Syökää kaalia.Lihaversio vai kasvisversio

Anonyymi

Laskin varsin kalorit kaalipadan teosta.Ylempänä on lihaversio ja alapuolella kasvisversio.
Tulos
Kasvisversiolla täyttää vatsan 4 kertaa piemmillä kaloreilla


>>> Lihaversio yhteispaino 18 kiloa
Rasva Hh Prot Cal
820,54 2303,63 1434,94 KAL 22284

Pirkka Suomalainen Pesty Porkkana2 100 g
4,20 117,60 12,60 693

Kaali5 400 g
6,48 301,32 77,76 1296

Sipulit1 000 g
0,80 101,10 9,20 420

Purjo1 200 g
3,60 169,80 18,00 732

Paprika8 keskikokoista (n. 7 cm pitkä, 6,5 cm halkaisija)
2,86 57,41 9,42 248

Kotimaista Sika-Nauta Jauheliha 23%1 500 g
345,00 255,00 4125

Naudanjauheliha (10% Rasvaa)4 000 g
400,00 800,00 7040

Risella Täysjyväriisi960 g
33,60 662,40 72,96 3350

>>>Kasvisversio 18 kiloa
24,00 894,00 180,00 KAL 4380

Kaali
10 000 g
12,00 558,00 144,00 2400

Pirkka Suomalainen Pesty Porkkana6 000 g
12,00 336,00 36,00 1980

Esimerkiksi kaalipadasta voi koostaa puolet laihduttaja ruokavaliosta.Kaalista PYSTYY tekemään hyvää ja ravitsevaa ruokaa.

56

701

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei tule yhtään halvemmaksi vaikka tekee itse.Kilohinnaksi tuli itse tehtynä 8 euroa sähköt eli sama hinta kuin kaupan laatikolla.

      Itse tekemällä pystyy tekemään tämän vähäkalorisen version.Aina kun minä teen ruokaa teen 4 jällä 15 litran kattilalla niin aikaa jää muuhunkin kuin keittiössä häärimiseen.

      https://www.k-ruoka.fi/kauppa/tuote/pirkka-liha-kaalilaatikko-350g-6410405106445

      • Anonyymi

        Siinä on sekin etu kun tekee paljon ruokaa kerralla.Sitä tulee syötyä huomattavasti vähemmän.

        JOS tekee muutaman päivän välein jotain herkullista ruokaa jääkaappiin sitä syö aivan varmasti liikaa KOSKA se on tuoreena vasta tehtynä oikeaa herkkuruokaa.
        Minullakin tuli nyt tuosta kaalipadasta 1500 kaloria.Söin ensin 250 gramma 3 kertaa ja sitten illalla vielä saman satsin 3 kertaa yhteensä 1500 grammaa eli jo siitä 1500 kaloria
        ja samana päivänä tuli kaikesta muusta vielä 1500 kaloria
        Kalorit yhteensä 3000 eli 1000 kaloria liikaa


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Katso tuosta listasta itse.Kasvisversiossa ON 4 kertaa vähemmän kaloreita.Siinä pystyy käyttämään vaikka mitä muitakin kasviksia eikä kalorit nouse siitä yhtään KOSKA muissakin kasviksissa ON samat kalorit.
        Myös kasvisversioon saa makua jos osaa maustaa hyvin.

        JOS laihduttaa ei kannata alkaa herkkuperseilemään,MUUTEN ei laihdu yhtään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katso tuosta listasta itse.Kasvisversiossa ON 4 kertaa vähemmän kaloreita.Siinä pystyy käyttämään vaikka mitä muitakin kasviksia eikä kalorit nouse siitä yhtään KOSKA muissakin kasviksissa ON samat kalorit.
        Myös kasvisversioon saa makua jos osaa maustaa hyvin.

        JOS laihduttaa ei kannata alkaa herkkuperseilemään,MUUTEN ei laihdu yhtään.

        Jos et lihaa halua käyttää, laita sekaan edes soijarouhetta tai kalaa, jotta ruokavaliosi olisi tasapainoinen. Kananjauheliha olisi hyvin vähäkalorista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katso tuosta listasta itse.Kasvisversiossa ON 4 kertaa vähemmän kaloreita.Siinä pystyy käyttämään vaikka mitä muitakin kasviksia eikä kalorit nouse siitä yhtään KOSKA muissakin kasviksissa ON samat kalorit.
        Myös kasvisversioon saa makua jos osaa maustaa hyvin.

