Vapaaehtoistyö CV:ssä ilman työtodistusta

Anonyymi

Voiko vapaaehtoistyön mainita CV:ssä, jos siitä ei ole saanut työtodistusta? Ymmärrykseni mukaan työnantajalla ei ole velvollisuutta antaa työtodistusta vapaaehtoistyötä. Miten rekrytoija voi siis olla varma, että olen oikeasti osallistunut tällaiseen toimintaan?

3

85

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Voihan sen mainita. Jos olisin rekrytoija, niin ehkä tarkistaisin todistukset vain jos vapaaehtoistyö antaisi taitoja tai tietoja, joita käytettäisiin tarjoamassani projektissa.

      Minusta jos CV:ssä tai hakemuksessa väittää jotain, on väite pystyttävä tarvittaessa todistamaan tai perustelemaan. Kaikista oppimista taidoista ei välttämättä ole todistusta. Esimerkiksi joissain töissä olen oppinut taitoja, joita ei vältttämättä opeteta missään oppilaitoksessa. Silti luulen, että rekrytoija saattaisi uskoa, jos sanoisin, että olen tehnyt tällaisen projektin, mutta asiaan liittyy liikesalaisuuksia, niin en kerro yksityiskohtia kovinkaan tarkkaan.

    • Anonyymi

      No, jos sillä vapaaehtoistyöllä on merkitystä työnsaannin kannalta, niin mainitse CV.ssä. Vaikka täällä mollataan jatkuvasti työnhakuvalmennuksia, niin ainakin minulle kirkastui CV:n tarkoitus ja tavoite tuollaisella valmennusviikolla ja osaan tehdä CV:n niin, kuin nykyään pitää. Ei tarvitse täällä enää kysellä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2844
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      530
      2692
    3. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1865
    4. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      32
      1837
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      119
      1748
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      301
      1679
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1312
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      89
      1135
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      60
      1129
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1102
    Aihe