaan kiinnostuksesta tai halusta työskennellä ko. tehtävässä. Pakko on hakea jonnekin. Tavoite on saada täytettyä ns. huonopalkkaisia työtehtäviä. Yritysten ehdoilla tää koko systeemi on tehty.

        Niin sitten haetaan johonkin, mikä ei kiinnosta. Sitten saikutetaan ja työn jälki on mitä sattuu. Ei tällä systeemillä saada yhtään paikattua yritysten toiveita halvasta työvoimasta. Kalliimmaksi tulee hankkia sijaisia sairauslomalaisille tai paikkailla osaamattomien tekemiä virheitä. Typerä systeemi. Jos ylipäänsä pääsee töihin.

        Kyllä aikuiset ihmiset itse tietää, mikä työ sopii heille. Te-virkailija voi mielivaltaisesti katsoa, että on väärin haettu. Karenssia on helppo antaa niille, kenelle sopivia töitä ei löydy. Liikaa valtaa on annettu te-virkailijoille.

        Pakko on hakea sellaistakin paikkaa johon ei ole edellytyksiä... Itse jouduin hakemaan paikkaa johon ei ollut riittävää koulutusta saati kulkuyhteyksiä julkisilla, eli olisin joutunut kävelemään 6 km klo 3 yöllä valaisemattomalla tiellä.. Tökkärin vastaus oli että ilmoita työhaastattelussa!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pakko on hakea sellaistakin paikkaa johon ei ole edellytyksiä... Itse jouduin hakemaan paikkaa johon ei ollut riittävää koulutusta saati kulkuyhteyksiä julkisilla, eli olisin joutunut kävelemään 6 km klo 3 yöllä valaisemattomalla tiellä.. Tökkärin vastaus oli että ilmoita työhaastattelussa!!

        Ei ole pakko hakea mitään ja varsinkaan mihin ei ole edellytyksiä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pakko on hakea sellaistakin paikkaa johon ei ole edellytyksiä... Itse jouduin hakemaan paikkaa johon ei ollut riittävää koulutusta saati kulkuyhteyksiä julkisilla, eli olisin joutunut kävelemään 6 km klo 3 yöllä valaisemattomalla tiellä.. Tökkärin vastaus oli että ilmoita työhaastattelussa!!

        Oisit sanonut kävit haastattelussa..en pässyt työpaikkaan Sinuun luotetaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olipa harvinaisen ajattelematon kommentti.

        Ihan tärkeästä aiheesta on aloittaja kirjoittanut. Tämähän johtaa käytännössä siihen, että ihmiset hakee paikkoja, joihin eivät ole koulutuksen tai osaamisen suhteen sopivia. Puhumattakaan kiinnostuksesta tai halusta työskennellä ko. tehtävässä. Pakko on hakea jonnekin. Tavoite on saada täytettyä ns. huonopalkkaisia työtehtäviä. Yritysten ehdoilla tää koko systeemi on tehty.

        Niin sitten haetaan johonkin, mikä ei kiinnosta. Sitten saikutetaan ja työn jälki on mitä sattuu. Ei tällä systeemillä saada yhtään paikattua yritysten toiveita halvasta työvoimasta. Kalliimmaksi tulee hankkia sijaisia sairauslomalaisille tai paikkailla osaamattomien tekemiä virheitä. Typerä systeemi. Jos ylipäänsä pääsee töihin.

        Kyllä aikuiset ihmiset itse tietää, mikä työ sopii heille. Te-virkailija voi mielivaltaisesti katsoa, että on väärin haettu. Karenssia on helppo antaa niille, kenelle sopivia töitä ei löydy. Liikaa valtaa on annettu te-virkailijoille.

        Kyykytettävänkuja 6
        16660 Työtönmäki

        AVOIN HAKEMUS

        “Hyvä paikallinen yrittäjä,

        Kiitos tästä tilaisuudesta muistuttaa teitä olemassaolostani, taas. Aikaisempi palautteenne on ollut hyvin rohkaisevaa työnhaussani. Monethan eivät saa lainkaan palautetta, haastatteluista tai työpaikoista puhumattakaan. Olen oppinut sitkeyttä. En enää pahastu siitä, että katkaisette puheluni ja kerroitte ohjaavanne sähköpostini roskapostiksi. Onhan aina tämä vanhanajan paperikirjemahdollisuus. Tuon tämän avoimen hakemuksen taas postilaatikkoonne ja otan selfien pudottaessani sen laatikkoon, jotta voin todistaa työttömyystoimistolle, että olen hakenut paikkaa. Siis paikkaa, joka yrityksessänne mahdollisesti avautuu ompelualan ammattilaiselle. Sanoitte kerran, olikohan se viime vuonna, hauskasti, että tukkipuita ei ommella, vaan ne kaadetaan. Ymmärrän kantanne, mutta juuri tällaisista luovuuden haasteista erityisesti pidän!

        Joskus alkuvuodesta, kun vielä vastailitte hakemuksiini, kysyitte, miksi otan yhteyttä teihin kerran kuussa. Voisin tosiaan kirjoittaa useamminkin – olemmehan näiden hakemusten kautta jo tulleet melko tutuiksi, ja mielelläni kirjoitan teille. Ehkä kuitenkin jatkan tätä aikataulua – pidän rutiineistani. Kylällämme on neljä yritystä, ja näin voin pitää yhteyttä jokaiseen niistä, ja jään rekrytoijille mieleen – uskoisin, että 13 hakemusta vuodessa riittää toistaiseksi. On ollut jotain huhuja, että yksi noista yrityksistä olisi lopettamassa toimintaansa. Jos niin käy, voin toki alkaa kirjoittaa teille joka kolmas viikko. Haluan tehostaa työnhakuani.

        En tällä kertaa liitä ansioluetteloani. Ikävää, ettei käyttämäni paperi ole mielestänne hyvää saunan sytykkeenä. Tärkeintä kuitenkin on, että muistatte minut, jos jossain vaiheessa päätätte laajentaa metsäurakointitoimintaanne ompelu- tai neulealoille.

        Peräänantamattomin terveisin”
        (reilusuomi-blogista 2017)


    • Anonyymi

      tk-eläkkeellä ei ole tuommosia ongelmia ;)

    • Anonyymi

      Joo muua kun eläkkeelle ei pääse vaikka paikat ihan paskana.

    • Anonyymi

      Vinkkinä TE-toimiston virkaholhoojille, Tykkään vaan yhdenlaista Chokoladnaja kirsikoista. Älkää tyrkyttäkö mulle rusinoita, vadelmia eikä mitään vääränlaista kirsikkalaatua. Ne ei ole ollenkaan mun juttuja, Väärä maku pilaa mun herkän makuaistini. Vain ja ainostansa täysin kypsä chokladjana kirsikka kelpaa mulle, Millään en saa 4 hakemusta tehtyä 4 hakemusta kuukaudessa, 33500 avoimen työpaikan joukossa ei ollut taaskaan Chokoladnaja kirsikkaa tarjolla. En siis kykene hakemaan yhtään lempparityöpaikkaa taaskaan. Tää on niin väärin. Väärin. / Pipsa Ronkeli,

      • Anonyymi

        Vinkki työnantajalle! Ei kannata olla liian ronkeli ja tavoitella vain ja ainoastaan sitä suklaista kirsikkaa vuosikymmenten takaa. Aina sama laulu joka kesä samaan aikaan kuukaudesta. Pitäisköhän katsoa peiliin ja todeta, että voisi itse tyytyä niihin banaaneihin ja vadelmiin suklaisten kirsikoiden sijasta!

        Kumma työnantaja muuten, että maksaa palkat suklaissa, banaaneissa ja työn ilona eurojen sijasta! Sitten itkee kun kukaan ei tule suklaapalkalla töihin!


    • Anonyymi

      Älä seuraa avoimia työpaikkailmoituksia, nehän ovat vain murto-osa työpaikoista, piilomarkkinat työllistää

      • Anonyymi

        Piilomarkkinat työllistää parhaiten ja parempi palkkakin. Missään nimessä ei kannata tähdätä tietoisesti uraa valtiolla tai kunnalla. Silloin kun haluat työtä, et sitä saa ja silloin kun et halua työtä niin silloin sen saat. Jos haluat töitä niin siihen voi mennä vuosia jopa vuosikymmeniä ja sekin pelkkä määräaikaisuus. Voi olla, että kuviteltu työpaikka ei vastaa todellisuutta monessakin mielessä. Voi olla, että haluatkin pois sieltä heti mahdollisimman nopeasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Piilomarkkinat työllistää parhaiten ja parempi palkkakin. Missään nimessä ei kannata tähdätä tietoisesti uraa valtiolla tai kunnalla. Silloin kun haluat työtä, et sitä saa ja silloin kun et halua työtä niin silloin sen saat. Jos haluat töitä niin siihen voi mennä vuosia jopa vuosikymmeniä ja sekin pelkkä määräaikaisuus. Voi olla, että kuviteltu työpaikka ei vastaa todellisuutta monessakin mielessä. Voi olla, että haluatkin pois sieltä heti mahdollisimman nopeasti.

        Mistä sellaisen piilomarkkinatyöpaikan voi löytää, jos ovat piilossa.


    • Anonyymi

      Tässähän näitä: kuntarekry.fi, valtiolle.fi, oma kuntasi, naapurikuntasi.
      Avoin hakemus kuukausittain - kattaa kriteerit.

      • Anonyymi

        Ok. Eli käykö että laitan useamman kerran kuntarekry ym saman hakemuksen joka kuukausi? Eikö hakemus oo voimassa 3kk ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ok. Eli käykö että laitan useamman kerran kuntarekry ym saman hakemuksen joka kuukausi? Eikö hakemus oo voimassa 3kk ?

        Sama hakemus käy, kun haettu paikka on eri tehtäviin.