        JOS laihduttaa ei kannata alkaa herkkuperseilemään,MUUTEN ei laihdu yhtään.

        Lihaisalla herkullisella kaalipadalla lihoo aivan samalla tavalla kuin roskaruualla JOS sitä syö liikaa.Eli annoskoot pitää olla siinä kohtuullisia noin 400g =400 kaloria

        Kasvisversiossa vain noin 100 samassa määrässä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lihaisalla herkullisella kaalipadalla lihoo aivan samalla tavalla kuin roskaruualla JOS sitä syö liikaa.Eli annoskoot pitää olla siinä kohtuullisia noin 400g =400 kaloria

        Kasvisversiossa vain noin 100 samassa määrässä

        Olet oikeassa, mutta asialla ei ole merkitystä, jos ajattelet ÄLYKKÄÄSTI.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katso tuosta listasta itse.Kasvisversiossa ON 4 kertaa vähemmän kaloreita.Siinä pystyy käyttämään vaikka mitä muitakin kasviksia eikä kalorit nouse siitä yhtään KOSKA muissakin kasviksissa ON samat kalorit.
        Myös kasvisversioon saa makua jos osaa maustaa hyvin.

        JOS laihduttaa ei kannata alkaa herkkuperseilemään,MUUTEN ei laihdu yhtään.

        Miksette lue mitä olen aiemmin tästä kirjoittanut.Ainoastaan täytekakkukahvit VOI ottaa neljästi päivässä ja jotain jälkiruokaa. Minulla on omenapiirakka vaniliajäätelön kanssa jos menee KOKO täytekakku päivässä Mutta vain VÄHÄN.Yksi pellillinen päivässä ja 2 ltr vaniliajäätelyä.Jos haluaa LAIHTUA niin jäätelö kannattaa syödä yöllä.Kun syö vähän herkkuja niin ei tule syötyä paljon.Pitää vähentää puolet kuten minä Älkää olko tyhmiä.


    • Anonyymi

      Juon mieluummin kahvia.

    • Kaalikeitto 1 kg valkokaalia, 250 g broilerjauhelihaa, 200 g porkkanaa ja 200 g sipulia sisältää 700 kcal. Kuinka paljon sinä syöt päivässä jos tuolla lihoo?

      • Anonyymi

        Minä en syö kaalikeittoa.Teen kaalista ainoastaan pataruokaa.Onhan se tietysti roskaruokaan verrattuna vähäkalorista kalorit vain 100 sadassa grammassa.

        Ei sen herkullisempaa ruokaa ole edes olemassa kuin kaalipata JOS sen osaa tehdä oikein.
        Minulla on siihen resepti jota olen kehitellyt pikkuhiljaa aina välillä 10 vuoden ajan.
        Se on oikeasti paremman makuista kuin nämä tyypilliset roskaruuat ja ravintoarvot erittäin hyvät.Siitä saa hyvin hiilihydraattia ja proteenia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en syö kaalikeittoa.Teen kaalista ainoastaan pataruokaa.Onhan se tietysti roskaruokaan verrattuna vähäkalorista kalorit vain 100 sadassa grammassa.

        Ei sen herkullisempaa ruokaa ole edes olemassa kuin kaalipata JOS sen osaa tehdä oikein.
        Minulla on siihen resepti jota olen kehitellyt pikkuhiljaa aina välillä 10 vuoden ajan.
        Se on oikeasti paremman makuista kuin nämä tyypilliset roskaruuat ja ravintoarvot erittäin hyvät.Siitä saa hyvin hiilihydraattia ja proteenia.

        Silloin kun minä laihdutin 20 kiloa söin pajon kaaliruokaa ja harrastin samaan aikaan runsaasti liikuntaa.Paino laski joka kuukausi 2-3 kiloa.
        Olen minä senkin jälkeen laihduttanut monet kerrat 5-7 kiloa ja joitakin kertoja 10 kiloa.

        Aina olen laihduttanutheti kun olen lihonut.Lihomisen SYY on ollut aina roskaruokien syöminen.
        Nyt olen seurannut tarkasti syömisiäni.Uskoisin niin että en enään liho takaisin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä en syö kaalikeittoa.Teen kaalista ainoastaan pataruokaa.Onhan se tietysti roskaruokaan verrattuna vähäkalorista kalorit vain 100 sadassa grammassa.

