Kosmetiikan parasta ennen -merkkaus

Anonyymi

Oletteko koskaan nähneet kosmetiikassa parasta ennen päivämäärää? Minä en ole onnistunut koskaan löytämään tai sitten se on salakielellä. Tietääkö kukaan, miten pakkausten päivämääriä luetaan? Ostan lähes aina kalliimmat meikkituotteet alesta, mutta monesti olen miettinyt, laitetaanko aleen vain vanhenemassa olevia tuotteita.

4

334

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Hyvin tavallinen "parasta ennen" -päiväys on avatun pakkauksen kuva ja siinä esim 6 kk, mikä tarkoittaa, että tuote on parhaimmillaan niin monta kuukautta pakkauksen avaamisesta.

• Anonyymi

Sen kyllä tunnistan, mutta tarkoitan, milloin tuote on vanhenemassa ilman pakkauksen avaamistakin. Sekin kuuluu merkata tuotteisiin, jotka vanhenevat 30 kk sisällä valmistuksesta, jos oikein muistan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sen kyllä tunnistan, mutta tarkoitan, milloin tuote on vanhenemassa ilman pakkauksen avaamistakin. Sekin kuuluu merkata tuotteisiin, jotka vanhenevat 30 kk sisällä valmistuksesta, jos oikein muistan.

Olisikohan niin, että parasta ennen -päiväys on pakollinen vain tietyissä elintarvikkeissa ja käytettävä ennen -päiväys toisissa elintarvikkeissa ja lääkkeissä.

Parasta ennen ei tarkoita, että tuote olisi käyttökelvoton päivämäärän jälkeen.

Mitä tulee kosmetiikkaan, alennusmyynnistä ostaessa on luonnollista varautua siihen, että tuote voi olla edellisen tai kuluvan kauden jäänteitä, jotka on saatava pois uuden kauden tuotteiden tieltä. Ns. selektiivinen kosmetiikka kuitenkaan harvemmin päätyy alennusmyyntiin.

Itselläni on yli kymmenen vuotta sitten alennusmyynnistä ostettuja kalliita huulipunia, jotka ovat jääneet meikkikaapin perukoille. Toimivat tarvittaessa edelleen.

Hajuvedet vanhenevat nopeasti, jo vuodessa tuoksu voi muuttua. Joku kuitenkin säilyy hyvänä kauemmin. Itselläni varastossa on iso pullo yli 30 vuotta vanhaa Chanel 5:ta, ei ole enää käyttökelpoinen.

Sanoisin, että kaupan ei kannata pitää hyllyissään mitään kosmetiikkaa vuosikausia, joten ihan vanhentunutta tuskin alennusmyynnistäkään saa, mutta ostos varmasti kannattaa käyttää heti.

• Anonyymi

Parasta ennen -päivä pitää EU-asetuksen mukaan olla kosmetiikassa, joka säilyy alle 30 kk avaamattomana.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      42
      7085
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3968
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      49
      3406
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      41
      2978
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2746
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2206
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2173
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2137
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      41
      2090
    Aihe