    • Anonyymi

      Itse olen hakenut 0-paikkaa kuukausittain ja täyttänyt 0-4 työpaikan työnhakuvelvoitteen.

      • Anonyymi

        tuo on hyvä asenne. Uhraudut että muiden työttömien mahdollisuus työllistyä paranee.


    • Anonyymi

      Kun selaat sitä entisen MOLin ja uudemman työmarkkinatorin tarjontaa, niin huomaat, että suoraan firmoihin on jo vaikea tehdä hakemusta.

      Kaikki menee nyt vuokratyöfirmojen kautta. Moni firma suoraan sanoo sivuillaan tai sielä TE- sivuilla olevassa ilmoituksessa, että meille työllistytään vuokratyösuhteen kautta.

      Kun omalal kohdalla loppui oman ammatin paikat, niin kyllä niitä "teoreettisesti soveltuvia" paikkoja löytyy hakemuksen lähettämiseen. Eriasia että työllistyykö.

      Mutta laki on laki ja sitä tässä nyt pitää noudattaa.

    • Anonyymi

      Nyt vain heräät todellisuuteen ja käyt aikanaan TE asiantuntijan kanssa keskusteluja asiasta. Kyllä ne selkeytyvät aikanaan ja sinusta tehdään oikeasti kartoitus menneestä ja tulevaisuudesta.

      Tarpeetonta on keksiä omia juttuja asiaan eli eivät soita ja ala ensitöikseen uhkailemaan millään.

      • Anonyymi

        Eiköhän se kartoitus ja taustaselvitys ole tehty jo miljoonan kertaan eikä se siitä miksikään muutu vaikka kuinka joka vuosi jankuttaisi ja itkisi perään, että tule meille töihin. Työnantaja, joka ruikuttaa vuodesta toiseen on kyllä jollakin tavalla todella hämärä ja rikollinen, ei varmasti ole työnantajalla puhtaat jauhot pussissa.


    • Anonyymi

      Kaikki vastikkeettomat tuet pitäisi muuttaa terveille työttömille ja vähävaraisille työvastikkeellisiksi. Työvastike suoritettaisiin kuntien, kaupunkien ja valtion palveluksessa henkilön kykyjen mukaan. Vastikkeellista tukea saisi 10 euroa per tehty työvastiketunti. Vastiketyön tekeminen olisi vapaaehtoista ja sitä voisi tehdä 0-160 tuntia kuukaudessa, mutta tukea saisi vain tehtyjen vastiketuntien mukaan. Työvastiketta verotettaisiin kuten vastaavaa palkkatuloa. Vastikkeellinen tuki poistaisi myös tuloloukun, koska ei olisi enää vastikkeettomia tukia mihin työnteko vaikuttaisi, joten aina kannattaisi ottaa vastaa normaaliakin työtä.

      • Anonyymi

        Orjatyö kunniaan ja työ tekee vapaaksi, vai sanotaanko, keskiaika takaisin? Sinne kuuluisi edellinen kommentoijakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Orjatyö kunniaan ja työ tekee vapaaksi, vai sanotaanko, keskiaika takaisin? Sinne kuuluisi edellinen kommentoijakin.

        Nimittäin itse orjaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimittäin itse orjaksi.

        Miksi tuet pitäisi saada vastikkeettomasti? Nekin tekee töitä, joiden työpanoksesta ne rahat kerätään joilla ne tuet maksetaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi tuet pitäisi saada vastikkeettomasti? Nekin tekee töitä, joiden työpanoksesta ne rahat kerätään joilla ne tuet maksetaan.

        Niinpä, palkkatuloveroillahan Suomi elää.... (ironiaa). Olisko aika hieman katsoa vaikka valtion budjettia, mistä ne Suomen valtion tulot ja menot koostuu? Ei ole työttömyyskorvaukset suurimmasta päästä Suomen valtion menoja edes jos katsoo eri ihmisryhmiä, ketä taloudellisesti tuetaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä, palkkatuloveroillahan Suomi elää.... (ironiaa). Olisko aika hieman katsoa vaikka valtion budjettia, mistä ne Suomen valtion tulot ja menot koostuu? Ei ole työttömyyskorvaukset suurimmasta päästä Suomen valtion menoja edes jos katsoo eri ihmisryhmiä, ketä taloudellisesti tuetaan.

        Lainanottoa lukuunottamatta joka sentti on peräisin yrityksiltä. Edelleen kysyn miksi joidenkin pitäisi saada rahaa vastikkeetta tekemättä mitään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lainanottoa lukuunottamatta joka sentti on peräisin yrityksiltä. Edelleen kysyn miksi joidenkin pitäisi saada rahaa vastikkeetta tekemättä mitään?

        Työttömien kokonaisvetoprosentti on korkeampi kuin työssäkäyvien.

        Työttömyyskorvaus -20%
        vrt.
        vastaavat palkkatulot 0-10% (työmarkkinatuki)

        Miksi työttömien pitää maksaa työssäkäyvien elämistä veroilla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työttömien kokonaisvetoprosentti on korkeampi kuin työssäkäyvien.

        Työttömyyskorvaus -20%
        vrt.
        vastaavat palkkatulot 0-10% (työmarkkinatuki)

        Miksi työttömien pitää maksaa työssäkäyvien elämistä veroilla?

        Mistäs ne työttömien rahat tulevat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työttömien kokonaisvetoprosentti on korkeampi kuin työssäkäyvien.

        Työttömyyskorvaus -20%
        vrt.
        vastaavat palkkatulot 0-10% (työmarkkinatuki)

        Miksi työttömien pitää maksaa työssäkäyvien elämistä veroilla?

        Kuinkas monen ”työssä käyvän” palkkarahat tulevat suoraan verorahoista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lainanottoa lukuunottamatta joka sentti on peräisin yrityksiltä. Edelleen kysyn miksi joidenkin pitäisi saada rahaa vastikkeetta tekemättä mitään?

        Taitaa olla nämä kaikki ”Ei ainakaan minun verorahoillani” ja ”Miksi pitäisi vastikkeetta saada tukia” itse olla sellaisia henkilöitä, joiden suuret palkat ja palkkiot tulevat suoraan valtion verotuloista ja täten kokevat, että se on suoraan heidän omista palkoistaan ja palkkioistaan pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa olla nämä kaikki ”Ei ainakaan minun verorahoillani” ja ”Miksi pitäisi vastikkeetta saada tukia” itse olla sellaisia henkilöitä, joiden suuret palkat ja palkkiot tulevat suoraan valtion verotuloista ja täten kokevat, että se on suoraan heidän omista palkoistaan ja palkkioistaan pois.

        Edelleenkään ei ole tullut vastausta kysymykseen että miksi joidenkin pitäisi saada rahaa vastikkeetta tekemättä mitään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edelleenkään ei ole tullut vastausta kysymykseen että miksi joidenkin pitäisi saada rahaa vastikkeetta tekemättä mitään?

        Vastausta ei tule, koska ei ole mitään järkevää syytä miksi joidenkin pitäisi saada rahaa vastikkeetta tekemättä mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistäs ne työttömien rahat tulevat?

        Mistäs tulevat julkisten alojen työntekijöiden ja johtajien palkat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vastausta ei tule, koska ei ole mitään järkevää syytä miksi joidenkin pitäisi saada rahaa vastikkeetta tekemättä mitään.

        Työstä maksetaan palkkaa ja työttömyydestä maksetaan elinkustannuksia eikä siis sillä rahalla tule toimeen joten miten tuon voisi rinnastaa työntekemiseen kun saa vain pakolliset kulut osittain peittoon, työntekemisestä tulee kuluja ja kun ei olla työsuhteessa niin mitään ei saa vähentää verotuksessakaan.

        Saitteko?


      • Anonyymi

        Minusta tuo nyt kuullostaa ihan pyörän keksimiseltä uudestaan. Tuollaista on tavattu kutsua työsuhteeksi, josta maksetaan palkkaa. Minkä ihmeen takia siis pitää väkisin keksiä jotain typeriä uusia nimikkeitä ja siirtää palkanmaksu pois työnantajan harteilta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edelleenkään ei ole tullut vastausta kysymykseen että miksi joidenkin pitäisi saada rahaa vastikkeetta tekemättä mitään?

        Vasta kysymyksenä miksi sitten itse teet työtä palkkaa vastaan? Minkä takia haluat, että muut ei saisi nostaa vastikkeita palkkana? Koska kuvailet juuri palkkatyön ideaa, siinä maksetaan rahaa tehdystä työstä. Mutta haluat vääntää asian, nurin niskoin että valtio maksaa sinun elämisen erilaisilla tukijutuilla ja sitten teet työtä tätä vastaa.

        Ei kuule Neuvostoliitto kaatui juuri tähän.


      • Anonyymi

        Hyvä idea. Täytyisi myös luoda noita työhön tuppautujien töitä organisoivia virkoja kovalla palkalla. Mutta periaate on luova ja järkevä. Jokaisella olisi oikeus tehdä vaikka max 20 tuntia viikossa, ja kunnalla olisi velvollisuus maksaa siitä kympin tunti. Erinomainen ehdotus. Esitäpä sitä puolueille näin vaalien alla. Jonkun on tietysti järjestettävä se työ, tai oltava puhelimen päässä vastaamassa, kun kansa soittaa ja kysyy esimerkiksi: 'Saanko kympin tunnissa palkkaa, jos menen risusavottaan naapurin metsänomistajan metsään?'


    • Anonyymi

      ..kaskun ei soittanut sekunnissa ja uhkaili karenssilla ja teki puhelussa työnhakusuunitelman joka hyväksyttävä?
      Miksi näitä juttuja joku jaksaa keksiä?