        Ei sen herkullisempaa ruokaa ole edes olemassa kuin kaalipata JOS sen osaa tehdä oikein.
        Minulla on siihen resepti jota olen kehitellyt pikkuhiljaa aina välillä 10 vuoden ajan.
        Se on oikeasti paremman makuista kuin nämä tyypilliset roskaruuat ja ravintoarvot erittäin hyvät.Siitä saa hyvin hiilihydraattia ja proteenia.

        Kaalipataan saa 100 kcal per 100 g kun käyttää 60% kaalia ja 40% sianlihaa. Päivän annoksesta tulee jotain 220 g proteiinia eli ihan "riittövästi", hiilihydraartia sitten vähemmän.


      • Anonyymi

        Kaalikeitosta tulee pataruokaa, kun siihen laittaa vähemmän vettä, ja päinvastoin.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Kaalipataan saa 100 kcal per 100 g kun käyttää 60% kaalia ja 40% sianlihaa. Päivän annoksesta tulee jotain 220 g proteiinia eli ihan "riittövästi", hiilihydraartia sitten vähemmän.

        Ja rasvaosuutta saa nostettua voilla ja kermalla. Jätä pois siirappi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en syö kaalikeittoa.Teen kaalista ainoastaan pataruokaa.Onhan se tietysti roskaruokaan verrattuna vähäkalorista kalorit vain 100 sadassa grammassa.

        Ei sen herkullisempaa ruokaa ole edes olemassa kuin kaalipata JOS sen osaa tehdä oikein.
        Minulla on siihen resepti jota olen kehitellyt pikkuhiljaa aina välillä 10 vuoden ajan.
        Se on oikeasti paremman makuista kuin nämä tyypilliset roskaruuat ja ravintoarvot erittäin hyvät.Siitä saa hyvin hiilihydraattia ja proteenia.

        Kaupasta ostettu kaalipata ON aivan paskaa itse tehtyyn verrattuna ja lihaan tehtyyn kaalipataan pystyy lisäämään jälestä päin pakaste pakastekasviksia tai juureksia JOS haluaa syödä isomman ruokaannoksen pienillä kaloreilla.
        300g esim juureksia ON vain 130 kaloria.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja rasvaosuutta saa nostettua voilla ja kermalla. Jätä pois siirappi.

        Rasvaa ei saa laittaa missään nimessä KOSKA se lihottaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaalikeitosta tulee pataruokaa, kun siihen laittaa vähemmän vettä, ja päinvastoin.

        Et sinä keitosta pysty tekemään pataa.Joudut muuten keittämään yhtä lautasellista puoli tuntia ja kallista sähköä kuluu turhaan mutta padasta pystyt tekemään helposti keittoa lisäämällä vettä ja tarvittaessa mausteita.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja rasvaosuutta saa nostettua voilla ja kermalla. Jätä pois siirappi.

        Rasvaa saa vähennettyä paistamalla jauhelihan ja keittämällä sen ja kuorimalla rasvan sen pinnalta pois.

        Siirapin lisääminen kaaliruokiin on taas typerää koska se lisää energiaa eikä maistu hyvältä. Kaalilaatikkoon taas lisätään riisiä tai ohrasuurimoita imemään nestettä.

        Karppauskaaliruoka taas syntyy fresaammalla kaalia voissa ja hauduttamalla. Erinomaista ruokaa. Resepti suunilleen kilo raastettua punakaalia ja 50 g voita. Suolaa ja valkopippuria.


      • Anonyymi

        Yksi asia on kuitenkin varma: kakkostyypin diabeteksen peruuttaminen ei tapahdu lääkityksen, vaan elintapamuutosten ja painonpudotuksen keinoin.

        Tästä on tuoreimpana todistuksena Glasgow`n ja Newcastlen yliopistojen DiRECT-tutkimus, jossa selvitettiin painonhallintaohjelman tehoa tyypin 2 diabeteksen hoidossa. Tutkimukseen osallistujat olivat sairastaneet diabetesta enintään kuusi vuotta.

        Sekä tutkimus- että kontrolliryhmän tavoitteeksi asetettiin vähintään 15 kilon painonpudotus. Tutkimusryhmän diabeteslääkitys lopetettiin ja he laihduttivat ohjatusti vähäenergisellä erikoisdieetillä. Kontrolliryhmän hoitoa jatkettiin hoitosuositusten mukaan.

