3.8. tulee veronpalautukset 491,22€ ja siitä huolimatta saan toimeentulotukea 305€. Näin oli kelan sivuilla
maksupäivä 1.8.2022
toimeentulotuki määrä 305€.
Mikäs tässä ollessa ku näin työttömiä hemmotellaan, tämä on ensimmäinen kerta kun toimeentulotukea saan veronpalautuksien kanssa. Ens viikolla tulee myös sähkölasku rahat, on se hyvä kun voi lähettä ne kelaa ja saa sieltä rahat takaisin.
veronpalautukset
25
366
Vastaukset
- Anonyymi
Kela tukien väärinkäyttö, ilmoitat heti kelaan että saat veronpaulautuksia niin eivät anna sulle toimeentulokea. Sulle ei kuulu maksaa toimeentulotukea kun saat veronpalautuksia, jos et ilmoita niin huijaat kelalta rahaa.
Kirjoituksesi perusteella olet pelkkä kela pummi jolle ei työt maistu joten karenssi ja alennettu toimeentulotuki on sinulle ihan oikein. Kerskut viellä sillä että saat kelalta sähkölasku rahat takaisin.
T. työvoimatoimiston virkailija. - Anonyymi
Syyskuussa et sitten saakkaan toimeentulotukea etkä varmaan lokakuussa. 491 euroa vaikuttaa ainakin 2 kuukauden ajan. Elokuussa et saa sähkölaskurahojakaan kelasta. Itse saan onneksi vain muutenkin 15 euroa toimeentulotukea joten ihan sama. Saan 443 euroa veronpalautuksia. Maksan siitä etukäteen laskuja kuten vuokraa maksan sit elokuun sähkölaskun joka on noin 22 euroa. ja maksan myös netin. Onneksi kalastusella tienaan rahaa.
- Anonyymi
3kk välein tulee sähkölasku
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
3kk välein tulee sähkölasku
Tämähän on ihan sopimusasia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämähän on ihan sopimusasia.
Nii on, katsoin itselleni parhaimmaksi ottaa sen 3kk välein.
- Anonyymi
Ei vaikuta kuin sen kuukauden ajan jolloin veronpalautus tulee. Tosin jos palautus tulisi kuun loppupuolella niin sitten se vaikuttaisi sille kuulle jolloin se tulee ja vielä sitä seuraavallekin. Elokuun veronpalautushan tulee kuitenkin jo heti kuun alussa joten se vaikuttaa vain elokuun mahdolliseen toimeentulotukeen.
Epäilen kuitenkin aloituksen paikkansapitävyyttä. Aloittaja joko valehtelee tai sitten hän jättää kertomatta jotain oleellista. Minun käsittääkseni Kela nimittäin saa verottajalta suoraan tiedon mahdollisista veronpalautuksista. Oli miten oli, jos aloitus on totta eikä aloittaja jätä mitään tärkeää kertomatta niin tuo toimeentulotuki tullaan perimään vielä takaisin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei vaikuta kuin sen kuukauden ajan jolloin veronpalautus tulee. Tosin jos palautus tulisi kuun loppupuolella niin sitten se vaikuttaisi sille kuulle jolloin se tulee ja vielä sitä seuraavallekin. Elokuun veronpalautushan tulee kuitenkin jo heti kuun alussa joten se vaikuttaa vain elokuun mahdolliseen toimeentulotukeen.
Epäilen kuitenkin aloituksen paikkansapitävyyttä. Aloittaja joko valehtelee tai sitten hän jättää kertomatta jotain oleellista. Minun käsittääkseni Kela nimittäin saa verottajalta suoraan tiedon mahdollisista veronpalautuksista. Oli miten oli, jos aloitus on totta eikä aloittaja jätä mitään tärkeää kertomatta niin tuo toimeentulotuki tullaan perimään vielä takaisin.Totta se on, jos on uskomista mitä kelan sivuilla luki. Ens kuussa taas teen toimeentuloki hakemuksen 4kk eteen päin.
- Anonyymi
Sain viime vuonna veronpalautusta noin 370 euroa eikä se vaikuttanut kuin yhden kuukauden ajan. Minäkin kyllä muistelen, että vuosia sitten tuollainen 370 euroa "ylimääräistä" olisi vaikuttanut ainakin parin kuukauden ajan. Muistan kun vuosia sitten sain veronpalautusta nelisensataa euroa. Se tietenkin vaikutti tuolloin joulukuun toimeentulotukeen mutta iso yllätys olikin se, että palautus vaikutti vielä tammikuussakin. Se tammikuu oli aivan järjetöntä kituuttamista rahan kanssa mutta selvisin siitä. Toista kuukautta talouteni ei kuitenkaan olisi enää kestänyt.