    • Anonyymi

      "Rupee hakemaan työtä..." :D

    • Anonyymi

      Haluan vastikkeetonta rahaa koska olen galjan maistaja

      • Anonyymi

        En halua paskaduunia mikä ei ole oikeata palkkatyötä, palkan naurettavan pienuuden takia.
        Työvoimapulaa pukkaa siis palkanmaksuhaluttomille paskalafkoille jatkossakin.


    • Anonyymi

      Älä valehtele koska ne soittaa alle minuutissa ja määrää töihin heti!

    • Anonyymi

      Mietitäänpä, mistä asuntosijoittajan tulot tulevat? Onko se vastikkeetonta tuloa? Mitä se asunnon omistaja tekee saadakseen vuokratuloja? Ei mitään, pois mokomat vastikkeettomat tulot!

      Entä pörssiosakkeisiin sijoittaja, mitä hän tekee yrityksen hyväksi, jolta saa tuloja? Ei mitään, hyötyy vain työntekijöiden palkoista vähennetyistä osingoista ja pörssikurssuen noususta, joka on ihan jonkun muun aikaansaannosta. Vastikkeetonta tuloa! Täysin epäreilua!

      • Anonyymi

        Jokaisen asuntosijoittajan pitäisi itse rakentaa se asunto alusta asti,mistä saa vuokratuloja ja pörssiosakkeisiin sijoittajan mentävä sinne yritykseen töihin, minkä osakkeiden tuotosta saa tuloja. Pois vastikkeettomat tulot!


    • Anonyymi

      Minä haen 4 laatikkoa kaljaa joka kuukausi et varmaan usko

    • Anonyymi

      Laitoin neljään firmaan CV:n PDF tiedostona enkä saanut yhtään vastausta takaisin, mutta ainakin täytin velvollisuutena eikä pitäisi olla nokan koputtamista, jos vaatii näyttöä näkyy kaikki lähettämäni sähköpostit kansiosta.

      Helppoa hommaa.

    • Anonyymi

      Hae työkkärin virkapelleksi joka viikko.

    • Anonyymi

      Sun pitää hakee jotakin työtä mihin voit päästä ja siis et voi hakea työtä mihin ei oo teoreettisesti mahdollista päästä. Näin mulla eli en voi hakea oman alan töitä vaan pitää hakee muun alan työtä. No kokemusta ei tippaakaan ja mitään en osaa. Et jippii mistä revin työpaikat johon voin päästä

    • Anonyymi

      Kun laitat netin kautta työpaikkahakemuksen, muista aina tallentaa pdf-kopion tai kuvakaappauksen työpaikkahakemuksestasi tai pyydä lähettämään siitä kopio sähköpostiisi. Tallennna hakemukset joka kuukauden osalta omaan kansioon. Näin voit osoittaa, että olet hakenut työpaikkoja halutun määrän työvoimavirkailijalle tai kuntarekryn työntekijälle ja määräpäivään mennessä kirjaa työkkärin työnhakukansioon "avoimet työtehtävät", että olet tehnyt hakemukset sinne ja sinne. Muuten, Kuntarekryn ylläpitäjät ovat epärehellisiä, eli varmaan antavat suoraan hakutietoja työvoimatoimistolle ja käyvät luvatta muokkaamassa sinne talletettuja tietoja ja vääristelemässä niitä, kuten voi olla myös työkkärin laatimassa CV:ssä virheellisiä työvoimavirkailijan tietoja työnhakijan pätevyydestä ja siksi esimerkiksi minä en ole pätevänä työnhakijana saanut kahteenkymmeneen vuoteen mitään työpaikkaa Kuntarekryn työnhakusivustojen kautta. Eli työnhakijoiden kurjistaminen on systemaattista toimintaa ja RIKOLLISTA viranomaisten ja tietokantojen ylläpitäjien ja sensoreiden toimesta!

    • Anonyymi

      Ihmiset jotka joutuu hakemaan 4 paikkaa ja ei taho löytää niitä 4 paikkaa, niin voitte sanoa sille työkkärin akalle että se saa ettiä ne 4 paikkaa per kk mihin hakea.

      - Mulla ei ole koulutusta / ammattia ( ja täälläpäin ei ole työpaikkoja edes montaa ) niin mun pitää hakea vaan 1 per kk.

      Ekasta tulee "varotus" seuraavasta vasta sanktiot.

      Nuo 1-4 paikkaa on neuvoteltavissa jos osaa asioista keskustella oikein.

      • Anonyymi

        Ei 1-4 vaan 0-4. Yksikin paikka kuukaudessa on 12 paikkaa vuodessa. Esimerkiksi omalla paikkakunnallani ei ole kymmeneen vuoteen ollut kuin kaksi paikkaa, johon olisin voinut päästä. Hain niitä. Toiseen määräaikaiseen pääsinkin.


    • Anonyymi

      kantsii olla extra varovainen niiden työhakemusten lähettämisessä. Huonolla tuurilla pyydetään työhaastatteluun ja jos oikein huonosti käy joutuu meneen töihinkin.

      • Anonyymi

        Sehän riippuu luottamuksesta kaupanteko hetkellä. Kun myyt itseä heille. Tarjoat kovaa palkkaa, niin katsot miten työnantaja suhtautuu. Jos ei pysty maksamaan, sano ompa köyhä firma teillä. Mutta palkkatasosta ei tingitä.


    • Anonyymi

      Sama tilanne. Ylivoimainen tilanne itselleni.
      Mietin voiko elimiä kaupata tässä maassa vai ulkomailla ainoastaan ja olisiko luotettavaa siellä? Paljonko munuaisesta maksettas? Entä luuytimestä, hiuksista, ihosta yms? Rahaa on pakko saada, pian.
      Mietin poispääsyä tilanteesta koska säästöt pian kuluneet ja aika käy vähiin.
      Täysin varattomana, kädestä suuhun eläjänä en enää jaksa olla uudestaan, koskaan. Kuolemakin on parempi vaihtoehto kuin vuodesta toiseen miettiä kuinka selvitä tässä kulutusyhteiskunnassa. Laskea rahoja moneen kertaan kuinka laskuihin riittää ja sitten ei ole varaa kaupasta usein päiviin ostaa mitään. Sitä en aio enää kohdallani katsella vaan armahdan itseni, olen päättänyt. Velkoja en ota. Olisi vain ajan kysymys milloin tulisi sen seuraukset silmille, korkoineen.
      Kun ei tarvitsisi kuulua millään tavalla tähän yhteiskuntaan enää. Niin pettynyt olen. Suomesta on tullut herrojen ja tekeleidensä valtio. Kukaan päättäjistä ei oikeasti välitä vähääkään heikossa asemassa olevista henkilöistä. Ketään ei kiinnosta.

      • Anonyymi

        Paska maa.


      • Anonyymi

        Älä masennu. Ystäväni oli yli vuoden työttömänä. Sitä ennen joutui sairaalaan ja työsopparia ei jatkettu. Toisessa työpaikassa korona kiusasi. Sitten hän joutui työttömäksi. Kannustin ja lainasin rahaa. Keväällä hän meinasi tehdä itsarin. Onneksi soitti 112:een. Olin siivoamassa, kun hänen koti oli karseessa kunnossa. Sellainen masentuneen ihmisen koti. Lähetin huoli-ilmoituksia ja yhden tulenkatkuisen viestin pääkaupunkiseudun sähköyhtiöön, kun olivat katkaisseethänen sähköt jouluna. Hävyttömät. Nyt hän sitten sai syksyllä töitä, jippii ja saa töitä ainakin vuodeksi ja vaihtoi sähköyhtiötäkin ja asuntoa. Velkoja on vielä jotain maksamatta. Mm. sosiaalisen luoton maksaminen takaisin.


      • Anonyymi

        Kuolema on parempi vaihtoehto, jos olet uskossa. Muuten se on siirtyminen helvettiin, ikuisiksi ajoiksi. Tämä maailma on pahan vallassa. Minua se rohkaisee, koska uskon Jeesuksen paluun olevan lähellä. Siis hän tulee tempaamaan omansa pois. Sitten on seitsemän vuotta antikristuksen aikaa. Tätä nykyistä menoa ei voi edes verrata siihen hirveään aikaan. Usko Jeesukseen nyt, niin sinun ei tarvitse pelätä edes nälkäkuolemaa.


    • Anonyymi

      Koko prosessi on nykyään erittäin nöyryyttävä ja pääosin turha. Ajatus sinänsä on hyvä. tuo ei vain toimi

      • Anonyymi

        Suomessa ryssitään ihan kaikki asiat, toistan Suomessa ryssitään ihan kaikki asiat.

        Nyt jo yksi ääliö kertoo meille julkisuudessa ettemme olekkaan Pohjoismaiden tasolla eikä meillä ole siihen mukamas varaa. Kuitenkin kokoajan vertaillaan herrojen palkkoja länsimaailman pörssifirmojen herrojen liksoihin vaikka olisit palkollinen johtaja Valtiolla tai kunnalla töissä.

        Mamuja juoksee nurkat täynnä sekä ulkomaalaista halpatyövoimaa on pilvin pimein jotka eivät verotuloja kasvata latiakaan. Samalla duunari kantikset syrjäytetään ihan tahallaan työelämästä pois pysyvästi jo alle 50-vuotiaina.

        Olennainen ja erittäin tärkeä asia ihmisen elämässä eli työllistyminen kantasuomalaisena normipalkkaiseen duuniin on jo niin perseellään ettei tämä maa nouse koskaan enää jaloilleen.

        Tämä kun on jo jatkunut ainakin 30-vuotta niin ei kyllä henkilökohtaisesti kiinnosta tämän maan kohtalo enää lainkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa ryssitään ihan kaikki asiat, toistan Suomessa ryssitään ihan kaikki asiat.

        Nyt jo yksi ääliö kertoo meille julkisuudessa ettemme olekkaan Pohjoismaiden tasolla eikä meillä ole siihen mukamas varaa. Kuitenkin kokoajan vertaillaan herrojen palkkoja länsimaailman pörssifirmojen herrojen liksoihin vaikka olisit palkollinen johtaja Valtiolla tai kunnalla töissä.