        Tulokset vuoden seurannasta olivat rohkaisevia.

        – Tutkimusryhmässä 46 prosenttia pääsi remissioon. Kontrolliryhmässä remissioon pääsi vain neljä prosenttia. Paino putosi keskimäärin kymmenen kiloa tutkimusryhmässä ja kilon kontrolliryhmässä, Uusitupa kertoo.

        Eikä tässä vielä kaikki: remissioon päässeiden määrä nousi sitä mukaa, mitä enemmän kiloja karisi. Niistä potilaista, jotka onnistuivat pudottamaan painoa 15 kiloa, 86 prosentilla sokeriaineenvaihdunta palautui normaaliksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksi asia on kuitenkin varma: kakkostyypin diabeteksen peruuttaminen ei tapahdu lääkityksen, vaan elintapamuutosten ja painonpudotuksen keinoin.

        Tästä on tuoreimpana todistuksena Glasgow`n ja Newcastlen yliopistojen DiRECT-tutkimus, jossa selvitettiin painonhallintaohjelman tehoa tyypin 2 diabeteksen hoidossa. Tutkimukseen osallistujat olivat sairastaneet diabetesta enintään kuusi vuotta.

        Sekä tutkimus- että kontrolliryhmän tavoitteeksi asetettiin vähintään 15 kilon painonpudotus. Tutkimusryhmän diabeteslääkitys lopetettiin ja he laihduttivat ohjatusti vähäenergisellä erikoisdieetillä. Kontrolliryhmän hoitoa jatkettiin hoitosuositusten mukaan.

        Tulokset vuoden seurannasta olivat rohkaisevia.

        – Tutkimusryhmässä 46 prosenttia pääsi remissioon. Kontrolliryhmässä remissioon pääsi vain neljä prosenttia. Paino putosi keskimäärin kymmenen kiloa tutkimusryhmässä ja kilon kontrolliryhmässä, Uusitupa kertoo.

        Eikä tässä vielä kaikki: remissioon päässeiden määrä nousi sitä mukaa, mitä enemmän kiloja karisi. Niistä potilaista, jotka onnistuivat pudottamaan painoa 15 kiloa, 86 prosentilla sokeriaineenvaihdunta palautui normaaliksi.

        Lainauksen lähde diabetes.fi https://diabeteslehti.diabetes.fi/blog/2018/06/01/hyvasti-kakkostyyppi/


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        "Syömisen aikana mahalaukun täyttyessä sen seinämät alkavat venyttyä. Tieto tästä kulkee hermoja pitkin aivoihin. Kun mahalaukku on sopivan täysi, aivot saavat meidät tuntemaan miellyttävää kylläisyyttä, jolloin lopetamme syömisen."

        Mustajoen taikatemppu ja sitten pieraisee ja taas on nälkä. Vesi ei pidä nälkää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Syömisen aikana mahalaukun täyttyessä sen seinämät alkavat venyttyä. Tieto tästä kulkee hermoja pitkin aivoihin. Kun mahalaukku on sopivan täysi, aivot saavat meidät tuntemaan miellyttävää kylläisyyttä, jolloin lopetamme syömisen."

        Mustajoen taikatemppu ja sitten pieraisee ja taas on nälkä. Vesi ei pidä nälkää.

        Johtuuko lihavuus nälästä vai liian hyvästä ruokahalusta. Tunnista tunnesyöminen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Syömisen aikana mahalaukun täyttyessä sen seinämät alkavat venyttyä. Tieto tästä kulkee hermoja pitkin aivoihin. Kun mahalaukku on sopivan täysi, aivot saavat meidät tuntemaan miellyttävää kylläisyyttä, jolloin lopetamme syömisen."

        Mustajoen taikatemppu ja sitten pieraisee ja taas on nälkä. Vesi ei pidä nälkää.

        Itse kun syön keittoa jossa runsaasti nestettä kyllä se nälän ainakin pitkään pitää poissa. Sitten lisää. Ei seuraavanan aamuna vatsa pömpötä liian tukevasta ateriasta. Nesteet haihtuneeet ja vaikka kananmunia aamupalaksi. teetä ja taas on pitkään nälkä poissa.


    • Anonyymi

      Tyhmää syödä pelkästään kaalia. Välillä painonhallitsija tarvitsee kevyempääkin ruokaa, joka rentouttaa mieltä. En puhu nyt kekseistä tai jäätelöstä, vaan Petran äidin mustikkapiirakasta.

