Voiko sinuun luottaa...

Anonyymi

...ja menetätkö luottamuksen toiseen henkilöön miten helposti?
Mitä tekoja et voisi antaa anteeksi, riittääkö myöhästymiset sovittuna ajankohtana vai jotain suurempaa?

Menin äsken jääkaapille ottaen maitoa kahviin ja huomasin cupcake mokkapaloja mutta vaikka halusin ottaa en voinut. Tähän on yksi typerä syy, eilen tytär halusi ostaa niitä jälkiruoaksi ja söi kaksi. Sanoin ettei enempää ja ne kyllä säilyvät jääkaapissa seuraavalle kerralle, kun hän tulee tänne.

Oli äsken lähellä etteivät hävinneet...mutta luottamus on ansaittava, isänkin.

AV

18

50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hurja houkutus.. miten sä selvisit..?

      Eritoten lasten luottamusta ei pidä koskaan pettää. Voipi jättää traumoja. Tosin voithan sä kiertää tuonkin dilemman..

      Puhe-elin käteen ja soitto tytsylle.. iskän niin tekisi mieli ottaa yksi cupcake.. isi ostaa uuden tilalle.

      Lapselle on tärkeää luoda turvallinen olo vanhempaansa, mutta samalla kyetä osoittamaan, ettei vanhempi ole erehtymätön tai epäinhimillinen olento..

      On inhimillistä olla ihmismäinen. Ja lapsen kanssa tehtyjä sopimuksia tulee kunnioittaa, kunnes toisin sovitaan.. heh.

      • Anonyymi

        Itselleni on tärkeää se että ihmiset pitävät sanansa, arvioivat ensin mitä lupaavat ja puheeseen voi luottaa.
        Yritän nyt olla vain hyvänä esimerkkinä. Tuli heijastus päähän miten hän menee jääkaapille muistaen herkut, pettyneenä ei niitä löytäisi. Katseesta sen näkisi mitä mieltä hän tilanteesta olisi, ajatus "voiko isän sanaan enää luottaa"?

        Tyttären äiti on toista maata, ainakin jos puhutaan sovitusta lähtöajasta. Hän on rento ja lähtöön vain menee se aika kun menee, ei ilmekään värähdä vaikka olisi miten kiire.
        Itse stressaan kun en halua myöhästyä jo sovitusta, olen aina oikeaan aikaan paikalla.

        Tuo ei luottamusta nakerra kun ymmärtää toisen olevan vain sellainen mitä on. Elämän filosofia hällä kun voi olla se oikea, ja minulla täysin väärä.

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        Itselleni on tärkeää se että ihmiset pitävät sanansa, arvioivat ensin mitä lupaavat ja puheeseen voi luottaa.
        Yritän nyt olla vain hyvänä esimerkkinä. Tuli heijastus päähän miten hän menee jääkaapille muistaen herkut, pettyneenä ei niitä löytäisi. Katseesta sen näkisi mitä mieltä hän tilanteesta olisi, ajatus "voiko isän sanaan enää luottaa"?

        Tyttären äiti on toista maata, ainakin jos puhutaan sovitusta lähtöajasta. Hän on rento ja lähtöön vain menee se aika kun menee, ei ilmekään värähdä vaikka olisi miten kiire.
        Itse stressaan kun en halua myöhästyä jo sovitusta, olen aina oikeaan aikaan paikalla.

        Tuo ei luottamusta nakerra kun ymmärtää toisen olevan vain sellainen mitä on. Elämän filosofia hällä kun voi olla se oikea, ja minulla täysin väärä.

        AV

        Niin se elämänfilosofia.. jokaisella omansa.

        Nuorempana minuun pystyi luottamaan.. ainakin siihen, että olin epäluotettava..
        Aina myöhässä ja kaiken lisäksi väärässä paikassa.

        Nykyään olenkin jämpti. Olen aina hyvissä ajoin paikalla, enkä jätä sattuman varaan. Ihminen todella voi muuttua. Olen elävä esimerkki siitä.

        Ja vaikka kuinka olenkin hukkapätkä, aina olen ollut sanani mittainen. Olen sen vuoksi ollut aika pirullisissakin tilanteissa. Sillä en osaa harkita sanojani etukäteen. Mutta se taas on opettanut minulle, että saa erehtyä ja olla väärässä. Ja aina voi pyytää anteeksi. Ja muuttaa mielipidettään. Silti olen hyvin suoraselkäinen, kuten ilmeisesti sinäkin.

        Oikeinhan sä toimit, kun et syö tytsyn herkkuja. Luottamus kun menee, niin se jättää jäljen.


    • Minuun voi luottaa, koska olen rehellinen. Sanon asiat suoraan, siis en kiertele enkä kaartele. -Joskus aikoinaan luotin ihmisiin, mutta ajan mittaan huomasin, että on epärehellisiäkin ihmisiä. Nykyään tunnustelen tarkasti, kuka on luottamisen arvoinen, ja kuka taas ei.