        Mamuja juoksee nurkat täynnä sekä ulkomaalaista halpatyövoimaa on pilvin pimein jotka eivät verotuloja kasvata latiakaan. Samalla duunari kantikset syrjäytetään ihan tahallaan työelämästä pois pysyvästi jo alle 50-vuotiaina.

        Olennainen ja erittäin tärkeä asia ihmisen elämässä eli työllistyminen kantasuomalaisena normipalkkaiseen duuniin on jo niin perseellään ettei tämä maa nouse koskaan enää jaloilleen.

        Tämä kun on jo jatkunut ainakin 30-vuotta niin ei kyllä henkilökohtaisesti kiinnosta tämän maan kohtalo enää lainkaan.

        Näinkö rajoitetaan maahanmuuttajien intoa tulla Suomeen tekemällä Suomesta niin paska maa omalle kantaväestölleen, etteivät hekään halua olla täällä Suomessa vaan masentuvat ja tekevät itsarin kaikki.


    • Anonyymi

      ykistyisyyden laki,,,,

    • Anonyymi

      Kun lukee näitä järkyttyneiden ikityöttömien kirjoituksia niin tulee kieltämättä mieleen että osa porukasta ei halukaan hakea töitä eikä missään nimessä työllistyä.
      Jos ei tee työhakemuksia eikä halua lähettää työhakemuksia niin aika epätodennäköistähän se työllistyminen silloin on. Vai miten asia on ymmärrettävä.
      Ikäänkuin se ensisijainen tavoite ja vaihtoehto on piilotella ja elää erilaisten tukien varassa koko loppuelämänsä ajan.

      • Anonyymi

        Sellaisen, joka on tullut valituksi itseään kiinnostavaan ja haluamaansa työhönsä, voi olla vaikea ymmärtää jatkuvasti torjutuksi tulevia työnhakijoita. Suomi on jakaantunut niihin, joilla on mahdollisuuksia työllistyä. Sitten on niitä, joita ei haluta töihin, vaikka he tekisivät miten monta hakemusta. Tässä välissä on niitä, jotka pitkästäkin työttömyydestä huolimatta saavat töitä.

        Turhien hakemusten lähettely vain lisää tunnetta, ettei ole kukaan halua ottaa töihin. Edellisen kaltaiset kommentit "ikityöttömistä" "erilaisten tukien varassa koko loppuelämä" ei mitenkään muuta työnantajien haluja palkata. Jokainen työtön myös laskee tarkkaan kannattaako taloudellisesti edes mennä pienipalkkaiseen työhön, jos menot vain lisääntyvät matkakuluina, kallis bensa, lastenhoitomaksut ym.

        Työnhakijoilla ja työttömillä on hyvin erilaisia tilanteita, vaihtoehtoja ja mahdollisuuksia työllistyä. Pitkäaikaistyöttömät ovat taloudellisesti heikoimmassa asemassa, ja työnhakijoista edelle menevät aina vastavalmistuneet, toisesta työpaikasta vaihtajat, vähemmän aikaa työttömänä olleet ym.

        Miksi lyödä lyötyä, joka on jo muutenkin heikossa asemassa? Maailma ei ole ihan niin mustavalkoinen kuin edellinen kommentoija antaa ymmärtää.

        Eikö syytä olisi kysellä työnantajilta, mikseivät he kouluta ja palkkaa kunnon palkalla, jolla elää kalliimmallakin paikkakunnalla, jos on niin kova työvoimapula?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sellaisen, joka on tullut valituksi itseään kiinnostavaan ja haluamaansa työhönsä, voi olla vaikea ymmärtää jatkuvasti torjutuksi tulevia työnhakijoita. Suomi on jakaantunut niihin, joilla on mahdollisuuksia työllistyä. Sitten on niitä, joita ei haluta töihin, vaikka he tekisivät miten monta hakemusta. Tässä välissä on niitä, jotka pitkästäkin työttömyydestä huolimatta saavat töitä.

        Turhien hakemusten lähettely vain lisää tunnetta, ettei ole kukaan halua ottaa töihin. Edellisen kaltaiset kommentit "ikityöttömistä" "erilaisten tukien varassa koko loppuelämä" ei mitenkään muuta työnantajien haluja palkata. Jokainen työtön myös laskee tarkkaan kannattaako taloudellisesti edes mennä pienipalkkaiseen työhön, jos menot vain lisääntyvät matkakuluina, kallis bensa, lastenhoitomaksut ym.

        Työnhakijoilla ja työttömillä on hyvin erilaisia tilanteita, vaihtoehtoja ja mahdollisuuksia työllistyä. Pitkäaikaistyöttömät ovat taloudellisesti heikoimmassa asemassa, ja työnhakijoista edelle menevät aina vastavalmistuneet, toisesta työpaikasta vaihtajat, vähemmän aikaa työttömänä olleet ym.

        Miksi lyödä lyötyä, joka on jo muutenkin heikossa asemassa? Maailma ei ole ihan niin mustavalkoinen kuin edellinen kommentoija antaa ymmärtää.

        Eikö syytä olisi kysellä työnantajilta, mikseivät he kouluta ja palkkaa kunnon palkalla, jolla elää kalliimmallakin paikkakunnalla, jos on niin kova työvoimapula?

        Jopa eläkeläisiä palkataan mieluummin kuin työttömiä. Sen voi lukea työpaikkailmoituksista. Samoin opiskelijat kyllä kelpaavat töihin.


      • Anonyymi

        Jos et mitään yritä, et voi mitään saadakaan, mutta tässä on kohtaantamisongelma, että ihmiset alkavat vaipua masennukseen, kun lähettää ja lähettää hakemuksia ja mitään ei kuulu. työnantajilla on nykyään kohtuuttoman suuret vaatimukset ja hakuprosesseista ei saa minkäänlaista palautetta, mitä on kenties tehnyt väärin hakemusta laatiessa. Olisi kohtuullista että niihin hakemuksiin edes vastattaisiin muuten kuin joku "Liisa Lappalainen täältä terve ja valitettavasti sinua ei valittu rekrytointiprosessissamme eteenpäin. Mukavaa joulua!" Tuskin Liisa-niminen henkilö edes työskentelee kyseisessä firmassa.

        En usko, että ihmiset haluavat pohjimmiltaan istua neljän seinän sisällä, mutta kun työttömyysaika pitenee, toimintakyky alkaa mennä apatian puolelle ja vaatisi sitä kannustamista.


      • Anonyymi

        No jos palkkaus on niin perseestä ettei sillä tule toimeen ja toisekseen se itse työ on niin vastenmieleistä apupojan hommaa niin sitäkään ei pää kestä kellään normaaliälyisellä, niin mitäs teet?

        Kun ikää ja työkokemusta on ja voit sanoa olevasi alan ammattilainen, niin ikärasismin takia kokoajan väheksytään eikä kelpaa mihinkään paitsi mainitsemaani apupojan idiootti töihin vuokrafirman kautta.

        Elääkkin pitäisi ja vieläpä mielekästä elämää, tuollainen ei sitä ole, eikä tuosta tule kuin vitutus mikä voi laukaista pahemman luokan sairauden ja kaikki vain sen takia että teet jotain paskaduunia, ei käy!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No jos palkkaus on niin perseestä ettei sillä tule toimeen ja toisekseen se itse työ on niin vastenmieleistä apupojan hommaa niin sitäkään ei pää kestä kellään normaaliälyisellä, niin mitäs teet?

        Kun ikää ja työkokemusta on ja voit sanoa olevasi alan ammattilainen, niin ikärasismin takia kokoajan väheksytään eikä kelpaa mihinkään paitsi mainitsemaani apupojan idiootti töihin vuokrafirman kautta.

        Elääkkin pitäisi ja vieläpä mielekästä elämää, tuollainen ei sitä ole, eikä tuosta tule kuin vitutus mikä voi laukaista pahemman luokan sairauden ja kaikki vain sen takia että teet jotain paskaduunia, ei käy!

        Joka ainoakerta kannattaa pyytää kovempaa palkaa puhelimessa tai paikanpäällä haastattelussa. Se on ihan sama kuinka kova dokaaja olet mutta palkasta ei pidä tinkiä.


    • Anonyymi

      Helppo juttu. Minä hain ne jo toukokuussa ja nyt vaan puuhastelen vuodesta toiseen.

    • Anonyymi

      Aina on vaihtoehtona tehä pimeetä duunii tai muita rikoksia. ja toimeentulotukeahan saa aina

    • Anonyymi

      kunhan on hakenivaan niin joku on maksavinaan sellainen on aktiivi 2..osa te-toimiston väestä ajattelee vaan omaa palkkaa muulle on aivan sama saavatko töitä vai ei...tämä malli tulee kaatumaan vuoden sisällä ... liian kallis ja huono...

    • Omat kokemukseni työhakemusten täyttämisestä ovat muutaman vuoden takaa, mutta muistan tehneeni niitä kymmenittäin, kunnes pääsin ensimmäiseen haastetteluun. Sain työn, ja halusinkin sitä. Työ ei osoittautunut mielekkääksi ja jatkoin työhakemusten lähettelyä vaikka työssä olinkin. Lopulta, vähintäänkin satojen hakemusten jälkeen pääsin neljään haastatteluun, joista yksi oli itsevideoitu nöyryytys, toinen videon välityksellä tehty kohtelias toteamus, etten ole heidän hakemansa henkilö, kolmas oli oikea haastattelu, jonka lopputuloksena minut todettiin liian päteväksi, mutta neljäs haastattelu kantoi viimein hedelmää.

      Lähetetty hakemus ei siis ole vielä kutsu haastatteluun, eikä kutsu haastatteluun tarkoita, että haalarit pitäisi pukea päälle.

