Oman onneni uhraaja

Anonyymi

En oikeasti tiedä enää mitä tehdä, ajatella tai tuntea... Olen ollut 3 vuotta nykyisen avopuolisoni kanssa. Olen 35 ja tämä on elämäni pisin suhde. Meillä on alusta asti ollut isoja ongelmia suhteessaamme, miehen alkoholismi ja masennus suurimpina. Muutimme yhteen melko nopeasti ja jo ihan alussa tajusin että ei tästä tule mitään, en minä pysty tähän. Ylpeys kuitenkin esti minua silloin lähtemästä, en kehdannut muuttaa pois ja kertoa kaikille että epäonnistuin taas.
Joten minä jäin, olin mieheni tukena kamppailussaan alkoholismia ja masennusta vastaan, kärsin itsekin mt ongelmista, mutta omat ongelmat pidin visusti itselläni koska ei mieheni olisi pystynyt enää toisten ongelmia miettimään. Itkin itseni uneen, haaveilin erosta, pois muuttamisesta ja paremmasta elämästä.

Meillä on kuitenkin ollut hyviäkin hetkiä, ja vaikka mieheni on todella kova arvostelemaan aina muita ja löytämään vikoja kaikista muista kuin itsestään, hän hermostuu helposti ja kaikki on aina väärin ja huonosti, niin ei hän ole koskaan suoraan tai tarkoituksella tehnyt minulle pahaa. Ei siis koskaan mitään fyysistä!! Mutta hänen käytöksensä on satuttanut minua, se ettei hän näe mitään tai ketään muuta kuin oman tuskansa ja vihansa.

Tarkoitukseni ei nyt ollut alkaa selittämään sen enempää syitä miksi olen halunnut erota, vaan lähinnä kertoa että olen enemmän tai vähemmän halunnut erota alusta asti. Joitain lyhyitä kausia on ollut välissä kun olen ajatellut että kyllä tämä tästä. Viimeiset 1,5 vuotta olen kuitenkin lähes päivittäin todellakin suunnitellut eroa. Olen stressannut, itkenyt, ahdistunut, ottanut etäisyyttä ja miettinyt pääni puhki miten ja koska sen teen. Sitten se hetki koitti, sain sanat sanottua miehelleni, haluan erota.

Kaikesta paskasta huolimatta rakastan kyllä miestäni, jollain tasolla. Sitä en tiedä onko tunteeni romantista vai enemmän ystävä tasolla. En halua hänelle mitään pahaa ja kaiken sen ajan kun olen miettinyt eroa, vaikeinta on ollut juurikin se että miten hän reagoi, mitä hän tulee tuntemaan ja ajattelemaan ja pilaanko hänen elämänsä.
No nyt kun sanoin ääneen että haluan erota, tunsin ensin helpotusta, nyt se on vihdoin sanottu. Sitten iski järkyttävä paniikki, mitä jos teenkin virheen, mitä jos en löydäkään ketään muuta enää ikinä, jos hän sittenkin on elämäni mies ja olen vain itse liian sekaisin!?!? Itkusta ei tullut pariin päivään loppua. Mies jo ekan keskustelun jälkeen totesi että No ei kai hän sitten mitään asialle mahda, että erohan se sitten kai on. Seuraavana päivänä juteltiin lisää ja sovimme jo että pakkaan kamani ja lähden niin nopeasti kuin mahdollista, koska turha pitkittää asiaa kun olisi vain molemmille vaikeampaa. Iski vielä kauheampi paniikki, ja menin sitten jo sanomaan että nämä ja nämä asiat pitäisi muuttua, sitten päädyimme tilanteeseen jossa mies sanoi että hän tekee mitä vain pitääkseen minut ja nyt hän tosissaan yrittää. Ongelma vain on se että nämä ongelmat ovat pisara meressä eikä niitä suurimpia ongelmia pystytä ratkaisemaan vaikka miten päin kääntyisi.
Nyt otin viikon aikalisää ja lähdin muualle miettimään asioita, mutta en vieläkään ota ajatuksistani selkoa. Tiedän että tämä suhde ei ole sitä mitä haluan elämältä, tiedän että en ole onnellinen, ja tiedän että ne suuret asiat joita ei voi ratkaista on liian suuria jotta ne voisi vain ohittaa ja unohtaa. Silti sydämeeni sattuu niin paljon lähteä tästä suhteesta, ja pelkään että teen kuitenkin elämäni suurimman virheen.
Sydämeni ei kestä ajatusta siitä miten paljon satutan miestäni lähtemällä. Pelkään myös sitä että jos päätän jäädä, niin jään vääristä syistä.. jään koska pelkään särkeä toisen, jään koska pelkään jääväni yksin ja koska luovun ennemmin omasta onnestani kuin vien sen joltain muulta..... miksi tämä on niin vaikeaa!?!?!? 😭😭😭

9

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Lähde äläkä mieti sitä enää..pilaat muuten elämäsi..etsi reipas mies niin elämä voittaa..elä kuitenkin yksin jonkin aikaa niin saat elämäsi järjestykseen..semppiä

    • Anonyymi

      Hyvänen aika!!!!!!!!
      Sinun poistuessasi saman katon alta ja järjestäessäsi oman elämäsi uuteen ja terveempään, ei suinkaan tarkoita että tuo mies tai sinä kuolee sillä silmänräpäyksellä!!!!!!!!!!