      "Mustikkapiirakka on yksi ihanimmista herkuista mitä voi tehdä. Sen voi myös leipoa monella eri tavalla. Toiset rakastavat sitä pullapohjaisena, eli pullataikinaan tehtynä, toiset vannovat muropohjan nimeen."

      https://www.is.fi/ruokala/ajankohtaista/art-2000008947541.html

      • Anonyymi

        Laihduttaja ei saa syödä ollenkaan mitään piirakoita pullia ja karkkia muuten ei laihdu.
        Syö vasta sitten kun olet laihtunut muutaman kilon mutta silloinkin pitää syödä vain vähän MUUTEN lihoo takaisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laihduttaja ei saa syödä ollenkaan mitään piirakoita pullia ja karkkia muuten ei laihdu.
        Syö vasta sitten kun olet laihtunut muutaman kilon mutta silloinkin pitää syödä vain vähän MUUTEN lihoo takaisin.

        Mustikkapiirakka on parempi vaihtoehto kuin karkki. Kun katsoo piirakkaa leipovia kotitalousopettajia ja marttoja, niin he ovat kaikki hoikkia ja hyväkuntoisen näköisiä naisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mustikkapiirakka on parempi vaihtoehto kuin karkki. Kun katsoo piirakkaa leipovia kotitalousopettajia ja marttoja, niin he ovat kaikki hoikkia ja hyväkuntoisen näköisiä naisia.

        Kun esim. katsoo tätä Youtube Martta-videota, niin aika hoikilta nuo tytöt ovat, vaikka leipovat voileipäkakkua: https://youtu.be/XeYzHRYYsVg

        Voivatko palstamme teinipullukat sanoa ulkonäöstään samaa? Hiilihydraatit eivät todellakaan ole lihomisen syy!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun esim. katsoo tätä Youtube Martta-videota, niin aika hoikilta nuo tytöt ovat, vaikka leipovat voileipäkakkua: https://youtu.be/XeYzHRYYsVg

        Voivatko palstamme teinipullukat sanoa ulkonäöstään samaa? Hiilihydraatit eivät todellakaan ole lihomisen syy!!!

        Nämä olivat aivan nuoriaMikä tilanne on 10 vuoden kuluttua.Hiilihydraatteja saa syödä,mutta pullaa ei.


    • Anonyymi

      Pilailijan tekemä avaus, joka voisi olla totta.

      Pilailija, paljonko saat noista keitoksistasi suolaa päivässä?

      Jos keitossa ei ole suolaa korostamassa makuja, se maistuu umpisurkealta. Keitossa 0,7 - 1,0 % suolaa on normaali määrä, joten puolesta litrasta (5 - 7 dl) keittoa saa päivän tarpeen suolaa eli 5 grammaa. Mitään hyödyllistä tuossa määrässä keittoa ei ole. Jos annosta pienentää, ruoka ei täytä vatsaa lainkaan.

      Keitto on kokonaisuutena umpisurkea ruoka, ilman suolaa pelkkää mautonta lientä. Mieluummin kaalia pitää popsia raakana tai raasteena salaatin tavoin.

      Pavuista saa kunnon kasvissosekeiton tai itse liotetuista herneistä hernekeiton.

      • Anonyymi

        Ei tämä mitään keittoa ole.


    • Anonyymi

      Kaalimaan ja portinvartijat pysykööt poissa 😂🤣😅

      • Anonyymi

        Miksi poistettiin viesti, jossa avaajan sanottiin olevan melkoinen puk**? Eikö hän olekaan melkoinen puk**?

        Kuka vaati poistoa, olitko se sinä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi poistettiin viesti, jossa avaajan sanottiin olevan melkoinen puk**? Eikö hän olekaan melkoinen puk**?

        Kuka vaati poistoa, olitko se sinä?

        Minä se vaadin poistoa. Olen vaatinut sitä jo yhteensä tuhansia kertoja. - Nm. Minä vahdin täällä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä se vaadin poistoa. Olen vaatinut sitä jo yhteensä tuhansia kertoja. - Nm. Minä vahdin täällä

        En tiedä mitään puk***, mutta te molemmat olette vähän pil***.