    • Anonyymi

      Todellisuudessa kukaan ei hae mihinkään.. Kunhan kuittaa ja keksii4

      • Anonyymi

        hakemusten lähettäminen perustuu täysin luottamukseen. Työtön ilmoittaa määräpäivään mennessä hakeneensa 4 avointa työpaikkaa. Se on silloin siinä. Tehtävä suoritettu. TE-virkailija ei voi kysellä firmasta (varmistaaksensa) onko kyseinen työtön henkilö hakenut kuittaamiansa työpaikkoja. Jos niin tekee syyllistyy yksityissuojan ja yksityissalaisuuden rikkomiseen. Työpaikanhaku on työnhakijan ja firman välinen yksityisoikeudellinen asia.
        TE-viranomainen on täysin ulkopuolinen tuohon työpaikan haku asiaan.
        Aina on työttömiä jotka kuittaavat tehtävän suoritetuksi vaikkeivat ole hakeneet. Sitten on niitä jotka tekevät oikeasti annetut tehtävät. Joukossa on myös niitä onnettomia kun eivät kykene a) joko huijaamaan tai b) lähettämään oikeasti 4 hakemusta vaan jättävät homman avoimeksi. Silloin iskee karenssi. Karenssi tulee etenkin heille jotka hyvin harvoin käyvät katsomassa omilta TE-sivuilta onko TE-toimistolta tullut toimeksiantoja, Käytännössä on joka arkipäivä (5 päivänä viikossa) käytävä tsekkaamassa onko tullut toimeksiantoja. He joilla ei ole tietokone/älypuhelinliittymää saavat todella helposti karensseja. Ovat niin ulkona koko yhteiskunnasta ja palveluista kuin vain ihminen voi olla. Se kostautuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        hakemusten lähettäminen perustuu täysin luottamukseen. Työtön ilmoittaa määräpäivään mennessä hakeneensa 4 avointa työpaikkaa. Se on silloin siinä. Tehtävä suoritettu. TE-virkailija ei voi kysellä firmasta (varmistaaksensa) onko kyseinen työtön henkilö hakenut kuittaamiansa työpaikkoja. Jos niin tekee syyllistyy yksityissuojan ja yksityissalaisuuden rikkomiseen. Työpaikanhaku on työnhakijan ja firman välinen yksityisoikeudellinen asia.
        TE-viranomainen on täysin ulkopuolinen tuohon työpaikan haku asiaan.
        Aina on työttömiä jotka kuittaavat tehtävän suoritetuksi vaikkeivat ole hakeneet. Sitten on niitä jotka tekevät oikeasti annetut tehtävät. Joukossa on myös niitä onnettomia kun eivät kykene a) joko huijaamaan tai b) lähettämään oikeasti 4 hakemusta vaan jättävät homman avoimeksi. Silloin iskee karenssi. Karenssi tulee etenkin heille jotka hyvin harvoin käyvät katsomassa omilta TE-sivuilta onko TE-toimistolta tullut toimeksiantoja, Käytännössä on joka arkipäivä (5 päivänä viikossa) käytävä tsekkaamassa onko tullut toimeksiantoja. He joilla ei ole tietokone/älypuhelinliittymää saavat todella helposti karensseja. Ovat niin ulkona koko yhteiskunnasta ja palveluista kuin vain ihminen voi olla. Se kostautuu.

        Miksihän tällainen järjerjetön laki on keksitty...siis 77 mijoonaa laitettiin rahaa tähän systeemiin joka tuottaa vaan lisää velkaa valtiolle ja ongelmia työttömille.. Äly hoi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        hakemusten lähettäminen perustuu täysin luottamukseen. Työtön ilmoittaa määräpäivään mennessä hakeneensa 4 avointa työpaikkaa. Se on silloin siinä. Tehtävä suoritettu. TE-virkailija ei voi kysellä firmasta (varmistaaksensa) onko kyseinen työtön henkilö hakenut kuittaamiansa työpaikkoja. Jos niin tekee syyllistyy yksityissuojan ja yksityissalaisuuden rikkomiseen. Työpaikanhaku on työnhakijan ja firman välinen yksityisoikeudellinen asia.
        TE-viranomainen on täysin ulkopuolinen tuohon työpaikan haku asiaan.
        Aina on työttömiä jotka kuittaavat tehtävän suoritetuksi vaikkeivat ole hakeneet. Sitten on niitä jotka tekevät oikeasti annetut tehtävät. Joukossa on myös niitä onnettomia kun eivät kykene a) joko huijaamaan tai b) lähettämään oikeasti 4 hakemusta vaan jättävät homman avoimeksi. Silloin iskee karenssi. Karenssi tulee etenkin heille jotka hyvin harvoin käyvät katsomassa omilta TE-sivuilta onko TE-toimistolta tullut toimeksiantoja, Käytännössä on joka arkipäivä (5 päivänä viikossa) käytävä tsekkaamassa onko tullut toimeksiantoja. He joilla ei ole tietokone/älypuhelinliittymää saavat todella helposti karensseja. Ovat niin ulkona koko yhteiskunnasta ja palveluista kuin vain ihminen voi olla. Se kostautuu.

        Tuo onkin julmaa peliä perusturvalla. Todella julmaa! Eikä noita työpaikkoja ole niin kuin väitetään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        hakemusten lähettäminen perustuu täysin luottamukseen. Työtön ilmoittaa määräpäivään mennessä hakeneensa 4 avointa työpaikkaa. Se on silloin siinä. Tehtävä suoritettu. TE-virkailija ei voi kysellä firmasta (varmistaaksensa) onko kyseinen työtön henkilö hakenut kuittaamiansa työpaikkoja. Jos niin tekee syyllistyy yksityissuojan ja yksityissalaisuuden rikkomiseen. Työpaikanhaku on työnhakijan ja firman välinen yksityisoikeudellinen asia.
        TE-viranomainen on täysin ulkopuolinen tuohon työpaikan haku asiaan.
        Aina on työttömiä jotka kuittaavat tehtävän suoritetuksi vaikkeivat ole hakeneet. Sitten on niitä jotka tekevät oikeasti annetut tehtävät. Joukossa on myös niitä onnettomia kun eivät kykene a) joko huijaamaan tai b) lähettämään oikeasti 4 hakemusta vaan jättävät homman avoimeksi. Silloin iskee karenssi. Karenssi tulee etenkin heille jotka hyvin harvoin käyvät katsomassa omilta TE-sivuilta onko TE-toimistolta tullut toimeksiantoja, Käytännössä on joka arkipäivä (5 päivänä viikossa) käytävä tsekkaamassa onko tullut toimeksiantoja. He joilla ei ole tietokone/älypuhelinliittymää saavat todella helposti karensseja. Ovat niin ulkona koko yhteiskunnasta ja palveluista kuin vain ihminen voi olla. Se kostautuu.

        "TE-virkailija ei voi kysellä firmasta (varmistaaksensa) onko kyseinen työtön henkilö hakenut kuittaamiansa työpaikkoja. Jos niin tekee syyllistyy yksityissuojan ja yksityissalaisuuden rikkomiseen. Työpaikanhaku on työnhakijan ja firman välinen yksityisoikeudellinen asia."

        TE-viranomaisella on täydet oikeudet kysellä keneltä haluaa onko työnhakija hakenut töitä, tästä löytyy ihan lakipykälä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksihän tällainen järjerjetön laki on keksitty...siis 77 mijoonaa laitettiin rahaa tähän systeemiin joka tuottaa vaan lisää velkaa valtiolle ja ongelmia työttömille.. Äly hoi.

        Vasemmistokoirien riistoaktimalli. Sipilän kikyttelyt ja aktimallit ovat vielä pientä tämän perselain rinnalla. Suomi on nykyään jo poliisivaltio. Stasiin rinnastettavaa touhua ihan TE-tasolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "TE-virkailija ei voi kysellä firmasta (varmistaaksensa) onko kyseinen työtön henkilö hakenut kuittaamiansa työpaikkoja. Jos niin tekee syyllistyy yksityissuojan ja yksityissalaisuuden rikkomiseen. Työpaikanhaku on työnhakijan ja firman välinen yksityisoikeudellinen asia."

        TE-viranomaisella on täydet oikeudet kysellä keneltä haluaa onko työnhakija hakenut töitä, tästä löytyy ihan lakipykälä.

        Ja se on näppärä tapa varmistaa, ettei työnantaja ainakaan sitä peräänhuudeltua palkkaa, vaikka siihen asti olisi harkinnut. No, siinä työllistetään niitä peräänsoittelijoita.


    • Anonyymi

      Tämä malli aiheuttaa tressiä ja pelkoa monelle.. Uhkaillaan ja pelotellaan karensseilla jne.. Monella on vuokra-rahat ja asunnnot kiinni tässä aktiivimallissa... Ollakko rehellinen ja haenko keksimääni työpaikkaa jotain että saa kuitattua tuon järjettömän systeemin..entä jos saan työtä tai tukipaikan vuodeksi, no tämä paskarumpa alkaa uudestaan vuodenpäästä jos työtä ei ole pidempää voi jatkua huonossa lykyssä paska aktiivi koko elämäsi... 3kk välein kyttäystä 45 vuotta... Väliin kuntouttavalla ja väliin työkokeiluissa.

      • Anonyymi

        Nykyinen rottahallitus TODELLISEEN vastuuseen!!!


    • Anonyymi

      Mikä on turha hakemus ja mistä sen tietää etukäteen?...