      Miehellä on kaikki oikeudet elää omalla tavallaan, järjestää apua alkoholisoitumiseensa ja mieletilaansa. Te kumpikin jo varmasti tiedätte että viina (missä tahaansa muodossaan) repii hermoston hajalle. Viinan lopettaminen jo yksistään alkaa korjaamaan revittyä hermostoa, mieltä, ja kirkastaa ajatuksenjuoksua.

      Sinulla on kaikki maailman oikeudet ja valta elää omillasi. Aivan rauhassa ja myoskin ilman viinaa (jos se on ongelma ).
      Sinulla on oikeus rauhalliseen ja tasapainoiseeen elämään - mitä tuon miehen kanssa asuminen EI salli.

      On täydellisen turhauttavaa ja aiheetonta pelätä yksinjäämistä/ elämistä ilman kumppania. Huomaatko että yksinelämisessä ei ole mitään pelättävää! Sinulla on aikaa ja tilaisuus osallistua haluamiisi harrastuksiin (ai, ettei sinulla ole mitään harrastuksia? Olet parhaimmissa asemissa - voit kokeilla kaikkea ja katsoa mikä tuntuu mielenkiintoisimmalta ja jatkaa niiden parissa).

      Harrastuksien parissa kohtaat erilaisia ihmisiä, samala aaltopitudella oleviakin. Heistä voit sitten valita keiden kanssa ystävystyä.

      Saat huomata että elämä hymyilee taas ainaisen pelon ja ahdistuksen sijasta.
      Mutta tuon eteen sinun itse on nähtävä vaivaa. Huomaat että se palkitaan satakertaisesti!!!!!!!!!!!

      • Anonyymi

        Mieheni on siis jo raitis, ei ole pariin vuoteen koskenut alkoholiin. Tukemisellani tarkoitin sitä että olin hänen rinnallaan kun hän jätti alkoholin, ja olin hänen rinnallaan kun masennus otti vallan ja siihenkin haki ammatti apua. Mutta kyllähän ne silti on joka päiväisessä elämässä läsnä tavalla tai toisella. Eikä miehen masennus ja temperamentti tai muut siitä taianomaisesti kadonnut vaikka apua hakikin ja lääkkeet veivät sen pahimman sulkeutuneisuuden ja alakulon pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mieheni on siis jo raitis, ei ole pariin vuoteen koskenut alkoholiin. Tukemisellani tarkoitin sitä että olin hänen rinnallaan kun hän jätti alkoholin, ja olin hänen rinnallaan kun masennus otti vallan ja siihenkin haki ammatti apua. Mutta kyllähän ne silti on joka päiväisessä elämässä läsnä tavalla tai toisella. Eikä miehen masennus ja temperamentti tai muut siitä taianomaisesti kadonnut vaikka apua hakikin ja lääkkeet veivät sen pahimman sulkeutuneisuuden ja alakulon pois.

        Hyvä, sittenhän mies pärjääkin jo omillaan.
        Sinä voit täysin hyvin alkaa elää omaa elämääsi ilman häntä ja ilman jatkuvaa henkistä ahdistusta ( joka tuli kristallin kirkkaasti esiin alkuperäisessä kirjoituksessasi).

        Ylläoleva kommentti toi selväksi ettei yksinasumisessa ole mitään pelättävää, laitonta tai pahaa.
        Sinä olet ansainnut ihmisarvoisen elämä kuten kaikki muutkin. Vapauden kehittää itseäsi, oppia uutta, viedä itseäsi henkisesti eteenpäin.
        Tuohon tähdätessäsi koet , jos suinkin mahdollista, olevasi vielä emmän yhteiskunnalle ja itsellesi arvokas yksilo.

        Poistuessasi saman katon alta , miehestä ja sinusta ei tietenkään tule vihamiehiä! Ei sinne päinkään. Te vain järkevinä aikuisina jatkatte elämäänne kummallekin omalla tavoillaan, omilla tahoillanne.


    • Anonyymi

      Miten nainen alkaa aina seurustelemaan alkoholistin kanssa. On meitä selviä miehiäkin joilla alkoholin juominen ei ole harrastus jota tehdään joka viikkoa tai joka kuukausi edes. En vaan ymmärrä naisia koska itse haluaisin seurustella mutta nainen aina ottaa sen joka juo eniten. Yhdestä naisesta tykkäsin mutta se valitsi miehen koska se mies oli pitkä ja joi kuitenkin paljon alkoholia. Sanoi minulle suoraan että olen liian lyhyt. Olipa helvetin tyhmä syy mielestäni ja sitten se otti alkoholistin koska se oli pitkä ja komea muka.

    • Anonyymi

      Lopeta nyt jos nainen itse sääli. Et sinä miestä satuta jättämällä. Sinun pitää ajatella itseäsi eikä miestäsi. Mikä on sulle parasta niin jättää se alkoholisti. Siinä ei ole mitään mikä satuttaa miestä Mies satuttaa itseään koska juo eikä ole kovin hyvä poikaystävä.

    • Anonyymi

      Ehkä on parempi lähteä. Et voi toista nostaa ongelmista, mutta voit tsempata etäämmältä jos koet siihen olevan voimia.

    • Anonyymi

      Kun mies juo viinaa on mies mukana porukoissa ja tapaa naisia yökerhossa ja bileissä.
      Meillä viinamiehillä naisseuraa riittää.
      Raittiit miehet ovat yksin kotona ilman naisseuraa.

      Vain viinaa juomalla voi mies löytää naisen.

      t. viinamies

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 126
      3339
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      91
      3071
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2318
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      27
      1814
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1539
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1514
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1456
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      20
      1427
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1365
    Aihe