Voiko vapaaehtoistyön mainita CV:ssä, jos siitä ei ole saanut työtodistusta? Ymmärrykseni mukaan työnantajalla ei ole velvollisuutta antaa työtodistusta vapaaehtoistyötä. Miten rekrytoija voi siis olla varma, että olen oikeasti osallistunut tällaiseen toimintaan?
Vastaukset 3
- Anonyymi
tietenkin voi mainita tekemäsi vapaaehtoistyön https://www.jobseeker.com/fi/cv/artikkelit/vapaaehtoistyo-cv
- Anonyymi
Voihan sen mainita. Jos olisin rekrytoija, niin ehkä tarkistaisin todistukset vain jos vapaaehtoistyö antaisi taitoja tai tietoja, joita käytettäisiin tarjoamassani projektissa.
Minusta jos CV:ssä tai hakemuksessa väittää jotain, on väite pystyttävä tarvittaessa todistamaan tai perustelemaan. Kaikista oppimista taidoista ei välttämättä ole todistusta. Esimerkiksi joissain töissä olen oppinut taitoja, joita ei vältttämättä opeteta missään oppilaitoksessa. Silti luulen, että rekrytoija saattaisi uskoa, jos sanoisin, että olen tehnyt tällaisen projektin, mutta asiaan liittyy liikesalaisuuksia, niin en kerro yksityiskohtia kovinkaan tarkkaan. - Anonyymi
No, jos sillä vapaaehtoistyöllä on merkitystä työnsaannin kannalta, niin mainitse CV.ssä. Vaikka täällä mollataan jatkuvasti työnhakuvalmennuksia, niin ainakin minulle kirkastui CV:n tarkoitus ja tavoite tuollaisella valmennusviikolla ja osaan tehdä CV:n niin, kuin nykyään pitää. Ei tarvitse täällä enää kysellä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä mieltä olet?
Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo1551428Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.1281150Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset216859- 64772
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus58648- 47572
- 34564
- 52562
Martina avaa suhdettaan
IL 22.7: Martina avaa suhdettaan nuoreen Muhikseen. Nyt on jo vakavaa, on käyty syömässä Itä-Helsingissä. Onkohan muutt187548En osaa kirjoittaa sulle edes anteeksipyyntöä
Koska en tiedä miten voit. Olen hieman kauhuissani ja järkyttynyt, jos olen sinua ahdistanut. Tunteiden prosessointi o29542