    • Anonyymi

      Itte oon tehny sähköhommia 15 vuotta ja hommat loppu kun seinään, ilmottauduin työnhakijaksi enkä ole vielä päässyt töihin niin kysyin pitääkö hakea kaikkia paikkoja vaikka ei oo koulutusta niin sanottiin että velvollisuus on hakea 4 paikkaa kuussa. No minä hain sairaanhoitajaksi,jakeluauton kuljettajaksi,opettajaksi ja keittiöapulaiseksi. Ei mihinkään päässy. Noh pääasia että te-keskus on tyydytetty kun on velvollisuus tehty ja kulutettu työnantajien aikaa turhilla hakemuksilla 🤦🏻‍♂️

      • Anonyymi

        sinun pitää hakea niihin paikkoihin mihin on ammattitaito tai koulutus lueskel te tomiston sivuilta aktiivimallin säännöt,kannattee lukea...3kk päästä on aina tarkistus ja tulee varmaan huomautus.sitten pitäisi vielä jäädä todistus et on hakenut ...sit pitää olla iso mappi missä on todisteet jos tulee ongelmia ,etteivät peri maksuja takaisin..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        sinun pitää hakea niihin paikkoihin mihin on ammattitaito tai koulutus lueskel te tomiston sivuilta aktiivimallin säännöt,kannattee lukea...3kk päästä on aina tarkistus ja tulee varmaan huomautus.sitten pitäisi vielä jäädä todistus et on hakenut ...sit pitää olla iso mappi missä on todisteet jos tulee ongelmia ,etteivät peri maksuja takaisin..

        Voi hyvää päivää! Entäs jos on erikoisalan koulutus ja sen alan työpaikkoja ei ole ilmoitettu avoimiksi missään?

        Avoimia hakemuksia oman alan töihin, joista tietää, ettei heillä ole avoimia työpaikkoja. Aivan turhaa hakemista, joka ei työllistä työnhakijaa. On vain noloa, kun nekin paikat on pian haettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi hyvää päivää! Entäs jos on erikoisalan koulutus ja sen alan työpaikkoja ei ole ilmoitettu avoimiksi missään?

        Avoimia hakemuksia oman alan töihin, joista tietää, ettei heillä ole avoimia työpaikkoja. Aivan turhaa hakemista, joka ei työllistä työnhakijaa. On vain noloa, kun nekin paikat on pian haettu.

        Eikä mitään maksuja peritä takaisin, vaan ensin tulee muistutus ja sitten karenssit eli jätetään seuraavia työttömyyskorvauksia maksamatta.


      • Anonyymi

        Itselläni on sama asia raksa puolelta. Loppu työt kuin seinään. Olen hakenut raksa paikkoihin yhden tai kahden henkilön firmoihin, täysin tuloksettomana. Ei heilläkään ole töitä. Tehtävä täydellisesti suoritettu. ja aina kannattaa pyytää kovempaa palkkaa kuin mitä ennen oli, koska inflaatio ja hintojen nousu on syönyt vanhan mallin.


    • Anonyymi

      Tsemppiä muille työnhakijoille! Pistin menemään neljännen hakemuksen. Olisi kiva saada jotain palautetta työnantajilta hakemuksista. Tai sitten voisin tehdä mielummin ryhmätyönä näitä hakemuksia, että jokainen tekisi yhden hakemuksen ja käytäisiin kaikki yhdessä läpi, että mikä on hyvää ja mikä huonoa. En halua konsultin kanssa keskustella vaan yhdessä ryhmän kanssa. Meinaan vielä katsoa, löytyykö jotain paikkoja, joihin voi hakea. Joulupyhinä kaikki jo töissä olevat eivät jaksa hakea samoja työpaikkoja kuin minä, kun ovat väsyneinä töistä ja krapulassa joulunpyhien jälkeen. Eli he ovat pelistä pois.

    • Anonyymi

      sinä reilu työnantaja siellä viestiketjun alkupäässä, olet oikeilla jäljillä ettet värvää duunareita te-toimiston kautta mutta jos sun yritykselläsi on jossain jotkut yhteystiedot, esim firman nimi, osoite tai jopa email, niin ainahan sinne voi työpaikkahakemuksen lähettää ja te toimisto hyväksyy tämän, perseestä on eikö totta

      • Anonyymi

        Vuokrafirmoista kyllä löytyy tekijät.... En ymmärrä miksi koko te toimistoa on edes olemassa..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vuokrafirmoista kyllä löytyy tekijät.... En ymmärrä miksi koko te toimistoa on edes olemassa..

        Miksi Hitlerin ja Stalinin leireillä oli kapot?


      • Anonyymi

        Soittaminen on paljon paljon helpompaa eri firmoille. Kannattaa sitten kuitata paperilehdikkään kellon aika mikä firma ja päivä ja kuukausi ja myös puhelimen toisessäpäässä olevan henkilön nimikin muistiin. Firman nimi nyt tietty kaikkein tärkein muistaa!. Ja sitten palkka vaatimus aina riitävänhyväksi muuten sopimus raukeaa heiltä. Ilmaiseksi ei kenellekään pidä tehdä töitä. On aivan sama oletko missä asemassa vaikka letkuissa sairaalassa sillähetkellä, mutta työsopimus määritellään aina kahden kaupaksi. Tätä periaatetta ei voi kukaan sinulta viedä.


    • Anonyymi

      Muistakaa että ne joilla ei ole kolutusta taikka ammattia voi pyytää helpotusta työnhakuun!

      Itelläni ei ole mitään kouluja käyty koska olen ylä-asteen jälkeen menny heti työharjotteluihin yms.

      Ekan kerran piti hakea 4 ja katotaa kui vaikeaksi menee, sanoin että iha saatanan mahoton että se haku määrä on pakko saaha puotettua edes 2per kk, NOH ne puotti suoraan 1 per kk, eli 3paikkaa pistän kerralla ja odotan seuraavat 3kk seuraaviin hakuihin.

    • Anonyymi

      vuosi menty ja ei muuta tulosta kuin isompi lasku valtiolle ja eläkerumpa...otetaan lisää velkaa...maksamme kohta volgaa..

      • Anonyymi

        Kyllä olen samaa mieltä. Hulluuttahan tämä on jo.


    • Anonyymi

      Itelläki ois vielä 3 paikkaa hakea enskuussa ja sitte odottaa muutama kk niin pääsee palkaktuella tuttuun paikkaan töihin, ja jos sieltä ottas sitte samalla vakkaripaikan itelle.

    • Anonyymi

      Työtä pitää hakea oikeasti joka päivä!

      • Anonyymi

        suomessa ei pidä tehä mitään jos ei halua


    • Anonyymi

      4 työpaikan hakemisen on mahdotonta tosiaan pienellä paikkakunnalla ja tapasin yhden tutun joka täyttää kohta 60v ja oli syksyllä jääny työttömäks nii joutuu hakeen 4 työpaikkaa! Siis ton ikäinen joutuu hakeen 4 työpaikkaa??? Kyllä pitää sanoa ettei tää systeemi toimi ihan 100%! Olen sitä mieltä ett enemmän nuoret jotka eivät ole vielä olleet kertaakaa työelämässä, pitkäaikaistyöttömät ja Kelan rahalla olevat saisivat hakea sitä 4 työpaikkaa! Tää on työttömien kiusaamista!

    • Anonyymi

      Rupee...

    • Anonyymi

      Saisko joku vaadittua adressin? Eli poistetaan koko systeemi ja jos ei mahdollista nii muokataan sitä! Esim. laki ei koskisi ansiosidonnaisella olevia, justiinsa työttömäksi jääneitä eikä niitä jotka ovat kohta eläkkeelle jäämässä! Jos joku vaatii nii lupaan olla allekirjoittamassa sen!

    • Anonyymi

      Kaikki vaikeuttamiset on tehty jotta
      ainakin Jotkut (Moni) Ei jonkun ajan kuluttua
      saa korvausta ollenkaan!

      Tarkoituksella kaikki!
      Rahaa ei ole tarpeeksi,
      EU maksut, YK maksut,
      ongelma maista tulleet maahanmuuttajat
      ovat suuri lasku .....SUURI!!

      Suomalainen veronmaksaja on vaikeuksissa
      ostovoiman kanssa hintojen noustua,
      palkkojen, korvausten ym vaikeuttamisen takia!

      Kaikki on vasta jatkoa pahalle alulle jota
      raukkamainen valtio on aiheuttanut
      Suomalaisille!
      Tulevaisuudessa Suomi on jonkun asteen
      henkinen kaatopaikka!

      Vuosia sitten kukaan ei haukkunut Suomea,
      ei ainakaan pahasti,
      nyt sanotaan jo: Suomi on paska maa!
      Koska se alkaa olla TOTUUS!

      • Anonyymi

        Älä usko valheisiin. Rahaa on sanoi ANTTI RINNE aikoinaan. Sitä jos on ollut pääministeri, niin kyllä semmoiset ihmiset tietää asioista paljon enemmän kuin sinä tai muut alemmat virkamiehet.


    • Anonyymi

      Euroopan unionin päästötavoite on vuodelle 2050, Suomella se on erikseen lakimuutoksen myötä 2035. Mikä mallimaa Suomi yrittää oikein olla? Meillä kun asiat on vielä niin hyvin, ja esim. muut EU-maat noudattavat 2050-linjaa!!!!

      Tästä 2035-tavoitteesta kärsii vain veronmaksajat. Valtio rikastuu (Verojen nostot jne)

      Herätkää nyt Suomen kansa, ennen kuin on liian myöhästä.

      Kansalaisaloitteen sisältö kertoo erittäinhyvin, mitä sillä haetaan!!!

      (Esim. Bensan/Dieselin hinta tulee varmasti nousemaan paljon, jos tuo 2035 on tavoitteena)

      Kansalaisaloite alla: "Tolkkua päästövähennyksiin!"

      https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/11734

      • Anonyymi

        Ensin yrittivät puhua ilmaston viilenemisestä; muista 80-luvulta. Se ei pelottanut ihmisiä tarpeeksi, joten ilmasto alkoikin lämmetä. Nyt kuitenkin vaativat lisää eristeitä taloihin ilmeisesti siksi, koska ilmasto ei nyt sitten lämpenekään. Kun lähtee valheen tielle, sotkeutuu lopulta valheisiinsa.