    • Anonyymi

      > Jos keitossa ei ole suolaa korostamassa makuja, se maistuu umpisurkealta. Keitossa 0,7 - 1,0 % suolaa on normaali määrä, joten puolesta litrasta (5 - 7 dl) keittoa saa päivän tarpeen suolaa eli 5 grammaa. Mitään hyödyllistä tuossa määrässä keittoa ei ole. Jos annosta pienentää, ruoka ei täytä vatsaa lainkaan.

      5 - 7 desiä tuollaista litkua ei tee mitä muuta kuin lämmittää vatsaa talvella ja nostaa suolamäärällään verenpainetta. Energiaa tuosta ei saa edes sadan metrin kävelyyn.

      > Keitto on kokonaisuutena umpisurkea ruoka, ilman suolaa pelkkää mautonta lientä. Mieluummin kaalia pitää popsia raakana tai raasteena salaatin tavoin.

      Pidetään ruoka ruokana ja juotavat litkut pulloissa. Suurin osa parhaista keitoista sisältää voita tai kermaa, kuten kalakeitto. Keittoja tulisi välttää, ellei suolapitoisuutta saa alhaiseksi muilla makuaineilla.

      • Anonyymi

        Keitot ovat kyllä täyttäviä , eli vika on ruokahalussasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keitot ovat kyllä täyttäviä , eli vika on ruokahalussasi.

        Suolainen liemi on huonointa mitä voi olla. Ei järkeä. Ei jatkoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suolainen liemi on huonointa mitä voi olla. Ei järkeä. Ei jatkoon.

        Onko mieleesi kertaakaan juolahtanut, että suolaa ei ole pakko tunkea joka paikkaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko mieleesi kertaakaan juolahtanut, että suolaa ei ole pakko tunkea joka paikkaan?

        Entä itsellesi, että kaalikeitto ilman suolaa ei ole kaalikeitto. Se on mautonta bascaa. Ei jatkoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä itsellesi, että kaalikeitto ilman suolaa ei ole kaalikeitto. Se on mautonta bascaa. Ei jatkoon.

        No jopas. olen eri mutta pakko kommentoida. Kyllä keitto on keitto jos se on keitto ilman suolaakin. Makua saa monilla aineilla. Onko suola ainoa "mauste"????


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä itsellesi, että kaalikeitto ilman suolaa ei ole kaalikeitto. Se on mautonta bascaa. Ei jatkoon.

        Suolaista tai suolatonta, keitot ovat silti täyttäviä. En elä täällä syömistä varten, vaan syön jotta en kuolisi. Minulle on yksi bascan hailee, vaikka ruoka olisi mautonta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suolaista tai suolatonta, keitot ovat silti täyttäviä. En elä täällä syömistä varten, vaan syön jotta en kuolisi. Minulle on yksi bascan hailee, vaikka ruoka olisi mautonta.

        Elämä on kurjaa. Pahoittelut sinulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No jopas. olen eri mutta pakko kommentoida. Kyllä keitto on keitto jos se on keitto ilman suolaakin. Makua saa monilla aineilla. Onko suola ainoa "mauste"????

        Kaikissa löytämissäni keittoresepteissä on suolaa. Anna siis resepti ruokaisalle ja täyttävälle sekä suolattomalle tai edes vähäsuolaiselle kaalikeitolle, kiitos. Tai muulle suolattomalla kasviskeitolle. Uskon että sellaisen tiedät, kun osaat arvostellakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikissa löytämissäni keittoresepteissä on suolaa. Anna siis resepti ruokaisalle ja täyttävälle sekä suolattomalle tai edes vähäsuolaiselle kaalikeitolle, kiitos. Tai muulle suolattomalla kasviskeitolle. Uskon että sellaisen tiedät, kun osaat arvostellakin.

        Kaikissa normikeitoissa energian, proteiinin ja kylläisyyden tunteen suhde suolaisuuteen on surkea. Kukaan ei voi saada yhdistettyä vuorokauden suositusta suolaa (5 g/vrk) ja tarvittavaa energiamäärää (min. 1400 - 1800 kaloria) maukkaaseen kaalikeittoon.

        Tuo on täysi mahdottomuus, ellei suu ole tehty pahvista.

        Näin on, ellei muuta osoiteta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikissa normikeitoissa energian, proteiinin ja kylläisyyden tunteen suhde suolaisuuteen on surkea. Kukaan ei voi saada yhdistettyä vuorokauden suositusta suolaa (5 g/vrk) ja tarvittavaa energiamäärää (min. 1400 - 1800 kaloria) maukkaaseen kaalikeittoon.