    • Anonyymi

      Minuun voi aina luottaa. Yleensä myös luottamukseni saaneet ihmiset ovat olleet sen arvoisia.

      Jos useampaa kertaan myöhästyy tapaamisesta tai vielä monta kertaa peräkkäin, niin asia täytyisi ottaa tarkasteluun.

      Mokkapalat jäisivät kyllä tulematta jääkaappiini. Niiden katselu tuottaisi sellaista piinaa ja houkutusta, että heittäisin ne pian roskiin.

    • Anonyymi

      Ovela isä popsisi pois ja hankkisi korvaavan vastaavan päksin tilalle, vaikka ne täsmälleen ottaen samat ei säilyisi olisi ne korvaavat kuitenkin tyttären silmissä ihan samoja mitä sinne jäi.

      -harmiseikirj-

      • Näin juuri, joku raja hyvesignaloinnillakin ja uudet olisivat tuoreempiakim.


      • Anonyymi
        MaximiIIian kirjoitti:

        Näin juuri, joku raja hyvesignaloinnillakin ja uudet olisivat tuoreempiakim.

        Hyvenäytelmä syötävien säästämisen kanssa on jopa typerää, sanoisin. Uudet ja paremmat kehiin vaan!

        -keinovaginamies-


    • Anonyymi

      Voi luottaa. Jos sanon että tulen myöhässä niin silloin myös tulen.

    • Anonyymi

      Minuun voi luottaa, on äitini kuvaus minusta :) ..mutta kattaako se sitten ihan kaikken, niin en ainakaan tunnusta muuta.

      • Anonyymi

        Sun äitiä ei välttämättä tarvita tähän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sun äitiä ei välttämättä tarvita tähän.

        Ei niin välttämättä, mutta jättäisin lapsen leivokset syömättä tai ostaisin uudet. Opin kyllä jo lapsena, että isosysteri söi röyhkeästi varastoimani suklaakävyn jääkaapista. Vain nopeimmat elävät :)


    • Voi, olisin syönny ne pois pilaantumasta. Ruokaa ei passaa seisottaa kaapissa jouten liian kauaa. 😇

    • Anonyymi

      Voi luottaa. Suhtaudun useimpiin varauksella. Yleensä moni ei edes ymmärrä mitä epäluotettavuus on. Tiedättehän henkilön joka syöttää toiselle sipulia hämäämällä se jonkun toisen maun sekaan. Sehän on ilkeyttä petturuuden lisäksi mutta tämä kertoo hyvänä keksimänään jekkuna. Sellainen ihminen ei voi olla luotettava muussakaan. Tai yksi kertoi tekevänsä voileivät margariinilla, kun toinen syö vain voita ja virnisteli kertoessaan. Minulle luikkeja jo syntyessään.
      Lyötiin kerran kättä päälle sopien että hoidetaan asia yhdessä hyvin. Hävisin 14 000, kun luotin. Ensin en päivää sanonut, nyt en jaksaisi enää vihotella, jos tämä ku**pää tielle sattuisi, saattaisin tervehtiä ja pari smooltookkilausetta sylkäistä.

    • Anonyymi

      Olisin syönyt kakut ja nauranut päälle.

      N , ei lapsia

    • Anonyymi

      Mikset sanonut, että onko puolet kakuista isille?

    • Anonyymi

      Hyviä vastauksia.

      Entäs jos näkisit kadulla upean ihmisen johon ulkoisesti ihastuisit, makeamman näköisen mitä mokkapalat. Kävisikö tähän tilanteeseen ajatus, heitetään vanhat pois ja otetaan uutta tilalle, olisihan se tuoreempaa...ja ehkä ainakin hetken aikaa maukkaampaa?

      Tulisiko kumppanin hyväksyä tilanne pelkän tuoreuden perusteella, ajatella ettei pieni maistelu oIe pahasta?


      AV

    • Anonyymi

      Jos odotus ajatuksesi on että kaikki on valhetta kunnes itse toteat jonkin olevan tottta?

      Ja ovatko vanhempasi syyllisiä kaikkeen mitä sinulle tapahtuu elämässä, koska ovat syypäitä itsesi olemiseesi?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      382
      4505
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      283
      2502
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      144
      1803
    4. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      103
      1554
    5. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1463
    6. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1307
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      60
      1305
    8. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      58
      1226
    9. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      46
      1214
    10. Rakkauden riemuvoitto

      Valta voidaan voittaa tiedolla. Mutta tieto on huonompi kuin kauneus, hellyys ja rakkaus. Siksi kauneus on vallan ja tie
      Hindulaisuus
      346
      1063
    Aihe