    • Anonyymi

      Poliitikkojen luoma paska systeemi aktiivimalli 2:nen ei tuota kuin lisää verorahojen menetyksiä turhasta ja järjettömästä touhusta.

      Tuleeko kellään mieleen eräs itärajan tuollapuolen oleva maa ja sen samat metodit?

    • Anonyymi

      Suomi ei edes rikastu nostamalla veroja
      ja aloittamalla uusia, esim koiravero,
      ja monia kameratolppia jokapuolella Helsinkii,
      ovat vain ja ainoastaan "Veroa" Jota raukkamainen valtio saa!
      Bensa/ Diesel vero on jotain 80%!!?

      Se 4 paikkaa kuukaudessa ja ne kameratolpat
      toimivat samanlaisella periaatteella,
      paljon autoja kun ajaa jatkuvasti ohi tolpan,
      aina on joillain ylinopeutta josta lasku/vero!
      Vaikeutettu 4 paikkaa kuukaudessa,
      aina on joitain jotka ei saa haettua kaikkia 4 paikkaa,
      joten the lle pois putoojia kokonaan, ym!

      Ja on monia muita raukkamaisia keinoja
      vaikeuttaa Suomalaisten ostovoimaa,
      jotta on helpompi antaa Suomalaisten
      maksamia veroja vieraille maille
      ja Suomeen saapuneille maahanmuuttajille!

      • Anonyymi

        "aina on joitain jotka ei saa haettua kaikkia 4 paikkaa"

        Miten voi olla, joku vamma etteivoi hakea? Ei ole syy se että ei ole avoimia paikkoja, kaikilla firmoilla ym on joku sähköposti, sinne vaan hakemus menee ..velvollisuus täytetty


    • Anonyymi

      Valheiden valtio!
      Ei ainoa ollenkaan,
      monien muiden valheiden valtioiden joukossa!
      Suomalaisia kusetetaan raskaasti ja
      pahenee paljon tulevaisuudessa!
      Paha maa monien muiden pahojen joukossa.

      • Anonyymi

        Muuta helvettiin täältä sitten jonnekin muualle ulisemaan jos ei kelpaa. Jos elämä on perseestä niin kannattaa ensiksi katsoa peiliin eikä syyttää kaikkia muita.


    • Anonyymi

      Kautta historian ilman periaatteita.

    • Anonyymi

      sait viikon makailla rauhassa, nyt vaan niitä paikkoja hakemaan

    • Anonyymi

      Pakkohaku on 0-4 turhaa paikkaa kuukaudessa. Yksikin on jo 12 vuodessa. Älkää suostuko siihen, jos alaltanne ei ole niin paljon paikkoja. Se määrä on sovittava yhdessä. Jos olette vuosia hakenut, tiedätte suunnilleen, kuinka paljon haettavia paikkoja on ollut.

      Kysykää virkailijalta, minkälaiseen kuntaan tuo nolla on. Pieneen kuntaan syrjäseudulla? Isommissa kaupungeissakaan ei välttämättä ole kovin monta avointa paikkaa haettavaksi, joten pienissä kunnissa on itsestäänselvyys, että velvoitetta ei tule asettaa. Myös, jos sen lisäksi on omia 'heikkouksia', kuten lähestyvä eläkeikä, terveydentila, koulutus ym.

      • Anonyymi

        Älä myy tuollaista huttua tarinaa. Ota asioista selvää. Yrität myydä ajatusta että työnhakeminen olisi jotenkin täysin väärin.
        Tiedoksesi. Työttömällä on ammattitaitosuoja, joka tarkoittaa sitä, että kolmen (3 kk) ensimmäisen työttömyyskuukauden aikana voit kieltäytyä työstä, joka ei vastaa koulutukseesi tai työkokemukseesi perustuvaa ammattitaitoasi. Sen jälkeen suoja loppuu.

        Mikä into joillakin on julistaa jatkuvalla syötöllä että työtä ei pidä hakea ja että työnhakuun velvoittaminen olisi jonkinlainen ihmisoikeusrikos. Täysin pöyristyttävää soopaa.
        TE-virkailijalla on valtuudet hienosäätää montako hakemusta työttömän on haettava kuukaudessa. Melkoisella varmuudella yli 60 vuotiaalla hakumäärävelvoite on lähempänä nollaa. Sairaille ja työkyvyttömyyseläkettä odottaville tuskin annetaan isommassa määrin työnhakuvelvoitteita. Terve ja nuori joutuu kuitenkin laittamaan 4 hakemusta per kuukausi.

        Et todellisuudessa ole työtön vaan hyödynnät työttömyyskorvausta automaattisesti itsellesi kuuluvana tulonlähteenä. Olet terve mutta odotat että yhteiskunnan tulee antaa sinulle vuosikymmeniä putkeen ilmaista rahaa sinne korpimökkiisi ilman että annat jotain takaisin yhteiskunnalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä myy tuollaista huttua tarinaa. Ota asioista selvää. Yrität myydä ajatusta että työnhakeminen olisi jotenkin täysin väärin.
        Tiedoksesi. Työttömällä on ammattitaitosuoja, joka tarkoittaa sitä, että kolmen (3 kk) ensimmäisen työttömyyskuukauden aikana voit kieltäytyä työstä, joka ei vastaa koulutukseesi tai työkokemukseesi perustuvaa ammattitaitoasi. Sen jälkeen suoja loppuu.

        Mikä into joillakin on julistaa jatkuvalla syötöllä että työtä ei pidä hakea ja että työnhakuun velvoittaminen olisi jonkinlainen ihmisoikeusrikos. Täysin pöyristyttävää soopaa.
        TE-virkailijalla on valtuudet hienosäätää montako hakemusta työttömän on haettava kuukaudessa. Melkoisella varmuudella yli 60 vuotiaalla hakumäärävelvoite on lähempänä nollaa. Sairaille ja työkyvyttömyyseläkettä odottaville tuskin annetaan isommassa määrin työnhakuvelvoitteita. Terve ja nuori joutuu kuitenkin laittamaan 4 hakemusta per kuukausi.

        Et todellisuudessa ole työtön vaan hyödynnät työttömyyskorvausta automaattisesti itsellesi kuuluvana tulonlähteenä. Olet terve mutta odotat että yhteiskunnan tulee antaa sinulle vuosikymmeniä putkeen ilmaista rahaa sinne korpimökkiisi ilman että annat jotain takaisin yhteiskunnalle.

        Höpsistä. Pakkohakemusten määrä sovitaan yhdessä. Älkää suostuko lukuun, joka on järjetön tilanteessasi. Ja sanoisin tämän isoilla kirjaimilla, jos kehtaisin: Nolla pakkohakua ei tarkoita sitä, ettei silti hakisi paikkoja. Siinä vaan voi hakea sitten käyttäen omaa harkintaansa, eikä jää virkailijan armoille, kun hän päättää, että tähän ja tuohon paikkaan sinulla ei ollut edewllytyksiä, eli saat karenssin väärästä hakemisesta. Kysymys on pakkohakujen määrästä, ei hakemisen lopettamisesta. Ymmärrätkö nyt?


    • Anonyymi

      Heti kommentoinnin aluksi tuli totuus tästä uudesta mallista. Ei se muuta mitään.

      1. Työnhakijan tilannetta ei huomioida mitenkään.
      - juuri kokoaikatyöstä työttömäksi jäänyt
      - pitkäaikaistyötön
      - osa-aikatyötä tekevä
      - uuden työpaikan jo saanut

      Kaikkia kohdellaan samalla tavalla, vaikka uusi työpaikka olisi jo tiedossa, ja

      "työtön nähdään petollisena ihmisenä ja on aina väärässä ja pyrkii kusettaa"

      -> Eli vaikka olisi jo uusi työ, TE- asiantuntijan mielestä yrittää vain kusettaa.

      2. Haettavat paikat, kun osaaminen on
      - erikoisosaaja
      - työvoimapula-ammatissa
      - eläkeikää lähestyvä
      - nuori vastavalmistunut
      - ilman ammattia

      Kaikkien on haettava pääsääntöisesti 4 paikkaa kuukaudessa. Oli sitten oman alan töitä tai ei. Sitten haetaan jotain työtä, mihin pääsee kuka vain. Tarkoitus on saada työvoimaa niille aloille, jonne on vaikea saada työntekijöitä huonon palkan tai työolojen vuoksi. Ja vaikka kuinka haet ja on todisteet siitä

      "työtön nähdään petollisena ihmisenä ja on aina väärässä ja pyrkii kusettaa."

      -> Työtön yrittää vain kusettaa, eikä ole oikeasti hakenut mitään, sanoo TE-asiantuntija

      3. Koulutus- ja palvelutarve löytyy jokaiselle
      - uusi työ alkamassa
      - juuri työkokeilussa ollut
      - kuntouttavassa työtoiminnassa
      - vastavalmistunut
      - pian eläkkeellä
      - osa-aikatyössä

      Kaikille haetaan sopiva kurssi tai palvelu. Vaikka olisit juuri valinnut kuudesta eri työpaikasta, mihin olet päässyt, määrätään työnhakukurssille. Vaikka edellinen työkokeilu tai kuntouttava juuri loppui, eikä palkallista työtä siitä seurannut, niin pian alkaa uusi työkokeilu tai kuntouttava. Osa-aikatyön tekijöillekin lähetetään työtarjouksia, vaikkei heidän niitä tarvitse lain mukaan hakea.

      Koulutusta ja palvelua tarjotaan mielivaltaisesti, vaikkei se edistä mitenkään työnsaantia, sillä tärkeintä on saada jonnekin, niin että TE-asiantuntija saa palkan bonuksensa, sillä

      "työtön nähdään petollisena ihmisenä ja on aina väärässä ja pyrkii kusettaa."