        Tuo on täysi mahdottomuus, ellei suu ole tehty pahvista.

        Näin on, ellei muuta osoiteta.

        Finelin mukaan kaalikeitossa on 50 kaloria sadassa grammassa.

        Jos 1500 kaloria haluaa saada kaalikeitosta, keittoa pitää lappaa tuulensuojaan 3 litraa tai 3 kiloa. Ihan älytöntä mättöä.

        Silloin suolapitoisuus saa olla 0,17 g suolaa/100 grammaa. Valmiskeittojen suolapitoisuus on yleensä 0, 5 - 1,0 g/100 g. Ihan eri planeetalta, ilmeisesti myös maku....

        ....mutta kyllähän vesikin on maukasta, kun janoonsa juo. Pitää vaan opetella suolattomaksi eli ei muuta kun kaalia keittämään. Pippuria, voikukkaa, nokkosta ja apilaa mukaan, niin alkaa makua löytyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Finelin mukaan kaalikeitossa on 50 kaloria sadassa grammassa.

        Jos 1500 kaloria haluaa saada kaalikeitosta, keittoa pitää lappaa tuulensuojaan 3 litraa tai 3 kiloa. Ihan älytöntä mättöä.

        Silloin suolapitoisuus saa olla 0,17 g suolaa/100 grammaa. Valmiskeittojen suolapitoisuus on yleensä 0, 5 - 1,0 g/100 g. Ihan eri planeetalta, ilmeisesti myös maku....

        ....mutta kyllähän vesikin on maukasta, kun janoonsa juo. Pitää vaan opetella suolattomaksi eli ei muuta kun kaalia keittämään. Pippuria, voikukkaa, nokkosta ja apilaa mukaan, niin alkaa makua löytyä.

        Eiköhän asia ole niin että kun itse laitat keiton niin itse laitat myös suolan.

        Onko muuten tullut mieleen että liian vähä suolaa on terveydelle haitallista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän asia ole niin että kun itse laitat keiton niin itse laitat myös suolan.

        Onko muuten tullut mieleen että liian vähä suolaa on terveydelle haitallista?

        Om salthalten sjunker under 120 mmol/L dör vi av saltbrist.

        Jos suolapitoisuus menee alle 120 mmol/L niin on hengenmeno lähellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän asia ole niin että kun itse laitat keiton niin itse laitat myös suolan.

        Onko muuten tullut mieleen että liian vähä suolaa on terveydelle haitallista?

        Kylläpä kaali ja suola herättää paljon tunteita. Kaali on pahaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kylläpä kaali ja suola herättää paljon tunteita. Kaali on pahaa.

        Myös hedelmät ovat palstalla herättäneet kiihkeää vastustusta. Niiden väitetään olevan syypää sekä diabetes- että lihavuusepidemiaan.

        Tosiasiassa suomalaiset miehet saavat keskimäärin vain 16 g ( eli 7 %) hiilihydraateistaan hedelmistä. Naisilla nuo luvut ovat 21 g ja 12 %. Joten tuskin ne ovat syypää kumpaankaan epidemiaan. Sitä paitsi ennen syötiin hiilihydraatteja enemmän, ja sekä diabetesta että lihavuutta oli vähemmän. En silti väitä, että diabeteksen ja lihavuuden syy olisi hiilihydraattien liian vähäinen saanti, vaikka palstallamme rakastetaan yksinkertaisia yleistyksiä ja hokemia.

        Lähde: "Ravitsemus Suomessa : FinRavinto 2017 -tutkimus", liitetaulukot 8a ja 8b.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myös hedelmät ovat palstalla herättäneet kiihkeää vastustusta. Niiden väitetään olevan syypää sekä diabetes- että lihavuusepidemiaan.

        Tosiasiassa suomalaiset miehet saavat keskimäärin vain 16 g ( eli 7 %) hiilihydraateistaan hedelmistä. Naisilla nuo luvut ovat 21 g ja 12 %. Joten tuskin ne ovat syypää kumpaankaan epidemiaan. Sitä paitsi ennen syötiin hiilihydraatteja enemmän, ja sekä diabetesta että lihavuutta oli vähemmän. En silti väitä, että diabeteksen ja lihavuuden syy olisi hiilihydraattien liian vähäinen saanti, vaikka palstallamme rakastetaan yksinkertaisia yleistyksiä ja hokemia.