- Anonyymi
Saan ansiosidonnaista 1614€/kk brutto ja veronpalautusta tulee ensikuussa 450€ eli pärjään ihan ok.
Veronpalautus on omaa rahaa jota maksanut liikaa eli ei vähennä mitään tukia!- Anonyymi
Minä saan 3100 euroa eläkettä, veronpalautusta vain 45 euroa. Onkohan tämä ihan oikein? Eikö veronpalautukseni pitäisi olla enemmän?
- Anonyymi
Jos hakee toimeentulotukea niin ei saa koska saa veronpalautuksia. Kelassa ne näkee kuka saanut veronpalautuksia joten tulee hylätty päätös.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä saan 3100 euroa eläkettä, veronpalautusta vain 45 euroa. Onkohan tämä ihan oikein? Eikö veronpalautukseni pitäisi olla enemmän?
Lääkitys vaikuttaa olevan liian vähän eli meneppä kiireesti lääkäriin!
- Anonyymi
En koskaan ilmoittaisi kelaan.
Syyttäisin viranomaisia urkinnasta. - Anonyymi
Vaimoni maksoi laskujani ja sanoi että sinulle oli tainnut jo tulla lomarahat kun tiliä oli tullut noin 6800 euroa. Sanoin että niin kai sitten.
- Anonyymi
Saan 394 euroa palautuksia. Aion ostaa 60 kg rautaa sillä. Ostan painonnostotangon ja levypainoja siihen.
- Anonyymi
Mene raskaaseen työhön vaikka muuttomieheksi. Ei tarvitse nostella painoja tyhjän takia ja siitä maksetaankin.
- Anonyymi
Veronpalautukset kannattaa olla ulosotossa niin on oikeesti nauttinu niistä rahoista ja silti saa täydet kela tuet
- Anonyymi
Nojaa, kukin nauttii elämästä tavallaan. En voisi kuvitella eläväni koko elämääni köyhyydessä ja penniä venyttäen vaikka kuinka sossu maksaisi sähkölaskut tai muut. Sehän vain tarkoittaa sitä,e ttei itsellä ole rahaa maksaa omaa elämistä, tässä ei ole mitään kadehdittavaa, ei todellakaan.
Sitä vain en ymmärrä, mikä elvistelyn aihe on se, että ei itse maksa laskujaan. - Anonyymi
On kuulkaa ihan sama onko 3 kk väli sähkölaskussa. Kela ottaa sen huomioon kun haet toimeentulotukea seuraavaksi. Veronpalautus 300 euroa vaikuttaa 2 kuukauden toimeentulotukeen joten elo ja syyskuussa ei saa toimeentulotukea.
- Anonyymi
Ei vaa mulla ole koskaan otettu huomioon sähkölaskua, kun olen hakenut toimeentulotukea.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei vaa mulla ole koskaan otettu huomioon sähkölaskua, kun olen hakenut toimeentulotukea.
Pöh! Minä maksan itse sähköni ja vuokrani ja saan veronpalautukset aina itselleni. En viitsisi keskustella tuollaisesta Kelan kanssa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne sähkölaskut pitää erikseen toimittaa Kelalle, vaikka viestit osiossa. Ne sitten laittaa sen summan tilille jossain vaiheessa ennen eräpäivää.
- Anonyymi
veronpalautus on toimeentuloasiakkaalle usein myös täysin hyödytön ilo. Hetken lämmittävä pissa housuun,
Kun tilille tulee extraa niin senhän kela noteraa saaduksi rahaksi joka vähentää toimeentulotukea. - Anonyymi
Itse en saa elo enkä syyskuussa toimeentulotukea. Enkä edes ilmoittanut veronpalautuksista niille, vaan ne saa sen tiedon suoraan verottajalta.
- Anonyymi
Veronpalautus on ylimaksettujen verojen palautus kuten nimikin sen kertoo.
Kyseessä ei ole palkka eikä tuki joka poistaisi tai vähentäisi myönnettyjä tukia, mutta on ulosmitattavissa jos on maksu velvoitteita!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1492852Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3652030- 401757
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii351698Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321401Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em941213- 541173
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul327949Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles110938Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53782