      -> Työtön nähdään petollisena ihmisenä, jolla ei ole ihmisarvoa eikä hänen toiveillaan mitään väliä, jonka TE-virkailija laittaa menemään minne huvittaa, kunhan saa bonukset.

      4. Karenssiautomaatti

      Tavoitteena on:
      - todistamalla ettei työtä ole haettu sovitusti
      - todistamalla, ettei ole hakenut sopiviin paikkoihin
      - tekemällä työtarjouksia sopimattomiin paikkoihin
      - pakottamalla turhaan koulutukseen
      - viemällä itsetunnon määräämällä nöyryyttäviin palveluihin
      - määräämällä terveystarkastukseen, jolla todetaan työkunto vajaaksi ja
      - määräämällä nöyryyttävään työkokeiluun tai kuntouttavaan

      ...yritetään saada työttömälle karenssia tai mieluiten luopumaan koko työnhausta ja työttömyysetuuksien hakemisesta. Toisin sanoen siivota työtön pois työttömyystilastoista keinolla millä hyvänsä, sillä

      "työtön nähdään petollisena ihmisenä ja on aina väärässä ja pyrkii kusettaa."

      -> Työttömyysetuus on vastikkeellista, vaikka sen pitäisi automaattisesti ilman mitään velvollisuuksia osallistua yhtään mihinkään, kuulua henkilölle, joka on työtön, mutta näinhän ei tapahdu, sillä työtön on aina väärässä.



      Tässä vielä alun kommentti kokonaisuudessaan:

      "Niin olen ymmärtänyt että systeemiä mainostetaan luottamus systeemiksi. Jossa uskotaan mitä sanotaan. Mutta aika puppua nuo on pelkkää sanahelinää millä markkinoitiin koko roskaa. Totuus on, että työtön nähdään petollisena ihmisenä ja on aina väärässä ja pyrkii kusettaa. Ja sen mukaan tullaan toimimaan oli tilanne mitä muuta hyvänsä."

      • Anonyymi

        Hyviä ajatuksia. Kiitos.


    • Anonyymi

      Tässä mallin seuraukset:

      Katso kartasta, kuinka paljon kunnassasi on ”kadonneita” – työelämästä on kateissa ihmisiä varsinkin suurissa kaupungeissa

      Työelämästä on kadonnut 140 000 työikäistä. Heistä puolet asuu suurimmissa kaupungissa, pääkaupunkiseudulta heitä löytyy 41 000. (Yle 1.3. 12:30)

      • Anonyymi

        "Poliitikot eivät usko, että on olemassa tällainen ryhmä, johon ei vaikuta yhtään mitään se, että sosiaaliturvaa kiristetään tai tehdään sanktioita siihen."

        Tehtiin malli, vaikkei tiedetty mitä se vaikuttaa. Se on tuolta päättäjän päästä vaikea nähdä näitä asioita tavallisen ihmisen kannalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Poliitikot eivät usko, että on olemassa tällainen ryhmä, johon ei vaikuta yhtään mitään se, että sosiaaliturvaa kiristetään tai tehdään sanktioita siihen."

        Tehtiin malli, vaikkei tiedetty mitä se vaikuttaa. Se on tuolta päättäjän päästä vaikea nähdä näitä asioita tavallisen ihmisen kannalta.

        Eikä edes vaikuttanut työttömien määrää vähentävästi. Työllisiä oli 25 000 enemmän kuin vuosi sitten ja työttömiä 6 000 enemmän. Lisäksi nuo 140 000 tilastoista kadonnutta. Turha ja typerä pakkotyönhakumalli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä edes vaikuttanut työttömien määrää vähentävästi. Työllisiä oli 25 000 enemmän kuin vuosi sitten ja työttömiä 6 000 enemmän. Lisäksi nuo 140 000 tilastoista kadonnutta. Turha ja typerä pakkotyönhakumalli.

        Työllisten määrä kasvoi helmikuussa 12 000:lla verrattuna viime vuoden helmikuuhun, kertoo Tilastokeskus. Työttömiä oli 2 000 enemmän kuin vuosi sitten. Jostain vain noita työllisiä tulee lisää, muttei työttömistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työllisten määrä kasvoi helmikuussa 12 000:lla verrattuna viime vuoden helmikuuhun, kertoo Tilastokeskus. Työttömiä oli 2 000 enemmän kuin vuosi sitten. Jostain vain noita työllisiä tulee lisää, muttei työttömistä.

        osa eläkeikäisistä jatkaa työntekoa jäämättä eläkkeelle. Se yleistyy koko ajan. Monet eläkeikäisistä ovat yllätys yllätys hyvässä kunnossa ja terveitä. Maahan on tullut sotaa pakenevia. Heistäkin palkataan töihin uutta väkeä. Opiskelijat valmistuttuansa työllistyvät paremmin. On ihmisiä jotka ovat omasta halustansa piilotyöttöminä. Iso joukko. Eivät ole TE-toimiston listoilla. He listautuvat innokkaammin TE-toimistoon työttömiksi työnhakijoiksi. Osa jopa työllistyy suoraan koskaan olematta TE-asiakas. Työttömyys on lisääntynyt jonkin verran mutta pitkäaikaistyöttömyys sen sijaan jopa vähentynyt. Ei mikään ihmeellinen asia että työllisyys ja työttömyys voivat lisääntyä samaan aikaan kun olosuhteet ovat siihen otolliset.
        Se että itse on työtön niin se on ikioma juttu. Sen tuntee ja kokee. Sen oman tilanteen perusteella ei kuitenkaan kannata tehdä liikaa järkeilyjä miten työllisyys tai työttömyystilanne maassa yleisellä tasolla on.


      • Anonyymi

        Paperipinojen nosteluun hallinnossa kuulema tarvitaan lihaksia ja hyvää kuntoa ja sellaiset löytyy vain miehiltä. Eihän se voi olla mahdollista, että nainen olisi hyväkuntoinen ja lihaksikas ja jaksaisi siirtää paperipinoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä edes vaikuttanut työttömien määrää vähentävästi. Työllisiä oli 25 000 enemmän kuin vuosi sitten ja työttömiä 6 000 enemmän. Lisäksi nuo 140 000 tilastoista kadonnutta. Turha ja typerä pakkotyönhakumalli.

        Ensin haluttiin ettei vaan missään nimessä haeta opiskelemaan opettajiksi vaan ”MENNÄÄN TÖIHIN” sen sijaan, että haettaisiin opiskelemaan opettajiksi. (Etenkin kepulaiset tätä mieltä). Nyt sitten valitetaan kun ”ei menty opiskelemaan ja heti opiskelujen jälkeen palkattu töihin” ja ”voi voi kun on opettajapula”. Oikein pyrittiin ESTÄMÄÄN kaikin keinoin opiskelemaan haku ja opiskelemaan pääsy rimputtelemalla töihin nimenomaan vain ja ainoastaan opiskeluhaun yhteydessä että ”vaan MENTÄISIIN TÖHIN” eikä missään nimessä päästäisi opiskelemaan ei ainakaan opettajaksi.

        Missään nimessä naisia ei haluttu opiskelemaan ei ainakaan niitä kilttejä hyviä tyttöjä vaan raavaita ei niin kilttejä miehiä pojille mallia näyttämään. Ihan säännöllisen epäsäännöllisesti nousee aina esiin kuinka miehille pitöisi järjestää kiintiöt ”tasa—arvon vuoksi” huonommilla pisteillä ohi etevämpien ja lahjakkaimpiin naisien. Ettei vaan kukaan nainen hakisi opiskelemaan opettajaksi vaan ”MENISI TÖIHIN”. Sitten voi miettiä miten sinne ”TÖIHIN VAAN MENNÄÄN” ilman koulutusta. No, vastaus on tietenkin, että menet vaan töihin.


    • Anonyymi

      Melkein 80 000 ihmistä voisi olla oikeissa palkkatöissä. Sitten puhutaan, että on vaikea saada työntekijöitä.

      Työvoimaan kuulumattomia työnhakijoita oli 92 600, joista 24 300 oli työllistymistä
      edistävässä palvelussa ja 54 000 koulutuksessa.

      • Anonyymi

        140 000 tilastoista kadonnutta. Työttömiä työnhakijoita helmikuussa 258 100. Kyllä löytyy työntekijöitä, jos palkka ja työehdot ovat kunnossa.

        Milloin työnantajilta aletaan vaatia kunnon työpaikkoja kunnon palkalla?


    • Anonyymi

      Raukkamaista toimintaa!
      Halutaan kaikin keinoin olla maksamatta
      korvauksia vaikka kaikki maksettu
      korkeista veroista kaikenlaisista.

      Miten tahansa vaikeutetaan, hankaloitetaan
      niin aina on putoajia!
      Korvaus on muutenkin mininaalinen
      korkeisiin hintoihin joissa korkeat verot
      suhteutettuna!

      Valtava lasku vuosittain sellaisista
      maahanmuuttajista joita Suomeen tullut,
      korvaukset ja muut laskut joita paljon.
      on yksi syy raukkamaiseen toimintaan!

    • Anonyymi

      suurin osa on hakevinaan.....laittaa täpin et on hakenut....siis tästä pelletouhusta suomi maksaa miljoonia...

    • Anonyymi

      Kyllä kannattaa hakea rahan eteen laittaa vain omaa palvelussa kuittauksen että tehtävä tehty samana päivänä kuin se tehtävä on annettu nopeasti paketti hakea palkkatuettu ja työpaikkoja samana päivänä tuli haettua palkkatuki paikkoja kuin tehtävä oli alle eikä tarvitse enää huolehtia sen jälkeen kolmeen kuukauteen palkka tuettujen työpaikkojen hakemista

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1785
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1679
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1494
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1174
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1173
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      5
      1161
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1126
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1121
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1099
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1094
    Aihe