        Lähde: "Ravitsemus Suomessa : FinRavinto 2017 -tutkimus", liitetaulukot 8a ja 8b.

        Myös hedelmät ovat palstalla herättäneet kiihkeää vastustusta. Niiden väitetään olevan syypää sekä diabetes- että lihavuusepidemiaan.

        Olkiukko. Sinä ehkä olet väittänyt. Hedelmät eivät myöskään paranna terveyttä tai estä sairastumasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myös hedelmät ovat palstalla herättäneet kiihkeää vastustusta. Niiden väitetään olevan syypää sekä diabetes- että lihavuusepidemiaan.

        Olkiukko. Sinä ehkä olet väittänyt. Hedelmät eivät myöskään paranna terveyttä tai estä sairastumasta.

        Olkiukko sinulta. En ole väittänyt, että hedelmät parantaisivat terveyttä. Tarvittaisiin jokin tutkimustulos, mielellään meta-analyysi, jossa kasvikset ja hedelmät olisi käsitelty erillisinä ryhminään toisistaan eroteltuina. En tiedä onko sellaisia tehty. Tuskin ovat ainakaan haitallisia. Väite tulisi yrittää perustella edes jollain paikkansapitävällä argumentilla, jos ei pysty vetoamaan tutkimustuloksiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olkiukko sinulta. En ole väittänyt, että hedelmät parantaisivat terveyttä. Tarvittaisiin jokin tutkimustulos, mielellään meta-analyysi, jossa kasvikset ja hedelmät olisi käsitelty erillisinä ryhminään toisistaan eroteltuina. En tiedä onko sellaisia tehty. Tuskin ovat ainakaan haitallisia. Väite tulisi yrittää perustella edes jollain paikkansapitävällä argumentilla, jos ei pysty vetoamaan tutkimustuloksiin.

        No tällainen tutkimus kuitenkin löytyi. "Fruit and vegetable intake and the risk of cardiovascular disease, total cancer and all-cause mortality—a systematic review and dose-response meta-analysis of prospective studies " https://academic.oup.com/ije/article/46/3/1029/3039477 Se oli yhteenveto 95 tutkimuksesta. Tutkimuksista 44 oli Euroopasta, 26 USA:sta, 20 Aasiasta ja 5 Australiasta. Tutkimuksissa oli osanottajia 226 910:n ja 2 123 415:n välillä.

        Siinä oli myös mukana tutkimuksia, jossa hedelmät oli eroteltu vihanneksista (käytin aiemmin kasvis-sanaa, mutta tarkoitin vihannesta).

        Jos katsot Supplementary Table 3 -taulukkoa, niin siellä on mm. yksi tutkimus, jossa 5 hedelmäannosta vähensi sydäntautitapahtumia 34 prosenttia verrattuna ryhmään, joka käytti hedelmiä vain 0,6 annosta päivässä. Plus todella monta muuta tutkimusta, katso itse jos osaat.

        Taulukossa 6 taas on hedelmien ja kasvisten vaikutukset syöåätapauksiin. Näyttää siltä, ettei hedelmillä ole syöpiin niin suurta vähentävää vaikututusta kuin sydäntautitapahtumiin.

        Taulukossa 7 oli taas all-cause mortality, jossa hedelmät vähensivät kyllä kuolleisuutta (katso itse jos osaat).

        Sen sijaan diabetesta tässä ei käsitelty, varmaan löytyy tutkimuksia siitäkin asiasta. Ainakin suomalaiset asiantuntijat eivät pidä hedelmiä haitallisina diabeetikoille (ainakin jos niitä syödään suositeltuja määriä). Ja aivan varmasti ne eivät *aiheuta* diabetesta.


    • Anonyymi

      Vai ovat kaali- ja muut kasviskeitot täyttäviä!

      Iso valhe. Ne ovat vain suolaisia liemiä.

      Terveellisyyttä ja täyttävyyttä kasviskeittoihin saa vain pavuilla ja herneillä (sosekeitto), perunoilla, pastalla, lihalla sekä varsinkin kalalla. Liemen pitää olla vähäsuolaista eli valmiina keitto ei tule ostaa.

    • Anonyymi

      Tympeä tyyli sinulla kirjoittaa tänne käskymuodossa näitä otsikoita tehkää sitä ja tehkää tätä. Miksi muiden pitäisi noudattaa käskyjäsi?

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      26
      1366
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1292
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1206
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1204
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1183
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1181
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1177
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe